Škoda připravila pro český trh novou limitovanou edici Yeti Champion. Společně s ním se do prodeje postupně dostanou nové motorizace, především čtyřválcový turbomotor 1,4 TSI (90 kW).
Tak bacha na to, porovnávaj aspoň porovnateľné výbavy, keď už, najnižšia cena CX 7 a maximálna Yeti je ešte snáď aj rozdiel...? Pripočítaj prevádzkové náklady a náklady na servis, a zas si niekde inde. Nehovorím, že má Škoda super cenu, ale až tak tragicky by som to s ňou nevidel. Nie každý chce mastodonta... ;-)
Vhodnosť alebo nevhodnosť nasadených cien sa ukáže časom, a tiež si myslím, že ťažiskom predaja tohto modelu nebudú práve vrcholné verzie, a porovnávať sa budú predsa len trochu striedmejšie vozy. :-)
Myslím že tý Mazdě toho moc chybět nebude,Japonci těch vyšších tříd jsou skoro full,nezkoumal jsem to a nemám chut to zkoumat co chybí Mazdě v základu proti Yeti top ale. Klasicky VW Group má nabídku postavwenou ne doplatcích,takže cena "již od" je předzvěst že to není jen tak.
Osobně bych šel za ty peníze do Subaru Forester, protože si nemusím hrát na českou „elitu“ a chtěl bych spolehlivé a prostorné auto s kterým se člověk nemusí bát jet někam na ryby atd.
dobrá volba!
... před včerejškem se mi podařilo postavit našeho černého Forestra MY 2007 vedle nového černého - a pořád si nemůžu pomoct, ale to auto je zcela zbytečně nafouklý. Mě se Yeti celkem líbí, ale nedělám si iluze, že by snesl to co Sůbo.
Souhlasim, mne se novej Forester taky nelibi - starej byl proste takovej svuj, novej se podbizi tvary i rozmery.
Jinak mel jsem moznost vyzkouset Yetiho v terenu a snesl toho opravdu dost >:D Navic jsem byl spokojenej i na silnici, s tou 1.8TSI to jelo fakt pekne. Jen ta cenovka uz pak opravdu neni lidova...
"Proti Experience má navíc vzhledové úpravy, chybí naopak zadní parkovací senzory."
NChampion je postaven na verzi Ambition a proto mu chybí oproti Experience krom zmíněných parkovacích senzorů taky kontrola tlaku v pneu, multifunkční volant pro rádio, corner mlhovky, el. okna vzadu, světla v zrcátkách boarding spots, další 4 reproduktory vzadu nebo vyhřívání předních sedadel.
Fakticky je tedy tenhle model ne o cenove vyhode, ale prave o specifickych vzhledovych prvcich.
Podle mě je 1,2 TSI a 1,4 TSI v tomto autě naprd, protože to bude dost žravý, a kdyby tomu dali ještě 4x4, spotřeba bude hrůza. Tento motor 1,4 TSI ale verze A3 tj. 92kW má dcera v seatu leon, který je o dost lehčí a průměrná spotřeba je 7 l/100 km. V TV Prima probíhá dlouhodobý test altea XL, s tímto motorem a jsou na 9 l/100 km, myslím, že yeti je podobně těžký, tak to asi bude podobný. Takže pokud yetiho, pak v naftě...můj názor :-)
Spotreba "hruza" je relativni pojem. Moje auta maji v prumeru (kdyz vezmu obe dohromady a zprumeruju) spotrebu cca 10 litru a taky se nehroutim :-) Muj sef narika, ze mu Yeti 1.8TSI zere 9.2 a to ho ma jako sluzebaka, takze ho zajima jen porizovaci cena a spotreba ho nemusi trapit. Presto chce zase naftu (?).
Mal som na tyzden pozicany Yeti 1,8 TSI (snad najlepsi motor co VW ma) a bal som sa spotreby. Ale normalnou jazdou som z aten tyzden mal priemerku 7,5 l/100km pri pomere mesto/nemesto 80:20.
Věřím tomu, že u těžšího auta je 1.8 TSI nakonec úspornější než 1,4 TSI resp. 1,2 TSI. Chce to jen asi udržet emoce na uzdě, protože ty motory celkem slušně točí a jedou.
Už jsem to tu jednou psal, matinka touží po Yetim, tatík odmítá dát víc než 400K. Když verzi Active podle konfigurátoru dovybavím o metlu, park. senzory, DO k centrálu, leaving home, přední obyč. mlhovky, !!boční plastové lišty (1200,- ;-\)!! dostanu se na bratru 440K, což mi přijde opravdu dost. Nevím, možná by nějaký prodejce byl ochoten nabídnout auto do těch 400K, ale na to smlouvání nikdo z nás moc není. A tak to nakonec skončí i Ceeda v kombajnu nebo nějakýho skladovýho C-Maxe, který se dá ve velmi slušné výbavě koupit za 360 - 380...
Tak nějak, vnitřní velikosti jsou zhruba stejný, třídně jsou to sice jiný skupiny, ale účel splní podobně.
Yeti je favorit, protože se nám líbí, má styl, hodil by se na cesty na chalupu a po městě, naše nároky na prostor splní, ale ta cena... Ve výbavě Aktiv bych v základu čekal aspoň takový věci jako dálkový centrál, boční lišty nebo třetí opěrku hlavy vzadu ;-\ ... Pokud by nám nějaký prodejce na naši sestavu nabídl 10% slevu, tak by měl obchod jistej, ale přijde mi, že zrovna nyní není úplně dobrá doba na slevu na Yetiho...
Ceed a C-Max jsou takové volby z rozumu, u Ceeda mě odrazuje utlumená 1.4 a absence ESP - jistě není to nutnost, ale ostatní ho mají v základu...
Tobě se zdá 450K dost, já jsem se šel teď zase dívat na Megana a pod 450K se taky nedostanu. Prostě pokud chceš trochu normální auto, tak vždycky skončíš kolem těch 450K. Je ale pravda, že ještě nedávno to bylo o 100K víc. Ceny z reklamy, kdy koupíš Megane kombi za 300 000, jsou mimo realitu. Je to s motorem, který snad už jinde do tohoto auta nedávají a bez ničeho.
No s tým tlakom to az také horúce nebude. Je síce pravda, ze základ 1,2 TSI je ziadaný, ale co som videl statistiky predaja na Slovensku, tak najkupovanejsí bol Yeti 2,0 TDI 4x4 (tusím ten stredne výkonný). Ale más pravdu v tom, ze lepsie vybavené verzie sú uz znacne drahé a zasahujú do levelu vacsích SUV.
Najlepšia škola radenia je na starom aute. Ja som sa kedysi učil jazdiť na Moskviči 412 a neskôr na vojne na UAZe...radenie na týchto vozoch je fakt dobrá škola, na UAZe je to dokonca bez synchrónov... Alebo si skús Fiata 126, je to zábava... >:D;-)
U lidí, kteří vybírají podle ceníku možná. Stačí se na Prachovce podívat pořádně, podívat se na první výbavu včetně poklic a klimatizace a je to hned trošku jinak..
Zaujímavá úvaha a mozno nie úplne mimo. Ale o tom je marketing. Zacali to predávat v dobe, ked 1,6 TDI na trhu este nebol a po pár mesiacoch menit napr. 2,0 TDI - 81 kW za 1,6 TDI - 77 kW by bola z hladiska ziskov firmy hlúpost. Treba co najviac spenazit 2,0 TDI. Ale skor alebo neskor Skoda 1,6ku TDI do Yetiho dá (emisie ich k tomu prinútia).
No, linie vypadaji dost nadejne, ale snad nebude mit zase ten monoxicht, to uz by fakt byla troufalost. No a taky to snad nebude prifouknuty A5 sportback, kastle vypada dost podobne.
I kdyz se mi ten monoxicht zacina uz dost hnusit, vzdycky kdyz jedu okolo ROSe, musim uzase koukat, audiny se zkratka povedly