Novinky
Autor chtěl nepochybně naznačit, že zatímco u vozů, které dnes běžně nazýváme hybridy, se spalovací motor přímo podílí na generování hnací síly, ovšem v tomto případě má pouze roli generátoru elektrické energie, která se následně ukládá do akumulátorů, resp. spotřebovává v elektromotoru.
Spalovací motor bude pravděpodobně pracovat s konstantními otáčkami v pásmu s optimální účinností. To ale zřejmě potvrdí výrobce při představení příští týden.
Spalovací motor bude pravděpodobně pracovat s konstantními otáčkami v pásmu s optimální účinností. To ale zřejmě potvrdí výrobce při představení příští týden.
Kam se hrabou všichni ostatní hybridy. silný elektromotor a malý spalovací, to je lepší kombinace než silný šestiválec a slabý elektromoturek.
Bylo jen otazkou casu, kdy s touto konfiguraci pohonu prijdou i vyrobci osobnich vozu. Me osobne se tato kombinace s papirove silnym elektromotorem zamlouva. Jsem zvedav na prvni testy. Elektricka kocka muze byt totiz lepsi volba, nez se muze na prvni pohled zdat....
takýto systém pohonu použili aj elektromobile v poslednej sérii TopGearu. Jaguár to len kopíruje, akurát nepoužíva motor z kosačky. 😄
Pokud mi něco neuniklo, tak tohle je nejmenší kubatura kdy osazená do Jaguaru. Nezní to zrovna lákavě, ani výkon elektromotoru není nijak závratný, ale je to krok do budoucna, a co víc, krok správným směrem. Ještě by mě zajímalo, kdy přidají rekuperaci. A teoreticky i KERS, který by bylo možné při této klasické konfiguraci hnacího agregátu použít.
:yes:
jinak ten KERS: není pojem rekuperace a KERS tak nějak dost blízkej? souvisí s bzdama, takže to není otázkou jen hybridních pohonů, ne? Mám upito, tak mě kdyžtak opravte no :😉 (ethanol no)
jinak ten KERS: není pojem rekuperace a KERS tak nějak dost blízkej? souvisí s bzdama, takže to není otázkou jen hybridních pohonů, ne? Mám upito, tak mě kdyžtak opravte no :😉 (ethanol no)
Je to tak napůl, resp. já měl na mysli jen mechanický KERS, ačkoli [odkaz] se o KERSU uvažuje univerzálně vč. elektrické rekuperace. Ta ovšem asi bude u tohoto klasického uspořádání s jedním centrálním el.motorem nezajímavá, zvlášť jestli má tenhle Jag normální převodovku. Což asi má.
... a všichni povinně přesedlat do V12 😄 Ale teď vážně, je to hnus. Dokud si s autama na baterky hrála jen Toyota, tak jsem to bral jako takovou úsměvnou kulturní vožku elektronikou posedlejch japončíků. Ale že se dožiju doby, kdy na baterky bude jezdit i Jaguar jsem si vážně nemyslel. 8-s :no: Asi jsem se vážně narodil ve špatný době, ale já chci zpátky na silnice skutečný auta, s Priusama, eko poplatkama, zákazama vjezdu do center měst pořádnym autům a dalšíma sr*čkama běžte někam!!!! :-!
Iste, s 20 l/100km a rovno aj s olovom v benzíne. Len sa potom nesťažuj, keď sa ti narodia deti s nižším IQ, od detstva postihnuté alergiami... ;-\
Nie, úsporné a ekologicky čisté(jšie) autá určite treba presadiť. Musíme pracovať na odstraňovaní toho sajrajtu, ktorý dnes dýchame namiesto vzduchu (najmä v mestách).
Nie, úsporné a ekologicky čisté(jšie) autá určite treba presadiť. Musíme pracovať na odstraňovaní toho sajrajtu, ktorý dnes dýchame namiesto vzduchu (najmä v mestách).
Taky se vám stalo, že nedovedete pochopit, proč třeba před sto lety kvůli nadšení ze stavby kanalizací dokázali zlikvidovat většinu památek středověké Prahy? Tak přesně budou za pár desetiletí vyznívat tyhle argumenty z webovských diskusí, jestli se to někde dochová. To nesmyslné upřednostňování určitých hodnot za jakoukoli cenu je vždycky pro další generace nepochopitelné. Prohospodařme si světové nerostné bohatství, zničme si ovzduší ve městech a možná i klimatickou rovnováhu planety (nikdo z nás doopravdy neví, jak to s tím CO2 ve skutečnosti je - i když skoro každý má na to jasný názor) jen pro ten pocit, že jsme chlapi, což budeme jen tehdy, když budeme řídit opravdové káry - ty, které mají pořádný zdvihový objem, nejméně 6, v lepším případě 8 nebo 12 válců a řádně smrdí benzínem. Jen ne nějakou elektrickou rejži. Buďme dál sobečtí, ale počítejme s tím, že si příští generace nad naší sobeckostí a hloupostí vykroutí údivem krky.
Vždycky jsem se ptal,kde berou strany voliče.Teď už to vím.Stačí napsat jakýkoliv nesmysl o autě na elektřinu a všicni se předhání jestli ten monočlánek bude vepředu nebo vzadu.Nikdo nepřemýšlí ,jestli to na ten monočlánek může jezdit.
Takto strany získávají voliče na svoje předvolební tanečky.
Takto strany získávají voliče na svoje předvolební tanečky.
a pro mne je podstatné obojí.
U lodí vidíš CODAG, CONAS , CODAD a jsi doma. 😉
Elektromobil s prodlouženým dojezdem je jen PR kec 😉
(musel jsem založit nové vlákno, pdo stávající nešlo odpověď přidat)
U lodí vidíš CODAG, CONAS , CODAD a jsi doma. 😉
Elektromobil s prodlouženým dojezdem je jen PR kec 😉
(musel jsem založit nové vlákno, pdo stávající nešlo odpověď přidat)
Ted abych vyhledal ty zkratky.. A to je přesně důvod, proč nemá smysl psát o autě že je CODAD a já nevím co ještě.
no a proto stačí napsat u kombinace elektr👋spalovací - hybrid >😒]
Ale celkově se mi tato cesta líbí více než jiné hybridy.
Považuji za mnohem podstatnější,
já řekl, že označení "elektromobil s prodlouženým dojezdem" je fikusovina 😉
Není ani elektrická lokomotiva s prodlouženým dojezdem, není ani elektrická ponorka s prodlouženým dosahem.
Mě by třeba vyhovovalo, aby se hybridem nazývalo jen to, kde jsou kola poháněna jak silou elektromotoru, tak silou spalovacího motoru. Ostatní jsou elektromobily. Nebo by se dalo říkat diesel-, nebo petro- elektrická auta. Podobně jako u lokomotiv, nebo ponorek. 😉 Jinými slovy, pro mě je důležité, co vytváří hnací sílu, nikoliv kde se pro ten agregát bere energie.