Po tři desetiletí značka Gordini „spala“. Před dvěma týdny Renault překvapil záměrem oživit ji a nyní už známe detaily. Prvním modelem bude Twingo Gordini Renaultsport, představí se ještě letos a prodávat se začne v březnu 2010.
Jo je to bída...člověk by čekal aspoň několik úprav navíc oproti verzi RS...par kilo dolu, lepší brzdy atd....zkrátka trochu více ultimátní verzi. Ale tohle? Vzhledově se mi to ani nelíbí, takže bych radši volil klasický Twingo RS
Já myslel, že turbo je v GTcku, ne v RSku. Se mi zdálo, že Gordini je RS se speciálním lakem a doplňkama... takže Gordini i RS mají 1,6 16V motor.
A GT se u nás nenabízí...
z čeho soudíš wolfe? z toho co jsem si zjistil o obou vozech mi vychází vyšší krouťák o 40Nm pro fiat, pouze 1kW výkonu navíc a zrychlení na sto kratší o 0,7s. Twingo má taky papírově vyšší spotřebu 0.5l, ale každý snad už dneska ví, jaká je realita foukaných benzínů, když jim šlapeš na krk. Tohle opravdu nejsou pádné atributy, které by v mých očích posouvaly TwingoRS potažmo Gordini na vedlejší kolej vůči F500 Abarth, že by se nedali srovnávat nebo něco podobného. Právě, že se dají hezky srovnávat. A Abarth je v tomhle srovnání o něco rychlejší a lehčí, ale není to nějaký deklas. Je to srovnatelný rozdíl NAPŘ. jako když oktávka má nižší spotřebu a větší kufr v nižší střední oproti ceedu. Každopádně styl Twingu nechybí a výbava taky ne. Je to milé, hravé auto a při pohledu na ceník bych řekl, že těch pár Nm a desetin sekundy opravdu nestojí za řeč.
Když tady byl nedávno článeček o oživení značky Gordini, ptal jsem se právě na to, kam technicky tahle řada v nabídce RenaultSport zapadne. Mají totiž klasické GT/RS civilní verze, pak ostré Cup, a pak ještě maniakální závodní R-ka.
Odhadoval jsem to něco na úrovni RS + hlavně spíš akcent na image.
Mně to takhle dává smysl. :yes: Exteriér je boží, mor posledního roku - rámy kolem mlhovek - se tou bílou taky trošku znormálnili, modrý potah volantu s dvěma pruhy je excelentní vychytávka.
Chtělo by to ale ještě fotečky interiéru. To je pro mně jediné slabé místo současného Twinga.
Nemyslim si ze toto je priama konkurencia Abarth. To u Fiatu hraje rolu nekompromisneho sportoveho naradia. Renault ma vo svojom porfoliu radu sportovcov s privůastkami RS, RS-R....
Gordini skor ide po ludoch, ktorym zalezi na style, a luxusnejsej vybave. Ved sportovat sa da aj v luxuse a sgraciu. Pre niekoho je dollezite aby jeho auto vypadalo ako poulicny bojovnik, niekto zas rad posobi nenapadne,:-) co je asi aj moj pripad a iny zas rad ukaze ze ma rad kvalitne veci. Ta vybava o takom niecom jednoznacne svedci. Kozenne calunenie a sedacky v tak malom auto se len tak nevidia. O kupcov sa nebojim, ved uz aj RS Twingo si ich naslo viac nez dost.
Ako dalsi level RS vidim tuto filozofiu ako skvelu.
Tesim sa na dalsie modely a dufam ze pride aj Megane 5D.
Len mi je luto za starou krasou stareho TWINGA
je to skor taky miniHH na každodenné použitie, ktoré má však aj niečo ostré pod kapotou, Abart je skor konkurentom RS verzí, nie každý s tým predsa bude jazdiť na okruhy a v každodennom živote si každý rád dopraje pohodlie :-!
Myslím si, že v téhle části trhu (rychlá mini auta) snad ani přímá konkurence neexistuje. Tyhle auta si jedou každý tak trochu svoji písničku. Je to dáno už tím, že jsou určena spíš pro zábavu a ne pro primarní využití jako dopravní prostředek každodenního využití např. pro rodinu nebo na dlouhé trasy. Cílí na zákazníka, který už nějaké to auto má a chce se jen bavit. Tady spíš rozhodují preference jako fandovství, styl, sympatie atd..
Jo, mě se to líbí. Kdo čekal nabroušené 1.4TCe, bude asi zklamaný... no, potvrzuje se, že Gordini jde zatím spíše cestou finančně méně náročných vizuálních úprav. Proč ne... jako konkurence pro Abarth tak akorát.
Když oživují takovou legendu, jakou je Gordini, nějak mi k tomu nesedí Twingo II. Pod pojmem Gordini si tak nějak automaticky představím R8 nebo R12. Co kdyby radši kráčeli v podobných stopách a vytáhli Fluence Gordini?