Jedno se musí Mercedesu nechat. Nemá strach. Klidně si radikálně změní design modelu vyšší střední třídy a klientům nakonec řekne: Buďte rádi, dělali jsme to kvůli vám. No tak uvidíme.
Mercedes je značka na vrcholu automobilového řetězce. Nabídne vše, co si jen milovník této třídy (E) může přát a může si dovolit i design s prvky, který u někoho vyvolává různé emoce. Ne ovšem tolik u těch, co "jezdí Mercedes". Kritici v podobném obleku, jako pan Zezulka (bez urážky), mu tím pouze dělají reklamu a pro ty také není určen. Klient Mercedesu neřeší pomyslné "levné prvky", to většinou řeší ten, co si ho nemůže dovolit a utěšuje se pocitem, že zvítězil sám nad svojí povadlou šrajtoflí.
Mercedes... jen si představ, kdyby se tak aspoň jmenovala tvoje holka a ostatní majitelé "hustokár" by bledli závistí, i kdyby si na diskošku přijel... pěšky. Na to můžeš vsadit svoje bačkory!
Re: Plač "zazobanca", alebo "na Mercedes mi nesiahajte"...?
To co pisete je hezke, ale nesmyslne. Velka auta delaji male detaily a jejich celkova harmonizace. Kvalitativni nedostatky se u M-B stavaji alfou a omegou a u kazde nove generace slychavame neco o navratu k bezporuchovosti zname z rad W123 a W124. A stale to vypada jako slibovana italska ofenziva.
Roadlook, ani AMS nejsou uplne motoristicke porady, ktere nutne vyhledavam, ale nemohu panu Zezulkovi uprit snahu o objektivitu. To jsou presne ty facky, ktere vyrobci potrebuji, aby nas, spotrebitele prestali tahat za fusekli!
nechapu proc panu zezulkovi tak strasne vadi zadek. me prave prijde zadek jako nejkrasnejsi cast auta. inu coz, jiny kraj jiny mrav, jen ste to tam nemuseli tolikrat opakovat...
Zdravím. Pan Zezulka musel za víko kufru pořádně zabrat, aby s ním zacloumal. (Uvedený vůz mám). Co se týče tvarů karoserie, jde o individuální názor. Samozřejmě se nemůže líbit všem. Já např. nevidím nic estetického na Opelu Insignia. Mercedes není určen pro mladé závodníky, ale pro určitou klientelu. Že se Mercedes strefil do černého ukazují statistiky prodeje.
Nepripada mi, ze by prave pan Zezulka byl nejakym Rambem, ani ze by se prilis snazil. A uprimne, pokud by se jednalo o seriovou zavadu, pak se da jednoduse napravit, paklize vsak jeden vuz touto zavadou trpi a druhy ne, je situace podstatne horsi. Ukazuje na nevyrovnanou kvalitu vyroby a sptany monitoring celeho vyrobniho procesu. To je vec podstatne horsi.
Mě tedy nepřijde, že by p. Zezulka nějak přehnaně kritizoval resp. vyhledával chyby, chování toho víka je z videa celkem patrné, může to být otázka konkrétního kusu, ale že to není v pořádku, je jasné. Pokud jde o design, osobně moc nerozumím tomu, když někdo vidí v novém éčku úplně něco jiného než v předchozím, mě přijde jeho design jako celkem logický vývoj, připasování aktuálních MB markant (více hran vč. hran. světěl) na klasickou siluetu předchozího éčka. A ten zadní blatník, vlnka, odkaz na MB Ponton, je taková třešnička, která se ale nemusí líbit každému, navíc tím vyboulením zadního blatníku si éčko přímo říká o větší rozměr kol. Věci, které se na novém éčku nelíbí mě, v testu ani nezazněly, krátká sedadla vč. ultrakrátkého opěradla, nešikovné ovládání jejich nastavení, lpění na řazení pod volantem, to z hlediska ergonomie. Ale také nebyly zmíněny věci týkající se jízdních vlastností, tedy to, že jízdní komfort je dobrý pouze v kombinaci standardního podvozku a 16" kol, cokoliv "výše" tj. větší rozměr kol resp. jejich kombinace se sportovním podvozkem dostává jízdní komfort éčka až za hranici toho, co je u MB obvyklé nebo respektovatelné. Ze stejného důvodu, daná konfigurace, nebylo naopak zmíněno perfektní parametrické řízení, akt. špička třídy. S čím bych souhlasil, je motor, tahle V6 je opravdu velmi dobrá, na MB má například velmi nezvykle rychlou odezvu na plyn a spotřebu, kterou se blíží etalonu šestiválců od BMW.
Jenže ten pětikvalt je už vykopávka, mmch. taky jeden z příkladů šetření na nové generaci éčka, počkej až bmw předvede v F10 i u nižších motorizací nový osmikvalt, to je převodovka o tři generace dál než ten 5st AT u MB, a nejde ani tolik o počet stupňů, on už aktuální šestikvalt BMW je proti tomuhle starému MB nebe a dudy. ;-)
mam v S500 5kvalt a nemyslim si, ze je to vykopavka. Nechapu takove reci o osmikvaltu... Myslim, ze normalni clovek to nepozna a ani nevyuzije... Tady spis jde o kvalitu a vydrz
to keď som tu ja spomenul, že mi vadia krátke operadlá na sedačkách, podivný plast na zadnej strane klimatizovaných sedadiel atď. , tak som tu bol za de.bi.la, čo vyhľadáva chyby. (že, GTI? ;-) )
Som zvedavý, ako s tvojou kritikou dopadneš ty... :-)
Ale ne, on to auto má, proto za něj kope, taková diskusní klasika, obhajoba vlastní garáže, on každý nerad slyší, když jiný hledá mouchy zrovna na tom, co si sám do té garáže vybral. :-);-)
Ako proti plastu nemám ani ja nič, len keby v tom E-čku ten plast nevyzeral ako z Logana. O tom to je. Včera som bol pozrieť Jaguar XF a tam bol tiež plast, ale taký ako má Guru na palubovke a to je sakra rozdiel... ;-)
Ja mam v Audi taky plast tvrdy jako naradi Rosenberga pri nataceni filmu a tak nejak mi to nevadi, zato si dodnes pamatuju, jak vypadala kdysi latka od deti ;-)
Jen na okraj, pod volantem není řadící páka, ale páčka elektronického ovládání převodovky. Použijete ji jen jednou při rozjezdu. Po zastavení a vypnutí klíčku se automaticky zařadí P. Chcete li řadit ručně, máte pod volantem 2 pádla. Co se týče sedadel, asi záleží na typu sedadla, kterým je vůz vybaven a velikosti řidiče. Elektrické ovládání je dělené na přední a zadní část sedáku a na opěradlo. Lze si nastavit ideální polohu. Pro mou výšku vyhovují. Samozřejmě, čím větší průměr disků, tím menší pohodlí. To ale platí o všech vozech.
Fakt je to elektronické ovládání převodovky? Žůů! >:D
Možná to tobě vyhovuje, já toto řešení považuju za ergonomicky méně šikovné než klasicky umístěný "elektronický volič" AT na stř. tunelu. (např. BMW)
Pokud jde o sedadla, éčko má různé varianty z hlediska vybavenosti sedadla, tj. el. s ovládáním růz. možností nastavení, nebo dofukováním bočnic, rozměr je ale u všech variant stejný, jsou malá, a to nejen oproti konkurenci, ale také oproti předchozímu éčku. Jako jejich "Letity" zákazník to jistě víš.
A s těmi koly, těžko nějak rozumně reagovat na větu, "čím větší průměr disků, tím menší pohodlí", tady přece nehodnotíme obecně, mluvíme o srovnání v rámci třídy resp. v rámci toho co je standard u MB, a tady se od těchto standardů nové éčko odchyluje směrem k tvrdosti. Nehodnotím, jestli je to obecně dobře nebo špatně, přináší to jiné výhody, takový avantgard s AMG paketem se ovladatelností minimálně vyrovná E60, jen říkám, že je to jinak než to bývalo. Klasický kupec éčka si stejně vezme airmatic.
Ešte by som pridal, že mne pripadalo po presadnutí z Audi A6 riadenie ako keby bolo bez posilovača. Nehovorím, že je dobré mať preposilované riadenie, ale u auta tejto triedy - špeciálne MB, by som sa pri jazde mestom nerád cítil ako v posilovni...
Já si při tom videu uvědomil, že celý zadek "E" se nese v duchu kinetického designu. A na rozdíl od Fordu opravdu vypadá, že se hýbe, přesněji chystá se upadnout.
no ja by som asi bol rád, keby aj odpadol. považujem to za najslabšiu časť auta. Ale u tohoto E-čka strašne veľ záleží na farbe a "výbave" ako AMG paket a podobne.
Fakt elektronické. 7 st. automat je možno ovládat mechanicky nebo elektronicky. U uvedeného vozu jde o elektrickou vazbu, nikoli mechanickou. 5 st. automaty jsou s mechanickou vazbou.
Šmarjapano, zkus nějakou diskusi třeba na Vlasta.cz, tady nejspíš narazíš na lidi, kteří už nějaké to auto viděli. Dal jsem ti tam příklad voliče BMW, taky elektronického, na tunelu, nejde o způsob vazby, jde o umístění samotného voliče, prostě mi na tunelu přijde víc po ruce, např. při manévrování, netočíš volantem oběma rukama, jen jednou, pravá je na loketce a řadí mezi R a D jen klik, klik, nemusíš zdvihat ruku k volatnu, ale jak říkám proti gustu...
Mně osobně se nové Ečko velmi líbí ... z trojice MB, BMW a AUDI nejvíc (i když nová 5ka taky není špatná). Video test se mi ale velmi líbil - zejména snaha o objektivitu. W124 byla bomba na svou dobu a od té doby se jí kvalitou přiblížila snad jen tato poslední generace ... i když design u původní W124 se mi zamlouval ještě o něco více. Hlavně se mi dříve líbila celková mohutnost Mercedesů - což už dnes tak moc není. A výdrž - W124 byla téměř nezničitelná.
Pohybujeme se ve třídě snů, je proto potřeba napsat, že případné kritické poznámky ať už na margo BMW či MB jsou z kategorie peříčka vznášejícího se nepatřičně nad tvý božským lůžkem s mušelínovými nebesy. Tohle není kategorie aut, u nichž když chceš zvýšit v dlouhým táhlým rychlost, musíš vypnout klimačku.
Tak tedy Éčko. Podle mých estetických kritérií, vůz, který (jak přesně píše Dinar) jednak vizuálně navazuje na své(ho) předchůdce, jednak posouvá vnímání karoserií až někam na hranu, kde se setkává účelnost s uměním. Jsem například dokonale uchvácen z výrazu předku, z geniální boční hrany a vždy mě uklidní pohled zadní, který prostě to auto tak nějak elegantně uzavírá. Je to Mercedes. Tedy vůz, který definuje sám sebe. A tedy jisté pihy na kráse hledáme především proto, abychom si uvědomili, že na rozdíl od Mercedesu, jsou tu ještě jiná auta, auta jejichž pihy jsou v nich rozeseté jak vlčí máky po letní louce.
Jistě, že i na nové bavrské pětce nalezneme tu a tam pihu, jinak to ostatně ani být nemůže. Za sebe tu píši, že oba dva nejsilnější konkurenty vnímám jako božské produkty, jako racionální zenit možného, jako dokonalé hračky pro nás, nedokanalé jezdce.
A koho favorizovat? No... jetě v neděli to bylo poměrně jednoduché. Od premiéry nové bavorské pětky jsem se ovšem ještě nevzpamatoval z rány na solar, co mi uštědřil její kokpit. Měl jsem totiž v rukávu diskuzního trumfa, s nímž jsem počítal při boji na diskuzích... Jenomže co teď? Vždyť od té přístrojovky snad nejdou vodtrhnout ani ty voči... Vybírám to tedy jen a než podle vnitrotřídní suborientace. Mercedes-Benz E-Klasse je pro mne tím pravým šlechticem elegance, estetiky a jisté vjemové nadstavby, která se obtížně popisuje, o to příjemněji žije.
Pro mne je po vcerejsku vitez jen jeden 5GT - vcera jsem ji mel pujcenou na predvadecku a byl jsem u vytrzeni- v lepsim aute jsem nejel. Proti MB-E nic nemam ale neco ji proste chybi ;-\
Jasně, podle vkusu každého soudruha. Je to jak říkáš, kritiku éčka je třeba vnímat jaksi v kontextu, tady mluvíme o jednom z vůbec nejlepších aut, která se dají koupit, bez ohledu na třídy. Mě se základní tvary éčka líbí, ale už jsem to zmiňoval, jeho design jako celek dokonale funguje jen v určitých konfiguracích a barvách, avantgard ve stříbrné či bílé na osmnáctkách s AMG paketem, tmavá palubka, hliník, béžový křesla, to je fakt žrádlo. :-):yes:
Trefil ses skoro úplně přesně.... Bílé (kupé s černou střechou) na 18" s AMG pak., tmavý interiér (včetně stropu)..., takže až na ty béžová křesla určitě ano... :yes:;-)
Verim, ze se temer vsem libi predni cast modelu Avantgarde, ale testovana varianta klasik se ctyrmi hranatymi a ctyrmi kulatymi svetly je mirne receno nevkusna.
To já měl spíš představu, že narážíš na totálně oholené auto, ale totálně!!! To jsem ještě nezažil. A ten kufr??? MB totálně zklamal :-(:-(:-(:-(:-(:-(