Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropský trh v červenci 2010: Pořadí modelů, značek a zemí

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 23. 8. 2010 • 17:09
48
34
Zobrazit náhledy (48)
Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai
Červencové výsledky evropského trhu charakterizuje značný propad o takřka 18 %. V modelovém žebříčku překvapil Volkswagen Polo a zejména Nissan Qashqai.

V sedmém měsíci letošního roku se prodalo dle dat společnosti JATO přes 1,06 milionu nových osobních automobilů v 27 evropských zemích, které tato organizace sleduje. Oproti situaci před rokem to znamená -17,4 %, respektive propad z necelých 1,29 milionu. Analytiky avizovaný značný pokles tak přichází. Pro úplnost dodejme, že zveřejňované statistiky se netýkají užitkových vozů kategorie N1.

Wolfsburský výrobce v červenci zcela dominuje evropskému trhu i v modelech. Na pozici nejprodávanějšího se znovu udržel Golf, který ale tentokrát sotva překročil 37 tisíc exemplářů. Na druhou příčku se vyhouplo menší Polo, které jich má těsně nad 30 tisíc. Stalo se nejprodávanějším malým vozem a k jeho nárůst +83,7 % oproti loňsku asi nepotřebuje žádné komentáře. Malému Volkswagenu se daří hlavně doma, kde si polepšil o 40 %.

Fiestě náleží třetí příčka (29 tisíc). Závěr Top 5 naopak okupují dva zástupci Renaultu: Clio a Mégane. Z nejlepší desítky zcela zmizely oba Fiaty (Panda a Punto), naopak se v ní v červenci objevil Nissan Qashqai (devátý, 20,5 tisíce aut). V žebříčku meziročních skokanů mu patří třetí místo za již vzpomínaným Polem a Méganem (+15,4 %).

Propadáků je naopak aktuálně sedm a kromě Clia, které ztratilo jen mírně, všechny poklesy přesahují dvacetiprocentní hranici. Golf je sice neohroženým vládcem starého kontinentu (Fiesta jej zatím ve sledovaných obdobích porazila jen jednou), ale i on má ve srovnání s červencem 2009 o čtvrtinu méně.

Registrace automobilů v Evropě – Pořadí modelů v červenci 2010
Pořadí Model 7/2010 7/2009 Změna [%] Tržní podíl
1. VOLKSWAGEN GOLF 37 032 49 655 -25,4% 3,48%
2. VOLKSWAGEN POLO 30 110 16 392 83,7% 2,83%
3. FORD FIESTA 28 966 40 256 -28,0% 2,72%
4. RENAULT CLIO 23 453 25 046 -6,4% 2,21%
5. RENAULT MÉGANE 23 144 20 049 15,4% 2,18%
6. PEUGEOT 207 22 558 33 145 -31,9% 2,12%
7. OPEL/VAUXHALL CORSA 21 802 30 414 -28,3% 2,05%
8. OPEL/VAUXHALL ASTRA 21 273 26 870 -20,8% 2,00%
9. NISSAN QASHQAI 20 510 18 363 11,7% 1,93%
10. FORD FOCUS 19 764 29 583 -33,2% 1,86%
- Celkem 1 063 455 1 287 560 -17,4% 100,00%

Také mezi značkami patří pomyslná zlatá medaile výrobci z Wolfsburgu, vzhledem k pořadí modelů ani není divu. Dvě francouzské automobilky, jmenovitě Renault a Peugeot, opět rozdělil Ford. Hranici 100.000 kusů překročil ovšem jen Volkswagen. Ve srovnání s loňským červencem se jeho výsledky ale propadly o takřka 13 %. Čtvrtinovou ztrátu hlásí i Ford, evropská větev GM Opel/Vauxhall na tom není o moc lépe. Pádům ale vévodí italský Fiat s -32,6 %. Nárůst najdeme v Top 10 jediný: u BMW. Mnichovský výrobce si polepšil o +1,4 %. I tak byl z německých značek nejhorší, Audi a Mercedes jsou opět před ním. Nutno dodat, že rozdíly mezi nimi jsou opravdu minimální.

Registrace automobilů v Evropě – Pořadí značek v červenci 2010
Pořadí Značka 7/2010 7/2009 Změna [%] Tržní podíl
1. VOLKSWAGEN 120 420 138 268 -12,9% 11,32%
2. RENAULT 87 156 94 368 -7,6% 8,20%
3. FORD 85 019 114 370 -25,7% 7,99%
4. PEUGEOT 78 532 93 063 -15,6% 7,38%
5. OPEL/VAUXHALL 74 376 98 161 -24,2% 6,99%
6. CITROËN 66 327 80 722 -17,8% 6,24%
7. FIAT 62 404 92 649 -32,6% 5,87%
8. AUDI 50 793 56 892 -10,7% 4,78%
9. MERCEDES-BENZ 50 532 51 118 -1,1% 4,75%
10. BMW 50 422 49 702 1,4% 4,74%
- Celkem 1 063 455 1 287 560 -17,4% 100,00%

Hitparádu zemí vede Německo, a to i přes další mohutný pokles, nové majitele totiž našlo jen necelých 237,5 tisíce vozů, zatímco před rokem jich bylo takřka 340 tisíc (o 102,5 tisíce více). Pád tedy činí v procentním vyjádření -30,2 %. Druhá je znovu Francie (170 tisíc), třetí Itálie (153,7 tisíce) a čtvrtá Velká Británie (136,5 tisíce kusů). Na prvních příčkách nic nového, zaujmou ale nelichotivé výsledky u prvních čtyř zemí a také u pátého Španělska.

Menší státy jsou na tom mnohem lépe, z těch od šestého do patnáctého místa si polepšily belgický, nizozemský, švýcarský, portugalský, švédský a norský trh. Portugalsko a Švédsko vykazují dokonce čtyřicetiprocentní nárůsty. Nejlépe si v tomto směru vede globálně nevýznamné Irsko (podíl v Evropě jen 0,6 %), jehož skok činí 69 %. Jen pro zajímavost, loni se na Zeleném ostrově, jak se mu také přezdívá, prodalo jen 3,7 tisíce nových aut, zatímco letos přes 6,3 tisíce.

Česká republika uzavírá první patnáctku s necelými 11,4 tisíci přírůstků za červenec, zaznamenala ale pád o takřka 2,8 tisíce, tedy o -19,5 %. Samozřejmě, nemůže se díkybohu srovnávat s Řeckem, které vzhledem k těžkým ekonomickým problémům ztratilo -64,3 %. Ani Slovensko se nevymanilo z nelichotivých výsledků (-47,4 %). Na třetím místě statistiky pádů je maličký Island (- 42,3 %). Překvapivě zde chybí Maďarsko, které vykazuje optimistický nárůst o více než 18 %, dobře si momentálně vedou rovněž pobaltské země.

Registrace automobilů v Evropě podle zemí – červenec 2010
Pořadí Značka 7/2010 7/2009 Změna [%] Tržní podíl
1. NĚMECKO 237 428 339 976 -30,2% 22,33%
2. FRANCIE 169 944 188 534 -9,9% 15,98%
3. ITÁLIE 153 717 207 514 -25,9% 14,45%
4. VELKÁ BRITÁNIE 136 446 157 149 -13,2% 12,83%
5. ŠPANĚLSKO 82 656 108 980 -24,2% 7,77%
6. BELGIE 39 309 35 906 9,5% 3,70%
7. NIZOZEMÍ 38 607 33 320 15,9% 3,63%
8. RAKOUSKO 28 977 32 694 -11,4% 2,72%
9. ŠVÝCARSKO 27 511 24 012 14,6% 2,59%
10. POLSKO 24 489 24 799 -1,3% 2,30%
11. PORTUGALSKO 24 149 17 150 40,8% 2,27%
12. ŠVÉDSKO 20 375 14 551 40,0% 1,92%
13. ŘECKO 11 527 32 261 -64,3% 1,08%
14. NORSKO 11 507 9 394 22,5% 1,08%
15. ČESKÁ REPUBLIKA 11 388 14 150 -19,5% 1,07%
16. DÁNSKO 8 526 9 096 -6,3% 0,80%
17. FINSKO 7 309 6 892 6,1% 0,69%
18. IRSKO 6 333 3 747 69,0% 0,60%
19. SLOVENSKO 5 641 10 718 -47,4% 0,53%
20. SLOVINSKO 5 165 5 083 1,6% 0,49%
21. LUCEMBURSKO 4 434 4 317 2,7% 0,42%
22. MAĎARSKO 4 393 3 711 18,4% 0,41%
23. KYPR 1 189 1 493 -20,4% 0,11%
24. ESTONSKO 891 714 24,8% 0,08%
25. LITVA 709 560 26,6% 0,07%
26. LOTYŠSKO 613 454 35,0% 0,06%
27. ISLAND 222 385 -42,3% 0,02%
- Celkem Evropa 1 063 455 1 287 560 -17,4% 100,00%
Témata
24. 8. 2010 07:25
Re: POLO v červencové Evopě pře Fiestou...
Sám jsi psal o Golfu i Polu. Tvoje slova:" Takže kdo tady nezvládl generační výměnu? Ani jedno ze dvou nejprodávanějších aut (téže značky) v Evropě to nebude..." Proto jsem uvedl POLO a jeho zvládnutou mezigenerační výměnu. Stejně ji může zvládnout i Focus. Pak budeš psát také o zvládnuté mezigenerační výměně.
Avatar - white label
23. 8. 2010 19:53
Re: POLO v červencové Evopě pře Fiestou...
POLO můžeš logicky srovnávat s Fiestou a Golfa s Focusem.
Na to, abych srovnal prodeje Golfu5 půl roku a až rok před příchodem Golfu6 s číslama současných prodejů stejně končícího Focuse, rozhodně nepotřebuju prodeje příštího Focusu...
23. 8. 2010 19:43
Re: POLO v červencové Evopě pře Fiestou...
Řešíš nezvládnutou mezigenerační výměnu Focusu a používáš argumentaci 1. a 2.místem nového Golfu a Pola. Logický problém je v tom, že se nový Focus ještě neprodává, proto tuto argumentaci nemůžeš použít. Musíš počkat na čísla nového Focuse. Pokud chceš srovnávat, musíš použít stará čísla VW, kdy jejich modely končily a na nové se čekalo. A tam se čísla POLA docela dobře hodila.
Avatar - white label
23. 8. 2010 18:13
Re: POLO v červencové Evopě pře Fiestou...
Ovšem to sis vybral něco, co se ti momentálně víc hodí (navíc Polo minulé generace se dělalo extrémně dlouho a bylo celkově dost zastaralé)...
Řešíme tu nezvládnutou generační výměnu Focusu, ne Fiesty (mimochodem ta předchozí na tom nebyla před konce kariéry taky nijak slavně), takže se logicky nabízí srovnání se stejnotřídním Golfem. A byl snad Golf5 půl roku až rok, před příchodem Golfu6 na 10. místě v Evropě a s podobnými čísly jako teď Focus, který je navíc (delší dobu) po optickém faceliftu, který Golf5 za celou svou "kariéru" ani nepotřeboval?
Navíc už do dvou let od uvedení dlouho ohlášeného nového Focusu, přijde úplně nová, sedmá generace Golfu, takže tyhle změny generací zvládá Golf určitě lépe než Focus...
23. 8. 2010 18:02
Re: POLO v červencové Evopě pře Fiestou...
Stejně to bylo i u POLA, které se před příchodem nového skoro neprodávalo.