Prvním velkým výsledkem spolupráce obou automobilových skupin budou třetí generace Renaultu Twingo a Smartu ForTwo. Oba modely budou technicky spřízněné, počítá se také s variantami na čistě elektrický pohon.
O jeden veci jsem presvedcen, v ramci uzitkovych vozu pro MB a Renault to dozajista dava smysl!
Co se tyce Smartu tak tam by se dalo usetrit dost na budoucich el. Renault vozech... nejak jsem jeste nepochopil oblibu a krasu Smart Fourtwo, no uvidime!
Ono vsichni tito tri partneri nemeli dvakrat moc nevyber, jelikoz nema smysl zminovat jine znacky, ktere jsou potencionalne lepsi!
myslím, že bylo otázkou času než MB začne s někým spolupracovat. Audi rozmělňuje náklady v rámci VW, Bawo začíná spolupracovat víc s PSA, a pro MB je docela přirozený partner konglomerát Renault-Nissan - můžou spolupracovat v mini + elektrifikovat, můžou dělat do užitkáčů, a můžou spolupracovat i v prémiovém segmentu. Takhle široký rozsah by mohl snad nabídnout už jen Ford (částečně Fiat), ale s Amíkama asi už MB minimálně na čas skončilo >:-[]
Je fakt, že Mercedes nič menšie od Vita vlastne nemá, kategória Berlingo/Caddy/Kangoo/Tourneo nie je najhorším biznisom. Renault má čo doháňať vo vyšších sférach a určite aj Nissan dobre využije možnosť lepšie sa etablovať v Európe. No a vývoj elektromobilov v takejto trojke určite má perspektívu, lepšie to snáď ani nemohli spraviť.
či das Überauto... jak stárnu, stále víc chápu, proč je Země kulatá :*) taky si říkám, jestli ta všeobjímající nadcírkev neměla být důslednější v potlačování všech pokrokářů, kteří šíříce teze o kulatosti vyšli z jednoho místa, aby došli... zase na počátek. pokolikáté se už balónek nafukuje, aby praskl a my pak začali zase smolit z cucků nový, ještě větší. byli nezávislí, pak závislí, pak nadnárodní a pak... zase malí. tož si připijme!
konecne dostane infiniti poradne motory ;). Spoluprace dava smysl protoze daimler potrebuje male auta, kterymi splni emisni pozadavky EU, jejich vyvoj by ho stal miliardy
Infiniti will be offering models with Daimler-sourced four- and six-cylinder petrol and diesel engines within two years, as a result of the tie-in between the two companies announced today.
Work on the engine sharing project began "several months ago", according to sources. It will save Nissan around a billion Euros in development costs over the next five years.
Nissan senior vice president Andy Palmer told Autocar that "the key is keeping the identity of the Infiniti brand. Our engineers are working on that; to ensure the engines we produce are to our taste, they will be retuned to be more sporty."
Přesně tak. Já doufám, že Infiniti motory z Mercedesu spíš použije na doplnění modelové palety o čtyřválce, ale pochybuji, že by Mercedes měl nějaký V6, který by se mohl rovnat s 3.7 V6 od Infi...
A je to tady. Spolupráce je větší než jsme asi čekali. Už Marko psal, že spolupráce by mohla být v užitkáčíš, ale že půjdou i k mini a do luxu, to čekal asi málokdo.
Teoreticky to vypadá velmi dobře, jaká bude praxe uvidíme. Za sebe jim přeji hodně úspěchu.