Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Autobusem na vodík se projely tisíce návštěvníků veletrhu v Brně

Několik tisícovek návštěvníků Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně se svezlo unikátním autobusem poháněným vodíkem, který na veletrhu získal i zlatou medaili.
Zpět na článek
17. 9. 2010 14:54
A ještě by se mohli pochlubit
jak ekologická je dnes výroba vodíku z ropy... Výroba, komprese, čištění, drahá a ekologicky náročná výroba palivových článků, kondenzátorů, baterií. To vše má i poměrně malou životnost a recyklace se nevyplatí.
Tyhle pokusy s "moderními technologiemi" jsou jen taháním peněz z kapes nás všech (placeno z dotací EU/ČR), praktický i ekologický přínos je nulový. Akorát se pár firem slušně napakuje. Viz. FW elektrárny...
Rozbalit vlákno
1
17. 9. 2010 17:44
Re: A ještě by se mohli pochlubit
Ach jo.

1) Precti si znovu clanek. Vodik vznika v Neratovicich (i jinde) jako vedlejsi produkt a zrejme se nijak nevyuziva. Kdyby existovalo vic takovych autobusu, postavi susicku na vodik, viz clanek.
2) Vozidlo na palivovy clanek produkuje zcela cistou vodni paru, ktera se da pit.
3) Vodik se da vyrabet elektrolyzou z cistych zdroju.
4) Srovnani s boomem slunecnich elektrarnu je unfair. Tohle je jeden prototyp, na kterem se toho hodne vyzkousi a overi. Problem by nastal, kdyby Bursik (nebo podobny *) naridil platit za provoz kazdemu provozovateli takoveho busu tezke penize a Cina zacla na zaklade takove legislativy produkovat tisice podobnych busu. Z tve reakce je jasne, ze politika zelenych (CR a EU) zelene technologie spis brzdi a vytvari k nim apriorni neduveru.