Ferrari svolává k opravě téměř 1250 vozů 458 Italia poté, co se objevily zprávy o jejich vznícení. Oznámila to dnes firma, jež je součástí italské automobilové skupiny Fiat. Majitelé vozů, které oheň poškodil, dostanou nový automobil.
Takýto ťah svečí o serióznosti značky, celkovo vzané všetky zvolávačky ja osobne beriem ako správny počin a priznanie si chyby ktorú zapríčinil možno externý dodávateľ a nie samotná fabrika. Určite lepšie ako niečo ututlávať prípadne sa na to úplne vy...
Externí dodavatel? Sorry, ale mi je jedno kdo je dodavatel a co zpackal. Já si kupuju auto od firmy XY a je jen její problém, že si objednala šmejdy o XYZ. Kupní smlouvu mám s ní, takže to je jen a jen její problém... A že F vyměňuje auta, když vám shoří? Televizi, která mi přestane v záruce hrát mi taky vymění (když shoří tak určitě, jinak ji aspoň opraví) a neplatím si servis. Takže to není vstřícnost, ale povinnost...
Aj majster tesár sa utne. Kto nikdy nechybil, nech hodí kameňom.
Povinnosť to bude, až keď sa niečo skutočne pokazí, prevencia slúži výrobcovi ku cti, hoci je logická - pretože je o v konečnom dôsledku lacnejšie a dobré meno značky skôr upevní ako poškodí (ak sa to nestáva častejšie). Niekto otvorene prizná chybu a napraví ju, niekto ju bagatelizuje, a snaží sa tváriť akože nič. V tom je ten rozdiel.
Tady se ale nejedná o možnou běžnou závadu, ale o něco co zálazníka/spotřebitele (příp. třetí osobu) může přímo ohrozit na životě... a proto to v tomto případě jako povinnost brát lze...
Ktorá chyba na aute ťa neohrozí na živote? niekedy je životným ohrozením aj zaseknutý pedál plynu, keď dotyčný postihnutý nepríde na to, že má aj brzdy...
Tady v evropě si spousta lidí myslí, že amíci neumějí brzdit. Ale je trochu problém, když u automatu nemají spojku brzdit auto, který zároveň žene motor dopředu, takže je celkem dobře možné, že nezastaví na takové vzdálenosti, kde by jinak zastavil.
Tohle je nesmysl, Toyota uz davno montuje system, ktery pri zmacknuti brzdoveho pedalu odpoji privod paliva od motoru.
Btw. doporucuji shlednout video v tomhle testu: [odkaz]
No zas tak samozřejmě bych to neviděl. Škodovka taky nestahuje auta, kvůli tomu, že jim např. přeskakujou rozvoďáky v 1,2 HTP nebo do nich teče dveřma jak do cedníku. Připadá mi to od Ferrari skutečně velkorysé řešení problému.
Odporuje to něčemu co jsem napsal? Když ten rozvoďák přeskočí, tak ho v záruce opraví. Však taky Ferrari dává nové auto jen těm, co shořelo, těm co ne ho jen opraví...
No tak jestli si myslíš, že to uhraješ na záruku tak to žiješ ve velkým omylu. Známýmu se to stalo na necelých 50 tisících a poslali ho se zárukou do háje. Rozvoďák je stejně jako brzdový destičky nebo spojka výměnný díl, který se opotřebovává a po opotřebení se musí holt vyměnit na něj se záruka nevztahuje a jestli ti přeskočí a zkurví u toho motor tak to je tvůj problém. Záruka na auto je akorát bouda na zákazníka aspoň u Škodovky to tak funguje.
Dle mého názoru, pokud si Ferrari buduje či vybudovalo pověst výrobce výjimečných luxusních sportovních automobilů, považuji za samozřejmost, že pokud mi shoří auto vinou výrobní vady, vymění mi vadný kus za nový. Za ještě větší samozřejmost považuji i to, že se nadstandardně! postarají o všechny své klienty, které se případná výrobní vada může týkat. Srovnávání Ferrari v tomto ohledu s "obyčejnými" automobilkami typu Toyota, Škoda, VW apod. je zcela mimo mísu...
Keby sa to stalo Kii, či Renaultu, tak by to bol pre mnohých "dôkaz", že sú to črepy. Keď sa stane to isté Ferreri, tak sa pochváli "zodpovedný" prístup automobilky ... (stačí si spomenúť na milión krát preberaný zhorený jeden skúšobný Ceed).
Nuž objektívnosť sa hľadá mnohým ťažko. Realitou ostáva, že žiadne auto nie je imúnne voči poruchám a je jedno akej je značky. Jednoducho čo sa môže pokaziť, to sa sem tam pokazí ...
Re: Źiadne peniaze nezabezpečia absolútnu kvalitu ...
Automobilky obvykle mlží, hrají mrtvé brouky, odpovědnost svalují na uživatele. Ferrari se k problému postavilo čelem, aktivně problém vyřešilo a odškodní i ty majitele, kde není jisté do jaké míry za škodu může majitel nebo výrobní vada. Proto je Ferrari chváleno.