Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bezpečnost

Zpět na článek

Euro NCAP 2009: Chevrolet Spark – Jen čtyři hvězdy díky absenci ESP

17 komentářů

lakyno
...Zlateee 😄
Avatar - Ham.
Ham.
v roce 2009 jen 4 hvězdy když 5 umí i šlapací autíčka....
Pokud si pamatuju tak Fábia II má také jen 4,asi neumí šlapací autíčka??
Avatar - Ham.
Ham.
Fabia je také šrot dobrý tak na zabití.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
podivej se na crash test avea sedan - 2 hvezdy ani ne!...takze gratulace chevroletu >😁
Avatar - Ham.
Ham.
Gratulace za to, že vyrábí jedno nebezpečnější auto než druhé? 2 hvězdy to je jak z 19 století.
File12
Jedno? jo sedan byl propadák. Třeba Cruze má 5hvězd, Captiva 4. Nejbezpečnější značka to neni určitě, ale pokrok tam je a jak se píše dole, tak ty testy jsou irelevantní. Je bezpečnější Captiva se 4 hvězdama nebo Clio? to se nemusíme dohadovat že jo.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
no tak 4 hvezdy podle me rozhodne neznamena nebezpecne auto - proc myslis ze je tam tech hvezd 5?
Vsiml jsem si, ze do crash testu jsou obvykle posilany vozy v plne vybave, alespon bezpecnostni. Napr. Renault Clio (o nem se zminuji, protoze uvazuji o koupi Clia Grandtour) tam slo kdysi take i s hlavovymi airbagy a dostalo 5 hvezd. Jenze pokud dnes chcete clio s hlavovymi airbagy, priplatite si dle ceniku 60000, protoze je nenabizeji jako volitelnou vybavu.
Take by mne zajimalo, jaky rozdil v bezpecnosti to udela, kdyz poslou na crash test tezky diesel. Tam mozna bude take rozdil, jinak by prece neposlaly na zniceni auto, ktere je s tim motorem o dalsi 65000 drazsi...
Suma sumarum pak 5 hvezd dostane auto, ktere je u nas drazsi o vice nez 130000 proti zakladu, protoze tam jiste bylo i priplatkove ESP, a kterych se asi v takove konfiguraci v celkovem poctu tolik neproda.
Zaklad Clio Grandtour stoji nyni 235000, takze auto s podobnou vybavou, ktera prosla kdysi testem je o 50% drazsi a to mi navozuje dojem, ze se vlastne jedna o "zcela jine auto".
Nechci timto snizovat crash testy, jejich vysledkum prikladam velkou vahu, ale jako se napriklad uvadi, ze nelze porovnavat 5 hvezd velkeho auta s 5 hvezdami maleho auta, tak je treba si povsimnout, v jakem vybaveni to konkretni auto ty hvezdy ziskalo.
Mám dojem že na testy jde auto v základní výbavě,bohužel ta je u nás jiná a stím také spojená cena.
No jo, na tom neco bude, u nas jsou v ceniku treba 4 vybavy a na zapade treba jen 2, a to jeste supr a luxusni (ktera u nas ani neni)
OndraH
Na tohle jsem tu nedávno také poukazoval, je tam podle mně mnoho proměnných které by se měli snažit co nejméně eliminovat.
On taky ten větší motor může příznivě působit jako deformační zona, zatímco "prázdný" motorový blok ukáže jak doopravdy je kvalitní výztuž a deformační zony.Změněný vliv můžou mít i karosářské verze jako kombi, ale to je už další kapitola...

U renaulta jsem si toho táké všiml, paradoxně je to u automobilky která hlásá bezpečnost ze všech nejvíc.U clia je to možná problém toho, že mají pořád stejný ceník už od roku 2005, kdy tohle clio vyšlo ignorujíc facelift.U např megana jsou okenní vaky za příplatek(I u nižší) a ESP standart, kdežto u clia to takhle není.

Myslím že by NCAP měl auta zkoušet v té možné nejnižší výběvě s tím nejmenším motorem.A přidat rollover crash test, protože nehoda s převrácením je také hojně zastopena a takové převrácení prokáže jak fungují deformační zony jako celek.
Wartburg 353W
Jen poznamku. Prazdny motorovy prostor je naopak vyhodny. Kdybych si mel vybrat auto, ve kterem bych musel cele narazit do zdi, volil bych Tatru 613. Pevny predek zpusobi okamzity prenos sily (zrychleni) na prostor pro posadku, ktery se o motor rozbije, jako by narazil do zdi. Konstrukteri se snazi vyresit to tak, aby se motor podsunul pod kokpit a dal mu sanci se postupne zpomalit.
Avatar - Ham.
Ham.
megacruiser
Na tu velikost je tento Chevy hodně pevný, kabina se při nárazu zepředu vůbec nezbortila, ani střecha se neprohnula. Bohužel, je jasné že se tato pevnost musela podepsat na hmotnosti, která je na autíčko s litrovým motorem docela vysoká...
Ještě poznámka k hodnocení: hodnocení bezpečnosti v těchto crash testech je relativní vzhledem k velikosti auta, takže ztrácí hodně z vypovídací hodnoty. Nevíme jestli 3 hvězdičky u velké limuzíny se rovnají 4 nebo 5 hvězdičkám u nejmenších vozů. Vytváří se potom dojem že třeba Fiat 500 je stejně bezpečný jako Audi Q7, což je samozřejmě naprostý nesmysl a tyto crash testy jsou vlastně podvodem na zákazníkovi.
Giorgio
Nemyslím, že by bodování v rámci tříd bylo podvodem zákazníka. Co je nutné si říci, je, že spark bohužel nedosahuje bezpečnosti jiných aut daného segmentu, které jsou i starší - například zmíněného Fiatu 500. Osobně jsem velmi zvědavý na výsledky nové pandy.
Jack1989
NCAP dělá rozdíly mezi třídamy, musí, jak by potom tedy vyhodnocovaly různé deformace malého sparku a Q7? Takže podvod si také myslím, zákazník musí srovnávat stejné segmenty.