Proč sem taháš Kiu.Začínám být na tuto značku alergický.Za prvé podle abecedy je dřív H a potom K , za druhé vlastníkem Kie je Hyundai,za třetí nebýt Hyundaie značka Kia už neexistuje pokud by ji nekoupil nějaký číňan. Pokud čtu srovnávácí testy v našich motoristických časopisech,jen slepý by neviděl,že hodnocení je podpořeno velikým balíkem peněz.Vrcholem je porovnávání i30 a Ceedu s naftovým motorem,jeden s automatem ,druhý s manuálem a kdo asi je vítězem?Porovnávat hrušky s jablkama a finále a největší úbytek bodů za automat.To zůstává rozum stát.Toto MPV už aby tady bylo.
Kdo s vlnou prisel a u koho vypada imho vyborne je ale C4 Picasso a nikoliv Meriva. Jinak proti samotny vlne u oken nic nemam, byt tady u toho Hyundaie je to spis ostrej zarez. Jak ale naznacuje vyse Dinar, v kombinaci s dalsim ocekavanym vlnobitim na pridi vozu i vsude jinde to nejspis bude vypadat jako typickej hyundaji preplacanej bastl (viz ix35).
Hyundai od dob Matrixu (a ještě staršího Trajetu) už spoustu let žádné MPV nezkusil. Pokus o rebadging Carnivalu pro USA nevyšel ani trochu. Jak jsme už slyšeli v minulé debatě, dvojče Vengy, které se snad bude jmenovat ic25, by mělo jít do výroby počátkem letošního podzimu. Tohle střední MPV tady v článku podle některých zdrojů má jít do výroby koncem letošního roku, ale není to nikde potvrzené. Kromě toho Hyundai údajně pokračuje v přípravě velkého MPV kategorie Sharan-Galaxy, které v r.2008 prezentoval jako koncept Portico - zřejmě převážně pro USA. Je možné, že s ohledem na to bude své střední MPV dělat spíš jako 5místné,
Hyundaii jde o hodně, protože by s novými MPV potřeboval jasný úspěch. Možná i proto si dává hodně na čas s vývojem a drží informace pod pokličkou. Na tomhle středním MPV použije dvě šikmé stoupající hrany na boku a poprvé zalomenou linii oken, což vše vyžaduje komplet nové řešení zádě - ta ale zůstává pod dekami. A dokud ty deky nepůjdou dolů, nemáme šanci se dozvědět, jestli má celá koncepce designu důslednou logiku a je perspektivní do budoucna. Předělaný Grandeur sice vypadá relativně slibně, ale ani tam není vidět řešení zádi. Uvidíme, jestli se příbuzný prvek uplatní na kupé Veloster, které je sice časově odložené, ale i tak se zřejmě příští rok (na jaře?) objeví.
Mezitím Kia tiše odpískala Rondo/Carens, které se v podstatě nedočkalo konce svého modelového života. Je tudíž pravděpodobné, že v Kie intenzivně pracují na dvojčeti tohoto středního MPV.
Pro připomenutí sem dávám starší galerii Hyundaie, je tam i záběr interiéru: [odkaz]
Se vší úctou si myslím, že otírat se o Škodu ve článku o Hyundai je ubohé a trapné, zvlášť když se v diskuzi, na kterou reagujete, o Škodě vůbec nemluví. Chápu, že vidět svět černobíle je jednodušší, ale také to vypovídá o nedostatku vitamínů I a Q.... Pěkný večer přeju a pozor, ať se tou nenávistí nezalknete
Jejda, chlape, nauč sa čítať medzi riadkami. Ja sa o Škodu neotieram. Ak mám niekoho na muške, tak je to strýček Bobík a jeho bezhraničný obdiv ku Škode a koncernu a kritika všetkého, čo je iné, menej konzervatívne a menej neutrálne a nedajbože kórejské. Podobný dizajn bude možno nejakú tú desiatku rokov klasikou, čiže v tom zmysle som spomenul Škodu - ale to už budú Kórejci robiť zas niečo iné, ak, pravdaže, neprejdú tiež na európsky konzervatívnu nôtu. ;-) Chápeme sa?
Koukám, že u hyundai není vlnek nikdy dost. Za chvlí přijdou s novým designem. Ford má kinetický, Mazda má Zoom Zoom, tak hyundai bude mít zmačkaný noviny. Jedna opravdu pěkná hyundai, jako Santa Fe se přestala dělat a vychrlili hybrid jako IX55 a nakonec ještě o třídu hnusnější IX35. Design, co je nejen hnusný, ale za půl roku naprosto okoukaný.
Dôležité je čo nasleduje za tou zlomenou vlnou vo dverách. Podstatné na celom aute bude ako to zmákli za C stĺpikom, zatiaľ by som to neodsudzoval, podobné zalomenia majú viaceré značku aj keď nie v strede dverí ale až na konci... Pokiaľ tam bude nagatívny stĺpik ako má MB a klase alebo Peugeout 207 SW či 307 SW tak s pánom bohom... 8-s