Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Daimler a Renault jsou blízko k dohodě o partnerství

83 komentářů

Avatar - JGucci
JGucci
Chudák Mercedes, az mu Renault dodá jeho "kvalitu" >😒]
kuko
Zjevně víš něco, co všichni šéfové MB asi ne 😉
Zjevně ví prd, jinak by neplácal z cesty takový blbosti... :-! :-! >😒]
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
:yes: mel by jim to jit vysvetlit...
Navtech
Ví naprostý prd, ale má pravdu >😁 >😁
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Ma to dve roviny. Treba u rendliku pochopili, ze bez nemeckych manazeru se nemohou obejit >😒] >😒]
Bruno Ferari aliaz Mike Gaucher
Naopak Adolfe, u D pochopili, že bez KN u Renaultu jsou na vedlejší koleji, ostatně jako další němečtí výrobci. 8-s
Navtech
Spíš chtěj pokrýt celý spektrum nabídky. Taková dacia s logem MB by byla absolutní pecka. Však dneska je i taková škoda 120 vlastně Porsche, ne? 😉
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Trh si s tim poradi. Lidi nejsou blbi. >😒]
Navtech
Myslíš? Tak se podívej na volební průzkumy, nebo na akci "český sen". 😉 >😒]
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
To je fakt. Predvolebni pruzkumy jsou hrozny 8-s 8-s 8-s Jakoby se v tech pruzkumech vzdycky ptali nejakych bezmozku 😒
Avatar - Ronault.
Ronault.
Nevím, co jim pořád odpovídáš jenom ty 😢
Avatar - Emel
Emel
O manažery zřejmě nepůjde vůbec, obě firmy si zachovají plnou autonomii (tedy.. nezávislost). Dvě roviny to ale má: první jsou obecně technologie, druhá je pomoc pro Renault v luxusnějších sférách a pro Daimler zase v těch nižších.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Tak tak, jen Áda v tom vidí krach Renaultu a s tím spojený 3 měsíce trvající orgasmus >😁
Klaudius
A ja som myslel, že najdlhší je ten hodinový u domácich prasiat... :😉
Klaudius
Zato ty pre zmenu možno aj niečo vieš, ale pravdu nemáš. 😉
Klaudius
O tvojej "kvalite" je lepšie asi pomlčať... ;-\
Avatar - jozephko
jozephko
V automobilkách už kooperuje každý s každým - Fiat so Suzuki, Fiat s PSA, PSA s Fordom, Mazdou a BMW, Mitsubishi s VW, Mitsubishi s PSA, Renault s Nissanom, VW so Suzuki, Mercedes s VW, ešte nedávno VW s Fordom, Ford s Mazdou a samozrejme štvorka VW, Audi, Škoda a Seat navzájom, v budúcnosti možno aj BMW a Mercedes. Riadny auto-grupáč.
Avatar - adam007
adam007
Ber to jako jejich povinnost. Rozhodně je pro automobilky jednodušší se spolčit s jinou automobilkou, než něco vyvíjet jen na vlastní náklady. Když si vemeš, že by MB vyvíjel třeba malé el. auto (typu fabie, pola, clia?), tak je lepší, když bude spolupracovat s Nissanem a Renaultem. Teoreticky je pak pořizovací cena nižší - aspoň by měla být.
Navtech
A jak myslíš, že je to třeba s domácíma el. spotřebičema? Všichni nakoupí hotovej produkt v číně a bouchnou na to jen svoje logo. Až přijde čas, kdy to bude podobně s kárama, tak potom to bude swingers. Koupíš si znáček a nafasuješ auto.
Petrko
Dobrá myšlenka: Koupíš si značek a nafasuješ auto. :yes: Mám obavu že tam někam to spěje.
Navtech
To není myšlenka... u ostatních výrobků už to dávno funguje. Je to peklo ;-\
Avatar - Ricardo
Ricardo
>😁 :yes:
Avatar - Falco
Falco
Hloupost. Tohle možná děla bezvýznamná česká firma Mivvy.[odkaz] Pochybuji, že společnosti jako je Bosch, Siemens, Miele nebo Braun nakupují v Číně hotové výrobky.

Budoucnost je ve sdílení komponent, podobně jako u počítačů a dalších produktů. Dnes jsem si kupoval kolo, americká značka, ale devadesát procent dílů od dodavatelů. Od samotného výrobce je jen rám.
Navtech
Blbost? Podívej se třeba na alibaba.com. Jistě že berou komponenty, ale hlavně si to tam nechaj rovnou celý montovat. Proč by to dělali u nás za drahý prachy? Nebo si myslíš, že třeba myčky nádobí Bosch motujou v Berlíně na náměstí? I ta česká ETA, nebo naše slavná firma Tonet všechno kupuje tam. A to nemluvim o tom, že jeden obchoďák u nás má domácí fritézu a na ní je značka ETA a druhej má na naprosto stejným výrobku nálepku Siemens.
Petrko
Je to tak dělá to ETA dla to BRAVO a nevěřím že tomu je na západ od našich hranic jinak.
Avatar - Falco
Falco
Nevěřím tomu, že Siemens v Číně nakupuje hotové výrobky a jen lepí logo. Možná si nechá určité zboží vyrábět externí firmou, ale jistě pod svou taktovkou.
Navtech
To je celkem fuk jestli tomu věříš, je to prostě tak. Návod jsem ti dal... Hledej v jejich katalogu a pak na alibaba. Nejde ale jen o siemens.
Avatar - Falco
Falco
A není to spíš tak, že to jsou Čínské kopie?
Navtech
Leda že by číňani kopírovali ETU 😉
Avatar - Falco
Falco
Když kopírují Blatu, tak proč ne ETU 😄

[odkaz]
Navtech
Ono s tím Blatou to bylo trochu diskutabilní... už si to moc nepamatuju, ale blata snad začal vyskakovat, že má patent na "minibike". Konkrétně ty domácí spotřebiče a hlavně nábytek si tam nechaj firmy dělat i se svým logem. To, že jeden výrobek nakoupí siemens a ten samý ETA je celkem normální. Těžko z číňana vyrazíš garanci, že jednu sérii nešmikne ještě někomu jinýmu. Podobný je to i s notebookama a dalším.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Možná je lepší nevědět. Kupuješ z neznalosti rádoby osvědčenou značku a jenom zíráš...Nerad bych se toho dožil u aut. Amarouny pro celý svět. 😢
Navtech
Dobrý je právě vědět a být připraven >😁 Je to realita a myslet si dneska, že tvoje TV Sony je to nejlepší z Hokaidó, je nesmysl. Je to tak, svět se mění. Nedovedu si představit, kolik by dneska stála TV Grundig vyrobená v Německu. 😲
Avatar - T613
T613
doblááá cena.. jen plo vás mladý pane.. tšičet tišic .. ale néé pane, tak dvačet, níž už jít nemušu
Navtech
ale můžeš
Avatar - Falco
Falco
Aha, takže když najdu na netu kopii české Blaty, tak z toho okamžitě usoudím, že jí nakupují v Číně. Chtělo by to používat mozek, pánové!
Avatar - woody-alien
woody-alien
Nějak nechápu na co vlastně reaguješ. Já mluvil obecně a do tvojí diskuze s Navtechem se nepletu.
Avatar - Falco
Falco
Tady jde ale o to, že ho kopírují, tedy vědí o něm.

A ETA je známější a mnohem starší značka.
Bruno Ferari aliaz Mike Gaucher
Paliže se situace dostane do bodu Smlouva uzavřena, může se konkurence těšit.
Jinak bych rád poznamenal a všem fanatickým antifrancouzům sdělil, že a to bez ohledů na výsledek, má rencek mezi konkurenty velkou prestiž a námluvy DB jsou tím nejlepším důkazem.
Takže až mi tady bude zase někdo kázat o nekvalitních křápech od rendla,nebo jemu podobných, chápu to jako závist a obavy, v horším případě neznalost, která je všeobecně známa u slabších jedinců, kteří podlehli masáži a nepochopili, kdo platí která periodika.
Navtech
Já si zase spíš myslím, že to zbytečně hrotíš, nebo žereš. Zatím vlastně nikdo neví, co z toho vznikne. Obě automobilky mají svůj "kredit" , ale každý někde jinde. Další se uvidí...
Avatar - Emel
Emel
:yes:
Navtech
To neplatí, ty se mi chceš jen odvděčit >😁
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Jedna ma kredit, druha je zadluzena >😒]
Navtech
"Zadlužený" jsou v podstatě všechny.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Jde o to, jaky je pomer vyse uveru a provozniho zisku. Tedy za kolik let se da ten uver splatit. Jsou ovsem ale i automobilky, ktere zadny provozni zisk nemaji a jen se propadaji do hlubsich a do hlubsich dluhu. Tem zadna aliance nepomuze. Rendlik je jeden z nich. Naopak VW je "kupodivu" stale v zisku, i kdyz, pravda, po lonskem roce, ponekud nizsim.

Dulezita je ale take cena znacky. A tu ma MB vysokou, zatimco znacka rendlik je dnes synonymem nekvalitniho zbozi. Kdybys byl clenem dozorci rady u MB, schvalil by jsi uver, ci predani know-how do rendliku? S nebezpecim, ze si pospinis image vlastni firmy? V situaci, kdy ani MB z ekonomickeho hlediska neni prave na vyskakovani? Ja tedy ne.

Takze: bud je za tim neco, o cem nevime (napriklad ze MB prevezme Dacii, nebo podil v Nissanu), nebo je to zalezitost vytvoreni nejakeho minimalniho mnozstvi obchodniho obratu pro otevreni nejakeho obriho bankovniho uveru, nebo je to cele naprosty nesmysl, ktery by MB jen poskodil.

Budeme si muset pockat, co se z toho vyvrbi.
Navtech
Však říkám... počkáme, ale jedno je jasný, že se rozhodně MB nebude pouštět do věcí, kde by majitelé S class začali ze strachu vyskakovat za jízdy ze svých aut. Tady se spíš mluví o akciích a vzhledem tomu, že MB "kejvá" dokonce i v Tesla, Tata a spol., tak proč ne v rendlu.

A dnes už v podstatě i v Kamazu. Celá taškařice dopadne možná tak, že Daimler vysososá z Nissanu těch 15%, co maj u rendlu, nebo to "do 10%" z Nissanu a šmikne to rendlovi a na nissanu se na férovku objeví znáček klitorisu. Určitě to bude big deal. Určitě snad ne proto, že by z tohohle swingers byla 3 automobilka světa.
Klaudius
A čo si predstavuješ pod takým "určitě snad ne proto" ?
Avatar - Ronault.
Ronault.
Na to že jsi jen hloupý inženýrek eletrotechniky s mozkovnou plnou nafty toho víš více, než samotní manažeři ve vedení MB a Renaultu >😁

M-B převezme Dacii?! >😁 Tak tohle je dobré, to je vtip kvartálu >😁
Navtech
Máš strach, co ty gumo?! >😁 >😁
Avatar - Ronault.
Ronault.
Ne, z toho strach nemám 😉 Prodávání prosperujících podniků je naštěstí pověstná jen naše země 8-s >😁
Navtech
Jasně, myslíš třeba naše textilky, co? 😉
Avatar - Ronault.
Ronault.
Letiště atd. 😉
Navtech
Už si ho střelil? 😉 Myslíš snad, že jinde v postkom státech je to jiný?
Avatar - Ronault.
Ronault.
Není, ale Ghosn je starý žiďák (bráno jako lichotka), ten si to pohlídá 😉
Avatar - T613
T613
šmarja. Navtech je elektrikář?? To vysvětluje hodně věcí >😁
Navtech
To jen vysvětluje, že si naprostej mimoň a neumíš se soustředit. 😉
Bruno Ferari aliaz Mike Gaucher
Ani jedno.
S druhou částí souhlas. Oba zřejmně dobře vědí, proč do toho jít, my jen rádoby mudrujeme 😉
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Máš výjimečně pravdu. Pokud se tyhle dvě firmy opravdu spolčí, konkurence se tím nepochybně potěší >😒]

Nekvalitní křápy s kosočtvercem na kapotě a na volantě totiž předpokládají "kosočtverec" i za volantem. >😒]
Avatar - woody-alien
woody-alien
Zkus taky něco novýho Ádo. I nejlepší bavič se omrzí, když svý fóry mele stále dokola. 😉
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Zeby ses v te moji glose sam poznal? >😒]
kuko
Glosa? Zjevně nechápeš význam (ani) tohoto slova... 😐
Klaudius
A čo tento kosoštvorec, tiež to boli preto "křápy"?
[odkaz]
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Borga pamatuji. Tenhle [odkaz] dokonce nejaky cas stal u nas v ulici, kdyz jsem chodil do skoly. V te dobe byl ale i rendlik jeste schopnou automobilkou. Dokonce i jeste dost dlouho potom. Napriklad takova R16 byla mezi ostatni evropskou produkci jak zjeveni budoucnosti. Krapy se z toho staly na prelomu 70 a 80 let, kdyz tu firmu zacali ridit ekonomove.
Klaudius
Renault je schopnou automobilkou stále. Len ty ju posielaš do prepadliska dejín za jedno nie najlepšie obdobie, keď zaznamenala zníženie kvality. Podotýkam, že v tomto rozhodne nie je Renault jediný. Boli časy, keď sa Opel nie že vyrovnal mercedesu, ale ho prekonával a každý jeho model platil za lepšie a modernejšie auto - a kde je dnes? Iba sa snaží znovu získať stratené pozície. Fiat - jednu dobu v červených číslach. Seat - napriek tomu, že je pod ochrannými krídlami koncernu (alebo vďaka tomu?) rieši problém vlastnej identity, možno dokonca existencie. myslím, že by si si mal zahovoriť pár skúšobných jázd v modeloch Renaultu, aby si skúsil na vlastnej koži, aké sú tie autá dnes. Možno budeš prekvapený, že sú výkonné, tiché a príjemné. Že interiér je z kvalitných materiálov príjemných ako na vzhľad, tak aj na dotyk, všetko pekne lícuje a nikde nič nevŕzga. Asi ešte stále žiješ v tých 80. rokoch - alebo aspoň v predstavách. Ako sa zmenili kórejské autá, dospeli a zaradili k európskemu hlavnému prúdu, ako vystrkuje rožky Fiat - kvalitou sa už tiež dotiahol, tak aj Renault , vedomý si svojich chýb, na nich zapracoval. Alebo potrebuješ ďalších 20 rokov odstup, aby si bol schopný to rozoznať a prípadne poopraviť svoj názor?
Ekonómovia dnes riadia všetko, automobilky zvlášť. Stačí si všímať nové autá. Potichu a nenápadne z nových modelov miznú spodné kryty motora, zvuková izolácia kapoty, čalúnenie v interiéri nahrádzajú tvrdé lacnejšie plasty, a na pohľad drobností, na ktorých sa šetrí, ale v konečnom dôsledku to ide na tvoj úkor ako zákazníka, by sa našlo ešte dosť. Lenže zníženú kvalitu ti znamená iba u niektorých značiek, a u niektorých nie, že? Myslím, že by si si to mal trochu v hlave upratať a prehodnotiť. Tebe nevadí, že si sa zaradil k miestnemu folklóru, a často si považovaný div nie za dementa?
Avatar - woody-alien
woody-alien
Někdo zkrátka svůj stín nepřekročí ani kdyby se rozkrájel...
Klaudius
Takých sem chodí viac... 😉
Navtech
Třeba ty s kvedlačkou >😁 >😒]
Klaudius
Antikvedláci vystupujú z radu viac... >😒]
Marko
Rad by som pripomenul este raz to, co uz pise Emel. V clanku (ani v dostupnych faktoch) sa nehovori o prevzati nijakej manazerskej kontroly (jednou alebo druhou stranou), ani o spojeni firiem. Ide o zdielanie niektorych konstrukcnych prvkov, technologii a v uzitkovych autach asi aj badge-enginneringu celych aut. Bodka.

Vymena minoritneho podielu nie je predohrou spojenia firiem, ale vyjadrenim exkluzivity dlhodobej spoluprace oboch automobiliek. Doterajsie partnerstva oboch firiem (s VW, resp. GM Europe) v oblasti uzitkovych vozov tak budu dosledkom toho zrusene.
Cez vymenu tychto malych akciovych podielov ide efektivne blokovat akakolvek dalsia jednostranna spolupraca s inym vyrobcom.
Pre Daimler tak vznika bezpecie v tom, ze Renault neposkytne technologiu elektromobilov nikomu dalsiemu. Pre Renault to zas zas zabezpecuje dlhodobu vyrobu lahkych uzitkovych aut aj pre MB.

Ono tu vpodstate ide hlavne o tie elektromobily a male platformy, ktore pomozu Smartu rozsirit modelovy rad, zefektivnit vyrobu zdielanim niecoho, co je pre Daimler AG inak prilis specificke a teda drahe. No a hlavne "dostat" nieco, co tak ci tak Nemci potrebuju, kvoli environmentalnym normam. A Renault je v tomto pripade logicka volba. Ma technologiu, ale hlavne ma cely biznis model na elektromobily. Tak preco do toho neist s nimi a zaroven tym neodblokovat od Renaultu dalsich "zenichov"?
Klaudius
To je triezvy realistický pohľad. Mňa teší, že konečne je aj pochybovačom jasné, že priekopníctvo v technike a vývoji (Renault v tomto smere nepochybne priekopníkom je - vlastne už tradičným) nie je cestou do pekiel, ale môže byť aj cestou k prosperite a zárukou vysokého kreditu značky.
Navtech
Pravda a láska zvítězila nad lží a nenávistí 😲
Bruno Ferari aliaz Mike Gaucher
Kéž by!!! :-!
Napsal jsi to velmi dobře a jediné slůvko, které z Tvého textu vypadne je B U D O U C N O S T.

A troufám si tvrdit, že pro obě automobilky to bude velice výhodné, protože každá z nich má něco, co druhé hodně chybí.
kuko
Krásné zhodnotenie Marko :yes😒br />
Sice pochybujem, že by si presvedčil Ádu, ale to je skutočne nad ľudské sily >😒]

Dobre si vystihol aj jednu oblasť, na ktorú možno popri osobných automobiloch prípadne budúcich elektromobiloch sa akosi pozabúda - úžitkové vozidlá. Obaja výrobci tu ponúkajú širokú paletu (dá sa až povedať že sú SUPERMAINSTREAMOVÍ
>😒] ) od ľahkých dodávok, cez stredné nákladiaky, až po ťažké ťahače, autobusy, špeciálnu techniku, + vojenskú techniku. A aj korporácia na tomto poli bude určite výhodná pre obe strany. :yes:
ZocelenyDrapalik
Proc je je v diskuzi jediny clovek, jehoz prispevky ma cenu cist, a zbytek je nepotrebny balast? No nic.

Jen bych rad pripomel, ze MB pracuje intenzivne na dohnani zpozdeni (jako jeden z mala velkych vyrobcu), ktere si sam ignoraci alternativnich pohonu zpusobil. Poridil si 10%ni podil v americke Tesle, na cinskem trhu dohodl spolupraci s fy. BYD, ktera se chysta uvest na trh plugin hybrid, drive nez GM Volt. No a ted ta spoluprace s Renault-Nissan, kteri jsou, dnes uz to muzeme rict, svetovou spickou na vznikajicim trhu elektromobilu. Mozna by toto chovani mohlo byt naznakem pro mistni, ze se patrne pod hladinou deje neco vyznamneho a zmena je na dohled a je mnohem vetsi, nez se dosud mohlo zdat.

Jednoduse v MB pochopili svuj omyl, ktery vetsine mistnich diskuteru dojde az za 10 let. Kdo ignoruje nove technologie ztraci postupne pudu pod nohama. Kdo prvni najde odvahu a vysle vyzkumniky na neprobadany kontinent novych technologii a ponese ta rizika, ten si prvni zabere nova uzemi a nove trhy a ostatni to dozenou jenom za cenu, ze ho uznaji kralem a poridi si jeho technologie, coz se viditelne rysuje uz dnes. K Tesle, Mitsubishi a Renaultu si ti co zaspali chodi nakupovat elektrotechnologie.

Tak se stane, ze diky odvaze a duvtipnosti mistra Ghosana, se behem desetileti zmeni Renault z tapajiciho vyrobce s neprilis presvedcivym jmenem v technologickou spicku oboru, patrne spolecne s Japonci a mozna i Korejci. Zivot je zmena a stavet na predsudcich a dogmatech se nevyplaci.
Klaudius
Vieš, koľko ľudí si prvou vetou urazil?
ZocelenyDrapalik
Kdyz to tak ctu, tak asi v prvni rade sebe. Ale nejsem zadnej cimprdlin. Ja si to neberu osobne. Udelej to taky tak. A hlavne, kdyby tu nekteri sli do sebe a prestali sem zvracet jakoukoliv pitomost, ktera je zrovna napadne, typu Sparta je o moc lepsi nez Slavie, protoze se mi o moc vic libi, tak by se to dalo alespon cist.

Pred lety, kdy jeste k internetu nemel pristup kazdy grafoman, byly diskuze nazorove zajimave. Ne ze by to bylo uplne filozoficke skvosty, ale dalo se to cist. Dnes uz to pripomina cim dal tim vic diskuzi na Novinkach nebo pod clanky o fotbale. Informace se z toho ztraci vice a vice a zustave jen soutez alfasamcu, kdo docura dal. Je to vicemene o nicem. Ale ono se to deje v celem webu. Proto jsem v nadseni, ze jsem v tisici nasel jeden prispevek, kterej mi neco prinesl, napsal prvni vetu. Mozna trochu prikre, ale nejak se to ve mne nastradalo. Ale uprimne, ono to nad tim je opravdu povetsinou dusevni bida.
No a právě o tom to asi taky je. Tak jako v životě, tak i na internetu si vybíráš lidi se kterými můžeš diskutovat a potom jsou tací, kteří na tebe reagují, ale ty jim nedáš zpětnou vazbu.

Naštěstí se vždy ukáže autor příspěvku a ty již víš, že od Marko(a) to má hlavu i patu.
Klaudius
😉 Kľud, zhlboka dýchaj, a spomeň si na časy, keď sem chodil DanielDesign alias X iných nickov, alebo neskorší nástupca misiak. Teraz je to už relatívne vpohode. 😄
Nijak tým nechcem zľahčovať Tvoj pohľad (máš totiž pravdu), ani znižovať úroveň Markových príspevkov. 😉
ZocelenyDrapalik
Tak jo hosi. Dost nostalgie. Radeji se radujme, ze po letech odkladani, se veci konecne zacinaji pohybovat smerem k zasadni premene automobilizmu a ten pohyb nabira na sile.
P 407
Ignorujes pocitace. To je taky príma zjevení. Nejraději mám ovšem Ádu. Je to správný talibanec.
Klaudius
pekných príkladov by sa našlo viac...