A je to tu: ani najprestížnejšie sedany luxusnej triedy sa nevyhli nevyhnutnému trendu downsizingu a znižovania emisií: výsledkom je štvorvalec vo vlajkovej lodi zo Stuttgartu.
Prv, než začneme kričať: ó tempora, ó mores, pozrime sa do minulosti: S-Klasse generácie W 140 (tzv.mamut) mal ako základ 110 kW dízel. Predošlá generácia W 220 mala základný dízel s výkonom 145 kW. Ani jednému sa nemohlo ani snívať o krútiacom momente 500 Nm.
Takže ako, je to koniec sveta? Samozrejme nie je. Ide o daň dobe a emisným limitom, keď sa ráta kumulované emitovanie CO2 modelu/značky a na jeho zníženie sú dobré i takéto základné motory. Že si nikto nebude štvorvalec kupovať? Logicky, veď sú tu vynikajúce šesťvalce 350 CDI a tie iste zostanú i najpredávanejšími motorizáciami. Teda sa vlastne nič nezmení, len v kolónke emisie si M-B bude môcť uviesť nižšiu cifru.
Ako som písal, úlohou tohto motora nie je byť rentabilný, ale znížiť priemer CO2 na model. Okrem image "najúspornejšej limuzíny" je to i nezanedbateľný vplyv na výdavky M-B (poplatky za nadlimitné emisie). Preto tento motor, i keby si ho nekúpilo ani 1% z kupujúcich S-ka, zostane.
Hotelové taxíky, majitelé firem v důchodu apod. Své zákazníky si tohle auto najde, z hlediska prodejů to jistě nijak zásadní přínos nebude, je to jak říkáš, dílem odpověď na stupidní euroekohry, dílem snaha o využití každého kousku prostoru pro zvýšení prodeje, zde jako vstupenka do lux. třídy se stále ještě akceptovatelným výkonem. ;-)
Jenže ten průměr emisí se počítá ze skutečně prodaných aut, takže ten čtyřválec si bude muset někdo koupit. Cest jak toho docílit je hodně... třeba uměle zvýšit cenu šestiválců ;-\
Jde o vážený průměr, jinak by to postrádalo smysl - každé značce by stačilo udělat několik desítek neprodejných elektromobilů s 0 g/km a dál by mohli vyrábět cokoliv, protože s nulou se to nádherně průměruje :-)
Je to moc pekny priklad, ale jak to budou delat znacky jako Aston Martin, tak to teda nevim. Tam se tech IQ toyot predelanych na Autin bude muset prodat hodne aby se to ukazalo v celkovych cislech. Chytrejsi budeme v roce 2012.
neviem kto si teda kupi to esko s motorom 250CDI . Bud to bude "ekologicky ale movitejsi zakaznik" alebo bude vidiet esko po prvy raz v zivote a kedze bude skladom tak ho zoberie. Su tam predsa krasne 6V a 8V ci uz benzin alebo nafta a tusim aj hybrid.