Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

VW Amarok: Sériový pick-up od Volkswagenu se představuje

68 komentářů

boberko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - T613
T613
nesmíš soudit podle vlastního zrcadla
Klaudius
...a čo ten názov...stále mám pred očami VW Amok...neznie mi to príjemne...
jossalito
Jenže my (Středovropané) nejsme cílovkou. Špaňelsky to může znít výborně. 😉
Avatar - T613
T613
Mi to zní jako Amaroun ... jsem dost zvědav jak se mu bude vést proti zavedené a hlavně osvědčené konkurenci z Asie.
Klaudius
No tak keby šli natáčať nových Návštevíkov, mohol by byť hlavnou postavou... 😉
Avatar - T613
T613
Návštěvníci bez NIvy? >😁 >😁
[odkaz]
Klaudius
5-dverák vtedy ešte nebol...
A jasne že bez Nivy, tentoraz by si vzali Amaroun, a bola by to e😜edícia Adam 2009....prišli by sa učiť o prekonávaní krízy formou šrotovného... >😁
Tymkoo
nutno podotknout, že vypadá velmi dobře. i když se mi ta jednotná maska u všech vozů VW moc nezamlouvá tak tady vapadá opravdu hezky. i když jednu výtku bych měl: tahle kategorie vozidel by vypadala ještě líp kdyby se na ní dávaly kola s hummera. není větší sranda než vidět Ford F150 s kolama, které by se vlezly i na Yetiho
Avatar - gld
gld
Ak na parádu tak dajme tomu ale na prácu sú ti bling bling 22" kolesá na dve veci..
Tymkoo
to souhlasím😉
acALIEN
Za par dni dorazi Hi-Lux upravenej od Arctic trucku a uz ted je jasne, ze za par mesicu pujde z domu a nahradi ho Amarok.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
A za pár měsíců se pokorně vrátíš k Hiluxu a ještě další půlrok se budeš fackovat za stupidní rozhodnutí. Mnohadesetileté zkušenosti se počítají a ty VW prostě nemá.
No,jestli si kupuješ Hilux v této úpravě jen jako parádu, pak dovedu Tvé nadšení pro Amarok pochopit. :no:
acALIEN
Ziju na Islandu.
V tom případě chápu Toyotu jako kvalitní materiál, ale nějak mi tam už nesedí naprosto neprověřený Amarok. Nicméně je to Tvoje volba. 😉
acALIEN
Myslim, ze si VW neudela ostudu, urcite to cele podvozkove nekde okoukali....dulezity je, jestli na to bude delat modulaci ArcticTruck.
karlitto00
Rekni jeden racionalni duvod? Image pred domem?
acALIEN
Ziju na Islandu.
karlitto00
A? >😁 Neznaji tam asflat?
acALIEN
Asfalt tu zname, ale obcas si radi udelame vylet na ledovec, obcas se radi podivame do mist, kde neprojede ani seriovej Jeep a SUV konci jeste pred odbockou. To vis, nesedime na * a nechodime jen do prace a z prace 😉 .
Avatar - salamoon
salamoon
aj interier by mi vyhovoval,ale ci prekona l200....... 😐
cuisine
tak už studie loni v hannoveru semi líbila ale takhle série se milíbí také moc ... myslím že to bude velmi silný hráč na trhu užitkových 4x4 pickupů a je trochu s podivem že to vw tak dlouho trvalo než si tímto modelem doplnili modelovou řadu ... ještě od toho kombík a massif s defenderem to můžou vzhledem k ostatním modelům a marketingu vw zabalit 😄 :yes:
lorenzlubos
Na Defender mi nesahaj. Je to ina kategoria. Ale Amarok sa podaril!
karlitto00
VW nikdy s novinkami nespecha, existuje tam prece riziko neuspechu, neblazni 😉
fantomas aller en DS
No myslím, že roky skúseností Land Roveru v ťažkom teréne bude VW ešte dlho dobiehať. Z vlastnej skúsenosti môžem povedať, že kvalitám,masívnosti a trvácnosti podvozku Defenderu sa málo čo vyrovná. Auto ani po 10tich rokoch pravidelného jazdenia v stredne ťažkom térene nehrká neškrípe ani inak neprejavuje známky zlého zaobchádzania na rozdiel od konkurečných áut ktoré som predtým používal.
Vstup VW do tohto segmentu európskom trhu však hodnotím ako dobrý krok. Všetky firmy, ktoré inak používajú v autoparkoch európske autá ( myslím, že ich je väčšina ) boli nútené riešiť potrebu terénneho pickupu u japoncov. VW im ponúka možnosť zostať u jednej značky.
lorenzlubos
Mitsubishi je pekne, ale prilis stihle. Navara sa pri crash-teste krci tak, ze neviem, ci neslo o cinsku kopiu, Mazda s Fordom design pick-upov definitivne prehrali (este aj cele roky krasna americka stredna rada serie F je s designom prec), Isuzu je zastarale a kupa nudnej Toyoty sa bez dovery v jej povest nezaobide. V case, ked design novej generacie takmer kazdeho typu ukazuje, ze dno este dosiahnute nebolo, Amarok vyraza dych. Ciste jasne tvary bez zbytocnych gycovych samoucelnych vlniek a este k tomu robustny a dravy. Skvely pocin. Tlieskam.
Pokud budeš pick-up používat jen na dálnici pak Ti bude taková F-150 bohatě stačit, pokud ale začneč používat pickup i pro práci s nutností jízdy v členitějším terénu budeš za každý cm k dobru šťastný. Už jsem viděl pár borců zašprajcovaných mezi stromy a moc veselo jim nebylo. U těchto aut si cením jiných vlastností než jen povedeného designu. 😉
Avatar - T613
T613
tohle prostě nevysvětlíš 😉
lorenzlubos
F-150 je ta najlahsia verzia. Pisal som o strednej verzii. A je snad jasne, ze nemozme zrovnavat ani s F-150. Amarok je ina trieda.
obrázky jsou fajn ale k posouzení velikosti interiéru a zvláště místa vzadu mi jich pár chybí. U pick-upu není celková délka a rozvor pro vnitřní prostor určující a protože chybí i boční foto nedovedu si místo vzadu představit. Např. L200 nebo Hilux je na tom dobře, u Navary už to taková paráda není.
Avatar - Vrrrr
Vrrrr
Ak ti chyba bocne foto a viac info kukni sem😒br /> [odkaz]
Avatar - ryman
ryman
Nevypada vubec zle.. Otazka je jaka bude realita, jizdni vlastnosti v terenu a celkova uzitna hodnota.. Nicmene rekl bych, ze boj s konkurenci bude velice tvrdy a amarok to bude mit mnohem tezsi nez treba golf ve sve tride..
GTI
Fascinující, doslova fascinující design. V této třídě neco nevídaného. A jestli na tomhle předku vyjede nový TOUAREG, má Evropa o krásu v daném segmentu postaráno. Počítám, že do pěti let bude skloňovaná vedle třídy "golf" též třída "amarok".
Tymkoo
tak to se v Evropě (potažmo v ČR) nikdy nestane
Avatar - pelikoš
pelikoš
NISSAN NAVARA i ostatní japonští kolegové můžou klidně spát 😉
Avatar - positivemind
positivemind
Jen by ten Touareg mohl včetně dokonalého obličeje pojmout i trošku spolehlivosti 😄
milan3
No myslim, ze nejenom Touareg, on i dnesni vitez auta roku by potreboval zvysit spolehlivost a omezit mnozstvi poruch, protoze jestli to podedil
po predchudci tak potez panbuh!!! >😁
Jo, tomu se rika supermeinstram!!! >😒]
Citroenjehistorie
Polo min.generace je spolehlive oproti konkurenci.Nevim odkud cerpas :no:
milan3
Ze zkusenosti rodiny a sousedu. Tem to muzes povykladat jak je spolehlive!!! >😁 Ale priprav si chranic na nos!
Gangrel
Autobild...
LudaBaxa
Teď ještě aby to auto bylo k práci a ne jen na koukání, až uvidim test, kde s tim nebudou jezdit jen po silnicích pak uznam kvality. Design u takovýho auta mě v podstatě až tak nezajímá, to auto se musí činit. Pokud bude mít kvality aspoň takový jako má Navara, pak to bude dobré..
Osobně tomu ale nevěřim, koncern s timhle typem auta nemá žádnou zkušenost a nevěřim, že by první auto bylo nějakou velikou konkurencí Hiluxu nebo Navary. Taky se těšim až VW prozradí cenu... 😉
simson33
Hele, ono je taky potřeba se podívat, kdo to auto vyvíjí. Němci a technika to jde docela dobře dohromady a i napoprvé to může být dobrý zážitek 😄 - jako příklad lze uvést VW Tiguan a Toyotu RAV, ve třídě kompaktních SUV VW taky vstoupil poprvé do nového segmentu a je pro Toyotu více než solidní konkurencí.

Jenom na okraj, Hilux je v pohodě, ale duo Navara, Pathfinder (oba made in Spain) bych zrovna jako příklad hodný následování neuváděl.
LudaBaxa
jo tak uznávam, že zrovna pecky to nejsou.. ale jezdil sem s tim po lesích, auto opravdu sloužilo jako pracovní a zase tak špatný to není. Byl to ten nejsilnější diesel. Je ale pravda, že pokud člověk chtěl jet nějakej horší teren, musí mít gumy určený k tomu.. jinak mu plivnete pod kola a nechce se mu 😉

a k tématu.. neříkám, že to tak nebude, jen se mi tomu nechce moc věřit, uvidíme až bude na světě a budou testy.. 😉
Ty věříš, že někdo ze současných českých "novinářů" dokáže pořádně otestovat terénní auto. Já moc ne, mám s tím osobní zkušenosti.
LudaBaxa
to máš pravdu.. a co si budeme povídat, protože to je VW tak velká kritika prostě nenastane. až ho dostanou do ruky ty telata z pořadu "Meziplyn" nebo jak se to jmenuje, tak sem si jistej, že to bude bezkonkurenční auto.. dobrý je, že lidi z tohodle pořadu tady píšou články.. 😄

no, počkáme si pak na zkušenosti majitelů...
Avatar - pelikoš
pelikoš
to jakože japonci a technika nejde dohromady.docela zábavné.navara i pathfinder jsou výborný auta...to,že je produkují ve španělsku je věc jiná...mimoto touareg dělanej v blavě taky není hvězda 😉
Avatar - pratel
pratel
Tak to si trochu vedla kamo, bratislavska fabrika, co sa kvality vyroby tyka, je v ramci koncernu hodnotena dost vysoko...
simson33
Nepsal jsem, že Japonci mají s technikou problémy, psal jsem jen, že Němci umí vyrobit kvalitní auto, toť vše. Jinak pokud jde o Pathfinder a Navaru tak dlouhodobé zkušenosti ukazují, že s jejich spolehlivostí to není moc slavné, naposledy se problémům se spolehlivostí Pathfinderu věnoval 4x4 automagazín, číslo 11/2009.
vrkuboy
I mě se tenhle amaroun líbí. Velmi povedené auto :yes:
OndraH
VW Amaroun-Vozidlo bez emocí, bez zápachu a bez chuti >😁 ...
acALIEN
Az na toho GOlfa souhlasim.
Avatar - pratel
pratel
Prekrasny dizajn na kategoriu pracovnych pickupov. Silne porozmyslam ako o nahrade Pajera, ktore mi predkom trochu pripomina. Bude zalezat na kvalitach a odolnosti auta v reale. Jedine ma stve, ze VW nie je tradicnym a overenym vyrobcom v tejto kategorii. Myslim si, ze velmi uspesna by bola aj 5 dverova osobna verzia Amaroku. Nieco ako Pajero sport vyvinuty z L200 alebo Pathfinder z Navary. Nie su este zname konkretne tech. spec.: brodivost, svetla vyska, najazd. uhly atd.? Bude to mat uzavierku zad. difu?
simson33
Spolehlivost, to je jediné o čem se u Amaroku může zatím spekulovat, vše ostatní má - alespoň to tak vypadá - NEJ😒br /> 1. nej design ve třídě, to bezesporu,
2. nej systém pohonu (volba stálé 4x4 s torsenem nebo do těžšího terénu klasický přiřaditelný předek),
3. nej úspornější motory,
4. nej propracovanější systém pérování (možnost výběru mezi vinutými a listovými pružinami vzadu podle zatížení, konečně nebudou lifestylové verze poskakovat na listových pružinách!!!!).

Těch NEJ asi bude víc, ale ono není divu, když testovací mulu VW stále provázel dosavadní lídr segmentu HILUX, předpokládám, že inženýři VW HILUXE rozebrali do posledního šroubku a zkusili postavit auto ještě schopnější. Zatím to vypadá, že se jim to podařilo, není divu, času měli dost a dost dlouho to taky VW trvalo. Ale o tom jak Amarok ve světě uspěje nebe rozhodovat žádné z výše uvedených NEJ ale dlouhodobá spolehlivost a tady je zatím jen otazník.

Jen na okraj ke stávajícímu HILUXU, tam vidím v současné době dva hlavní nedostatky, jeden při použití na silnici a jeden při použití v terénu. Takže na silnici mně vadí absence mezinápravového diferenciálu, tedy možnost používat stálý pohon 4x4, v terénu zase příliš nízká světlá výška přední části pod motorem (zjistil jsem, že nejsem sám kdo si na to u stávající verze Hiluxu stěžuje, pamětníci starších verzí s tuhou přední nápravou a pancéřovými klouby nad tímhle řešením hodně kroutí hlavou). Oba popsané nedostatky VW vyřešil. Tož tak!
Avatar - ZoomZoom
ZoomZoom
Když ti tolik u Hiluxe vadí "nízká"8-s světlá výška, je takový problém, nechat si zvýšit podvozek tak, jak je je to možno pozorovat u šachťáckých Nissanů, Toyot? Další možnost je zvolit si Tundru ne?
LudaBaxa
o všech nej, které si vyjmenoval se dá setsakramentsky spekulovat 😉
corolla2
ešte raz skus prečitat co pises..... zvaž to.
Fakt o tom nemaš ani páru, ak sa ti zdá svetlá výška 32 cm málo..... tak potom si kúp mega cruiser....
Radšej nepíš...
jaros38
No pokud si dobře pamatuju, tak terénní pick-up už VW vyráběl někdy v devadesátých letech. Jmenoval se Taro a nebylo to nic jiného než Toyota HiLux se znakem VW na masce chladiče, ale myslím, že se to nevyrábělo v Japonsku, ale v Německu (snad v Hannoveru).
jaros38
Vlastně to píšou i v článku, omlouvám se, nečet jsem to až do konce.
bordeaux
ty si odkial prisiel? Tolko chujovin v jednom prispevku neda ani GTI...
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
docela se mi libi :yes:
To bude další model určený pro rodiny s více než pěti dětmi, pro které jsou i sedmimístná auta malá.
_Teddy_
Tak si pockam, kym koncern pusti na trh novy hatchback VW-Winamp, sedan strednej triedy VW-Mediaplayer, a luxusne kupe VW-iTunes. Potom budem vyberat z tejto "hudobnej serie"...

Marketingove oddelenie VW musi byt naozaj v hlbokej kreativnej depresii, ked ich nenapadlo nic ine len si "pozicat" (ach, ake je to len pre VW typicke!) nazov pre svoj model, tentokrat zo znameho softwaru, ktory sa takto nazyva uz zo 5-6 rokov...
Avatar - Vrrrr
Vrrrr
Kokos ty si aky genius. Myslis, ze amarok ma nieco s PC???? Alebo, ze nie su dost tvorivy? Mne to meno ties nezie zrovna "do ucha", ale ked zistis co to znamena tak snad ziskas respekt. Si trocha odpocin a kukni na stranku vw sekciu uzitkove vozy...
Nahoda?
_Teddy_
"...Myslis, ze amarok ma nieco s PC????..."

Ano, myslim (na rozdiel od teba)! Zo 3 roky pouzivam "Amarok", co je software typu multimedialny prehravac v grafickom rozhrani KDE (ak si to z mojho prispevku nepochopil). A ten je tu uz sakra dlho! Druhykrat pouzi hlavu, a ked v nej nic nemas, tak aspon aspon Google...
Avatar - Vrrrr
Vrrrr
Kokos to ze existuje Amarok prehravac ti neberiem. Len som ti chcel vysvetlit, ze to, ze niekto pouzil slovo Amarok (co znamena vlk)neznamena, ze nikto iny to pouzit nemoze. Tolko k tej prazdnej hlave.... Alebo si si myslel, ze na to maju patent? Ak by si bol maly eskimak a dali by ti meno Amarok, tiez ti nepoviem, ze tvoji rodicia su magori, lebo ti dali meno podla tvojho oblubeneho prehravaca. Ja teda milovnik znacky VW nie som, ale snazim sa byt objektivny.... takze ako som spominal, trocha si odpocin a porozmyslaj, kym cosi napises.
Avatar - Vrrrr
Vrrrr
Este jeden detail. Google je super, len necakaj, ze tu najdes vsetko. A to, ze na google je amarok iba v spojeni s prehravacmi a neriesia tu rec kmenov zijucich niekde za polarnym kruhom neznamena, ze to slovo neexistuje v inom spojeni ako s tvojim oblubenym prehravacom.
Avatar - Slavek-TDM
Slavek-TDM
Trochu me prekvapuje kombinace commonrail 2.0TDI a torsenova differencialu, pripadne pripojitelne zadni naprave. Ma tohle auto motor napric nebo podel? Protoze at premyslim jak chci, zadnej koncernovej ctyrvalec s motorem napric (a to jsou vlastne vsechny) torsen nema a pouziva haldex 😲 Nebo se mylim?