Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ford Focus RS500: Limitovaná série ostrého Focusu na rozloučenou

Ford pro své zákazníky, kterým koluje benzin v žilách, přichystal limitovanou edici Focusu RS500, která předznamenává ukončení výroby současné druhé generace.
Zpět na článek
31. 3. 2010 08:22
31. 3. 2010 09:27
31. 3. 2010 13:04
31. 3. 2010 13:11
31. 3. 2010 14:28
31. 3. 2010 14:40
31. 3. 2010 13:02
31. 3. 2010 13:18
31. 3. 2010 13:18
31. 3. 2010 13:26
31. 3. 2010 14:19
31. 3. 2010 14:44
31. 3. 2010 09:45
31. 3. 2010 12:48
31. 3. 2010 13:00
31. 3. 2010 13:10
31. 3. 2010 13:14
31. 3. 2010 13:06
31. 3. 2010 14:16
31. 3. 2010 08:22
Knight rider
jen tak dal forde, Michal Knight by konecne vedel co koupit za novy auto :-) skoda, ze zatim jeste nemam ani na predchozi generaci RS a musim to dohanet zapujckama od Fordu. Muscle Hot Hatch Car roku je porad lepsi a lepsi. Kazda petrolhead urcite uzna, ze koule tu ma akorat Focus RS ;-) ostatni se snazi byt spis Hot Hatch GT autama (Renault, VW). Kdo se tim jeste nesvezl ani mi to neuveri :-)
Rozbalit vlákno
61
31. 3. 2010 09:27
Re: Knight rider
Naprosty souhlas...kdo se nesvezl ..nepochopi...a nemuze pak srovnavat..takovy nááášup adrenalinu a jizdnich zazitku , hned tak v jinem "hot hatchi" se nenajde. Jen tak dal dal dal at dela Ford auta pro ridicske zazitky joujou
31. 3. 2010 10:19
Re: Knight rider
Tak já s tebou nesouhlasím! Ten Golf GTI je svoji univerzálností a použitím v běžném provozu vyhlášený takže jeho označení jako GT zní reálně. Ale říct, že Renault Sport dělá GT-čka no dovol abych se zasmál. Právě Renault sport spolu s Fordem patří mezi ty nejlepší a plnohodnotná HH auta. V subkompaktech se pak ještě přidává Honda Civic type R. O tom které auto je rychlejší tu nebudu spekulovat, protože v tomto případě je to hodně o řidičském umění.
31. 3. 2010 10:33
Re: Knight rider
Správne. ;-) :yes:
31. 3. 2010 10:56
Re: Knight rider
GTI je na me prilis sterilni zalezitost. Od HH ocekavam vic adrenalinu a vzruseni nez od bezneho modelu a tady mi ten rozdil mezi normalnim golfem a GTI neprijde zase tak moc zasadni. Chapu VW proc to takhle dela a musim je pochvalit je, ze v 5 a 6 generaci se konecne vratili ke korenum. Renault sport se svym Meganem je na me prilis pohodove auto, pekne na pohled (az na ty plastove dodelavky karoserie, ktere z blizka teda nic moc) Co se mi libi od Renaultu je jejich Clio z toho citim drzost, lehkost a adrenalin. Navic mam vyzkousene, ze drzet se na okrskach prave RS focuse neni zase takovy problem, diky nizke vaze. Twingo jsem nezkousel, ale Renault sports ma u me body zase za kompletni serii modelu coz u Fordu hosi asi uz nedotahnou. Myslim, ze to neni o souhlasu nebo nesouhlasu, ale nasich vlastnich preferencich. Kdyby vsichni nabizeli typ auta jako RS, tak bychom vsichni breceli, ze chceme neco jako GTI nebo vysokootackovou pilu od Hondy. Jestli mas vlastni zkusenosti ve srovnani HH modelu, tak je sem prihod rad se doctu taky neco jineho nez predpripravenou PR masaz automobilovych novinaru.
31. 3. 2010 11:12
Re: Knight rider
"Navic mam vyzkousene, ze drzet se na okrskach prave RS focuse neni zase takovy problem, diky nizke vaze."
No a pak si se probral u videa Autocar-u na youtube ne?

Ja ve Focusu RS nejel, ale co se Renaultu týče tak už sem s RS modely nějakou tu osobní zkušenost měl (současný Megane RS ještě ne, ale mám slíbenou projížďku). Trochu se zdráhám diskutovat na téma Renault Sport, protože jsem velký fanda této značky a ve finále by to nevyznělo moc objektivně. Nicméně v dnešní době není problém zjistit věrohodné informace jako například ten autocar, autobild, topgear atd. Když už je řeč o topgearu, tak pokud tento časopis čteš, zjistil by si ve srovnávacím testu Focus RS vs. Megane RS vs. Scirocco R jaká je pravda. ;-) Jinak myslím že toto diskuzní předhánění nemá moc smysl, tady už se hraje o setiny které v běžném provozu nehrají žádnou roli no a na okruhu ti udělá MRS stejnou radost jako FRS. ;-) :yes: Volba který z nich je lepší je otázkou čistě osobních preferencí a vkusu.
Avatar - white label
31. 3. 2010 11:58
Re: Knight rider
To je především o úhlu pohledu. Pro mě je styl "Muscle HotHatch Car", daleko "kontraproduktivnější přístup", než klasický HH jako GGTI, který se v současné šesté generaci o něco blíže přoklonil k charakteru GT, ale vlastně proč ne, když má obě tyto písmena v rodokmenu...
FocusII RS jsem řídil a svezení s ním bych určitě neodmítl ani dnes, ale nevidím důvod takové auto vlastnit.
Golf GTI přidává výkon, "zábavu", charakter a charisma jako čištý bonus navíc, myslím proti nejsilnějšímu běžnému benzínovému Golfu. Ale není to na úkor výbroných "praktických" vlastností běžného Golfu, které jsou pro běžný "život" s autem této třídy tolik žádané. Golf GTI (zejména s adapt. podvozkem) zachová komfort běžného Golfu i na 18" kolech a např. jeho Recara (s logem GTI) jsou navržena a zakomponávana do vozu tak citlivě a dokonale (srovnej s FoRS!), že na nich nikdo nemusí sedět jak vosa na bombóně a hlavně vůbec nezabírají prostor pro cestující vzadu. Navíc ani na pohled nevypadají tak, jako by je tam právě namontoval "Franta" z vedlajší garáže za pomocí stavebníce Merkur. (Kvalitu zpracování interiéru a celého auta vynechám, je ti ohraná písníčka, ale zkus třeba jen bouchnout dveřma u ST/RS a pak u GTI, ten rozdíl pozná i hluchý.)
Ptám se tedy kde je u FoRS ta základní schopnost kompaktního HH sloužit i jako běžné auto např. pro menší rodinu?
Nelze u něj objednat 5 dv. verzi (ale např. ani tempomat, stejně jako u ST) a prostor vzadu je díky primitivně implantovaným (ale jinak skvělým) Recarům ještě podstatně menší než v STéčku, natož proti normálnímu Focusu. O nějakém "komfortu" podvozku se díky jeho tvrdosti (nemožnost objednat adapt. podvozek) a sériovým 19" kolům pro běžné (nejen rodinné) potřeby (zejména na našich cestách) moc mluvit také nedá. Focus RS opravdu není "universální" HH, který by měl umět nejen "pobavit", ale i sloužit jako běžný kompakt. To není auto které by v našich podmínkách splnilo plnohodnotně roli dvou aut v jednom.
Jako druhé auto - prosím, nebo pro petrolheada, nejlépe single.
Ovšem proč má být např. druhé auto v rodině (pro zábavu) za tyhle prachy zrovna HB s předním náhonem, když praktické výhody této koncepce a karosérie do značné míry popírá svým důrazem na "muscle" a to jak jízdními výkony, tak částečně i poněkud "pozérskýn lookem"...?
Ano FoRS je o poznání silnější, ultimativnější, "hardkórovější", vyzývavější, extrémnější, adrenalinovatější než GTI, ale pro praktický život (ve srovnání GTI) prohrává na celá čáře tak, že vlastně začíná pomalu ztrácet smysl jeho koncepse jako HB s předním pohonem...

S Cliem RS souhlasím, k němu (i vzhledem k ceně) nelze mít vážnější výhrady...
31. 3. 2010 12:05
Re: Knight rider
Dead in Lift >:-[]
31. 3. 2010 12:14
Re: Knight rider
Hezky napsané a teď když nad tím tak přemýšlím tak Golf GTI vystihuje definici Hot Hatch daleko líp než Focus a Megane RS. Podívám-li se do historie tak jako HH byla brána například Fiesta XR2i. V běžném provozu bez kompromisů použitelná, ale dokázala nabídnout slušnou porci zábavy za rozumnou cenu, ale časy se mění a dneska je pravý hot hatch spíš mašina na drcení ledvinových kamenů. Pokud někdo chce a má to štěstí, že si může na víkendové blbnutí pořídit druhé auto, například Focus RS tak proč ne, ale pokud bych byl nucen z finančních, podpantofláckých nebo jiných důvodů nucen vlastnit jen jedno auto tak tady ten Golf vyznívá jako logická volba které je před manželkou lépe obhajitelná tím spíš, že se dá na rozdíl od Meganu a Focusu koupit v pětidvéřové verzi. K těm sedačkám v Golfu naprostej souhlas. Ta látka s károvaným nebo šachovnicovým vzorem či jak to nazvat je opravdu hezká. :yes: Jak už sem tu psal, finální volba vozu typu HH je čistě věc osobních preferencích, vkusu a finančních mžností.
31. 3. 2010 12:19
Re: Knight rider
Resp. jednoduše, chci-li si občas provětrat závodnickou duši a přitom i v klidu poskakovat běžně po městě je GTI jedinečný.
Avatar - white label
31. 3. 2010 12:21
Re: Knight rider
Ano, ta "ukecatelnost" manželky je dobrý barometr pro tu praktickou stránku HH... a GTI k ní přidává (kromě možnosti 5 dv. verze) nejen možnost adaptivního podvozku, ale i alternativu s DSG. Vůbec možnost individualizace je u GTI a FoRS/ST úplně jinde, a to ve prospěch GTI... ;-)
31. 3. 2010 12:29
Re: Knight rider
JJ "automat" je obhajitelnej :yes: :-) nechapu co mají někteří místní diskutéři za problém s DSG u Fabie RS. Mě ta rychlost řazení fascinuje :yes:
31. 3. 2010 12:30
Re: Knight rider
Nejvíc fascinuje levý lýtko :-)
Avatar - white label
31. 3. 2010 12:36
Re: Knight rider
Naprostá většina zdejších ohrnovačů nosu nad dvojspojkou s ní nemá žádné (nebo žádné větší) zkušenosti. Pro mě je to skoro návykové a klasický manual mi nechybí, ale nic proti němu pochopitelně nemám, užil jsem si ho ke spokojenosti dost přes dvacet let... :-)

P.S. Když ještě nebyly TV s dálkovými ovladači, taky si na ně nikdo (logicky) nestěžoval a spousta lidí (co ho neměla) dokonce tvrdila, že je to zbytečná "rozežranost/pohodlnost"... ;-)
31. 3. 2010 12:43
Re: Knight rider
Na tu dobu vzpomínám s úsměvem na rtech :-) u nás doma byl pořadník kdo je na řadě s přepínáním >:D naštěstí ono nebylo moc kam přepnout >:D
Avatar - white label
31. 3. 2010 12:52
Re: Knight rider
To nebylo, ale i ty 2-3 programy si přepl podstatně rychleji a bez vstávaní/natahování...
Ještě před bezdr. dálk ovladači mělo pár nadšenců (znal jsem osobně) druhý shodný ovladací panel k telivizi na stole s dráty schovanými pod kobercem... >:-[]
31. 3. 2010 12:58
Re: Knight rider
>:D >:D >:D ach jo... to je asi už tipická česká vlastnost tohle kutilství. Například náš soused si udělal zahradní gril z bubnu pračky s vrchním plněním, takže ten gril měl takové epesní dvířka >:D ale tenhle systém ovládání televize asi nic nepřekoná >:D
Avatar - T613
31. 3. 2010 13:04
Re: Knight rider
Návod na dálkové infračervené ovládání na starou Tesla vyšel v knize Urob si sám. :-! >:-[]
31. 3. 2010 12:48
Re: Knight rider
Zbytečný srovnání. když budu uvažovat o GTI, tak proti němu nepostavím RS, ale ST, který se dá pořídit taky s 5-ti dveřmi. Jsou to vyrovnaní soupeři, ST je o něco hezší a několik desítek nanosekund rychlejší:-) Jen mu imho chybí adaptivní podvozek, DSG vzhledem ke svýmu věku ještě zatím nedokážu a nepotřebuji ocenit ;-)
Avatar - white label
31. 3. 2010 12:56
Re: Knight rider
To není přímé srovnání GGTI a FoRS, ale především srovnání dvou přístupu k HH obecně. Praktická "klasika" vs. ultimativnější "muscle"..., navíc je to reakce na původní srovnávání FoRS vs. GTI a RenaultSport v úvodu diskuse... ;-)
1. 4. 2010 20:10
Re: Knight rider
Pokud někdo chce a má to štěstí, že si může na víkendové blbnutí pořídit druhé auto... nevidím jediný důvod, proč by to měl být FoFo RSII.
V tomto případě uvažuji, že to druhé auto čistě na víkendy bude ještě více využíváno na sportovní ježdění a bude požadováno opravdu hodně emocí. A v tomto případě jsou zde více "řidičské" alternativy za podobné peníze.
Avatar - white label
1. 4. 2010 23:33
Re: Knight rider
Ano, v tomto duchu jsem se vlastně vyjádřil i já...
31. 3. 2010 12:54
Re: Knight rider
A stačilo napsat: Kdo si dovede představit, že by s Focus RS jel na dovolenou k moři? A kdo si to dovede představit v Golfu GTI? ;-)
Avatar - white label
31. 3. 2010 13:02
Re: Knight rider
Opravdu vážně si myslím, že většina zdejších uživatelů (bez praktických zkušeností s těmito auty) by si i tu cestu k moři chtěla raději "užít" v tom FoRS... :-!
Avatar - iudex
31. 3. 2010 13:11
Re: Knight rider
Nikto mysliaci by samozrejme na danom aute nechcel absolvovat viac nez 100-200 km naraz na "normálnych" cestách (teda v pomeroch CZ a SK). Josse ale zrejme narázal na Tvoju obhajobu vlastného auta ako takmer rodinného auta, plne alltagstauglich...
A preco sa vlastne bavíme o G GTI, ked VW uz má charakterovo blizsie Rko? Aj to je tak pouzitelné na "beznú jazdu", ako GTI?
Avatar - white label
31. 3. 2010 13:17
Re: Knight rider
Protože se srovnáním FoRS vs GTI objevilo v úvodu diskuse, ale podvozkově platí to samé i pro Golf R, až na to, že je to navíc 4x4 a má tím pádem taky plytší kufr, než GTI...
Avatar - iudex
31. 3. 2010 14:28
Re: Knight rider
Presný rozmer neviem, ale pri pohlade na gumy Golfu R to uz na pohlad vyzerá na viac ako 18´´ a profil na max. 35%: [odkaz]
Avatar - white label
31. 3. 2010 14:34
Re: Knight rider
Ale srovnávám sériový rozměr, ne "extras".
FoRS má sériově 19", Golf R 18", Golf GTI 17"...
Avatar - iudex
31. 3. 2010 14:40
Re: Knight rider
OK, nemám presný prehlad o rozmeroch základných pneu Golfu, Focus ST má totiz v základe 18´´ a RS 19´´, teda vzdy o palec viac, ako porovnatelný Golf (GTI - ST, R - RS), aj to sa na komforte iste prejaví.
Avatar - white label
31. 3. 2010 14:44
Re: Knight rider
Naprostá většina kompaktních HH má dnes sériově 18". GTI se sériovými 17" a FoRS s 19" jsou v tomto ohledu určité "vyjímky"...
Avatar - iudex
31. 3. 2010 13:02
Re: Knight rider
Tak tak. Ani s G GTI a jeho nízkoprofilovými 18-kami by to na 1000 km cestu nebolo moc ideálne...
Avatar - white label
31. 3. 2010 13:13
Re: Knight rider
S GGTI a adaptivním podvozkem na poloze "comfort" naprostá pohoda... a i bez něj mnohem přijatelnější než FoRS na sériových 19"...
Avatar - iudex
31. 3. 2010 13:18
Re: Knight rider
To nespochybnujem. Adaptívny podvozok jednak urobí svoje, jednak o palec mensie disky nieco pridajú. Len stále opakujem, nie je spravodlivé vycítat ultimatívnej motorizácii (s najvyssím výkonom v triede), ze komfortom podvozku nekonkuruje o 140 koní slabsiemu vozidlu...
Avatar - white label
31. 3. 2010 14:00
Re: Knight rider
305 - 211 = 94, ne 140...
Stále se bavíme "jen" o FoRS, nikoli o FoRS500, o tom není ve srovnání s GTI ani zmínka..., to by bylo ještě absurdnější srovnání...
31. 3. 2010 13:14
Re: Knight rider
Tak určitě, ale kdybych neměl jinou možnost, sáhnu po GTI.
Nejsou to konkurenti, GTI je univerzál, RSko je pro mne prakticky závodní derivát.
Avatar - iudex
31. 3. 2010 13:18
Re: Knight rider
Presne. A ten rozdiel ich úcelového urcenia a charakteristiky si treba uvedomit.
Avatar - Ronault.
31. 3. 2010 20:28
Re: Knight rider
Nevidím důvod proč ne. Sice sejm nezkoušel GTI, ale Scirocco 2,0 TSI, takže v podstatě stejný podvozek i motor, s adapativními tlumiči a v režimu comfort bych se nebál s tímhle autem jet klidně ČR-Portugalsko a zpět, o nějakém nepohodlí nemůže být řeč.
Avatar - Thomasino
31. 3. 2010 22:11
Re: Knight rider
Samozřejmě že v GTI (stejně jako v Roccu, ikdyž podvozek je v GTI ještě trochu jiný) se dá v nastavení Comfort bez problémů cestovat na dlouhé trasy!! A naprosto parádně!! :-! Jeden z důvodů, proč jsem se pro něj rozhodl jsou právě tyto schopnosti GéTéčka ;-) :-) Podvozek je opravdu úžasný...
Avatar - 2,7 RS
31. 3. 2010 13:17
Re: Knight rider
Jak říkáš – jde o úhel pohledu… Dnes se kategorie hot hatch rozrostla do více derivátů, i když se do jediné správné definice hot hatcha snažíš natlačit Golf GTI (a to na základě Tvých vlastních požadavků a představ o potřebách druhých) – vždy je to pouze o tom, kterým vlastnostem přkládáš jakou váhu a případně jakou míru diskomfortu již považuješ za neúnosnou. Osobně považuji Focus RS II z pohledu komfortu za naprosto vyhovující mým potřebám – rozhodně se mi nezdálo, že by např. podvozek byl příliš tvrdý (jak je často popisován), příp. že by motor byl v interiéru slyšet nadmíru (naopak). Zkrátka – pokud pro kupujícího jsou některé vlastnosti výrobku dostačující (např. mu postačuje komfort Focusu RS a míra komfortu navíc poskytnutá GTI-čkem už pro něj nemá další přidanou hodnotu) a naopak auto vyniká vlastnostmi, které pro něj mají přidanou hodnotu ve srovnání s GTI (v případě Focusu RS např. výkon, samosvor, zvuk atd.), vyhodnotí zkrátka jako lepší hot hatch Focus RS.
Takže si myslím, že prostor na trhu je pro všechny tyto hot-hatche. Klidně uznávám, že GTI určitě splní požadavky vícero kupců než Focus RS - přesto to z RS ještě nedělá horší hot-hatch.
Píšu na přikladu GTI vs RS, neboť to srovnání jsi do diskuse přinesl Ty, ale spíše se tím snažím obecně zastat té ostřejší části spektra dnešní nabídky HH. Paradoxně jsem totiž z RS také nebyl až tak nadšený, nicméně z jiných důvodů, než by asi většina předpokládala (vše se točilo okolo motoru – i) výkon se mi nezdál, že by skutečně dosahoval 305 koní ii) samotná charakteristika podání výkonu mi na sportovní auto přišla až příliš „turbodieslová“ iii) zvuk v kabině mi přišel až příliš utlumený iv) spotřeba za 900 km na okreskách dosáhla průměru 23 litrů).
Ale jinak samořejmě díky za každé nové auto, které si zachovává alespoň určitou míru syrovosti - neboť takových zdá se bude časem stále čím dál méně...
Avatar - iudex
31. 3. 2010 13:26
Re: Knight rider
S poslednou vetou bez výhrad súhlasím. :yes: a v zásade sa stotoznujem i s vacsinou Tvojho príspevku. Bodaj by bolo na trhu viac áut, ako FoFo RS.
31. 3. 2010 13:49
Re: Knight rider
TAk když jich pár koupíš, tak tu budou. ;-) >:-[]
Avatar - iudex
31. 3. 2010 14:19
Re: Knight rider
Ale ja sám nemozem zachránit celý trh HH, mal by si sa pridat. ;-) >:-[]
Avatar - white label
31. 3. 2010 13:54
Re: Knight rider
Já toto srovnání do této diskuse nepřinesl, viz její začátek, navíc to bylo jen hlavně pro demonstraci různého přístupu k HH jako takovému.
Pokud ale budu popisovat své dojmy se svezením s FoRS, čistě jako s "muscle HH", pak se v naprosté většině shodnem.
Vzhledem k charakteru auta a sériovým 19", lze podvozek označit i jako (relativně!) přijatelně "komfortní"...
Že byl pro mě také největším zklamáním zvuk v kabině tu taky nepíšu poprvé. Ten "zbytek" krásného zvuku linoucího se od motoru, především z výfuků, který se dostane k řidiči je z velké části přehlušen "vysavačově" znějícím sáním... 8-s :no:
A více než výkon přes 300PS ja také "cítil" spíš mohutný krouťák (pružné zrychlení ve středních i "nižších" otáčkách). Ostatně ani v testu ostrých HH nenaměřili FoRS zdaleka slibované koně, zatímco koncernovým spoupeřům a Meganu RS jich naměřili podstatněji více, než se udává...
Za naprosto nepřijatelně "nesprotovní" považuju vysoce umístěná Recara... Spotřebu také nevnímám jako zcela úměrnou.
Takže ani jako "muscle HH" (bez většého ohledu na praktičnost) mě FoRS zcela neoslnil, i když jisté kvality nesporně má...
Každopádně "praktičnost" GTI6 (jako HH) je mnohem neprůstřelnější, než určitá ultimativnost (na HH) FoRS...
Ale jejich absolutní přímé srovnání příliš smyslu opravdu nedává... Je to o úhlu pohledu, očekávání a vlastně (částečně) i o financích...
S tou poslední větou (pochopitelně) souhlasím...
Avatar - 2,7 RS
31. 3. 2010 14:10
Re: Knight rider
Omlouvám se - to srovnání s GTI opravdu začalo ve vláknu dříve... ;-)
Avatar - white label
31. 3. 2010 14:17
Re: Knight rider
Na omluvu to rozhodně není a dojem ze svezení s FoRS jsi mi vlastně potvrdil... :-)
31. 3. 2010 13:40
Re: Knight rider
Vlastnictví hodně deformuje úhel pohledu... ;-) Vždy je potřeba si zdůvodnit, že jsem udělal dobře ;-)
31. 3. 2010 13:49
Re: Knight rider
A udělal jsi dobře? ;-)
31. 3. 2010 13:57
Re: Knight rider
Teď naposledy tak 50 na 50. Auto jako celek celkem dobrý, ale uděsná motorizace. Na některý věci přijdeš až po delším soužití. Však to znáš
Avatar - white label
31. 3. 2010 14:04
Re: Knight rider
To zní sice logicky, ale pořád je lepší se vyjadřovat na základě určitých vlastních praktických zkušeností s oběma! vozy, než bez zkušeností ani s jedním, případně pouze s jedním z nich, což je i tady často docela běžná praxe... ;-)

P.S. Navíc jsem toho konkrétního napsal dost na to, aby to mohl někdo jiný konkrétně a věcně zpochybnit... ;-)
31. 3. 2010 14:11
Re: Knight rider
O tom žádná, na tvým textu je vidět, že to nemáš ze Světa Motorů ;-)
31. 3. 2010 14:13
Re: Knight rider
PS: já to nebudu, protože ani v GTI VI, ani v FoRS MkII jsem nejel. Já když sportovní auta, tak jen min. 28 let starý, min V8, min 5,7l ;-)
Avatar - white label
31. 3. 2010 14:28
Re: Knight rider
Každý máme své představy o budoucím voze, naštěstí většinou různé...
Na druhou stranu, když si např. (po dlouhé a zralé úvaze a praktickém vyzkoušení) vyberu mezi stejně drahými auty A a B, třeba to A, není to mnohem přesvědčivější důkaz o osobním přesvědčení, že je to pro někoho opravdu lepší auto, než jen pár nezávazných vět v diskusi...
Stačí se podívat na absolutní disproporci toho co se tu chválí/haní v diskusích a toho co skutečně jezdí na cestách, a to platí i u zcela nových aut na trhu..
Avatar - Enthusiastic.driver
31. 3. 2010 14:42
Re: Knight rider
Jo tak to máš naprostou pravdu. Ve svém okolí to pozoruji až s děsivou pravidelností, kdy se lidé pozastavují nad tím, jak ta která generace sportovního hatche nebo sedanu zase vyměkla, jaká to je hujda a srajda, protože to má nevypínatelné ESP, a řízení je lehké a podvozek až přílíš měkký a vlastně to vůbec není sportovní.. ..a pak najednou toho zakouslého, kritického, konzervativního a strašně zatvrzelého "petrolheada" potkáš v Octavii RS TDI, protože jezdit každý den do práce v Cliu Sport by ho přišlo draho a moc to řve...
Avatar - iudex
31. 3. 2010 14:44
Re: Knight rider
>:D >:-[] :yes:
Avatar - white label
31. 3. 2010 14:47
Re: Knight rider
Jj, tak nějak (přesně) jsem to myslel... ;-)
31. 3. 2010 16:23
Re: Knight rider
Tady bych tě opravil, protože toho zakouslého, kritického, konzervativního a strašně zatvrzelého "petrolheada" nepotkáš v Octavii RS TDI avšak v olítaném Golfu 1,6 16V (nebo chceš-li Civicu 1,6 VTEC)
Avatar - white label
31. 3. 2010 16:34
Re: Knight rider
V podstatě souhlasím, jen zrovna ta 1,6 s 16V! je pro Golf obecně hodně netypická motorizace... ;-)
31. 3. 2010 16:36
Re: Knight rider
Mě právě přijde, že např. každý Golf IV je 1,6 16V
Avatar - white label
31. 3. 2010 17:13
Re: Knight rider
Tak to nevím proč, ale třeba trojkový Golf se s 1,6 16V nenabízel a u čtverky se objevil (1.6 16V) až po třech letech od představení (v r. 2000)...
Avatar - Enthusiastic.driver
31. 3. 2010 16:58
Re: Knight rider
Jenže to ještě není v rozporu s jeho myšlenkami, páč na pořádné auto třeba nemá (což je i můj případ), kdežto u majitele Octavie RS TDI, u kterého je bonita zjevná, pak to ohánění argumenty jaksi zavání pouze prázdným plkáním ;-)
Avatar - white label
31. 3. 2010 17:18
Re: Knight rider
Vím jak to myslíš.
Já mám zkušenost s tím, že si obvykle ani tu RS variantu nevyberou a dají přednost spíš Scoutu, nebo klasické Octavii (nejlépe 4x4) kombi, nebo liftback...
31. 3. 2010 16:20
Re: Knight rider
To ti nerozporuju, naopak s tebou souhlasím a domnívám se, že ty si jeden z mála těch tady, s kým mohu opravdu diskutovat, protože svoje názory opíráš o reálné zkušenosti a ne pouze o zbožná přání a texty z časopisů
Avatar - KANKUNEN
31. 3. 2010 09:45
Trakce
Tohle auto fakt vypadá dobře a na suchým asfaltu s rychlýma zatáčkami možná nemá konkurenci. Kdo z nás ale umí vodit auto na limitu v rychlostech nad stovku a musíš s tím jezdit jako po kolejích. Kdyby to mělo 4x4 tak si můžeš vychutnat jízdu na sněhu a výjezdy z pomalých zatáček se stanou návykové zvláště na sněhu a dá se natrénovat i jízda bokem.
Rozbalit vlákno
1
31. 3. 2010 10:34
Zbohom, pekný Focus. Tešilo nás.
:'-(
Rozbalit vlákno
2
31. 3. 2010 10:55
Re: Zbohom, pekný Focus. Tešilo nás.
Zvyknout se dá na vše, i na nového Fokuse. ;-)
Avatar - bubucci
31. 3. 2010 11:13
Re: Zbohom, pekný Focus. Tešilo nás.
No z pčedokolek by to bylo to, na co bych si nejraději zvykal >:D
31. 3. 2010 11:57
A jsme u toho...
...zase se tu rojí řidiči, co lítají každou minutou na limitu svého vozu. Pánové jen tak mimochodem, tohle je auto, který si někdo koupí jako doplněk a ne na běžný jezdění. Na tohle auto opravdu nestačí vysypat kasičku jako při koupi Fabie...
Rozbalit vlákno
11
31. 3. 2010 12:34
Re: A jsme u toho...
Můžeš ty osoby jmenovat? Já si ničeho nevšimnul... Kupodivu jsou tu zatím celkem normální příspěvky a například White Label to pěkně rozepsal. ;-)
31. 3. 2010 12:35
Re: A jsme u toho...
Jasan, hned první příspěvek a jeho deriváty :-)
Avatar - iudex
31. 3. 2010 12:49
Re: A jsme u toho...
Ale to predsa nikto nespochybnuje. Argumentovat nevhodnostou 350-konového extrému na bezné jazdenie je ako stazovat sa pri Ferarri Italia, ze jeho kufor nie je vyuzitelný na nákupy. Pajo, toto predsa nie je auto na bezné jazdenie... Ak sa stále tocíme okolo charakteristiky hot-hatchu, tú u Fordu najlepsie spĺna ST: vysoký výkon a dynamika, pritom v 5dv. a s tým naladením podvozku plne pouzitelná aj na to vase "bezné jazdenie".
31. 3. 2010 14:10
Re: A jsme u toho...
Ne jen snahou okamžitě srovnávat ultimativní RS500 s čímkoliv jiným.
31. 3. 2010 14:41
Re: A jsme u toho...
"Muscle Hot Hatch Car roku je porad lepsi a lepsi. Kazda petrolhead urcite uzna, ze koule tu ma akorat Focus RS ;-) ostatni se snazi byt spis Hot Hatch GT autama (Renault, VW). "
Avatar - iudex
31. 3. 2010 14:47
Re: A jsme u toho...
Aha, toho myslís... No ja to beriem ako novácikovskú diskusnú dan; kto zacína prispievat do diskusií, musí sa najprv nejak (najlepsie proti niecomu) vymedzit najlepsie radikálnymi vyhláseniami. Po case ale názory trochu zreálnejú, vymaknú... a potom sa dá diskutovat. ;-)
31. 3. 2010 14:57
Re: A jsme u toho...
JJ, já už jsem vyměklej dost, dnes bych jel domu nejradši Pendolinem, kdyby mi tam jezdilo
Avatar - iudex
31. 3. 2010 15:12
Re: A jsme u toho...
:-) Tak vlak (pendolino a spol.) je daleko najpohodlnejsí sposob cestovania; v porovnaní s ním sú i Navtechove ódy na komfort M-B R a iné mastodonty s automatom hardcorovým jazdením... >:D Ja bohuzial tiez idem z práce autom a moc sa na tie zápchy netesím... ;-\ Esteze nemám to RS500 >:D
31. 3. 2010 15:14
Re: A jsme u toho...
Ještě jsem ho nezkusil, nechat auto na parkovišti plným somráků a zevel se mi nechce a mít fixovaný čas návratu už vůbec ne. Jen by mě mohl dnes odvést náskok sám ;-)
Avatar - T613
31. 3. 2010 16:12
Re: A jsme u toho...
ho máš zas v opravě?
Avatar - www.skodaoctavia.cz
31. 3. 2010 12:39
Smekám
Tak tohle se povedlo, nádherné auto. Prostě masakr.
Auto ala šílený max. :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - www.skodaoctavia.cz
31. 3. 2010 12:43
Smekám
Blázníš? Je nádherné. :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - white label
31. 3. 2010 12:48
Barvy
Chválím barevném provedení, matná černá s lesklými černými koly a červenými třmeny a nápisy... plus červená Recara vypadají dobře a na HH i vyjímečně a přitom ne tak "násilně" jako u klasického "jedovatězeleného" RS...
Rozbalit vlákno
5
Avatar - iudex
31. 3. 2010 13:00
Re: Barvy
Súhlas. Cierna vo zvlástnom matnom vyhotovení vyzerá exkluzívne; na rozdiel od eReSa so síce nápadnou, ale velmi nevydarenou zabacou zelenou. Najlepsie farebné moznosti ale ponúka klasické ST-cko, ktorého trojvrstvový lak Electric Orange je skvelý, ako i omnoho decentnejsia (a pre mna najkrajsia) Performance Blue.
Avatar - white label
31. 3. 2010 13:10
Re: Barvy
Electric Orange se mi líbila, když vyšla, ale postupně se mi úplně "ohleděla". Jednak jich tady jezdilo nejvíc a taky je to hodně specifická barva. Podobný efekt měla i oranžová perleť na GPuntu, ale těch tolik nejezdilo...
Modrá je klasika, ale tu moc nemusím obecně. Na ST (nelépe třídveř.) určitě bílá, stejně jako na klasický FoRS.
Ale tahle matná černá s lesklou černou a červenou se opravdu povedla...
Avatar - iudex
31. 3. 2010 13:14
Re: Barvy
No práveze ja tú oranzovú electric moc casto nevídam, preto ten wow-efekt stále posobí. V mojom meste sú pokial viem len dve ST, obe modrá performance. A ako píses, i biela frozen Focusu sedí.
Avatar - T613
31. 3. 2010 13:06
Re: Barvy
chtělo by to i verzi shooting break s pískovanými zadními skly :-! >:-[]
31. 3. 2010 14:16
Re: Barvy
Upřímně, jen nalepit čísla, vlaječku, jmenovku a krevní skupinu na zadní okna a dá se vyrazit :-)
Avatar - Enthusiastic.driver
31. 3. 2010 14:32
troška zklamání
Ještě 2 dny zpátky lítaly internetem zvěsti o snížení hmostnosti a zesílení brzd, což nakonec bohužel tisková zpráva nepotvrdila. Takže tento Focus je sice přenádherný a kombinace matně černé s kontrastní rudou barvou třemnů a Recar mi tahá slinu z koutku, ale já doufal ve víc.

Docela by mě zajímalo, kolik to bude stát. 1,2 mega? 1,3 mega? Je to očividná marketingová snaha vytřískat z RSa, které se prodává jak teplé housky, ještě nějaký ten bakšiš a image body navíc, protože řekněme si to na rovinu, výrobní náklady budou se základní verzí skoro totožné.

Takže sice si z toho auta cvrnkám, ale zároveň mě Ford, jakožto majitele staršího Fordu s rodokmenem RS, tak trochu zklamal...
Rozbalit vlákno
22
Avatar - white label
31. 3. 2010 14:40
Re: troška zklamání
Pokud by to bylo především na "vytřískání peněz", pak by bylo pouhýchn 500 kusů trochu nelogických, zvlášť když nárůst ceny proti běžnému RS nemá být údajně nijak dramatický...
Avatar - Enthusiastic.driver
31. 3. 2010 14:49
Re: troška zklamání
Nee, nemělo to být myšleno jakože Focus RS500 je auto, díky kterému si Ford nahrabe, to při tom počtu opravdu není možné. Spíš jen vyjádření, že mi tato úprava přijde tak nějak prázdná a posunující RS do ještě nesmyslnější roviny. A na ten cenový rozdíl jsem skutečně zvědavý.
31. 3. 2010 14:51
Re: troška zklamání
Libůstky smysl dávat nemusí a pokud, tak to není hlavním parametrem ;-)
Avatar - Enthusiastic.driver
31. 3. 2010 14:58
Re: troška zklamání
a jakou libůstku krom barevné kombinace přidává RS500 oproti standardnímu RS?

Jako mi se to auto líbí, akorát si nějak nedokážu logicky ospravedlnit proč. Vadí mi ten "ruský" způsob, aby to bylo rychlejší, uděláme to silnější >:D a skvělá barevná kombinace je na libůstku málo
31. 3. 2010 15:05
Re: troška zklamání
Co motor +50koní?
Avatar - white label
31. 3. 2010 15:16
Re: troška zklamání
+45PS a +20Nm...
Avatar - iudex
31. 3. 2010 15:18
Re: troška zklamání
fair enough... ;-)
Avatar - white label
31. 3. 2010 15:21
Re: troška zklamání
...dejž to pán Bůh... :-)
Avatar - iudex
31. 3. 2010 15:22
Re: troška zklamání
>:D :yes:
31. 3. 2010 15:20
Re: troška zklamání
5 koní se zaběhne jako nic ;-) Každopádně na tom nespatřuju nic proradnýho nasadit úpravy motoru, přidat pár serepetiček a udělat limitku
Avatar - iudex
31. 3. 2010 15:22
Re: troška zklamání
Presne. To uz skor mozno namietat proti speciálnym verziám, ktoré pridávajú len tých pár serepeticiek a motor a spol. si nevsímajú (nápoveda: Gordini >:-[] ).
Avatar - white label
31. 3. 2010 15:24
Re: troška zklamání
Jj, současný "Gordini" je mnohem větší podvod na "voliče".
Taková napentlená "sériovka"... ;-\ 8-s :no:
31. 3. 2010 15:27
Re: troška zklamání
Přiznám se, že mi Gordini nepřišlo ani vhodné ke komentáři.
Avatar - Enthusiastic.driver
31. 3. 2010 15:31
Re: troška zklamání
Jenže Gordini vychází v porovnatelné výbavě levněji než RS, takže mi to vůbec jako žádný podvod nepřijde..
Avatar - white label
31. 3. 2010 15:38
Re: troška zklamání
Levněji... a důvod? To je info přímo od Renaultu?
Avatar - Enthusiastic.driver
31. 3. 2010 16:53
Re: troška zklamání
[odkaz]

Doufám, že tomu můžeme věřit... :-)
Avatar - white label
31. 3. 2010 15:22
Re: troška zklamání
Skutečných 305PS asi stejně RSo nikdy nemělo... ;-)
Avatar - iudex
31. 3. 2010 15:23
Re: troška zklamání
Ale no, kyselé hrozná? ;-)
Avatar - white label
31. 3. 2010 15:26
Re: troška zklamání
...a ani tady bych těch 350PS raději dvakrát nepřeměřoval... :-)
Avatar - white label
31. 3. 2010 15:11
Re: troška zklamání
Je to hlavně o image o "připomenutí se" před odchodem nejen FoIIRS, ale FocusuII vůbec. Medíální vlna FocusIIRS odezněla, tak je třeba poslat ještě jednu podstatně menší, ale zároveň "silnější". Tohle auto (RS500) si koupí jen velmi maličká hrstka zakázníků, ale číst a prohlížet si jeho fotky (případně o něm jen tak "snít") můžou miliony lidí...
A design Focusu III, vytváří pro případnou nostalgii (spojenou s Focusem II obecně) ideální podmínky už dnes... ;-)
Avatar - iudex
31. 3. 2010 15:16
Re: troška zklamání
A je to tak trocha stavanie si vlastného pomníka v stýle "uz pred x rokmi sme vyrábali 350 k hatch" alebo "Focus známy svojimi sportovými derivátmi"... Budovanie image nemusí byt nevyhnutne aj ziskovou zálezitostou.
31. 3. 2010 14:49
Re: troška zklamání
Tovární tuning se platí a na každý kšeft musí být dva.
Avatar - Thomasino
31. 3. 2010 22:09
FOCUS RS 500 - dooost slušný !!
Tak tento Focus se fak povedl. Doooost slušný!! :yes:
Ta matná černá vypadá fakt dooobře...
Rozbalit vlákno
0