Ekonomika
V tabulce uvádějící základní tech. hodnoty jsou prohozené údaje uvádějící zrychlení z 0-100 a komb. spotřeba.
Pokud by to bylo správně, stalo by se z velkého rodinného MPV pěkné žihadlo.
Pokud by to bylo správně, stalo by se z velkého rodinného MPV pěkné žihadlo.
Yes, máš pravdu. Len tá spotreba by bola privysoká. Hoci ani tým siedmim litrom u benzínu 1.4 TSI neverím, skôr ešte o liter hore. Vysoká karoséria, prázdna váha takmer 1,8 tony...
Proč do toho nedají 1,8 TSI? Nejprodávanější bude samozřejmě deisel, ale 1,8 by jistě oslovila odpůrce sazometů...
Ádo, ignoruj prosím tento příspěvek! >😒]
Ádo, ignoruj prosím tento příspěvek! >😒]
Logicky bych to viděl na 2 důvody, které jsou provázané.
1. jak se píše, všechny motory mají splňovat eko- a spořivé normy. Takže tam dali 1.4TSI, kterou zjevně mají pro tyhle účely už upravenou.
2. Výkon 1.4 je 110kW, což je 150 poníků nemýlim li se. 1.8TSI nabízí 160poníků. Smysl by dávala nějaká jeho alespoň 170/180koňová verze, která by krásně zapadla mezi 1.4TSI a chystanou 2.0TSI 😉
1. jak se píše, všechny motory mají splňovat eko- a spořivé normy. Takže tam dali 1.4TSI, kterou zjevně mají pro tyhle účely už upravenou.
2. Výkon 1.4 je 110kW, což je 150 poníků nemýlim li se. 1.8TSI nabízí 160poníků. Smysl by dávala nějaká jeho alespoň 170/180koňová verze, která by krásně zapadla mezi 1.4TSI a chystanou 2.0TSI 😉
I keď je rozdiel medzi 1,4 TSI a 1,8 TSI len 8 kW, v praxi to vidím na subjektívne väčší rozdiel. Najmä v nízkych otáčkach, keď turbo ešte moc nefúka, ponúkne 1,8čka predsalen väčší ťah ako 1,4ka. Vzhľadom na predpokladané stále zaťaženie maloobjemového motora si dovolím odhadnúť, že úspora paliva 1,4ky v reále oproti 1,8 nebude žiadna.
"Najmä v nízkych otáčkach, keď turbo ešte moc nefúka,"... má právě 1,4 TSI (Twinch.) k dispozici (navíc) i kompresor, na rozdíl od 1,8 TSI... 😉
No i tak tam rozdiely sú už na papieri a som presvedčený, že v reáli budú ešte výraznejšie. Keď už chceš ísť do detailov, 1,4TSI má maximum výkonu až pri 5800 rpm, zatiaľ čo 1,8TSI konštantne medzi 5000 až 6200 (!) rpm, obdobne má o 10 Nm vyšší krútiaci moment v širšom spektre otáčok (maximum už pri 1500 rpm).
Já si spíše myslím, že to bude důvod třetí a to ten, že si nechtějí vystřílet hned všechno ze začátku. Kdo bude nutně chtít Sharan v benzínu, tak si holt koupí 1,4 a až prvotní zájem opadne, tak tam 1,8 TSI přidají do nabídky. Polde mě si šetří nějaké trumfy.
Ikdyž podle mě by tomu zrovna ta 1,8TSI seděla jak prd.l na hrnec. 😄
Ikdyž podle mě by tomu zrovna ta 1,8TSI seděla jak prd.l na hrnec. 😄
To by dávalo logiku, keby medzi 1,4TSI a 1,8TSI bol väčší výkonový rozdiel; teraz, keď je to len 8 kW, sa to javí z marketingového hľadiska ako nadbytočné. Inak s 1,8 TSI súhlasím.
nemyslím, že by to z marketingového hlediska bylo nadbytečné. Prvotní výběr motoru dělá 90% kupujících tak, že se podívají na obsah. Osatatní parametry zkoumají až o něco déle a věřím že polovina kupujících ani nezkoumá, jestli je nějaká varianta s menším motorem s podobným výkonem. Nehledě na to, že ten kdo se alespoň malinko o auta zajímá, tak si koupí taky radší 1,8 i když bude mít podobné parametry. Myslím, že se postupem času objeví.
VW zatím zásadně nenabízí k jednomu modelu 1,4 TSI (Twinch.) i 1,8 TSI, právě k vůli velmi blízkým, příp. stejným, výkonovým parametrům, takže logicky a dost pravděpodobně časem přibude 2,0 TSI, nikoli 1,8 TSI, které by toho (proti 1,4 TSI) stejně moc nevyřešilo, vzhledem k velikosti auta...
Inak pokiaľ sa nemýlim, VW, resp. Audi (tuším A5) ponúkalo 1,8TSI aj vo verzii so 125 kW. To už by bol dostatočný odstup.
Se 125 kW se naopak nabízel 1,4 TSI (do Golfu 5 GT), ale dnes se nejčastěji tento 1,4 TSI nabízí se 118 kW, tedy stejně jako 1,8 TSI a těch 110 kW je vlastně stejný motor se sníženým výkonem a dává se do "těžších" modelů jako Tiguan, Sharan...
Takže ak to zosumarizujem, jednoturbové 1,4TSI mal👋má verzie: 90 kW/92 kW/103 kW a twincharger mal👋má verzie: 110/118/125 kW, je to tak?
[odkaz]
i když o tom svém titulku vážně pochybuju >😁
i když o tom svém titulku vážně pochybuju >😁
No ako poznám Ladu, tak po polročnej fáze vyberania mena bude nasledovať ročné hľadanie vhodného miesta výroby, dvojročná skúšobná výroba, polročné stanovovanie cien a ročné dodacie lehoty. Takže tak za 5 rokov si budú môcť toto moderné autíčko zákazníci kúpiť. >😒]
Mě fascinuje ta výhra pro tvůrce nového jména, vůbec nevím, co bych si s ní počal >😁
keby si žil tam kde on, pochopil by si veľmi rýchlo.
Auto má síce trochu mdlý výraz a nenápadný dizajn, architektúra palubky a výplní dverí mi príde tiež trochu archaická, funkčne ale ťažko možno nájsť dôvod na výtku. Na využití vnútorného priestoru si tvorcovia skutočne dali záležať, a v dobe ústupu Francúzov z popredných pozícií v tejto triede Volkswagen prišiel a naozaj ťažkým kalibrom. Akurát by som bol opatrný s tou svetlou farbou prahov a zadnej strany operadiel predných sedadiel - zakrátko nebudú vyzerať tak krásne ako na fotkách.
Trošku ma zarazili len dve úrovne výbavy a obmedzená ponuka motorov. Oturbenú jedna-štvorku vidím vzhľadom na veľkosť auta na riadneho žrúta benzínu, hlavne pri svižnejšej jazde. Sľúbený dvojliter bude asi vhodnejšia voľba. Poteší aspoň, že downsizing sa nepretlačil aspoň v dieslovej forme, 1.6 TDI neponúkajú...
Pri tak veľkom aute by určite boli vhod aspoň zadné senzory už v základe, a aj navigácia by mohla byť vo vyššej výbave bez príplatku - predsa ide o auto určené primárne na dlhé cestovanie.
Spomenuté nebolo elektrické otváranie bočných odsuvných dverí.
A dúfam, že elektronická brzda v Sharane bude niečo trochu iné, ako ten pofidérny bazmek v Passate, ktorý skôr prekáža, ako by vodičovi doprial viac komfortu.
A ten 1,6TDI by bol dosť mimo misu, 77 kW na 1,8 tony, to by zrýchľovalo na úrovni HTP a skapínalo pri každej zelenej. 8-s