Kebyze takto vyzera ford alebo opel tak tu budu reci ake je to nadherne. Ale kedze to je Kia zase tu budu trapne reci zeby to nechcel nikto ani zadarmo
Ale vážně, zadarmo bych to bral, ale obratem bych to prodal (pokud by se vůbec našel nějakej kupec) a radši bych si za to koupil Insignii nebo Mondeo ;-)
Tak zrovna teď jezdím ve stávající verzi Optimy (z půjčovny) a je to strašné auto - nepřesné řízení, hlučné, podivně řadící převodovka (automat), plynulý rozjezd je možný, jen když plyn opravdu lechtáte, při pokusu o razantnější rozjezd se po půlsekundě nicnedělání převodovka zblázní a rozjedete se s protáčejícími se koly. Materiály taky nic moc - ale na to se v Americe moc nehraje.
A nebude to skôr strašným šoférom? Prípadne strašnými šoférmi predtým, auto z požičovne, najmä ak má už pár desiatok tísíc km za sebou, si už obvykle veľa vytrpelo a ťažko môžeš čakať, že pôjde ako nové.
Auto je skoro nové. Strašným šoférem to taky nebude - protože jako stejně strašný šofér jsem seděl už možná ve 40ti různých autech včetně aut z půjčovny a mohu to srovnat. Na horním konci co se týká ježdění byly Focus RS, Impreza STi, Camaro, Pontiac G8, pětkové BMW, E-čkový Mercedes a pár Fordů, tohle spolu s bratříčky od Hyundaje (Sonata) patří suverenně k nejhorším.
Po dalším dnu ježdění:
- při nastartování se to klepe jako ratlík
- při přeřatení z P do R je cítit takový ráz z převodovky, že se vždy rozhlížím, zda do mne někdo nenaboural
Ale - na americké silnice se zdejší maximálkou 96 km/h na dálnicích a 80 na silnicích to stačí.
Volvo po mých sedmiletých zkušenostech se dvěma z nich a s prblémy, které jsem s nimi měl pro mne není měřítkem kvality.
Ale trochu pozitivního ke Kie - po víkendu na okreskách se ukazuje, že to řízení mimo mrtvý chod kolem nuly má vcelku slušnou zpětnou vazbu a auto se v zatáčkách chová předvídatelně (sice se dost naklání, ale při příliš rychlém nájezdu a ubrání plynu se dostane do lehkého přetáčivého smyku, což je, myslím, žádoucí chování). Asi by to spravily lepší nízkoprofilové pneumatiky. Na Forda to ve své kategorii nemá, ale na koncern už skoro ano. >:-[]
styl přední masky, který mi třeba na Sídu po F/L ne úplně sedí, je v kontextu Magentisu výrazně lepší
Interiér je taky docela podle mého gusta (líbí se mi určitě víc než v Sonatě). Hezké hranaté výfuky na klimošku, široký středový panel a hlavně, hlavně hóóódně čudliků jéééééé :-! >:-[]
pro me prvni auto z "Koreje", ktere ma charisma....jak jsem kritizoval (a kritizuju), tak tady musim POPRVE skutecne pochvalit (na 1 to zatim neni, ale lepsi 2 uz jo;)
sice si neodpustili interier navrhnout sami (Volvo-Bavo-mix ci co to ma byt), ale to pro me osobne neni kupodivu tak dulezite
=> ocenuju spis tu odvahu strategu kdy od Accenta po tohle auto urazili cca. jen 10 let
Hmmm, tak na dizajnovu jednicku u mna to nema {mazda 6}, ale je to druhe auto ktore ma chytlo za srdce. neviem kto rozdeluje dizajn- toto pre hyu. toto per kiu, ale vzdy je Kia krajsia nez hyundai.....kto vie preco?
Kia je Evropsky, Hyundai spíš Asijsko-Americky zaměřena. Tomu pak odpovídá i design automobilů. Co je masově prodejné v Evropě, neletí v USA a Asii a obráceně. Samozřejmě, obě značky prodávají celosvětově, ale to ladění aut je celkem jasné.
Jinak to snad ani nepůjde. Tohle vypadá sakra dobře. Nechtěli by kluci z Wolfsburgu spolknout hořkou slinu, nahodit peníz a třeba tu Kiu i koupit? S FauVé na kapotě by tohle byl tady zaručenej úspěch. Interiér, exteriér, motory, není co vytknout. 10 let záruky na pohonný ústrojí taky není vůbec na škodu.
S potřebou přehodnotit "postoje" možná začni nejprve u sebe.
Snad ti časem dojde, že auto není jen o logu/"nelogu" na masce/kapotě. Zrovna tomuhle designu (zejména "předoboční" pohled) by "nepomohlo" ani logo se zdvojeným "R"...
Ptal jsem se, jestli máš něco věcného?!
I když to, že mi tu místo toho jen přepíšeš mou reakci o tobě taky dost vypovídá.
Nevzpomínám si, že bys včera večer pod 5GT diskutoval taky, takže tu "formu rychlosti" můžeš pochopit asi dost těžko, a to i kdybys na to jinak "měl"... ;-)
Drž zobák. Každý má právo na vlastný názor, a že ho má iný ako väčšina, neznamená, že sa kdejaký pablb bude do neho za to navážať. Od teba je problém čokoľvek rozumného čítať, nie ešte k veci.
Mimochodom, white label, čo Ti na tom aute nesedí? Vážne, keď si ho porovnám s i40, je to iný svet. Vedľa Mondea, Insignie a spol. by som ho (z pohľadu dizajnu, na ostatné si musíme ešte počkať)postavil ako rovnocenného súpera.
Ty trubko Slovenská,už jednou jsem Ti psal dej si auto.sk a neber si mě do huby a jestli chceš a máš problém s Češtinou napíšu Ti to jazykem Vašich přátel tedy Maďarsky!
To auto je designově celkově pro KIU určitě "pokrok" a celkový dojem z něj velmi silně připomíná Lexus IS (viz nejen C-sloupek), což je pro KIU pochopitelně dobře.
Vadí mi v něčem ten předoboční pohled, "laciná" je ta "celoorámečkovaná" maska ala facelift Ceedu, příliš velkoplošné "asimlhovky" a z profilu přehnaně "vysoká" hmota přední části...
Jinak souhlasím, v porovnání s "rozteklým" i40 je to opravdu "iný svet"... :-)
Na tebe ta maska (ve tvaru "širokého motýla") zřejmě působí agresivně, ale na mě "rádoby" agresivně i luxusně zároveň, tedy "lacině" až lehce kýčovitě... ;-)
No vidíš, a čo Tebe vadí, ja práve oceňujem. Maska je nový tvar, ktorý bude (je) pre Kiu typický a musíme si naň zvyknúť - podľa mňa ale vyzerá šmrncovne a neokukane. Páči sa mi tenký chrómový pásik dookola, vyzerá to lepšie ako veľké plochy chrómu na maske cee´du. No a veľké hmlovky spolu s dennými svetlami široko rozkročené - prakticky úplne v rohoch pôsobia dravo a akoby vraveli "pozor na mňa, som veľké a silné auto. Proste mi ten predok príde fakt harmonický a dobre spravený.
Ďalšia vec, čo zaujme, je zvláštne tvarovaný C-stĺpik aj odvetrávacia mriežka na blatníku končiaca hranou predných dverí. Na úrovni sú aj kolesá a pochváliť ešte treba späťáky, "vyrastajú" z rohu okna predných dverí, nie z plechu pod ním, a nemajú nechutne robustnú "nohu" (ktorá mimochodom pri vyšších rýchlostiach často spôsobuje veľký aerodynamický hluk). Navyše smerovky v nich sú mimoriadne peké.
Interiér mi príde trochu fádny, aj keď svetlý pás po obvode sedadiel ho oživuje a aj volant sa zdá byť vydarený. U sedadiel mám pocit, že mohol byť dlhší sedák, ale to sa uvidí až naživo, nerád by som krivdil.
Rozhodne to ale bude šťuka v rybníku a ak pekné tvary budú aj praktické, podporené dobrými vlastnosťami auta a tiež za dobrú cenu, určite ich na cestách uvidíme dosť a manažérom niektorých (možno všetkých) európskych značiek pribudne na tvári nejaká tá vráska navyše. ;-)
Naprosto souhlasím s Klaudiem. Řekl bych, že právě Kia "loví" ve vodách VW a dokonce tomu dává ještě svůj "šmrnc". Důkazem právě jsou ty kola, které jsou už hóóóódně dlouho na VW, maska se také podobá novým tvářím VW, velké mlhovky - a co Octavia? Co se týče volantu, tak to by se hoši z VW mohli učit.
Vůbec evropští výrobci aut budou muset přehodnotit postoje, protože postoje přehodnocují již zákazníci.
Kteří zákazníci, ti v Evropě?
Podívej se na celoevropská čísla prodejů KIA a potom napiš jak zákazníci (obecně) přehodnocují postoje.
Hlavně se nenech zbytečně zmást postkomunistickými piditrhy jako je ten "česko-slovenský"...
KIA se zlepšuje, ale překvapuje mě kolika lidem tady stačí, k tak bezhlavému nadšení z jednoho auta, jen pár fotek. Zatím jsem neviděl žádný test tohoto auta, o osobní zkušenosti s ním nemluvě...
Podceňování a argumentace "postkomunistickými piditrhy" jsou doménou "všeználků" ;-)
edit: Nelze si nevšimnout obrovského skoku, který tento výrobce udělal a to jak na poli techniky, designu, spolehlivosti. Je neskutečné, jakou záruku ti dají (jiná otázka je plnění - nemám zkušenost, ale ani negativní zprávy). Takto by se měli chovat především evropští výrobci jako VW, Renault, PSA. Zatím to ale vypadá tak, že pro zákazníka toho bohužel víc dělá KOREA.
To víš VW ti naservíruje Fabii "již" od 199900,- ale nemá to ani "kastlík" kterej musíš zaplatit. Chceš delší záruku zaplat >:D ,sice je pravda že musela polevit a trochu se polepšit ale v CZ-SK pořád těží z "nacionalismu" a je otázka času než domací fandové VW Group pochopí že Korejci nabízí víc za stejné peníze. Kvalitativně myslím v tehle třídě i lepší.
Já bych tedy neřekl, že je to jenom nacionalismem, nýbrž především díky spoustě autosalonů, které dávají práci a dávají známé a známé známých atd. A z toho především těží Škoda, ačkoliv jejich auta jsou co se týče poměru cena/užitná hodnota na druhém konci ve srovnání s prodejními čísly.
Napsal jsem snad jasně, že se KIA zlepšuje, nebo si to "náhodou" přehlídl... ;-)
Jinak děkuji za potvrzeni druhým odkazem, u prvního nevidím souvislost.
Náš "postkomunistický" trh je svou kupní silou stále relativně dost "malý", ve srovnání s tradičními, velkými, vyspělými státy "západní Evropy, což svou infantilní argumentací "všeználkama" těžko změníš.
To že právě u nás v poslední době Korejci téměř zdvojnásobili prodeje a z toho plynoucí podíl na trhu, nemá na těchto "rozhodných" trzích (Něměcko, GB, Francie, Itálie, Španělsko...atd.) obdobu.
"Korejská automobilka Kia Motors oznámila, že její globální prodeje vozidel dosáhly v loňském roce 1 651 920 jednotek, což znamenalo proti roku 2008 nárůst o 20,1 %. Kia se tak řadí mezi nejrychleji rostoucí automobilky na světě." - to je úryvek z prvního, který podle Tebe nemá souvislost. Z toho vyplývá, že buď neumíš číst, nebo jsi ztratil soudnost. Vzhledem k tomu, že celkem někdy reaguješ na to co píší druzí, tipuji na tu soudnost.
Číst zřejmě neumíš především ty, kolikrát ti mám ještě doslova napsat, že zde řeším velké "zápodoevropské" trhy!
Soudnost ztrácíš také zejména ty, už moje prvotní reakce na tebe byla na tvou zmínku o evropských! výrobcích, cituji tě doslova:
"Vůbec evropští výrobci aut budou muset přehodnotit postoje, protože postoje přehodnocují již zákazníci."
Takže s těmi celoevropskými (zejména "západoevropskými") čísly ti to moc nevyšlo, tak si hodil mrtvého brouka a najednou tu zkoušíš argumentovat"globálními" celosvětovými čísly o kterých nebyla vůbec "řeč"...
Takže, než někoho začneš kritizovat, chtělo by to zjevně mnohen víc sebereflexe... ;-)
7% nárust na Evropském trhu ... Hoď sem číslo dalšího výrobce, který by rostl tímto tempem v takových objemech. Zákazníci v Evropě to pochopili, ty NE. ;-)
Nárůst a pokles jednotlivých značek na evropském trhu je jedna věc, ale ta nesrovnatelně podstanější je skutečný podíl na tomto trhu, potažmo na těch největších v "západní" Evropě.
Aby výrobci nejprodávanějších automobilových značek v Evropě museli (doslova) "přehodnotit své postoje", musí se podíl (např. značky KIA) na těchto trzích dostat ještě podstatně "výš"...
tož jasné, většina z nás zde chrochtá nad designem, který je již hodně dobrý. Asi si tady myslí málokdo, že se tento model vyrovná evropské špičce. Ale za další generaci? Kdo ví ..
No však to riadne doku*vili, keď autosalón a autotec oddelili od seba. Kedysi bola radosť na brnenské výstavište ísť, človek ani nevedel kam ísť prv. A teraz...za dve hodiny niet čo robiť...
Mimochodom, čo tam? Ideš obzrieť nejaké nové autobusy?
Preci pokud chces uspet v necem s cim jsi nemel zkusenosti, tak se podivas co se dela v premiovem nejprodavanjsim segmentu v Evrope a pote to orezes a prefiltrujes do nizsi stredni do vlastniho portfolia!
podle mě nejen Toyota ale i její Lexus... mě přijde design lexus naprosto křečovitej, pod pojmem L-finesse si představuju jiný design (třeba ten od Infinity)
palec na horu Péťa Šrajerů je prostě machr, kdyby takhle vypadalo Mondeo v nové generaci tak bych oblízl všech deset. Jenže už nebude když s tímhle designem přišla kia už teď.
To je zajímavý, koncernisti někde psali, že Mondeo vypadá jeko z Koreje a že to je jeho největší vada. :-)
Designově to špatné není ale v Evropě bude záležet na tom, jak to bude jezdit a zatím teda Optima nic moc ...
Tak vazeni dizajn vyborny - exterier aj interier. K tomu prihodme dobru zaruku...
Gratulujme ludom co sa dokazu povzniest nad "cistotou rodokmenu" a kupuju si auto podla toho ci sa im paci, ci im proste "sedi".
Stale viac zakaznikov pojdu do KIE nie koli cene ale preto ze kupuju moderne auto.
Ja priznavam - dizajn tejto KIE mi sedi, kludne by som, do toho siel.
Právě si to trefil, dát tomu "rozumnou cenu". Ale co když cena bude stejná jako u Passata, Mondea, Insignie apod. zavedených značek? To aby sis pak sekal prsty :-)
To mas mozna pravdu, ale ono je nejak nefer hodnotit vuz ktery se bude teprve prodavat plne od roku 2011 a porovnavat to s Passatem, ktery designove presluhuje "protoze se stale prodava dobre", a Mondeo je jiz v polovine sveho zivotniho cyklu!
Souhlasím..., mimochodem dnes jsem viděl první fotky (AutoZeitung) "nového" Passatu, bude ofic. představen v září v Paříži. Předek podobná změna jako u nového Touaregu a celkově "hranatější" look. Velikost změny asi tak na podobné úrovni jako při přechodu z G5 na G6...
Na konkrétní otázku jsi dostal konkrétní odpověď. O žádný názor tady nejde. Jestli jsi čekal, že budu hanit VW nebo vychvalovat korejce, tak to jsi na omylu blbečkku
Naopak ted bude velmi zajimave videt v dalsich letech jak nemci zameri design interieru nove/budouci Jetty, Passatu, Octavii!
Jelikoz se fransouzi na 3009, 406 za okny /Korejci - Nova Kia Otima...uci rychle, aby se dostali presne s interiery tam co vyzaduje Evropsky zakaznik!
Prijde cas, kdy u stredni a nizsi stredni tridy pozdeji veci jako Paddle shift, dual cluch, plus rada technickych inovaci budou muset byti standartem... budou muset byt do 7let u vetsiny aut od 450 -700 tisic jinak budou nekounkurence schopne!
Tu ide o to ze pojde o auto plne porovnatelne s konkurenciou, jasne ze to bude mat tazke, zakaznik si ale uz bude davat pri kupovani auta aj v tejto triede na zoznam navstev showroomov KIU
Nechci ti brát iluze, ale běžný zakázník v této třídě ani neví, kde je autosalon Kia. Management korejských firem, pár exotů a to budou všechny "prodeje" tohoto modelu. Kupců by bylo hodně, každý kupec cedníku za 219k Kč by to bral hned, ale... >:-[]
Takže ti bude stačit, když bude levnější o 10 tisíc?
Jenže zapomínáš, že pro většinu lidí plní auta střední třídy (narozdíl od tříd nižších) i reprezentativní funkci, hledí se i na značku, historii atd. A to u Kie chybí. To není jako nákup Ceedu za 260 tis. ;-)
Myslíš že väčšine ľudí nebude stačiť ak bude auto porovnateľne kvalitné, s dobrou paletou motorov a rozumnou cenou a ešte sa im aj bude najviac páčiť z konkurencie? Čo viac by si chcel?
Tie tlachy o histórii a reprezentatívnej funkcii si odlož na diskusiu o vyššej strednej..tu sa bavíme o triede lagún, mondeí a passatov ;-\
Až budeš někdy kupovat auto za 600 tis. a víc, tak to možná pochopíš. Zatím je diskuze s tebou zbytečná, kopeš tady za auto, který ještě ani nevyjelo a stavíš ho na úroveň Passatu nebo Mondea. Tobě evidentně stačí, že si ti líbí a bude levný, ale tohle bude stačit max. tobě a pár dalším Kiabijcům ze SVK ;-)
To je samozřejmý, že si člověk v této třídě koupí auto, které se mu líbí, ale těch důvodů pro koupi auta je daleko víc než že se mi líbí nebo ne. Ale ty už jsi tou Kií tak zaslepený, že se ti nelíbí jiný auto ve střední třídě? A věz, že lidé radši koupí za stejnou nebo podobnou cenu osvědčený auto z Německa, Francie nebo Japonska než kupovat zajíce v pytli z Koree. Samozřejmě by to neplatilo, kdyby Kia ostatní konkurenty převyšovala, ale tomu snad nevěříš ani ty sám :-)
Jasne že dôvodov pre kúpu je viac ale auto čo sa ti nepáči si nekúpiš..btw dáke dva príspevky hore píšem že v strednej triede by som asi váhal medzi oplom insignia a kiou optima..možno citroen c5
podstatné však je že sú to všetko autá tzv. mainstreamových výrobcov (keď už mám použiť tu tak populárnu terminológiu). Teda žiadne prémiovky kde by si si platil za image.
Baviť sa o úrovni auta ktoré ešte ani neprišlo na trh je dosť zvláštne, počkáme si na test a potom môžme hovoriť či prevyšuje alebo zaostáva za konkurenciou.
O jakém rodokmenu u Kia mluvíš? Evropské automobilky to tady sekají už stovku let. Před sto lety pan Kia přemýšlel do jakého hrnce naložit korejské zelí...
Lenze doba sa kapku meni - pre niekoho "rodokmen" rolu hra a je to dobry postoj, ale niekomu je to fuk a riesi ci mu auto proste sadne.
Predpokladam ze zakaznici pre ktorych je rodokmen alfou a omegou maju doma hifi GRUNDIG a v aute im hra radio od TELEFUNKENu.
Tradicie su dobre ale tento argument musi byt umocneny MOMENTALNOU kondiciou znacky /napriklad VW/, inak je tradicia iba nalepkou a to zakaznik zisti velmi rychlo.
Já bych to tak nehrotil třeba škoda má tu stoletou tradici a je pod křídly VW který má do sto let ještě víc jak čtvrtstoletí a když si vezmu od kterého roku začal VW Audinu prosazovat do prémiové třídy tak to taky není zase tak dávno. Takže ty tradice a rodokmeny bych zase tak doslova nebral.
Ale to nehovoríš o Volkswagene, že nie? >:D Ale taký Renault, Citroen, áno, to sú európski pamätníci ako sa patrí. No a samozrejme Mercedes, tomu patrí pomyselný trón. ;-)
nic to byla jen sranda, občas se tu najde vesnickej truhlík s olítaným golfíkem, co ho brání zubynehty, protože v tom jezděj německý důchodci, tak to musí být "kvalitka", "voňavka" >:D >:D >:D , tak jsem chtěl ty trouby trochu zparodovat :-)
Tak to jo, to se ti vážně "povedlo", ono je docela umění pobavit především sám sebe, co... ;-)
Jen by mě zajímalo, kdo si kupuje ty nové Golfy (a "Passaty"), když se jich pořád tolik prodává a přitom (podle tebe) všichni jezdí jen
s olítanýma "voňavkama"... :-O:*) >:-[]
Ale no tak trošku nadhledu uznej že se mu na druhé straně trošku podařilo vystihnout některé zaslepence kteří by nikdy nepřiznali že se jim může líbit i korejské auto. ;-)
Tož já ani nevím, snáď abychom našli opravdového Valacha a optali sa ho, jak sa to píše. My Slované zme všecí z jedného kořeňa, tož by zme si měli rozumět...
Ja, abych nezapoměl, krúžek na "u" Valaši nedávajú, ím stačí čárka...
>:D:yes:
Tak zkus zase ty jít do Rumunska a řekni jim nahlas, že jsou vlastně všichni cikáni... >:-[] , cikánů (rómů) je v Rumunsku jen o 0,8% více, než třeba na Slovensku..., naopak Maďarů je tam o 3,1% méně, než na Slovensku...
Původ slova "Valach" - slovanskými jazyky přejaté slovo Walhs původně gremánského původu, používané starověkými Góty pro pojmenování Keltů, romanizovaných Keltů a románskými jazyky mluvících národů.
Valašsko (jižní území Rumunska) a Moldávie získaly roku 1829 autonomii, v roce 1858 se sjednotily a položily tak základ samostatnému Rumunsku, které vzniklo roku 1878. Od roku 1881 bylo Rumunsko královstvím.
Na Moravu se Valaši dostali při valašské kolonizaci probíhající od 14. do 17. století (což je dvě až pět století! před vznikem samotného Rumunska), Valašské pastýřské kmeny migrovaly z oblasti dnešního! jižního Rumunska (Valašska) podél karpatského oblouku směrem na západ.
Na své migrační cestě Valaši postupně ztratili svůj původní jazyk, s výjimkou některých "valašských" slov (bača, brynza, geleta, strunga, atd.), která používají ve svém nářečí, ale zachovali si hodně ze své kultury (zejména folklór, písně a kroje) a hospodářské zvyky (hlavně chov ovcí). ;-)
P.S. Chovat ovce nakonec naučili Valaši i "Slováky"... >:D
To ne, i když chodil jsem kdysi s jednou sličnou průvodkyní (studentkou), ale od té jsem se "učil" zajímavější/příjemnější věci... ;-)
Tohle mě zajímá i "osobně", asi "tušíš" proč... :-)
Mám takový dojem, že před nějakými 12-ti(možná i více) lety přišlo Mitsubishi v kontextu té doby s revolučním vstřikováním u svých benzínových motorů a začalo je označovat GDI. Je mi proto divné, že stejné označení používá konkurenční automobilka. Nevíte někdo, zda se Mitsubishi tohoto označení vzdalo?
PSA Peugeot Citroën, Hyundai and Volvo licensed Mitsubishi's GDI technology in 1999, with Hyundai building the first GDI V8.[18][19] Although other companies have since developed gasoline direct injection engines, the acronym 'GDI' (with an uppercase final "I") remains a registered trademark of Mitsubishi Motors.[20]
Tak pánové... ze předu je to neskutečnej bourák! Tohle vozidlo se mi opravdu líbí :-) a dokonce i zevnitř :yes: , akorát škoda tý opticky těžký zádi, jakmile tam bude jakýkoli kolo 17" a menší, bude to nejspíš vypadat jak velkej zadek paní tchýně...:( podobnej nešvar má sice většina aut současný střední třídy, ale tady se mi to zdá víc patrný. Jinak ale palec nahoru :yes: a s 2.0T 200kW a těmahle kolama bych to za supíka měnil hned ;-)