Mně to přijde spíš jako pár způsobů, jak lhát a podvádět. Navíc pokutovat borce za 223 km/h se mi nezdá jako znak policejního státu, spíš jako nutné zakročení proti bezohlednému dementovi. A ne, nepište mi, že závidím, moje auto by tuto rychlost dalo bez zadýchání, ale za takovým adrenalinem jezdím na letiště, ne na D1.
Kdyz se zabije pouze ridic, je to prirodni vyber a v tom pripade lze pouze litovat pribuzne, nikoli obet.... ale bohuzel casto to odnesou i nevinni lide a to je potom pruser. Me taky v Praze vlitly do silnice dve pubertacky co chtely dohnat tramvaj a kdybych jel tech predpisovych 70 byl ze me vrah. Co na tom, ze by me soud osvobodil, zit s tim pocitem by asi nebylo moc prijemny. Clovek muze neco prehlidnout, to se holt stava, ale musi mit na pameti ze auto je v podstate zbran. Nekdo to s ni umi lepe, nekdo hure, ale zkmouset svoje limity na dalnici v beznym provozu nebi kdyz veze v aute dalsich X lidi, to muze opravdu jenom *.
:yes: Něco podobného jsem si dneska říkal, když jsem v 10 večer vezl taťku z práce a v obci jsem měl 70 a předjížděla mě Felície s jeho spolupracovníky a hnal to více.... říkal jsem si, co by dělal, kdyby mu tam z chodníku spadl opilec, o prázdninách stále ještě venku řádící puberťáci... srazíš, zraníš, zabiješ, soud, trest, v lepším případě podmínka, zápis v trestním rejstříku... v lepším případě chození k soudu, pohledy okolí, omezení svobody už jen těmi soudy, myšlenkami co kdyby... prostě pro pák km/h si člověk může zničit hodně.
Je rozdíl nedat přednost v jízdě, třeba přehlídnout značku, ale cíleně překračovat o 100 km/h rychlost a zabít při tom někoho, to je přecejen... vražda?
Nechci něco takového hájit, ale určitě bych to nepaušalizoval. Když jednou za čas navštívím dálnici a jedu tam těch 130 140 km/h max, dost často jedu v levém pruhu a předjíždím ty pomalejší, ale pokaždé narazím na individuum, které mi vletí do levého na poslední chvíli, bez rozhlídnutí bez blinkru nic. A přijde mi, že těch kteří si svých zrcátek všimli naposledy v autosalonu, přibývá.
A jak bys chtěl posoudit, když se takový srazí s tím týpkem, co valil dvě stě. Nechtěl bych to rozsuzovat, protože nebezpeční jsou oba, ale stejně mám pocit, že vyšší rychlost, pokud je zvládnutá, sama o sobě nebezpečná není... ;-\
Samozřejmě, taky se bráním téhle paušalizaci a podobné zkušenosti mám taky. Je to vždy na zváženou.
Otázkou je, kdy jde ještě o vyšší rychlost a kdy o hazard. Tředa těch 150-180 si ještě dokážu v nízkém provozu klidně představit, ale těch 230-250, navíc na stařičké D1... možná ještě na té nové tříproudovce mezi Lipníkem a Bělotínem... ale i tam mám zkušenost, že řidiči jedoucí 120 si myslí, že pro ně je vyhrazený střední pruh a mě jedoucím 130 je zase příjde riskantní jet do levého pruhu, kde by se mělo dát "bezpečně" těch 180 jet. Problém je vždy to, že na silnici nejsme sami a limity tady jsou pro ty řidiče dobré a rychlé aby si stačili dát pozor na ty třeba nezkušené... ale i zkušené a náhodně chybující...
Jo jo, to o té "zvládnuté rychlosti" si mysleli všichni, které potom hasiči museli sloupávat z palubní desky... Problém vysoké rychlosti je v tom, že jaksi principiálně je méně často zvládnutá, než ta nízká. A rozhodně méně často, než si myslej klučinové 20+...
Je otázkou, co bereš za zvládnutí rychlosti, valit 50-60 v obytné zóně vyžaduje obrovský postřeh a soustředění, přičemž stejně ani trochu neeliminuješ možnost, že se ti zpoza nějaké překážky vyhoupne malé dítě s míčem. Řítit se po horských serpentinách 100-110 chce především znát počasí v oblasti a mít dobře zvládnuté hranice svého auta, i když opět můžeš potkat prase nebo jelena.
V tomto ohledu jet po relativně prázdné dálnici 200, chce jen trochu lepší auto a chladnou hlavu. Jediné, co tě v takovou chvíli může zabít je v podstatě jen špatný technický stav auta, nebo ještě větší blbec v okolí...
Tím ovšem nechci říct, že doporučuji někomu něco podobného zkoušet... :-!
Pár poznámek:
1) vražda je úmyslné zabití ať už v afektu nebo plánovaně, ale úmyslné.
2) ze statistiky nehod v ČR z roku 2009:
Počet nehod mimo obec 22394, usmrceno 495, z toho na dálnici 2008 nehod, usmrceno 22
Už od oka je patrné, že na jednu nehodu připadá na okresce dvakrát víc smrtelných nehod.
Jankovitě tady nadávat na řidiče co jedou rychle po dálnici nikam nevede. Radši se podívej kolik lidí umírá ve městech.
Navíc je spousta lidských aktivit, kde jsou taky úmrtí nepřirozenou cestou. Taky nepopotahujeme kuřáky za to, že si zapálí ve veřejném prostoru po úřadech i když by si to podle tvé logiky zasloužili. Nebo horolezci, osobně se bojím i na ruském kole, takže se mě lezení netýká, ale dvakrát bezpečné to taky není. Cyklistika ještě horší. A pořekadlo sportem k trvalé invaliditě je asi všem známé...
Doplním trochu statistiky:
Nepřiměřená rýchlost 15348 nehod 368 mrtvých
Nesprávné předjíždění 1654 nehod 31 usmrcených
Nedání přednosti 12241 nehod 104 usmrcených
Nesprávný způsob jízdy 37 977 nehod 252 usmrcených. Vše za rok 2009
Nevím sice co to znamená, ale jestli mi nějaký "píp píp píp" zabije ženu nebo děti což jsou jednotky usmrcených tak to z mojí strany bude tvůj bod 1)
I ve městech se překračuje rychlost a vede to k usmrcení osob. Spousta lidských aktivit ohrožuje na životě, ale jen málo která k tomu přibírá celé široké okolí natolik (včetně ohrožení života) jako jízda autem, motorkou. Tak tolik na úvod.
Důležité a často opomíjené jsou brzdné účinky automobilů ze 130 zabrzdíte na cca 85 m ze 150 na cca 115m z 230 na cca 240 m a z nedávno zmiňovaných 290 na cca 440 m.
Taky jsem byl nevybouřený a tvrdil, že v úseku který projedu dvakrát větší rychlostí mám dvakrát menší šanci na nehodu, a to je prosím pěkná "píp píp" a ať tady budeme říkat cokoliv mezi rychlostí a bezpečností existuje jediná věc a to nepříma úměra čím rychleji pojedu tím menší bude bezpečnost mé jízdy.
Myslím, že tohle nikdo nerozporuje.
Mě osobně spíš vadí označovaní rychlosti za příčinu všeho zlého, co se na silnici děje, ale já to tak nevidím.
Když se chce někdo svézt, existuje celkem dost možností. Ale třeba i na té D1 speciálně úsek Mirošovice-Průhonice lze označit za (v určitou dobu) naprosto bezpečný i pro 200km/h a naopak v určitou dobu je zde i 80km/h příliš. Stejně tak okresky, kde lze najít úseky, kde nelze jet 90 a i 60 je ohrožujících i pro ostatní, ale z pohledu policie, která "jen" měří rychlost je vše v pořádku.
Je mi naprosto jasné, že postihovat dle mne naprosto zásadní dálniční nešvar a tím myslím nesprávnou jízdu v pruzích a nedání znamení o změně směru jízdy je pro policii dosti obtížné, resp. obtížně dokazovatelné, ale přivítal bych daleko více, kdyby měsíčně "sejmuli" 50 řidičů za toto, než 150 "jednoduše" za rychlost.
Já bych to až tak tragicky neviděl. Poslední 2 roky jezdím ročně 30 000 km, z toho velkou část po dálnicích. Příjde mi, že měření rychlosti se sice provádí, ale ty úseky jsou často vybírány dosti logicky. Třeba na rovné nové tříproudovce jsem ještě Passata nepotkal, na R46 mezi Olomoucí a Vyškovem se pohybují často, je to tam úzké a plné zatáček, nemluvě o hodně nebezpečném průjezdu Prostějovem. A strašení jen rychlostí taky nějak nezaznamenávám. Nedávno jsme se tady pro změnu přeli, že trocha alkoholu za volantem patří/nepatří a taky zaznělo, že se z toho dělá hlavní strašák.
Já to také nikterak tragicky nevidím. Vzhledem k tvému nájezdu vidím, že na silnicích trávíme podobně času. Ze strany policie nespatřuji ani náznak "buzerace" a spíše mám pocit, že si "problémy" s PČR řidiči způsobují sami vlastní stupiditou.
Ve vztahu k rychlosti mi vadí umělé zvětšování tohoto problému ze strany médií, sem tam politiků, což následně vytváří tlak zpět na policii.
Živě si dovedu představit ten kolotoč ze strany médií k PČR, kdyby např. v září PČR vydala statistiku, kde by řekla, že pokutovala 1000 řidičů a z toho 70% za rychlost a další za říjen, kde by řekla, že pokutovala 200 řidičů, ale za nesprávné předjíždění, nesprávnou jízdu v pruzích atd. tedy alespoň dle mne přestupky, které jsou obecně více ohružující ostatní účastníky silničního provozu. To nižší číslo samozřejmě proto, že tyto přestupky je mnohem težší prokázat a dokázat a jsou náročnější na práci policie, záznamovou techniku atd..
Z tvych poslednich 2 radku vyplyva, ze pokud na dalnici pojedes v levem pruhu 10km/h tak pojedes bezpecneji nez kdyz pojedes treba 150 ??? O tom pochybuji, takze uvest jen jednu velicinu je nesmysl...
Vše je krásně zapsáno, vypadá to i logicky, ale chybí ta podstatná ale. Statistiku vypsal pěkně free. Jestli je to vražda nebo zabití, pořád je to trestný čin.
Problém, že zahyne horolezec při túře je jeho rozhodnutí, ten horolezec svým pádem nestáhne dalších několik lidí nebo rovnou celou cizí a náhodnou rodinu.
Kuřáci jsou dnes slušně "popotahováni". Nekuřácké restaurace, na úřadech se dnes již také nesmí kouřit, vysoké daně na cigarety atd... a bude to ještě přísnější, protože společnost to tak chce a je to jen dobře.
Tady nejde o to, co je nebezpečné... nebezpečný je i salát s majonézou, ale jestli splňuješ při těch činnostech vše, co zaručí bezpečnost ostatních.
tady se stim da suhlasit. myslim si ze polovina ridicu nema pravo mit ridicak.. to je ten problem ne rychlost jako takova.. ked niekdo jede po D1 v 3 rano a neni tam ani nohy tak tech 130 max je blbost.. ale vypatlana zenska v meste 50 na tachaci ktera nepredvida to je pruser.. zaklad bezpecne jazdy je myslet za druhe, predvidat co kdyby (bylo za autem dite, co kdyby za horizontem se plouzil traktor.. ) a ego nechat doma..
Ano to je rozumné. Nutno podotknout že jet 130kmh ve staré feldě v základu a nebo v S-kládě prošpikované elektronikou je prostě rozdíl stejně tak jako v řidičích. když jsme jel poprvé po D1 s maminčiným autem, děsil jsem se ve 110 a nevěděl co hlídat dřív, a dneska v nizkém provozu mi přijde 150 úplně vklidu když mám naježděno a slušné auto na takovou ryhclost stavěné. Než se koukat po značkách a hypnotizovat tachometr je rozumější prostě "přizpůsobit rychlost stavu vuzovky,vozidla,řidiče a provozu". Kdyby to dělali všichni stačili by jen značky s doporučenou rychlostí a varování na nebespečná místa jako jsou křižovatky či zatáčky za horizontem apotdobně.
Nepoužíval bych výrazy vypatlaná kráva, to je dost útočné :-)
Obecně je ale u hodně řidičů ten problém, že nedbají na ostatní - a hodně právě u řidiček, kdy jsem jako spolujezdec kolikrát vyslechl "Já si jedu podle sebe, ostatní ať si jedou jak chtějí". Tohle je na silnicích velká chyba, je potřeba si uvědomit, že nejezdíme za sebe, ale jezdíme za skupinu.
Musím se přiznat, že taky občas jezdím rychle, záleží na provozu, když je plno, jedu klidně jako šnek, ale když je volno tak moje auto má cestovní rychlost cca 180, takže mi nebvadí jet i tak, ale je fakt, že to někdy přeženu a jedu jak prase, ale jen na volné dálnici. Ještě dodám, že jsem ještě nevyzkoušel, kolik mi to vlastně jede, asi dost, protože jednou jsem jel do kopce 240, ale to bylo opravdu jen jednou.
No ale tomu by měly taky odpovídat pokuty, a pěkně podle platu. Jsi milionář, tak zaplať pěkně pár milionů. Bereš statasíce, tak zaplať statisíce atp.
Myslím, že bych si to taky rozmyslel a přes 200 už by mne nikdo nedostal a vůbec by mi to nevadilo. Člověku občas rupne v kouli a takhle se magoři, včetně mě, alespoň měli čeho bát.
Na lidi platí jenom bič a pokud to někdo chce nazívat policejním státem, tak ať se odstěhuje do USA, ať si uvědomí co to je policejní stát...
Tak jsem si pěkně střelil do vlastního hnízda, ale je fakt, že občas taky ulítnu, sice ne moc a ne často, a todle by mne přeci jenom drželo pěkně zkrátka.
Ano, USA je policejní stát. Je třeba tam ale mít jiná pravidla než u nás - obecně. Větší koncentrace lidí, větší třídní rozdíly, více ras, více lidí postavených proti systému. Tam je to prostě potřeba.
Jenže u nás by něco takového fungovat nemělo. Už z principu, protože policie funguje tak jak funguje. Nezohledňuje místa, aktuální provoz. Prostě se postaví s radarem a když projede jedno auto za hodinu a zrovna jede nepředpisově, zkásnou ho. To je špatně. Policie by měla brát v úvahu aktuální hustotu provozu, podmínky na silnici a auto, kterým řidič jel. Jak už tu někdo napsal, jet 130 ve Felicii a S-class je něco jiného
Ale to jsou řečičky. Proč by policie neměla kasírovat řidiče, co překračují rychlost? A klidně i na přehledných úsecích? U nás je známo, že řidiče houfně překračují pravidla, proto na ně musí být bič. Měření funguje i preventivně - příště by si tam mládeneček měl dát pozor, protože bude vědět, že může být kdykoli změřen. A kdo ti říká, že policie provoz nezohledňuje? Zohledňuje, ale ty to tak necítíš. Za hustého provozu totiž pokutu za rychlost nedostaneš, protože všichni jednou krokem. Za hustého provozu se sledují trošku jiné věci.
Ano, necítím to tak, neboť jsem sám dostal na úseku, který znám jako své boty (jezdím tam téměř denně 4 roky) v asi 10 večer (potkal jsem cestou jedno auto) za 100km/h na 90.
Že každý desátý řidič jezdí na červenou, že každý třetí neví, kdy a na kterou stranu má blikat na kruhovém objezdu, že se pořád velká část řidičů nepásá a telefonuje s mobilem v ruce, to Policii netrápí. To by totiž bylo složité obsadit celou křižovatku. Ale v maskovaném autu honit řidiče na dálnici, na které v moderním autě jde jet 150 naprosto bezpečně, to je typické. Přitom nejvíce havárek vzniká právě ve městech při relativně nízkých rychlostech na křižovatkách. ;-\
Věci, o kterých píšeš, náhodou policie také řeší. Myslím, že i tady na fóru je spousta lidí, kteří platili za mobil v ruce či dostali "podání vysvětlení" za vjezd do křižovatky na červenou. A všechno to nejsou důvody, proč by se mělo měřit méně... :-)
jak se tváří zákon na to, že aby tě ten jedinec v passatu nebo yamaze mohl změřit, musí se za tebou rozjet na stejnou rychlost, resp. vyšší, aby tě dojel a jel pak za tebou ve vzdálenosti max 150m alespoň po dobu 100-200m... tento manévr však provede bez majáků, aby se k tobě mohl nepozorovaně přiblížit a spustí je až ve chvíli, kdy je záznam a chce tě odstavit. dle mého názoru se však v tu chvíli dopouští resp. dopouštěl minimálně stejného ne-li horšího přestupku (jel ještě rychleji aby dojel), protože policista může spáchat přestupek resp. porušit zákon na silnici pouze za použití výstražných světel modré barvy, ne? vysvětlete mi to pls...
Ne, není to tak. Nemusí jet stejně rychle jako ty, aby tě změřil. Policie může jet rychle, je-li to nezbytné k plnění jejích úkolů, světlo modré barvy není potřeba.
pokud jede s passatem v pravém pruhu 120km/h a čeká až se někdo prožene jak je jejich obvyklá taktika, tak tě musí dohnat na to, aby tě změřil... tento typ radaru měří jen na určitou vzdálenost a auto musí mít pokud možno co nejpodobnější rychlost... resp. nějaký výchozí bod - nějakou rychlost v nějaké vzdálenosti po nějakou dobu, aby "radar" měl možnost srovnat rychlost a vzdálenost (konstantní, narůstající, zmenšující) a mohl vyhodnotit rychlost měřeného vozidla vzhledem k rychlosti passatu... toto je dost nedokonalý systém... a o tom, že by policie mohla jet rychle bez majáků když jen plní úkol... to se mi nezdá... ona ho plní pořád i když je jenom na "obchůzce" a to ji překročit nemůže...
ted se to kdesi resilo. Nejaky ridic podal na policii prave se stejnym oduvodnenim zalobu. Soud ji zamitl. Policista neudelal nic protizakonneho, protoze plnil sluzebni povinnost, nebo tak neco..
Myslím, že je třeba se zamyslet nad omezením rychlosti. Omezená rychlost tam kde hrozí nějaké nebezpečí - ano, tam ať policie vesele měří.
Vadí mi omezená rychlost tam, kde pak zapomenou ukončení omezené rychlosti - častý jev u nás.
Vadí mi měření policie na přehledných a bezpečných místech - buzerace.
Kde měřit - obce, města, školy apod.
Silnice a dálnice jen doporučená rychlost 100 km/h a 150 km/h. Pokud jí překročíš a způsobíš nehodu - pojišťovna by měla úměrně krátit pojistné.
Policie - neúplatná, kompetentní, chovat se slušně a nebuzerovat, jasná pravidla postihů co a kolik za jaký přestupek.
To je můj názor
Velmi kvalitní názor, souhlasím ve všem :yes: Minulý týden jsem jezdil po Krkonoších a tam se v mnoha vesnicích ani nenamáhají dát ceduli konec obce. Pak se stane, že jedeš 4 km mezi loukami než dojedeš k další ceduli začátek obce. Vůbec mi to tam přišlo dost divné, vesnice dlouhé jak týden před výplatou, přičemž často byl barák, půl kilometru nic, další barák, louka, pole, barák. To samozřejmě všechno v obci, čili omezení na 50 km/h. Ještě, že jsem byl na dovolené, tak jsem si říkal, že nemá cenu se rozčilovat :-) Taky jsem rostl, když jela kolona oběma směry a nedalo se předjíždět a jelo se rychlostí okolo 70 km/h mimo obec. Za toto bych taky bral řidičáky. Akorát to ty lidi v koloně rozčiluje a provokuje k riskantnímu předjíždění. Jinak ještě k rychlosti na dálnicích - nechápu, proč se démonizují řidiči, kteří jedou rychleji (dejme tomu do 180 km/h) a jsou označováni za piráty. Dle mého je tato rychlost naprosto v pohodě (samozřejmě s přihlédnutím k hustotě provozu). A kdo jel někdy po německé dálnici (neřekl bych, že německé dálnice jsou tak kvalitní, jak se říká), tak ví, že v pravém pruhu se jezdí do 130, v prostředním okolo 170 a v levém ještě rychleji. A tam nikdo za blázna, piráta a nevím koho všeho označovaný není. Je to jenom o tom mít rozum a přemýšlet u řízení a být tolerantní vůči ostatním. U nás je každý, kdo jede 150 km/h po dálnici označovaný za blázna, to se mi rozhodně nelíbí :no:
Můžeš být konkrétnější, co se ti na mém názoru nelíbí? Nebo tobě přijde normální jezdit x kilometrů mezi poli rychlostí 50 km/h? Nebo ti přijde normální, když v čele kolony jede někdo po rovné silnici první třídy 70 km/h a brzdí tím několik desítek aut za sebou. Rozhodně ze sebe nechci dělat mistra světa v řízení (a takové lidi, kteří si to o sobě myslí, nesnáším). Nebo se ti nezdá to ohledně německých dálnic? Já jsem si to nevymyslel, ale zažil jsem to, že to tam tak funguje a je to bez problémů. A když se vžiju do role svého otce, tak ten by na to určitě neměl jiný názor, a to už rozhodně není "kluk pod 30 let". ;-)
Jo, přijde mi to normální. Ono když žiješ chvíli na civilizovaném západě, tak ti přijde normální spousta věcí, které v postsocialistickém bloku normální nejsou. Třeba v CH či v USA jsou omezení rychlosti velmi brutální a jsou velmi tvrdě vyžadována. A světě div se, i ti Češi se přizpůsobí, protože je jim líto sahat do kasičky pro penízky nebo nechtěj být naraženi šerifem na kapotu a pořádně proklepnuti. A světe div se, v takových zemích je jízda na dálnici méně adrenalinovým, ale více civilizovaným zážitkem. Moje přání je, aby se ČR sunula spíš směrem k Švýcarsku než směrem k Rusku, kde si (s penězi) můžeš dělat, co chceš...
Tak na tom se evidentně neshodnem. Mně opravdu nepřijde normální, aby bylo x km před a za vesnicí bezdůvodné omezení rychlosti, nebo když někdo na přehledné silnici jede 70 místo 90 a brzdí tím spoustu dalších aut za sebou.
Sám si to napsal, jak je to v Německu - tři pruhy. U nás málo kde je tolik pruhů. Proto, když pojedeš v pravém 130 a budeš chtít předjet naklaďák, který jede 80, pochybuju, že se jen tak zařadíš do levého pruhu, kde ti každý pojede 150 a každý třetí 170.
Neřekl bych, že je to zas takový problém, věř tomu, že 150 - 170 se opravdu dá jezdit bezpečně po našich dálnicích, ale samozřejmě (a to jsem výše zmínil) s přihlédnutím na hustotu provozu a s předvídáním. Nevidím důvod, proč bych na přehledném úseku dálnice s malým provozem nemohl jet třeba 160, stejně tak na silnici první třídy, po které jede pár aut a je přehledná, tak si myslím, že 120 je rozumná rychlost. Samozřejmě každý musí zvážit, na kolik se cítí a hlavně, co je bezpečné.
Pokud nic nejede, proč ne. Já mluvím o celkem hustém provozu. Např D1 U x křížů motorest. Tam je provoz hustý furt. Ale třeba je úsek D1 směr Kroměříš, kde potkách jedno auto za 2 km. Ale rozhodně bych nedal povolenou rychlost vyšší jak 150. Teď je 130 a lidi jezdí přes 200, dáš 170 a zas to ještě někdo překročí.
Ale prd. 200, resp. 200+ jezdí nepatrné procento. Nevim, jak často jezdíš po našich dálnicích, ale při 160 tacho, tě předjíždí jen pár aut. 70% řidičů osobních aut jede do 140 tacho a s rychlostním limitem to nemá nic společného. Je to pro ně už prostě hodně.
Ono dost záleží také na "pocitu rychlosti". Je jasné že pokud se bude vozový park v ČR stále více obnovovat poletí to nahoru, protože zatímco teď jezdí po silnicích ještě pořád dost felicií, které se ve 130 třepou je jasné že to řidič navíc ani nezkouší, ale pokud ten samý řidič koupí kecnu nového Passata, kde třeba ani při té zmíněné 200 stále neslyší motor ani okolní hluk, proč by to tam nepustil...
Mno právě, teď máme rok mondeo (2006) a jde hodně vidět jak tata na dálnicích přidal. S Fafenem 130-140 (vážně 140) a teď 140-150. Na volné a rovné dálnici, když mama nepi*uje tak 180. Kdyby tady byly aspoň ty 3-proudové. A v jednom max.130 ve druhém 150 a ve třetím 180. Tak jak to psal EricCartman. Ale mívám celkem po dálnici strach teď se svojím fafenem, když se zařazuju do levého pruhu. Někteří jezdí váýně jako idijoti.
To je přesně ono. Není to obecně jen o rychlosti, ale o chování řidičů. Když je někdo blb, tak na silnici prostě nemá co dělat a dokud tito blbové nebudou ze silnic "odstraněni", bude to tady vypadat, jak to vypadá. Odtsranit je lze jen tvrdšími postihy, ale postihy ne pouze za rychlost, ale za chování a z toho plynoucí situace.
Přesně to tvrdím celou dobu. Bohužel to naráží na to, že prokázání, resp. dokazování spáchání takového přestupku je o dost složitější, než "pouhé" měření rychlosti a díky stupidnímu tlaku médií a politické objednávce je PČR tlačena k okamžitým a masivním výsledkům (kvantita x "kvalita") s čímž souvisí velmi malé množství policejních aut, která jsou vybavena záznamovou technikou, která je nezbytná k prokazování těchto přestupků.
Ale to já jsem přesně psal, že záleží na hustotě provozu. Je jasné, že když jezdí spousta aut, tak nepojedu 170, protože by to prostě ani nebylo možné, ale jak zmiňuješ úsek na Kroměříž, tak tam se úplně s přehledem dá jet 180. To není žádné moje machrování nebo tak něco, ale je to podle mě pouze logická věc, že je zbytečné tam jakkoliv omezovat rychlost. Každý by měl mít svůj vlastní rozum a mělo by se přihlížet na to, jestli člověk jezdí bezpečně nebo ne. Je velice jednoduché, když se postaví radar ke značce začátek obce, kde ještě kilometr není žádný barák. Je taky jednoduché postavit radar na přehledný úsek dálnice a kasírovat někoho za rychlost, ale už je o dost složitější posuzovat řidiče od řidiče a jeho chování. Na dálnici se můžu chovat jako prase i když budu dodržovat 130 a taky můžu jet slušně a ohleduplně i když pojedu 180. Proto jsou všechny limity hrozně relativní.
Šak sem psal, že by měli jezdit a dávat spíš pozor aj na to jak se jezdí. A když pojede aj 100 tak bych ho bral a jak říkali jedni policajti. Něco by se už našlo.
A hele, napadlo tě někdy, že by člověk neměl dělat to, "co se dá", ale spíš dodržovat nějaká pevně daná pravidla? A víš, že v zemích, kde lidé ta pravidla dodržují a nesnaží se je neustále zpochybnit/obejít, že v takových zemích je obvykle lepší život a více peněz?
Jako třeba A14 Lipsko-Halle-Magdeburg, kde je většina dálnice na 2 pruzích a přesto jsou zde neomezené úseky a nikdo s tím nemá problém.
Všechno je to o toleranci a v této souvislosti to není o "bezhlavém" postihování rychlosti, ale o tom, aby ti opravdu agresivní řidiči nesedli za volant.
A jak zabráníš ,,agresivnmuřidiči" aby řídil??? Musíš mu zebrat papíry, nebo ho sklidnit pokutů. Čekat až to někde roztřelí a vezmne sebou ještě někoho dalšího??? To už je pozdě.
Samozřejmě. Viz. výše.... V tom DE si spousta lidí rozmyslí, jestli to nad těch 130 pustí. Málo lidí si totiž uvědomuje, že v DE je 130, ale "pouze" doporučených. V případě nehody a prokázání, že účastník nehody (ne viník) jel nad 130 je o dost aktivněji "zatažen" do posuzování celé nehody.
....hm, to je nějakých 200 Euro? To určitě ten kryšpín ze zahraničí teď doma pláče a prodává v aukci před garáží plyšáky....
Jinak nová 4proudovka Hranice Bělotín 306.... Nic nejelo tak jsem mastil... :-)
Dodržování pravidel a předpisů platí pro všechny účastníky s
Přečetl jsem si všechny příspěvky a komentáře k nim a některé jsou opravdu úsměvné. Zde je opravdu názorně vidět, jak si mnozí řidiči vykládají pravidla silničního provozu a předpisy po svém. Pravidla a předpisy silničnío provozu jsou snad jasná a platí pro všechny, kdo vlezou na silnici, ať už je to koňský povoz, cyklista, jednostopé nebo dvoustopé motorové vozidlo, atd. Pokud je jednou stanovena nejvyšší dovolená rychlost v obci, mimo obec a na dálnici, měla by se tato rychlost dodržovat a nepřekračovat ji o povolenou mez cca 10% pokud se tato rychlost překročí více, nevidím jediný důvod, proč řidiče nepokutovat. Co je však abnormální je překročení povolené rychlosti o 100km/h viz. zmiňovaný víkendový rekord. Za toto bych opravdu dával těžké pokuty a sebral papíry. Ale někteří se tohoto závodníka ještě zastávají. Pak se nemáme divit, že je v ČR tolik zbytečných nehod. Každý den vidím jak se někdo někam ukvapeně žene se zapnutýma mlhovkama a mobilem u ucha, kličkuje a hází myšky mezi auty, předjíždění na dvojté plné čáře je také na denním pořádku. Co však nechápu je jízda na červenou na světelné křižovatce. Nebýt mého včerejšího zážitku, tak bych neztrácel svůj čas nad psaním tohoto příspěvku. V obci se blížím ke svetelné křížovatce, předemnou na oranžovou a následně červenou dobržďuje auto a já za autem zastavím tak jako většina z nás. Za mnou se však vyřítí červená oktávie a všechny nás předjede a pokračuje dál v cestě skrze křižovatku. Toto hovoří za vše. Pokud někteří budou jezdit předpisově 50 - 90 - 130 a někteří na to budou kašlat a jezdit 230 po dálnici, pak je něco špatně. Na druhou stranu i ti víkendoví řidiči ploužící se mimo obec 70km/h by se také měli zamyslet a alespoň se držet při kraji silnice a ne jet prostředkem.
Re: Dodržování pravidel a předpisů platí pro všechny účastní
Červená je československá specialita a já vždy po dojetí takovým řidičům dám jasně najevo, že jsem jejich jednání viděl a není mi to jedno. Tady ti tvrďáci, co je stejně na dalších světlech dojedeš pak neví jestli se dívat do stropu nebo do země. Člověk k tomu nesmí být lhostejný. Jednou jsem mu i klepal na okýnko, tvrdil, že si není vědom, ale aspoň stará se za něj styděla.
Ostatní je o úhlu pohledu. Také občas kličkuju mezi autama, předjíždím po jednom jak osel a musím snášet jejich troubení a blikání a přejíždím z pruhu do pruhu, protože bohužel nemám jinou možnost. Tak jak se neseru já do nikoho, že jede 20km/h pod limitem, ať mě nikdo nezavazí, když chci jet na limitu nebo spěchám. A co je komu do toho, jestli spěchám pracovně nebo vezu děcko na úrazovku. Od toho máme policii, aby to posoudila nebo posoudila co je zase naopak už zdržování provozu. Prostě má jet u pravého okraje a ne po prostředku, udělat mi při předjíždění rozestup a ne začít zrychlovat a ve městě se netvářit, že prej neexistuje důvod, proč by měl rychleji jedoucímu vozidlu uhýbat do pravého pruhu (někteří to nedělají ani na dálnici). Jo, stačí dodržovat základní pravidla rozumného chování a máme vyřešenu většinu problémů. Proč jsou v rakousku české nápisy jezdi vpravo? Proč mají rakušáci menší nehodovost, přitom mají mimo obec 100km/h a jezdí se tam běžně 110? Proč němci mohou mít na dálnici doporučenou rychlost? Protože nejsou zakomplexovaní *, což se bohužel o československém národu ve většině případů prohlásit nedá.
Jel jsem v běžném provozu jak v autě, tak na motorce přes 300 km/h.
V Německu. Dnes bych si to netrouf ani náhodou. U posledních 3 aut nevím, jakou mám V max. Když mám jet po D1, jsem z toho dva dny dopředu zpocenej. Mám traťovej rekord Praha - Česká Lípa (zatáčky za Mělníkem, mňam), kterej jsem nepřekonal s autem s 10x vyšším výkonem. A to jsem tehdy jel podle předpisů (22:00 - 6:00 bez limitu). Provoz prostě zhoustnul. Někdy je v provozu na D1 130 km/h moc, v noci 200 km/h proč ne...
Dálnice je k přepravě z bodu a do bodu b. Ne na závody, každý chce jistě dorazit na místo živej. Ale ruku na srdce: když je legální vyrábět, kupovat a provozovat auta typu BMW M,Audi RS,R8,AMG,Ferrari atd tak se nedivte že s nima lidi jezdí!!! A těžko chtít aby dodžovali na dálnici 130. To je kravina!!! A tak se ptám kde se teda projet? Na okruhu to je jiná liga. Z vlastní zkušenosti můžu říct že třeba v brně se nedostanete přes 230 ani ve Ferrari. Zažil jsem to na vlastní kůži. Takže snad na okruhu Nardo. Ale tam se dostanete asi jen těžko. Takže dejte možnost legální rychlé jízdy a ubude "závodníků" na dálnici.