Kia Optima: Nový Magentis bez šestiválce, ale za to s hybridem
První Magentis se objevil před deseti lety a poměrně radikální modernizací prošel v roce 2002. Druhá generace měla premiéru o tři roky později a facelift přišel na řadu v roce 2008, loni na podzim pak ještě drobnější změny. Nyní tedy následuje třetí Magentis, který má premiéru na autosalonu v New Yorku. Kia pro svou limuzínu střední třídy dosud používala různé názvy v závislosti na jednotlivých trzích, například v USA Optima. U tohoto schematu zůstává i v třetí generaci.
Design novinky vznikal ve studiích ve Frankfurtu nad Mohanem a v kalifornském Irvine. Vzhled nově sází na sportovní notu. Vyznačuje se hladkými plochami, ostrými hranami a atletickými proporcemi s agresivním tvarem přídě. Mimoto je třetí Magentis delší, širší a nižší než jeho předchůdce. Měří 4843 x 1829 x 1455 mm a stojí na nové platformě s rozvorem náprav 2794 mm.
Moderní vzhled podpoří ve vyšších výbavách diodová koncová světla, přední xenonové světlomety, spoiler na hraně víka zavazadlového prostoru a černá 18palcová kola s nízkoprofilovými pneumatikami.
Zatímco současný Magentis využívá zážehové motory 2,0 CVVT (121 kW), 2,7 V6 (142 kW) a v USA i 2,4 Theta (129 kW), nová generace přináší zcela nové motory. Základem, alespoň v Severní Americe, bude 2,4 GDI (147 kW) s přímým vstřikováním, který náleží do konstrukční řady Theta II. Místo šestiválce nabídne Kia 2,0 GDI Turbo o výkonu 201 kW a 2,4 Hybrid využívající společné techniky s novou Hyundai Sonata Hybrid.
Prodej v USA bude zahájen na podzim, hybrid přijde začátkem roku 2011. K novému Magentisu (resp. Optimě) Kia Motors America nabídne desetiletou záruku na pohonné ústrojí.