Plánujou navýšit kapacitu o 300 000ks ročně, ale v Číně plánují prodat 100-200t ks. Kam půjde ten zbytek? Doufám, že ne do Evropy 8-s
Jsem vážně zvědav, jak se Evropa postará o nové nezaměstnané.
Neviděl bych to tak dramaticky, vzhledem k tomu, co tvrdili už u faceliftu S80 a teď s příchodem S60 potvrzují, tedy že verze modelů pro Evropu na jedné straně a Asii a Ameriku na druhé, se budou lišit, motorizacemi a nastavením podvozků, lze se domnívat, že modely pro Evropu zde budou i stavěny. Že se daného modelu prodá o několik desítek nebo o stovku tisíc více může jen pomoct, v každém ohledu, náklady na vývoj i výrobu se ředí, zvyšuje se počet variant a tedy možností individualizace atd. Jinými slovy, viděl bych to spíš pozitivně. ;-)
Vidim to podobne - pokud si pro sebe dokaze Volvo urvat slusnej podil na cinskym trhu a prodavat tak nasobne vetsi pocet kusu jednotlivych modelu, bude to jenom dobre. A ze bude vyroba probihat primo v Cine nebo ze tamni vozy budou patricne upraveny tak, aby odpovidaly vkusu mistnich zakazniku, neni nic neobvyklyho ani skodlivyho. Treba pro takovou Skodovku je cinsky trh taky nejvetsi, svoje vozy tam vyrabi i patricne upravuje (vcetne oznaceni modelu) a nijak ji to na charakteru v Evrope neubralo. V Geely by byli blazni, kdyby z Volva udelali ryze cinskou automobilkou s prisli tak o evropsky a potencialne i americky trhy. Kdyby jim slo pouze o to, mit v portfoliu luxusnejsi znacku, nejakou by si jednoduse vytvorili a nekupovali za miliardy dolaru ztratovy Volvo. Co by naopak nadelalo v Evrope nezamestnany, jak naznacuje eLzyx vyse, by bylo pokracovani Volva v nastavenym smeru bud pod Fordem a nebo samostatne.
Volvo je jen začátek. U Volva jde jen o to ukázat, že zvládnou udržet a možná i vylepšit kvalitu u zavedené evropské značky.Udělají nové modely, evropští zákazníci jim zatleskají a pak už je jen krůček k tomu, aby uvěřili i ostatním čínským automobilkám, že to také dokáží. Když to dokáže Geely, proč ne i ti ostatní. Je to jen naše volba.
Předpokládám, že by to tak bude. Proč by nepřesunuly výrobu domu, když zaměstnají lidi, veškeré peníze zůstanou doma. Doufám, že se za chvíli nedočkáme toho, že Volvo bude komplet čína včetně výroby.
vzhledem k tomu, že si šikmoočka staví u sebe i vlastní vývojové centrum Volvo, tak bych se tomuto scénáři vůbec nedivil. Nejhorší na tom je, že jim to spousta mimoasijských zákazníků spolkne i s navijákem :'-(
Je to asi ten nejhorší scénář, ale pokud by to tak bylo, tak by se volvo stalo rize čínskou automobilkou, která by měla z vlastní země jenom to jméno. Ale dofám, že tak daleko to nezajde a bude to jen jedno odvětví neevropského Volva. Problém je, že pokud se jim podaří mít komplet vývoj i výrobu mimoevropských, tak už jim nic nebrání to udělat u evroprských.