Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Jaguar XJ Limo-Green: Hybrid s motorem 1,2 l a elektromotorem se 145 kW, 400 Nm

Jaguar ve spolupráci s dalšími britskými společnostmi připravil prototyp hybridní limuzíny s názvem Limo-Green. Pohon obstarává elektromotor se 145 kW a 400 Nm, k dobíjení baterií slouží kompaktní spalovací 1,2litr.
Zpět na článek
9. 4. 2010 09:25
neregistrovaný "Honzamotors"
9. 4. 2010 11:20
neregistrovaný "Raymond Jachta - Luxusní"
10. 4. 2010 09:29
neregistrovaný "I.G. Arthur Von Fofot"
10. 4. 2010 10:29
10. 4. 2010 16:16
12. 4. 2010 17:40
10. 4. 2010 22:42
11. 4. 2010 12:14
11. 4. 2010 14:08
Avatar - T613
9. 4. 2010 08:19
Bzzz, zvuk budoucnosti
Elektromobil s prodlouženým dojezdem? Co to je pane Vaverko za ptákovina? :-) Jak jinak si představit hybrid než kombinaci dvou motorů, pracujících na jiném základě?
Ale celkově se mi tato cesta líbí více než jiné hybridy.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - KANKUNEN
9. 4. 2010 09:25
Re: Bzzz, zvuk budoucnosti
Nevím co je na tom nepochopitelného. Autor dokonale vystihl princip toho auta a stejně jsou k tomu výhrady.
Avatar - T613
9. 4. 2010 09:56
Re: Bzzz, zvuk budoucnosti
nepochopitelného na tom není nic, blbé označení to je určitě ;-)
10. 4. 2010 19:53
Re: Bzzz, zvuk budoucnosti
No v celem svete se tomu tak rika. Do ceske kotliny se to dostane az za 10 let. Pres ty hory to jde ztuha. Jednoduse konstrukcne je to elektromobil. Spalovaci motor nema spojeni na kola, nezapojuje se do pohonu. Tedy nesplnuje definici hybridu. Ze se baterie muze dobijet nekolika zpusoby, vcetne spalovaku, na tom nic nemeni. To oznaceni jednoduse presneji vystihuje konstrukci nez jen proste - hybrid. Ale samozrejme jak tomu budeme rikat,na tom svet nestoji.
Avatar - T613
10. 4. 2010 20:57
Re: Bzzz, zvuk budoucnosti
jestli je to tak i v cizině, tak mi je jasné odkud ten vítr vane - co nejvíce z názvu vytlačit ten zlý spalovací motor. Tedy klasická rádoby ekologická PR.
Avatar - Pekelná Micinka
10. 4. 2010 22:26
Re: Bzzz, zvuk budoucnosti
Já ten povyk kolem názvu nějak nechápu. Je to jen prototyp a pokud by v budoucnu přišla sériová verze, což je pravděpodobné, tak zcela jistě dojde k přeznačení. Takové XJ by se mohlo jmenovat třeba Green Portfolio a zvenčí by třeba bylo jen malé zelené G, podobně jako je červené R u nejvyšších modelů.

Považuji za mnohem podstatnější,
Avatar - T613
10. 4. 2010 22:33
Re: Bzzz, zvuk budoucnosti
jaký název zas? kdo se dohaduje o názvu?
já řekl, že označení "elektromobil s prodlouženým dojezdem" je fikusovina ;-)
Není ani elektrická lokomotiva s prodlouženým dojezdem, není ani elektrická ponorka s prodlouženým dosahem.
Avatar - Pekelná Micinka
10. 4. 2010 22:43
Re: Bzzz, zvuk budoucnosti
Aha, já nabyl dojmu, z tvého příspěvku: "- co nejvíce z názvu vytlačit ten zlý spalovací motor", že řešíš Limo Green. Nicméně, chtěl jsem napsat, že považuji za podstatnější, jakou filozofii Jaguar do "elektrického" věku zvolí. Tohle lecos naznačuje, zejména směrem sportovním modelům. To že si auto zachová jen jeden motor k pohybu. U velkého sedanu bych čekal spíš uspořádání s přímým pohonem kol elektromotory. Chtělo by to víc informací o tomhle prototypu a schématu jeho pohonu, protože bez toho je to i z mé strany trochu plácání do vody.
Avatar - Pekelná Micinka
10. 4. 2010 22:50
Re: Vzzzzzzzz
Ale ono to dává smysl, když se nad zamyslíš, i přesto, že to není ustálený pojem. Prostě tím, že to má vlastní dobíjení, tak to má prodloužený dojezd. Kdyby to mělo jen článek, pak by se to označilo jako elektromobil. Ono to názvosloví ještě není dost ustálený, ale tak to bývá vždy v "mladém" oboru, z pohledu masového zájmu.

Mě by třeba vyhovovalo, aby se hybridem nazývalo jen to, kde jsou kola poháněna jak silou elektromotoru, tak silou spalovacího motoru. Ostatní jsou elektromobily. Nebo by se dalo říkat diesel-, nebo petro- elektrická auta. Podobně jako u lokomotiv, nebo ponorek. ;-) Jinými slovy, pro mě je důležité, co vytváří hnací sílu, nikoliv kde se pro ten agregát bere energie.
9. 4. 2010 08:33
Jaguar Xj Limo-Green
Autor chtěl nepochybně naznačit, že zatímco u vozů, které dnes běžně nazýváme hybridy, se spalovací motor přímo podílí na generování hnací síly, ovšem v tomto případě má pouze roli generátoru elektrické energie, která se následně ukládá do akumulátorů, resp. spotřebovává v elektromotoru.

Spalovací motor bude pravděpodobně pracovat s konstantními otáčkami v pásmu s optimální účinností. To ale zřejmě potvrdí výrobce při představení příští týden.
Rozbalit vlákno
1
10. 4. 2010 15:23
Re: Jaguar Xj Limo-Green
Tento typ pohonu je běžně označovaný jako hybrid, viz Chevrolet Volt.
neregistrovaný "Honzamotors"
9. 4. 2010 09:25
zatím nejlepší cesta
Kam se hrabou všichni ostatní hybridy. silný elektromotor a malý spalovací, to je lepší kombinace než silný šestiválec a slabý elektromoturek.
Rozbalit vlákno
0
9. 4. 2010 10:27
Elektrokocka...
Bylo jen otazkou casu, kdy s touto konfiguraci pohonu prijdou i vyrobci osobnich vozu. Me osobne se tato kombinace s papirove silnym elektromotorem zamlouva. Jsem zvedav na prvni testy. Elektricka kocka muze byt totiz lepsi volba, nez se muze na prvni pohled zdat....
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Raymond Jachta - Luxusní"
9. 4. 2010 11:20
Jaguar XJ Limo-Green
Tento vůz si zaslouží naši pozornost. Výborně, Jaguare!
Rozbalit vlákno
0
9. 4. 2010 13:53
TopGear elektromobil
takýto systém pohonu použili aj elektromobile v poslednej sérii TopGearu. Jaguár to len kopíruje, akurát nepoužíva motor z kosačky. :-)
Rozbalit vlákno
3
Avatar - DBS
9. 4. 2010 16:04
Re: TopGear elektromobil
Myslíš Teslu Roadster???
9. 4. 2010 16:17
Re: TopGear elektromobil
To je uplne neco jineho, nez tento Jaguar.....
Avatar - da_b0mb
9. 4. 2010 16:32
Re: TopGear elektromobil
[odkaz]
Avatar - Pekelná Micinka
9. 4. 2010 23:07
Zelená vpřed, závodní zvláště
Pokud mi něco neuniklo, tak tohle je nejmenší kubatura kdy osazená do Jaguaru. Nezní to zrovna lákavě, ani výkon elektromotoru není nijak závratný, ale je to krok do budoucna, a co víc, krok správným směrem. Ještě by mě zajímalo, kdy přidají rekuperaci. A teoreticky i KERS, který by bylo možné při této klasické konfiguraci hnacího agregátu použít.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - da_b0mb
10. 4. 2010 03:35
Re: Zelená vpřed, závodní zvláště
:yes:
jinak ten KERS: není pojem rekuperace a KERS tak nějak dost blízkej? souvisí s bzdama, takže to není otázkou jen hybridních pohonů, ne? Mám upito, tak mě kdyžtak opravte no :*) (ethanol no)
Avatar - Pekelná Micinka
10. 4. 2010 12:54
Re: Zelená vpřed, závodní zvláště
Je to tak napůl, resp. já měl na mysli jen mechanický KERS, ačkoli [odkaz] se o KERSU uvažuje univerzálně vč. elektrické rekuperace. Ta ovšem asi bude u tohoto klasického uspořádání s jedním centrálním el.motorem nezajímavá, zvlášť jestli má tenhle Jag normální převodovku. Což asi má.
Avatar - euro89
9. 4. 2010 23:22
Zelený mozky zakázat...
... a všichni povinně přesedlat do V12 :-) Ale teď vážně, je to hnus. Dokud si s autama na baterky hrála jen Toyota, tak jsem to bral jako takovou úsměvnou kulturní vožku elektronikou posedlejch japončíků. Ale že se dožiju doby, kdy na baterky bude jezdit i Jaguar jsem si vážně nemyslel. 8-s :no: Asi jsem se vážně narodil ve špatný době, ale já chci zpátky na silnice skutečný auta, s Priusama, eko poplatkama, zákazama vjezdu do center měst pořádnym autům a dalšíma sr*čkama běžte někam!!!! :-!
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Pekelná Micinka
9. 4. 2010 23:32
Re: Zelený mozky zakázat...
Tak s těma zákazama a tak se obrať na pana Béma a jeho chytrý kumpány... :no:
10. 4. 2010 08:43
Re: Zelený mozky zakázat...
Když už u Merglu uvažují o čtyřválcové dieselové eskládě.. :no: 8-s
neregistrovaný "I.G. Arthur Von Fofot"
10. 4. 2010 09:29
Re: Zelený mozky zakázat...
Iste, s 20 l/100km a rovno aj s olovom v benzíne. Len sa potom nesťažuj, keď sa ti narodia deti s nižším IQ, od detstva postihnuté alergiami... ;-\

Nie, úsporné a ekologicky čisté(jšie) autá určite treba presadiť. Musíme pracovať na odstraňovaní toho sajrajtu, ktorý dnes dýchame namiesto vzduchu (najmä v mestách).
10. 4. 2010 16:18
Re: Zelený mozky zakázat...
Taky se vám stalo, že nedovedete pochopit, proč třeba před sto lety kvůli nadšení ze stavby kanalizací dokázali zlikvidovat většinu památek středověké Prahy? Tak přesně budou za pár desetiletí vyznívat tyhle argumenty z webovských diskusí, jestli se to někde dochová. To nesmyslné upřednostňování určitých hodnot za jakoukoli cenu je vždycky pro další generace nepochopitelné. Prohospodařme si světové nerostné bohatství, zničme si ovzduší ve městech a možná i klimatickou rovnováhu planety (nikdo z nás doopravdy neví, jak to s tím CO2 ve skutečnosti je - i když skoro každý má na to jasný názor) jen pro ten pocit, že jsme chlapi, což budeme jen tehdy, když budeme řídit opravdové káry - ty, které mají pořádný zdvihový objem, nejméně 6, v lepším případě 8 nebo 12 válců a řádně smrdí benzínem. Jen ne nějakou elektrickou rejži. Buďme dál sobečtí, ale počítejme s tím, že si příští generace nad naší sobeckostí a hloupostí vykroutí údivem krky.
10. 4. 2010 10:29
Voliči
Vždycky jsem se ptal,kde berou strany voliče.Teď už to vím.Stačí napsat jakýkoliv nesmysl o autě na elektřinu a všicni se předhání jestli ten monočlánek bude vepředu nebo vzadu.Nikdo nepřemýšlí ,jestli to na ten monočlánek může jezdit.
Takto strany získávají voliče na svoje předvolební tanečky.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - T613
10. 4. 2010 16:16
Re: Voliči
a ano to na ten monočlánek nebude jezdit? :-)
Avatar - Ronault.
12. 4. 2010 17:40
Re: Voliči
No jo, kdo ti za to může, že ses nenaučil ani polku, což v politice nestačí 8-s >:D
Avatar - T613
11. 4. 2010 12:14
pro Micku
a pro mne je podstatné obojí.
U lodí vidíš CODAG, CONAS , CODAD a jsi doma. ;-)
Elektromobil s prodlouženým dojezdem je jen PR kec ;-)

(musel jsem založit nové vlákno, pdo stávající nešlo odpověď přidat)
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Pekelná Micinka
11. 4. 2010 13:49
Re: Pro T613
Ted abych vyhledal ty zkratky.. A to je přesně důvod, proč nemá smysl psát o autě že je CODAD a já nevím co ještě.
Avatar - T613
11. 4. 2010 14:08
Re: Pro T613
no a proto stačí napsat u kombinace elektro/spalovací - hybrid >:-[]
Avatar - Pekelná Micinka
11. 4. 2010 14:53
Re: Pro T613
Ale žádná mantra jak to pojmenovat prostě není. ;-) A co když to bude mít spalovací motor jen jako zdroj vůně benzínu? >:D To se prostě nedá říct, že by to byl hybrid, u tohohle XJ taky ten tříválec nepohání kola.