Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Geely chce postavit v Číně až tři závody na výrobu vozů Volvo

Nový čínský vlastník švédského Volva chce automobilku přivést k zisku. Nejsnazší cesta vede skrze zvýšení produkce a odbytu na čínském trhu.
Zpět na článek
Avatar - eLzyx
14. 9. 2010 10:55
zajímavé počty
Plánujou navýšit kapacitu o 300 000ks ročně, ale v Číně plánují prodat 100-200t ks. Kam půjde ten zbytek? Doufám, že ne do Evropy 8-s
Jsem vážně zvědav, jak se Evropa postará o nové nezaměstnané.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Dinar
14. 9. 2010 12:32
Re: zajímavé počty
Neviděl bych to tak dramaticky, vzhledem k tomu, co tvrdili už u faceliftu S80 a teď s příchodem S60 potvrzují, tedy že verze modelů pro Evropu na jedné straně a Asii a Ameriku na druhé, se budou lišit, motorizacemi a nastavením podvozků, lze se domnívat, že modely pro Evropu zde budou i stavěny. Že se daného modelu prodá o několik desítek nebo o stovku tisíc více může jen pomoct, v každém ohledu, náklady na vývoj i výrobu se ředí, zvyšuje se počet variant a tedy možností individualizace atd. Jinými slovy, viděl bych to spíš pozitivně. ;-)
Avatar - Righ
14. 9. 2010 13:52
Re: zajímavé počty
Vidim to podobne - pokud si pro sebe dokaze Volvo urvat slusnej podil na cinskym trhu a prodavat tak nasobne vetsi pocet kusu jednotlivych modelu, bude to jenom dobre. A ze bude vyroba probihat primo v Cine nebo ze tamni vozy budou patricne upraveny tak, aby odpovidaly vkusu mistnich zakazniku, neni nic neobvyklyho ani skodlivyho. Treba pro takovou Skodovku je cinsky trh taky nejvetsi, svoje vozy tam vyrabi i patricne upravuje (vcetne oznaceni modelu) a nijak ji to na charakteru v Evrope neubralo. V Geely by byli blazni, kdyby z Volva udelali ryze cinskou automobilkou s prisli tak o evropsky a potencialne i americky trhy. Kdyby jim slo pouze o to, mit v portfoliu luxusnejsi znacku, nejakou by si jednoduse vytvorili a nekupovali za miliardy dolaru ztratovy Volvo. Co by naopak nadelalo v Evrope nezamestnany, jak naznacuje eLzyx vyse, by bylo pokracovani Volva v nastavenym smeru bud pod Fordem a nebo samostatne.
14. 9. 2010 17:19
Re: zajímavé počty
Volvo je jen začátek. U Volva jde jen o to ukázat, že zvládnou udržet a možná i vylepšit kvalitu u zavedené evropské značky.Udělají nové modely, evropští zákazníci jim zatleskají a pak už je jen krůček k tomu, aby uvěřili i ostatním čínským automobilkám, že to také dokáží. Když to dokáže Geely, proč ne i ti ostatní. Je to jen naše volba.
Avatar - kari.laz
14. 9. 2010 12:32
Re: zajímavé počty
Předpokládám, že by to tak bude. Proč by nepřesunuly výrobu domu, když zaměstnají lidi, veškeré peníze zůstanou doma. Doufám, že se za chvíli nedočkáme toho, že Volvo bude komplet čína včetně výroby.
Avatar - eLzyx
14. 9. 2010 13:14
Re: zajímavé počty
vzhledem k tomu, že si šikmoočka staví u sebe i vlastní vývojové centrum Volvo, tak bych se tomuto scénáři vůbec nedivil. Nejhorší na tom je, že jim to spousta mimoasijských zákazníků spolkne i s navijákem :'-(
Avatar - kari.laz
14. 9. 2010 13:20
Re: zajímavé počty
Je to asi ten nejhorší scénář, ale pokud by to tak bylo, tak by se volvo stalo rize čínskou automobilkou, která by měla z vlastní země jenom to jméno. Ale dofám, že tak daleko to nezajde a bude to jen jedno odvětví neevropského Volva. Problém je, že pokud se jim podaří mít komplet vývoj i výrobu mimoevropských, tak už jim nic nebrání to udělat u evroprských.
14. 9. 2010 20:47
Re: zajímavé počty
Nemáš nějaký špatný globus? Že máš na něm jen Čínu a Evropu.
14. 9. 2010 21:47
volvo z číny
Ted zbyva jen zacit vyrabet cinsky auta ve svedsku a volva dovazet z ciny >:D
Rozbalit vlákno
0