Já jsem "dal" dva ze tří, jen jsem tajně doufal, že by Yeti snad mohl... ale bylo tam moc vlčáků se zvučnějšími znáčky na kapotě, navíc VW už zabodovat potřeboval a u pola se proti tomu ani nedá nic namítat, takže gratulace do Wolfsburgu! :yes:;-)
hm, kolko ludi tolko chuti ale podla mna Polo nie je nicim zaujimave a ako spominaju niektori ostatni, tak neprinasa nic nove.
Ak mam hodnotit najvyraznejsie novinky tohto roku tak to boli nasledovne:
Opel Astra, Renault Megane, C3 a C3 Picasso. Vsetko ostatne bolo v ramci tried nemastne neslane..
VW nepriniesol absolutne nic zaujimave.
Rekni mi, co prineslo Polo ve sve tride noveho? A pak si sepis prvky, ktere sve tride prinesla Astra a jakou inovativnost prineslo (i pres divnou cenu) IQ do sve tridy. Musi ti nutne vyjit, ze Polo je z techto 3 aut nejhorsi. Insignia uz vyhrala Opelu jednou, kdyby vyhrala ted Astra, asi by to vypadalo divne, tak chapu ze je fajn, dat neco VW kdyz uz dlouho nic nedostal...
Myslím, že POLO si to zaslouží, ale je pravda, že IQ je velmi zajímavé auto a naživo vypadá fakt dobřě. Nicméně tahle anketa není jen o tom, co to auto přinese. Navíc IQ je hodně drahé a nebude to zatím masovka. Astra to logicky vyhrát nemohla, když loni vyhrála Insignia. A Astra je jen zmenšená Insignia, není to zase žádný designový odvaz jako byla Insignia před rokem.. A Polo vypadá naživo velmi dobře a dynamicky a ve své třídě je na špici. Jel jsem s ním, působí to uvnitř fakt kvalitně a člověk si připadá jako o třídu výše. Podvozek bezvadně filtruje nerovnosti. Znám i novou Fabku a ta není zdaleka tak kultivovaná.. Samozřejmě ale musíme porovnávat stále mezi malými auty, na Golf nebo Focus to podvozkově zdaleka nestačí..
Astra... příliš mnoho auta pro dnešní ekologické smýšlení. Technologické novinky jsou fajn věc, jenže celkové pojetí Astry není až tak revoluční.
Toyota iQ. Hezký počin, dobrý nápad, jenže realizace stěží za tři. A právě kvůli té nadsazené ceně, která veškerou inovativnost zabíjí. Nerozšíří se kvůli tomu tak, jak by mohla.
Polo... no, co na to říci? Oproti minulé generaci rozhodně dospělejší auto. Ač mi auta z koncernu VW nikdy moc nepřirostla k srdci (čest výjimkám poslední doby), musím říci, že Polo je dobře namíchaný mix s vyváženými vlastnostmi. Nehraje ani na prvoplánovou líbivost, ani na snahu o inovaci za každou cenu, ani na maximální prostor za každou cenu. Ono... prostě je. Neoslní na oko, ale vyzve k delšímu zamyšlení. To se mi na něm líbí.
Edit: Auto roku není jen o maximální technologické inovaci ve třídě. Je i o tom, kolik z té technologie se dostane k lidem a za jakou cenu. Na papíře všechno vypadá krásně.
Ja se svezl. Podpruměrny prostor,jizdni vlastnosti,řizeni,interier. Nenabizy vybavu jakou dokaže poskytnou konkurence,odhlučněni ma již dnes řada jinych konkurentu na vyši a turbomotory už jsou zde již nějaky patek přesněji řečeno nějaky ten rok takže motoricky pruměr.
To není zase tak mnoho, což? Kolik z nich má třeba 7stupňový automat?
Punto a 207 nevítězí snad v ničem, Fiesta nestíhá co se týče motorů, Ibiza je v rámci koncernu starší chudší brácha. Pro mě je jediným plnohodnotným soupeřem nová C3...
C3 nevypadá špatně, to je pravda. Ale jízdní vlastnosti Citroen nikdy neměl nic moc (o spolehlivosti se raději ani nebudeme moc bavit, ale to by nemohl vyhrát ani Fiat) a pochybuji, že v nové C3 se to spraví. To spíše ta Fiesta, ta je podle mě hned těsně za Polem. Podvozkově je na tom lépe než Polo, kabina vypadá zajímavě a design je vkus jednotlivce. Předek se mi líbí, ale boky má moc vysoké a kola působí hrozně malá... A je pravda, že motorově trošku Ford teď zaostává, ale už na tom pracuje..
C3 v anketě asi nebyla kvůli tomu, že se zatím neprodává, tak možná příští rok v COTY 2011 (?)
Každopádně podvozek má z P207, takže odpověď na jízdní vlastnosti je u ní celkem jasná...
To jsou mi argumenty. Fiesta nestiha motorově a přitom ma lepši nejprodavanějši motorizace 1.2 a 1.4. Proč by měla byt ibiza chudšim brachou stejne motorizace stejna vybava lepši jizda,řizeni,řazeni. Punto to snad vitězi ve všem myslim EVO. Zbytečnosti jako je v teto třidě DSG nabizy zase EVO 2 zonovou klimu a BLU and ME
Základní motory možná ano, ale proti polu s TSI nemá nic a přitom tato verze není u VW přehnaně drahá. DSG je pravda už spíš parádička.
Ibiza je na stejné platformě, ale lepší řízení a řazení.. sorry, to mi zní jako kecy, na 99% jsi v novém Polu ani neseděl. Troufám si tipnout, že podvozek bude mít novější Polo dotaženější a s řízením ani řazením neměl VW nikdy problém.
Tak se přesvěč jako ja a uvidiš že mi daš za pravdu. Prostě ibiza ma podvozek lepe naladěny a řizeni a řazeni je o třidu lepši. U pola jsem nechapal ty chvalospěvy na vw převodovky. Ale jak už jsem psalPOLO do tehle třidy nic nepřineslo to spiš jsou YETY,IQ a ASTRA inovativnějši
Moje slova... jedině 1.2 TSI... kdybych nemusel pristi rok koukat na to, ze budu potrebovat za svych 400 nejspis kombika, tak bych s rukou na srdci volil Polo s 1.2 TSI a 3dv... toto je skutecne prvni VW, ktery ve me vyvolal emoce a absolutne kladne.
solidní možná i vyvážené auto ale není ničím vyjímečné, nevím jaké procesy fungují na pozadí soutěže, takže těžko soudit, i tak velká gratulace a ať majitelům dobře slouží :yes:
Rekni mi, co prineslo Polo ve sve tride noveho? A pak si sepis prvky, ktere sve tride prinesla Astra a jakou inovativnost prineslo (i pres divnou cenu) IQ do sve tridy. Musi ti nutne vyjit, ze Polo je z techto 3 aut nejhorsi. Insignia uz vyhrala Opelu jednou, kdyby vyhrala ted Astra, asi by to vypadalo divne, tak chapu ze je fajn, dat neco VW kdyz uz dlouho nic nedostal...
Nic proti Polu, dobrý auto, ale COTY? Mám takový dojem, že COTY dosáhlo vrcholu zkorumpovanosti (o které není nejmenších pochyb) a nedůvěryhodnosti. Měl jsem za to, že COTY má být auto něčím výjimečné a zajímavé, něčím unikátní, převratné, ne nejsprostší tuctová konfekce. Chápal bych Yetiho, iQ, ale Polo?
P.S. Za žádný auto v nabídce nekopu, z toho, co bylo nabídnuto bych si na COTY prakticky nevybral. Ještě tak Yetiho, že není pouhým klonem Tiguanu...
Souhlas.
Vzhledem k mému vzrůstu a váze nemám s prostorností problémy u žádného auta, ale v porovnání s konkurencí v této třídě je Polo subjektivně spíše podprůměrné, vadí mi jaksi hranatý profil volantu, a přes vynášení kvalit a materiálů v interiéru médii, mně zas tak velký rozdíl od i20 nepřipadá. Jízda z hlediska komfortu je dobrá, jízdní vlastnosti při sportovní jízdě nemohu hodnotit, ale podle většiny testů není na špici třídy.
S Yetim jsem také jezdil, fakt dobrý po všech stránkách, a určitě originálnější než Polo.
Spíše jde o "nekonfliktní" nominace (až na pár vyjímek, aby se neřeklo) a vítěze, aby se "neurazila" ta "méně majetná" vrstva lidí, kteří musí do "všeho kecat" a "vše komentovat".
Maopak, věřím tomu, že srdcaři, nadšenci a ti co na to mají (v obou významových smyslech) se nad volbou auta roku je pousmějí a myslí si, nebo vědí svoje...
vím že má nový podvozek,motory atd. ,ale stále si myslím že nic nového je to zkrátka kus kvalitního auta tak jako bylo vždy. Naproti tomu například ten Yeti ač má z každého koncernového auta kousek je přece jen trochu něco nového a zajímavého na silnici. Toť můj názor
Zo štvorice finalistov som tipoval Yeti alebo celkom peknú Astru. I.Q. je hnus a Polo? Polo to aj tak vyhralo. Určite je to kvalitné auto, ale... proste mal to vyhrať dáky Renault! >:-[]
No zase mi to nevyslo, esteze sa nezivím tipovaním, to by som asi pil vodu z potoka. Tipoval som Yeti a stále som presvedcený, ze z hladiska invencnosti a prínosu cohosi nového je to vacsí pokrok pre automobilový svet ako Polo. Cím nijako neznizujem jeho kvality, je to podla mna v súcasnosti asi najlepsie auto v triede a pre mna dizajnovo najlepsí súcasný VW. Len sa nazdávam, ze z hladiska vyssieuvedených kritérií (ktorými sa inak COTY zvykne riadit, vid tituly pre Scénic, Prius, S-Max si F500) by tam Yeti pasoval lepsie.
Vid také tituly pro Clio (2x), Punto, Micru, 307, Bravu... COTY velmi často volí komplexně nezajímavé auto, navíc i často v tomto segmentu. Polo tedy nijak nevybočuje...
Más úplnú pravdu, niekedy si tiez kladiem otázku, co vedie majstrov pera a volantu >:D k ich volbe, zvlást pri Tebou spomínaných autách (cím zaujalo nar. aktuálne Clio ako auto roka tusím 2006 ci Megane II som dodnes nepochopil). V kontexte uvedeného je Polo volba, ktorej nemám co vytknút. Len ten Yeti mi z hladiska ideí, na ktorých je (mala by byt) COTY zalozené, pasuje lepsie.
tak Megane mal zaujímavý dizajn + zaviedol nové štandardy čo sa týka bezbečnosti + nová generácia turbodieslov + technologické vychytávky ako karta, štartovanie na čudlík a pod.. Tu je to OK, Clio bolo prekvapenie aj pre mňa. Ano, je to slušné auto, ale ničím extra výnimočné.
Clio prostě bylo v tu dobu špičkové auto v dané třídě a navíc mělo dost ubohou konkurenci - VW Passat na druhém místě a AR 159 na třetím. Nic výjimečného to ale také nebylo, prostě další "obyčejné" auto co tuto anketu vyhrálo.
jasně, vždyť žo přece není anketa kdo umí udělat nejrychlejší auto, nebo co nejmenší spotřebu a pod. Většinou vyhrávají prostě "jen" kvalitně namixované vozy pro běžné používání pro široké masy.
Ale s tou ubohou konkurencí jsi to přehnal, teď na tebe spustí hon GTI i s Talošema. Dyť to znáš, nepřítel mého nepřítele.... >:-[]
gratulujem , nove Polo zvitazilo zasluzene aspon raz konecne vyhrala spravodlivost
:yes:
To tu bolo reci ze to vyhra Yeti a pritom porazil Pazrouta a Citrona len o par bodov ze?
:-!
Na Yetim nevidim nic co by mu malo vyniest titul auto roka - podvozok z oktavky, dizajn krabicoidny, vnutorna sirka mala, motory klasika nic vynimocne takze tak konecne bude klud, Polo jasna volba :yes:
Pánové, COTY není cena za inovace. Když si na [odkaz] projdete minulé vítěze, najdete tady: Fiat Brava, Fiat Punto, Fiat Panda, Peugeot 307, Renault Megane, Renault Clio (2x), Toyota Yaris, Nissan Micra. V tomto kontextu je rozhodování COTY zcela konzistentní.. nebo snad máte pocit, že všichni výše uvedení na tom byly ve své době lépe?
VW vyhrál COTY teprve podruhé, což je dost ubohý výsledek. Pokud by byla ta anketa zmanipulovaná ve prospěch koncernu, jistě by tam těch titulů bylo o něco víc.
Pro mě osobně je Polo malá revoluce, VW nemám moc rád a obvykle ho hodnotím jako lepší průměr, ale u Pola jsem najednou nevěděl, kterému jinému autu bych v dané třídě dal přednost. Za takové "obrácení na víru" mu ten titul patří...
Já myslím,že zejména dvojčata Bravo/Brava byla v té době revolučním počinem v designu a to jak exteriéru, tak interiéru. Ještě dnes působí přístrojová deska v porovnání např. Fabie jako z jiného světa. Bezkonkurenční auta v té době. 1995. Konkurenti: Golf3, P306, C ZX, Escort.. atd.
Dobře, to ale mluvíme pouze o designu, i když Bravě nelze upřít ani slušný vnitřní prostor. Ale technicky to žádný přelom nebyl. Neříkám, že si FIAT ten titul nezasloužil... jen že ho často dostávají "obyčejná" auta a naopak poměrně výjimečně nějaké převratné počiny.
z první trojky by si zasloužili titul asi všichni, je to OK.
Možná Yeti mít na kapotě jiný znak by se mohlo prodrat i na stupně vítězů, ale už jen být ve finále je úspěch
Polo je naživo fakt parádní. Technicky možná žádnou revoluci (pochybnou) alá Prius nezpůsobil, spíš otevřel mnoha technologiím z vyšších tříd cestu do svého segmentu, k tomu přidal slušné spracování a dobré jízdní vlastnosti.
Tak kritériá COTY pri volbe sú: "In selecting the car of the year they use the following criteria: design, comfort, safety, economy, handling, performance, functionality, environmental requirements, driver satisfaction, and price. Technical innovation and value for money are particularly important factors."
Ked to rozoberieme pri Pole:
1. design: podla mna najvydarenejsí design u VW v súcasnosti, mozno este o chlp krajsie ako Golf a Passat CC. Vyvázené línie, ostrejsie, ale nie prehnane agresívne crty a hlavne nadcasový dizajn, ktorý o rok nebude vyzerat smiesne (ako to hrozí inak výbornej Fieste); nenadarmo oznacované ako malý Golf.
2.comfort: vsetky testy hovoria o výbornom komforte (mozno trochu na úkor sportovosti, ale do mesta ideál).
3.safety: klasika 5 hviezd
4. economy: priamovstrekové TSI a TDI CR a hlavne nizsia hmotnost prispievajú k dobrej spotrebe
5. handling: asi nie tak istý ako Fiesta, ale snaha o optimálny mix komfortu a istoty, kazdopádne sú zrejme v triede lepsí
6.performance: o tom sa dá bavit pri výkonnejsích motoroch v ponuke, t.j. TSI, pri HTP a 1,4 to moc neplatí
7. functionality: klasika VW, maximálne ergonomický interiér, asi najhodnotnejsie spracovaný v triede, primeraný priestor vnútri, aj ked nie etalón triedy, priemerný kufor
8. environment: súvisí so spotrebou a emisiami, co je taktiez na spici triedy
9. driver satisfaction: na pomery svojho úcelového urcenia ako mestské auto výborné, na sportové vyblbnutie a uspokojenie sú tu iní, lepsí
10. price: asi najvacsia slabina Pola: sebavedomá VW cena, vyssia ako konkurencia, ktorú zisk COTY najblizsie ani nedovolí znízit.
Celkovo VW boduje v mnohých disciplínach vyrovnane a tých pár slabsích bodovaní potiahne celková vyvázenost, typická pre VW.
Ako uz povedal Perun vo svojom blogu, kritériá sú dané, tak sa nemozme cudovat výsledku, ak nie je taký, ako ho subjektívne cakáme, prisudzujúc istým kritériám subjektívne vacsí význam.
Naprosto souhlas! :yes:;-)
Cena je poněkud vyšší, ale něco se dá vždy usmlouvat, pokud je člověk šikovnej :-)
Taky samozřejmě nemám nového Golfa 6 GTI za ceníkovou cenu - a to je už řadu měsíců nejprodávanější auto v evropě a čeká se na něj několik měsíců...
tak dizajnovo z tebou menovanej trojky je CC jednoznačne moj favorit. Golf VI ma celkom rýchlo omrzel, alebo skor zovšednel. Polo je ešte čerstvá novinka a stretol som ho len párkrát, ale príde mi podarenejšie ako Guru. A všetkých hravo do vrecka strčí jedna juhoamerická šelma >:-[]
Ja by som sa chcel len vyjadriť k designu - aj v našom meste už jazdí jeden exemplár v krásnej červenej a mně sa naozaj veľmi páči. Už z fotiek sa mi Polo veľmi pozdávalo a živé stretnutie tento dojem ešte umocnil. Ten design se im, podľa mňa, veľmi podaril, Polo, podľa môjho názoru, teraz vyzerá veľmi dynamicky, ale pritom si zachováva takú chladnú nemeckú eleganciu a tiež si myslím, že bude starnúť len veľmi pomaly. Pre mňa je Polo aktuálne najkrajším autom segmentu B. :-):yes:
Jsem docela zvědav na jednoho..., víme koho, po tom co tu dnes napsal:
Na COTY nahlížej jako na kratochvilnou anketu, jakéhosi "předjezdce Zlatého ventilku", legendy anket, ankety legend, nic více, nic méně. A že Panamera nerozseká qvéčko od toyoty? Neplač, na silnicích COTY neplatí, tam platí úplně jiné zákony, jeden z nich se jmenuje - zákon silnějšího. Platí absolutně, zejména v dlouhým táhlým.
Po tomhle už bude cokoliv, na obhajobu vítězství pola, ale hlavně na respekt k samotné COTY, působit víc než trapně..
;-):yes: Vono, hele... když jako na tohle všechno nahlídneš trochu jinejma vočima, nakonec, tahle COTY nejni zase tak úplně špatná anketa... co?
Ale pojďme rovnou do garáže. Všichni tu jistě víme, že COTY tu neplní roli vyhledávače nejlepšího auta pod sluncem (PORSCHE 911), COTY je svého druhu společenská objednávka - nejlepší žvanec, nejlepší jeansy, nejlepší... holka a tedy také nejlepší auto. Kritéria jsou jasná, bere se do úvahy auto ve svém komplexu, včetně ceny, užitných vlastností, do toho nějakej ten bonus na margo hlávkovejch salátů (znáš to, biobuřta na korouhvi a tak...) prostě, tohle není anketa pro diskuzní majetkovou smetánku, která pod pětikáratovej diamant na hlavici řadičky nedá ani ránu.
Popravdě jsme jistě všichni fandili Yetimu (bravo čtvrté místo) a tak nějak už podvědomě tušili, že první bude evropská jednička. Ostatně, umístění v COTY předcházel hlas evropského lidu (Zlatý volant) a ten zazněl jednoznačně.
Objektivně vzato, POLO samozřejmě není lepší vůz než například Mercerdes-Benz E-klasse, to tu snad ví i plejstejšni, jenomže o tohle vůbec nejde, ono jde především o to, že to POLO, Volkswagen POLO, je tak nějak... nejlepším autem pro tebe. Kapiš? A to je přesně ten signál, který COTY vyslala až na tvůj monitor.
Tak ještě, než mě tu roztrháš na cucky nissanem gtr, stav se ve své vlastní garáži a tam sám sobě pohlédni do vočí, vydejchej ten šok z upřímnosti, a pak teprve spusť nějakou diskuzní hymnu.
Neboť, není snad horšího pocitu, než nemít ani na nejlepší auto roku...
To je právě ono, vybrat jedno "nejlepší auto" pro každého je v podstatě nemožné i mezi novými auty jedné třídy (jak se tu na diskuzích denně přesvědčujeme :-) ), takže vybrat jedno univerzálně nejlepší ze všech tříd a všech dob je úplný nesmysl.
Kdybych si měl vybrat jedno jediné auto já, tak bych bral některé staré Maserati, buď Mexico
[odkaz]
nebo Mistral
[odkaz]
nebo možná Ghibli (zde otevřená verze)
[odkaz]
Kdybychom se měli bavit o nových autech, tak pro mě asi současné Quattroporte GTS nebo Ferrari 599...
podla mna je fiat 500 pre svoju klientelu rovnako zaujímavá ako ferrari 599 pre svoju, nie? preto je tažke určiť vítaza si myslim, velmi to zavisi od uživatela.. pre teba je maserai :yes:
Ešteže máte v čechách to registrované partnerstvo,aspoň môžte svoj vzťah,keď už sa máte tak radi, zaregistrovať na príslušnom orgáne.Najlepšie pohlavnom... >:-[]
keby to vyhrala toyota alebo astra tak predpokladam ze by si tu trubil aka je to jebnuta anketa a ze su to vsetko * nie? Ale som spokojny s polom, je to asi jedine pekne polo ake bolo kedy vytvorene.. Na rozdiel od golfu je celkom hrave a nie je nundne ako golf.. Kvalita spracovania vysoka, uz len ten interier trosku krajsie spravit aj ked kvalitou spracovania je vysoko...
Popravdě myslím, že je nás tu dost, kteří ti závidíme, že se v Golfu než nudíš. Upřímně přiznám, že kdybych si nyní pořídil getei 6, nenudil bych se s ním ani sekundu.
Polo je v posledních třech generacích designově nejpovedenější auto silnic své třídy. Pouze Peugeot 206 mu může se***vat. Zejména generace před "čtyřsvětláčkem", to byla pecka, z které se dodnes konkurence nevzpamatovala. Tím modelem totiž Volkswagen utekl svým třídnm konkurentům o designový vesmír.
Jinak souhlasím s kvalitou zpracování vnitřku pola, ta je (standardně) špičková, referenční.
dizajn je velmi subjektivna vec takze tak.. STarsie pola boli kozervativne krabice. Staci sa pozriet ci uz na 206 207 , alebo mazdy 3, pripadne nove corsy. Tam sa polo nemoze chytat dizajnovo vobec. Kvalitou podla reportou su podobne na tom cize zavazia uz len motory vybava a cena.. 1.4 TDi a 1.2 HTP nebudeme ratat medzi motory, 1.4 leniva, 1.6 konecne dobry motor..
Ja sa v golfe naozaj nudim, respektive som ho ani neplanoval kupit, za tie peniaze je to naozaj nuda. kvalita sa ukaze casom, faktom je ze VW je povestny medzi mechanikmi ze drzi pokial ho nerozopberies. Akonahle ho poskladas , zacne vsetko drncat.. Plasty drzia vyborne pokial su od vyroby.. Ked si das ale prehodit radio alebo nahodit taxameter tak konec.
Ja si o VW nic zle nemyslim, naopak povazujem ju za jednu z lepsich znaciek ale urcite nie najlepsiu ako tu deklasujes ty. Keby bola najlepsia tak ovlada priecky ADAC tabuliek atd atd.. Mam skusenosti s vela autami ci uz od kolegov alebo vlastnych aut. To co vravim vyssie nie su len moje skusenosti ale skusenosti mechanikov z firmy kde dovyhbavuju auta taxametrami, GPSkami atd atd..
Taky si užívám GTI šestku a nemám pocit, že by byl nudný a nebavil by mě ;-) Je sice pravda, že GTI vypadá o něco lépe než standardní Golf 6 (pár ostřejších hran na obou náraznících atd) a taky má vyladěnější podvozek a řízení.. Ale nové POLO se mi líbí o kousek více než standardní Golf a jsem zvedavý, jak bude vypadat Polo GTI..
Jinak kvalita interiéru u Pola je malinko jiná u základní verze Trendline a o něco lepší u Comfortline (měkčené hezčí plasty na palubce nahoře). Jen rozvržení budíků je více strohé, než u Golfa 6, ten se obzváště povedl v interiéru a utekl konkurenci o značný kus dále...
Ono každý auto ve sportovní verzi vypadá mnohem lépe než ve standartní, nejen u Golfa(čest vyjímkám jako třeba Megane, tomu nepomůže nic >:D ). Ještě víc to platí pro Focus. Nejmarkantnější je to ale snad u Imprezy, o základní verzi by člověk pohledem nezavadil, ale ať si říká kdo chce co chce, verze STI vždycky vypadala dobře, včetně tý současný.
Ak myslíš Polo Mk3, tak to bola podľa mňa najpodarenejšia a najlepšia generácia. Ešte stále pomerne častý výskyt (aj odvodenín typu Classic, Vario či Caddy) v našich uliciach hovoria za všetko.
Úspech generácie Harlekinov sa však už asi nezopakuje.
Porsche 911 nejlepším autem pod sluncem? Ta sportovní tuctovka? Hm, hm, hm.
Není horšího pocitu... než vědět, že svět se smrskl jen na odsuzování všech, kdo okolo sebe nehází majetkem.
A co má společného služební fabie s tím, že tě mohu poučovat o autech? To mi vysvětli. Pravděpodobně se bezhlavě domníváš, že šéfredaktor světa motorů musí nutně jezdit v Rollsu... >:D
Sám sobě protiřečíš. Na jednu stranu považuješ devětsetjedenáctku za tuctovku, na druhou stranu žehráš nad mravy. Mravy jsou takové, jaký jsi i ty. Nebo ty snad žiješ mimo Zemi?
V tvém naznačeném kontextu snad jen, že na světě je to poměrně jednoduché:
chytrej a bohatej
chytrej a chudej
hloupej a bohatej
hloupej a chudej.
Jen si vybrat...
P.S. Cením, že se ve svých letech snažíš tvořit sentence. Vydrž pár desetiletí, dostaneš do toho, Michale, možná i život...
Hm, hm. Kecy v kleci, milý pane. Ale jdou ti hezky, to se musí nechat. V čem si protiřečím? Tím, že auto vyráběné v tisících kusů považuji za tuctovku? A ono snad není? V naší republice možná Porsche 911 stále má status exkluzivního auta, ale jinde je to jen běžný sportovní vůz. Když už od téhle firmy opravdu něco výjimečného, pak GT3 nebo Carrera GT, které se dělaly v opravdu malých sériích a byly opravdu na technologické, estetické i cenové výši.
Na světě je to mnohem složitější, než si ty umíš představit, ale zpoza monitoru to opravdu neuvidíš. Třeba já nezapadám ani do jedné z tvých kategorií, protože já jsem: Spokojený!
A jinak jsi to typický ty. Když ti dojdou rozumné argumenty (tj. od začátku), snažíš se zesměšňovat ostatní narážkami na společenský stav, věk, výši bankovního konta... Kdy už dospěješ, GTI?
:-) Ta spokojenost, Michale, z tebe přímo prýští... ;-)
Jinak, k tvému neskutečně dětskému mottu v profilu. Pamatuj, cenu má jenom být první. Tohle si ovšem uvědomují především ti, kteří prvními nikdy nebudou. Naštěstí...
Ne ne, Michale, abych to nějak sklenul... život je o snaze být spokojený, právě proto musí člověk neustále podstupovat boj. Tvé mládí ti zatím poskytuje luxus naivity tvrdit, žes spokojený. Časem pochopíš, že cenu má jenom ta cesta, ten "boj". Spokojenost přenech panákům. Než vlastnost naivních...
Proč by člověk nemohl být spokojený se svým životem jen proto, že je mladý? Komu je vyhrazena spokojenost? A z čeho vychází? Je možno ji vůbec nějak exaktně definovat?
Snaha vnucovat mi tvůj pohled naráží na dobře střeženou zeď mé radosti a víry ;-)
GTI ti nic nevnucuje, dovolím si tvrdit, že si mu stejně ukradený jako třeba já. Píše jen to, jak to prostě v životě chodí. A v tom má bohužel pravdu.
Zbytečně se stavíš do opozice a chceš převracet fakta. :-!
Celej den? Zapl jsem to až večer, ty Einsteine. Se podívej na čas příspěvků. Hodiny snad už poznávat umíš, nebo vám v léčebně nevisí, abyste neměli zbytečný starosti s časem? :-!
to je špatný GTI, VW by neměli moc radost, dycky nám nutíš Golfa a najednou by ses spokojil jen s levným Polem?:) ale to snad ne, to by hoši moc nevydělali:-)
Krom toho nepropaguj Polo, škodíš tím i fabii, kterou tu taky furt vynášíš do nebes a najednou.... >:-[] >:D
Prota sa zabudla: 1.pozriet na cenu so 4-mi valcami,
2. odviezť sa mimo mesta na 1,2 HTP
3. pozrieť spotrebu mimo mesta na 1,2
4. Zabudla k cene pripočítať 1200eur na nove servo ktore treba vymeniť do 2rokou, a 300eur každý rok za GO nápravy, každých 40000km meniť ložiská kolies 300eur a po 80000km 1800 Eur za preskočene rozvody motora
5. zabudla ze to neni sutaž historických vozidiel s faceliftom
Viem čo hovorím v autopožičovni mám 50 ks Fábii a VW Polo.
Viem zaslepený fanušikovia VW group budú hovoriť o 1,2 TSI ale zabudli že cena je nastavena tak že 1 TSI bude pripadať na 300 HTP. Za cenu TSI su už iné autá. Ináč Design a hmotnosť - klobúk dolu.
Ako ojazdene TSI o 2 roky bude dobré ale zase to bude chcieť nové turbo a do roka vám ho ukradnú na ND.
Problém trošku je, že autopůjčovna není zrovna odpovídají vzorek průměrného auta. Lidi se k tomu chovají jako hovada! :-( A bojím se, že kdyby jsi tam měl takový Peugeot 206 nebo 207, nebo Clio, příp. C3, tak na tom budeš s těmi opravami o poznání hůře.. Máme tady taky nějaké služební Fábky a právě proto že jdou z ruky do ruky, tak jsou občas v servise. Kdežto další Fabky, co mají lidi jen pro svoje používání, jsou celkem v pohodě... Samozřejmě motor 1,2HTP je o ničem, na dálnici to nejede a žere to jako 1,6 a po městě v podstatě to samé...
Á, zase další chytrolín z Horních Uher nám to přišel vysvětlit. Takže popořádku: 1. cena je podobná jako u SROVNATELNÉ konkurence - koukni se na ceny Fiesty nebo 207 a uvidíš sám. (stačí použít google, to bys myslím mohl zvládnout i ty)
2. 1,2 HTP není motor mimo město. Že se v Čechách a na Slovači používá jako stěhovák krámů do Jugošky a zpět, za to VW ani Škoda nemohou.Zkus to někdy třeba s Corsou 1,0 nebo C3 1,1 a pak sem přijď zase mudrovat.
3. viz. bod 2
4. jiná auta nemají poruchy? (notabene v půjčovnách, kde s tím jezdí kdejaké hovado?)
5. jestli se živíš jako designér, tak se nám tu můžeš rozepsat jak bys dělal design auta ty, popřípadě sem hoď link na nějaký svůj výtvor. Pokud ne (což je pravděpodobnější), radši mlč.
Cena TSI je nastavená úplně normálně, to že ČR a SR jsou rozvojové trhy na úrovni Ukrajiny nebo Rumunska to znamená s nízkou kupní silou, za to nemůže VW, ale pouze my sami. Na vyspělých západních trzích bude poměr prodejů HTP vs. TSI přesně opačný.
A nakonec malá rada: než někoho nazveš zkorumpovaným slepcem, zkus si nejdřív vytáhnout svou hlavu z vlastního zadku a rozhlédnout se kolem sebe, možná zjistíš o čem život vlastně je.
Myslím ze Jaros38 je bud Dealer- prodejce koncernu VW alebo zamestnanec v M. Boleslavi a viťaztvo VW bere ako protikrizové opatrenie. Napis mi prosim aky horší motor od 1,2HTP,1,6 8v, 1,9 TDI-PD, existuje myslim ze Čínske a korejské, Rumunské automobilky už takéto motory davno nevyrábaju. Je to hanba že VW žije iba z image značky a zarába na naprogramovanych planovanych zavadach./ Vysvetli politiku ked sucasne montuju Servo KOYO a Servo TRW/ Uznavam že P207,C3 su ovela horšie ale porovnavat sa z najhoršími... Radim vsetkym kto si chce kupit VW group aby sa previezli v Japonskom aute a aby si nezabudli pričitať tie servisné náklady.
dobre dobre previest sa v Japonskom aute...Tak mi povedz ake nove technologie pouziva napr taka Toyota? Sorry ale tak 15 rokov robit to iste na tom istom principe tak to by uz aj sudruzi spravili kvalitne auto...
1.6 sa uz nevyraba a tak isto ani 1.9TDI-PD. 1.6 nahradzuje 1.4TSI a 1.9TDI-PD nahradzuje 2.0TDI CR. A taka mala poznamka k motoru 1.9TDI 130hp PD vyrobene v rokoch 2003 az 2005 boli jedny z najlepsich dieslovych motorv, v porovani pomer, cena, vykon a spolahlivost...
BTW v tvojej pozicovni mas nove POLO? ze ho takto hned zhadzujes? Myslim ze nie, kazdym rokom VW/AUDI/SKODA/SEAT meni dodavatelov na rozne materialy, takze to co mohlo byt minuly rok pre tento rok to platit nemusi...
A hej este jedna vec ma napadl, preco potom mas z VW group v svojej pozicovni? Chod si nakupit Toyoty Yaris (auto roka podla GAY komunity)) a budes mat isto vela zakaznikov :P Good luck :-!
Nejsem ani dealer VW ani nepracuji ve škodovce. Nejsem nějakým fanatickým zastáncem volkswágnu, některé jejich modely se mi líbí (Polo, Scirocco, Golf plus, Transporter) jiné moc ne (Passat, Phaeton, Jetta) a stejné je to i u ostatních značek koncernu VW i jiných (Ford, Renault, Opel). Ale nevím proč bych měl bez racionálních argumentů plivat na vše co koncern VW vyrobí, jenom proto, že je to v současnosti "in" mezi puberťáky. A k těm motorům: 1,2HTP - základní motorizace do malých aut, pro městský a příměstský provoz dostačující, na dálnici a delší štreky vysokou rychlostí se nehodí páč to potom žere jako kráva (o tom, že nad 100km/h je to i líné ani nemluvě). Ostatní výrobci to mají podobně, někdy je to ještě horší, viz. Corsa 1,0, C3 1,1, Fiesta 1,2 (všechno 44kw).
1,6 8V - poměrně spolehlivý motor, spotřeba však není zrovna nejnižší a v autech typu octavia nebo passat to rozhodně není žádný závodník, avšak na klidnou jízdu v rámci rychlostních limitů bohatě stačí. Souhlasím však, že je čas na jeho náhradu něčím modernějším, což už se děje (1,2 TSI).
1,9 TDI PD - tady souhlasím, že tento motor už dnešní nároky nesplňuje, kromě spotřeby se na konkurenci nechytá v ničem a dokonce i staré TDI 66/81kW byly lepší (nižší spotřeba a kultivovanější chod). I tento motor však již končí (konečně) a je nahrazován 1,6 TDI.
Jestli je lepší servo KOYO nebo TRW fakt netuším.
Japonská auta už bohužel také nejsou to co bývala ještě tak před 5ti lety. Dokud dělaly auta x let furt ze stejných součástek bez zásadnějších inovací, byli nejspolehlivější, ale jak chtěli držet krok s Evropou v technických novinkách a různých elektronických ptákovinách, začala to být stejná bída jako VW, Ford, Renault, PSA a jiní výrobci z Evropy.
V autopujčovne mam 40 VW group proto že hloupí zákazníci presne to hledají. A po skušobní jízde s novým Polem HTP sem se projel na Alfe Mito 1,4T a doporučuji to každému kdo má vkus nebo peníze.
omg...preco rovno nezacnes porovnavat boxer s HTP? Skusal si Polo 1.4? s 85hp, Alfa ktora ma 1.4 a ma 78hp stoji o 3 000eur viac...a alfa mito vyzera otrasne ako tie vsetky Lancie a podobne hnusy, ale ok, to beriem sto ludi sto chotu...Ale o kvalite Alf sa mi tu nechce vypisovat.
Je to v podstate jedno kazdy si kupi to co chce, komu sa co paci, len nemam rad ked ludia zhadzuju rozne znacky (ci uz aut) a snazia sa inym vtlkat ich subjektvine poloagrumenty...
kasli na nich!!! Cely tento portal je skorumpovana zumpa pod taktovkou koncernu!
Na inych portaloch nevladne taka profilcvágenovská euforia ako tu, inde sa skor ozyvaju nespocetne hlasy proti koncernovej produkcii, vdaka ich stupajucej poruchovosti!
...viem, teraz mi napisete, ze mam navstevovat ine auto-moto-weby......ano, robim to. Citam priebezne vsetky a na auto.cz stravim skutocne minimum casu, lebo aj ked sem zavitam, tak sa nestacim divit nad ubohostou tohoto stada! :no::no:
To jsou zase kecy.
Vysvětli mi jedno, proč "máš" plnou půjčovnu koncernových aut? Protože "rád" utrácíš za "šmejdy"? Protože jsi hloupý a nedovedeš vybrat nic jiného?
Jak se říká, se reš si do vlastního hnízda. :-!
Preto má plnú požičovňu koncernových aut,lebo sa mu budú najlepšie predávať,keď sa ich raz bude chcieť zbaviť.A jazdené sa nepredávajú najlepšie preto,lebo sú to najlepšie autá na svete,ale preto lebo každý to auto kupuje s tým,že až sa mu niečo poserie,zoženie si lacno diely,lebo tie autá sú tu najrozšírenejšie.
Nesmysl a kec, kterýmu nevěříš ani ty.
Než je bude za X let prodávat,tak do nich, dle jeho slov, nastrká hromady peněz, který se mu rozhodně při prodeji nevrátí. Zase tak velký cenový rozdíl mezi koncernovou ojetinou a jinou značkou totiž není. Nehledě na to, že zhuntovaný auto z půjčovny snad pozná i úplnej Lojza, kterej je zvyklej jezdit leda tak na traktoru. :-!
A preco si myslis,ze niekto strka peniaze do tych aut?Ked mu niekto jedno z tych aut rozbije na totalku,ma o nahradne diely postarane.Dalsia znama praktika pozicovni je nechat si ukradnut vlastne auto a pouzit ho na nahradne diely.Kamarat vlastni pozicovnu a staci aby dal do inzeratu cenu o 20 tisic nizsiu ako je najlacnejsie koncernove auto podobnych parametrov a za tyzden je predane.Ja sam poznam dvoch ludi co si od neho kupili a kupili len preto,lebo vraj na Fabiu sa lahko budu zhanat diely.
A najvacsi zlodeji su aj tak poistovne.Frajerka mi rozbila auto,poistovna zaplatila,ale malo.Tak som pisal staznosti a bol som sa snimi hadat.Tak mi doplatili 47tisic.Stale sa mi to zdalo malo,tak som zasa vypisoval staznosti.Odpisali,ze uz nic nedaju.Tak som si dal spravit znalecky posudok a zacal sa vyhrazat sudmi.Tak mi doplatili dalsich 67tisic.Takze ma dokopy chceli okradnut o stvrtinu hodnoty auta. :-!
Je určitě dobře, že jsi se bránil. Ale z pohledu pojišťovny je to asi tak, že když se jí snaží odrbat kdejaký podvodník, tak se pak člověk nemůže divit, že se snaží zahojit kde se dá.
jasně, cena čtyřčválce je vyšší, je silnější:-)
2) HTP je jak tu někdo psal motor pro městský ale i příměstský provoz, pouze na dálnici to nejni:-)
3) spotřeba mimo město a pouze tam, ani město (8 na 100) ani dálnice? (10 na 100) ale jen mimo město (90 km/h?) -> tak tam milánku, je HTP nejúspornější -> 4.5 l/na sto:-)
4) ložiska slouhals, ale v týdle cenovce to maj ty auta všecky stejně:-)
5) s tim souhalsim, fakt envidim v čem se polo liší tak výrazně od předchůdce....
inak k yarisu - je podstatne odolnejsie vozidlo.... hlavne pristranejsie a urcite s lepšími motormi. chcel som nové polo, ale naštastie som si ho vyskusal a za seba si nesadnem atd..... som rad velmi rad ze ma yarisa.
Tak yarise mame v rodině a ta spolehlivost je opravdu pozoruhodna. Najeto něco přes 100 tkm a ani jedna zavada prostě nic ani pitoma žarovka jaksi nechce prdnout. Znama co děla v autoškola kde maji C3,FABIE a YARISY tak řikala že s YARISEM nejsou teměř žadne problemy zato u zbylich dvou se pořad něco řeši ale na detaily jsem se ji nevyptaval.
Kdo,prosím,dnes vyrábí vyloženě nespolehlivá auta? Nějaký příklad. Jo a ten tvůj Yaris je vyroben ve Francii, takže by bylo ještě dobré něco na téma fr. sr@če,že? >:D
Navíc seš nevzdělanej hulvát.BTW: jednak krom jiného mám doma už 3 měsíce starou Toyotu,jednak vím,kde se co vyrábí, na rozdíl od netových dementů...Např. motor do Yarise v motorárně v Polsku, zvratku... :-!
Ještě ten češtin poladit,mladej... >:D
Kdysi tady kdosi dával tabulky o spolehlivosti aut a bylo to porovnavane k najetým kilometrům, nikoli k jejich věku. Výsledky tabulky byly neúprosné, japonská spolehlivost byla ta tam. :-!
Stačí skáknout na web fanatik-mazda-club,tam jsou tam hezké storry, třeba motůrek na M6 po 30 tkm kaput-pootočené hl. ložisko kliky a zadření...je tam toho víc.Takže proto ten dotaz na nekvalitu.Někdo občas netuší,jak moc je auto globální skládačka...ale jsme zase u vzdělanosti.Neřeším. :-!
No ja tu nějak nechci řešit spolehlivost aut ale lidi co znam a maji nebo měli toyotu tak měli nejmiň kdy jakych problemu s auty než ti co vlastnili jina. Prostě ja pořad považuji toyotu za vzor spolehlivosti tim netvrdim že jejich posledni produkty to potvrdi.
Já jich taky pár znám, ale roční nájezdy těch japonských aut jsou v řádu tisíců, nikoli desetitisíců, jak by mnozí zajisté tvrdili.
Třeba tady kolega s tím Yarisem ročně toho moc určitě nenajezdí, na to by si koupil určitě větší a pohodlnější auto. :-!
To same plati pro ostatni auta daneho segmentu přece ne ? Dokonce pokud si ty čisla pamatuji dobře tak yaris patři mezi ty co najedou o pověstny chlup vic ale ruku do ohně za to nedam.
Jenže Fabií u nás jezdí hromada jako služebáky, ČEZ, Prazdroj, atd... Yarise za služebáka bych si nikomu moc nepřál (ale pamatuju, že jezdily u Kofoly?).
Tohle je nevyvratitelný fakt, že Yarise si drtivá většina zákazníků kupuje jako 2-3 auto do rodiny, nikoli jako první, které by mělo polykat desetitisíce km. Fabie je na tom u nás přesně naopak.
Novy soud a pak plno novych hospod a předevšim heren ale teď opusťme kuturu a statni instituce a pojďme k tomu hlavnimu. Předělavaji tu kompletně střed města. Nove naměsti,vykaceni starych stromu a jejich nahrazeni. Pokud jsi botanyk tak jsou to HABRY no a konečně chodniky včetně cyklostezek.
PS:copak si pohledaval v takove diře pokud to neni tajne a jinak 200.
Jo tak centrum si trochu pamatuju, ten parčík a pak pizzerku u hlavní cesty naproti nejaké hale nebo co to bylo. Havířov zase není taková díra. Přecejen 90 tis lidí... ;-)
Tak už možna vim. Přece jen je tu ještě jedna věc za kterou tu jezdi jisti lide a to i z jinych mist ČR a to takovi co maji klidně i 3 slovy tři auta. >:D
A důvod? Kvalitou, motorově i prostorem se Fabii vyrovná. Jízdními vlastnostmi stejně tak. Jediné, co mu chybí, je česká image "lepšího" auta, což je sporná vlastnost.
Protože je to pořád malé auto s malým/zdechlým motorem, které NENÍ stavěné na dlouhé cesty. Je to prcek do města a tak ho taky Toyota prezentuje a určitě ví proč. :-!
Zdechlý motor mají všechna auta této třídy, i Fabia, Fiesta nebo Polo (tedy myslím základní motor) a všechna tato auta jsou určena primárně do měst a okolí. Navíc nejsilnější motor v Yarisu má tuším 110 koní.
Kde je hranice toho "moc", aby si jeden musel koupit větší auto?
Na jízdy sólo či ve dvou, občas i ve třech, stačí klidně Yaris, Polo, Fabia či 206. Bez problémů, po celé republice, na pár desítek tisíc kilometrů ročně. Nebo je takový člověk už povinen vypouštět více emisí a krmit žíznivější motor? Já bych řekl, že ne.
no pockaj, pockaj....to ti do toho plejstejšnu nenaprogramovali viac aut?????? To s tromi sa zavodi velmi blbo ;-) To mi je ta velmi luto :'-(
Ale nebul, daj adresu a poslem ti novu hru ;-)
Polo bolo, Yaris ma porovnatelný kufor, posunvne sedadlá.... 363l sa dá ak sa vzadu uskromnia teda v pole sa treba uskromnovat stale.... japonec je japonec..... VW som uz bohuzial mal.... porucha na poruchu asi som mal smolu. a sranda je ze zamestnaci vo VW v BA kupujú dos casto Toyotu. Asi vedia preco.
A proč ne,stejný jako mít Fabii nebo dvěstěšestku (i když je fakt,že zrovna tyhle maj i kombi variantu). Pokud s tim nejezdí každej tejden Praha- Madrid a zpět a netahá krámy na daču, bohatě mu to stačí.
Osobně moc nechápu, v čem je Yeti tak výjimečné auto (prosím žádný flame). Ale ok, budiž, nebudu to řešit, asi nejsem cílovkou.
Co mne ale zaráží je to, že dostal v podstatě stejně bodů jako MB-E. Přitom se zde polemizovalo, že auta prémiové třídy jsou většinou totálně odepsaná.
Buď to tedy znamená, že Yeti je v očích lidí šunt, protože má stejné hodnocení jako E class a nebo je E class zajímavější auto i pro podstatnou část obyvatel :-)
Zkus si přečíst příspěvek někoho, kdo tady vlepil parametry hodnocení (je to tuším v angličtině), a nyní už máš dostatek indicií k tomu, aby sis byl schopen odpovědět na otázku. ;-)
Kde jsou ty doby, kdy titul Car of the Year získávali auta, jako Rover P6, Peugeot 504, Mercedes - Benz W126, Rover SD1, Porsche 928, nebo Ford Scorpio... :-| Bez ohledu na to, že mám rád italský auta a v nedávný době tento titul získala i Panda a 500, musim kritizovat, že několik poslední let tuhle soutěž nevyhrálo žádný luxusnější auto a ze soutěže se pomalu stává anketa "lidovka roku" :no::-! Auto roku by mělo být to nejlepší auto, který bylo v daný době představený a uvedený do prodeje a né nutně to nejdostupnější... To už rovnou můžou zvolit Dacii, nebo Kalinu :-!
Málo platné, Volkswagen cloumá světem aut. Aktuálně třídou subkompakt. VOZEM roku 2010 je pátá generace pola, auta, které ač ve stínu svého světového brášky, již dnes září ve své třídě jako démant na nebi.
Není sporu o tom, že polo nastoluje ve třídě vizuální řád obdobně, jako Mercedes-Benz E-Klasse ve třídě vyšší střední. Uvedená designová asociace je jistě zcela na místě, obě auta svým vizuálním pojetím výrazně ční nad svou třídní konkurenci, určují budoucí výrazové směry a esteticky oživují naší současnost. Střih karoserie pola je dokonalou ukázkou mistrovství designérů Volkswagenu, kteří dokázali dokonale vybalancovat očekávání budoucích vlastníků - auto je pevné v posazu na silnici, neokázalé ve svém výrazu, přitom současně vybavené originální tváří. Přísnému pohledu předních světel pak koresponduje umírněná záď... jistě, auto se samo se sebou nehádá, je vyvážené a harmonické. Vše na karoserii je vyvedeno v referenčních proporcích, velikost světel, poměry bočních skel k plechům boků, velikost zadního okna i spodní hrana víka kufru.
Dosavadní zjištění z kokpitu jsou veskrze kladná až nadšená. Vyšší modelové verze jsou vybaveny prvotřídními materiály, všechny verze pak vykazují tu nejvyšší možnou míru ergonomie. Samotná architektura přístrojové desky, volant i sedadla, no to je koncert vrcholné automobilové estetiky. Je na velkou pochvalu pro volkswagen, že se nenechal unést touhou stvořit jen špičkově vybavenou ikonu, kterou si nechá náležitě zaplatit, nýbrž, že současně nakonfiguroval variace cenově umírněné, kterým koresponduje také logicky umírněný luxus (základní verze na neměkčených plastech apod.).
Jízdní poměry jsou opět tím, čím mají být - vůz je laděn do komfortu a za jízdy navozuje atmosféru auta o třídu většího. Vzhledem k aktuálnímu stavu silnic zejména v Česku a vzhledem též k hustotě provozu je tento akcent speciálně pro nás jistě velmi důvodný. Nadto získal VW operační prostor pro další - sportovní - mutace. Vždyť jen si představme, co s takovýmhle "materiálem" udělá silný benzínový motor, adaptivní tlumiče, sportovní sedadla a nějaká ta hliníková parádička na přístrojovce. Jistě, v okamžiku je tu ikona subkompaktních sportovních hatchbacků. Jak jednoduché...
Silnou stránkou vozů VW jsou samozřejmě motory. Vždy na vrcholu doby, vždy tahoun motorizací. Vzpomeňme jen na nedávnou minulost a motory TDI PD. Evropský evergreen - velká síla, malá spotřeba. Ano, tato konfigurace znamenala doslova revoluci v osazování naftových motorů v lidových vozech napříč všemi výrobci aut. Nejinak je tomu samozřejmě i v současnosti. Malé, přeplňované benzínové motory se pod taktovkou Volkswagenu stávají esy silnic. Samozřejmě je tu i základní, legendární motorizace, totiž jednadvojka z Mladé Boleslavi. Není za trest, koupí si jí jen ten kdo chce. Kdo chce si zase koupí novou jednadvojku TSI na sto pěti koních. Naftová nabídka je taktéž tím nejlepším, co je možné v Evropě v této třídě pořídit. Polu bude jistě nejvíce slušet přeplňovaná benzínová jednadvojka na sto pěti koních. Plochá a vysoko položená křivka točivého momentu, absence turbodíry, špičková převodovka... jasný žolík.
Z pohledu Koncernové strategie zapadá polo do konkurenčního modelového portfolia bez problémů - Fabia plní roli nejpraktičtějšího vozu, Ibiza vozu nejsportovnějšího a polo jako špička obstarává roli hlavní - nejvyspělejší, nejodladěnější, nejdůstojnější a nejkomfortnější vůz produkce. Volkswagen tak opět potvrzuje své neotřesitelné místo na nebi evropských automobilových hvězd. Do třídy malých vozů přiváží produkt, který okamžitě zaujímá přední místo, produkt, který svou třídu posouvá dále. Použitá technika je dokonce natolik novátorská, že s ní polo nemá ve třídě konkurenci, zde akcentujme především dvouspojkovou automatickou předovku, která je nejen v této třídě mistrovským výtvorem inženýrů VW.
Polo je a bude eso třídy, o tom nepochybuje jistě nikdo. Že však Volkswagen trhne oponou budoucnosti a představí takovou krásu, to jistě čekal málokdo. O to větší obdiv lidem ve VW náleží.
Je na čase udělat si pořádek v naftových motorech koncernu WV. Za oblibou a svého času ikonickým postavením tří písmenek TDI stojí "klasika" 1,9 TDI s rotačním čerpadlem zejm.ve verzích 66 a 81 kW. Tyto motory byly ve své době opravdu na špici, výkonné a úsporné. Nástupce TDI PD těžil ze slávy a obliby svých předchůdců, ale náskok oproti cr konkurenci už nebyl žádný, spíše naopak. Ve skutečnosti je to období sladkého spánku na vavřínech minulých vítězství a ujíždějícího vlaku.
Přesně tak, tyto první tédéíčka byly nejlepší, jaké kdy volkswagen vyrobil. Motory PD byly sice výkonnější, zároveň však měly o dost vyšší spotřebu a byly i na diesel nadměrně hlučné a nekultivované. Navíc průběh výkonu s typickým kopancem při 2000/min a rychlým zvadnutím na 4000....taky nic moc.
když je Jaro38 prodejce VW, tak potom pan "GTI" je majitel automobilky. Polo je pekne auto ale titul si pre techniku a spolahlivosť určite nezasluži. Okrem TSI ani jeden motor neni konkurencie schopný.Ani jeden motor nemože konkurovať Fiatu Punto (multiair, 1,3JTD). POLO ponúka staru nespolahlivu techniku v krasnom kabáte za vysoku cenu. 1,2 HTP si mohlo Polo odpustit. Polo TSI vam ponuka 105koní za 345000 Kč a za to je už všeličo/ledacos. Pán Jaro38 stále nenapisal kdo dnes okrem VW delá horší motor ako HTP, a 1,9PD sa dodnes prodáva. A nove polo HTP sem už skoušel a každý týden jezdím iným autem .
Jako obvykle, několik připomínek:
1) Polo není ve stínu Golfa ani omylem. Ukazuje se to velmi jasně právě v anketách jako COTY nebo Zlatý volant. Ač jsou tu obě auta v nové generaci, Polo vítězí a Golf je buhvíkde.
2) MB-E možná nastolilo ve vyšší střední nový řád, ten ale neměl, alespoň z mého pohledu, moc dlouhého trvání. Přišlo BMW a je vymalováno.
3) Polo je standardně výborné technicky a neobyčejně pohledné z venku. Interiér je naopak jediné místo s rozpaky. Je totiž velmi fádní. Nevím jestli to dokáže zachránit nějaká příplatková výbava, ale ani na oficiálních fotkách bych se do Pola nehrnul.
4) Motory jsou dobré, pokud mluvíme o TSI a TDI (o ostatních raději moc nemluvit). Ne že by byly špičkové, ohlasy na malou naftu úplně nadšené nejsou, ale bez problému to stačí na širší evropskou špičku a ty rozdíly budou minimální.
1. Guru bodoval v COTY loni a řekněme si úpřimně, 3.místo pro velký F/L - novou pologeneraci (každému jak vyhovuje) bylo překvapivý úspěch + vyhrálo Světový vůz roku
v této souvislosti mně naopak trošku překvapila jeho nic moc pozice v Zlatém volantu
2. souhlas, MB-E bylo králem velice velice krátce, Bawo mu zasadilo přesnou a nekompromisní ránu
3. souhlas
4. souhlas. uvidíme jako cenovou politiku nasadí pro TSI, když Fiat a Rencek jsou se svými malými turbínami docela progresivní a za cenu základní motorizace spřed 2 let už dnes člověk koupí turbínu+výbavu. Maloobjemové TDI jsem taky zvědav. Tady je náskok žabožroutů a makaronů velmi výrazný a pochybuju že by je koncern svojí první generací CR hned rozdrtil. Spíš se udrží na dohled a možná v dalších generacích se postupně dotáhne.
:-) Samozřejmě nejdřív obrovská grtulace. Chybí mně tam ale každoroční Zdůvodnění poroty proč právě Polo. Bez něho nemá tohle rozhodnutí váhu. Zatím mně to přijde jako když někdo neuměl počítat a roznes blud, že je VW nejprodávanější automobilkou světa.
....ani jsem to video nedokoukal do konce. Na tom aute neni nic zajimaveho. Predni lampy? Kyc. Zadni lampy? Kyc. Interier? Nuda. Muj nazor je takovy, ze proti M-B S, BMW 7, Lexusu LS nema nejmensi sanci.
Samozrejme jde pouze o muj nazor
Presne tak, toto je hruza roku, oni tu A4 prebouchaji uplne na vsechno. Ani sportovni jako sedma, ani majestat jako esko, proste nic, no a ty predni svetla, korejec hadra. toto je propadak roku, auto o nicem...aspon se majitel nebude bat, ze mu ho ukradnou :-)