Ekonomika
jossalito
Pochop, že jsem mluvil o myšlence časování ventilů. Když začali Japonci fušovat do aut, bylo v podstatě již všechno vymyšleno, takže na nějaké novoty stejně přijít nemohli.
Mé myšlenky nechápou jistí "diskutéři" proto, že hlavu nosí jen proto, aby jim nepršelo do krku. :-!
Mé myšlenky nechápou jistí "diskutéři" proto, že hlavu nosí jen proto, aby jim nepršelo do krku. :-!
bubucci
Pochop, že Honda dovedla VTi k dokonalosti. Jestli myslíš zakladatele myšlenky Fiat, budiž. Např BMW přišlo s VANOSem o 3 roky později. Nevím, jestli jsi někdy např V-TEC jezdil, ale výkon/spotřeba je výborná. Tam by se mohly evropské automobilky učit. Některé (90😖 tvoje myšlenkové pochody tady nechápe víc diskutujících...
theolli
JJ,konečně jsem našel čas se na to podívat a máš pravdu,stejně mi přijde divný měnit takhle označení.
Ricardo
Má to čtyři kola a benzinový motor. Toyota na to má licencí od Daimleru nebo jak je to možný? >😁
jossalito
Japonci jen kopírují. :-!
PS: Příště zkus něco z vlastní hlavy, nebo se nauč citovat vč. zdroje.
PS: Příště zkus něco z vlastní hlavy, nebo se nauč citovat vč. zdroje.
theolli
S prvním POUŽITELNÝM řešením na tomto poli přišla v roce 1987 Honda, když uvedla dnes již legendární systém VTEC. Každý ventil má k dispozici dvě vačky s rozdílným profilem a různým maximálním zdvihem. Profil s menším zdvihem je optimalizován na nízké otáčky a menší zatížení motoru pro dosažení ekonomického provozu. Profil s vyšším zdvihem je naproti tomu navržen pro dosažení maximálního výkonu. Hydraulický systém na základě údajů elektronické řídící jednotky přepíná mezi jednotlivými profily. Reklamní slogan na motor vybavený VTEC by tak mohl znít: „Dva motory v jednom“. Automobily Honda jsou díky systému VTEC pověstné svou výkonností, která není vykoupena nadměrnou spotřebou.
Jo a mimochodem první byl Vilém Maybach který se tímto problémem zabýval někdy na začátku minulého století,jenže ovládání bylo mechanické!
Jo a mimochodem první byl Vilém Maybach který se tímto problémem zabýval někdy na začátku minulého století,jenže ovládání bylo mechanické!
jossalito
Problém je ten, že Honda tu mylšenku VTec odkoukala od Alfy Romeo. :-!
dnpa
Já mám pocit, že BMW má ValveTronic.
Zatímco Toyota měla VVT-i (pouze sací ventily), potom Dual VVT-i (sací i výfukové ventily) a v roce 2007 představila Valvematic (Dual VVT-i plus proměnlivý zdvih sacích ventilů).
Zatímco Toyota měla VVT-i (pouze sací ventily), potom Dual VVT-i (sací i výfukové ventily) a v roce 2007 představila Valvematic (Dual VVT-i plus proměnlivý zdvih sacích ventilů).
Možná proto, že to jsou dva ruzné systémy motoru - Valvematic představuje inovaci osvědčené technologie duálního proměnlivého časování ventilů s inteligencí (dual VVT-i ). Kromě proměnlivého časování sacího a vypouštěcího ventilu přidává technolgie Valvematic ještě systém řízení zdvihu ventilů. Ten kontroluje objem a rychlost nasávání vzduchu.
theolli
od doby co všichni okoukali Hondy Vtec a začali ho zavádět do svých motorů tak to Toyota pojmenovala VVT-i,BMW Valvematic.Nevim proč je v motorech 1,33 Dual VVT-i a 1,6 Valvematic ? Toyota bere 1.6 od BMW nebo je to chyba "tisku"?
bral bych ESP, 6 bagů a klimu jako základ. Bez toho je to neprodejné v porovnání s jinými značkami.
Vim, ze clovek ktery vymyslel treba pocitacovou mys, nevydelal na tom vubec nic, jelikoz nez se pocitac stal domenou a spotrebnim zbozim pro masy uplunulo cca 20-30 let a patent jiz neni patentem a postrada ochranu!
Vim, ze je to komplikovane jinak v technologiich/ jinak v medialnim prumyslu...atd.