Dakar 2021
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz S: Čtyřválcový turbodiesel 250 CDI přece jen přijde

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 17. 9. 2010 • 23:37
30
14
Zobrazit náhledy (30)
Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S
Tak přece! V luxusní stuttgartské limuzíně se nakonec objeví přeplňovaný vznětový čtyřválec 250 CDI.

O možné nabídce malého turbodieselu v Mercedesu S jsme psali před více než rokem – v srpnu 2009. Očekáván byl ve Frankfurtu, představitelé automobilky na podzim minulého roku ovšem jeho příchod označili za krajně nepravděpodobný. Po necelých dvanácti měsících je realita trochu jiná: S 250 CDI uvidíme s největší pravděpodobností v Paříži.

Motor OM651 o objemu 2143 cm3 již známe například z třídy C. Je přeplňován dvěma turbodmychadly a poskytuje výkon 150 kW (204 k)/4200 min-1. Na velké a těžké esko se to může zdát málo, ale točivý moment vrcholí masivními 500 Nm/1600 min-1. Ten přenáší na zadní kola sedmistupňová samočinná převodovka 7G-Tronic. Údaje o otáčkách jsou převzaty právě ze specifikací mnohem menšího céčka, ve třídě S se ale jistě příliš lišit nebudou.

Automobil je také vybaven start-stop systémem, který dále snižuje spotřebu paliva, ve spolupráci s balíčkem BlueEfficiency (aerodynamický paket, menší kola s pneumatikami se sníženým valivým odporem atd.) klesne v kombinovaném provozu až na 5,9 l/100 km.

Pokud S 250 CDI v Paříži skutečně uvidíme, první zákazníci by se svých vozů mohli dočkat ještě před koncem letošního roku. Příbuzné kupé CL tento motor určitě nedostane.

Témata
18. 9. 2010 17:57
Re: KONIEC SVETA - ŠTVORVALEC V S-KU (?)
neviem kto si teda kupi to esko s motorom 250CDI . Bud to bude "ekologicky ale movitejsi zakaznik" alebo bude vidiet esko po prvy raz v zivote a kedze bude skladom tak ho zoberie. Su tam predsa krasne 6V a 8V ci uz benzin alebo nafta a tusim aj hybrid.
17. 9. 2010 19:08
Re: KONIEC SVETA - ŠTVORVALEC V S-KU (?)
Je to moc pekny priklad, ale jak to budou delat znacky jako Aston Martin, tak to teda nevim. Tam se tech IQ toyot predelanych na Autin bude muset prodat hodne aby se to ukazalo v celkovych cislech. Chytrejsi budeme v roce 2012.

;-)
Avatar - saldy
17. 9. 2010 14:48
Re: KONIEC SVETA - ŠTVORVALEC V S-KU (?)
ano tak, ani osmiválcům se v minulosti takového výkonu nedostávalo, 250CDI je králem mezi čtyřválci a je tedy hoden i pro esko :yes:
Avatar - Ricardo
17. 9. 2010 13:15
Re: KONIEC SVETA - ŠTVORVALEC V S-KU (?)
Jde o vážený průměr, jinak by to postrádalo smysl - každé značce by stačilo udělat několik desítek neprodejných elektromobilů s 0 g/km a dál by mohli vyrábět cokoliv, protože s nulou se to nádherně průměruje :-)
Avatar - Ricardo
17. 9. 2010 13:14
Re: KONIEC SVETA - ŠTVORVALEC V S-KU (?)
Např. [odkaz] na auto.cz nebo u konkurence [odkaz]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku