Nošovická automobilka Hyundai od dubna zvýší platy zaměstnancům průměrně o 7 %. Kolektivní vyjednávání tak skončilo po necelých dvou měsících kompromisem. ČTK to sdělil mluvčí äutomobilky Petr Vaněk.
Tak zas tak cernobile bych to teda nevidel. On totiz ty sluzby (at uz si pod tim predstavime cokoliv) musi nekdo chtit. A navic, s nekvalifikovanou pracovni silou zadny sluzby poskytovat nemuzes (leda uklizeni nebo kopani prikopu) >:D
Jeden typ služby je třeba taková kadeřnice. K té chodí utrácet jen lidi z okolí a záleží na jejich výplatách, kolik si může za své služby říct. Do země žádné peníze nepřináší.
V tomhle ohledu je zajímavý cestovní ruch, jenže pokud se podíváš na současnou situaci hotelů, pak se musíš poklonit před socany a blahořečit je za to, že orientovali zemi na automobilový průmysl - cestovní ruch byl krizí zasažen asi nejvíce ze všech odvětví.
Třetí typ služby jsou třeba IT konzultanti nebo finanční analytici. Vydělají hodně peněz, ale zaměstnání v takovém oboru je pro takové 1% lidí a z globálního pohledu ti zaměstnanost ani cashflow nevyřeší.
Jaké služby máš tedy na mysli? Podívej se na situaci v ostatních zemích, třeba v takovém Maďarsku... a pak tu vyprávěj něco o tom, jak jsme díky automobilovému průmyslu špatně skončili.
Jenomže pokud budou dělat všichni ve službách a nebude výroba a export tak budeme navzájem mezi sebou točit jen určité peníze ale další nepřiplynou a turistickým ruchem se tato země neuživí.
Zaměstnanci dělají za hrst rejže, ve srovnání se Škodou a TPCA je to nehoráznost! Fabrika jede na půl plynu, odbyt vázne, půl druhé miliardy Kč ztráta. Toliko rekapitulace korejského zázraku. Vím, musím býti trpělivý, korejci už dvacet let vstupují do Evropy, Evropa je okrajový trh, krize a tak... >:-[]
Malé OT: ACEA dnes zveřejnila prodeje v Evropě za březen a první kvartál. [odkaz]
Prodeje korejců překvapí asi jen strýčka Boba, zajímavá jsou tam podle mě jiná čísla - propad Japonců v čele s Toyotou, z něhož se vymyká (zato zásadně) jenom Nissan... Přes rostoucí italský trh pokles Fiat group (s výjimkou Lancie) a spousta dalších zajímavých údajů...
Jaká jsou ta zbožná přání? Růst je růst, růst vyšším tempem než celý trh navíc znamená zvýšení tržního podílu, v případě Hyundai a Kia opět dost výrazné :yes:
"Průměrné platy ve Škodě Auto a kolínské TPCA zůstávají o zhruba 10.000 korun vyšší."
A pani robotnici si uz hned porovnavaju platy s automobilkami, ktore maju tovarne par km od Prahy, ale toho si uz nikto nepamata, ze v okoli Nosovic mali rozhodne menej pracovnych prilezitosti, ako teraz... daj im automobilku, a hned chcu kreslo riaditela banky... :-)