Význam čínského trhu roste a automobilky na to reagují. Nová verze v Evropě populárního Tiguanu se představuje tento týden na Guangzhou International Motor Show.
Je to lepšie ako som čakal. Skôr som mal obavy o napasovanie golfovského ksichtíku aj na Tiguana, teší ma, že sa tak nestalo.
Ale zdá sa, že KIA podobne odhadla najčerstvejší vietor, maska v jednoliatom celku so svetlami proste letí naprieč značkami a triedami.
Každopádne facelift Tiguanu je celkovo vzaté vydarený. V ďalšom snáď vymenia, alebo aspoň upravia palubku, stále na mňa pôsobí nepatrične "úžitkovo" na voz tohto formátu.
Kdybys to auto mohl řídit a porovnat ho s jeho (nejen pro mně jako potencionálního kupce) největším konkurentem Kugou, mluvil bys jinak. Díky té "nudné" palubce a tunelu z nudného Golfu plus, je to nejpohodlnější malé SUV na trhu snad s vyjímkou Hondy. Při jízdě Kugou (cca 50 km po okreskách na horách) jsem nebyl celou dobu schopen najít polohu za volantem, kdy by mně na jedné straně netlačil středový tunel a na druhé efektní, ale z hlediska posezu katastrofální madlo od dveří. To je ta neokoukanost a nápaditost....jinak je mi milejší střízlivý a perfektně řešený "nudný" interier Tiguanu, než efektní u Kugy, který ale v řadě případů působí velice lacině. Žádný auto není ideální a dokonalý - ale v určitou chvíli je třeba si uvědomit, že to mám v prvé řadě na "ježdění" a pseudokrása je v tomto případě k ničemu.
Tiguan je ve své kategorii jednička (zrovna designově k němu mám taky svoje výhrady, Kuga je rozhodně zvenku hezčí, ale co je to platné, když ta krása jde na úkor řady vlastností, které auto téhle kategorie prostě mít musí), na kterou ostatní konkurence nemá, a když, tak snad jenom (pro mně překvapivě) RAVka a to do té míry, že bych jí design, který mně neoslovuje taky dokázal odpustit.
Jak se dostaně efektnost do rozporu s uživatleskými vlastnostmi, není co řešit. Tedy ovšem pouze tehdy, když si auto chceš skutečně koupoit a používat ho a neteoritizuješ pouze na obrázky a trailery.
Taky jsem porovnával Kugu a Tiguana a můj závěr byl zase spíše ve prospěch Fordu (ač jinak preferuju VW).
Podle mého názoru má Kuga tyto výhody:
1. je hezčí (jasně, to je subjektivní, ale vzhledem k počtu lidí, kterým se Kuga líbí víc než Tiguan to jisté "objektivnosti" nabývá),
2. má lépe vyřešeno řazení (jak Kuga tak Tiguan mají podvozek z osobáku, Tiguan má řadící páku normálně na podlaze, tedy při vyšším posazu příliš nizko, u Fordu to vymysleli lépe když řadící páku zakomponovali do palubní desky),
3. přední nárazník Kugy a její kratší přední převis méně překáží v terénu, u Tiguanu to lze řešit objednáním offroad verze Track-Field, ale pak ten nárazník vypadá úplně obludně...
4. řízení Kugy má mnohem lepší zpětnou vazbu, rozdíl asi jako mezi Golfem V a Focusem II,
5. Kuga je sportovnější ale zároveň tvrdší,
6. dvojité otevírání pátých dveří je praktické.
Mě se moc nelíbí ani jedno auto, ale Tiguan mi vadí míň, není u něj tak "urputná" snaha zalíbit se..., navíc je na "nestandartním" povrchu znatelně schopnější...
Tiguan je oproti Kuze krasavec. Tiguan teď vypadá opravdu dobře. A pokud pro Evropu zapomenou na to chromování masky a mlhovek, tak to bude další z nových VW, kterým není co vytknout. :yes:
Ja sa o kvalitách Tiguana nehádam, čo sa palubky týka, píšem o dojme, keď si do toho auta sadnem. Funkčne je vpohode, nesedí mi proste vzhľadovo, chcelo by to proste niečo iné, svojbytnejšie, krajšie. Plniť účel je dôležité, ale nie jediné dôležité.
Aj keď SUV nemusím, aspoň staticky som neobišiel ani Kugu, a musím povedať, že kvality interiéru ma nepresvedčli. Zblízka vyzerajú niektoré detaily tiež dosť lacno a čo sa týka pohodlia a ergonómie, bol pre mňa tento Ford sklamaním.
To neřeš.Já si budu muset koupit další poposunovadlo a rozhod jsem se, že zůstanu u pojmu "auto", žádné nesmyslnné SUV, kde je např. u Kugy celkově méně místa jak pro 4 dospělé, tak pro zavazadla, než v obyčejném Focusovi kombi.Takže se koupí kombi od Toyoty a stačí.Avensis.Dál to neřeším.OK den! :yes:
Vieš sám, že reagujem na konkrétne autá, konkrétne situácie a konkrétne tvrdenia, takže si to nemusíš brať príliš k srdcu. Ak sa niekedy do Teba poriadnejšie obujem, tak to má aj konkrétny dôvod. Môžem Ťa v jednej diskusii zadupať do zeme, a v ďalšej hrať na rovnakú strunu. Nie je to až tak osobné, ide o to, aký mám v danej veci názor, ako si stojím voči Tvojmu, aj akým spôsobom oponuješ. S Tiguanom sa určite v mnohom zhodneme, ale ak zas vytiahneš Foxa ako majstra elegancie, budem opäť zlý... ;-)
Ako sa ukazuje, ide asi len o čínsky derivát, takže faceliftu a´la Golf sa asi budem obávať ďalej, toto Tigimu naozaj neprajem.
Z kusých zpráv, které se z Číny do Evropy dostávají, by se dalo vyvodit, že vidíme model, který se časem objeví i v Evropě. Naprosto jisté to zatím není. Do jaké míry se bude evropská verze lišit od právě představeného čínského vozu stále zjišťujeme.
Já mám dojem, že když jsem článek četl poprvé, stálo tam, že VW v Číně představil novou tvář Tigiho. Nyní jsme se na to podíval znovu a ten smysl je posunutý do významu, který uvádíš zde. Jsem z toho volaký zmetěný...
Ja bych rekl... mnoho povyku pro nic. Nucena aplikace spolecne masky na vsechny modely se mi nekde libi (Golf, Polo, ...), nekde naopak vubec ne (T5, Amarok, ...). Nicmene jsem rad, ze u Tiguanu doslo spis k lehke retusi, ktera neurazi-nenadchne, nez ke kompletnimu prekopani masky, ktere nas asi potka v pristim faceliftu.
Pokud by dostal Yeti interiér z Tiguana, tak bych mohl napsat i o jeho bezchybnosti. Použití chromu u Yetiho vůbec nechápu. Auta jako Yeti, to přece nemají zapotřebí. Chrom patří na nábytek a auta z 30. let. Když sednu do Yetiho, tak mě z těch chromovaných budíku, volantu, klik,... je docela šouflo. K tomu ještě ten dekor dřeva. Přitom by stačilo trochu matné kartáčované oceli nebo nějakou slitinu titanu a Yeti by se stal předmětem mé touhy. Ale třeba je to jen má alergie na chrom.
Tyhle "kovové úsměvy" na volantu také opravdu nemusím a považoval jsem za určitou "úchylku" Škodovky..., ale to je teď snad nějaký trend, či co... :-O
[odkaz]
...i když tu je to aplikováno podstatně citlivěji...
Souhlas. Já myslím, že volant žádné parádičky nepotřebuje. A jak koukám, nepotřebuje je ani u BMW... Maximálně tak logo a nějakej ten čudlík na ovládáni radia či tempomatu. V Yetim je ten chromovej úsměv jak pěst na oko.
OK, slovo povyk asi neni na miste, asi jsem spis ja osobne netrpelive cekal, co s tim provedou. Jak rikam, jsem rad, ze doslo k osvezeni, nikoli znasilneni.
Souhlas, puvodni model je desny. Ale na me treba podobne pusobi i Tiguan. Po designove skvelem, cistem a dodnes aktualnim Touaregu poslal VW do prodeje spatne ztvarnenou napodobeninu, ktera svemu starsimu bratrovi zrovna cest nedela
Tak to mě se zase Tiguan líbí o něco málo více. Nepovažuju ho za nepovedený. A dokonce ho i častěji potkávám na silnicích. Má svoji tvář, není to jen menší Touareg.
Tentokrát Ťa vyslovene vezmem za slovo, takže ku Koleosu:
Dizajn Koleosu je vážne tragédia. Jak zvonka, tak zvnútra. Čo mu nemožno uprieť, je skutočne dobré priestorové riešenie kabíny, má mnohé prvky a prednosti MPV, aj keď to na prvý pohľad nevidno tak ako u P3008.
Kvalitami riešení je, myslím, zdatným súperom aj pre Tiguan, ale čo sa týka image a dizajnu, nemá sa čím chváliť, napriek vzhľadovo neatraktívnemu interiéru Tiguana.
Ať už Renault udělá jakýkoliv velký auto, tak je to prodejní výbuch. IMHO by se měl spíš soustředit spíš na Twingo, Clio, Megane + nějaký MPV a na velký auta (auta pro chlapy >:D ) se vykašlat.
Tak sa nam tvar pouziteho mydielka zmenil na mydielko nove este
nepouzite. Ostrejsie hrany nie su ani krajsie ani skaredsie su
proste take ake su. Nevyrazne a krasne zapadaju do rodiny a filizofie koncernovej matky a otca v jednom. Obal ktory predava sa na tomto VW zmenil velmi rychlo. Ze by nie co nebolo s tvarmi najpredavanejsieho auta vo svojej triede vsetko v uplnom poriadku?
Povedal by som asi nie. Mne "prva" generacia Tiguanu prisla absolutne nevkusna a o predrazeni ani nehovorim. Tato "druha" generacia je nevydarenou kopiou masky G (aj ked ani tu nemozem pevedat ze by sa mi nejak moc pacila). S dalsimi krivkami toho vela urobit neslo a tak dik VW aspon za to nove mydielko.
No nevím nevím, jestli je to facelift. Spíš si myslím, že takhle vypadá Tiguan pro Čínu. Kdo pamatuje - tak Bora taky měla čunák s chromem, což v Evropě nejezdilo...
Ne ne, to bude rozhodně spíš facelift, v podstatě je to další z mnoha důsledků rozhodnutí o tom, že veškerý i pouhý náznak!(v podobě "hlubší" přední masky) single frame, připomínajíci Audi musí z VW "urychleně" zmizet. Začalo to roccem, které přišlo o výraznou singleframe ze své studie iroc a pokračuje to dál přes G6, nové Polo...až po připravený nový Touareg.
Konkrétně Tiguanu to určitě neuškodilo a předek je teď spíš designově o něco "čistší/jednoduchší". Uvidíme jak dopadne tato "korekce" např. u Passatu CC, kde je teď větší přední maska hodně dominantní, ale hlavně u takového Phaetonu si to dost dobře představit neumím... ;-)
Jak to nemá pořádně "šikmé oči" tak to u marianka nemá vůbec šanci, navíc auta s tímhle znakem ani netopí...
TO taková tojóta, ta zas YO, TA yo... >:-[] >:D
Nivu sem neťahaj, tá vyzera vo svojej dobe takmer nadpozemsky. Myslíš, že prečo inak by dostala hlavnú úlohu v českom seriáli Návštevníci, v čase keď u nás bola prakticky neznáma? V tom filme som ju identifikoval len podľa zadného čela so svetlami, ktoré pochádzali z bežného žigulíka
[odkaz]
[odkaz]
Tobě jistě nějaký prodejce od Renaultu přebral holku. Nebo je za tím jiná nemilá příhoda? Jinak si nedovedu vysvětlit Tvé myšlenkové pochody a to, že všude zmiňuješ Renaulty. I v diskusích, kde prakticky nemají co dělat.
Jistě tak nesoudíš pouze na základě problémů s Tvou bývalou R19... nebo snad ano?
...několik týdnů stará informace, i když s lepšími obrázky ;-)
Změny:
- nová maska
- stříbrné orámování mlhovek
- ovládání klimatizace (zobrazování teplot automatické klimatizace na LCD rádia) a volanty z nového Golf Plus
- možnost interiéru v kombinaci kůže (pravá i umělá) a Alcantara (obdoba Škoda Yeti)
- stříbrné orámování ovladače světel
Nový motor:
- 1.8TSI jak ve variantě s náhonem všech kol, tak pouze předních