Novinky
jak se nechat upéct v peci. Celkem mě to přakvapilo, ale krok je to logický. Jen teď moc nechápu, jakou úlohu bude hrát nová Felicia, avizovaný levný model mezi Fabií a Octavií. 8-s
Videl by som to tak, že A-entry príde až neskôr (v inom článku sa hovorilo o r. 2013) a do tej doby túto pozíciu čiastočne supluje táto Túra.
Felicia by měla být menší a jednodušší. Předpokládám, že bude vyslána proti nižší-nižší střední jako je Fluence, Thalie či Fiatu Linea
Já spíš myslím, že to bude tak nějak, jak to popsal Iudex. Prostě než přijde Felicia, tak ještě něco vymáčknou z původní Octavie a zároveň zaplní díru na trhu.
Proti Fluence je přece vyslaná tahle Octavia II před faceliftem, což není nic jiného, než něktrerým méně chápavým čechům dát volbu Octavie místo Fluence, ale zároveň jim nedat víceméně technicky stejné auto s jinými předními světly, protože to je pro 80% populace Octavia III.
Stavět do jedné věty Thalii, Fluence a Lineu je více než nelogické, protože Thalia stojí na podvozku 2!,ne třetí, generace Clia, zatímco Fluence není nic jiného než sedan Meganu.
Stavět do jedné věty Thalii, Fluence a Lineu je více než nelogické, protože Thalia stojí na podvozku 2!,ne třetí, generace Clia, zatímco Fluence není nic jiného než sedan Meganu.
Já jsem naopak rád, protože stejně jako O1 považuji O2 za designový držák, který neurazí ani po 10 letech. Nízká cena, dobrá technika a vysoká kvalita bude dobrou devizou pro každého na dalších x let :yes:
Ja by som sa nebál výroku, že stará O II prešla skúškou časom oveľa lepšie ako FL verzia. Taký nadčasový dizajn sa Škode predtým ani potom nepodaril. :yes:
Přesně tak. Škoda nedělá žádné designové výstřelky, nebo podbízivý design a i po deseti patnácti letech vypadá dobře a nikoho neurazí. Navíc s prověřenou technikou a bez zbytečných výstřelků techniky to bude určitě velký držák. Pro méně náročné řidiče to bude dobrá nabídka a myslí, že se najde i dost firem, které se k touru II přikloní.
Ona ani Škoda jinou možnost neměla. Na starý tour měla poměrně lušný odběr a to hlavně na východě. Vzhledem k tomu, že ten je u konce, museli nabídku něčím vyplnit. Aentry má přijít tuším v roce 2013 a do té doyb by jim dost lidí uteklo. Pokud ted bude chtít stávající majitel touru ho vyměnit, tak má možnost a věřím že v provedení dvojkové octavie se prodeje touru ještě o něco málo zvednou. Když se dobře prodával starý za podobnou cenu, tak nový na tom bude určitě ještě líp. Po příchodu Aentry podle mě tento model stáhne. Myslím že je to slušný tah na vyšlapání cestičky pro Aentry, aby se udrželi minimálně stávající zákazníci.
Jo, tak něco podobného jsem chtěl napsat taky.
Akorát si nemyslím, že to stáhnou už po 2-3 letech. Klidně to pojedou současně s tím novým kouskem ještě další dva-tři roky. Leda by se to přestalo prodávat, ale na to má VW group příliš dobrý marketing. Anebo pokud přijde nástupce nové Okty, a pak udělají "Tour" z té stávající.
A-entry (nová Felicia) totiž podle mého bude taková "Dacia a lá VW", tedy očesaný robustní model pro východní trhy...
Akorát si nemyslím, že to stáhnou už po 2-3 letech. Klidně to pojedou současně s tím novým kouskem ještě další dva-tři roky. Leda by se to přestalo prodávat, ale na to má VW group příliš dobrý marketing. Anebo pokud přijde nástupce nové Okty, a pak udělají "Tour" z té stávající.
A-entry (nová Felicia) totiž podle mého bude taková "Dacia a lá VW", tedy očesaný robustní model pro východní trhy...
Nemyslím si, že ho stáhnou, proč... A-Entry bude zcela nový model a OII Tour je hlavně pro lidi co chtějí hodně velké auto za minimum peněz a nezáleží jim na nejmodernější výbavě. A-Entry bude menší než OII a bude cílit na úplně jiné zákazníky.
Trochu si prestrelil. Tour je samozrejme zameraný na tých, čo chcú veľké auto za málo peňazí. A A-entry bude podľa Teba zameraný na iných zákazníkov? Na akých? Čo očakávajú prémiový produkt? Alebo malé auto za málo peňazí? Nie, je to presne tá istá liga: väčší kus auta za málo peňazí.
No buď designově lepší konkurent Dacie, dostatečně velký, ale ne zbytečně moc, za málo peněz, nebo hezké moderní auto velikostně mezi Fabií a Octavií, řekl bych něco jako Focus třeba - to bych si přál, třeba velký hatchback, liftback, combi. Rozhodně Octavia Tour II. je spíš velké auto za málo peněz a takový produkt by měl rozhodně zůstat. A-entry by měl být moderní středně velký vůz nižší střední třídy.
Možná by z designového pohledu stálo za to, prohodit model po liftingu s modelem před liftingem. Neb dnes už je snad jasné definitivně, že ta přední upravená světla Octavii vizuálně rozbíjí. Velmi jsem se snažil to vstřebat... nejde to, nesedí to.
Tak tedy původní (překrásná) Octavia II jako nová TOUR II. Je to informační zásah rovnou z čistého nebe na komoru, ale souhlasně s článkem nelze než tomu přitakat. Ovšem pod jednou podmínkou, že brzy přijede Octavia III. Neb jinak jsem z teho volaký zmetený...
Tak tedy původní (překrásná) Octavia II jako nová TOUR II. Je to informační zásah rovnou z čistého nebe na komoru, ale souhlasně s článkem nelze než tomu přitakat. Ovšem pod jednou podmínkou, že brzy přijede Octavia III. Neb jinak jsem z teho volaký zmetený...
Když to má fazónu, tak pasuje výborně [odkaz]
Výbornej snímek.
Ale nepopírám, že má i slabší chvíle 😉 [odkaz]
To sú čo, 14´´ disky? Hrôza. 8-s
Nejzákladnější základ Octavia Prima 1.2TSI Edition CZ s ocelovými koly 6J x 15" 😄
když jsem po faceliftu psal o hanojském stylu, tvrdil jsi, že se to časem poddá... 😉
sbohem fluence, té dvojka je konečně tu :yes:
sbohem fluence, té dvojka je konečně tu :yes:
Podle mě to má i technickou rovinu. OII je možná pro spoustu zákazníků až moc technicky vyspělá a spousta lidí uvítá možnost koupi osvědčené 1,6, navíc za dobrou cenu a v kvalitním balení OII.
Tiež mám taký pocit, že zákazník si v "tour" verzii kupuje tú krajšiu oktáviu
a ešte aj šetrí, no nekúp to >😒] :yes:
a ešte aj šetrí, no nekúp to >😒] :yes:
No ale musí se smířit se starší technikou a omezenou výbavou.
Geniální jsou ty boční výřezy pro lištu bez lišty. Něco takového jsem ještě neviděl. Lišta bude nejspíš jako super vybavení navíc, nebo si tam přilepíš lukoprénem kus lina.
Súhlas. Ani čas nepomohol faceliftovanej verzii a myslím, že väčšina z nás za elegantnejšiu považuje O II red FL.
Za nižšiu cenu tak získaš krajšie auto, no nekúp to! >😁
P.S. Tour II je len dočasné riešenie, podľa mňa do príchodu A-entry, najdlhšie do Octavie III.
Za nižšiu cenu tak získaš krajšie auto, no nekúp to! >😁
P.S. Tour II je len dočasné riešenie, podľa mňa do príchodu A-entry, najdlhšie do Octavie III.
Vyjímečně musím S GTI souhlasit, že Octavia s šikmýma očima je designově úlet a hnus. Nejhorší na tom je, že se tato "módní" vlna projevuje o více výrobců.
Asi je to příprava veřejného vkusu na invazi Číňanů. 😒
Asi je to příprava veřejného vkusu na invazi Číňanů. 😒
Jeden z mala pripadov, ked (na moje velke prekvapenie) s tebou suhlasim. Tiez neviem akosi stravit tie podivne "mandlove" svetla na po-faceliftovanej Octavii. Vyvolavaju vo mne akesi zvlastne azijske asociacie...
Octavii pred faceliftom sa nedalo z dizajnovej stranky vycitat nic. Cisty, striedmy a elegantny dizajn, bez kadejakych vystrelkov a disproporcii. Niekto by mozno tvrdil ze az prilis konzervativny, ale to k tomu autu praveze sedelo. Stale si myslim, ze Octavia facelift vobec nepotrebovala, a aj to malo co na nej zmenili jej bohuzial skor uskodilo...
Jedine minus vidim v motorizacii. 1.4mpi/1.6mpi su predsa len uz na dnesnu dobu dost zastarale. Bohuzial, ak chce skoda umiestnit octaviu-tour pod octaviu, nemohli sme cakat ze tam daju 1.2tsi/1.4tsi. Napriek tomu myslim ze tour sa bude predavat jedna radost...
Octavii pred faceliftom sa nedalo z dizajnovej stranky vycitat nic. Cisty, striedmy a elegantny dizajn, bez kadejakych vystrelkov a disproporcii. Niekto by mozno tvrdil ze az prilis konzervativny, ale to k tomu autu praveze sedelo. Stale si myslim, ze Octavia facelift vobec nepotrebovala, a aj to malo co na nej zmenili jej bohuzial skor uskodilo...
Jedine minus vidim v motorizacii. 1.4mpi/1.6mpi su predsa len uz na dnesnu dobu dost zastarale. Bohuzial, ak chce skoda umiestnit octaviu-tour pod octaviu, nemohli sme cakat ze tam daju 1.2tsi/1.4tsi. Napriek tomu myslim ze tour sa bude predavat jedna radost...
já mám pocit, že věk je na touru už trochu znát, v tomto se FL povedl...já už jsem si na něj docela zvykl...
...a nejen jemu, nic víc nic míň, O3 je tímto zcela zbytečná, kdo by jí už taky potřeboval? Bohužel tohle přemnožený auto s přerostlým zadkem jehož předností bude nově chudá nabídka těch nejlínějších motorů, opravdu jen tak nevymizí ;-\
Pěkně hloupý příspěvek. Co dokáže nabídnout Octavia II neumí konkurence ani o třídu výš. Slabé i silné motory jak naftové tak benzínové, 4x4, DSG, RS, Scout,
A co třeba rádio, kde ti ukazuje u čudlíku, která je tam stanice. To neumí ani BMW a Mercedes. Vevnitř je dost prostoru pro 4 lidi a co bereš na dovču nebo na lyže, nemusíš řešit, protože se to tam vejde. Palubka je sen i pro BMW 3 nebo Mercedes B. Prostě auto pro českého Pepíka.
A co třeba rádio, kde ti ukazuje u čudlíku, která je tam stanice. To neumí ani BMW a Mercedes. Vevnitř je dost prostoru pro 4 lidi a co bereš na dovču nebo na lyže, nemusíš řešit, protože se to tam vejde. Palubka je sen i pro BMW 3 nebo Mercedes B. Prostě auto pro českého Pepíka.
Tak tak, základný 3er sa popri palubovke Octavie môže hanbiť v kúte.
Zase nerob z toho tragédiu. 75 kW stačí na primerane rýchlu jazdu po diaľnici (maximálku má 190), trojvalec to nie je. 😉
Jednoznačne....ten motor je vcelku ideálny, nebál by som sa nejak zvlášť ani tej 1.4, ale s ním by som sa na diaľnicu už tak nehnal... 😉
když to má v základu servo,čtyřramenný volant a výškově nastavitelné sedadlo řidiče!!!!! >😁 :no:
Tak já se nedivím, ale je to dobrý krok. Myslím, že auto za 300.000 si najde plno zákazníků i tady v ČR. A myslím že za ni bude hodně rádo i spousta majitelů Felicii nebo Fabii Combi, kteří chtějí nové auto, velké, české a levné. Tedy přesně ti lidé, co nepotřebují plnohodnotnou výbavu, stačí jim holý základ, hlavně že to má velký kufr a je to české a dobře to vypadá. 😉
A nový vůz A-entry, něco mezi Fabií a Octaví to bude zcela nové auto, které bude cílit na na zcela jiné zákazníky, třeby ty co se rozhodují pro Focuse, tak to považuji za logický krok tuto Octavii Tour II.
A nový vůz A-entry, něco mezi Fabií a Octaví to bude zcela nové auto, které bude cílit na na zcela jiné zákazníky, třeby ty co se rozhodují pro Focuse, tak to považuji za logický krok tuto Octavii Tour II.
Presne, bude to silná konkurencia pre základné Focusy, Megany, Ceedy a pre kupujúcich, ktorí typicky presadnú do tohto auta z Felicie/Fabie to bude predstavovať značný pokrok. Tí nemožnosť objednania DSG či 1,8TSI radi oželejú, lebo o takých verziách by nikdy ani neuvažovali.
Jako důvod ukončení prodejů Tour I se snad oficiálně uvádělo, že už nebude schopen plnit emisní limity, jestli se nepletu. A najednou je tady ten samej motor (1,6 75 kW), kterej je plní.... . Jedině dobře pro zákazníka, o tom žádná (už to mají v konfigurátoru, s klimatizací a 6 airbagy pořád pod 320tis) ale z pohledu kanibalizace v modelové řadě by mě dávalo větší smysl mít v porfoliu Tour I, když se zdá, že ty emisiní limity až takovej problém nebudou. Tour II dává až moc velkej smysl i ve srovnání se standardní oktávií, hlavně pro toho, kdo nechce dělat pokusný králíky pro 1,2 TSI. Možná je k tomuto kroku ponoukl i relativní úspěch Fluence z poslední doby.
Chybí nějaká ta nafta, tedy mimo zemí EU. To se českému chalupáři líbit nebude.
Neřekl bych, že chalupáři jsou typičtí uživatelé TDI... Když chce někdo TDI, tak už má nějaké peníze na účtu, a nejde do základní výbavy, navíc TDI je pro toho co hodně najede a ne že jede na víkend na chatu. Řekl bych že toto auto je pro typické chalupáře, kteří nemají tolik peněz a chtějí vyměnit svou Fabii Combi ve výbavě Classic 1.2 případně Felicii Combi za něco většího a lepšího...
no jooo, ale v česku jít do nabídky bez TDI mi připadá hloupé
no to preto je bez TDI, lebo by väčšina firemných áut bola Tour II a nie drahšia OII ... som zvedaví ako v SR 😄
To:Aleschak, proč pokusný králíky s TSI ?? To je jako bys řekl, že všichni, kdo koupí TSI ve VW, AUDI, Seat atd. jsou pokusní králíci 😄 . To asi ne. Máš pravdu nebyl až takový problém s emisemi, jako spíš s koncem OI , která bu musela projít novým schválením k provozu na pozemních komunikacích a navíc výroba už taky není nejmodernější (v porovní s OII). Nicméně 1,6MPi tu nebude na věky, teď má jen udělenou vyjímku, až skončí bude konec. Zvykejme se tedy na TSI.
To : Lukas4CZ , je zajímavé, že většina zákazníků Touru volila 1,9TDI bez rozmyslu. Najezdí třeba 10tis.km ale berou TDI. Je to tím, že jsou to lidé, kteří to jdou koupit jako "modlu". Ono pak je příjemné sedět v hospě a říkat "mám nové TDI" >😒] >😒]
To : Lukas4CZ , je zajímavé, že většina zákazníků Touru volila 1,9TDI bez rozmyslu. Najezdí třeba 10tis.km ale berou TDI. Je to tím, že jsou to lidé, kteří to jdou koupit jako "modlu". Ono pak je příjemné sedět v hospě a říkat "mám nové TDI" >😒] >😒]
ja mam stare tdi(nafta bez dane..) a do hospody nechodim 😄
Taky nechapu, co lidi maj s pokusnyma kralikama. Ty motory maj ve zkusebnach odjezdeny statisice km . jen doufam, ze je tam taky nechavaj prochladnout, pripadne pokropej soli. Kdyz ten motor bezi porad v kuse, neni na nem skoro zadny opotrebeni..
Taky nechapu, co lidi maj s pokusnyma kralikama. Ty motory maj ve zkusebnach odjezdeny statisice km . jen doufam, ze je tam taky nechavaj prochladnout, pripadne pokropej soli. Kdyz ten motor bezi porad v kuse, neni na nem skoro zadny opotrebeni..
jenže ta 1.6 euro5 stále neplní!
No ve VW to snad ještě takhle pečlivě testují, ale podle spolehlivosti některých jiných aut někdy vážně uvažuju jestli se v tom páni konstruktéři aspoň svezli, natož pak aby s tím najezdili statisíce kilometrů.
Teď nechápu, kdo si koupí základ faceliftované O II. Jistě, facelift vypadá jinak, má TSI, bla bla, ale je to vlastně stejné auto s jinýma světlama - nebo se pletu?? Rozdíl mezi Tour I a O II byl evidentní, tady se dost smazává... Ještě bude zajímavý pohled do interiéru a na výbavu, tam by snad oba modely bylo možný rozlišit víc.
Firmy. Špeciálne kvôli nim nemá Tour na domácom trhu dízel. Ten naopak firmy vyhľadávajú a neboja sa ani extra výbavy. Naopak bežné rodiny po Toure skočia bez váhania a DSG či 4x4 im budú ukradnuté.
Tak jsem koukal na konfigurátor. Tour má za 282.000 vše manuální, má dva airbagy atd. Když dovybavím Tour na úroveň OII Prima tak jsem za boční airbagy, dálk. ovládání a klimatizaci povyskočil na 350.000 za Tour. OII Prima s lepší výbavou a 1,2 TSI stojí 370.000, s 1,4 pak 332.000. Chápete to? Já moc ne... Nebo jsem někde udělal chybu???
Stejne to bylo i u stareho Touru. Pokud nekdo opravdu chtel levnou Skodovku, melo smysl kupovat pouze ten osekany zaklad. Po dovybaveni na rozumnou uroven vybavy se nabidka stala absolutne nevyhodnou. Koupil to pak jenom blazen, ktery si to neumel srovnat s OII nebo nedejboze s konkurenci.
Aha, díky Katikakusi za vysvětlení. O starej Tour jsem se nikdy nezajímal, tak jsem ani nevěděl, jak na tom byl cenově. Tenhle Tour je teda vlastně v jistým smyslu opravdovej základ OII - ale s jiným vzhledem, aby si Škoda nekazila tak špatnou zákl. výbavou image OII coby vozu střední třídy. No tak se snad bude Touru dařit, ale za ty prachy s tak špatnou výbavou bych to nekoupil.
Zapomněl jsi na interier, který ve faceliftované verzi vypadá o dost lépe... I když jak koukám na konfigurátor, i ten se trochu polepšil, třeba v ovládání klimatizace, ale je tam jen 1DIN rádio za příplatek...
Tur I. (není to překlep) se dlouho dobře prodával, ale po 14ti letech na trhu už přeci jen nesplňoval požadavky dnešních dnů. A asi si soudruzi v Boleslaf Motoren Werke uvědomili, že by to chtělo znovu něco takového. Zalistovali do seznamu vyřazených forem a ejhle! Formy na starou Ó dva jsou ještě na skladě! Uděláme z nich novýho Tura! A jak řekli, tak udělali.
Já osobně na škodovky moc nejsem (evidentně), ale z ekonomickýho hlediska se musí nechat, že to je krok správným směrem.
Já osobně na škodovky moc nejsem (evidentně), ale z ekonomickýho hlediska se musí nechat, že to je krok správným směrem.
Do odstavce výbava bych doplnil ještě další věci, které by odpovídaly jeho duchu: okna, dveře, kliky dveří, spínač světel, madlo ruční brzdy, žárovky ve světlech, stěrače, disky, pneumatiky, ventilky, šrouby kol, nápravy, tlumiče.... Neboli další věci, bez kterých dnes auto nemůže nebo nesmí být nabídnuto do prodeje... Pro ušetření jste mohli napsat: Nadstandardní výbava na voze není žádná.
jak si mohli dovolit nedat do Touru aspoň 6pytlů, ESP, DO a automat. klimu, že? 😄
ale no tak, ESP bude o 2 roky myslím povinné. Doplatok 20tis. czk za airbagy ...ďalších 20tis. za ESP. plus 10tis. za el. okná a manuálnu klímu (balík) a hneď je z tej ceny nezaujímavá.
Tieto prvky sú tuším minimum nižšej strednej triedy u konkurencii (kde cena začína na cene tour s volantom a švihadlami).
Z článku som sa potešil, že naozaj škoda urobila auto ktoré sa oplatí do firmy kúpiť za pár šušňov ...ale ... OII stojí menej.
Tieto prvky sú tuším minimum nižšej strednej triedy u konkurencii (kde cena začína na cene tour s volantom a švihadlami).
Z článku som sa potešil, že naozaj škoda urobila auto ktoré sa oplatí do firmy kúpiť za pár šušňov ...ale ... OII stojí menej.
VW Group uz vazne nevi, jak vytriskat vic penez, vse je sdilene se vsim a u ŠKODY bude zachvili tradici vyrabet zastarala auta. :no: :no:
Souhlas.. neskutecne zastarala technologie a ted sem si jen tak udelal vybavu v konfiguratoru, abych tam mel aspon zaklad co nabizi ostatni a cena 345.900,-Kč >😁 to me rozesmalo.. nejhorsi je, ze vsichni vidlaci co tady sou a nevidi dal nez konci jejich vesnice si to koupi.. >😁 + firmy, ktery sou zkorumpovany Škodovkou >😁
Ta cena je fakt divná, ale blbých lidí je asi dost. Takovej Megane kombi je za 360 i s navigací a šestikvaltem. Ono i v základu za 309.000 toho má víc než Tour. Ale jak to známe, časem se pro Tour udělá balíček s klimou a el. oknama za 10.000, a pak už to bude veselejší...
Zajímavý názor... Věř tomu či ne, nejvíc se bude smát škodovka, protože to auto půjde na dračku. Zřejmě jsem vidlák, protože já bych to pro ženu a děcko jako druhé auto do rodiny klidně koupil. Co ale nechápu, je ta věta o "firmách zkorumpovaných škodou"... Asi moc koukáš na televizi 😉
No nevím proč bys jim radši nekoupil Focuse kombi 1,6 za 329.000,- s výbavou Trend Plus , s lepším motorem, lepším i komfortnějším podvozkem, bezpečnější karoserií (nehledě na počet airbagů), s lepším řízením... Na straně Octavie stojí jen lepší interiér (i když v týhle výbavě bude vypadat stejně dost uboze) a o něco větší kufr... Tak nad čím přemýšlet? Octu 2 budou kupovat opravdu jen zarytí zastánci VW nebo všeho českýho...
Trend Plus obsahuje😒br />
• ESP s ABS, TCS a EBA
• Čelní, boční a stropní airbagy
• Manuální klimatizace
• Stereorádio s CD přehrávačem
• Centrální zamykání s dálkovým
ovládáním
• Palubní počítač
• Elektricky ovládaná přední okna
• Přední mlhová světla
• 16" ocelová kola
• Sportovní sedadla anatomicky tvarovaná přední sedadla
Trend Plus obsahuje😒br />
• ESP s ABS, TCS a EBA
• Čelní, boční a stropní airbagy
• Manuální klimatizace
• Stereorádio s CD přehrávačem
• Centrální zamykání s dálkovým
ovládáním
• Palubní počítač
• Elektricky ovládaná přední okna
• Přední mlhová světla
• 16" ocelová kola
• Sportovní sedadla anatomicky tvarovaná přední sedadla
Lety prověřená kvalita, solidní technika, špičková cena. Kdo by nyní zvolil nový ceed namísto nové Octavie Tour?
Do půl roku budou silnice lemovat reklamy - nový ceed již od 150 tisíc.
Do půl roku budou silnice lemovat reklamy - nový ceed již od 150 tisíc.
Pre zákazníka o lacnejšiu Octaviu to nemôže byť lepšia správa. Podobné riešenie som očakával už pred pol rokom. Keby som bol priaznivcom Škodovky (čo nie som), tak by som si volil určite Octaviu II pred faceliftom - vyzerá ďaleko lepšie. Ešte taká malá drobnosť - pokiaľ viem, Octavie po facelifte majú automatickú klimu odstupňovanú po 1 stupni, Octave pred faceliftom po pol stupni. Pre niekoho možno drobnosť, pre mňa dosť podstatná vec.
To si radsej kupim sucasny zakladny LEON s 1.4 63 kW ktory je len o 10 tisic Kc drahsi a nebudem sa citit ako dochodca...
urcite si to najde hromadu spokojenych kupcu
lituju ovsem ty, co podlehli panice a kupovali predchozi generaci toura jak o zivot - inu kazdy sveho stesti....
lituju ovsem ty, co podlehli panice a kupovali predchozi generaci toura jak o zivot - inu kazdy sveho stesti....
Pánové, stručně - jsem mile překvapen, že pečlivě vyvážený vůz slušného vychování a vybraných mravů neodchází nadobro :yes:
Škoda jen že tam nemůže být 1.9TDI, která má jen Euro 4. Pak by tento stroj (Octavia Tour II.) byl asi nesmrtelný >😁 No a samozřejmě že zůstane i až přijde nová Octavia III., pak jsem zvědavý, jestli tomuhle dají facelift, nebo zůstane taková jaká je.
To akože marketing. Dobrý marketing, awesome VW!
Ale 1.6? A faceliftované 1.6 TDi sa nedá do predfaceliftového auta alebo čo? Nemohli do toho auta zapasovať aspoň ten 2.0 TDi CR? To je podľa mňa najväčšia a jediná marketingová chyba. Vzhľadom na môj vek (14) toto tvrdenie môže pôsobiť smiešne, ale veď potom nedali na vývoj ani jeden cent. Každopádne jestvujú aj ľudia, ktorí by si Octaviu Facelift nekúpili iba kvôli jej vzhľadu a na motor kašlú. Aj ten cenník je trochu, no, nadsadený.
Ale 1.6? A faceliftované 1.6 TDi sa nedá do predfaceliftového auta alebo čo? Nemohli do toho auta zapasovať aspoň ten 2.0 TDi CR? To je podľa mňa najväčšia a jediná marketingová chyba. Vzhľadom na môj vek (14) toto tvrdenie môže pôsobiť smiešne, ale veď potom nedali na vývoj ani jeden cent. Každopádne jestvujú aj ľudia, ktorí by si Octaviu Facelift nekúpili iba kvôli jej vzhľadu a na motor kašlú. Aj ten cenník je trochu, no, nadsadený.
to že češi budou bez TDI taky nechápu
Jen blazen by dal tolik prodavany motor do lacineho auta, na kterym je minimalni zisk a ubral by prodeje drazsimu modelu. Navic toto auto je primarne smerovany na vychodni trhy (a taky se tam bude i vyrabet). V EU ma zalepit diru po O1 - ktera se mimochodem jeste stale vyrabi a neni pravda, jak je v clanku chybne uvedeno, ze vyroba byla jiz ukoncena. Ukonceny byly prodeje v Cesku a EU.
Původní verze "dvojkové" Octavie se mi líbíla více než zbytečný facelift v roce 2008 (přispivatele upozorňuji, že facelift není korejský ani čínský, ale slovenský 😄). Jediná motorizace a navíc zážehová je ale pro Čechy, kteří milují tédéíčka, trochu málo. Základní cena se zdá být slušná, výbava bohužel nikoliv, ale aspoň něco.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Nebydlím v paneláku jako ty, takže u nás žádné bloky nemáme 😄) Také znám hodně majitelů škodovek, které nemají TDI, Jsou totiž většinou vyrobeny v době, kdy tato zkratka ještě neexistovala 😄)) (dodávám, že je mezi nimi celkem dost octavií 😄)
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
A ted vážně: zkus se podívat do statistik nižší střední třídy zde na auto.cz. Na konci každého článku je procentní podíl turbodieselů u nejprodávanějších modelů - pochopitelně včetně Octavie. Jen v červenci bylo Octavií s TDI skoro 80 procent ze všech registrací tohoto modelu. To, že ty nemáš žádného známého s turbodieselovou Octavií, ještě neznamená, že se neprodávají, statistiky hovoří celkem jasně. Promiň, za větou "Češi milují TDI" si stojím.
Však taky si to nebudou kupovat lidi pro to, aby do toho nacpali výbavu za kilo, ale aby ušetřili nějakou kačku. Mě se to líbí a určitě bych si to koupil radši, než cokoliv jinýho ve třídě. 😉
Jistě, včera se tu bili v prsa nad meganem 1,6 za dvěstěšedesát nebo kolik, jak jde o ekonomickou variantu, jednašest naprosto stačí atd. atp. u škodovky je to tragedie, zdechlina a vůbec. Všechny ty prodané astry classic nebo octavie tour ukazují, že za tyhle peníze, naškrábáno kde se dá, auto pořizováno na sedm a více let, lidé neradi e😜erimentují, chtějí prověřené, vychytané, tady dostanou pod tři kila oktávku, která je navíc furt aktuální, stotřicet po dálnici jede bez problému, uvnitř nic nehrká, místo kufru hangár, a navíc si to někdo může splést s něčím dvakrát tak drahým, to se mu u Renaultu nestane. Podle mého je to s tím benzínem za tuhle cenu dobrá varianta i pro firmy, rozdíl mezi tourem s 1,6 a nejlevnější naftovou po fl octavií je takový, že to v rozdílu spotřeby nikdy nejde dohnat. Tour se bude prodávat velmi dobře.
:yes: presne ako pises, drviva vacsina tychto vozidiel ( a viac menej nizsiej strednej) sa predava s vykonom cca 100 kobyl. Pravdou je aj to, ze sa jedna o model, ktory sa predava x rokov, takze muchy uz budu vychytane, co je pozitivne najma ak si niekto kupuje vozidlo na dlhsiu dobu (sukromna osoba, mensi najazd, atd...)
vypadá cena docela zajímavě, ovšem jen do té doby než jí srovnáme s konkurencí. Například KIA ceed v kombíku s motorem 93 kW, velmi slušně vybavená je za 350 tis. Kč. Zkuste na úroveň ceeda dovybavit Toura a jste rázem na 450 tis. Kč. Takže Tour :no:
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Vzbuď se ze svého vlhkého korejského snu. Doba se změnila a kia bude mít velký problém. Ceed kombi za tebou uvedenou cenu nemá výbavu žádnou, mechanická klima, rádio a 6x airbag. Podobně "vybavená" OII Tour, tedy klima, rádio, 6😜ytel a prodloužená záruka na čtyři roky, nebo 120k km, stojí nějakých 360k.
Každý, kdo už opustil mateřskou školku a minimálně třikrát objel dopravní cvičiště ví, že Volkswagen groupe dnes vyrábí kvalitní a dobré vozy, ale co zvládá opravdu dobře, to jest marketing. Ono marketing, to je dnes alfou a omegou.
Co tedy udělat v případě, že se na český a nejen na něj, dostane na trh sedan nižší střední třídy, který je postaven na základě hatchabacku, ale je cenově výhodnější a to na úkor nejnovějších motorů a převodovek?
Oktavia I Tour již nesíhala, přecejen 15 let stará konstrukce se podepisovala jak na prostornosti, tak na dnes již chatrné bezpečnosti, zde Fluence a nebo i Cruze byly o podstatný kus dále.
Slevit Octavii II, která je po faceliftu, přitom se prodává i za tuhle cenu dobře, nedává smysl. Navíc na domácím trhu si velmi dobře drží svou image a v neodborných kruzích je dokonce považována za Octavii třetí generace, čili "novou Oktávku", by byla taky hloupost.
Čili nejlevnější bude oživit předfaceliftovou verzi, dát do ní levnější a jednodušší motory, cenu snížit téměř na úroveň Fluence a Cruze a je o úspěch postaráno. Navíc náklady na jakýkoliv vývoj jsou nulové a výrovní linky stále pracují i na předfaceliftových součástkách, přecejen minimálně 10 let po ukončení výroby musí výrobce garantovat dostupnost náhradních dílů.
Takže reálným a racionálním výsledkem pro znalého kupce je to, že Fluence dostal díky snížení ceny základních modelů Octavie II velkého konkurenta, Octavia II zůstala image celá a zákazník má další možnost volby.
Takže Bravwo VW za opravdu logický marketingový krok, za nic víc, samozřejmě, protože s ničím novým nepřišli, ale o to tu přece...
Co tedy udělat v případě, že se na český a nejen na něj, dostane na trh sedan nižší střední třídy, který je postaven na základě hatchabacku, ale je cenově výhodnější a to na úkor nejnovějších motorů a převodovek?
Oktavia I Tour již nesíhala, přecejen 15 let stará konstrukce se podepisovala jak na prostornosti, tak na dnes již chatrné bezpečnosti, zde Fluence a nebo i Cruze byly o podstatný kus dále.
Slevit Octavii II, která je po faceliftu, přitom se prodává i za tuhle cenu dobře, nedává smysl. Navíc na domácím trhu si velmi dobře drží svou image a v neodborných kruzích je dokonce považována za Octavii třetí generace, čili "novou Oktávku", by byla taky hloupost.
Čili nejlevnější bude oživit předfaceliftovou verzi, dát do ní levnější a jednodušší motory, cenu snížit téměř na úroveň Fluence a Cruze a je o úspěch postaráno. Navíc náklady na jakýkoliv vývoj jsou nulové a výrovní linky stále pracují i na předfaceliftových součástkách, přecejen minimálně 10 let po ukončení výroby musí výrobce garantovat dostupnost náhradních dílů.
Takže reálným a racionálním výsledkem pro znalého kupce je to, že Fluence dostal díky snížení ceny základních modelů Octavie II velkého konkurenta, Octavia II zůstala image celá a zákazník má další možnost volby.
Takže Bravwo VW za opravdu logický marketingový krok, za nic víc, samozřejmě, protože s ničím novým nepřišli, ale o to tu přece...
Ano, marketing a místo lásky k automobilům je to snaha vytřískat na tom co nejvíc peněz, což je zde většině diskutujícím naprosto proti srsti i v jejich jinak plodném a láskou naplněném životě.
Největší odhalení je, že když si do toho auta za co nejméně peněz, dáš navi, kůži a pípu na jemně perlivou mattoni, tak stojí o dvacet korun víc, než Kia v plný náloži. To si pak můžeš rovnou koupit maserati v holobytu.
Největší odhalení je, že když si do toho auta za co nejméně peněz, dáš navi, kůži a pípu na jemně perlivou mattoni, tak stojí o dvacet korun víc, než Kia v plný náloži. To si pak můžeš rovnou koupit maserati v holobytu.
Tak v Renaultu můžou klidně spát, páč ta slavná tourka II nemá za 282 tis ani tónová skla, rádio nebo elektricky stahovaná okna!!! :no:
Ano, u renaultu můžou klidně spát, protože za pomalu stejnou cenu se u nás nabízí laguna. Tónovaný skla určitě nebudou měřítko.
Kto chce Škodu, kúpi si Škodu, nech by Renault ponúkal hocičo. Komu nejde o značku, určite zváži výbavu a cenu. Aj keď si nemyslím, že by šlo o také množstvo zákazníkov, že by to stálo za reč. Starý Tour mi neripadal voči aktuálnemu modelu príliš lacný, po skončení výroby ale Škoda už nemala čo ponúknuť v podobnej veľkosti a cene. Dieru bolo treba zapchať, zarobené peniaze sú zarobené peniaze. A najmä tak čisté ako tieto, nulový vývoj, minimálne investície do výroby... Dobrý ťah z každého pohľadu.
Milym prekvapenim je, ze rozdil v cene mezi obema generacemi Touru je jen 10 tis.( u combi 20 tis). Tour II ma uz v zakladu central (predchozi model to mel az v balicku plus), ale bohuzel chybi lakovana zpetna zrcatka a kliky dveri ;-\ (tour I je mel)
Kdyz si clovek doplni vybavu na uroven nove Octavie Prima - 10 tis balicek plus (klima + el. okna) a bocni airbagy 10 tis, tak jsme na cene kolem 303 tis, coz uz je vic jak 10 % rozdil v cene mezi Tourem a FL.
O II 1,6 75kw 303 tis vs. O II facelift Prima 1,2tsi 77kw 335 tis.
A jelikoz od prodejce dostane clovek zcela jiste slevu, tak nevidim duvod kupovat Fluence 😉 Ale myslim, ze uspechu predchoziho Touru nedosahne, jelikoz firmy kupovaly Toura v dieselu a ten ted chybi ;-\
Kdyz si clovek doplni vybavu na uroven nove Octavie Prima - 10 tis balicek plus (klima + el. okna) a bocni airbagy 10 tis, tak jsme na cene kolem 303 tis, coz uz je vic jak 10 % rozdil v cene mezi Tourem a FL.
O II 1,6 75kw 303 tis vs. O II facelift Prima 1,2tsi 77kw 335 tis.
A jelikoz od prodejce dostane clovek zcela jiste slevu, tak nevidim duvod kupovat Fluence 😉 Ale myslim, ze uspechu predchoziho Touru nedosahne, jelikoz firmy kupovaly Toura v dieselu a ten ted chybi ;-\
No až na to, že za nějakých 335 000 Kč máš 1,6 16V 81 kW v plné výbavě u Fluence, což je přecejen pořád lepší nabídka. Samozřejmě je pak otázka poklesu ceny atd. Každopádně cíl Škody byl jasný, konkurovat Fluence.
Oóó, teda to je geniální tah.Stáhnout facelift, aby ho mohli za rok vydávat jako úplně nový model >😁 .
Já si myslím, že nový tour bude ukusovat koláče prodejnosti octavii po faceliftu až z toho budou někteří představitelé neštastní.V podstatě to jsou stejná auta a ti co chtějí základ si nebudou za vietnamská světla připlácet.
A jestli se má fluence bát?Ne, každé auto si najde své kupce a v případě fluence to jsou kupci, kteří se nedívají dozadu, nelpí na vymyšlených tradicích a kultu škodovky.Docela jsem překvapen kolik už jezdí nový fluenců a nepřepokládám, že to měli majitelé jako nouzovku před znovuzrozením octavie, jak se to snaží někteří namluvit >😁 .
Já si myslím, že nový tour bude ukusovat koláče prodejnosti octavii po faceliftu až z toho budou někteří představitelé neštastní.V podstatě to jsou stejná auta a ti co chtějí základ si nebudou za vietnamská světla připlácet.
A jestli se má fluence bát?Ne, každé auto si najde své kupce a v případě fluence to jsou kupci, kteří se nedívají dozadu, nelpí na vymyšlených tradicích a kultu škodovky.Docela jsem překvapen kolik už jezdí nový fluenců a nepřepokládám, že to měli majitelé jako nouzovku před znovuzrozením octavie, jak se to snaží někteří namluvit >😁 .
Tu línou a "uchlastanou" 1.6 Mpi si opravdu mohly odpustit, stejně tak jako černé zrcátka a kliky - nechápu ... :no:
A v čem jsou lepší lakovaný zrcátka a kliky? Je to auto rychlejší, nebo levnější?
co je na 7,5l/100km při normální jízdě uchlastanýho? S O2 1,6 jsem nejel, ale vlastním O1 se stejným motorem a rozdíl oproti 1,8T sice je, ale líné to opravdu není. Líná bude 1,4ka.
Jsou tyto motory 100% oficiální? Přijde mi blbost při takové oblibě starých 1,9Tdi, které byli v touru, v O2 a jsou i v O2 po FL, nedat je do O2 Tour. Zvláště u nás v ČR.
Tak jsem to poctivě všechno prošel na stránkách Škody a... smekám. Neb takříkajíc na odvrácené straně Měsíce se tedy schyluje k mistrovskému tahu.
Předesílám, že byť jen se***vá úvaha o tom, jestli nevzít Fluenci (bože) by mohla nasvědčovat o chybných mozkových receptorech zájemce o auto ve třídě nižší střední. Od zítřka se na silnicích v Česku přepisují dějiny motorismu. No jen si představ, kdyby tak jako škoda, třeba zase BMW vyprodával předchozí pětku nazvanou BMW 5 TOUR bratru za... 520 tisíc. Fronta až do Mnichova...
No... já si stále myslím, že snad jde o nějaký nejapný žertík, či co, koupit mistrovský vůz, doslovný evergreen za cenu jemně nadhodnocené čtrnáctidenní dovolené čtyřčlenné rodiny v třílůžkáči v Bibione, tomuhle se říká ráj v garáži.
Takže vezmem to přes nejkrásnějšího mainstreamového kompaktního kombíka na světě - OCTAVIA TOUR II COMBI
Spolu s metalízou 320.000,- Výbava je fantastická, lezu do extras a dotvářím toho boha😒br />
- pytle komplet - 21.000,-
- kola 16´´ 205/55 - 16.700,- ať to vypadá
- tempomat - 11.100,- musí být
- vyhřívání sedadel - 9.500,- (zahrnuje i výškovou úpravu, bedra)
- akční paket - Klimatizace, elektrické ovládání oken vpředu,
dalších 6 reproduktorů (2 další vpředu a 4 vzadu),
MFA (přístrojový panel s multifunkčním ukazatelem) - 10.000
Nyní, pánové, sčítám - celkem 388.300,- korun českých. Upřímně se přiznám k tomu, že jsem v mrákotách. S výborným motorem a s doslova všezahrnující výbavou mít překrásnou Octavii 2 za tuhle cenu... je tu někdo, komu se stejská po fluence? 😄 To je vyloučené ze své podstaty.
My jsme tu zvyklí na čísla Octavie, víme, že je to nejprodávanější kráska silnic, ovšem, že se budou po dvaceti letech od pádu rudejch otrokářů opět před prodejnami škodovek tvořit fronty, to bych si býval netipoval. Dnes tedy Škoda předvedla dokonalý tah na branku.
Slogan - Nemáš na BMW? Neztrapňuj se v lowendových dovozech a kup si jedno z nejlepších aut Evropy.
Dnes tedy velmi velmi uznale - BRAVO ŠKODA :yes:
Předesílám, že byť jen se***vá úvaha o tom, jestli nevzít Fluenci (bože) by mohla nasvědčovat o chybných mozkových receptorech zájemce o auto ve třídě nižší střední. Od zítřka se na silnicích v Česku přepisují dějiny motorismu. No jen si představ, kdyby tak jako škoda, třeba zase BMW vyprodával předchozí pětku nazvanou BMW 5 TOUR bratru za... 520 tisíc. Fronta až do Mnichova...
No... já si stále myslím, že snad jde o nějaký nejapný žertík, či co, koupit mistrovský vůz, doslovný evergreen za cenu jemně nadhodnocené čtrnáctidenní dovolené čtyřčlenné rodiny v třílůžkáči v Bibione, tomuhle se říká ráj v garáži.
Takže vezmem to přes nejkrásnějšího mainstreamového kompaktního kombíka na světě - OCTAVIA TOUR II COMBI
Spolu s metalízou 320.000,- Výbava je fantastická, lezu do extras a dotvářím toho boha😒br />
- pytle komplet - 21.000,-
- kola 16´´ 205/55 - 16.700,- ať to vypadá
- tempomat - 11.100,- musí být
- vyhřívání sedadel - 9.500,- (zahrnuje i výškovou úpravu, bedra)
- akční paket - Klimatizace, elektrické ovládání oken vpředu,
dalších 6 reproduktorů (2 další vpředu a 4 vzadu),
MFA (přístrojový panel s multifunkčním ukazatelem) - 10.000
Nyní, pánové, sčítám - celkem 388.300,- korun českých. Upřímně se přiznám k tomu, že jsem v mrákotách. S výborným motorem a s doslova všezahrnující výbavou mít překrásnou Octavii 2 za tuhle cenu... je tu někdo, komu se stejská po fluence? 😄 To je vyloučené ze své podstaty.
My jsme tu zvyklí na čísla Octavie, víme, že je to nejprodávanější kráska silnic, ovšem, že se budou po dvaceti letech od pádu rudejch otrokářů opět před prodejnami škodovek tvořit fronty, to bych si býval netipoval. Dnes tedy Škoda předvedla dokonalý tah na branku.
Slogan - Nemáš na BMW? Neztrapňuj se v lowendových dovozech a kup si jedno z nejlepších aut Evropy.
Dnes tedy velmi velmi uznale - BRAVO ŠKODA :yes:
Lepší auto v poměru cena kvalita je i dosluhující Focus kombi 1,6 16V za 329.000,- s výbavou Trend Plus , s lepším motorem (16V původem konstrukce od Yamahy je mnohem lepší jednotkou, oproti osmiventilu v Octavii), lepším i komfortnějším podvozkem, bezpečnější karoserií (nehledě na počet airbagů), s lepším řízením... Na straně Octavie stojí jen lepší interiér (i když v týhle výbavě bude vypadat stejně dost uboze) a o něco větší kufr... Tak nad čím přemýšlet? Octu 2 budou kupovat opravdu jen zarytí zastánci VW nebo všeho českýho...
Trend Plus obsahuje😒br />
• ESP s ABS, TCS a EBA
• Čelní, boční a stropní airbagy
• Manuální klimatizace
• Stereorádio s CD přehrávačem
• Centrální zamykání s dálkovým
ovládáním
• Palubní počítač
• Elektricky ovládaná přední okna
• Přední mlhová světla
• 16" ocelová kola
• Sportovní sedadla anatomicky tvarovaná přední sedadla
A na závěr hodnocení 1,6 75 kW Skoda Octavia z testu od konkurence: viz. [odkaz]
Motor patří k šedému průměru této kategorie, v podstatě ničím nevyniká. Chod není příliš kultivovaný, motor navíc nenabízí tak dobrý tah odspodu, jak bych od osmiventilu čekal; největší točivý moment má až téměř čtyřech tisících otáčkách. Zkrátka neočekávejte zázraky, motor je určen ke klidné jízdě.
Testovaný motor neexceluje ani v dynamice, ani spotřebě. Za dobu testu (najeto přes tisíc kilometrů) spálil motor v průměru 7,7 litru benzínu. Na dálnici z Prahy do Brna, když jsem si užíval pohodové a klidné jízdy v rámci limitu (tj. ne dočasná rychlost nepřesahovala 150 km/h), řekl si motor o 7,5 litrů paliva. Ve městě se mu chtívalo pít devět až jedenáct litrů, podle toho, jaký byl provoz – a tedy jak dlouho jsem musel stát na křižovatce. Mimo město se pak spotřeba pohybovala okolo 6,5 litru, výjimečně klesla pod šest litrů, to už ale chtělo lehčí nohu.
Trend Plus obsahuje😒br />
• ESP s ABS, TCS a EBA
• Čelní, boční a stropní airbagy
• Manuální klimatizace
• Stereorádio s CD přehrávačem
• Centrální zamykání s dálkovým
ovládáním
• Palubní počítač
• Elektricky ovládaná přední okna
• Přední mlhová světla
• 16" ocelová kola
• Sportovní sedadla anatomicky tvarovaná přední sedadla
A na závěr hodnocení 1,6 75 kW Skoda Octavia z testu od konkurence: viz. [odkaz]
Motor patří k šedému průměru této kategorie, v podstatě ničím nevyniká. Chod není příliš kultivovaný, motor navíc nenabízí tak dobrý tah odspodu, jak bych od osmiventilu čekal; největší točivý moment má až téměř čtyřech tisících otáčkách. Zkrátka neočekávejte zázraky, motor je určen ke klidné jízdě.
Testovaný motor neexceluje ani v dynamice, ani spotřebě. Za dobu testu (najeto přes tisíc kilometrů) spálil motor v průměru 7,7 litru benzínu. Na dálnici z Prahy do Brna, když jsem si užíval pohodové a klidné jízdy v rámci limitu (tj. ne dočasná rychlost nepřesahovala 150 km/h), řekl si motor o 7,5 litrů paliva. Ve městě se mu chtívalo pít devět až jedenáct litrů, podle toho, jaký byl provoz – a tedy jak dlouho jsem musel stát na křižovatce. Mimo město se pak spotřeba pohybovala okolo 6,5 litru, výjimečně klesla pod šest litrů, to už ale chtělo lehčí nohu.
Viděl jsi někdy jak vypadá focus combi? 😄 v tom bych nejezdil ani v noci. Naproti tomu Octavia je vůbec nejkrásnější kombík nižší střední třídy. V tomhle autě nebude nikdo závodit, ten motor je rozumnou volbou.
No jéje, teď jde o to, jestli chceš mít auto ze "západu", aby žabáci valili bulvy na automatickou klimatizaci, nebo auto, kde tě nikdo nebude otravovat blbejma otázkama, proč ho máš. Není, co řešit. Kup si Kia ceed za 150 litrů a taky bude každej vědět, proč sis jí koupil.
Ono právě o to Škodě šlo,aby konkurovala Kii Ceed,H I30CW,Renaultu Megane Grand tour a Fofo kombi,protože spousta lidí co by Octavii chtěla,tak tyhle modely vycházely prostě levněji.Jak tady psal někdo níž tak prodejce nabídne určo nějakou slevu a když se trochu dovybaví,vyjde to teď zhruba na stejno.
GTI: Vyčerpávající výbava? Stejně jako jinde, je potřeba koukat spíš na to, co v té výbavě není než co tam je. Tak třeba... kožený volant? Máš smůlu, ani za příplatek.
A jen tak mimochodem... koupil sis sice 6 reproduktorů navíc, ale nemáš v tom rádio 😉.
A jen tak mimochodem... koupil sis sice 6 reproduktorů navíc, ale nemáš v tom rádio 😉.
Keby som chcel byť dôsledný, žiadal by som ešte roletky v oknách zadných dverí a na zadnom okne, elektriku s poistkou aj vzadu a šesťkvalt. 😉
Já teda nevím,ale Megane nemá multi link a kufr je na pohled hodně malej oproti Macoše v OII,i když papírově to tak nevypadá.Škoda má u nás lepší pověst a Megane je zajímavější desingově.Je na každým co si vybere.
Škoda má u nás i lepší pověst než Mercedes. Multilink je jen zaklínadlo novinářů, záleží na celkovém naladění podvozku / viz třeba Ceed /. Tady máš test, kde na obyč. Megana nestačila ani top verze Octavie Laurin Klement, kterou v Anglii nasadili, aby se cenově dorovnala k Meganu. Top výbava ji pomohla v hodnocení interiéru. V jízdě ji to nepomohlo. Jen mohli nasadit Golfa v normální verzi a ne o 5 tis. liber dražší provedení Sportline. Toho mohli porovnávat tak s Meganem ve výbavě GT. To by pak byl už jen duel těchto dvou aut. [odkaz]
Ceed ho právě má.Snad jedinej v nižší střední ho nemá Megane a to u kombi považuju za velký mínus.A v tom testu srovnávaj nejvyšší výbavy s dieslema a tady srovnáváme základní benziny a pomalu základní výbavy.Zrovna Škoda je v JD poweru na ostrovech na špici.
Megan nebyl ve špičkové výbavě a i přesto byl jízdně a celkově lepší než Octavia. Pokud by tam byl ve výbavě GT, tak může soutěžit max. s Golfem. Právě Ceed multilink má a stejně mu to nestačí. To byl právě důkaz toho, že důležité je naladění. Jen tak pro info, multilink třeba nemá ani Astra, která s Meganem bojuje o druhé místo v prodejích a jízdních vlastnostech v Evropě.
3rd Skoda Octavia
"Had it featured the same engine as the VW, the Skoda could have finished higher."
Jinak maji tam nektere zajimave veci, dle nich s jednim autem udelali lepsi spotrebu ale horsi emise nez s jinym, ktere to melo presne naopak. Zajimalo by me jak ty emise merili, to behem celeho testu jimali ty plyny nebo co tam vyvadeli? Nehlede na to ze spotreba se u normovaneho testu pocita primo z emisi...
"Had it featured the same engine as the VW, the Skoda could have finished higher."
Jinak maji tam nektere zajimave veci, dle nich s jednim autem udelali lepsi spotrebu ale horsi emise nez s jinym, ktere to melo presne naopak. Zajimalo by me jak ty emise merili, to behem celeho testu jimali ty plyny nebo co tam vyvadeli? Nehlede na to ze spotreba se u normovaneho testu pocita primo z emisi...
Ak to zoberiem do dôsledkov, nejaký multilink mi je ukradnutý. Pri dodržovaní povolených rýchlostí a rozumnej jazde s vedomím, že mám so sebou rodinu, mi až tak chýbať nebude, kdežto ten šesťkvalt ako vodič ocením, podobne posádka roletky na oknách. Dizajn by som vynechal, je to o preferenciách. Ani proti jednému ani proti druému vozu nič nemám. 😉
Megane je na tom dobře díky o 12,5cm většímu rozvoru,ale s ctěl bych ho vidět jak se chová naloženej.A kdo rád řídí tak mu bude vadit gumový řazení a řízení,to je renaultovská klasika.
No Renault má rozhodne presnejšie radenie, ako taký Citroen (Peugeot už v najnovších autách s THP motormi má slušné radenie, v slabších motorizáciách ale tiež biedne).
Definuj "gumový".
Tak se svez v obouch a bude ti to hned jasný.U OII přesný řazení bez vůlí,bez zadrhávání jak joystick,řízení přesný s dobrou zpětnou vazbou na řidiče.U Rendla přesnej opak kolem středový polohy nepřesný jakoby gumový a řazení to samí.
Jazdím so škodovkami, aj s Renaultmi a nejak mi to čo píšeš, nevychádza ako výhoda alebo nevýhoda jedného či druhého.
Renault je pohodlné auto, ležérne tempo nevyžaduje rýchle radenie ani príliš aktivít s volantom. Mäkko, predvídavo, plynule. Precíznejšie riadenie by bol problém, bilo by sa s charakterom auta. S radením som u Scénica ani teraz v Kanguu problém nikdy nemal. Rýchlosti idú kam majú, dráhy nie sú nijak zvlášť dlhé a šaltpáka sa príjemne drží - aj keď súhlasím s tebou, kulise by viac presnosti iste neublížilo.
Škoda je tvrdšia, precíznejšia, riadenie má istejšie a presnejšie. Viac s pýta dynamickejšiu jazdu, voči Renaultu na pohyb volantu reaguje bezprostredne - čo môže byť niekedy aj na škodu, pri nervóznom vodičovi auto pôsobí ešte nervóznejšie. Rýchlosti zapadajú presne, ale mohli by ísť aj ľahšie - a tiež by sa škodováci mohli naučiť robiť lepšie hlavice na šaltpáky, tlačia do dlane.
Renault je pohodlné auto, ležérne tempo nevyžaduje rýchle radenie ani príliš aktivít s volantom. Mäkko, predvídavo, plynule. Precíznejšie riadenie by bol problém, bilo by sa s charakterom auta. S radením som u Scénica ani teraz v Kanguu problém nikdy nemal. Rýchlosti idú kam majú, dráhy nie sú nijak zvlášť dlhé a šaltpáka sa príjemne drží - aj keď súhlasím s tebou, kulise by viac presnosti iste neublížilo.
Škoda je tvrdšia, precíznejšia, riadenie má istejšie a presnejšie. Viac s pýta dynamickejšiu jazdu, voči Renaultu na pohyb volantu reaguje bezprostredne - čo môže byť niekedy aj na škodu, pri nervóznom vodičovi auto pôsobí ešte nervóznejšie. Rýchlosti zapadajú presne, ale mohli by ísť aj ľahšie - a tiež by sa škodováci mohli naučiť robiť lepšie hlavice na šaltpáky, tlačia do dlane.
To co píšeš o Renaultu se v dnešní generaci o dost změnilo. Přechod z Megana II HB Grand Scenika. Řazení, řízení, podvozek je úplně někde jinde.
To máš samozrejme pravdu 😉 - napriek tomu ale Renault ostal verný svojej filozofii, a napriek tomu, že pritvrdil, stále je vláčnejší a pohodlnejší než nemecky orientovaná konkurencia, rozdiel voči Octavii je dosť znateľný. Starú školu viac ctí ešte Kangoo, hoci aj podvozok Scénica II, ktorým disponuje, prešiel úpravami. Skúšal som pred pár mesiacmi Fluence a Scenic III, je to trochu iné, dúfam ale, že nebudú nasledovať nemecký príklad až do krajnosti - to by bola naozaj škoda.
tak si jen tak letim okolo a nestacim se divit (nebo smat?)
Skoda: starsi technika = proverena technika, zakladni vybava = u "levneho" auta prce nic necekam, pro majitele felicii to bude prece i tak terno
ale jina levna auta (kdyz se tu mluvi stale o te levnosti), treba vzpominam Dacie: starsi technika = srot, zakladni vybava = stoji za h..., pro majitele felicii tohle ani omylem i favorit je lepsi.
Tak ja nevim >😁 ...vlastne vim... v jinem aute nez Skode by si prece pozemstani pripadali jako socky >😁 >😁 >😁 >😒]
Ale at si kazdy koupi co chce, jeho penize 😉 jeste ze ja mam ten talir :-!
Skoda: starsi technika = proverena technika, zakladni vybava = u "levneho" auta prce nic necekam, pro majitele felicii to bude prece i tak terno
ale jina levna auta (kdyz se tu mluvi stale o te levnosti), treba vzpominam Dacie: starsi technika = srot, zakladni vybava = stoji za h..., pro majitele felicii tohle ani omylem i favorit je lepsi.
Tak ja nevim >😁 ...vlastne vim... v jinem aute nez Skode by si prece pozemstani pripadali jako socky >😁 >😁 >😁 >😒]
Ale at si kazdy koupi co chce, jeho penize 😉 jeste ze ja mam ten talir :-!
Tak jak je to stěma euro normama. Jsem myslel, že do příštího roku budou muset už být všechny motory euro5. Je to tak? Dá se tedy očekávat, že motor se změní?
to mi taky trochu vrtá hlavou - vždyť 1.6 Euro5 neplní a dávat tam TSI by byla blbost...
V to TSI bych trochu doufal pro evropský trh. Přeci jen, motor z vlastní stáje je stojí nejmíň. A je to prodejní tahoun. Nicméně je pravda, že teď, dokavať jich je nedostatek by to prodlužovalo akorát výrobu. Jinak je to zajímavá volba nehledě, že stará octavia tour byla menší a měla už zastaralý interier i tak mě ale bude vadit ten plasťákovej volant.
To taky nechápu. Ve svým příspěvku jsem tak nějak automaticky (zřejmě chybně, jak to vypadá) předpokládal, že to nějak předělali a že to novou normu plní, když výroba začně někdy v listopadu. Že by měli vylobovanou výjimku, jak psal ProdejceŠkoda? Dovedu si to představit pro ČR, ale pro celou EU ... nevím. Ale dát tam TSI by byla fakt blbost, to by ve finále neznamenalo nic jinýho, než faktický zlevnění Octavie.
Nieže by som niečo mal proti O II ale toto... a keby to aspon kompednzovali nejakou výbavou akože VÝBAVOU, ale to zasa ten otrhaný základ no des!!! Čakal som niečo nové, svieže a atraktívne ako napr. Kia optima tak to je dizajnový kanón aspon podľa mňa, síce za tri rokz nemá cenu a je okukaná ale ja tak či tak auto dlhšie nemám ale... Jednoducho a krátko uvažoval som po roomstri kúpiť niečo väčšie od škody ale takýmto štýlom z toho asi nič nebude ;-\
U mňa je to prepadák😒br />
okukaný dizajn
vysoká cena
žiadna výbava
malý výber motorizácií...
Aby som nebol zlý tak aj niečo plusové😒br />
veľký kufor
veľa miesta pre cestujúcich
pohodlné vezenie
spoľahlivosť (mal prechodne ako služobné tak posudzujem podľa seba)
U mňa je to prepadák😒br />
okukaný dizajn
vysoká cena
žiadna výbava
malý výber motorizácií...
Aby som nebol zlý tak aj niečo plusové😒br />
veľký kufor
veľa miesta pre cestujúcich
pohodlné vezenie
spoľahlivosť (mal prechodne ako služobné tak posudzujem podľa seba)
Brát v potaz standardní ceníkové ceny Škody a porovnávat je se stejnými standardními ceníkovými cenami jiných automobilek nemá z pohledu racionálně uvažujícího kupujícího smysl - jen automobilista-amatér přijde do autosalonu a nadiktuje si do Tour 2 katalogové příplatky... Jsou tu přeci stále "vozy ihned k dodání / k odběru" - a na nich se dají vždy ušetřit desítky tisíc korun (vím o čem mluvím, sám jsem na Fabii papírově ušetřil 90 tis. Kč). V konfigurátoru Škody Auto se daly dlouhodobě bez problémů nacházet Tour 1 okamžitě k odběru s extras, které tu jsou zmiňované jako "naprosto nezbytné" (klima, el. okna, metalíza...) za cenu i kolem 250 tis. Kč. Nepochybuji, že tomu během pár týdnů / měsíců bude stejně i v případě Tour 2...a dát za osvědčenou Octavii II se všemi prvky výbavy zaručující pohodu na palubě s 1,6 motorem částku kolem 280 tis. Kč mi připadá rozhodně lepší volba než nakupovat dobou neosvědčené Cee´dy, turecké Fluence či podobné rádoby "výhodné nabídky".
Problém je, že většina diskutujících tady auto nikdy "na živo" nekupovala. Proto znají pouze ono srovnávání ceníků na internetu. Navíc řada těch skvělých nabídek, kterými kde kdo operuje (např. podle toho co je na billboardech 😄 ) je vázáno na značkový leasing a i pojištění a ve finále auto vyjde ještě dráž, než podle ceníku. Nicméně 90 tisíc na Fábii je sakra dobrý výsledek, v průměru mí známí dosahují u aut kolem 6 až 8set tisíc 70 0000 - pouze jeden kamarád stáhl 140, ale na Tuaregu....
Lenže cenníkové ceny sú jediné dostupné údaje na zbežné porovnanie - pri kupovaní auta sa z nich minimálne vychádza. Ak porovnávaš cenníkové údaje, tak je to do istej miery relevantné. Hlúpe by bolo porovnávať vyjednanú cenu napr. Octavie a proti stavať cenníkovú cenu Fluence alebo naopak.
Čo sa týka reálnej predajnej ceny, tak to je pravda, ja som ušetril asi 2300,-€ voči slovenskej cenníkovej cene. Zaujímavé je, že v Nemecku a Francúzsku stojí identické auto (zase cenníková cena) a takmer 8000,-€ viac ako u nás...
Čo sa týka reálnej predajnej ceny, tak to je pravda, ja som ušetril asi 2300,-€ voči slovenskej cenníkovej cene. Zaujímavé je, že v Nemecku a Francúzsku stojí identické auto (zase cenníková cena) a takmer 8000,-€ viac ako u nás...
Do posledni chvile jsem neveril ze Skoda opravdu nasadi dve verze identickeho auta ale stalo se, duvody mi uchazeji, protze vyrobni naklady jsou temer stejne, klicove soucasti jsou jako podvozek, karoserie, vnitrni vybaveni, elektronika jsou taky stejne, takze se to lisi jinou maskou a ocesanou vybavou a motorem budiz.... Jednak lituji lidi co si koupili vybehoveho TouraI nebo ho nedejboze maji ted ve vyrobe, ale to je zivot...
Kazdopadne, rozdil mezi zakladnim Tourem II s klimou a OII Prima Edition CZ je 40k, a to lidi kteri setri a nepotrebujici nejnovejsi motor ale staci jim tahle 15 let stara 1,6MPI tak budou myslim pozitivne osloveni, protoze se jim Octavia realne o tuto cenu zlevnila a oni vyssi vybavu ani supr motory nepotrebujou, chtej jen stredne velky prostorny auto s klimou a zakladni elektrikou a to jim plne splnuje, cili Skoda diky tomu by mela mit i s TouremII prodejni uspechy.... Uvidime, neni problem se dostat na slevu kolem 13-15 procent, subjektu ktere to maji ve smlouvach je nekolik a staci byt jen trochu aktivni, takze tu pak vazeni mame Octavii II s klimou za 250.000, tedy za cenu, kde cca pred 4 lety zacinaly Fabie s nulovou vybavou...
Odpovědět
Kazdopadne, rozdil mezi zakladnim Tourem II s klimou a OII Prima Edition CZ je 40k, a to lidi kteri setri a nepotrebujici nejnovejsi motor ale staci jim tahle 15 let stara 1,6MPI tak budou myslim pozitivne osloveni, protoze se jim Octavia realne o tuto cenu zlevnila a oni vyssi vybavu ani supr motory nepotrebujou, chtej jen stredne velky prostorny auto s klimou a zakladni elektrikou a to jim plne splnuje, cili Skoda diky tomu by mela mit i s TouremII prodejni uspechy.... Uvidime, neni problem se dostat na slevu kolem 13-15 procent, subjektu ktere to maji ve smlouvach je nekolik a staci byt jen trochu aktivni, takze tu pak vazeni mame Octavii II s klimou za 250.000, tedy za cenu, kde cca pred 4 lety zacinaly Fabie s nulovou vybavou...
Odpovědět
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
K cemu auto se zravym petrolejovym motorem? Spis meli pro novou Octaviu nabizet predni masku a blatniky z verze pred faceliftem jako bezplatny option. Verim tomu, ze vetsina lidi by si vybrala verzi TDI 2.0 se starou maskou, ktera byla PODSTATNE HEZCI nez ta dnesni s temi podivne vykrojenymi svetlomety.
Oproti českej verzii bude tá slovenská s bohatšou výbavou obsahovať v štandardnej výbave 4x Airbag, klimatizáciu, el. predné okná, tónované sklá, centrál s diaľkovým ovládaním a 6 reproduktorov.
Nová ŠkodaOctavia TOUR sa bude predávať v týchto cenách😒br />
Škoda Octavia TOUR 1,4 59kW 10989 €
Škoda Octavia TOUR 1,6 75kW 11989 €
Škoda Octavia Combi TOUR 1,4 59kW 12489 €
Škoda Octavia Combi TOUR 1,6 75kW 13489 €
Pri financovaní na leasing, úver je cena vozidla o 1000€ nižšia, nová ŠkodaOctavia TOUR teda začína na už na 9989€!
Informácie sú z prvej ruky
Autá bude pravdepodobne možné objednávať už v piatok, v prípade záujmu dám kontakt.
Nová ŠkodaOctavia TOUR sa bude predávať v týchto cenách😒br />
Škoda Octavia TOUR 1,4 59kW 10989 €
Škoda Octavia TOUR 1,6 75kW 11989 €
Škoda Octavia Combi TOUR 1,4 59kW 12489 €
Škoda Octavia Combi TOUR 1,6 75kW 13489 €
Pri financovaní na leasing, úver je cena vozidla o 1000€ nižšia, nová ŠkodaOctavia TOUR teda začína na už na 9989€!
Informácie sú z prvej ruky
Autá bude pravdepodobne možné objednávať už v piatok, v prípade záujmu dám kontakt.
1,4 (59 kW) alebo 1,6 (75 kW) ? To je na smiech, na také veľké auto sú tieto hodnoty poddimenzované. Optimálna / minimálna voľba je 1,4 TSI 90 KW. Radšej 1,8 TSI. To je super motor, bez konkurencie. Navyše v kombinácii s DSG je to v nižšej strednej triede jasná voľba. Nikto iný toto neponúka.
Síce turbo nemusím, radšej atmosféru, s ktorou je skvelá závbava, ale aj tak. Octavia :yes: , nie tour ...
75 kW je na Octaviu a bežné pohodlné jazdenie tak akurát, čo keď je veľká, váži len okolo 1300 kg, čiže nie je nijak podmotorizovaná. S motorom 1.4 je to už slabšie, ale do mesta nemusí byť ani to zlá voľba.
😄 😄 😄 JA TLIESKAM 😄 😄 😄
Ve čtyřech možná asfalt netrhá, ale nejsou s ním na dálnici kdovíjaké problémy...jestli jsem zvyklý na výkonnější vůz, popř. mám potřebu pružněji zrychlovat, je pro mě tento motor slabý a sáhnu logicky jinam.
Já upřednostňuji klidnější styl a mám za to, že bych s touhle 1.6kou neměl problémy. Ostatně, na trhu je přeci jen dost vozů s mnohem horšími parametry a nikdo si kvůli tomu vlasy nerve.
Takže se snad shodneme na tom, že záleží na preferencích. Tak jako tak, něco mi říká, že to by to mohl být spíše hit s 1.6 TDI.
Ktere auto teto velikosti (=vnitrni prostor pro posadku + kufr), se da koupit za podobnou cenu s pruznejsim motorem?
Dokonce subjektivně na mě působil stále lépe jak takový Getz v 1.1čce a dvěma lidmi, ale ani tomu nedělalo problém předjetí. Samo, ve výkonnějším voze by to šlo ještě rychleji a pohodlněji, ale o nebezpečném předjetí nemůže být řeč.
Otázkou jest, zdali ti, co nadávají, jsou ochotni podřadit o dva stupně, nebo jen nadávají, že u jejich výkonnějších vozů to není nutné...ale to jsme opět u subjektivního hodnocení. Já ze své zkušenosti nikdy problém neměl a nestačím se divit některým reakcím...
Tím ale nijak neobhajuji koupi této octavie s tímto motorem! Za tu cenu bych asi i sám sáhl jinam, jde mi čistě o reakce na použitelnost/nepoužitelnost tohoto motoru...
Ach, deti moje úbohé, stovky embéčky pre vás...
Ale teraz vazne. Ked je teda tato octavka s 1,6 atmo 75KW dostacujuca a pochvalujuca, netusim preco pod diskusiou o novej insignii s 1,6 turbom 132 KW sa vsetci dusuju ako je to pomale autoi. Ale tu zrazu pride s skodovka s predpotopnym malym kyblom a uz je to vsetko OK a postacujuce, ved kto by chcel viac predsa? CO ste tu vsetci dochodcovia?
Všiml sis hmotnosti Škodovky 100? Je to pouhých 820 Kg, dnes není vyjímka, že nižší střední třída má 1500Kg, zvlášť s dieselem. Takže v extrému jsme skoro na dvojnásobku, fyzyku opakovat asi nemusím...
Mimo to jízda, auta, silnice, vše je dnes jiné a tak 75kW v oktávce není kovíjaké terno, svět se od stovek změnil 😉
Okrem toho nejak neviem prísť na to, kde vidíš nejaký argument týkajúci sa Š100.
To bol len povzdych na záver...
A co si myslimz e by bolo naj?
Naj by bolo keby tam drbli aspon este 2.0 FSI co je naozaj uz dobry motor na to auto a dokaze s nim robit co ma. A ani pri plne nalozenom aute sa netrapi. Toto moj nazor.
1990 - 1.6i/59 kW, 1.8HC/66 kW, 2.0i/74 kW
Ford Mondeo
1995 - 1.6 Zetec/66 kW
Vectra B
1.6/55-74 kW
Passat B5
1996-1.6/75 kW
Peugeot 406
1.6/65 kW
Ja Škodu chválim. Vyšla v ústrety tým, čo im postačí jednoduchšie auto, a Fabia je im malá, a zároveň bez veľkých investícií zarobí pekný balík navyše. Vedľajší efekt - podrží si starších, možno kolísajúcich zákazníkov a získa nejakých nových. je niečo zle?
Aj keď si myslím, že problémy nehrozia, na auto, aké máš ty, by som sa z pohľadu vodiča kľudne dal presvedčiť. Rovnako ako na túto Octaviu.
Ale zas povedzme si pravdu, mohol som si vybrať (teraz) aj horšie... 😉
nervy, ktore by si mal z neustale kaziaceho sa auta sa peniazmi ohodnotit nedaju