Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nošovické Hyundai od dubna zvýší platy zaměstnancům průměrně o 7 %

redakce AUTO.CZ
Diskuze (14)
Nošovická automobilka Hyundai od dubna zvýší platy zaměstnancům průměrně o 7 %. Kolektivní vyjednávání tak skončilo po necelých dvou měsících kompromisem. ČTK to sdělil mluvčí äutomobilky Petr Vaněk.

Podle předsedy odborové organizace Radka Kuchaře bylo kolektivní vyjednávání složité a velmi těžké. "Je pochopitelné, že jsme původně chtěli mnohem více. Oproti poslednímu návrhu z minulého týdne jsme u některých profesí šli dolů o zhruba dvě desetiny procenta. Přesto jsme v dosaženým výsledkem spokojeni," řekl ČTK Kuchař.

Kromě nárůstu základních mezd, které budou u dělnických profesí záviset na tarifní třídě, se v Hyundai Motor Manufacturing Czech dohodli také na výročním bonusu ve výši 50 procent jedné základní měsíční mzdy, jenž bude záviset na docházce a zaměstnanci ho dostanou v prosinci. Za mimořádnou pracovní směnu, která připadne na den pracovního volna, dostane zaměstnanec navíc fixní příplatek 400 korun, upřesnil Vaněk.

Průměrný dělnický plat v Hyundai se doposud pohyboval údajně kolem 16.000 Kč.

Podle Kuchaře je sedmiprocentní nárůst prvním krokem na cestě ke mzdám, které jsou obvyklé v ostatních automobilkách v Česku. Průměrné platy ve Škodě Auto a kolínské TPCA zůstávají o zhruba 10.000 korun vyšší. "Připomínám, že podle vyjádření manažera lidských zdrojů Hyundai Jaromíra Radkovského, bychom se jim měli platově přiblížit do pěti let. Pokud by to chtělo vedení dodržet, muselo by mzdy už nyní zvýšit o zhruba 25 procent," řekl šéf odborů.

Zvýšení mezd v Hyundai, kde v současné době pracuje přes 2000 lidí, stanovuje dodatek kolektivní smlouvy platné do konce dubna 2011; vedení a zástupci odborů jej podepsali ve středu večer. "V loňském roce nebyly tarify základních mezd navýšeny vůbec. Proto jsme letos souhlasili se zvýšením o sedm procent," uvedl v tiskové zprávě Radkovský.

Kolínská automobilka Toyota Peugeot Citroën Automobile (TPCA), která zaměstnává 3600 lidí, podle nové kolektivní smlouvy navýší platy zaměstnancům o 2,5 procenta. Průměrná mzda dělníků tak dosáhne k 27.500 Kč. Firma vyplatí zaměstnancům v květnu ještě mimořádnou odměnu 4500 korun, příplatek za mimořádnou směnu zvýšila na 600 Kč.

Největší domácí automobilka Škoda Auto s asi 25.000 zaměstnanci zvýší letošní mzdy o 2,7 procenta na zhruba 27.500 korun měsíčně. Za měsíc duben dostanou její zaměstnanci jednorázovou platbu 10.000 korun. Kolektivní vyjednávání skončilo v automobilce minulý týden, v TPCA byla nová smlouva podepsána ve středu.

Automobilka Hyundai loni vyrobila 120.000 aut, což bylo zhruba o čtvrtinu méně oproti původnímu plánu. Podle údajů mateřské firmy skončil závod v Česku za tři čtvrtletí loňského roku ve ztrátě 74,8 milionu dolarů (zhruba 1,4 miliardy Kč). Od ledna do září 2009 společnost utržila 1,1 miliardy dolarů (zhruba 20,9 miliardy Kč).

redakce AUTO.CZ
Diskuze (14)
19. 4. 2010 08:53
A ze mi nie sme ako tak odsudzovani c...i
"Průměrné platy ve Škodě Auto a kolínské TPCA zůstávají o zhruba 10.000 korun vyšší."
A pani robotnici si uz hned porovnavaju platy s automobilkami, ktore maju tovarne par km od Prahy, ale toho si uz nikto nepamata, ze v okoli Nosovic mali rozhodne menej pracovnych prilezitosti, ako teraz... daj im automobilku, a hned chcu kreslo riaditela banky... :-)
Avatar - saldy
17. 4. 2010 13:04
Vypadá
to s náma blbě :-( [odkaz]
16. 4. 2010 21:41
Re: Zde je jasně vidět,
Jenomže pokud budou dělat všichni ve službách a nebude výroba a export tak budeme navzájem mezi sebou točit jen určité peníze ale další nepřiplynou a turistickým ruchem se tato země neuživí.
16. 4. 2010 14:52
Re: Malá rekapitulace
tak to zkus ve VW, tam "zapadneš" :-)
Avatar - Emel
16. 4. 2010 13:57
Re: Zde je jasně vidět,
Jeden typ služby je třeba taková kadeřnice. K té chodí utrácet jen lidi z okolí a záleží na jejich výplatách, kolik si může za své služby říct. Do země žádné peníze nepřináší.

V tomhle ohledu je zajímavý cestovní ruch, jenže pokud se podíváš na současnou situaci hotelů, pak se musíš poklonit před socany a blahořečit je za to, že orientovali zemi na automobilový průmysl - cestovní ruch byl krizí zasažen asi nejvíce ze všech odvětví.

Třetí typ služby jsou třeba IT konzultanti nebo finanční analytici. Vydělají hodně peněz, ale zaměstnání v takovém oboru je pro takové 1% lidí a z globálního pohledu ti zaměstnanost ani cashflow nevyřeší.

Jaké služby máš tedy na mysli? Podívej se na situaci v ostatních zemích, třeba v takovém Maďarsku... a pak tu vyprávěj něco o tom, jak jsme díky automobilovému průmyslu špatně skončili.