Novinky

Zpět na článek

Český trh v červenci 2010: Renault Fluence v čele dovozové nižší střední

152 komentářů

webpaja
...a přemluvil snad všechny svoje kamarády 😄
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Upřímnou soustrast všem, kdo si to koupí - i když, každý, kdo si rendlíka koupí, si ho nepochybně taky zaslouží... Tahle zkušenost (nebo spíše noční můra) je bohužel nepřenositelná a asi každý si ji musí jednou prožít sám. :no:
Navtech
Nestraš!
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Horší je, pokud si někdo tu chybu dobrovolně zopakuje. To už je opravdu lepší si koupit nějakého starého Favorita a nechat si snít svůj vlhký sen o spolehlivé laguně, jako to dělá jeden ze zdejších největších zastánců tohoto tvůrce kreatur.
Navtech
280 litrů, 5 let "záruka", reklama v TV, jako na mercedes, co chceš víc?
Avatar - Ronault.
Ronault.
Ádo, možná je to lepší takhle, než chodit se uspokojovat na diskuze a být tam všem pro smích 😉
Avatar - Dinar
Dinar
Ale no tak, je to "limo" za tři pade, v našich krajích to má a bude mít úspěch, podobně jako "džíp" za podobný peníz od Dacie. Tohle Renault umí. 😉
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Jj, "luxus" pro ty, co mají hluboko do kapsy. Při ročním proběhu do 10 tisíc km se potom dokonce i rendlík může nějaký čas jevit jako relativně spolehlivý výrobek.
lulinak
jojo, prave pro to je to jedna z nejvetsich automobilek v Evrope a jeji prodeje jsou takove jake jsou, proste nekdo se zasekl pred 15 lety a nepripusti si ze by to mohli delat uz mnoho let velmi dobre, chyba je mezi vrskem hlavy a krkem, nikoliv a automobilce...
Avatar - iudex
iudex
Ja myslím, že pri tomto nájazde víkendový jazdec za celú životnosť auta (dajme tomu 10 rokov) o žiadnych problémoch chyrovať nebude.
kyklop
mas nejaku dlhodobu skusenost s modelmi od firmy rendlik a syn, ktore su v tabulke??? alebo vypisujes voloviny z dlhej chvile??
Klaudius
v tabuľke taká značka nefiguruje, kde si ju našiel?
kyklop
ada mna viedol...nechal dymovu stopu za outlanderom >😒]
Klaudius
a dozvuky výfuku... >😁
webpaja
Každej pochopí, že s 1,5tunou železa za 300k nenajede 300kkm bez starostí, ale těch 80 za 8 let jim to dá...na chatu a 1xročně CR.
Avatar - iudex
iudex
Presne tak. Podľa mojich pozorovaní si Fluence kupujú ľudia, ktorí za rok dajú max. 10t km a aj v tom je zahrnutá letná dovolenka. To sú Tesco jazdci, ktorí do práce autom nedochádzajú, ,lebo je to pre nich drahé a na víkendové jazdy nemá pre nich zmysel kupovať niečo iné. Tí ocenia mäkké komfortné pruženie, veľký priestor, elegantný vzhľad a hlavne value for money. Možný technický stav po 300t km ich nezaujíma, lebo toľko v živote nenajazdia. A myslím, že s Fluence budú nakoniec veľmi spokojní.
kyklop
mozne to je, ale poznam dost ludi, ktori do prace nedochadzaju autom aj z inych dovodov ako to, ze si to nemozu dovolit (aj ked si myslim, ze ak mozes polozit 10k eur za nove auto, tak mas aj na nakaldy s nim spojene)..napriklad je takmer nemoznost zaparkovat v centre mesta.
Pripadne poznam dalsich, ktori maju do prace a spat 15km, v aute su dvaja a palivo ich stoji tolko co listok na mhd, takze idu autom. Mesacne je to cca 300 km, k tomu nejaky nakup, rodinny vylet a mas priemerne 800-1200km mesacne.
Zhrnutie - nie kazdy potrebuje jazdit vela
Avatar - iudex
iudex
Súhlas so všetkým. Aj ja som dnes krúžil ako sup okolo práce asi tri kolečká, kým sa uvoľnilo miesto. Preto sa na to v situácii, keď je pekné počasie a nepotrebujem nikam ísť, vykašlem a auto nechám v garáži. :-!
kyklop
ked najdes flek po kruzeni, tak to este ujde, ale ak by si mal platit 8 hodin garaz, tak by to uz zabava nebola, lebo garaz by vysla ovela drahsie ako spotrebovane palivo 8-s
Klaudius
niet nad pracovisko na periférii 😉
kyklop
kazdy si nevyberie..aj ked mna sa to netyka, len obcas vozim znameho z podobneho dovodu (nema kde parkovat), cestou do roboty ho vylozim a cestou spat ho nalozim
ronick
Niet nad rentiéra bez dojíždění do práce >😁
Klaudius
tak to ani nie
Klaudius
no ešteže som ho nevzal....tiež by si ma zaškatuľkoval...
Avatar - iudex
iudex
No veď Ty do tej schémy vôbec nezapadáš. A nesnaž sa niekomu nahovoriť, že si vôbec uvažoval o nízkom sedane... 😉
Klaudius
ver, že uvažoval 😉
vrkuboy
Adolfe adolfe, můj rendlík má nakrouceno 200 000 km bez závažné poruchy a příští rok si hodlám tuto "hloupost" zopakovat a koupit nového rendlíka. Říkej si co chceš, ale Renault není o nic méně spolehlivá značka než Volkswagen...atd
kyklop
si sa este nepoucil...sup na hodiny ucenia k adovi
kuko
čistý blázon, mohol si kúpiť parádneho Guru III z Reichu, po dochodcovi, TDI, 15 rokov, 115tis KM... >😒]
Avatar - iudex
iudex
ktorý s ním chodil len do Lidlu a späť, aj to iba pri teplotách nad 15°C a max. 80-kou a v garáži ho zakrýval plachtou. >😒]
IPace
a dovnitr daval i ty nejlepsi pohlcovace vlhkosti co se daji koupit, a kvalitu kapalin jako olej a brzdovka projistotu meril kazde 4 hodiny kdyz sel na zachod :-!
kyklop
s vonou rakuskeho geriatra >😁
kuko
radšej by som vyberal v Reichu, vo východnej Marke sú všelijaký podivíni 😉
kyklop
co je podivne na tom, ze vacsina lesteniek f nafte je po geriatroch????
kuko
na tom divné nič nie je, to je absolútna pravda, trúfam si tvrdiť že až axióm, ale v ostmarku sú podivíni (Fritzlovia a tak), preto radšej po nejakom Helmutovi zo Stuttgartu >😒] 😉
Klaudius
A čo to bude?
vrkuboy
Uvidíme... Záleží na obsahu peněženky, nabídce prodejce... těžko říct, ale Fluence by doma uvítala rodina s nadšením. Osobně nechápu ty řeči, že je to větší Thalia protože to je regulérní Megane s jiným "ksichtem". podvozek Megane Grandtour, interiér Megane jen to má naroubovanej jinej zadek a lehce jiný předek, tedy další karosářská varianta Meganu, ale účelově vydávaná jako jiné auto 😄
pogo26
Podvozek je jiný než u Meganu, stejně jako byl jiný i u sedanu předchozí generace Meganu.
Avatar - Ronault.
Ronault.
V čem jiný? Jinak naladěný, ale ani jeden z nich není víceprvek atp.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Renault u tohoto auta zvládnul bravurně Marketing. Měli obrovské reklamy všude u silnice, plná televize Fluence. Lidem podvědomě vtloukli, že se jedná o luxusní limuzínu za pár korun. Hodně to zabralo. Dokonce i v ranní šou na Evropě 2 vyprávěla Lucie Šilhánová, že si koupila limuzínu a pak z ní vylezlo, že si koupila Fluence.
Ať je to auto jak chce dobré, tak Renaultu se mu podařilo přidat punc luxusu. Je to spíše taková luxusnější a větší thalia. O jeho kvalitách, nebo chybách se rozepisovat nebudu, protože s ním nemám jízdní zkušenosti. Věřím, že za tu cenu odvede skvělou práci a těžko by se v této ceně hledal konkurent, ale určitě to zdaleka není takové megaluxusní terno, jak se v reklamách uvádí. Reklama "Alberte na letiště" mě fakt pobavila. Už vidím, jak si spletl svého Jaguára, A8L, BMW 7L, nebo MB S, s tímto prvokem >😁
Avatar - iudex
iudex
Samozrejme reklamná kampaň je nadsadená, ale ako píšeš, svoje dosiahla a zacielila pozornosť na najsilnejšiu zbraň Fluence: toľko auta za tak málo peňazí inde nedostaneš. A na to ľudia radi počúvajú. Takže na vysvedčenie z marketingu 1*.
_Teddy_
Suhlas. Pokial niekto chce sedan z nizsej strednej, nema velmi na vyber (daky Focus-sedan, neviem ci sa este robi, Corolla, Vento?, Mazda3). A z toho co je k dispozicii je Fluence asi jasny vitaz v kategorii cena/hodnota. Naviac celkom dobre vyzera. Ja teda male sedany velmi nemusim, ale kebych uz take auto kupoval, tak by to bol bud tento Renaultik, alebo Cruze...
Avatar - kari.laz
kari.laz
Tak já musím říct, že na mě působí skoro odpudivě. Jezdím každý den kolem salonu Renault a nemůžu už ho vidět. Pořád tam stojí. To už by jsem radši opravdu toho cruze, který se mi docela líbí.
_Teddy_
Vec nazoru. Ovsem na mna zas posobi Renault predsa len solidnejsie, ako "Daewolet". Kazdopadne ziaden dalsi sedan nizsej strednej o ktorom by som co i len uvazoval mi akosi nenapada...
Avatar - kari.laz
kari.laz
na mě daewolet taky nějak moc dobře nepůsobí, ikdyž si myslím, že cruze je značný posun. Ale ono si v této kategotii vybrat není jednoduchá. Já sám mám sedana naní sedana a měl jsem i jednoho už dříve a jsem s tím spokojený. Kufr malý není, jenom je nízký a je tam do něj malá díra. Vzhledem k tomu, že jezdím převážně sám a nic nevozím, tak jsem spokojený. Kočárek se tam taky vejde.
Avatar - iudex
iudex
No ale bicykel v celosti, ako ja dnes do môjho kombi, doňho nedáš. 😉
kyklop
niekto sa ani nepokusa a bicykel a podbne "naradie" hned hadze na strechu 😉
chrudoš
chrudoš
Panove, toto je na nasem narode komicke - ty nemenne nazory 😄 Jednou spatne, vzdycky spatne 😄 Budete prekvapeni, ale Cruze se v Korei prodava porad lako Daewoo, akorat tam se mu nikdo nesmeje, tam se zase smeji Skode, tak to je. Dneska neni technicky rozdil mezi koreou, francii nebo italii, vsechno je to kazove do 5 procent, jen v nas pretrvava jakesi predskudky
Gangrel
To je typicke pro vsechny Cechacky - predsudky plynouci z toho, ze Karel a nebo soused "povidal"... neni to tak davno co tady kazdej brousil nanejvis Favorita, ale dnes 20let pote je kazdy znalcem historie vsech automobilek, projel vsechno co se jeste neobjevilo ani v Zeneve, vsechno mel, vsechno zna a taky dostava svuj "werk" kazdy den na "hranici" a tak si muze uzivat tu "kvalitu" podvozku, kazdy den se mazli s plasty a hlavne najede pul milionu rocne - samozrejme za praci. A nejakej Frantik, Ital, Japonec nebo nedej boze Korea? No to snad ne... :-! byt Cech je proste "diagnoza" 8-s
st.paul
Tento problém nie je iba u Vás, ale aj na Slovensku. Veľa ľudí si radšej kúpi 7 rokov starého Passata so stiahnutými km o 150 000 na aktuálnych 200 000 a ak s tým zrovna nie sú tajne v servise (jediné poruchové autá na svete podľa nich vyrábajú Taliani), hrajú sa na machrov😄 Trápne, smiešne a detinské. Fluence vyzerá tak, ako si ho kto vybaví. Pozrite sa niektoré fotografie, na ktorých má "oblečený" komplet Sport paket. Pri všetkej skromnosti, v tomto kabátku vyzerá krajšie ako celá Nemecká prémia. A keď už sme pri nej, oproti neuveriteľne hnusnému a to slovo zdôrazňujem, HNUSNÉMU interiéru BMW1 sa vo Fluence človek cíti ako v Rollse 😄
Avatar - kari.laz
kari.laz
vypadá lépe jak celá německá prémie. To jsem se musel začít smát. fluence je jenom slušně vybavené auto za dobrou cenu. Je to taková lepší thalie. O vzhledu nemá cenu psát. Mě se třeba doslova hnusí. Je určitě na svou cenu a zaměření super. Ale spoustu lidi z něj dělá co neni. Holt marketing zafungoval dobře.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Kdo tady z něj dělá něco, co není? Krom té reklamy, která rozhodně myšlena se stoprocentní vážností.
Avatar - kari.laz
kari.laz
děláš to tu z něj třeba ty. Házíš tu věty že je nad celou německou prémií. Jenže ono to neni nic světoborného. Stále to je jen levné auto s dobrou výbavou.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Já? Kde? Asi by sis měl vzít prášky na halucinace nebo něco na uklidnění.

JEstli myslíš st.paula, tak se nauč číst: "Pri všetkej skromnosti, v tomto kabátku vyzerá krajšie ako celá Nemecká prémia"
Nevím, co jsi nepochopil na výrazu při vší skromnosti? Nebo dělá slovenština problémy? Je to jen 17 let od rozdělení federace.
Pokud jde o jeho srovnání, tak proč ne. Pokud jde o design, tak v nižší střední je BMW 1, které bangelovským jazykem rozhodně nemusí oslovit všechny, však jak dokázal Bangle polarizovat samotné členy BMW fans. O strohém interiéru 1-er toho taky bylo napsáno hodně a z vlastní zkušenosti 3-er taky nebyla nějaká sláva, aspoň z těch několika, co jsem si odzkoušel jsem nebyl ani v jedné přímo u vytržení

Audi A3 je hodně podobná Golfu, je sice elegantní, ale ne každému se single frame líbit nemusí a mě třeba na A3 taky moc nesedne. Interiér mě osobně v A3 nesedl, daleko více jsem pociťoval luxus v Golfu a i v tom Meganu, což je vlastně Fluence. Samozřejmě to není vše.

No a Mercedes. Áčko, Áčko, to je interiérem dosti zklamání, exteriérem taky dosti na pomezí... a Béčko už je pro změnu spíše MPV.

Takže pokud zkusíš číst a zamyslet se nad příspěvky, tak se ty jeho věty dají pochopit.

Pochopit se ale nedá, když se někomu dělá špatně z nějakého auta, možná bych to chápal ještě u Rodiusu nebo Čínské napodobeniny.
Avatar - Krispos
Krispos
Do celé německé prémie ovšem musíš zařadit auta srovnatelná s limuzínou Fluence (na letiště, Alfréde!). To znamená vozy jako Audi A4, BMW 3-er nebo sedan MB třídy C. A to jsou jen vybrané sedany, které Fluence odpovídají více než A3. Kdybych měl brát "celou" prémii, tak už bych asi na autora onoho příspěvku musel volat Chocholouška 😄
Avatar - Ronault.
Ronault.
Jak musím?
Můžu přece srovnávat srovnatelné. Pokud už tedy pominu cenu, tak nemůžu vyškrtnout třídu. To, co ti říká nadneseně reklama, to přece není hodnotící prvek.

Pokud si chceš příspěvky vykládat hystericky, tak bys Chocholouška měl vyhledat ty.

A jen tak mimochodem, pokud jde o srovnání čistě designu, tak i tak jde přece pochopit, že ve srovnání s exteriéru A4, 3-er a C-classe se prostě tohle někomu může líbit více. Mě se tedy rzhodně více líbí C-classe, která je náderná a v mých očích nemá ve střední prémii konkurenci, ale proti gustu... dál to znáš, ne?

EDIT: V kolika reklamách už hráli slavné celebrity a myslíš si, že ony výrobky opravdu používají? Namátkou Claudia dělala reklamu na Citroen Xsara
Avatar - Krispos
Krispos
Ale on nepsal o dané třídě, ale o celé německé prémii... a srovnávat sedan Fluence s hothatchem typu A3 taky neni zrovna fer...
Avatar - Ronault.
Ronault.
Tak já to překopíruju ještě jednou😒br /> Pri všetkej skromnosti, v tomto kabátku vyzerá krajšie.

Tak za prvé tam je napsáno při vší skromnosti, což je vyjádření, že chápe rozdíl mezi prémií a mainstreamem.

Za druhé tam píše o kabátku, který nějak vyzerá, což je design. Nemám s tím problém abych pochopil, že design se mu líbí více než u BMW, Audi či M-B.
Avatar - kari.laz
kari.laz
píšu na mobilu,tak jsem se o kousek sekl. Mělo to být reakce na příspěvek nad tebou. A pochopil jsem to dobře. A je jasné že to je psáno s nadsázkou. Ale nevím proč všichni tahají do srovnání hned německá auta. A pak si veme do úst prémii a porovnáva to s takřka lowendem (levná odvozenina od megane). Prémie v tomto segmenu toho opravdu nemá moc. Ale srovnání je trochu až extrem.
Avatar - Ronault.
Ronault.
To, že je Fluence levný, což ale není o tolik levnější než Megane, spíše je levný na úkor menší možnosti individualizace, aneb jen pětikvalt k zážehové 1,6 a dva diesely se šestikvaltem a 3 výbavy, které jsou hodně podobné...

A když k tomu připočteš, že cena v reklamě je v případě, že je auto na leasing, tak to není až taková výhra. Pokud si vemeš Megana, tak výjde na stejné peníze, kombi není o moc dražší, stačí kouknout do cenníku.

Pokud dotyčný ale myslí auto jako komplex, což těžko, tak to jej jde slušně vyvést z omylu.
Avatar - kari.laz
kari.laz
ono je to také dáno tím, že renault je u nás celkově dost levný a tím se částečně potírá ten rozdíl megane proti fluence. Ale takové ty drobnosti jako méně individualizace a podobně dovolili stlačit cenu
Avatar - Ronault.
Ronault.
Ten pohle na Renault je dvojí. Za prvé chce prodávat, ale za druhé jde s cenama hodně nízko, což jeho pošramocenému image nepřidá.

Jenže pošramocenou image si musí napravit tím, že se o něm bude mluvit hezky a to nepůjde, pokud se nebude prodávat. Docela těžký marketingový krok. Pokud se Renault polepšil, alespoň dle nové Laguny a výsledků testů spolehlivosti to tak vypadá, tak by to mohlo vyjít. Jestli ne, tak tohle nikam nevede. Uvidíme. Každopádně pro zákazníka je to dobré, i díky němu šly ceny jiných značek dolů. 😉
kuko
polepšil si určitě - nová Laguna, Clio 3, ale už i třeba Megane 2 po F/L, všechno vozy bez výraznějších problémů

Mně osobně se Fluence líbí jen v některých barvách, třeba černá mu sekne (jako každému autu >😒] )
Velmi povedený je podle mého továrenský sport packet, který v sobě skrýva ale skrýva protimluv - sport packet pro vůz, který je zaměřen jednoznačně na pohodlí a se základními motorizacemi. Ale opticky je to supr :yes:
pogo26
Tady se pořád píše o tom jak je Renault levný. V ČR sice není např. Megane o pár desitek tisíc dražší jako Octavia, není za cenu Golfu jako na západ od nás, ale je za stejné nebo vyšší ceny jako konkurence, jež chce v ČR něco prodat - Focus, P308, o korejcích nemluvě. Přesto se i přes vyšší ceny oproti konkurenci v Evropě daří a je nejrychleji rostoucí značka v mainstreamu v Evropě. Megane je v prodejích 2. po Golfu, v testech také obsazuje 2. místo po Golfu. Jde o druhé nejlepší auto v segmentu a cena a prodeje tomu odpovídají. Fluence je trochu něco jiného - levné auto pro rozvíjející se trhy se starší technikou a levnějšími materiály v interiéru. je to jen doplnění řady Thalia, Fluence, Latitude.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Prosím tě, jaká je ta starší technika ve Fluenci krom menšího výběru motorizací oproti Meganovi?
Nepočítám-li to, že nemá digitální rychloměr, což není přímo moderní technologie, ale spíše jedna z možností a pro konzervativního zájemce o sedan jistě vhodnější nabídka. Stejně tak i RS má klasický tahometr.

No a kde jsou v interiéru Fluence použity horší materiály oproti Meganu?
pogo26
Zkus si to porovnat. Plasty jsou sice měkčené, ale tvrdší, horší sedačky. Dále chybí automatická ruční brzda, natáčecí xenony,dvouobjemové airbagy, horší podvozek jako z Meganu II,.....
Avatar - Ronault.
Ronault.
Podvozek je měkčí, neznamená horší, rozdíl v plastech jsem nijak nepozoroval a porovnávat měkkost mi příjde trochu přeháňka. Rozdíl v xenonech je, nicméně v nabídce stále jsou. Těch rozdílů je méně, než by při velikosti auta šlo očekávat, rozhodně bych ho nestavěl do pozice Thalie. 8-s Interiér a zpracování Fluence stále převyšuje některé mainstreamové konkurenty, třeba Focus.
pogo26
Máš pravdu, interiér je i tak oproti konkurenci kvalitní. Větší problém jsou motorizace a individualizace. Tam prostě zapadá mezi Thalii a Latitude. Stejné je to i se zaměřením na prodej ve stejných oblastech. Možná s úspěchem dojde u Fluence k přehodnocení a začne se víc nabízet v západní Evropě. Třeba v británii se Fluence neprodává a i ve Francii je v nabídce jen s 1.5 Dci.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Koukám, že ti to působí značnou psychickou újmu. Podle čeho všechny soudíš, že hodnotí jenom podle toho co slyšeli. Koukám, že ty jsi asi projel všechny auta pod sluncem, že to všechno znáš. Sám tu pomlouváš, že všichni tu tahají jenom řeči z hospody a sám tu házíš rozumy. Nebo si léčíš komplex z toho, že jsi sám jel jenom v některých tebou zmiňovaných značkách. Tyhle paušalizované keci fakt nesnáším. Já konkrétně nemám větší problém asi z žádnou značkou. Mám již několikáté francouzské auto. Netajím se tím, že mám rád německá auta.
Gangrel
No tak moc nekoukej, nebo si budu myslet, ze mas spatny zrak ty samozvany ochrance lidskych (a predevsim tech ceskych) prav. Auto.cz je zname jistymi exremisty, co tu brblaji presne v tom stylu jaky jsem popsal. Ale na to ses tu sakra kratce, abys vedel. A ze bych si lecil komlex? Mit komplex z vlastniho auta? Ale no tak... 😄 Mozna pri vyberu pristiho vozu zvazim, zda nenavstivit Acka namisto autorizovaneho prodejce a nekoupit za bratru 200k nejakou tu peknou jetou Audinku s nalitanymi 300kkm - potom si budu taky moct pripadat jako buh - takhle jsi to myslel? Jestli si chces hrat na pana objektivniho a nemas rad pausalizaci, tak na auto.cz radsi nechod 😄 :-!
Avatar - kari.laz
kari.laz
Možná si odpočiň, ono topak bude lepší. Ty tu nadáváš Čechům, že jsou bůh ví co, pak si sám protiřečíš tím, že napíšeš že tu jsou někteří extremisté (což nepopírám) a pak tu začneš něco žbrblat o autě z bazaru. Sám tu ukazuješ jeden znak těch extremistů. KOnkrétně antikoncernu. Já se nikde o koncernu, an o bazaru nezmíním a ty hned zaútočíš na bazarový koncern. Na auto.cz chodím už pár let. Ale registraci mám krátce. To neznamená, že jsem si diskuze nečetl.
Gangrel
Jsem odpočaty, nemej peci garante.
V mem puvodnim prispevku jsem nenapsal nic antikoncernoveho a ani koncernovym odpurcem nejsem, neb jejich vyrobky vyuzivam. Jedine co mi vadi, jsou zdejsi extremiste z rad zastancu koncernu za kazdou cenu. A jen proto ze jsem zminil Audi jako premii, jsem odpurce? V tom pripade jsi ty ten extrem na opacne strane. Co kdybych tam napsal BMW? Co by sis vycucal z prstu potom? Malo ctes... upozornuji na to, ze "nekteri" prispevovatele ze zdejsich se v prubehu let klasovali na premiove lidi, byt meli ojete, velmi casto koncernove vozy (napr Skoda) a deklasovali kupce "novych taloskych, korejskych, ci francouzskych (spec Renault)" vozu do roli socek. Tak kdo je vetsi socka? Ubozak s ojetinou za 80-150k, nebo kupec lowendoveho vozu za 300-400? hm a o to tu jde 😉 A aby to nebylo uplne OT, tak zrovna Fluence lowend neni... spis bych rekl, ze by to mela byt modla vsech bazarovych "kauboju" 😄
kuko
já bych Fluence označil jako prémiový lowend, nebo submainstream >😒]
Avatar - kari.laz
kari.laz
Mě je jedno, co jsi napsal za auto. Protože jsi to stejně napsal uplně scetnou reakci na můj příspěvek. já jsem nikde o bazarech nemluvil. A ty jsi hned začal paušalizovbat, že všichni machrujou s bazarovýma autama. Možná by jsi se divil, kolik zdejších lidí má nová auta. Ale mě je to jedno kdo co má. Nebudu nikomu nadávat do Čecháčků a říkat jim takový voloviny. Když máš problém s nějakým extremistou, tak si to vyřiď v diskuzi s ním.
Fluence je levnější odvozenina sedanu od Megane. Něco málo na ceně přidalo provedení sedan, oproti hatchback megane, ale svými motory a prakticky nelovou individualizací se prostě nejedná o žádné terno. Jak napsal kuko, je to takový premiový lowend.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Porovnání Cruze a Fluence je dosti zajímavé. Zvenku vypadají oba auta podobně, resp. záď obou aut u mně vyvolává jen příjmené emoce a těžko říci, které je hezčí. Stejně i profil, ale tady je na sedan přecejn lépe vyvážený Cruze, naopak příď, tam ani jedno z aut neexceluje, ba naopak Cruze se svou dvojí maskou nevypadá vůbec pěkně. Je to docela zvláštní situace, protože u sedanů nižší střední třídy bývá problém přesně naopak.

Interiérově je ale jasně na tom lépe Fluence, materiálově to je kvalitní měkčený plast, ne nějakou síťovinou potáhla palubka. Prostorově trochu lépe co jsem zkoušel Cruze, ale ne rozdílem třídy.

Motoricky je to u ubou aut podobné, jen tedy Fluence by si zasloužil i něco silnějšího než 1,6 16V, ale klidné klientele, kterou bude brzdit i měkce naladěný podvozek to bude stačit. U dieselů je alespoň možný šestikvalt a 1,5 dCi je léty prověřený spolehlivý motor. Totéž víceméně platí i Cruze.

Takže vůbec to není až tolik lehké rozhodování a za dané peníze to pro ježdění z bodu A do bodu B jsou přecejen dobré volby. Samozřejmě, není to A8, není to limizunína, ale které dítě dneska věří reklamám a který hlupák dnes neumí pochopit nadsázku? Najdou se tu jak koukám takoví. 😐
Avatar - kari.laz
kari.laz
je jich dost. Podívej se třeba na iphone. A fluence se taky slušně zapsal jako limuzína ikdyž s tím nemá nic společného.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Já i phone nemám, reklamami se neřídím a hlupáci co vše z reklamy sežerou, ti mě netrápí.
VW se u nás taky pomalu zapisuje do prémie mezi lidma a prémie to není.
Avatar - kari.laz
kari.laz
souhlasím. Taky mi připadají lidi kolikrát jako stádo. Reklama dokáže ovlivnit spoustu lidi. Já také moc na reklamu nedám.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Jsou dva problémy, lidi jsou jak stádo, ale někdy i ty stádní věci mohou být kvalitní. Takže když někdo nařkne ze slepého "stádnictví" majitele Škodovek, kteří ke koupi mají rozumné důvody, tak to taky není dobré. Prostě zlatý střed je zlatý střed.
Avatar - kari.laz
kari.laz
tak to každopádně. Já netvrdím že všechny věci v reklamě jsou špatné. Ale lidé by měli více dbát na vlastní úsudek než všemu tupě věřit.
Avatar - Ronault.
Ronault.
:yes:
Ono to s tebou nakonec ještě půjde, >😒] >😁 😉
Avatar - kari.laz
kari.laz
Tento názor musí sdílet každý trošku myslící jednec. Jenom ovce a blb.ci žerou reklamu jako přikázání.
kuko
moje manželka pracuje v reklamce. Kreativci co výmýšlejí ty hovadiny jsou nonstop zhulení (případně popíjejí mlíčko a pojídají koláčky), takže u těch kousků na čistící prostředky apod se musí náramně bavit >😁
Banjo
Mě napadá ještě Myšák Lancer a o půl třídy níž Hund Accent 😄
boberko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - kari.laz
kari.laz
jakou to má souvislos?
Avatar - Ronault.
Ronault.
Trochu afektované, nemyslíš? Je to asi jak s tím Saabistou, co mu je špatně ze škodovek. Ten se ti taky nelíbil. A pokud se ti nelíbí, tak se na něj nedívej, nikdo tě nenutí. Stejně jako nikdo nenutí nikoho kupovat Superba 1,6 TDI.
Avatar - kari.laz
kari.laz
jeden dotčeny se ozval. Nevím proč sem motáš superba. Já jsem jen napsal svůj názor. Auto je to na svou cenu a výbavu velice slušné a spoustě lidi bude dobře sloužit. To že je mi vzhledově odporný je můj osobní názor a jestli máš problém s názory druhých, tak nevím co děláš na diskuzi
Avatar - Ronault.
Ronault.
Tahám sem Superba, kde jsi se ty proti podobným výlevům stavěl, ale tady jima machruješ.

A problémy mi dělají věty typu: Je mi z toho auta špatně, nemůžu se na něj dívat... Příjde mi to hodně přízemní, dokonce to nemá ani tu originalitu Ády a jeho černobílých televizí.

Zastanu se téměř každého auta, které mi něčím něco říká a taky každého, které je neprávem očerňováno pubertálními či postpubertálními výkřiky.... stejně tak jak Renaultů, tak v nedávné době právě toho Superba 1,6 TDI, kdykoliv Golfu a klidně i Fabie. Vždy však slušně a argumentačně.
Avatar - kari.laz
kari.laz
teď možná kecám, ale mám pocit že pod článek o superbu jsem nepsal. Jsem teď na mobilu a nechce se mi to teda hledat. Reakci na vzhled jsem psal samozřejmě s nadsázkou. To auto jsem nijak nekritizoval kromě toho pro mě příšerného vzhledu
Avatar - Ronault.
Ronault.
Se stejnou nadsázkou jako st.paul srovnáním designu s prémiovkou, jen on dokázal ještě napsat "při vší skromnosti"
Baxter
Ještě bych doplnil Fiat Linea. 😉
Avatar - Ronault.
Ronault.
Golf je spíše takový větší a krapet luxusnější VW Fox, tvou logikou.
Marketing prodává, kdo tohle neumí, stojí opodál, stačí si vzít příklad z takového Oplu ČR nebo Fordu SK.
Avatar - kari.laz
kari.laz
jenže fox je vlastní model. Ale thali je derivát clia co nabídne dobrý prostor a slušnou výbavu za dobrou cenu. To samé fluence je derivát od megane. obojí má plnit funkci prostorného relativně dobře vybaveného a zároveň levného auta. U vw toto lehce supluje jenom Škoda s tourem. Ikdyž to také neni úplně stejné.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Však ano, napsal jsi: "Je to spíše taková luxusnější a větší thalia"
A já píšu, že Golf je takový luxusnější Fox.
A je to naprosto stejné, protože Thalia je o třídu menší a vychází z Clia II a FLuence vychází z Meganu III. A mimochodem Megane Clio II se už nějaký pátek nevyrábí, zatímce Megane III je tady přes rok.
Stejně tak Fox vychází kdo ví z čeho, ale je o třídu menší ten Golf a je o tolik méně luxusní. Úplně stejná logika.

U VW je to o něčem jiném, protože VW tady žádné takové auto nenabízí, navíc Octavia Tour je někde úplně jinde, stojí na podvozku Golfu IV a ten má základ v GOlfu III z počátku 90. let, jen ta cena Octavie vzhledem k téhle zastaralé konstrukci a s ní třeba spojené bezpečnosti, vůbec neodpovídá. Ono Fluence díky základu Meganu nabízí 5* v crashtestu, např.
Avatar - kari.laz
kari.laz
nikde jsem nepsal z kolikátého megane vychází. Ale to je jedno. Jinak fox je o dvě třídy menší než golf. Pod golfem je polo. Ale u toho rencku to jsou auta schválně portavená s ohledem na nízkou cenu. To by jsi mohl napsat jinak úplně všude že jeden model je menší a druhý větší a tak dále a tak dále. Tour je opravdu jinde ale spíše jsem měl na mysli jeho zaměření. Tedy levnější auto podobné velikosti. To jak to je víme všichni
Avatar - Ronault.
Ronault.
Nemáš pravdu. Fluence vychází z Meganu, Megane rozhodně není postavený jen pro co nejnižší cenu. Z Meganu má veškerou techniku, jen nenabízí drahé motory, proto je Fluence levný. Kdyby se do něj osadily Tce, 2,0 dCi, dvouspojka, tak cena bude někde na úrovni Octavie.

Thalia je normální zástupce lowendu, technikou, vlastnostmi i danem vzniku auta, které mu stálo jako základ, jenž Renault nabízu na rozvojových trzích... a u nás.

Pod Meganem III je Clio III, ne Clio II, stejně jako pod Golfem je Polo.

Fox je brazilské auto, které rozhodně nelze považovat za čistě auto velikosti miniaut, ale svými rozměry je na pomezí dvou tříd. V Evropě se tenhle lowend neprosadil, stejně jako se Thalia neprodává na "západě"

Napsal jsem to podle mě naprosto adekvátně.
DanV
Máš ty pravdu. teď jsem si uvědomil, že jsem ve Francii za celejch 14 dní neviděl jedinou thalii. Ale hodně Dacii.
Teď jsem koukal na francouzský ceníky a například Megane 1,4 TCe e😜ression je dokonce o zhruba 1,5 tisíc euro dražší než Golf 1,4 TSI trendline.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Renault si "na západě" nechce poničit image mainstreamové značky a proto tam v současné době spíše lowendovou Thalii nenabízí, ale tohle tam má za úkol Dacia.

Taky to, že Renaulty jsou v některých státech EU dražší než VW tady proběhlo několikrát, kdo ví, jak to tedy nakonec je.
DanV
tož já se teď budu těšit z toho, že máme vlastně dražší auto než golf. ale protože jsme chytří, tak jsme si ho koupili v Čechách a vyšlo nás levnejc 😄 😉
kuko
:yes😒br />
vychytralý čecháček >😒]

já to udělal podobně 😉
DanV
jen pořád nechápu, jak je možný, že u nás je třeba ten megane o cca 130.000 levnější. jestli v ostatních zemích doháněj to, co u nás prodělaj... nebo jestli maj tak neskutečně vysokou marži...
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Je levnejsi, protoze to je krap!
kuko
ano, v Čechách je křáp, v Reichu je to kvalitní vůz 😉
DanV
porovnej si ceníky v zahraničí, pokud umíš aspoň základní slovíčka německy nebo anglicky, popřípadě francouzsky. ale ty fráninu asi ne, co? :-!
kuko
Oktávka byla zase v Reichu o víc než 100tis dražší než v ČR. Výrobní náklady jsou jen jedny, takže čachrovat se může jen s maržemi výrobce a prodejců. Rencek by taky velice rád prodával za cenu Golfa v ČR, realita je taká jaká je. K potěšení kupců Rencků :yes:
Klaudius
Správne. Ja som za Kangoo dal o 6000 menej ako ako musí dať Francúz. Je len potešiteľné, že aspoň niekde sú ceny prispôsobené kúpnej sile.
Provocateur
Je mi záhadou, že suverénně nejlepší auto nižší střední má na kontě 6 kousků a druhé nejlepší má 19 kousků, celkový podíl 0,7%.
webpaja
Tak u AR po náběhu prodejů asi pochopitelný...a pokud jich prodají ročně víc jak 100, bude to úspěch. U Brava je to na vyhození PR managementu.
Navtech
A to dělá wolff, co může, že?! 😉
kyklop
maka jak fretka >😒]
st.paul
Nie je mi úplne jasné, či je tvoj komentár písaný s nadsádzkou, prípadne posmešne, ale Bravo sa v CZ a SK dlhodobe moc dobre nedarí, pritom objektívne nejde o zlé auto. Čo sa týka Giulietty, je príliš skoro na akékoľvek komentáre. V predaji je necelé 2 mesiace a cenová politika Alfy je slušne povedané nepochopiteľná. Napr. v Nemecku začína cena na 19 900 eur, čo je o 3 000 eur viac ako v SK. Slušne vybavená Giulietta potom príde na 25 - 30 000 eur, čo už je cena za kráľovsky vybavený model 159 s čarovným turbo benzínom 1,8 TBi. V marketingu AR proste sedia babráci, ktorí sa napriek nesporným kvalitám Giulietty tvária, ako keby vyrobili auto pre Boha Dia. Som veľkým fanúšikom AR a Giulette držím palce, navyše jej predaje v EU ukazujú, že sa im vytúžený cieľ predať 100 000 kusov za rok možno splní, ale ich cenová politika nezodpovedá ich situácii, kedy potrebujú autá predávať ako teplé rožky.
Provocateur
Bylo to psaný s nadsázkou a trochu i posměšně, poté co nám bylo včera vysvětleno jako pravda pravdoucí, že nejlepší auto nižší střední je Giulietta, kousek za ní se krčí Bravo a pak až je zbytek světa.
webpaja
Jinak v Itálii je na Giu 22,000 objednávek a v červenci skončila na 3.místě ve třídě za Golfem a Kaškajem.
Provocateur
Kdyby se neprodávala Alfa ani v Itálii, tak už by mohla rovnou zavřít krám. Důležitý bude jak se ji bude dařit v Evropě.
Avatar - Dinar
Dinar
Taky myslím, že bude Julča v pohodě, cenově ji nastavili na golf ne na 1er nebo A3, a to je podstatné, za peníze golfu těch sto tisíc udělat musí. Otázka je, jestli to stačí. Škoda, že nevytáhli koncept znovuoživení delty na světlo až teď, podvozek z julče, design jako protiváhu alfě spíš do hran, celkově ostřejší střídmější, trochu odkaz na poslední úspěšnou deltu a mohli jednak slavit úspěch, jednak rozmělňovat náklady na platformu, motory atd. ve dvou modelech. Místo toho je tu ta načančaná Kečitka s myším čumáčkem, sorry, vím, že se ti líbí. 😄 😉
webpaja
Asi jako všichni nejsem zrovna mokrej z předku, ale celkový tvar a zadní světla mi přijdou neotřelý, zajímavý a sošný 😉
Kdyby s Deltou přišli až teď (a ano mělo by to svoji logiku), tak by neměli 2 roky co vyrábět...teda ne, že by se zapotili 😉
Avatar - Katikakus
Katikakus
Nejvetsi problem Fiatu a potazmo Alfy v CR vidim v reditelce ceskeho zastoupeni. Nic proti Polakum, ale tato pani ceskemu trhu absolutne nerozumi a na cislech je to jasne videt. Mel jsem tu "cest" s ni mluvit a jeji nazory jsou prinejmensim zvlastni. Nechci to nazvat primo obchodnickou impotenci, ale povazovat za hlavni prodejni argument technologii Blue&Me o mnohem vypovida. ;-\
Avatar - Dinar
Dinar
Tak, paní jen chápe, v čem jsou aktuálně silné stránky Alfy. >😁 😉
webpaja
Líbil ses jí v převleku šmouly a tak se ti to snažila naznačit >😒]
Navtech
Tak to asi myslela "blue for me" 😉
overnight
Designově nevypadá až tak zle, tedy kromě přední části, která vypadá jako by k autu vůbec nepatřila, jako by jí někdo po těžké havárce splácal dohromady tak ze tří starších Renaultů. Řekl bych, že je to celkem slušné auto pro chudší, ale o limuzíně mohou jeho majitelé dál jen snít, protože tohle se jí ani z dálky nepodobá >😁 Ale jako alternetiva k Loganu za ty prachy dobrá volba.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Ti kdo nechtějí pochopit nadsázku, ti ji nepochopí, to je pak smutné.

Ti co nemůžou pochopit, protože na to nemají, tak pro ně platí to, co je psáno v Bibli: Blahoslavení slabí duchem neboť jejich je království nebeské.

A co ty? Půjdeš do nebo nebo jsi jen smutný příklad? 😉
Avatar - kari.laz
kari.laz
Ještě že s tím nepřišla TATA NANO. Mohla se srovnávat třeba s MB S, když Fluence se srovnává s limuzínou. Ta reklama mi přijde blbá i jako nadsázka. Ale na drunou stranu na lidi to zabralo.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
tak to je úspěch :yes:
marianor
Mám otázku je Renault ešte stále tak blbí a robí to čo dakedy? Napr. potrebujem vymeniť manžety na prednej náprave na kĺboch a musím ich objednať tak že donesiem staré a podľa toho lebo že Renault dával na svoje autá to čo mal a napr. tie manžety sú asi 3 rôzne druhy na môj konkrétny model z roku 1996. Tak či ich to už prešlo a robia autá už normálne alebo to čo majú to tam dajú 😒
Provocateur
Z vlastních zkušeností ti můžu říct, že u Renaultu nikdy nebudeš potřebovat nic měnit. Vůbec nepočítají, že by se mohlo něco pokazit. Jsou to naprosto bezporuchový auta a Renault vyrábí náhradní díly pro svoje auta jen pro případ havárie nebo jiného cizího zavinění.
kuko
podle VIN kódu by ti měli vědět přesně říci. Není to jen otázka Renaultu, u každé značky se v průběhu výroby některé věci prostě inovují, proto součástka která pasuje na ročník 05,už nemusí být ok na ročník 06 😉
BeranK
Když už se tady tak propral ten Renault, řek bych, že by nebylo špatný do něj přece jen přestat trošičku bušit. Mám s jeho auty dost rozsáhlé osobní řidičské zkušenosti a myslím, že problémy s kvalitou jsou u něj poněkud jiného rázu, než třeba u Italů. U reanultů ony nedostatky nevyplývají z odfláknuté práce všeho druhu jako spíše ze snahy o rychlé a ne vždy dotažené zavádění nejmodernějších technologií. Setra má renaulty jako služební auta dvacet let, v posledních letech laguny a to, co zlobilo byla zásadně elektronika, nikdy neodcházely mechanické díly, nebo zde nebyly chybky z montáže (kolega v práci si zamiloval fiat Bravo, koupil si ho a teklo mu do něj přes těsnění dveří, přičemž tuhle vadu nikdo nedokázal opravit...neuvěřitelné), tohle se u žádného renaultu, co jsem znal nestalo (19, 4 laguny s výjimkou posledního typu, Val Satis a Scenic...).

Pokud jsem postřehl, ze strany renaultu jsme nezaznamenali už dost dlouho žadné bombastické a nařvané plány na straně jedné ani jsme už dlouho neslyšeli o žádném průšvihu s kvalitou. Navíc, design přdchozích typů (hlavně meganu 5D) byl nahrazen poněkud snesitelnějším (zrovna nejatuálnější Megan je ve všech karosářských verzích alepsoň podle mého názoru povedené auto,kam se na něj hrabe třeba nová Astra a o italech ani nemluvě) Clio také a hlavně nové Sceniky jsou povedené hodně, takže ani tady bych nebyl kritický za každou cenu. Laguna sice nic moc, ale zas taková hrůza to taky není.

Za co je renault ovšem možné chválit je rozhodně šíře portfolia jak typů tak motorizací (kam se naj proboha hrabe celý fiat i se svými značkami AR a Lancia dohromady) a pak jeden pozoruhodný fakt a to ten, že je to dneska asi nejglobálnější značka na světě. VW sice bude mít Suzuki, ale pouze Renault vlastní (nebo alespoň kontroluje) jak značku v Koreji (Samsung) tak značku v Japonsku (Nissan) a jejím prostřednictvím i její luxusní derivát v USA (Infiniti). Vlastní Dacii, ale kontroluje i část VAZu. A to skutečně nemá nikdo a je to docela unikátní.

Francouzi (nijak zvlášť je rozhodně nemiluji...) si vždycky dělali co chtěli a pozoruhodné bylo, že v řadě i dost moderních technologií jako jedni z mála dokázali držet krok s USA. Příklady - letectví a kosmonautika, jaderná energetika nebo třeba fakt, že největším dnešním evropským farmaceutickým koncernem (a po dvou amerických třetím na světě) je - francouzský Aventis.

Pokud tohle bude číst Áda, tak je mi to líto, ale je to prostě pravda 😄
Navtech
Čoveče, rozveď to trochu 😉 😉 Co má rendl společnýho s USA? Muroroa vs. Bikiny? Ať je rendl jakej chce, tak pokud prodává a to ať za jakoukoliv cenu, tak je OK na rozdíl od "jiných", kde jejich hlavní model válcuje Golf na domácí scéně.
kuko
Beran nepíše o tom co mají žabáci společného s USA, spíš o paralelách 😉

Jejich snaha o zachování samostatnosti ve značném množství průmyslových oborů je možná pošetilá a drahá, ale obdivuhodná.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Pravdu díš, rozumně napsáno. Já bych ještě s tou elektronikou dodal a vůbec kvalitou, že je dobré si vžycky rok dva od uvedení modelu počkat, nejlépe do faceliftu, ono to u Renaultu s tím novátorstvím často přeženou. 😄 :yes:
Avatar - Matheas Ropak
Matheas Ropak
ROn >😒]
Avatar - Katikakus
Katikakus
Kde to muzu podepsat? :yes:
Navtech
Home Credit a.s.
Moravské náměstí 249/8
602 00 Brno
tel.: +420 541 598 111
e-mail: homecredit@homecredit.cz
kyklop
>😒] >😒] >😒]
Avatar - Katikakus
Katikakus
To je nejaka hospoda, kde jsi stamgastem?
Klaudius
Nezaujatý a fundovaný pohľad na tunajšie pomery z nezvyklého uhla poteší. :yes:
Baxter
Největší problémy se zatékáním mají VW Passaty. kamarád s ním jednou zaparkoval na vjezdu do garáže, předkem dolů a po letním deštíku našel v přihrádce spolujezdce a na koberečku asi dva kýbly vody. Stejné problémy se zatékáním maj i druhý známý s passatem. Zkrátka po dešti na pdlaze vždy voda. Asi nějaká koncernová vlastnost "průtoková auta". 😄
kuko
může se stát všude. Fungl nová Kuga, zatékalo do ní - servisu trvalo týden než na to přišli - špatně nalepené čelní sklo.
Klaudius
Pokiaľ ja viem, zatekanie do nového Touaregu sa zúrivo riešilo pred nábehom výroby. A že nešlo o kvapky...
Voda je problémom vždy, a najmä pri tak zložitých tvaroch a skladbe plechov, aké dnešné samonosné karosérie majú.
Avatar - iudex
iudex
Nesúviselo to s tými tenšími plechmi a krútením karosérie?
Klaudius
súviselo to s nedoladenou technológiou zvárania - proste plechy vplyvom prevarenia uhýbali kam nemali a robili galibu
Avatar - iudex
iudex
Ano, také info mám tiež. Tak treba pár rokov počkať, kým vychytáte muchy, ako pri jednotke.
Klaudius
Našťastie s tým ja nič nemám. 😉
Avatar - iudex
iudex
Tá Kuga Tvojich svokrovcov? 8-s
kuko
ano, príjemné autíčko. po rýchlej testovačke ma nenapadá nič zásadné, čo by sa jej dalo vytknúť :yes: (okrem tých problémov so zatekaním)
marianor
no neviem ale podľa mňa nová Astra vyzerá veľmi dobre. Je pekný aj nový Megane ale Astra asi viac. hlavne ide o kvalitu na renault fore českom som čítal že v nových meganoch niečo vo vnútri škrípe ;-\
A čo som písal ja o prvom megane tak ma to celkom nahnevalo že na jeden model robili niekoľko typov napr. tých manžiet
chytrak1
Vypadá to jako rozumný názor, ale s jednou zásadní chybou. Jaksi jsi opomenul zmínit profláknuté mechnické problémy vozů jako Laguna 1 a 2 - umírající diesly a šestiválce, nízká životnost podvozkových dílů (ložiskka, čepy, polosy atd). A týká se to i dřívějších 19 a prvního meganu vč scenica. Za změnou jména ve vyšší tídě taky byl otřesná nespolehlivost safranu. Navíc vedení Renaultu někdy okolo roku 2005 samo přiznalo že v kvalitě budou muset přidat a poučit se od němců. Další věc - když se podíváš do TÜV reportů, tak zjistíš, že zrovna auto od roku 2000 dál se od nějakejch 5 let stáří velmi udatně bijou s Fiatem o poslední pozice. A rozohodně fiatu v tomto boji nic nedarujou. ;-\ A rozohodně to není jen elektronikou. Myslím že v poslední době se sice s kvalitou a spolehlivostí trochu zvedají ale stále mají pořádný kus cesty před sebou.
pogo26
Nech minulé století a podívej se na dnešek. Nikdotady taky nevytahuje " kvalitu Škodovek " v minulém století.
Mirasr
Ať žije Turecko! :yes: těm kecům o rencku se jen směju a jestli měl někdo rencka jednou a podělal se mu tak na 99% když si koupí dalšího tak s nim mít žádný problémy mít nebude. Proto se vyrábí tolik druhů a značek aut ať si každej vybere svojí co se mu líbí štěstí-smůla na ničem jinym nesejde