Pokud se poznáš v této definici:"Podle Nissanu je hlavním cílovým zákazníkem sebevědomý, ambiciózní a extrovertní muž čerstvě po třicítce, možná samostatně podnikající a se známostí, ale bez rodiny." tak bych doporučil vyhledat pomoc odborníka..... ;-) Přecejen, chlap, který si po třicítce bude dobrovolně bude sedat do takového kýčovitého humáče, asi někde zaspal..... ;-)
Jinak zvenku je to hodně zvláštní, ale ještě to jakžtak jde.... Ovšem ty červené plasty v tom interiéru, to je opravdu jak od Jardy s Bertoňákem..... OK, na dělání dojmu na šestnáctileté děti to asi bude to pravé, ovšem muset se na to denně dívat bych bral jako formu alternativního trestu....
Súhlas. Gýč je možno prisilné slovo, vkusu a elegancie ale tento Nissan príliš nepobral. Ono originalita za každú cenu môže byť buď trefa (X6, 500) alebo flop na hranici gýča, čo je skôr prípad tohto exota. Preplácaná kombinácia tvarov, farieb a materiálov vo vnútri tento záver len potvrdzuje. ;-\
Designéři v Anglii jsou někdy prostě trochu mimo mainstream. Pro mě je to auto absolutně v pohodě. Pro mě je to vysmáté autíčko, ikdyž tomu pomáhá trochu dopingu. Je to auto, které se netváří přehnaně vážně, sportovně a agresivně, jak je dnes zvykem. Schopnost a odvahu jít vlastní cestou i za cenu neúspěchu si cením u všeho, nejen u aut. >:D
Přehlédl jsi jedno poměrně důležité slovíčko "extrovertní". Ostatně, proč by třicátník nemohl jezdit v netradičně tvarovaném autě? Zakazují to nějaké zákony nebo nepsaná pravidla?
Proč všichni pořád chtějí cpát lidi do něčeho podle věku? V tomhle případě asi do šedivé krabice Octavia...
.... extrovertní.... čili ve stylu:"vytroubím svůj špatný vkus do světa"? ;-)
Ne vážně, samozřejmě ať si každý jezdí čím chce.... Ovšem můj ryze soukromý názor je takový, že chlap po třicítce už by měl mít trošku jiný vkus než koupit si auto které vypadá jak z komiksu a interiér má jak z pouti.... Pokud v takovém autě uvidím řidiče ve věku 18-25, neřeknu ani popel, ale po třicítce? No.... ;-)
Koho byste posadil třeba do poslední generace Civicu ve stylu UFO? Taky by byl prohřešek, kdyby si jej koupil člověk starší pětadvaceti let?
To je právě ono. Váš ryze soukromý názor... Průšvih je dělat z něj univerzální pravdu. Já za špatný vkus považuju příšernou Octavii nebo Fabii, takových vytrubovačů je asi více... Podle mě chlap po třicítce má mít hlavně jasno v tom, co chce a potřebuje. A jestli to je konvenční nebo ne, záleží pouze na něm. Pokud ne, posouváme se kamsi do světa diktátu "vkusu", jenže to je neměřitelná veličina.
Už teď vidím, kolik čechů, ať to jsou muži po třicítce, nebo ženy po zkouškách autoškoly, si tento nevkusný kýč pořídí. Kdysi jsem tvrdil, že fiat multipla zůstane nepřekonán. Nyní váhám. takže se připojuji: bravo! :no:
Tohle je auto pro individualisty za přijatelnou cenu, které obětuje místo vzadu, ale ne dynamiku a výkon. Poskytne zábavu ale zároveň každý den dopraví do práce, s většími koly a světlou výškou mu obrubníky a prahy ve městě nebudou vadit.
Náhon to má na všechny 4, tudíž až zase v zimě nebudou uklízet sníh na parkovacích zónách, tak se odtamtud i vyhrabete.
Je tiché, odhlučněné, relativně malé, co víc si do města přát?
To je další plus, aby ti to nikdo neukrad, a abys byl jeden z mála co to auto má :-)
Design je nanic, ale o něj jde až v poslední řadě, majitel na to auto kouká zevnitř.
u tohto auta je design v prvej rade, nie v poslednej..nakoniec sa to pise aj v clanku..."Vzhled tohoto modelu má být pro zákazníky hlavním důvodem pro podepsání závazné objednávky, vše ostatní je až na druhém místě."
no proti třeba Roomsteru nebo dokonce Fabii je to pořád vzhledově Mr. Universe, a kolik se těch Škodoveček prodalo :-! no ale žerty stranou, souhlasím přesně s formulací Coolia v prvním příspěvku - vidím Juka úplně stejně, a celkově :yes:
Občas stojí za to přečíst si ještě pár dalších recenzí. Zdejší je až podezřele smířlivá. Rozhodně doporučuju pro srovnání tuhle: [odkaz] Recenzent měl z ergonomiky interiéru i ze schopností podvozku dost odlišné dojmy - jestliže ještě dnes v některé recenzi stojí, že podvozek je pomalejší než motor, je to hodně silné varování. A jestliže takový profesor jako Matt Prior mluví o ubohé trakci (zde: [odkaz] ) a disharmonické kombinaci SUV a sportovní káry, je to druhé důrazné varování. - Když už bych musel přemýšlet o crossoveru, rozhodně považuju za serióznější snahu s lepším výsledkem Mitsubishi ASX.
Tady máš naopak další recenzi, v níž je autor z jízdního projevu nadšen. [odkaz]
Pokud budeš chtít nejsilnější motorizaci, musíš volit verzi 4 x 4. Právě verze 4 x 4 u tohoto motoru je to co rozhoduje o jízdních vlastnostech a recenzích.
No právě. Jestli tomu mám rozumět tak, že Nissan si dal práci s kombinací 4WD a přímovstřikové 1,6, ale v předokolní verzi už se moc nesnažil, rozsvítí se mi výstražná blikačka.
taky si myslím, že pokud nechceš právě a jedině "sedlo vysoko"+turbo+CVT+4x4 dá se dost pochybovat o smysluplnosti toho auta. Pokud je ta kombinace žádaná (a u mě je) pak rozhodně není žádný jiný srovnatelný produkt
Za mne musím říct, že exteriér je v pořádku, resp. "jasnej japonec" na první pohled. Žádné si hraní na evropu a "keci" o útoku na evropského zákazníka. Jedna z alternativ. Výběr motorů ne moc široký, ale naprosto dostačující s přesahem do "zbytečného přemotorování", což je také v pořádku. Co ale, vzhledem k excentrickému zevnějšku nechápu, je prazvláštně usedle neseriózní interiér a hlavně nesportovní (k exteriéru auta) středový panel. Čekal bych a troufnu si říct, že by i více pasoval styl star trek á la CR-Z.
Nemyslím si to. Civic vyzerá zvonku ako UFO, "raketové" dverné kľučky a podobne. Nič z toho Juke nemá - ten je skôr o oblúkoch a je to také vysmiate srandaautíčko. Preto mi tam pripadá tá "motocyklonádržová" stredová konzola ako moc fajn.
Mě spíš zaráží, že když chci čtyřkolku, nemám na výběr..jen nejdražší benzín a ještě k tomu CVT za už kosmických 600tis. Jinak co se designu týče, je to silně subjektivní a nissan určitě s rozporuplnými reakcemi počítal. Auto si s ničím nemůžete splést a nebude stát na každým parkovišti-za to palec nahoru, i když mě osobně příliš neoslovuje - a to jsem bezdětný, s přítelkyní, extravagantní a je mi přes třicet >:D
Tak tak, klasická chyba Japoncov, keď sami povedia, aká kombinácia je najlepšia a inú zákazníkovi nedodajú. Obzvlášť nútená kombinácia štvorkolky a automatu je mínusom, osobitne pri zohľadnení CVT prevodovky, ktorá nepatrí k výkrikom techniky, je pomalá a subjektívne žerie dosť výkonu a znižuje dynamiku.
řídil jsem qashqai 2.0 benzin 4x4 CVT, pravda že né moc dlouho, ale na CVT bych si asi nezvykl...nehohl jsem se zbavit pocitu, že při zrychlování permanentně pálím spojku. Co se mi líbilo, tak když ustálené 100km/h spadly otáčky až někam nad volnoběh...
CVT je rozhodne vetsi vykrik techniky nez dnes tolik popularni dvouspojkove prevodovky a jejich ucinnost v podstate stejna. snizovani dynamiky a zrani vykonu je opravdu jen subjektivni pocit, protoze prevodovka udrzuje motor v optimalnich otackach.
Nechcem hľadať exaktné porovnania, ale pokiaľ si pamätám, koncernové autá s DSG prevodovkou majú rovnakú, alebo dokonca lepšiu dynamiku, ako s manuálom. Nájdi mi takú CVT prevodovku. :-!
Len tak skusmo som pozrel na stránke Audi:
A6 2,8 FSI 6st man.: 238 km/h, 8,2s
A6 2,8 FSI multitronic: 233 km/h, 8,3s
Čiže ani Audi nedokáže spraviť takú CVT prevodovku, ktorá by bola rýchlejšia než manuál. ;-\
EDIT: to bola samozrejme reakcia na Nikolokiho.
Dobře, i když by se mělo CVT srovnávat s jiným automatem, ale tak třeba Toyota iQ 1.3 0÷100 : 6 st. manuál 13.4 s, CVT automat MDT 13.1 s, maximálka oba 170 km/h. :-!
Z testu iQ k prevodovke MTD píšu: Jenže s bezestupňovým automatem nepředstavuje bezchybný příklad kultivovanosti. Multidrive sice ve městě neškube, ale otáčky se často drží moc vysoko a konstantní zvuk vysavače asi není to, co v autě rádi slýcháváte.
Ale inak máš pravdu, MDT zrýchľuje lepšie, ako manuál, až mi je to divnô. 8-s
Jinak nepožaduji, aby auto s CVT bylo hbitější a s menší spotřebou než auto s manuálem. (Stejně jako nepožaduji, aby auto s klimatizací bylo svižnější a žralo méně, než auto bez klimatizace.) Za pohodlí se platí, v daném případě možná menší maximálkou a horším zrychlením - což platí ale i pro klasický planetový automat s HDM, který ovšem nechci, protože požaduji, aby auto nečekaně nepřeřazovalo, neměnilo skokově otáčky motoru a neškubalo se mnou. Prostě chci mít při jízdě onu v kterémsi dávném testu zmiňovanou "bezstupňovou pohodu" :-) …
Tak to IQ mě překvapilo..ale aspoň jsem zase o něco chytřejší :-) Neházel bych ovšem všechny HDM do jednoho pytle. Je obrovský rozdíl např.mezi Mazdou 6 (1.generace), kde ten 4 stupňový automat řadil opravdu nepochopitelně jako trotl a BMW 5 (předch.gen.), kde bavec řadí, jako by ti četl v hlavě...Pro zajímavost zážitek s Mazdou6 2.0 benzin 4-automat: Tempomat nastavený na 150..při každém přibrždění na 130 a opětovném nastavení na 150 mazdička podřadila na 3.!!!! stupeň, vystřelila na 150 (max.otáčky na 3.st=160) a až pak si vklidu přeřadila na 4...pokaždé!!! To už je podle mě pádný důvod k vraždě IT inženýra ;-\
můžeš mi teda poradit, jak nastavit tempomat mozkem? Já trotl do toho opravdu šťoural prstem. Mazda už sice není, ale rád se od tebe něco přiučím. Prostě si to samo dalo při zrychlení na požadovanou rychlost plnej kotel.
No je to asi tak...jen mi přišlo hloupý, že v mazdě nešla zablokovat na dálnici zařazená čtverka, to by pak nebyla při zpětné akceleraci taková šupka a hlavně kravál:-) Jinak mě zaujalo co píšeš o tempomatu u HTP. Momentálně jezdím Fabkou I HTP (služební) a světe div se, má to tempomat a právě že se mi zdálo, že tempomat rychleji akceleruje...ale myslel jsem, že je to jen můj subjektivní pocit, že to přece není možný...???? :-O
ono to lepsi zrychleni bude prave tim zbytecnym drzenim otacek vysoko. hodne totiz zalezi jak se ta prevodovka nastavi. navic CVT byvaji vybaveny bud hydrodynamickym menicem nebo elektromagnetickou spojkou a ty bezne prestavaji pracovat kolem 20 km/h a to zrychleni z 0-100km/h take ovlivni.
Ucinnost převodovky je take vyssi nez u klasickeho automatu:
- CVT s kovovým řemenem nebo řetězem: 90 – 97%
- polotoroidní CVT: 70 – 94%
- samočinná pětistupňová: 86%
- mechanická s ručním řazením: 97%.
Kdyz v devadesatych letech prisel williams s cvt do F1 FIA to okamzite zakazala, protoze s CVT bylo auto vyrazne rychlejsi nez s klasickou prevodovkou ( www.youtube.com/watch?… ). Tudiz na vyuzivani optimalnich otacek motoru neco bude ;-)
Na druhou stranu malokdo si poridi CVT kvuli lepsimu zrychleni nez u manualu, jde spis o to linearni zrychlovani. Jinak vyhoda CVT je spis ve zrychleni pri vyssi zatezi motoru (treba 80-160km/h), kdy se to lepsi vyuziti optimalniho vykonnostniho pasma motoru vyrazneji projevi.
Spotreba byva dnes vetsinou nizsi nez s manualem (viz. treba novy lineartronic od subaru).
vidim ale,ze je to este stale kopec konzervativnych,vymasirovanych jedincov,ktori nedokazu ocenit ozaj originalny dizajn.
chce to na to auto dlho sa pozerat,a zistite,ze je nadherne :yes:
Štýl a štýl môžu byť dve absolútne odlišné veci, jeden môžeš hodnotiť na 100% a druhý na nulu...a na veci t nič nezmení, lebo niekto iný bude hodnotiť možno opačne... ;-)
Styl-je původně charakteristický rukopis pro určité výtvarné dílo. V širším kontextu můžeme styl volně pochopit jako určitý druh provedení čehosi.
Já skutečně nevím, je-li Juke stylový vůz pro Nissan. V každém případě je zjevné, že Juke se snaží jít dál na rozdíl od mnoha jiných rybích konzerv, co smrdí již z veliké dálky.
Kýč-je více méně dílo, které je okázalé,triviální či laciná napodobenina a postrádá jakoukoliv uměleckou hodnotu. I zde bych našel celou řadu mnohem úspěšnějších automobilek, které všechny jedna obzvlášť převyšuje.
Rozhodně Juke je úplně někde jinde.
PS. Jo abych nezapomněl. Kýč je z německého Kitsch. Proč asi z německého že. :yes:
Nechme stranou jestli je to auto šeredné nebo stylové, to ať si každý kupující probere sám, přijde mi ale, že celý článek je tak nějak.. moc emotivní na to abych mu věřil? Nechci říct rovnou koupený, ale příště míň výkřiků prosím.