Nemerim to ja, konkretne tohle merili v Autobildu. Pouzivaji na to metodiku, kdy predni sedadlo nastavi jako by v nem pokazde sedel stejne velky clovek (resp. se stejnou nohou) a pak zmeri kolik zbyva mista vzadu (mezi zadni casti predniho operadla a zadnim operadlem). Je to podle me celkem objektivni postup. U Octavie II a Megane Kombi byla to hodnota stejna, u Meganu hatch to bylo mene, cca o ten kratsi rozvor vuci kombi).
A já se ptám, kdepak máme wolffa, aby nám vysvětlil další "úspěchy" koncernu FIAT v malém netypickém českém rybníčku? Už mi to tady vyloženě chybí, zuž to tady dlouho nebylo, asi ho zmátl nový formát auto.cz....
To jsem rad ze souhlasis, ale mas v tom trochu zmatek, ja nepsal o Octavii II, ale o stare Octavii, tedy I. Druha vec, nepsal jsem o Megane kombi (coz jaksi vyplyva z tveho srovnani rozvoru O2 vs Megane), ale pouze o Megane, tedy hatchi, ten ma rozvor o 6 cm mensi nez kombi. Paradoxne ale zustava rozdil cca stejny, tedy Octavia I vuci Megane hatch je o cca 12cm na rozvoru mensi, mezi Octavii 2 a Megane kombi je taky 12cm.
Zpet k memu puvodnimu tvrzeni, nerikam ze v Oktavii 1 je vice mista nez v Meganu, tvrdim ze ho tam je podelne stejne (a je ho tam cca stejne jako ma v soucasne dobe Polo nebo Fabia).
K te Oktavii 2, ano, i ta ma pres 12cm mensi rozvor stejny podelny prostor jako Megane kombi (nez Megane hatch je samozrejme uvnitr vetsi). Mozna te prekvapilo ze vetsi rozvor nerovna se vetsi vnitrni prostor, ale to je spis otazka na tvurce Meganu kde tech 12cm prokacuovali (btw, i takova BMW 1 ma vzadu o chlup vic mista, to ma stejny rozvor ale navic vpredu motor podelne, coz je z hlediska prostoru celkem handicap).
1. Renault (jedno jaký model) nevyjede ani z garáže, aniž by se rozsypal.
2. VW Golf kupují výhradně jedinci, kteří hodlají v dohledné době spáchat sebevraždu nudou.
3. Fabia je neskutečně hnusné auto a jak je všeobecně známo, vnější design je velice úzce spjat s jízdními vlastnostmi a praktičností interiéru. No a když k tomu přidáš ostudu všech motorů 1,2 HTP (věř že motůrek z travní sekačky by tě rozpohyboval svižněji), pak je vše dáno.
Tak, teď už to víš, a můžeš zase o něco klidněji spát.... >:D
Čím méně vlastních zkušeností, tím radikálnější závěry...
Ve srovnávacím testu AMuS porazila Fabia 1,2 TSI celkově všechny své soupeře (Citroen C3 Vti, Fiat Punto Evo 1.4 16 V, Ford Fiesta 1.4, Honda Jazz 1.4i, Mitsubishi Colt 1.3, Opel Corsa 1.4, Peugeot 207 Vti, Renault Clio Tce, VW Polo 1.2 TSI), včetně domácích... ;-):yes:
[odkaz]
1. Škoda Fabia 1,2 TSI
482 bodů z 600 bodů
Na malé auto platformě skupiny VW, Škoda Fabia nabízí téměř sportovní "ovládání" a zároveň poskytuje snadné řízení a pohodlí, prostor, zpracování , použitelnost , stejně jako sedadla a osvětlení, jakož i přesvědčivě schopný, rafinovaný a ekonomický turbo motor...
Já zase brojím proti Fabii - nejhoršímu autu koncernu VW. Já osobně zkušenosti s touto krabicí nemám, ale zoufalec, kterého znám si koupil novou !! Fábii a dneska z ní má fóbii. Těch vad co to mělo - hrůza nedokonalosti na palubní desce - skřípání, porouchaný motorek u stěračů netěsnosti u dveří, porucha osvětlení kufru, zaseknuté elekrické okno a to vše během 1,5 roku užívání !!!!
Takže nejenom, že je to nevzhledná krabice, ale také i nekvalitní.
Takže můžeš jít s tou tvou Fabií klidně do ...
Těžko bych v této třídě našel ošklivější auto. Jo vlastně Fábia, ale z bláta do louže...ale to né, to fakticky né.
Jsou tu ale jiní hráči kteří hýbou čísly a překvapují všechny.
Že bude Megane patřit mezi TOP se dalo čekat, ale že se přidá tolik podceňovaný a předem odsouzený k neúspěchu místními znalci FLUENCE?
Takže auto 3 kvartálu je jednoznačně Fluence. :yes:
Uspech Ibizy zni krasne, ale prijde mi rozumnejsi posuzovat, kolik aut skutecne jezdi na ceskych silnicich.. a vzhledem k faktu, ze 291 kusu Seatu Ibiza bylo jeden den zaregistrovano (tedy jsou ve statistikach) a druhy den oficialne vyvezeno do zahranici, tak to zadny uspech neni, takze Ibiza se propadla na svoji standardni +- 10. pricku.. Jen hosi ze Seatu nasli jinou cestu jak na uspech v zebriccich.
Podobne plati pro Polo, Fusion, Fiesta, Focus, POlo a Golf...
Z nemalé zkušenosti brojim proti Ibize, takže rohlíkem mě Seat neopije. Má i svá velmi světlá místa, ale ta tmavá nepřebije. Z VW trojky má jednoznačně až třetí místo za Polem a Fabii.
bohužial stále platí že jedia aj oči, takže keď sa mi nejaké jedlo nepáči, tak ho proste neochutnám, a už viackrát som zitil, že je to sice velká škoda, ale neviem si pomocť >:-[]
Ja som to čakal a avizoval. Je to správna (a jediná) cesta, ako sa v koncernom nútenej päťročnici dostať spod šibenice. Mať tak ešte 1,2 TSI - 63 kW, je vymaľované.
Osobně bych těm perličkám přířadil ještě těch devět dousků Lady. Země, kde se tločou prsa na prsa o pořadí Ferrari s Ladou asi na světě moc nebude. Předpokládám ovšem, že majitelé Ferrari nekupují současně i Lady... Nebo, že by majitelé Lad současně?...
P.S. Ibiza... tichý král. Kdo to čekal? Vskutku velký (popravdě esteticky velmi odůvodněný) úspěch.
Osobně si myslím, že někomu svazovat ruce a někoho upřednostňovat je blbost (nejen ve vztahu SEAT-Škoda, ale i VW-Škoda). Spíš by si někteří měli uvědomit, že zplodit vysokou hubenou Fábii byl krok vedle, a příště se už podobné chyby vyvarovat. A mateřský VW ať se zase více snaží (Octavia/Superb vs. nepovedený užovkovitý Passat).
Tak jo, ale zachranit jednu znacku aby si primo konkurovala s dobre prodavajici v vlastniho kramu prece nemuze byt ta slavna taktika na preziti Seatu z dlouhodobeho hlediska?
At to mozna tak nevypada, Ford a Renault ci jiny z francouzu nebudou donekonecna tise jen prihlizet... a je videt toto jsou ty znacky, proti kterym ma jit Seat, ne vlastni sestricka Skodovka.
Ale právě povedlo, Škodovce se vcelku daří a Seatu ne, tak se Škodovce trochu svážou ruce a upřednostní se SEAT, je to celkem evidentní.
Například - fabie používá starou platformu a motory 1,2 TDI common rail má SEAT nejen v podobě ECOMOTIVE, ale i pro běžné verze, zatímco Škoda má předraženou Fabii Greeline. To v praxi dává rozdíl 56000 Kč.
Je hezke cist o rustu prodeju u Seatu, jenze je tu otazka: Na ci ukor jinych znacek je Seat fairy tale postavena... pokud jsou zakaznici skodovkari tak to se VW moc nepovedlo.... :-(