Stejně jako v malých vozech, i o kategorii výše se dějí zajímavé věci. Pryč jsou doby, kdy se v měsíčním pořadí vysoko umisťovala Kia Cee'd, nebo například VW Golf…
Proc, kdyz je tu vzdy slovensky prispevek...tak je tam Kia je jednicka....Ceed je jednicka....Vy uz to na Slovensku berete jako narodni auto ze ??? >:D >:D >:D
Tak se hned nerozciluj ;-)
Pak ale nechapu proc tam mas palec nahoru ??? To jako znamena, ze Kie nefandis ??? Radeji nahledni do sveho svedomi...
PS: S tim Porsche jsem to tedy nepobral....
To ja vim, ze se tam dela i Touareg a Q7. Ale mit za "narodni auto" Cayenne to mi teda hlava nebere, co to auto, krome toho, ze se vyrabi v Blave ma spolecneho se "slovenskym narodem"?
Fluence a Cruze bych tipoval jejich skokové počtu nahoru dolů z měsíce na měsíc hlavně díky jejich "nepravidelným" dodávkám zákazníkům. Podle diskuze na Renault fóru byl při uvedení na trh Fluence silně nedostatkovým zbožím a čekačky na prakticky "low cost" sedan skoro až zarážející. No a teď teda konečně dorazili ;-)
Jinak mě zaujal hlavně podíl naftových motorizací. Konkrétně Megane vs Fluence. Meganů vídám čím dál víc jako služebáky, takže člověk by čekal silný podíl nafty, zatímco Fluence míří hlavně na individuální prodeje a nabízí jen jednu naftu, přesto je její podíl u něj vyšší 8-s
Môžem potvrdiť ten Fluence. Švagriná si ho objednala ešte začiatkom augusta a dodanie jej sľúbili možno v októbri. Takže ten ešte pôjde hore.
U Focusa je to labutia pieseň končiaceho modelu, ktorého ceny sú nižšie ako u Kórejcov a blížia sa tomu Fluence. Za auto, ktoré naučilo nižšiu strednú jazdiť, je to super cena, ktorá dá zabudnúť na viaceré muchy modelu. A možno svoje spravilo i predstavenie nového FOFo 3, ktorého dizajn mnohí neprekúsli a chcú si kúpiť krajší Ford, kým sa dá. >:D
tak ja som ako jediné mínus u Focusu 2 videl ponuku benzínových motorov. Jako základ fajn, ale chýbali tomu nejaké tie oturbené malé mršky. Nafta OK. A to sa s novým modelom tiež napraví takže u mňa fajn :yes:
ad interiér - viackrát som to už vzpomenul, ale osobne ho nepovažujem za nijak tragický. Taký slušný priemer :yes:
podobné šialené termíny som čítal aj ja. Dokonca časť zákazníkov presmerovali na Lagunu, čím následne aj u nej natiahli dodacie lehoty. No ale na Lagunu by som si počkal 5 mesiacov velmi rád :-)
Inak ja som na predchodcu Fluenca pred 5 rokmi tiež čakal 3 mesiace. Objednával som ho začiatkom leta, takže som chytil celozávodnú dovolenku + nejaké problémy s dopravou z prístavu a bolo ;-)
Kde je ten odborník, který tu vykřikoval, jak to Ford prokaučoval, když představil 3. generaci Focuse rok předem a že tím výrazně poklesnou prodeje výběhového Focuse? >:D
Je otázka, zda-li mohutný výprodej FF II. za ceny Fabie je ekonomicky pro Ford přínosný. Navíc v Evropě už vypadl z desítky. Ty tři stovky prodané v ČR v srpnu asi situaci nezachrání.
Focus je nyní za opravdu za dobrou cenu a pokud narazíte na skladovku je to výborné auto poměr cena/užitná hodnota. Já rovněž koupil - - uto má sice nějaké své mouchy, ale co jsem viděl ten nový model, tak jsem bral raději ještě rychle tento.
V kompaktech není v ČR jiná možnost než prodávat pod 300 000, Další možností je neprodávat nebo být Octavia či Golf. Navíc u Octávky, kde většinu prodejů tvoří firemní zákazníci, ani ceny neznáme. Navíc je Octavia doma a kde jinde by se mohla dostat cenou nad svou korejskou konkurenci.
Ceed je pro Kia klíčový model, nic jiného nemá. Ostatní produkce je parodie na auta Rio-Soul. V SUV je obrovská konkurence. Tedy, hoši, chce to zabrat, nebo zlevnit >:-[]:no:
No tak to jsou konce. Už i Ford, legenda světové automobilové výroby zvolil prostituční cenovou politiku. Na tři kliky u Ford.cz je vše jasné - Focus je za cenu... čtrnáctidenní slušné dovolené čtyřčlenné rodiny v zahraničí... 279 tisíc. Beru to jako ručník do ringu, tohle snad evropský ford zapotřebí nemá. Z toho se ford nemůže už vyškrábat, auto které soupeří s lowendovou produkcí... image majitele v rovině jezdce nejlevnějších aut na trhu v dané třídě, kdo tohle kdy čekal?
Ono je to celé vůbec nějak letně přehřáté - cee´d takřka na polovině itřicítky? Neobnovovala náhodou přes léto Česká pošta osazentstvo poštovních garáží?
Ještě, že je tu Golf, dvojspojka, přeplňovaná jednačtyřka (podruhé světový motor roku), adaptivní tlumiče, alcantara, však to znáš, někdo musí tvořit třídní elitu.
Tedy závěr - snaž se žít tak, aby ti slevové akce nevháněly krev do zpustlého mozku, žij tak, aby až se rozhodneš koupit sai kompaktní mainstream, jsi zcela přirozeně vybíral nikoliv podle číslovek, nýbrž výhradně a jen podle kvalit auta. V tomto kontextu je absolutním králem (super)mainstremové peodukce GOLF. Tohle neví, respektive dělají, že neví jen ti, kteří si Golfa dovolit nemohou.
Ano, i tací jsou. Stav splasklé peněženky není samozřejmě důvodem k tomu, aby se okolí ukájelo bezuzdnou ironockou radostí. Nikoliv, koneckonců o tom, na co budeš v životě mít či nemít rozhoduješ ty sám z manšího procenta, než bys byl ochoten připustit. Ale i taik, právě to osobní procento, ten vklad do života je velmi důležité, nezapomeň totiž na to, žes opravdu (jak tu kdosi trefně napsal) než to, co tvůj vůz. Nevěříš? Bež do garáže, otevři vrata, koukáš na sebe. Tedy o zmíněném osobním procentu a jeho absolutní výši vypovídá tvá garáž. A skutečnost, že v tvém případě nejde o procento nýbrž o promile nepřičítej okolí, a už vůbec ne Volkswagenu. Cestu z toho hledej jen skrzevá sebe.
Ale zpět k tabulce - dnes bych se krátce zastavil u nepochybně nejkrásnějšího auta třídy, kterým je AUDI A3. Kdykoliv kolem átrojky jedu jsem doslova očarován z krásy, ze stylu z nadstavby, kterou u AUDI dokázali do auta vtělit. AUDI A3 je absolutní designový třídní král. Ba co více, nestárne a zraje v čase. Je to vůz, který na své hodnotě jen a jen získává.
Číslem měsíce je však číslo 1.356, tedy číslo, které dokumentuje, jak se to dělá, když se auto "ušije" přesně na potřeby dané společnosti. Octavia je přesně tím autem, které totiž naše společnost potřebovala, nastavuje hodnotová kritéria, definuje ústřední image střední (společneské) třídy, dokonale strukturuje společnost. Vyhraněně pak je to na silnicích tak, že jsou ti, kteří na Octavii nemají a ti kteří na ní mají. A přesně toto je mistrovsky nastavená národní houpačka. Každý totiž tu Octavii chce, jen někteří (a jásejme, že je jich hodně) si jí mohou dovolit. Jen považ - Octavia RS na nádherných osmnáctkách a dvě stě koních... v podstatě je to silniční ideál pro 99 procent populace. Teď už jde jen o to, abys ten ideál uměl proměnit ve stvojí běžnou denní realitu.
No uz si tady dlouho GTI nic nevypotil co ??? :no:
Doufam, ze to tvoje olitany Volvo nebo co mas za karu jezdi na semeno, protoze to cos tady vsechno vystrikal by stacilo na cestu Praha Brno a zpet tak 10x ;-\
Bravo, saldy, velmi cením tvůj postoj. Strach z cizích myšlének halený do přisprostlých postpubertálně ejakulátních holovětých pokřiků, viz. nyní ten smíšek, je tu u té intelektuálně skromněji vybavené části diskuzního spektra známou skutečností.
Nejspokojenější se svou sexualitou jsou řidiči vozů značky Ford. :yes:
Pokud jde o majitele značky Daimler, ti jsou spokojeni v 83 procentech případů.
Pokud jde o majitele značky BMW, ti jsou spokojeni v 77 procentech případů.
Pokud jde o majitele značky Audi, ti jsou spokojeni v 58 procentech případů.
Pokud jde o majitele značky Opel, ti jsou spokojeni v 42 procentech případů.
Pokud jde o majitele značky Renault, ti jsou spokojeni v 37 procentech případů.
Pokud jde o majitele značek Volvo a VW a Škoda, ti jsou spokojeni v 0 a 2 a 4 procentech případů.
[odkaz]
Viz GTI. Alespoň že to čínské Volvo nebo Golf jezdí i na alternativní "paliva", tak že se "palivo" jejich flustrovaných řidičů alespoň využije nouzově. Holt proti oteplování se musí bojovat za každou cenu, to ví i jeden z bývalých německých šéfů Škodovky, který teď dostal flastr od německého soudu za proplacené služebky do pražských bordelů. >:D Holt neměl služební Ford Mondeo kombi. >:D;-):yes:
Focusy kupuji ti co neradi zlodeje, vyrvany navigace, preposilovany volanty a navonenou bidu. Jasne, to je mimo tvoji rozlisovaci schopnost. A aktualni akcni ceny? Momentalne nejlepsi pomer cena/vykon cele tridy, "image majitele v rovině jezdce nejlevnějších aut na trhu v dané třídě" muze napsat a) zaslepeny fanatik b) pozér/snob nebo c) GTI = kombinace a) i b) dale deformovany moznosti vysvlect si po revoluci teplaky a vydelat nejaky kacky, pricemz se citi byt jakousi elitou :-)
Pssssssssss, to se tady nesmi rikat nahlas! Prece nechces tvrdit ze WV vladnou prostituti a podvodnici! To byla jenom jedna skvrna na dokonalem image WV! ;-)
Máš pravdu v tom, že u Forda ta bída není nijak navoněná. Mluvím tedy o interiéru. Kdyby se ti lidé naučili udělat slušnou palubní desku, která není jako ze Somálska (focus) či od kolotočů (mondeo), tak bych od nic klidně něco koupil...
No tak 14dní dovolená za 280 litrů, to bych si nechal líbit >:-[] Ale radči teda toho focuse, bral jsem tu 1.6 (74kW) v akci a připlácel 15 tisíc za design paket (auto klima, imitace elektronů, loketní opěrka a ještě neco) plus metla za dalších 13 a za necelých 330 tu je auto, kde chybí snad z výbavy jen tempomat a potom samozřejmě trochu silnější motor nebo alespoň ta chybějící šestka.... ale oproti golfu dostanu větší auto, který mi jako bonus neukradnou (aspoň doufám, Praha je džungle) a za ušetřený prachy (asi tak 130 tisíc oproti Golfu Trendline 1.4 TSI) pojedu na (v Tvym měřítku) trochu skromnější dovolenou >:D Byl jsem před volbu Golf/Octavia TSI proti Focus 1.6 v akci a dopadlo to jak dopadlo a nelituju... je to super auto. Jinak u focusu pozor na sportovní sedačky, jsou docela fajn, ale jestli se trochu vyžeru tak se do nich za pár let nevejdu :-! Spotřeba zatim 8l/100km po 3tis. km. Dělám co můžu, většinou jezdim po Praze a řadim nahoru jak to jde :-)
Tak podle GTIho asi nemas na Octavii, tim padem si asi chudy a nemuzes si ji dovolit ;-)
A 99% ridicu touzi po RS, no jeste, ze jsem to 1%....co by si auto na nase silnice na 18" kolech tedy urcite nekoupilo.
At ti Focus slouzi, urcite to neni spatne auto. Akorat 8L spotreba je tedy dost, muj 9 let stary Avensis s 2.0 benzinem zere tak 8.5L a to zrovna auto nesetrim...
...ale casem urcite pujde spotreba dolu.
To ti jako nekde po aute behaj nejaky zaporne nabity svetylka? Ale asi jen JAKO, ze, kdyz je to imitace. A k cemu to teda potom je - mit nejakou IMITACI?
>:D >:D >:D
Ale vazne: Pokud po meste radis nahoru "jak jen to jde" tak asi moc paliva neusetris. Kazdy motor ma nejake otacky, pri kterych pracuje nejefektivneji. U zazehovych nepreplnovanych to je asi od 2500 - 4500 otacek. V tu chvili laicky "nejlip jedou a nejmin zerou". Pod touto hodnotou nepojede (nizky tocivy moment) ale bude zrat, nad touto hodnotou asi docela pojede, ale spotreba rychle poroste.
Môžem potvrdiť. Keď sledujem PP, ukáže vyššiu okamžitú spotrebu, ak motor zadusím pri 2000 rpm, so zvyšujúcimi sa otáčkami okamžitá spotreba chvíľu klesá a potom znova rastie. Čiže keby mi nejaký múdry indikátor radenia ukázal, že mám pri 2500 rpm radiť vyššie, pošlem ho niekam...
No mne PP ukazuje nejmin spotrebu kolem 2000 otacek (pod 2000 ale fakt zere vic). Ale kdyz jedu do kopce tak treba na 4ku pri 3000 otackach to zere o 3L min nez na 5tku pri 2000 (orientacni cisla).
Asi to nejde pausalizovat, je to dane asi i zatizenim a provoznimi podminkami.
Mozna take, ze mam 2.0 a 1.6 na tom muze byt jinak...
Základní problém aktuálních úspěchů fordu vidím právě v té cenové prostituci. Ford je v této třídě jasná dvojka, a i když víme, že se jedná u Focusu 2 o výprodejní ceny dobíhajícího modelu, vyslovuji předmětný názor. Ford si prostě, vzhledem ke své kvalitě nemá dovolovat prodeje za podskočené ceny. Dlouhodobě ho to totiž degraduje fakt až na úroveň toho lowendu.
Spotřeba je v normě, ty se moc nepřejídej, ať ti Focus dlouho vydrží, je to výborné auto. Příště ožel tu dovolenou a všechno vrhni do Golfa. Snad znáš mou větu, že to nejlepší tvoje auto je vždycky až to... příští ;-):yes:
Díky Tobě a kolegům za přání, snad to bude OK a focus vydrží dlouho. Zároveň jako laik si nechám rád poradit, jezdim v trochu nižších otáčkách než píšou kolegové, takže můžu zkusit dát na jejich radu a uvidíme, resp. přes palubní poč. vypozorovat ten správný interval otáček pro optimální spotřebu. Ve Fordu tvrděj, že se dá jezdit s timhle motorem od 6 do 11, tak jsem se chtěl skoro pochválit, zvlášť když třeba jedna holčina tady na moje.auto.cz jezdí za těch 8.7 tak jak je psána tabulková spotřeba pro město.
Ta akční cena od července mě taky zaskočila, ale morálně jsem neřešil případnou upadající prestiž značky a šel do toho s čistou hlavou ;-) ... inu brzy bude FF3 tak co. Snažim se hodně sportovat, tak zatim do sedaček zapadnu v pohodě, ale v Golfu jsou ještě o fous lepší, to jsem vyzkoušel. Tvojí milovanou oktávku RS v kombiku s dvoulitrem TSI v benzinu bych fakt mohl jako příští auto, tak ale dost psaní, už musim jít někam krást abych na to nakonec měl....
Ono zalezi kolik ti je....pokud ti totiz uz je pres 30, pak zjistis ze RS je na nase silnice dost tvrde a Focus bude na tom pohodlim nekde jinde...a pristi auto pokud mas ted Focuse bych volil Mondeo (to se s Octavii neda srovnavat)...a kdyz chces dobry motor tak ten 2.0 Ecoboost....
No ja focusa bohuzial mam. Nie lacneho, nie oholeneho. A po pravde, po dvoch rokoch, musim povedat, ze stoji presne za tolko, kolko za neho dnes pytaju. Dokonca este za menej. Original cennikove ceny su absolutna utopia.
Jedine, kde vynika je odozva v riadeni a jazdne vlastnosti. Ale to clovek nepotrebuje. Ostatne, nie je casto-krat ani na priemernej urovni.
Spracovanie interieru, jeho kvalita je neskutocne mizerna. Odhlucnenie tiez za vela nestoji. Ani od vonkajsich ruchov, ani od pneumatik a uz vobec nie od naprav.
Plus motory. min. 1,8 benzinu. Nie z hladiska vykonu, jeho priebehu, ci krutiaceho momentu, ale z hladiska charakteru a nedorobku. Ford doteraz nevie odstranit (bohuzial je to vlastnost a kazdy majitel 1,8 sa s tym trapi), aby ten motor nastartoval na prvy krat, aby na volnobehu nekolisali otacky ako zbesile, plus jeho neokrochanost.
Komu trochu zalezi na tom, aby interier drzal po kope, nehrkotal uz po 5 tis. km, tak nech sa tomu autu vyhne obrovskym oblukom. A vobec, kazdemu fordu.
To muzes ale napsat u kazdeho 2.auta. Otec ma sluzebni VW Golf (jezdi s tim slusne) a palubka praska po 5 letech tak, ze muj 9 let stary Avensis je proti tomu tichoslapek. Dost zalezi, po jakych silnicich jezdis, jak se k autu chovas, kde cerpas benzin. Jel jsem i 7 let stare Mondeo a neprislo mi nijak moc vrzajici po x kilometrech...
Iste, vrzganie auta je nutnost po nasich cestach. Ale po 5 tis. km mi to pride malo :). Po dvoch rokoch ma auto iba 35tis. km. Plus jazdievam fakt slusne, co ma poznaju sa mi "smeju", ze kazdu jamu idem pomaly ako slimak. Nakoniec som sa na...l a vacsinu auta rozobral (tapec dveri, stlpiky, stresny tapec, etc.) vytlmil a uz je v aute klud :D. Ale stalo ma to kopu casu a nervov.
Ale celkovo vidim na tom aute, ze je proste uplne obycajne. Buchot od naprav - ziadne auto v danej triede nevydava take extremne zvuky. A nie je to moj kus, je to standard. Motor 1,8 - fakt nepodarena vec. Ono keby som mal iba ja taky kus, to mozno zvladnem. Ale v servisoch o tom vedia, uz mam x-ty FW riadiacej jednotky. mam poprecitane focus fora a na to, co sa stazujem ja, sa stazuje vacsina, majitelov, nie kazdemu to vsak vadi.
Nespmenul som zamky dveri - ford tvrdi, akoze vadna seria - po case vrzgaju a prestavju fungovat a treba vmenit. Su ludia, ktory zo 4-ch zamkov menili 6ks, ja som menil 2 a dalsie dva ma cakaju (z toho jeden uz meneny).
Proste to auto je oproti inym uplne podpriemene max. priemerne. A terazjsia cena sa blizi primeranej cene za taky smejd. Proste je to uplny spotrebak.
Bohuzial, kvalita sla dolu s prichodom faceliftu v r. 2008. Ked porovnavam starsie focusy, tie boli lepsie urobene.
Tak to mne mrzi, ze mas tak spatne zkusenosti. Pravda je, ze mam zkusenosti jen s Focusy pred rokem 2008. Kdybych ti mel, ale ja napsat seznam, co otec menil na tom Golfu, ani by se sem nevesel. Auris je trebas nic moc auto, ale spolehlive je, minimum zavad. Mam dost znamych co maji Mondeo a v poho (az na naftove vstrikovace, ktere odchazi po 60 tisicich). To pak zamrzi, ze sis auto koupil a az pak zjistil, ze je nepovedene, zpet to uz vzit bohuzel nelze :-( No ale co bys tedy misto Forda bral ? Myslis, ze je neco "spolehlivejsiho" za ty prachy ???
Osobně mám zkušenost jen s Focusem v naftě, ročník tuším 05/06 a ten byl v pohodě. Interiér vůbec nevrzal (v té době měl kolem 100tis. KM) asi rok na to ale odešlo něco v motoru (čerpadlo?) a následoval odtah.
Manželka měla v práci několik služebních Fiest, předchozí generace. Jezdilo s nima více lidí, takže si umíte představit v jakém stavu byly. Prostě svinčík, bordel. Ale s interiérem taky problém nebyl.
Člověk si nevybere. Kvalita je +/- stejná u všech značek, takže zůstáva doufat, že si nevytáhneš černýho Petra.
Co se týče interiéru - jezdím dva vozy. Xsara, 01, skoro 125tis. Km. Palubka tvrdý černý plast, člověk by na něm mohl klepat řízky >:-[] ale ten vrzne až když trefím fakt obrovskou díru. Jinak ticho, lehká údržba, nešoupe se barva, nezůstávají rýhy když do toho člověk lehce ťukne.
Megane 05, skoro 75tis Km. Palubka sice měkčený hezký plast, ale vrže to pořád. Snad i na rovné silnici. Je tam pár ryh a údržba vyžaduje více péče. ;-)
Muzes mi uz konecne napsat, v cem ted jezdis ? Olitany Volvo ??? Proc mas ten VW jako modlu ??? Tobe to dela dobre ??? Mas pravdu, ze to nemusime cist, ale... Kolik je ti tedy let, co mas za skolu, kdyz jsi takovy super velky intelektual proti nam intelektualne zaostalym diskutujicim ???
no neblázni ty kluku ušatá, FF ve výběhu za 279 a golf 6 po prvním roce za 333 ? to je ale saská prostituce jako hrom volkswagen.cz/modely/golf/
navíc ten tvůj prďola s foukanou 1,4 dsg, adaptivní tlumiče a alacantara je za nějakých 650, to je skoro dvojnásobek ;-)