Mitsubishi Lancer vyráží do vod nižší střední třídy s kompletně obměněnou nabídkou pohonných jednotek a akčním ceníkem, který začíná na 344.900,- Kč. Nový turbodiesel 1,8 DI-D MIVEC začíná těsně pod půl milionem Kč.
japončíci vedia čo robia....nepodliehajú nátlaku Bruselu. Idú si svojou cestou a som zvedavý dokedy im to vydrží. Ak sa dajú i na turbo do menších motorov, tak budú musieť byť vpredu s kvalitou turbomotora. Ostatní budú vpredu zo skúsenosťami.
Jenže jsou lepší atmosféry než 1,6 v Golfu.Zatím snad ve všech testech z hlediska spotřeby,výkonu,akcelerace vycházejí motory i-vtec od Hondy srovnatelně s TSI.
Má to jeden důvod.Mezi spotřebou a otáčkami není přímá úměra,spíše mezi spotřebou a výkonem,respektive kroutícím momentem.
Sám som sa tomu čudoval, že v podstate nemoderný 8-ventil vo veľkom aute dokázal ísť za toľko. I keď jazda bola v prevažnej miere medzimestská. Ale už je to minulosť. Pri súčasnom aute už (bohužiaľ) plne potvrdzujem, že ísť za normovanú spotrebu je mimo reality (pri rovnakom spôsobe jazdy ako pri tej Octavii som sa k papierovej priemerke na menej ako 3 dl nepriblížil, normálne mám tak o pol litra viac).
Hele, a to ti neprijde divne ze jezdis se spotrebou min. o pul litru nizsi nez je kombinovana? Obecne je znamo ze v beznem provozu se i na tu kombi spotrebu musis "trochu" snazit, ty jdes jeste dost pod ni. Nezpochybnuju ze zrovna ty jsi jezdil za 6.5, jenze to evidentne neni bezna hodnota a dost zalezi na tom kde clovek jezdi, coz se prave u vetsiho vzorku lidi jaksi zrealnuje (ze vzorku nejakych 100+ uzivatelu na spritmonitoru se taky dostal jeden na 6.4, ale drtiva vetsina jezdi za 7-8 a jsou takovi co jezdi i za 10 - nez zacnes rikat ze to neni mozne, zkus se projet s tim autem pres velke mesto v hustem provozu). Proto podle me o nejake hodne tezke noze tezko muzes mluvit kdyz ty mas spotrebu hodne vyjimecnou. Btw, u octavky tam ta spotreba vychazi stejna jako u Golfu, vysvetlenim muze byt to, ze je to sice o neco vetsi auto (vaha +cca 45-50kg), na druhou stranu ma lepsi aerodynamiku, coz zase zlepsuje bilanci (jestli v tom je jeste neco jineho, treba jine zprevodovani, nevim).
Jo ten ceník Lanceru dělal někdo hodně zhulený, ceny slabšího dízlu nejsou vůbec v souladu se zbytkem:
1) rozdíl mezi 1.8 Invite a Intense je 100 tisíc
2) 1.8 DI-D 150k Intense stojí 580 tisíc
3) 1.8 DI-D 150k Invite by tedy při zachování stotisícového rozdílu stál 480 tisíc?? a byl by o 60 levnější než 115k verze!
Je zajímavé, že ASX s vyšší základní cenou u slabších motorů se jako předokolka dá pořídit levněji s dieslem 85 kW, než Lancer. A pokud jsem se stihl dobře podívat, tak i výbava a velikost kufru by mluvilo pro ASX...
Neviem, či sú tie Golfy 1,6 samé služobáky (= terénne autá), ja som ale na Octavii II 1,6i (identický motor, pritom podstatne väčšie rozmery i hmotnosť) jazdil za 6,5 l. Jazdiť s menším autom s rovnakým motorom s o 1,3 l väčšou priemernou spotrebou už chce hodne ťažkú nohu. 8-s
Kdyby cena v nevyšší výbavě byla o 40t nižší tedy 540t už by to bylo rozumnější, taková cena s tímto dieselem už je dobrá nabídka, stačí jen chvíli počkat
Tak to dopada kdyz tradicne rychleji pises nez myslis. Kdyz nejsi schopny ten udaj o normovane spotrebe pochopit v kontextu pripevku radsi nereaguj vubec.
No, neni to poprve kdy mas problem s pochopenim psaneho textu, takze polopate pro tebe - nektere automobilky, nebudu jmenovat, maji tendenci nacpat do auta vybavu kterou nepotrebujes (naopak tam jina celkem podstatna chybi), nechat si za to zaplatit majlant a rikat tomu zakladni vybava. No a jsou oslici, kteri jim na to skoci, ze?
PS. Pokud jsi chtel nekdy priplacet u skodovky za volant a kola, to z tebe museli mit v dealerstvi vanoce a legendy o tobe tam koluji dodnes... >:D
Souhlasim víceméně s tou spotřebou, ikdyž tam hraje roli více faktorů. Nesouhlasim ale s tím, že turbobenzín má menší spotřebu. Spotřebu má stejnou (zhruba), pokud jezdíš lehká noha. Pokud přitlačíš, spotřeba roste velmi výrazně, víc než u atmosféry.
Tak porovnávat jen stejný objem bez výkonu...je dle mě nesmysl...porovnávám přeci stejný výkon....když chci stejnou spotřebu...a k tomu samozřejmě patřičný zážitek.
Jinak , když člověk jezdí každý den pracovně, tak mu silnější motor je vhodny k bezp. předjiždění atd. a ne abych honil motor na hranici každou chvíli >:D
Jenže se třema veverkama pod kapotou nebudu chtít jezdit rychle a tý spotřeby dosáhnu. S 1,2TSi pojedu určitě jinak, protože mi to ten motor dovolí. Já netvrdim, že benzínový turbo je špatná volba (to bych nejezdil tím, co mám), jen tvrdím, že to rozhodně není ekologičtější.
Kdyz srovnavas motor stejneho objemu, jedno s turbem a druhe bez, tak srovnej spotrebu pri stejne dynamice, kdyz si to budes chtit "uzit", tj. atmo motor pojedes s plynem na podlaze, ten s turbem mu bude v pohode stihat bez velkeho vytaceni motoru, kdo myslis ze pak sezere vic? Ty tak nejak automaticky predpokladas ze kdo si koupi turbo tak porad jezdi z cihlou na plynu. Myslim ze zajimave srovnani je takova Fabka 1.2 HTP 44kW vs 1.2TSi 63 kW. HTP ma kombi spotrebu 5.7, TSI 5.2.
Ty ceny jsou fakt dost optimisticke, pul mega za takovy diesel, takove auto a v zakladni vybave, to je odvaha, to muze koupit opravdu jenom velky fanda...
Už chybí jen jedno a to masovější rozšíření dvojspojkové převodovky do ostatních motorizací. K tomu silnější diselu by se hodil... I tak mi tam chybí automat k dieslu
Jezdit za normovanou spotřebu se dá (možná), ale neužiješ si to. S atmosférou je určitě nárůst spotřeby při ostřejší jízdě také velký, ale rozhodně menší. Porovnávám motory se stejným obsahem, né výkonem. Tzn. koupíš stejně velký motor s turbem, víc si to užiješ, víc projezdíš, vyprodukuješ víc CO2. Automobilky si ale v rámci flotilových emisí nepohorší a platit budou míň.
PS: Já rozhodně nejsem zastánce CO2 šílenství, to bych jezdil v hybridu :-)
Naprostý souhlas, nevím na co lidi nadávají, že se nedá u nových turbobenzin motorů nedá jezdit za normovanou spotřebu. Já to mám otestované a jde to, jen se musí dodržovat předpisy a řekl bych, že když se normuje spotřeba jak u atmosfér tak u turbobenzinů, tak vždy se bere v úvahu, že člověk jede dle předpisů a bez zapnuté klimy a světel atd.
Ať mě někdo netvrdí, že se stejně výkonou atmosféru napr. 200 koni coz odpovida cca 2,5l obsahu, bude jezdit za stejnou prumernou spotrebu jako u napr. moderniho 2,0T ,
Samo pri stejnem aute, stejne vaze a aero odporu. Neni nad to srovnavat auto 10 let stare s mensi bezpecnosti, s mensim komfortem, s pul tunou minus na vaze a s emisemi jako lokomotiva :OD
Pravda....ten cenový rozdíl je mazec...za ty peníze se dá již koupit pomalu o třídu větší auto >:D
Pochybuju že jim to někdo koupí....sice nový kvalitní diesl..ale za ty penízky...prooooč?
Japonsko rozhodne nutnost redukovat produkci sklenikovych plynu nepodcenuje, naopak v tyhle oblasti pari ke svetovym lidrum, coz se odrazi i ve vyvoji automobilu. Akorat se rozhodli rovnou vsadit na elektriku, at uz v podobe hybridu nebo cistokrevnych elektromobilu.
A pokud jde o ty evropsky turbobenziny, nehledal bych primarni pricinu jejich existence v redukci spotreby. Samozrejme, ze je to dulezitej faktor, ale co je jeste dulezitejsi, je fakt, ze vetsine ridicu (vcetne me) vyhovuje jejich jizdni projev. To znamena vysoka pruznost uz od nizkych otacek dana vysokym kroutakem. Je mi jasny, ze ted uslysim neco o linearnim zatahu atmosfery, vykonnostnich spickach a jizde v sedmi tisicich otacek, ale na to vetsina ridicu dlabe a chce hlavne co nejlepsi odezvu, kdykoliv seslapnou pedal plynu. Dobre se to ukazalo u premiovych znacek, kde si jednoznacne nejvetsi popularitu v poslednich letech ziskaly turbodiesely, a to hlavne pro svuj jizdni charakter a az druhotne pro usporu paliva. No a jizdni projev turbobenzinu a turbonafty je velmi podobnej.
A ze kdyz slapete turbobenzinu na krk, tak se vam normovana spotreba vzdali na x litru? Pokud budete chtit vymacknout z atmosfery ten samej vykon, tj. budete radit jak divi, abyste se drzeli ve vysokych otackach, nebudete normovany spotrebe o nic bliz.
Auto jsem mel moznost projet, dokonce se mi i libi - dokonce se mi libi i interier i kdyz je na nej hodne kritiky. Jedine co nezkousnu je ten veliky tlumic vyfuku - to je strasne, kdyz to vidim zezadu vypada to, ze ma Lancer pod kufrem nejaky sud.... :no:
Jinak take celkem nechapu rozdil mezi 1,6 a 1,8 - respektive rozdily jsou velmi male, takze nechapu pro to trochu nepostrci do vykonejsi verze.
Tak nějak. Navíc móda maloobjemových turbobenzínů je ohledně CO2 lhaním si do kapsy. Spotřeba i emise jsou hodně závislý na stylu jízdy a když budu chtít využít plný potenciál auta, emise budou úplně jinde, než hlásá papír. O spotřebě nemluvě.
poriadne dizle vlastnej vyroby a poriadny zaklad v podobe 1.6tky - tak to malo byt uz hned od zaciatku a pocty predanych misakov by boli dvakrat take ;-)