No vida, chválené a v rámci triedy považované auto, a tak radikálne zásahy do techniky. Opel už vie, že spať na vavrínoch sa neopláca. Mne osobne nesedí akurát ten dizajn. Nuž čo, sto ľudí, sto chutí.
Inak fajn obsažný článok. Akurát by to občas chcelo písať trochu jednoduchšie. Na dokonalé pochopenie tejto vety "Řidičům všech postav bude vyhovovat volant se silným věncem, jehož všestranně seřiditelný sloupek dovoluje jak okruhovou polohu volantu blízko těla, tak vzdálenější nastavení vpředu dole." treba snáď školenie... ;-) Ale nič v zlom teda... :-)
Je s podivem, že až dosud Opel vydržel bez variabilních časování ventilů, jako snad jeden z posledních. Taky je to jediná značka, která ještě v malých autech nemá benzinové turbo.
Na to je iba jedna odpoveď: GM. Amíci to robili po svojom bez zvláštneho ohľadu na európske trendy, často podľa hesla - "čo je dobré pre nás, stačí aj Európe". Veľkým omylom bola Sintra, ale nie jediným, napokon o Opli sa toho popísalo už veľa.
Mě spíš zaráží, že s tím dovedli plnit všechny emisní normy a vcelku bez problémů. Až tedy teď přidají variabilní časování, aby při splnění norem zachovali dobré vlastnosti motorů. Inu, někdo to musí dopovat turbínou...
Ja by som to bral skor ako vyhodu.. Pre bezne jazdenie mestom pre manzelku nepotrebujes maloobjemovy benzin kde su potencionalne naklady na udrzbu vacsie ako pri klasickej atmosfere. Opel ma dobre motory, aj tie klasicke atmosfery nic nezrali a celkom sli. Neboli s nimi velke problemy a ked boli, vacsinou slo o svietiace kontrolky s ktorymi si aj tak vzdy dosiel do ciela.. :-) Ale inac astra uz ma 1,4 turbo takze mozeme ocakavat ze to pride aj do corsy. Mozno az novsej generacie ale bolo by pekne keby tam ostao na vyber aj nieco bezturbove..
U Astry se ničemu nedivím, je to přerostlý mastodont. To auto už je nad rámec nižší střední třídy a docela o dost. Kde jsou časy, kdy nižší střední stačilo k dostatečnému prostoru 4,1 metru...
A zrovna Astra predminulej generácie tým bola známa a v priestorovej ponuke porážala Golf IV na hlavu. Naviac mala hmotnosť v medziach triedy a aj so základným 1,4 - 66 kW bola primerane svižná.
presne tak, astra g vnutornym priestorom (vratane priestoru pre zadnych pasazierov) deklasovala aj O1 a nebola taka spuchnuta (hmotnost), takze ani zakladna 1,4 16v nebola brzdou premavky
Jenže já mluvil o současné Astře, která prostě trošku příliš povyrostla. Srovnával jsem si ji s Astrou z roku 2002, která měří jen lehce přes 4,1 metru (a je, dle mého názoru, mnohem krásnější) a moc velký zázrak to tedy není.
Pochopil som, co si myslel a tiez mám rovnaký názor. Skrátka ten znacný nárast rozmerov sa neprejavil vo vnútornom priestore, ale bohuzial na hmotnosti áno, takze napriek nominálne peknému výkonu dnes ani jedna-sestka v Astre nie je ziaden zázrak.
V zásade súhlas. Napríklad motor 1,2 16v v minulej Corse bol velmi úsporný pri normálnej jazde a pri dynamickejsej jazde, ked sa plne prejavil jeho slusný výkon 55 kW tiez nepýtala 10 litrov, ako HTP. V tejto výkonovej (cca. do 80 k) a cenovej kategórii (základný motor a verzie do 10000 €) absenciu turba za nevýhodu nepovazujem, skor naopak. Ak by som mal kupovat sociál verziu malého auta a mal na výber napr. medzi 1,2 16v a 1,0 R3 turbo s rovnakým výkonom, volím atmosféru.
To byly ale okrajovky typu OPC. Já spíš mám na mysli běžné motory, jako je 1.2 TSI (VW) nebo TCE (Renault). V podstatě téměř každá evropská značka dnes jede na maloobjemových turbomotorech, brzy se dočkáme dvouválců od Fiatu. Opel je svým způsobem výjimka.
A pak, samozřejmě, stojí mimo tuhle vlnu japonské a korejské automobilky, ale o těch nebyla řeč.
No ale tá atmosférická jedna-dvojka v Corse má rovnaký výkon ako základná 1,2 TSI vo Fabii, to vobec nie je zlý výkon. A ak by tam i dali 1,4T - 103 kW z Astry, s ohladom na výkon a cenu by v Corse stál na okraji záujmu a predával by sa asi v takých poctoch, ako 1,6T.
Takze so mnou súhlasís.
A k tej výzve na spamatanie sa: z vety "Taky je to jediná značka, která ještě v malých autech nemá benzinové turbo." dost tazko dedukovat, ci ide o pochvalu, alebo kritiku; logickejsie sa ale javí výklad názoru ako kritického. Preto namiesto urázlivej odpovede nabudúce jasnejsie svoje postoje formuluj. ;-)
Inak fajn obsažný článok. Akurát by to občas chcelo písať trochu jednoduchšie. Na dokonalé pochopenie tejto vety "Řidičům všech postav bude vyhovovat volant se silným věncem, jehož všestranně seřiditelný sloupek dovoluje jak okruhovou polohu volantu blízko těla, tak vzdálenější nastavení vpředu dole." treba snáď školenie... ;-) Ale nič v zlom teda... :-)
A pak, samozřejmě, stojí mimo tuhle vlnu japonské a korejské automobilky, ale o těch nebyla řeč.
A k tej výzve na spamatanie sa: z vety "Taky je to jediná značka, která ještě v malých autech nemá benzinové turbo." dost tazko dedukovat, ci ide o pochvalu, alebo kritiku; logickejsie sa ale javí výklad názoru ako kritického. Preto namiesto urázlivej odpovede nabudúce jasnejsie svoje postoje formuluj. ;-)