Na příchod nového Passatu se u Fordu připravili důkladnou modernizací 3 roky starého Mondea. První kilometry za volantem nejsilnějšího motoru jsme absolvovali v Bavorsku.
Tak konečně tenhle krasavec přišel o nevzhlednou anténu :-) bylo na čase. Jinak za paletu motoru včetně nového 1,6Ecoboost :yes::yes::yes: To stejné za změny provedené v interiéru...jen to prospělo. Škoda, že 240 koňový Ecoboostík nebyl před pár měsící...tak holt musí stačit ten slabší >:D
No máš to ťažké, musieť sa trápiť na cestách s iba 203 koňmi. ;-)
Inak Ford teraz silne zapracoval na kritizovanej motorovej palete, a to v rámci všetkých modelov. Jeden (dôvodný) argument odporcov modrého oválu tak padol. :yes:
A co vnitrek. Jak to vidis ? Je lepsi nez ten "tvuj" ? Samozrejme si ho pujdu jeste prohlednout/projet nazivo....jen jak to vidis ty, ci je zmen hodne ci malo.
No změn tam moc není, navigace je uplně stejná, ikdyž všude novináři píšou že nová. Jen čudlíky nejsou stříbrné, ale černé, což prospělo. Celkove se navi posunula nahoru a čudlíky dolů >:D to je jediná změna...a pak pár malých retuší...celkové je to na první pohled líbivější.
Zajímalo by mě jak budou vypadat obyčejné verze....zdali tam bude zas to nevzhledne radio a nevzhledne ovládání klimy. Snad s tím, že už ovládání nebude ve střibrné, tak to snad nějak zanikne. Jinak jemné retuše dveřní výplně, lze taky pochválit, ale klasicky facelift u Fordu = minimum změn v interiéru, což já oceňuju, protože ten kdo si připlatí za vrcholnou verzi , musí být spokojen tak i tak :o))
To ja bych bral asi tu verzi nejvyssi, ale opravdu kdyz jsem ji videl, tak to neni muj styl. Proste, kdyz si vyrostl na Toyotach, Lexusech, ten klasicky stridmy design interieru, tak ti vnitrek Fordu prijde moc "poutovy". Nicmene ten motor a podvozek bych bral. Ja bych vubec sloucil vic aut do jednoho a mel bych ideal ;-)
Nu pokud si vyberes ted uz Facelift, tak ten je prave stridmy..kdy uz konecne zmizela ta poutovost, respektive pouziti strbrnych plastiku. Ted uz je to o krok lepsi ;) Mnohem vetsi posun bude pristi generace. Ale me se libi takove jako ho mam a hlavne se do neho porad kazdy den tesim >:D hrůůza >:D
co z toho si vybrat - u nedávného testu nové dvouspojky tuším v kombinaci s naftou v S-Maxu byly převodovka chválená, jako možná ne tak "sportovně" působící v porovnání s DSG, ale právě schopná plynulých rozjezdů a velmi komfortního řadění, o kterém člověk vlastně ani neví. A dnes je to přesně naopak....
Nu já musím potvrdit ten test, kdy převodovku pochválili....opravdu člověk oni neví, je velmi plynulá..ať rozjezdy tak při prudké akceleraci atd. Jen kdyby bylo tlačítko sport, které by ju zrychlilo a dalo tomu pořádné grády při ostré jízdě :-) cuknutí necuknutí...a pak zase šup do normalu a plynulá jízda :))
ale věřím tomu, že bych byl velice spokojený. Nedávno jsem jel jako spolujezdec v Astře 1.4 benzin s automatem!!!, byla to fakt hrůza. Auto bylo sice z půjčovny, takže asi se s ním nikdo nemazlil, ale stejně :'-( Proti ní mi pak i obyčejný hydroautomat v S60 (2006) příjde jako zázrak techniky >:-[]
ne ne, fakt mám teď hodně nabité období, ale už za cca 2 týdny bude zase pohoda. V každém případě, vzhledem k tomu že příští rok budu lovit ve vodách plných voňavek po důchodcích z Reichu, asi nebudu investovat čas a energii (a hlavně zbytečně obtěžovat prodejce) s nějakou projížďkou. Automat do rodinného vozu mě docela láká, tak možná příští rok už omezím kvedlání >:-[]
Cituji: Zatímco DSG působí ostře a razantně, PowerShift je spíše nenápadným hladičem všeho, co by mohlo řidiči jen připomínat řazení, cukání, vibrace, prodlevy a podobný jízdní plevel. Ve všech jízdních režimech vyniká převodovka v plynulosti a tichosti, nikoli v rychlosti.
Tady je vidět, jak jsou všechny testy subjektivní a dané auto je třeba posuzovat pouze podle vlastní zkušenosti a nikoli podle nějakých testů.
Presne tohle zarazilo i mne. Obecne v testech na netu nebo treba v Autocaru se jako o skakave pise o DSG, naproti tomu u fordovske dvojspojce o podobnem chovani ctu poprve.
Tiež by som čakal o pol sekundy menej. Ale asi tam bude vplyv Powershiftu, vo Volve S60 2,0 EcoBoost je rozdiel medzi manuálom (7,7s) a dvojspojkou (8,2s) pol sekundy (pri dvojspojke trochu nečakané, keď v koncernových autách DSG zväčša zrýchľuje lepšie ako manuál). :-|
To je daň těch plynulých rozjezdů. kdy na začátku powershift je jemný...a ne že hned skočí jak koza...a tím pádem tam chybí pár desetinek...když bude čas, tak bych mohl nějaké měření provést. Kdyby tam byl launch kontrol, tak jsme jinde :-)
ber to zkrátka tak, že to odpovídá váze a zaměření vozu - není to hot hatch nebo závodní dragster. Je to "klidná síla", která dokáže jet velmi rychle, dává výkonnovou rezervu pro nečekané situace i "občasné ukazování se" na silnici a přitom to vždy zůstane takovou šelmičkou v rouše beránčím - i když v případě Mondea a zvláště tohoto povedeného "ročníku" se mi o rouše beránčím mluví velmi nelehce ;-)
Pokud někdo bude chtít závodit - ať si pořídí Lancera či Imprezu v top verzích - ano - zapomněl jsem na GTííí verze koncernu - tak tedy i ty, dle libosti.
Mondeo je rodinný kočár, čímž manželce vysvětlíte, že si musíte pořídit "ten benzín". Nepochybuji o tom, že časem se objeví něco nabroušenějšího.
Jen k Fordu jedna obrovská výtka - kuáá to Vám nikdo neřekl, že existuje pohon všech kol???? Pro tak krásný auto je hřích ho neimplementovat a nemít!!!
V podstate súhlas. Len poznamenávam, že Mondeo asi nič silnejšie v tejto generácii nedostane (keď si uvedomíš, že prvú časť svojho života malo Mondeo max. 162 kW a teraz po FL 176 kW, naviac nič silné momentálne európsky Ford k dispozícii nemá).
K tomu i 4WD je.....trvaly pohon na zadek a pripojitelny predek, ale v americkem Taurusu SHQ, jen to je jeste vetsi krava naz Mondeo a dokonce ma i padla pod volantem, coz u Mondea zapomeli dat >:D Na oficialnich strankach USA Fordu jsou pekne srovnani Taurusu s A6estkou a Lexusem atd >:D
Špičkovej text. Člověk se na něm učí znát auta :yes:
Fordomilci nemusí z jemné kritiky dvojspojky lámat hned hůl. Náhled testérů na techniku je samozřejmě v rovině znalých profesionálů, avšak tvé jezdecké možnosti jsou daleko pod možnostmi jak auta samotného, tak samozřejmě testéra.
V praxi běžného jezdce, je potřebné se naučit jezdit. V předmětné věci to také znamená umět pravým kopytem ovládat automat, nikoliv se snažit ten automat nachytat. Samozřejmě, že Volkswagenovská dvojspojka je lepší, a co jako, ty snad nevíš, že auta od VW jsou vždy v komplexu svých vlastností lepší než auta od fordu? Asi tu budeš nováčkem...
Chvalme ford za to, že už konečně uvnitř nějak vypadá. Pro mne je to sice až příliš zahleděné do minulosti, avšak i takovýto pokus stojí za pochvalu. Oceňme naklápěcí lamely před chladičem a v neposlední řadě i možnost volit ze tří druhů karoserií.
Co bude však nejlepší volbou třídy nám za čtrnáct dní ukáže Volkswagen v Paříži - jistě, Apoštol II, passátní, o tom nemůže být vůbec diskuze, tak berme na vědomí, že Ford dokáže Mondeo i přes jeho roky udržovat jakž takž mezi premianty středního mainstreamu, a to není v konkurenci takových es, jakými jsou (stávající) Apoštol první, sličný, případně Superb, vůbec málo.
Máš v tom brajgl, zatím tu poctivě čti, články a testy, čti i diskuze, to ti dotvoří obraz. Až teprve potom se osměluj k jednodušším větám. Na složitější úvahu zatím nedohlédneš, chce to praxi a věk, ani jedno z toho nemáš. Důležitější je samozřejmě ta praxe. Nespoléhej tedy jen na tok času. Mohlo by se ti totiž stát, že tu za dvacet let budeš považovaný za stejného moulu jako dnes...
Jo ty experte a kolik ti je tedy let ??? Mne je 32. Doufam, ze mi uz konecne napises, vzdy kdyz se zeptam na to kolik ti je, ci v cem jezdis, tak se z diskuze vytratis !!!!
PS: Za moulu mne zatim povazujes jenom ty, coz mne spis tesi, ale tebe tady nesnasi tak 90% lidi, tak se chlape prober !!!
Briti sa už zviezli s novým C-Maxom a zároveň s novinkou, ktorá bude i v Mondeu a Focuse III: 1,6 SCTi EcoBoost: [odkaz]
A výsledok? Čo čakať, boli nadšení: this C-Max is almost certain to be the class leader in driver enjoyment, as well as one of the most practical to own. :-)
A k motoru: But the star of the show was the 1.6 EcoBoost, a naturally sporty engine which (because of its latest-spec direction injection, its low-inertia turbo and its dual variable valve timing) also has diesel-like thrust from below 2000 rpm. It truly begins a new era of Ford four-cylinder petrol engines, and is the one we'd choose.
JJ v Británii se Ford těší stejné slávě jako v ČR Škoda a VW ;-) Kdyby udělali Mondeo jako Superb to znamená tak úzké že by si dozadu tři chlapi nesedli, nebo Fiestu která by byla vyšší než širšší stejně by to Britové pochválili.
když jsem poprvé viděl c-max z focuse 2 říkal jsem si jestli to není špatný vtip
něco tak odporného se hned tak nevidí
takhle zhnusit vcelku pěkné auto to už chce talent
nový c-max nevím jak vypadá pochybuju že to bude něco lepšího než focus dofouklý pumpičkou do tvaru hrocha zkříženého s autem FUJ!
No tak je ti doufám jasný, že z jednoho škubnutí u jednoho testu nelze dělat závěry, samo, že to musíš jít vyzkoušet sám osobně. Všechny změny mondeu prospěly, nejvíce asi v interiéru. Motorová skladba bude po zařazení 1,6 ecoboost dokonalá, dvojspojka na výběr je, 3 karoserie, program individual nabídne extras, zkrátka pěkné auto, s výbornými jízdními vlastnostmi, špičkovými motory za dokonalou cenu, není co řešit, úspěchy v prodeji se dostaví. To vím jistě :yes:;-)
tato pohonná jednotka by velmi slušela mému Cougarovi,stávající 2,0 16v(96kw) není špatný motor,ale s tímto novým .....RAKETA!škoda,podvozek by to v snesl v pohodě.