Mercedes-Benz S: Čtyřválcový turbodiesel 250 CDI přece jen přijde
O možné nabídce malého turbodieselu v Mercedesu S jsme psali před více než rokem – v srpnu 2009. Očekáván byl ve Frankfurtu, představitelé automobilky na podzim minulého roku ovšem jeho příchod označili za krajně nepravděpodobný. Po necelých dvanácti měsících je realita trochu jiná: S 250 CDI uvidíme s největší pravděpodobností v Paříži.
Motor OM651 o objemu 2143 cm3 již známe například z třídy C. Je přeplňován dvěma turbodmychadly a poskytuje výkon 150 kW (204 k)/4200 min-1. Na velké a těžké esko se to může zdát málo, ale točivý moment vrcholí masivními 500 Nm/1600 min-1. Ten přenáší na zadní kola sedmistupňová samočinná převodovka 7G-Tronic. Údaje o otáčkách jsou převzaty právě ze specifikací mnohem menšího céčka, ve třídě S se ale jistě příliš lišit nebudou.
Automobil je také vybaven start-stop systémem, který dále snižuje spotřebu paliva, ve spolupráci s balíčkem BlueEfficiency (aerodynamický paket, menší kola s pneumatikami se sníženým valivým odporem atd.) klesne v kombinovaném provozu až na 5,9 l/100 km.
Pokud S 250 CDI v Paříži skutečně uvidíme, první zákazníci by se svých vozů mohli dočkat ještě před koncem letošního roku. Příbuzné kupé CL tento motor určitě nedostane.