Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mitsubishi Lancer: Nové motory 1,6 MIVEC a 1,8 DI-D MIVEC

Mitsubishi Lancer vyráží do vod nižší střední třídy s kompletně obměněnou nabídkou pohonných jednotek a akčním ceníkem, který začíná na 344.900,- Kč. Nový turbodiesel 1,8 DI-D MIVEC začíná těsně pod půl milionem Kč.
Zpět na článek
15. 9. 2010 07:59
15. 9. 2010 08:38
15. 9. 2010 09:05
15. 9. 2010 10:56
15. 9. 2010 11:36
15. 9. 2010 11:48
15. 9. 2010 12:56
15. 9. 2010 13:18
15. 9. 2010 15:32
15. 9. 2010 16:37
15. 9. 2010 18:33
15. 9. 2010 18:38
15. 9. 2010 19:08
15. 9. 2010 19:05
15. 9. 2010 23:01
16. 9. 2010 08:37
16. 9. 2010 12:01
16. 9. 2010 12:16
16. 9. 2010 20:18
15. 9. 2010 20:48
15. 9. 2010 18:56
15. 9. 2010 19:54
17. 9. 2010 10:37
15. 9. 2010 20:35
1. 6. 2015 13:14
15. 9. 2010 11:39
15. 9. 2010 13:03
15. 9. 2010 14:10
16. 9. 2010 00:03
16. 9. 2010 07:15
16. 9. 2010 08:52
16. 9. 2010 10:17
Avatar - 3_diamanty
15. 9. 2010 07:59
Konecne
poriadne dizle vlastnej vyroby a poriadny zaklad v podobe 1.6tky - tak to malo byt uz hned od zaciatku a pocty predanych misakov by boli dvakrat take ;-)
Rozbalit vlákno
25
15. 9. 2010 08:38
Re: Konecne
Taky mne moc tesi novy diesel a doufam, ze celkove pomuze k rustu prodeju na ceskem trhu.
Avatar - Glaukos
15. 9. 2010 09:05
Re: Konecne
Aby by l u nás úspěšný, tak by musel k povedenému dieselu přidat ještě variantu kombi
Avatar - janodespota
15. 9. 2010 10:01
Re: Konecne
Chyba mi tam maloobjemovy turbobenzin, napr 1.6T s tak 120 KW a okolo 250 Nm.... japonci v tomto ohlade nejak zaspali dobu.... ;-\
Avatar - Arnie J
15. 9. 2010 10:56
Re: Konecne
Spíš ještě nepodlehli evropskému blbnutí ohledně CO2.
15. 9. 2010 11:36
Re: Konecne
Tak nějak. Navíc móda maloobjemových turbobenzínů je ohledně CO2 lhaním si do kapsy. Spotřeba i emise jsou hodně závislý na stylu jízdy a když budu chtít využít plný potenciál auta, emise budou úplně jinde, než hlásá papír. O spotřebě nemluvě.
Avatar - Righ
15. 9. 2010 11:48
Re: Konecne
Japonsko rozhodne nutnost redukovat produkci sklenikovych plynu nepodcenuje, naopak v tyhle oblasti pari ke svetovym lidrum, coz se odrazi i ve vyvoji automobilu. Akorat se rozhodli rovnou vsadit na elektriku, at uz v podobe hybridu nebo cistokrevnych elektromobilu.

A pokud jde o ty evropsky turbobenziny, nehledal bych primarni pricinu jejich existence v redukci spotreby. Samozrejme, ze je to dulezitej faktor, ale co je jeste dulezitejsi, je fakt, ze vetsine ridicu (vcetne me) vyhovuje jejich jizdni projev. To znamena vysoka pruznost uz od nizkych otacek dana vysokym kroutakem. Je mi jasny, ze ted uslysim neco o linearnim zatahu atmosfery, vykonnostnich spickach a jizde v sedmi tisicich otacek, ale na to vetsina ridicu dlabe a chce hlavne co nejlepsi odezvu, kdykoliv seslapnou pedal plynu. Dobre se to ukazalo u premiovych znacek, kde si jednoznacne nejvetsi popularitu v poslednich letech ziskaly turbodiesely, a to hlavne pro svuj jizdni charakter a az druhotne pro usporu paliva. No a jizdni projev turbobenzinu a turbonafty je velmi podobnej.

A ze kdyz slapete turbobenzinu na krk, tak se vam normovana spotreba vzdali na x litru? Pokud budete chtit vymacknout z atmosfery ten samej vykon, tj. budete radit jak divi, abyste se drzeli ve vysokych otackach, nebudete normovany spotrebe o nic bliz.
15. 9. 2010 12:56
Re: Konecne
Naprostý souhlas, nevím na co lidi nadávají, že se nedá u nových turbobenzin motorů nedá jezdit za normovanou spotřebu. Já to mám otestované a jde to, jen se musí dodržovat předpisy a řekl bych, že když se normuje spotřeba jak u atmosfér tak u turbobenzinů, tak vždy se bere v úvahu, že člověk jede dle předpisů a bez zapnuté klimy a světel atd.
Ať mě někdo netvrdí, že se stejně výkonou atmosféru napr. 200 koni coz odpovida cca 2,5l obsahu, bude jezdit za stejnou prumernou spotrebu jako u napr. moderniho 2,0T ,

Samo pri stejnem aute, stejne vaze a aero odporu. Neni nad to srovnavat auto 10 let stare s mensi bezpecnosti, s mensim komfortem, s pul tunou minus na vaze a s emisemi jako lokomotiva :OD
15. 9. 2010 13:18
Re: Konecne
Jezdit za normovanou spotřebu se dá (možná), ale neužiješ si to. S atmosférou je určitě nárůst spotřeby při ostřejší jízdě také velký, ale rozhodně menší. Porovnávám motory se stejným obsahem, né výkonem. Tzn. koupíš stejně velký motor s turbem, víc si to užiješ, víc projezdíš, vyprodukuješ víc CO2. Automobilky si ale v rámci flotilových emisí nepohorší a platit budou míň.
PS: Já rozhodně nejsem zastánce CO2 šílenství, to bych jezdil v hybridu :-)
15. 9. 2010 15:32
Re: Konecne
Kdyz srovnavas motor stejneho objemu, jedno s turbem a druhe bez, tak srovnej spotrebu pri stejne dynamice, kdyz si to budes chtit "uzit", tj. atmo motor pojedes s plynem na podlaze, ten s turbem mu bude v pohode stihat bez velkeho vytaceni motoru, kdo myslis ze pak sezere vic? Ty tak nejak automaticky predpokladas ze kdo si koupi turbo tak porad jezdi z cihlou na plynu. Myslim ze zajimave srovnani je takova Fabka 1.2 HTP 44kW vs 1.2TSi 63 kW. HTP ma kombi spotrebu 5.7, TSI 5.2.
15. 9. 2010 16:37
Re: Konecne
Jenže se třema veverkama pod kapotou nebudu chtít jezdit rychle a tý spotřeby dosáhnu. S 1,2TSi pojedu určitě jinak, protože mi to ten motor dovolí. Já netvrdim, že benzínový turbo je špatná volba (to bych nejezdil tím, co mám), jen tvrdím, že to rozhodně není ekologičtější.
15. 9. 2010 18:33
Re: Konecne
A podle ceho hodnotis tu ekologicnost? Ja bych rek ze jedinym objektivnim kriteriem je spotreba a tu ma turbobenzin mensi.
15. 9. 2010 18:38
Re: Konecne
Tak porovnávat jen stejný objem bez výkonu...je dle mě nesmysl...porovnávám přeci stejný výkon....když chci stejnou spotřebu...a k tomu samozřejmě patřičný zážitek.

Jinak , když člověk jezdí každý den pracovně, tak mu silnější motor je vhodny k bezp. předjiždění atd. a ne abych honil motor na hranici každou chvíli >:D
15. 9. 2010 19:08
Re: Konecne
Silnější motor je určitě při předjíždění bezpečnější. Také teď předjíždím podstatně častěji než dříve. Spotřeba tomu ale odpovídá....
15. 9. 2010 19:05
Re: Konecne
Souhlasim víceméně s tou spotřebou, ikdyž tam hraje roli více faktorů. Nesouhlasim ale s tím, že turbobenzín má menší spotřebu. Spotřebu má stejnou (zhruba), pokud jezdíš lehká noha. Pokud přitlačíš, spotřeba roste velmi výrazně, víc než u atmosféry.
15. 9. 2010 23:01
Re: Konecne
Pro zajimavost par spotreb ze spritmonitoru (Golfu tam je nejvic):
Golf 1.6 atm. 75kW - 7.8
Golf 1.4 atm. 59kW - 7.1
Golf 1.2 turbo 77kW - 6.5
Avatar - iudex
16. 9. 2010 08:37
Re: Konecne
Neviem, či sú tie Golfy 1,6 samé služobáky (= terénne autá), ja som ale na Octavii II 1,6i (identický motor, pritom podstatne väčšie rozmery i hmotnosť) jazdil za 6,5 l. Jazdiť s menším autom s rovnakým motorom s o 1,3 l väčšou priemernou spotrebou už chce hodne ťažkú nohu. 8-s
16. 9. 2010 12:01
Re: Konecne
Hele, a to ti neprijde divne ze jezdis se spotrebou min. o pul litru nizsi nez je kombinovana? Obecne je znamo ze v beznem provozu se i na tu kombi spotrebu musis "trochu" snazit, ty jdes jeste dost pod ni. Nezpochybnuju ze zrovna ty jsi jezdil za 6.5, jenze to evidentne neni bezna hodnota a dost zalezi na tom kde clovek jezdi, coz se prave u vetsiho vzorku lidi jaksi zrealnuje (ze vzorku nejakych 100+ uzivatelu na spritmonitoru se taky dostal jeden na 6.4, ale drtiva vetsina jezdi za 7-8 a jsou takovi co jezdi i za 10 - nez zacnes rikat ze to neni mozne, zkus se projet s tim autem pres velke mesto v hustem provozu). Proto podle me o nejake hodne tezke noze tezko muzes mluvit kdyz ty mas spotrebu hodne vyjimecnou. Btw, u octavky tam ta spotreba vychazi stejna jako u Golfu, vysvetlenim muze byt to, ze je to sice o neco vetsi auto (vaha +cca 45-50kg), na druhou stranu ma lepsi aerodynamiku, coz zase zlepsuje bilanci (jestli v tom je jeste neco jineho, treba jine zprevodovani, nevim).
Avatar - iudex
16. 9. 2010 12:16
Re: Konecne
Sám som sa tomu čudoval, že v podstate nemoderný 8-ventil vo veľkom aute dokázal ísť za toľko. I keď jazda bola v prevažnej miere medzimestská. Ale už je to minulosť. Pri súčasnom aute už (bohužiaľ) plne potvrdzujem, že ísť za normovanú spotrebu je mimo reality (pri rovnakom spôsobe jazdy ako pri tej Octavii som sa k papierovej priemerke na menej ako 3 dl nepriblížil, normálne mám tak o pol litra viac).
16. 9. 2010 20:18
Re: Konecne
Jenže jsou lepší atmosféry než 1,6 v Golfu.Zatím snad ve všech testech z hlediska spotřeby,výkonu,akcelerace vycházejí motory i-vtec od Hondy srovnatelně s TSI.
Má to jeden důvod.Mezi spotřebou a otáčkami není přímá úměra,spíše mezi spotřebou a výkonem,respektive kroutícím momentem.
Avatar - saldy
15. 9. 2010 20:48
Re: Konecne
Hele, pozor aby se autor toho článku(pan Vaverka) neurazil >:D
Avatar - Katikakus
15. 9. 2010 18:56
Re: Konecne
mikeshi, tradicne ti uniklo, ze rec je o realne, ne o normovane spotrebe.
15. 9. 2010 19:54
Re: Konecne
Tak to dopada kdyz tradicne rychleji pises nez myslis. Kdyz nejsi schopny ten udaj o normovane spotrebe pochopit v kontextu pripevku radsi nereaguj vubec.
Avatar - Katikakus
17. 9. 2010 10:37
Re: Konecne
Skoda, zes ani tady nepochopil, o cem byl prispevek, na ktery jsi reagoval. Jak typicke... 8-s :no:
Avatar - Righ
15. 9. 2010 20:35
Re: Konecne
To je presne to, na co jsem ve svym prispevku narazel. ;-) :yes:
1. 6. 2015 13:14
Re: Konecne
japončíci vedia čo robia....nepodliehajú nátlaku Bruselu. Idú si svojou cestou a som zvedavý dokedy im to vydrží. Ak sa dajú i na turbo do menších motorov, tak budú musieť byť vpredu s kvalitou turbomotora. Ostatní budú vpredu zo skúsenosťami.
Avatar - Arnie J
15. 9. 2010 10:57
Příplatek za diesel
Teda ale příplatek 150 tisíc za stejně výkonný diesel, to je hnus >:D
Rozbalit vlákno
6
15. 9. 2010 12:48
Re: Příplatek za diesel
Pravda....ten cenový rozdíl je mazec...za ty peníze se dá již koupit pomalu o třídu větší auto >:D
Pochybuju že jim to někdo koupí....sice nový kvalitní diesl..ale za ty penízky...prooooč?
Avatar - saldy
15. 9. 2010 20:54
Re: Příplatek za diesel
Kdyby cena v nevyšší výbavě byla o 40t nižší tedy 540t už by to bylo rozumnější, taková cena s tímto dieselem už je dobrá nabídka, stačí jen chvíli počkat
15. 9. 2010 15:10
Re: Příplatek za diesel
Ty ceny jsou fakt dost optimisticke, pul mega za takovy diesel, takove auto a v zakladni vybave, to je odvaha, to muze koupit opravdu jenom velky fanda...
Avatar - Katikakus
15. 9. 2010 18:57
Re: Příplatek za diesel
No, jo, neni zakladni vybava, jako zakladni vybava. Mitsu neni Skoda, abys musel priplacet i za volant, nebo kola.
15. 9. 2010 19:24
Re: Příplatek za diesel
No, neni to poprve kdy mas problem s pochopenim psaneho textu, takze polopate pro tebe - nektere automobilky, nebudu jmenovat, maji tendenci nacpat do auta vybavu kterou nepotrebujes (naopak tam jina celkem podstatna chybi), nechat si za to zaplatit majlant a rikat tomu zakladni vybava. No a jsou oslici, kteri jim na to skoci, ze?

PS. Pokud jsi chtel nekdy priplacet u skodovky za volant a kola, to z tebe museli mit v dealerstvi vanoce a legendy o tobe tam koluji dodnes... >:D
Avatar - Katikakus
17. 9. 2010 10:35
Re: Příplatek za diesel
A potom kdo ze to ma problem s pochopenim psaneho textu 8-s :no:
15. 9. 2010 11:39
Lancer
Auto jsem mel moznost projet, dokonce se mi i libi - dokonce se mi libi i interier i kdyz je na nej hodne kritiky. Jedine co nezkousnu je ten veliky tlumic vyfuku - to je strasne, kdyz to vidim zezadu vypada to, ze ma Lancer pod kufrem nejaky sud.... :no:

Jinak take celkem nechapu rozdil mezi 1,6 a 1,8 - respektive rozdily jsou velmi male, takze nechapu pro to trochu nepostrci do vykonejsi verze.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Arnie J
15. 9. 2010 13:03
Re: Lancer
Tak papírově je tam malý rozdíl (0.3s ve zrychlení), ale v reálu těch 18kW navíc rozhodně pocítíš.
15. 9. 2010 14:10
Automat - bude?
Už chybí jen jedno a to masovější rozšíření dvojspojkové převodovky do ostatních motorizací. K tomu silnější diselu by se hodil... I tak mi tam chybí automat k dieslu
Rozbalit vlákno
0
15. 9. 2010 20:50
chybí šestikvalt
alespon s tim 1.8i mohl byt ;-\
Rozbalit vlákno
0
16. 9. 2010 00:03
mhq
:-O 8-s :no: >:D mhq
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Dinar
16. 9. 2010 07:15
Co tomu chybí
Už má lancer konečně podélně stavitelný volant?
Proč je tam jen CVT, když mají dvojspojku? K tomu dýzlu by to bylo eso rukávu.
Rozbalit vlákno
0
16. 9. 2010 08:52
ASX
Je zajímavé, že ASX s vyšší základní cenou u slabších motorů se jako předokolka dá pořídit levněji s dieslem 85 kW, než Lancer. A pokud jsem se stihl dobře podívat, tak i výbava a velikost kufru by mluvilo pro ASX...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Arnie J
16. 9. 2010 10:17
Re: ASX
Jo ten ceník Lanceru dělal někdo hodně zhulený, ceny slabšího dízlu nejsou vůbec v souladu se zbytkem:

1) rozdíl mezi 1.8 Invite a Intense je 100 tisíc
2) 1.8 DI-D 150k Intense stojí 580 tisíc
3) 1.8 DI-D 150k Invite by tedy při zachování stotisícového rozdílu stál 480 tisíc?? a byl by o 60 levnější než 115k verze!