Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropský trh v březnu 2010: Pořadí modelů, značek a zemí

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 21. 4. 2010 • 17:32
77
143
Zobrazit náhledy (77)
Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta
Fiesta se stala ve třetím měsíci letošního roku nejprodávanějším vozem starého kontinentu. Ford také překonal Volkswagen mezi značkami.

Data společnosti JATO ukazují oproti březnu roku 2009 takřka desetiprocentní nárůst, do statistik ovšem nejsou zahrnovány užitkové automobily kategorie N1. Prodalo se takřka 1,65 milionu nových osobních vozů. Prognózy některých analytiků o postupném poklesu se tak zatím nenaplňují, ale není vyloučeno, že ještě přijdou.

Nejprodávanějším modelem se tentokrát stal Ford Fiesta, který dosáhl na takřka 69 tisíc exemplářů. Následuje jej bývalá jednička Golf (56,8 tisíce). Rozdíl mezi nimi je tedy necelých 12 tisíc registrací ve prospěch malého fordu. Oba soupeři si polepšili oproti loňsku, Fiesta ale o více než čtvrtinu, zatímco Golf jen o 18 %. Druhá nejmenší řada modrého oválu získala díky úspěchům v Británii (+14,7 %) a Itálii (+87 %) pozici jedničky i za první čtvrtletí. Mimochodem, na Apeninském poloostrově se prodává více než polovina těchto vozů s pohonem na LPG!

Největším navýšením ze zveřejňované první desítky se chlubí tentokrát Opel Astra. Jemu začíná prospívat generační výměna, i když se předchozí řada stále vyrábí, ale v menších počtech. Registrace vzrostly o více než 40 %, z 27,3 tisíc loňských na 39,1 tisíc letošních. V Británii se stal dokonce třetím nejúspěšnějším modelem, tam se prodává pod tradiční značkou Vauxhall. Evropským bestsellerem této divize GM však stále zůstává malá Corsa.

V pořadí modelů se překvapivě oba zástupci Fiatu seřadili na konec první desítky. Může za to hlavně Německo, kde se odbyt obou jinak velmi populárních aut drasticky snížil, Panda ztratila oproti loňsku 80 %, Punto dokonce 88 %! Evropskou Top 10 opustil Mégane a naopak se do ní vrátil Ford Focus, a to hned na šesté místo.

Registrace automobilů v Evropě – Pořadí modelů březen 2010
Pořadí Model 3/2010 3/2009 Změna [%] Tržní podíl
1. FORD FIESTA 68 630 54 573 25,8% 4,17%
2. VOLKSWAGEN GOLF 56 845 48 189 18,0% 3,45%
3. RENAULT CLIO 43 879 31 606 38,8% 2,66%
4. OPEL/VAUXHALL CORSA 41 724 40 582 2,8% 2,53%
5. PEUGEOT 207 40 895 39 416 3,8% 2,48%
6. FORD FOCUS 39 661 34 723 14,2% 2,41%
7. OPEL/VAUXHALL ASTRA 39 121 27 370 42,9% 2,37%
8. VOLKSWAGEN POLO 36 922 38 403 -3,9% 2,24%
9. FIAT PUNTO 31 646 37 465 -15,5% 1,92%
10. FIAT PANDA 30 483 33 693 -9,5% 1,85%
- Celkem 1 647 584 1 500 594 9,8% 100,00%

Triumf patří Fordu i mezi značkami, byť jen o zhruba 1.800 registrací před Volkswagenem. Hranici sto tisíc kusů překročilo hned šest výrobců. Bronzový francouzský Renault opět vykazuje slušný skok směrem kupředu (+26,5 %), ve statistice nárůstů jej dále následují Citroën a Peugeot s necelými 19 %. Hůře než loni jsou na tom Fiat (-4,3 %) a Toyota (-12,4 %). Nejprodávanější japonské vozy v Evropě před nedávnem díky dosti medializovaným svolávacím akcím ztratily vyhlášenou image spolehlivosti.

Registrace automobilů v Evropě – Pořadí značek březen 2010
Pořadí Značka 3/2010 3/2009 Změna [%] Tržní podíl
1. FORD 169 871 145 605 16,7% 10,31%
2. VOLKSWAGEN 168 053 155 941 7,8% 10,20%
3. RENAULT 130 748 103 370 26,5% 7,94%
4. OPEL/VAUXHALL 123 466 117 391 5,2% 7,49%
5. PEUGEOT 116 732 98 431 18,6% 7,09%
6. FIAT 108 458 113 312 -4,3% 6,58%
7. CITROËN 95 737 80 492 18,9% 5,81%
8. AUDI 71 406 62 863 13,6% 4,33%
9. TOYOTA 69 365 79 203 -12,4% 4,21%
10. BMW 66 955 59 240 13,0% 4,06%
- Celkem 1 647 584 1 500 594 9,8% 100,00%

Na jednotlivých trzích nastalo oproti únoru zemětřesení. Hitparádu totiž nevede ani Itálie, ani Německo, ale Velká Británie. Tam našlo své majitele přes 397 tisíc nových osobních automobilů a Spojenému království tedy patří pomyslné zlato. Německý trh je sice nadále druhý (294 tisíc kusů), ten ale pokračuje v prudkém poklesu zapříčiněném loňským šrotovným. V březnu vykazuje -26,6 %, tedy stejnou hodnotu jako vítězný Albion, ale s opačným znaménkem. Itálie se propadla na třetí příčku, následují Francie a Španělsko.

Tamní trh si polepšil mohutně, o více než 60 %. Naopak šestá Belgie zůstává prakticky na stejných hodnotách. České republice patří tentokrát třináctá pozice, zhruba čtyřicetiprocentním navýšením konkuruje Švédsku a Řecku. Ještě více si polepšili evropští trpaslíci typu Irska (přes tři čtvrtiny), nebo Norska (o polovinu). Všem se vymyká Island (+105,3 %), ten je ale z globálního hlediska totálně bezvýznamný. Opačnému pořadí vévodí letos tradičně Maďarsko, kde bylo ve srovnání s březnem 2009 zaregistrováno o skoro 53 % méně nových osobních aut.

Registrace automobilů v Evropě podle zemí – březen 2010
Pořadí Země 3/2010 3/2009 Změna [%] Tržní podíl
1. VELKÁ BRITÁNIE 397 383 313 912 26,6% 24,12%
2. NĚMECKO 294 375 400 965 -26,6% 17,87%
3. ITÁLIE 258 821 216 475 19,6% 15,71%
4. FRANCIE 242 707 204 018 19,0% 14,73%
5. ŠPANĚLSKO 124 988 76 505 63,4% 7,59%
6. BELGIE 50 239 50 258 0,0% 3,05%
7. NIZOZEMÍ 45 171 34 348 31,5% 2,74%
8. RAKOUSKO 33 270 26 477 25,7% 2,02%
9. POLSKO 29 655 31 107 -4,7% 1,80%
10. ŠVÉDSKO 25 652 18 035 42,2% 1,56%
11. ŠVÝCARSKO 23 542 23 578 -0,2% 1,43%
12. ŘECKO 19 039 13 371 42,4% 1,16%
13. ČESKÁ REPUBLIKA 17 446 12 410 40,6% 1,06%
14. PORTUGALSKO 16 476 12 758 29,1% 1,00%
15. IRSKO 13 813 7 763 77,9% 0,84%
16. NORSKO 11 486 7 601 51,1% 0,70%
17. DÁNSKO 9 411 9 858 -4,5% 0,57%
18. FINSKO 9 119 10 737 -15,1% 0,55%
19. SLOVINSKO 5 895 5 360 10,0% 0,36%
20. LUCEMBURSKO 5 806 4 768 21,8% 0,35%
21. SLOVENSKO 5 679 7 239 -21,5% 0,34%
22. MAĎARSKO 4 431 9 401 -52,9% 0,27%
23. KYPR 1 193 1 458 -18,2% 0,07%
24. ESTONSKO 864 895 -3,5% 0,05%
25. LITVA 501 653 -23,3% 0,03%
26. LOTYŠSKO 466 568 -18,0% 0,03%
27. ISLAND 156 76 105,3% 0,01%
- Celkem Evropa 1 647 584 1 500 594 9,8% 100,00%

Doporučujeme

Témata
Avatar - kari.laz
23. 4. 2010 10:15
Re: toto treba vidiet
Jo a zrovna tak vyhlásili jako vítěze zančku Škoda. Tak sni dál. To je anketa o ničem. Když prachatýmu snobovi praskne žárovka v blinkru jeho limuzíny, napíše pak že je to krám, že už to nechce. Když člověku, co několik let šetří na alespoň nějaké auto odejdou čepy, tlumiče, vífuk, radio a já nevím co ještě, tak si řekne "to nic není, jsem s tím autem naprosto spokojený a mám na to 7 let záruku" skromnější lidé budou vždycky spokojenější a skromnější lidé budou mít skromnější auta. Viz i30
Avatar - kari.laz
23. 4. 2010 10:09
Re: vítězství, nevítězství
>:D >:D >:D >:D >:D
22. 4. 2010 17:25
Re: toto treba vidiet
Za ty léta se ti jen zhoršila chuť a lepší už to nebude. >:-[]
22. 4. 2010 16:49
Re: vítězství, nevítězství
to je rozumné, dřív bys totiž asi přesvědčil papeže že Bůh není :-! ;-)
Avatar - kari.laz
22. 4. 2010 16:41
Re: vítězství, nevítězství
Je to tvrzení VW proti Fordu. Ty jsi zarytý fordofil, tak to prostě neuznáš. Mě je to úplně jedno, kdo vyhrál, takže už tě nebudu přesvědčovat.