Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mercedes-Benz S: Čtyřválcový turbodiesel 250 CDI přece jen přijde

Tak přece! V luxusní stuttgartské limuzíně se nakonec objeví přeplňovaný vznětový čtyřválec 250 CDI.
Zpět na článek
Avatar - iudex
17. 9. 2010 08:26
KONIEC SVETA - ŠTVORVALEC V S-KU (?)
A je to tu: ani najprestížnejšie sedany luxusnej triedy sa nevyhli nevyhnutnému trendu downsizingu a znižovania emisií: výsledkom je štvorvalec vo vlajkovej lodi zo Stuttgartu.
Prv, než začneme kričať: ó tempora, ó mores, pozrime sa do minulosti: S-Klasse generácie W 140 (tzv.mamut) mal ako základ 110 kW dízel. Predošlá generácia W 220 mala základný dízel s výkonom 145 kW. Ani jednému sa nemohlo ani snívať o krútiacom momente 500 Nm.
Takže ako, je to koniec sveta? Samozrejme nie je. Ide o daň dobe a emisným limitom, keď sa ráta kumulované emitovanie CO2 modelu/značky a na jeho zníženie sú dobré i takéto základné motory. Že si nikto nebude štvorvalec kupovať? Logicky, veď sú tu vynikajúce šesťvalce 350 CDI a tie iste zostanú i najpredávanejšími motorizáciami. Teda sa vlastne nič nezmení, len v kolónke emisie si M-B bude môcť uviesť nižšiu cifru.
Rozbalit vlákno
13
17. 9. 2010 08:36
Re: KONIEC SVETA - ŠTVORVALEC V S-KU (?)
Do roka a do dne uvidime zda tlak z Evropy a emise stim spolecne na jednotlive koncerny opravdu prijme potencionalni zakazniky kupovat tyto motory...

Sjem rad, ze to MB je schopny nabidnout, ted jen uvidime na prodejich. Nic se nebude vyrabet vecne pokud se to neprojevi v prodejich...
Avatar - iudex
17. 9. 2010 08:46
Re: KONIEC SVETA - ŠTVORVALEC V S-KU (?)
Ako som písal, úlohou tohto motora nie je byť rentabilný, ale znížiť priemer CO2 na model. Okrem image "najúspornejšej limuzíny" je to i nezanedbateľný vplyv na výdavky M-B (poplatky za nadlimitné emisie). Preto tento motor, i keby si ho nekúpilo ani 1% z kupujúcich S-ka, zostane.
Avatar - Dinar
17. 9. 2010 09:10
Re: KONIEC SVETA - ŠTVORVALEC V S-KU (?)
Hotelové taxíky, majitelé firem v důchodu apod. Své zákazníky si tohle auto najde, z hlediska prodejů to jistě nijak zásadní přínos nebude, je to jak říkáš, dílem odpověď na stupidní euroekohry, dílem snaha o využití každého kousku prostoru pro zvýšení prodeje, zde jako vstupenka do lux. třídy se stále ještě akceptovatelným výkonem. ;-)
Avatar - Ricardo
17. 9. 2010 10:41
Re: KONIEC SVETA - ŠTVORVALEC V S-KU (?)
No snad zapracují na zvukovém projevu a hlavně vibracích tohoto motoru, protože v těchto disciplínách i vůči mainstreamovým značkám nijak nevyniká...
Avatar - Ricardo
17. 9. 2010 10:39
Re: KONIEC SVETA - ŠTVORVALEC V S-KU (?)
Jenže ten průměr emisí se počítá ze skutečně prodaných aut, takže ten čtyřválec si bude muset někdo koupit. Cest jak toho docílit je hodně... třeba uměle zvýšit cenu šestiválců ;-\
17. 9. 2010 11:31
Re: KONIEC SVETA - ŠTVORVALEC V S-KU (?)
Presne, kebyze ide len o priemer CO2 z celej modelovej rady bez ohladu na predaje, preco by tam nedavali rovno nejaky motor trebars z Acka?...
17. 9. 2010 12:16
Re: KONIEC SVETA - ŠTVORVALEC V S-KU (?)
Práve že nie, je to priemer naprieč modelovou radou resp. naprieč všetkými modelmi. Inými slovami, je dôležité takýto motor ponúkať, nie predávať.
Avatar - Ricardo
17. 9. 2010 13:15
Re: KONIEC SVETA - ŠTVORVALEC V S-KU (?)
Jde o vážený průměr, jinak by to postrádalo smysl - každé značce by stačilo udělat několik desítek neprodejných elektromobilů s 0 g/km a dál by mohli vyrábět cokoliv, protože s nulou se to nádherně průměruje :-)
Avatar - iudex
17. 9. 2010 12:47
Re: KONIEC SVETA - ŠTVORVALEC V S-KU (?)
Ricardo vs. Duri: tak ako to teda je? Nejaký odkaz?
Avatar - Ricardo
17. 9. 2010 13:14
Re: KONIEC SVETA - ŠTVORVALEC V S-KU (?)
Např. [odkaz] na auto.cz nebo u konkurence [odkaz]
17. 9. 2010 19:08
Re: KONIEC SVETA - ŠTVORVALEC V S-KU (?)
Je to moc pekny priklad, ale jak to budou delat znacky jako Aston Martin, tak to teda nevim. Tam se tech IQ toyot predelanych na Autin bude muset prodat hodne aby se to ukazalo v celkovych cislech. Chytrejsi budeme v roce 2012.

;-)
Avatar - saldy
17. 9. 2010 14:48
Re: KONIEC SVETA - ŠTVORVALEC V S-KU (?)
ano tak, ani osmiválcům se v minulosti takového výkonu nedostávalo, 250CDI je králem mezi čtyřválci a je tedy hoden i pro esko :yes:
18. 9. 2010 17:57
Re: KONIEC SVETA - ŠTVORVALEC V S-KU (?)
neviem kto si teda kupi to esko s motorom 250CDI . Bud to bude "ekologicky ale movitejsi zakaznik" alebo bude vidiet esko po prvy raz v zivote a kedze bude skladom tak ho zoberie. Su tam predsa krasne 6V a 8V ci uz benzin alebo nafta a tusim aj hybrid.