Červencové výsledky evropského trhu charakterizuje značný propad o takřka 18 %. V modelovém žebříčku překvapil Volkswagen Polo a zejména Nissan Qashqai.
Sám jsi psal o Golfu i Polu. Tvoje slova:" Takže kdo tady nezvládl generační výměnu? Ani jedno ze dvou nejprodávanějších aut (téže značky) v Evropě to nebude..." Proto jsem uvedl POLO a jeho zvládnutou mezigenerační výměnu. Stejně ji může zvládnout i Focus. Pak budeš psát také o zvládnuté mezigenerační výměně.
POLO můžeš logicky srovnávat s Fiestou a Golfa s Focusem.
Na to, abych srovnal prodeje Golfu5 půl roku a až rok před příchodem Golfu6 s číslama současných prodejů stejně končícího Focuse, rozhodně nepotřebuju prodeje příštího Focusu...
Řešíš nezvládnutou mezigenerační výměnu Focusu a používáš argumentaci 1. a 2.místem nového Golfu a Pola. Logický problém je v tom, že se nový Focus ještě neprodává, proto tuto argumentaci nemůžeš použít. Musíš počkat na čísla nového Focuse. Pokud chceš srovnávat, musíš použít stará čísla VW, kdy jejich modely končily a na nové se čekalo. A tam se čísla POLA docela dobře hodila.
Ovšem to sis vybral něco, co se ti momentálně víc hodí (navíc Polo minulé generace se dělalo extrémně dlouho a bylo celkově dost zastaralé)...
Řešíme tu nezvládnutou generační výměnu Focusu, ne Fiesty (mimochodem ta předchozí na tom nebyla před konce kariéry taky nijak slavně), takže se logicky nabízí srovnání se stejnotřídním Golfem. A byl snad Golf5 půl roku až rok, před příchodem Golfu6 na 10. místě v Evropě a s podobnými čísly jako teď Focus, který je navíc (delší dobu) po optickém faceliftu, který Golf5 za celou svou "kariéru" ani nepotřeboval?
Navíc už do dvou let od uvedení dlouho ohlášeného nového Focusu, přijde úplně nová, sedmá generace Golfu, takže tyhle změny generací zvládá Golf určitě lépe než Focus...
Podívej se na to z druhé strany. Focus končí a prodeje radikálně klesají. Je to normální u každého modelu. Příkladem je právě POLO. Podívej se na loňské prodeje Pola, které byly poloviční oproti konkurenci - Fiesta, Clio, 207, Corsa. Polo se tehdy krčilo na konci prodejnosti ve své třídě.
>:-[]
Henry, ty "objektivní manipulante" jeden... ;-)
Golf má za červenec (meziročně) -25,4%, ale Focus -33,2%, co je větší propad?
Ale Golf je přitom hlavně stále nejprodávanějším autem v Evropě (a hned na druhém místě je velmi podobně pojaté menší VW POLO, dohromady mají 6,31%! celého trhu), kdežto Focus se propadl až na 10. místo, přičemž se ho prodalo o více jak 17 tis. kusů méně než Golfu, tedy skoro jen polovina toho, kolik se prodalo Golfu.
Takže kdo tady nezvládl generační výměnu? Ani jedno ze dvou nejprodávanějších aut (téže značky) v Evropě to nebude...
Nu uvidime; Nissan tvrdil, ze po jejich takzvanem pruzkumu Nissan Juke by melo byt to co nova generace mladych lidi chce, ale nebylo tu (neco zcela jineho + cena a velikost prumerneho petidveroveho vozu jako je Golf, Focus a jim podobnym v teto kategorii = Juke)
Uvidime za rok, ted je to spise akedemicka otazka jak a co dopadne...
U golfu jde o jiný efekt, pokles prodeje po prvním roce po příchodu na trh kombinován s nástupem pologolfu, který svou "dospělostí" ubírá z prodejů levnějších variant golfu.
Ja v to doufam...u Juka, jenze Nissan quashqai je konzervativni prakticke auto a Juke hodne vystredni kousek, kde uz prakticnost jako velikost kufru asi nebude to co normalni rodina a bezne pozaduje...uvidime.
Oba jsou to zajimava auta jenze kazde na jinem konci polu.
lidé se odkálnějí od mastodontů... a nissaní variace na SUV cenově dostupné širokým masám se dostalo do top ten. Jasně se ukazuje, že opak je pravdou, ve vyšších třídách SUVéčka prodejně silně tlačí na klasické karosářšké varianty, v nižších třídách je to podobné, stačí dát SUV/crossover ve třídě golfu, za cenu golfu a výsledek vidíme všichni. Žádné společenské uvědomění se nekoná, ani konat nebude. :-!
Působivější je pád focusu. To o čem jsme tu debatovali, když Ford ukázal nový focus, se stalo realitou. Věru, ukázat auto s tím, že ho na trh dám až za rok, to prodejům stávajícího modelu moc neprospěje. Mám obavu, že tady ani cenový dumping ve stylu fusionu nepomůže. Ford tuhle generační výměnu těžce nezvládl. :no: