Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Škoda Octavia Tour: Nová generace oblíbeného modelu nastupuje

251 komentářů

Avatar - iudex
iudex
Tak toto je výborná správa: návrat pôvodnej, seversky elegantnej Octavie II. Osobne poznám 2 ľudí, ktorí po uvedení faceliftovanej verzie zúfalo obiehali autosalóny Škody, hľadajúc posledné nefaceliftované modely, lebo z kórejského faceliftu boli zhrození. A myslím, že ľudí s rovnakým názorom bude dosť. Naviac na rozdiel od O I ide stále o aktuálnu techniku, multilink, jedine sa treba uspokojiť s 1,6kou, ale nie je to žiadna tragédia. Podľa môjho názoru lepšia správa ako predstavenie A-entry (Felicie). :yes:
Avatar - escorpion
escorpion
Kórejský facelift ? Možno, ale mne sa páči.

1,4 (59 kW) alebo 1,6 (75 kW) ? To je na smiech, na také veľké auto sú tieto hodnoty poddimenzované. Optimálna / minimálna voľba je 1,4 TSI 90 KW. Radšej 1,8 TSI. To je super motor, bez konkurencie. Navyše v kombinácii s DSG je to v nižšej strednej triede jasná voľba. Nikto iný toto neponúka.
Síce turbo nemusím, radšej atmosféru, s ktorou je skvelá závbava, ale aj tak. Octavia :yes: , nie tour ...
Klaudius
Tebe je 75 kW málo? V tom prípade si na smiech ty, nie Octavia Tour. Ľuďom s podobným názorom by som nedal do ruky ani malotraktor, pretože kto nedokáže jazdiť s jednoduchým vozom a pár koníkmi, obvykle za volantom silnejších áut býva nebezpečný svojmu okoliu.
75 kW je na Octaviu a bežné pohodlné jazdenie tak akurát, čo keď je veľká, váži len okolo 1300 kg, čiže nie je nijak podmotorizovaná. S motorom 1.4 je to už slabšie, ale do mesta nemusí byť ani to zlá voľba.

😄 😄 😄 JA TLIESKAM 😄 😄 😄
Avatar - escorpion
escorpion
Áno, 75 kW je málo na také veľké auto.
Klaudius
Zdá sa, že ani netušíš, čo je veľké auto. Bež si radšej pre kolobežku.
Martin_
Čtyři lidi v autě, plný kufr a na dálnici pružné zrychlení ze stovky lehce přes povolený limit.... pořád je atmosférických 75kW dostačujících? 😉
Čtyři lidi na palubě, plný kufr - to je kolikrát do roka?
Martin_
Kolikrát chceš, ale tady je diskuze o tom, že 75kW stačí, zatímco já uvádím příklad kdy to nestačí. Pokud teda neberu osobu co má vajíčka na zadním platu a klobouk na hlavě, tomu by stačil i dvoukolák poháněný solárním článkem. 😉
petr.senky
Pokud chce někdo jezdit denně ve čtyřech lidech s narvaným kufrem, logicky se bude koukat po jiném voze. Tohle je motor pro určitou skupinu zákazniků, kterým může plně vyhovovat,nevím co na tom kdo nechape, proto je vyber vozu velký aby si každý vybral.
Martin_
Spíš je to auto určené i pro chalupáře a víkndové jezdce, pracant co v autě pomalu bydlí si tohle asi nekoupí.
Otravná osoba
To je ovšem věc názoru a preferencí. Měl jsem tu čest zažít C-max se 100koňovou 1.6kou, pěti dospělými, plným kufrem a dvěmi bicykly na střeše. 😄 Samozřejmě, že na dálnici do kopce moc pružně nezrychloval, jestli vůbec, ale stát tam nezůstal a navzdory vyšší spotřebě nás v pohodě dovezl. A to nám stačilo, protože v tomhle osazení jede tak jednou za uherák😊
Ve čtyřech možná asfalt netrhá, ale nejsou s ním na dálnici kdovíjaké problémy...jestli jsem zvyklý na výkonnější vůz, popř. mám potřebu pružněji zrychlovat, je pro mě tento motor slabý a sáhnu logicky jinam.
Já upřednostňuji klidnější styl a mám za to, že bych s touhle 1.6kou neměl problémy. Ostatně, na trhu je přeci jen dost vozů s mnohem horšími parametry a nikdo si kvůli tomu vlasy nerve.

Takže se snad shodneme na tom, že záleží na preferencích. Tak jako tak, něco mi říká, že to by to mohl být spíše hit s 1.6 TDI.
Klaudius
:yes:
kyklop
:yes: rozumne napisane
Martin_
Jistě, je to věc preferencí. Pokud je předjíždění něco o čem zákazník nového Touru slyšel naposledy v autoškole může to být dobrá koupě. Ale jinak se dají pořídit pružnější motory za podobnou cenu... tak si říkám proč?
mikesh
Soude podle tvych nazoru uz tvuj kocarek musel mit ultramega zrychleni, kdyz to na tobe nechalo takove trvale nasledky.

Ktere auto teto velikosti (=vnitrni prostor pro posadku + kufr), se da koupit za podobnou cenu s pruznejsim motorem?
Otravná osoba
Právě pokud slyšel o předjíždění v autoškole a tedy jej nenapadne si podřadit, pak by se spíše měl podívat po něčem výkonnějším. Uvedl jsem svůj příklad s c-maxem. I když je tahle 1.6ka od fordu prý povedenější jak 1.6ka v octavii, hádám, že to takový rozdíl nebude. Se 4mi osobami a plně naloženým kufrem nebyl problém na trojku bezpečně předjet na okresce..a to nemyslím traktory.
Dokonce subjektivně na mě působil stále lépe jak takový Getz v 1.1čce a dvěma lidmi, ale ani tomu nedělalo problém předjetí. Samo, ve výkonnějším voze by to šlo ještě rychleji a pohodlněji, ale o nebezpečném předjetí nemůže být řeč.

Otázkou jest, zdali ti, co nadávají, jsou ochotni podřadit o dva stupně, nebo jen nadávají, že u jejich výkonnějších vozů to není nutné...ale to jsme opět u subjektivního hodnocení. Já ze své zkušenosti nikdy problém neměl a nestačím se divit některým reakcím...

Tím ale nijak neobhajuji koupi této octavie s tímto motorem! Za tu cenu bych asi i sám sáhl jinam, jde mi čistě o reakce na použitelnost/nepoužitelnost tohoto motoru...
EmilBuisson
:yes: mám doma auto se 37 kW, sice váží o půl tuny méně, ale nemyslím, by 2x tolik nestačilo na octavii. To Polo, co doma mám, taky v pohodě předjede traktor, a to má nejlínější motor na světě (teda hnedka po Fiatu 126). Na Octavii to naprosto stačí, je to atmosféra, takže něco vydrží narozdíl od těch turbomotůrků....
bordeaux
otazkou je ako bezpecne bude s takym auto predbiehat taky traktor na okreske.. 75KW je uboho malo.. A ked to nalozis tak si skoncil. S atmosferovym 4-kyblom vela vody nenamiesas...
Otravná osoba
Tak pokud je to klasický starý traktor, tak to zase takový problém (díky jeho rychlosti) snad nebude? 😄
bordeaux
to nie, to bol priklad.. Predstav si aviu ktora ide 80 a ty mas na vyber dve auta. Jednu octavku s 1,6 75KW plne nalozenu lebo ides na dovolenku. Druhe auto bude dajme tomu mazda 6 103 KW benzin plne nalozena.. Bude tam rozdiel? Co by si si vybral? ALebio dam este jeden cerstvy priklad.. Octavka 2.0 FSI 110KW... Nedavno som s tym siel a bol som velmi prekvapeny z toho motora.. Je to velmi zivy a pruzny motor a vies aku mal ten chlap dlhodobu spootrebu? 7 litrov.. A to nejazdi pomaly, na dialnici siel na tempomate 150... Takze moja volba by padla urcite na ten 2.0 liter ci uz mazda ci octavka.. Preco? Lebo mam rad svoju rodinu.. Rychlejsie auto, kratsie predbehnutie. Nejde len o 0-100 zrychlenie ale aj o pruzne zrychlenia z 80 na 120 a podobne.. Ked jazdis pomaly ok, ked si dynamicky sofer tak urcite ti to nebude postacovat. Dynamickym soferom nemyslim ale hovadoo.. to len aby si ma nechytal za slovicka zase..
Otravná osoba
To je pravda...jistě bych byl raději za výkonnější motor a ten by měl menší problémy. V tom máš pravdu. Nicméně já reaguji na to, že 100koňový motor v tomto případě přeci jen neznamená u naloženějšího auta nutně nebezpečné předjíždění...ostatně jak se zmiňuji výše. Nic méně, nic více. 😄
Avatar - Ronault.
Ronault.
Tys asi ještě traktor neviděl, natoř předjel, co?
bordeaux
este nieco inteligentne?
Klaudius
Úbohosť hľadaj niekde inde. 75 kW bol donedávna slušný výkon aj na strednú triedu. Dnes čo nemá cez 100 koní, je slabé...
Ach, deti moje úbohé, stovky embéčky pre vás...
bordeaux
tak mi daj priklad kde ktora stredna trieda bola s tym slusnym vykonom 75 KW v nedavnych casoch... Priklad, priklad priklad prosim..
Avatar - iudex
iudex
Súčasná generácia Passata začína(la) s touto 1,6kou a svojho času to bol základný motor aj pre Audi A4 (v minulej gen.) Ešte dávnejšie bol v strednej základom 55 kW motor 1,6 a 74 kW bol nadštandard. Ale to si ešte asi nemal vodičák. 😉
bordeaux
jj to som asi este nemal vodicak lebo ze by bol niekedy 1.6 74KW nadstandard to si naozaj nepamatam >😁 >😁 >😁

Ale teraz vazne. Ked je teda tato octavka s 1,6 atmo 75KW dostacujuca a pochvalujuca, netusim preco pod diskusiou o novej insignii s 1,6 turbom 132 KW sa vsetci dusuju ako je to pomale autoi. Ale tu zrazu pride s skodovka s predpotopnym malym kyblom a uz je to vsetko OK a postacujuce, ved kto by chcel viac predsa? CO ste tu vsetci dochodcovia?
Klaudius
Nie, len nie sme tu všetci deti. 😉
bordeaux
njn dedek klaudius sa ozval.. jj tebe staci aj ta 1,6 sak aj tak na dialnici viac ako 90 mas zakazane...
Klaudius
Vidím, že som sa nemýlil...ale nestrácaj nádej, raz dospeješ.
bordeaux
klasika ved co od teba cakat.. chod niekam na geriatricke forum tam si pokecate aka je fabka 1,2 HTP cool car pre seniorov..
Klaudius
😄
Martin_
Tenhle argument mě vždycky pobaví >😁
Všiml sis hmotnosti Škodovky 100? Je to pouhých 820 Kg, dnes není vyjímka, že nižší střední třída má 1500Kg, zvlášť s dieselem. Takže v extrému jsme skoro na dvojnásobku, fyzyku opakovat asi nemusím...
Mimo to jízda, auta, silnice, vše je dnes jiné a tak 75kW v oktávce není kovíjaké terno, svět se od stovek změnil 😉
Avatar - das_autos
das_autos
Fyzyku neopakuj,podívej se radši na fyziku a češtinu.1,6 75kw není bůhví co,ale srovnávat to s hundertkou a nebo stodvácou je nesmysl.99% lidí co tady argumentuje v tom nejela.Tak se v tom kucí nejdřív povozte a pak nám poreferujte.
Klaudius
Hádžeš kilami hore-dole...Octávka je dva metráky pod 1,5 tony, tak nesnívaj o dvojnásobku...
Okrem toho nejak neviem prísť na to, kde vidíš nejaký argument týkajúci sa Š100.
To bol len povzdych na záver...
kyklop
75w bol nedavno bezny vykon vo vozidlach o triedyu vyssich...pokial nebudes schopny s okataviou s tymto motorom bezpecne predbehnut traktor, tak utekaj vratit vp na najblizsie policajne oddelenie
bordeaux
prosim ta a to v ktorych vozidlach a co je to nedavno? Lebo uz passat B5 na trhu od 97 mal sice 1,6 benzina ale bol povazovany za ubohost a nie je ich na trhu boh vie kolko... Je trosku ine totiz mat 75KW na diesly a na benzine, kde benzin nema proste turbo a tocivy moment ako diesel. Bohuzial. Ja som sam zastanca benzinovych atmosfer a jeden taky motor vlastnim. Lenze ma 6 kyblov a objem 3 litre.. 1,6 benzin 75 KW je na octavku malo a uz si to uvedomte, ze doba ide dopredu.. Bohuzial sa ubera smerom k downsizingu..
kyklop
mas 3litrovy 6 valec....ale nie v nizsiej strednej (neviem, ktory sucasny model ma v tejto triede 3 litrovy motor), takze tahat to do diskusie o oktavii je trochu mimo. 75kw v naftaku je lepsich??? mozno ano, je to subjektivne, ak chcem predbiehat, trochu zamiesam rychlostnou pakou a je vybavene. Bezne ak potrebujem predbiehat, tak s benzinakom podradim aj o dva stupne a efekt je rovnaky ako u naftaku 😉 . Rozdiel v zrychleni 0-100 medzi 1,6 mpi a 1,6 tdi je 0,5 sekundy v neprospech benzinaku, takze ziadne tregedia sa nekona
bordeaux
pozri si ale pruzne zrychlenia benzinaku a dieselu z 80 na 120 a podobne pri rozlicnych zaradenych stupnoch + ber do uvahu krivku toc. momentu. Urcite je lepsi diesel. Ja nie som zastanca dieslu a mam radsej benzin ale tu je to naozaj tak.

A co si myslimz e by bolo naj?
Naj by bolo keby tam drbli aspon este 2.0 FSI co je naozaj uz dobry motor na to auto a dokaze s nim robit co ma. A ani pri plne nalozenom aute sa netrapi. Toto moj nazor.
kyklop
pokial beries do uvahy pruzne zrychlenie na rovnakom prevodovom stupni, tak ano, to nespochybnujem. Pokial si na benzinaku podradis viac a vyzenies otacky k max. vykonu, tak tam velky rozdiel nebude, resp. bude to rovnake
bordeaux
pred bawom som mal focus 1,6 16v. Klasika atmo, ked sme sli sami so zenou tak to bolo v pohodke, dalo sa predbiehat. Ked sme ale sli styria a boli sme nalozeni tak uz to bolo dost zle.. Tych 140 kil vahy - 2 priemerne osoby - uz bolo citit. Teraz ked jazdime cela rodina tak to ten 6-kybel ani neciti pomaly vsetko je v pohodke. A povedzme si rovno ked mas octavku a tak velky kufor tak poberies vsetko mozne, ved auto odnesie. Ja by som naozaj radsej diesel do takeho auta. Ale este lepsie 2.0 FSI.. Na tom som nedavno siel a bol som prijemne prekvapeny... Boli sme styria chlapi a jazdilo to bez problemov.
Klaudius
Ford Sierra
1990 - 1.6i/59 kW, 1.8HC/66 kW, 2.0i/74 kW
Ford Mondeo
1995 - 1.6 Zetec/66 kW
Vectra B
1.6/55-74 kW
Passat B5
1996-1.6/75 kW
Peugeot 406
1.6/65 kW
Avatar - iudex
iudex
1,6ka je málo, povedal majiteľ 1,4ky. >😒]
Avatar - kari.laz
kari.laz
:yes: >😁
Avatar - escorpion
escorpion
Ak si myslel mňa s tou 1,4, tak ok. 1,6 75 kW je málo, mám 1,4 80 kW a je to takisto málo, radšej 100 a viac kW.
Avatar - Ronault.
Ronault.
5 kW sem, 5 kW tam, furt je to málo v porovnání třeba s 911 Turbo nebo naopak fakt krutě hodně v porovnání s Trabantem, obojí potkáš klidně na cestách
Klaudius
Howno záleží na maximálnom výkone, dosahovanom v nejakých 5000-6000 otáčkach - kto tak jazdí? Na čom záleží, je krútiaci moment, jeho hodnota a priebeh pri menovitých otáčkach. Rozhodne 1,6 je pre Octaviu za danú cenu viac ako postačujúci motor. Nemal by som s ním absolútne žiadny problém a rovnako ani žiadny vpohode šofér, čo nejazdí permanentne naložený a na dlhé štreky.
Ja Škodu chválim. Vyšla v ústrety tým, čo im postačí jednoduchšie auto, a Fabia je im malá, a zároveň bez veľkých investícií zarobí pekný balík navyše. Vedľajší efekt - podrží si starších, možno kolísajúcich zákazníkov a získa nejakých nových. je niečo zle?
Avatar - jazva
jazva
ja tak jazdím. preto mám benzín... 😉
Avatar - iudex
iudex
Ale turbobenzín, to nie si typický otáčkofil, ako ja s atmosférou (Pmax=6000 rpm, Tmax=4000 rpm) 😄
Avatar - jazva
jazva
Normálne to točím okolo 5tisíc otáčok. Má to celkom fajn zvuk... 😉
Avatar - iudex
iudex
My man :yes:
Klaudius
Tak budeš prvým testerom životnosti pri sedliackom zaobchádzaní... >😁 :yes:
Aj keď si myslím, že problémy nehrozia, na auto, aké máš ty, by som sa z pohľadu vodiča kľudne dal presvedčiť. Rovnako ako na túto Octaviu.
Avatar - jazva
jazva
No dovoľ! >😁 Sedliak by si takéto auto nikdy nekúpil a ak náhodou aj áno, určite by takto nejazdil. Sedliaci sú šetrný ľudia... >😁
Klaudius
Však ani ty by si si ho za vlastné nekúpil, ale obzeral by si sa inde...nemám pravdu? 😉
Avatar - jazva
jazva
ale úplne inde... ;-\ dám malú nápovedu. Niečo menšie, živšie, s točivejším motorom, 3 dvere, Japonsko... Pre mňa a môj štýl jazdy určite vhodnejšie.

Ale zas povedzme si pravdu, mohol som si vybrať (teraz) aj horšie... 😉
Klaudius
Luigi sledovat jenom Ferrári...
Avatar - iudex
iudex
>😁
boberko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Igithegreat
Igithegreat
>😁 tohle sem presne cekal.. jen si kupte poradne osvedceny auto s vybavou 0 a s 59kw >😁 za 280 tis >😁 to je vysmech!
Avatar - iudex
iudex
Nejak Ti ušlo, že Tour sa bude predávať v ČR iba s 1,6kou, nie s 1,4kou. 😉
Jack1989
Jo kus plechařiny a jakž takž výbava s dnešní technikou za celkem dobrou cenu. Až na ty motory, pro čechy jen výběhová 1.6 a žádny diesel? Je to k smíchu a já osobně bych radši za tu cenu koupil tak tříletou ojetinu s lepší výbavou...
Klaudius
Kúp si aktuálnu Octaviu, ak chceš viac. Škoda ponúka aj diesle. 😉
kyklop
co je na novom aute smiesne, existuje dost ludi, ktori uprednostnia nove s jasnym povodom pred trojrocnou "zarucene" lestenkou po geriatrovi (najlepsie nemeckom)
smartboy20
:yes: :yes: :yes😒br />
nervy, ktore by si mal z neustale kaziaceho sa auta sa peniazmi ohodnotit nedaju
zlysoused
jak se nechat upéct v peci. Celkem mě to přakvapilo, ale krok je to logický. Jen teď moc nechápu, jakou úlohu bude hrát nová Felicia, avizovaný levný model mezi Fabií a Octavií. 8-s
Avatar - iudex
iudex
Videl by som to tak, že A-entry príde až neskôr (v inom článku sa hovorilo o r. 2013) a do tej doby túto pozíciu čiastočne supluje táto Túra.
zlysoused
asi jo, nějak tak to bude.
RS
Felicia by měla být menší a jednodušší. Předpokládám, že bude vyslána proti nižší-nižší střední jako je Fluence, Thalie či Fiatu Linea
zlysoused
Já spíš myslím, že to bude tak nějak, jak to popsal Iudex. Prostě než přijde Felicia, tak ještě něco vymáčknou z původní Octavie a zároveň zaplní díru na trhu.
RS
Mám tušení, že Tour začne být ziskovou tradicí stejně jako souběžně prodávané starší Astry apod. Bude Felicia, Octavia Tour i Octavia.
zlysoused
Taky je pravděpodobné, že to bude rozdělené podle trhů. Někde bude Tour, někde Felda, někde možná oboje.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Proti Fluence je přece vyslaná tahle Octavia II před faceliftem, což není nic jiného, než něktrerým méně chápavým čechům dát volbu Octavie místo Fluence, ale zároveň jim nedat víceméně technicky stejné auto s jinými předními světly, protože to je pro 80% populace Octavia III.
Stavět do jedné věty Thalii, Fluence a Lineu je více než nelogické, protože Thalia stojí na podvozku 2!,ne třetí, generace Clia, zatímco Fluence není nic jiného než sedan Meganu.
RS
Já jsem naopak rád, protože stejně jako O1 považuji O2 za designový držák, který neurazí ani po 10 letech. Nízká cena, dobrá technika a vysoká kvalita bude dobrou devizou pro každého na dalších x let :yes:
Avatar - iudex
iudex
Ja by som sa nebál výroku, že stará O II prešla skúškou časom oveľa lepšie ako FL verzia. Taký nadčasový dizajn sa Škode predtým ani potom nepodaril. :yes:
RS
Už jsem si zvykl a s klidným svědomím mohu říct, že třeba RS, Scout a všechny lepší verze vypadají po FL mnohem lépe :yes: Potřebuje hlavně pěkná kola.
Avatar - Glaukos
Glaukos
souhlas, je to o zvyku, ale původní Scout byl prostě bomba, FL verze mi nějak neladí s těmi plasty
Avatar - kari.laz
kari.laz
Přesně tak. Škoda nedělá žádné designové výstřelky, nebo podbízivý design a i po deseti patnácti letech vypadá dobře a nikoho neurazí. Navíc s prověřenou technikou a bez zbytečných výstřelků techniky to bude určitě velký držák. Pro méně náročné řidiče to bude dobrá nabídka a myslí, že se najde i dost firem, které se k touru II přikloní.
Avatar - ReznikCZE
ReznikCZE
Firmy jen diesel budou brát . .Ty bych z cílové skupiny Tour úplně vyřadil
Avatar - kari.laz
kari.laz
Ona ani Škoda jinou možnost neměla. Na starý tour měla poměrně lušný odběr a to hlavně na východě. Vzhledem k tomu, že ten je u konce, museli nabídku něčím vyplnit. Aentry má přijít tuším v roce 2013 a do té doyb by jim dost lidí uteklo. Pokud ted bude chtít stávající majitel touru ho vyměnit, tak má možnost a věřím že v provedení dvojkové octavie se prodeje touru ještě o něco málo zvednou. Když se dobře prodával starý za podobnou cenu, tak nový na tom bude určitě ještě líp. Po příchodu Aentry podle mě tento model stáhne. Myslím že je to slušný tah na vyšlapání cestičky pro Aentry, aby se udrželi minimálně stávající zákazníci.
Avatar - iudex
iudex
Tiež zastávam tento názor.
Banjo
Jo, tak něco podobného jsem chtěl napsat taky.
Akorát si nemyslím, že to stáhnou už po 2-3 letech. Klidně to pojedou současně s tím novým kouskem ještě další dva-tři roky. Leda by se to přestalo prodávat, ale na to má VW group příliš dobrý marketing. Anebo pokud přijde nástupce nové Okty, a pak udělají "Tour" z té stávající.
A-entry (nová Felicia) totiž podle mého bude taková "Dacia a lá VW", tedy očesaný robustní model pro východní trhy...
Nemyslím si, že ho stáhnou, proč... A-Entry bude zcela nový model a OII Tour je hlavně pro lidi co chtějí hodně velké auto za minimum peněz a nezáleží jim na nejmodernější výbavě. A-Entry bude menší než OII a bude cílit na úplně jiné zákazníky.
Avatar - iudex
iudex
Trochu si prestrelil. Tour je samozrejme zameraný na tých, čo chcú veľké auto za málo peňazí. A A-entry bude podľa Teba zameraný na iných zákazníkov? Na akých? Čo očakávajú prémiový produkt? Alebo malé auto za málo peňazí? Nie, je to presne tá istá liga: väčší kus auta za málo peňazí.
No buď designově lepší konkurent Dacie, dostatečně velký, ale ne zbytečně moc, za málo peněz, nebo hezké moderní auto velikostně mezi Fabií a Octavií, řekl bych něco jako Focus třeba - to bych si přál, třeba velký hatchback, liftback, combi. Rozhodně Octavia Tour II. je spíš velké auto za málo peněz a takový produkt by měl rozhodně zůstat. A-entry by měl být moderní středně velký vůz nižší střední třídy.
GTI
Možná by z designového pohledu stálo za to, prohodit model po liftingu s modelem před liftingem. Neb dnes už je snad jasné definitivně, že ta přední upravená světla Octavii vizuálně rozbíjí. Velmi jsem se snažil to vstřebat... nejde to, nesedí to.

Tak tedy původní (překrásná) Octavia II jako nová TOUR II. Je to informační zásah rovnou z čistého nebe na komoru, ale souhlasně s článkem nelze než tomu přitakat. Ovšem pod jednou podmínkou, že brzy přijede Octavia III. Neb jinak jsem z teho volaký zmetený...
RS
Když to má fazónu, tak pasuje výborně [odkaz]
GTI
Výbornej snímek.
RS
Ale nepopírám, že má i slabší chvíle 😉 [odkaz]
Avatar - iudex
iudex
To sú čo, 14´´ disky? Hrôza. 8-s
RS
Nejzákladnější základ Octavia Prima 1.2TSI Edition CZ s ocelovými koly 6J x 15" 😄
Avatar - iudex
iudex
Tak to je ešte horšie: 15´´ v nižšej strednej nikde inde nevyzerá tak utopene a poddimenzovane. 8-s
Avatar - escorpion
escorpion
15-tky síce oceľové, ALU by boli lepšie. Mne skôr pripadá predok bez hmloviek akýsi bezpohlavný, nie je to ono. Dať tam podľa aktuálneho ceníka family XXL + aspoň 1,4 TSI, tak je to dobrá voľba. Lepšia by bola 1,8 TSI + DSG, ale pre bežných ožívateľov (mesto) stačí aj 1,4...
Avatar - prekladys
prekladys
když jsem po faceliftu psal o hanojském stylu, tvrdil jsi, že se to časem poddá... 😉
sbohem fluence, té dvojka je konečně tu :yes:
jirin
Jedine v tomhle provedeni se mi libi. A neni to kvuli tomu, ze mam RS pred FL 😄
zlysoused
Podle mě to má i technickou rovinu. OII je možná pro spoustu zákazníků až moc technicky vyspělá a spousta lidí uvítá možnost koupi osvědčené 1,6, navíc za dobrou cenu a v kvalitním balení OII.
Avatar - gld
gld
Tiež mám taký pocit, že zákazník si v "tour" verzii kupuje tú krajšiu oktáviu

a ešte aj šetrí, no nekúp to >😒] :yes:
zlysoused
No ale musí se smířit se starší technikou a omezenou výbavou.
Horst Fuchs
Geniální jsou ty boční výřezy pro lištu bez lišty. Něco takového jsem ještě neviděl. Lišta bude nejspíš jako super vybavení navíc, nebo si tam přilepíš lukoprénem kus lina.
Avatar - gld
gld
áno, ale bežnému motoristovi to zďaleka stačí, no a ostatní nech si kúpia "ne-tour" verziu
Frantizsekk
multilink, motor euro5. Vybavu si urcite muzes nakou zaskrtat, alespon potrebnej zaklad. Zas tak horky bych to nevidel
Avatar - iudex
iudex
Súhlas. Ani čas nepomohol faceliftovanej verzii a myslím, že väčšina z nás za elegantnejšiu považuje O II red FL.
Za nižšiu cenu tak získaš krajšie auto, no nekúp to! >😁
P.S. Tour II je len dočasné riešenie, podľa mňa do príchodu A-entry, najdlhšie do Octavie III.
Gater
Vyjímečně musím S GTI souhlasit, že Octavia s šikmýma očima je designově úlet a hnus. Nejhorší na tom je, že se tato "módní" vlna projevuje o více výrobců.
Asi je to příprava veřejného vkusu na invazi Číňanů. 😒
_Teddy_
Jeden z mala pripadov, ked (na moje velke prekvapenie) s tebou suhlasim. Tiez neviem akosi stravit tie podivne "mandlove" svetla na po-faceliftovanej Octavii. Vyvolavaju vo mne akesi zvlastne azijske asociacie...

Octavii pred faceliftom sa nedalo z dizajnovej stranky vycitat nic. Cisty, striedmy a elegantny dizajn, bez kadejakych vystrelkov a disproporcii. Niekto by mozno tvrdil ze az prilis konzervativny, ale to k tomu autu praveze sedelo. Stale si myslim, ze Octavia facelift vobec nepotrebovala, a aj to malo co na nej zmenili jej bohuzial skor uskodilo...

Jedine minus vidim v motorizacii. 1.4mpi/1.6mpi su predsa len uz na dnesnu dobu dost zastarale. Bohuzial, ak chce skoda umiestnit octaviu-tour pod octaviu, nemohli sme cakat ze tam daju 1.2tsi/1.4tsi. Napriek tomu myslim ze tour sa bude predavat jedna radost...
jirin
Vyjimečně souhlas!
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
já mám pocit, že věk je na touru už trochu znát, v tomto se FL povedl...já už jsem si na něj docela zvykl...
puko
ja rovnako...ked vidim tu titulnu fotku, mam pocit ze sa divam na daku novodobu ladu alebo novy model od dacie alebo co...rovnaky pocit mam aj pri pohlade na fotky noveho passata >😁
Avatar - pelikoš
pelikoš
😉 >😒] >😁
Avatar - saldy
saldy
...a nejen jemu, nic víc nic míň, O3 je tímto zcela zbytečná, kdo by jí už taky potřeboval? Bohužel tohle přemnožený auto s přerostlým zadkem jehož předností bude nově chudá nabídka těch nejlínějších motorů, opravdu jen tak nevymizí ;-\
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Pěkně hloupý příspěvek. Co dokáže nabídnout Octavia II neumí konkurence ani o třídu výš. Slabé i silné motory jak naftové tak benzínové, 4x4, DSG, RS, Scout,
A co třeba rádio, kde ti ukazuje u čudlíku, která je tam stanice. To neumí ani BMW a Mercedes. Vevnitř je dost prostoru pro 4 lidi a co bereš na dovču nebo na lyže, nemusíš řešit, protože se to tam vejde. Palubka je sen i pro BMW 3 nebo Mercedes B. Prostě auto pro českého Pepíka.
Avatar - iudex
iudex
Tak tak, základný 3er sa popri palubovke Octavie môže hanbiť v kúte.
Beekey
no... neprehanajme...
Avatar - iudex
iudex
Iste, mierne zveličenie, faktom ale je, že Octavia stále pôsobí v interiéri na pomery triedy nadpriemerne, naopak základná trojka v interiéri zaostáva i za mainstreamovou strednou triedou, o prémii nehovoriac.
Avatar - iudex
iudex
Zase nerob z toho tragédiu. 75 kW stačí na primerane rýchlu jazdu po diaľnici (maximálku má 190), trojvalec to nie je. 😉
Klaudius
Jednoznačne....ten motor je vcelku ideálny, nebál by som sa nejak zvlášť ani tej 1.4, ale s ním by som sa na diaľnicu už tak nehnal... 😉
Frantizsekk
zvlaste, kdyz to predelas na plyn. pak ji muzes honit dle libosti..
kyklop
:yes: a so slusnymi prevadzkovymi nakladmi bez potreby tdi s cervenymi deckom a ickom
Avatar - -TEAC-
-TEAC-
když to má v základu servo,čtyřramenný volant a výškově nastavitelné sedadlo řidiče!!!!! >😁 :no:
Tak já se nedivím, ale je to dobrý krok. Myslím, že auto za 300.000 si najde plno zákazníků i tady v ČR. A myslím že za ni bude hodně rádo i spousta majitelů Felicii nebo Fabii Combi, kteří chtějí nové auto, velké, české a levné. Tedy přesně ti lidé, co nepotřebují plnohodnotnou výbavu, stačí jim holý základ, hlavně že to má velký kufr a je to české a dobře to vypadá. 😉
A nový vůz A-entry, něco mezi Fabií a Octaví to bude zcela nové auto, které bude cílit na na zcela jiné zákazníky, třeby ty co se rozhodují pro Focuse, tak to považuji za logický krok tuto Octavii Tour II.
Avatar - iudex
iudex
Presne, bude to silná konkurencia pre základné Focusy, Megany, Ceedy a pre kupujúcich, ktorí typicky presadnú do tohto auta z Felicie/Fabie to bude predstavovať značný pokrok. Tí nemožnosť objednania DSG či 1,8TSI radi oželejú, lebo o takých verziách by nikdy ani neuvažovali.
DanV
Ale koukal jsi do ceníku? já před chvílí. To auto je úplně oholený. Nemá ani elektrický přední okna. Snad i dělený sedačky si musíš dokoupit...
Jako důvod ukončení prodejů Tour I se snad oficiálně uvádělo, že už nebude schopen plnit emisní limity, jestli se nepletu. A najednou je tady ten samej motor (1,6 75 kW), kterej je plní.... . Jedině dobře pro zákazníka, o tom žádná (už to mají v konfigurátoru, s klimatizací a 6 airbagy pořád pod 320tis) ale z pohledu kanibalizace v modelové řadě by mě dávalo větší smysl mít v porfoliu Tour I, když se zdá, že ty emisiní limity až takovej problém nebudou. Tour II dává až moc velkej smysl i ve srovnání se standardní oktávií, hlavně pro toho, kdo nechce dělat pokusný králíky pro 1,2 TSI. Možná je k tomuto kroku ponoukl i relativní úspěch Fluence z poslední doby.
Chybí nějaká ta nafta, tedy mimo zemí EU. To se českému chalupáři líbit nebude.
Neřekl bych, že chalupáři jsou typičtí uživatelé TDI... Když chce někdo TDI, tak už má nějaké peníze na účtu, a nejde do základní výbavy, navíc TDI je pro toho co hodně najede a ne že jede na víkend na chatu. Řekl bych že toto auto je pro typické chalupáře, kteří nemají tolik peněz a chtějí vyměnit svou Fabii Combi ve výbavě Classic 1.2 případně Felicii Combi za něco většího a lepšího...
Jack1989
no jooo, ale v česku jít do nabídky bez TDI mi připadá hloupé
pali.sk
no to preto je bez TDI, lebo by väčšina firemných áut bola Tour II a nie drahšia OII ... som zvedaví ako v SR 😄
matlok
To:Aleschak, proč pokusný králíky s TSI ?? To je jako bys řekl, že všichni, kdo koupí TSI ve VW, AUDI, Seat atd. jsou pokusní králíci 😄 . To asi ne. Máš pravdu nebyl až takový problém s emisemi, jako spíš s koncem OI , která bu musela projít novým schválením k provozu na pozemních komunikacích a navíc výroba už taky není nejmodernější (v porovní s OII). Nicméně 1,6MPi tu nebude na věky, teď má jen udělenou vyjímku, až skončí bude konec. Zvykejme se tedy na TSI.
To : Lukas4CZ , je zajímavé, že většina zákazníků Touru volila 1,9TDI bez rozmyslu. Najezdí třeba 10tis.km ale berou TDI. Je to tím, že jsou to lidé, kteří to jdou koupit jako "modlu". Ono pak je příjemné sedět v hospě a říkat "mám nové TDI" >😒] >😒]
Frantizsekk
ja mam stare tdi(nafta bez dane..) a do hospody nechodim 😄
Taky nechapu, co lidi maj s pokusnyma kralikama. Ty motory maj ve zkusebnach odjezdeny statisice km . jen doufam, ze je tam taky nechavaj prochladnout, pripadne pokropej soli. Kdyz ten motor bezi porad v kuse, neni na nem skoro zadny opotrebeni..
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
jenže ta 1.6 euro5 stále neplní!
ryccardo
No ve VW to snad ještě takhle pečlivě testují, ale podle spolehlivosti některých jiných aut někdy vážně uvažuju jestli se v tom páni konstruktéři aspoň svezli, natož pak aby s tím najezdili statisíce kilometrů.
ryccardo
Já si taky myslím, že jim na to dali jen nějakou výjimku do tý doby než bude plnohodnotný nástupce. Tuším, že to má být 2012 nebo 2013.
Teď nechápu, kdo si koupí základ faceliftované O II. Jistě, facelift vypadá jinak, má TSI, bla bla, ale je to vlastně stejné auto s jinýma světlama - nebo se pletu?? Rozdíl mezi Tour I a O II byl evidentní, tady se dost smazává... Ještě bude zajímavý pohled do interiéru a na výbavu, tam by snad oba modely bylo možný rozlišit víc.
Avatar - iudex
iudex
Firmy. Špeciálne kvôli nim nemá Tour na domácom trhu dízel. Ten naopak firmy vyhľadávajú a neboja sa ani extra výbavy. Naopak bežné rodiny po Toure skočia bez váhania a DSG či 4x4 im budú ukradnuté.
Tak jsem koukal na konfigurátor. Tour má za 282.000 vše manuální, má dva airbagy atd. Když dovybavím Tour na úroveň OII Prima tak jsem za boční airbagy, dálk. ovládání a klimatizaci povyskočil na 350.000 za Tour. OII Prima s lepší výbavou a 1,2 TSI stojí 370.000, s 1,4 pak 332.000. Chápete to? Já moc ne... Nebo jsem někde udělal chybu???
Avatar - Katikakus
Katikakus
Stejne to bylo i u stareho Touru. Pokud nekdo opravdu chtel levnou Skodovku, melo smysl kupovat pouze ten osekany zaklad. Po dovybaveni na rozumnou uroven vybavy se nabidka stala absolutne nevyhodnou. Koupil to pak jenom blazen, ktery si to neumel srovnat s OII nebo nedejboze s konkurenci.
Aha, díky Katikakusi za vysvětlení. O starej Tour jsem se nikdy nezajímal, tak jsem ani nevěděl, jak na tom byl cenově. Tenhle Tour je teda vlastně v jistým smyslu opravdovej základ OII - ale s jiným vzhledem, aby si Škoda nekazila tak špatnou zákl. výbavou image OII coby vozu střední třídy. No tak se snad bude Touru dařit, ale za ty prachy s tak špatnou výbavou bych to nekoupil.
matlok
Neudělal chybu. Vtip je v tom, že zákazník, kterého Tour cílí většinou takto nepřemýšlí. Vezme základ + klimu za 10tis. a jde domů. To je 90% všech zákazníků. Pokud chci lépe vybavené auto, jsem motivován k modrnějšímu typu motoru.
Zapomněl jsi na interier, který ve faceliftované verzi vypadá o dost lépe... I když jak koukám na konfigurátor, i ten se trochu polepšil, třeba v ovládání klimatizace, ale je tam jen 1DIN rádio za příplatek...
ryccardo
No ten interiér se liší teda opravdu výrazně. 😊)))) To bych snad radši ani nezmiňoval. Je to jen snůška mizernejch recyklovanejch plastů.
Avatar - ManInBlack
ManInBlack
Tur I. (není to překlep) se dlouho dobře prodával, ale po 14ti letech na trhu už přeci jen nesplňoval požadavky dnešních dnů. A asi si soudruzi v Boleslaf Motoren Werke uvědomili, že by to chtělo znovu něco takového. Zalistovali do seznamu vyřazených forem a ejhle! Formy na starou Ó dva jsou ještě na skladě! Uděláme z nich novýho Tura! A jak řekli, tak udělali.

Já osobně na škodovky moc nejsem (evidentně), ale z ekonomickýho hlediska se musí nechat, že to je krok správným směrem.
Jan Gutbayer
Do odstavce výbava bych doplnil ještě další věci, které by odpovídaly jeho duchu: okna, dveře, kliky dveří, spínač světel, madlo ruční brzdy, žárovky ve světlech, stěrače, disky, pneumatiky, ventilky, šrouby kol, nápravy, tlumiče.... Neboli další věci, bez kterých dnes auto nemůže nebo nesmí být nabídnuto do prodeje... Pro ušetření jste mohli napsat: Nadstandardní výbava na voze není žádná.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
jak si mohli dovolit nedat do Touru aspoň 6pytlů, ESP, DO a automat. klimu, že? 😄
pali.sk
ale no tak, ESP bude o 2 roky myslím povinné. Doplatok 20tis. czk za airbagy ...ďalších 20tis. za ESP. plus 10tis. za el. okná a manuálnu klímu (balík) a hneď je z tej ceny nezaujímavá.
Tieto prvky sú tuším minimum nižšej strednej triedy u konkurencii (kde cena začína na cene tour s volantom a švihadlami).

Z článku som sa potešil, že naozaj škoda urobila auto ktoré sa oplatí do firmy kúpiť za pár šušňov ...ale ... OII stojí menej.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
na ty ceny jsi přišel kde?!...a upřímně - pochybuji, že bude průměrného čecha trápit absence (a ceny) ESP a bočních pytlů...hlavně, že klima s el. okny bude za 10litrů...
matlok
:yes: :yes: :yes:
Avatar - matii
matii
:yes: :yes: :yes:
Fikkus
VW Group uz vazne nevi, jak vytriskat vic penez, vse je sdilene se vsim a u ŠKODY bude zachvili tradici vyrabet zastarala auta. :no: :no:
Avatar - Igithegreat
Igithegreat
Souhlas.. neskutecne zastarala technologie a ted sem si jen tak udelal vybavu v konfiguratoru, abych tam mel aspon zaklad co nabizi ostatni a cena 345.900,-Kč >😁 to me rozesmalo.. nejhorsi je, ze vsichni vidlaci co tady sou a nevidi dal nez konci jejich vesnice si to koupi.. >😁 + firmy, ktery sou zkorumpovany Škodovkou >😁
Ta cena je fakt divná, ale blbých lidí je asi dost. Takovej Megane kombi je za 360 i s navigací a šestikvaltem. Ono i v základu za 309.000 toho má víc než Tour. Ale jak to známe, časem se pro Tour udělá balíček s klimou a el. oknama za 10.000, a pak už to bude veselejší...
Avatar - iudex
iudex
Ten balíček klíma + elektrika už je, a presne za tých 10t. 😉
Pravda. Megane za 309000 je dobrá nabídka. Co ale, když chceš naftu? Tourku kombi v naftě za těch 309000 koupíš...

EDIT: V případě financování leasingem/úvěrem
Vaclav_M
Zajímavý názor... Věř tomu či ne, nejvíc se bude smát škodovka, protože to auto půjde na dračku. Zřejmě jsem vidlák, protože já bych to pro ženu a děcko jako druhé auto do rodiny klidně koupil. Co ale nechápu, je ta věta o "firmách zkorumpovaných škodou"... Asi moc koukáš na televizi 😉
jeje
No nevím proč bys jim radši nekoupil Focuse kombi 1,6 za 329.000,- s výbavou Trend Plus , s lepším motorem, lepším i komfortnějším podvozkem, bezpečnější karoserií (nehledě na počet airbagů), s lepším řízením... Na straně Octavie stojí jen lepší interiér (i když v týhle výbavě bude vypadat stejně dost uboze) a o něco větší kufr... Tak nad čím přemýšlet? Octu 2 budou kupovat opravdu jen zarytí zastánci VW nebo všeho českýho...
Trend Plus obsahuje😒br />
• ESP s ABS, TCS a EBA
• Čelní, boční a stropní airbagy
• Manuální klimatizace
• Stereorádio s CD přehrávačem
• Centrální zamykání s dálkovým
ovládáním
• Palubní počítač
• Elektricky ovládaná přední okna
• Přední mlhová světla
• 16" ocelová kola
• Sportovní sedadla anatomicky tvarovaná přední sedadla
matlok
Ale, ale 😄 Tak to nekupuj >😒] A vůbec nekupujte nikdo 😄 Pak to škodvka zruší a bude klid. VW Group v tomto případě naopak (ikdyž se to někomu nemusí líbit) velmi chytře využívá chuti lidí kupovat právě taková auta. Je poptávka - nabídneme. Není poptávka - nenabízíme.
Avatar - strýček BOB
strýček BOB
Lety prověřená kvalita, solidní technika, špičková cena. Kdo by nyní zvolil nový ceed namísto nové Octavie Tour?

Do půl roku budou silnice lemovat reklamy - nový ceed již od 150 tisíc.
Avatar - jozephko
jozephko
Pre zákazníka o lacnejšiu Octaviu to nemôže byť lepšia správa. Podobné riešenie som očakával už pred pol rokom. Keby som bol priaznivcom Škodovky (čo nie som), tak by som si volil určite Octaviu II pred faceliftom - vyzerá ďaleko lepšie. Ešte taká malá drobnosť - pokiaľ viem, Octavie po facelifte majú automatickú klimu odstupňovanú po 1 stupni, Octave pred faceliftom po pol stupni. Pre niekoho možno drobnosť, pre mňa dosť podstatná vec.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
stupeň nebo půl, tour má samozřejmě k dispozici jen minimální výbavu 😉
Avatar - radolaco
radolaco
To si radsej kupim sucasny zakladny LEON s 1.4 63 kW ktory je len o 10 tisic Kc drahsi a nebudem sa citit ako dochodca...
overnight
máš naprostou pravdu :yes:
krultheking
urcite si to najde hromadu spokojenych kupcu
lituju ovsem ty, co podlehli panice a kupovali predchozi generaci toura jak o zivot - inu kazdy sveho stesti....
matlok
Proč ? Ti všichni jsou spokojení. Mají totiž stále svoji OI. Tento Tour vychází z OII a ta se některým lidem nelíbí.
Pánové, stručně - jsem mile překvapen, že pečlivě vyvážený vůz slušného vychování a vybraných mravů neodchází nadobro :yes:
Klaudius
čéče, ty ešte žiješ? 😄
Navtech
Ano, už po devátý dělá řidičák >😁 >😁 >😒]
Klaudius
Tak ešte raz, a dobehne ťa... >😁
To víš, vše devět skupin má za sebou >😒]
Zdravíčko, ještě jo, ale jeden nikdy neví 😉 Jak se daří?
Škoda jen že tam nemůže být 1.9TDI, která má jen Euro 4. Pak by tento stroj (Octavia Tour II.) byl asi nesmrtelný >😁 No a samozřejmě že zůstane i až přijde nová Octavia III., pak jsem zvědavý, jestli tomuhle dají facelift, nebo zůstane taková jaká je.
Já na "Traktor 1.9TDI" nedám dopustit, nejlepší motor >😒] :yes:
Frantizsekk
ja nedam dopustit na rotacku, tyhlety pd novoty pro me nejsou 😊)
Pierre Baguette
To akože marketing. Dobrý marketing, awesome VW!
Ale 1.6? A faceliftované 1.6 TDi sa nedá do predfaceliftového auta alebo čo? Nemohli do toho auta zapasovať aspoň ten 2.0 TDi CR? To je podľa mňa najväčšia a jediná marketingová chyba. Vzhľadom na môj vek (14) toto tvrdenie môže pôsobiť smiešne, ale veď potom nedali na vývoj ani jeden cent. Každopádne jestvujú aj ľudia, ktorí by si Octaviu Facelift nekúpili iba kvôli jej vzhľadu a na motor kašlú. Aj ten cenník je trochu, no, nadsadený.
Jack1989
to že češi budou bez TDI taky nechápu
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
jak výše píše Iudex - důvodem jsou firmy 😉
Avatar - Slavek-TDM
Slavek-TDM
Jen blazen by dal tolik prodavany motor do lacineho auta, na kterym je minimalni zisk a ubral by prodeje drazsimu modelu. Navic toto auto je primarne smerovany na vychodni trhy (a taky se tam bude i vyrabet). V EU ma zalepit diru po O1 - ktera se mimochodem jeste stale vyrabi a neni pravda, jak je v clanku chybne uvedeno, ze vyroba byla jiz ukoncena. Ukonceny byly prodeje v Cesku a EU.
Naprostá pravda :yes:
Sleeper
Původní verze "dvojkové" Octavie se mi líbíla více než zbytečný facelift v roce 2008 (přispivatele upozorňuji, že facelift není korejský ani čínský, ale slovenský 😄). Jediná motorizace a navíc zážehová je ale pro Čechy, kteří milují tédéíčka, trochu málo. Základní cena se zdá být slušná, výbava bohužel nikoliv, ale aspoň něco.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Sleeper
Nebydlím v paneláku jako ty, takže u nás žádné bloky nemáme 😄) Také znám hodně majitelů škodovek, které nemají TDI, Jsou totiž většinou vyrobeny v době, kdy tato zkratka ještě neexistovala 😄)) (dodávám, že je mezi nimi celkem dost octavií 😄)
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - iudex
iudex
No ale Tvoje auto by tomu zodpovedalo... 😉
Navtech
Jak to víš?
Avatar - iudex
iudex
Javí sa Ti Fabia HTP ako auto typického majiteľa trojpodlažnej vily? 😉
Navtech
Nevím, moje máma má taky HTP a vlastní 8 patrový panelák. 😉
Sleeper
Škoda, žes nepochopil drobné rýpnutí 😄 Třeba příště 😄
Sleeper
A ted vážně: zkus se podívat do statistik nižší střední třídy zde na auto.cz. Na konci každého článku je procentní podíl turbodieselů u nejprodávanějších modelů - pochopitelně včetně Octavie. Jen v červenci bylo Octavií s TDI skoro 80 procent ze všech registrací tohoto modelu. To, že ty nemáš žádného známého s turbodieselovou Octavií, ještě neznamená, že se neprodávají, statistiky hovoří celkem jasně. Promiň, za větou "Češi milují TDI" si stojím.
Navtech
Však taky si to nebudou kupovat lidi pro to, aby do toho nacpali výbavu za kilo, ale aby ušetřili nějakou kačku. Mě se to líbí a určitě bych si to koupil radši, než cokoliv jinýho ve třídě. 😉
Avatar - Dinar
Dinar
Jistě, včera se tu bili v prsa nad meganem 1,6 za dvěstěšedesát nebo kolik, jak jde o ekonomickou variantu, jednašest naprosto stačí atd. atp. u škodovky je to tragedie, zdechlina a vůbec. Všechny ty prodané astry classic nebo octavie tour ukazují, že za tyhle peníze, naškrábáno kde se dá, auto pořizováno na sedm a více let, lidé neradi e😜erimentují, chtějí prověřené, vychytané, tady dostanou pod tři kila oktávku, která je navíc furt aktuální, stotřicet po dálnici jede bez problému, uvnitř nic nehrká, místo kufru hangár, a navíc si to někdo může splést s něčím dvakrát tak drahým, to se mu u Renaultu nestane. Podle mého je to s tím benzínem za tuhle cenu dobrá varianta i pro firmy, rozdíl mezi tourem s 1,6 a nejlevnější naftovou po fl octavií je takový, že to v rozdílu spotřeby nikdy nejde dohnat. Tour se bude prodávat velmi dobře.
kyklop
:yes: presne ako pises, drviva vacsina tychto vozidiel ( a viac menej nizsiej strednej) sa predava s vykonom cca 100 kobyl. Pravdou je aj to, ze sa jedna o model, ktory sa predava x rokov, takze muchy uz budu vychytane, co je pozitivne najma ak si niekto kupuje vozidlo na dlhsiu dobu (sukromna osoba, mensi najazd, atd...)
Klaudius
Asi tak, vystihol si to docela dobre. Ja si myslím, že príliš veľa ľudí, čo budú kolísať medzi Octaviou Tour a Fluence veľa nebude - podobnosť iba ak cenová, ale každá skupina zákazníkov má svoje priority a predstavy.
Avatar - Well-being
Well-being
vypadá cena docela zajímavě, ovšem jen do té doby než jí srovnáme s konkurencí. Například KIA ceed v kombíku s motorem 93 kW, velmi slušně vybavená je za 350 tis. Kč. Zkuste na úroveň ceeda dovybavit Toura a jste rázem na 450 tis. Kč. Takže Tour :no:
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - strýček BOB
strýček BOB
Vzbuď se ze svého vlhkého korejského snu. Doba se změnila a kia bude mít velký problém. Ceed kombi za tebou uvedenou cenu nemá výbavu žádnou, mechanická klima, rádio a 6x airbag. Podobně "vybavená" OII Tour, tedy klima, rádio, 6😜ytel a prodloužená záruka na čtyři roky, nebo 120k km, stojí nějakých 360k.
Avatar - Well-being
Well-being
Jsou diskutující, kteří zde sdělují své dojmy a jsou i takoví, kteří použijí konfigurátor na webu příslušné automobilky. Někomu stačí rady zde přítomných strejdů "odborníků, někdo si to raději ověří černé na bílém 😉
Avatar - Ronault.
Ronault.
Každý, kdo už opustil mateřskou školku a minimálně třikrát objel dopravní cvičiště ví, že Volkswagen groupe dnes vyrábí kvalitní a dobré vozy, ale co zvládá opravdu dobře, to jest marketing. Ono marketing, to je dnes alfou a omegou.

Co tedy udělat v případě, že se na český a nejen na něj, dostane na trh sedan nižší střední třídy, který je postaven na základě hatchabacku, ale je cenově výhodnější a to na úkor nejnovějších motorů a převodovek?

Oktavia I Tour již nesíhala, přecejen 15 let stará konstrukce se podepisovala jak na prostornosti, tak na dnes již chatrné bezpečnosti, zde Fluence a nebo i Cruze byly o podstatný kus dále.

Slevit Octavii II, která je po faceliftu, přitom se prodává i za tuhle cenu dobře, nedává smysl. Navíc na domácím trhu si velmi dobře drží svou image a v neodborných kruzích je dokonce považována za Octavii třetí generace, čili "novou Oktávku", by byla taky hloupost.

Čili nejlevnější bude oživit předfaceliftovou verzi, dát do ní levnější a jednodušší motory, cenu snížit téměř na úroveň Fluence a Cruze a je o úspěch postaráno. Navíc náklady na jakýkoliv vývoj jsou nulové a výrovní linky stále pracují i na předfaceliftových součástkách, přecejen minimálně 10 let po ukončení výroby musí výrobce garantovat dostupnost náhradních dílů.

Takže reálným a racionálním výsledkem pro znalého kupce je to, že Fluence dostal díky snížení ceny základních modelů Octavie II velkého konkurenta, Octavia II zůstala image celá a zákazník má další možnost volby.

Takže Bravwo VW za opravdu logický marketingový krok, za nic víc, samozřejmě, protože s ničím novým nepřišli, ale o to tu přece...
Navtech
Ano, marketing a místo lásky k automobilům je to snaha vytřískat na tom co nejvíc peněz, což je zde většině diskutujícím naprosto proti srsti i v jejich jinak plodném a láskou naplněném životě.

Největší odhalení je, že když si do toho auta za co nejméně peněz, dáš navi, kůži a pípu na jemně perlivou mattoni, tak stojí o dvacet korun víc, než Kia v plný náloži. To si pak můžeš rovnou koupit maserati v holobytu.
Avatar - Wolfsteen
Wolfsteen
Tak v Renaultu můžou klidně spát, páč ta slavná tourka II nemá za 282 tis ani tónová skla, rádio nebo elektricky stahovaná okna!!! :no:
Navtech
Ano, u renaultu můžou klidně spát, protože za pomalu stejnou cenu se u nás nabízí laguna. Tónovaný skla určitě nebudou měřítko.
Klaudius
Kto chce Škodu, kúpi si Škodu, nech by Renault ponúkal hocičo. Komu nejde o značku, určite zváži výbavu a cenu. Aj keď si nemyslím, že by šlo o také množstvo zákazníkov, že by to stálo za reč. Starý Tour mi neripadal voči aktuálnemu modelu príliš lacný, po skončení výroby ale Škoda už nemala čo ponúknuť v podobnej veľkosti a cene. Dieru bolo treba zapchať, zarobené peniaze sú zarobené peniaze. A najmä tak čisté ako tieto, nulový vývoj, minimálne investície do výroby... Dobrý ťah z každého pohľadu.
Navtech
Přesně tak... dobrej tah a ví jakej...
Avatar - iudex
iudex
Čo dodať, vystihol si to dobre a vyčerpávajúco. Len jeden detail, a to fakt, že z dôvodu zabránenia kanibalizácie s novou Octaviou len pre Čechy vynechali TDI. Čiže ani z tohto pohľadu Tour novú Octaviu neohrozí. Dokonalé.
Avatar - JGucci
JGucci
Milym prekvapenim je, ze rozdil v cene mezi obema generacemi Touru je jen 10 tis.( u combi 20 tis). Tour II ma uz v zakladu central (predchozi model to mel az v balicku plus), ale bohuzel chybi lakovana zpetna zrcatka a kliky dveri ;-\ (tour I je mel)

Kdyz si clovek doplni vybavu na uroven nove Octavie Prima - 10 tis balicek plus (klima + el. okna) a bocni airbagy 10 tis, tak jsme na cene kolem 303 tis, coz uz je vic jak 10 % rozdil v cene mezi Tourem a FL.

O II 1,6 75kw 303 tis vs. O II facelift Prima 1,2tsi 77kw 335 tis.

A jelikoz od prodejce dostane clovek zcela jiste slevu, tak nevidim duvod kupovat Fluence 😉 Ale myslim, ze uspechu predchoziho Touru nedosahne, jelikoz firmy kupovaly Toura v dieselu a ten ted chybi ;-\
Navtech
Je dobrý, že myslíš! :yes: Spousta lidí má ve všem jasno ještě, než něco vyrobí ;-\
Avatar - Ronault.
Ronault.
No až na to, že za nějakých 335 000 Kč máš 1,6 16V 81 kW v plné výbavě u Fluence, což je přecejen pořád lepší nabídka. Samozřejmě je pak otázka poklesu ceny atd. Každopádně cíl Škody byl jasný, konkurovat Fluence.
bicak77
Je tu sice rozdíl asi 10% v ceně, ale starou 1.6 s 1.2tsi bych nestavěl na stejnou kolej....co se týká dieselu, myslím, že se u nás časem určitě objeví...já bych tam dal 1.6CR 66kw - oproti 77kw je levnější a v OII FL chybí...
OndraH
Oóó, teda to je geniální tah.Stáhnout facelift, aby ho mohli za rok vydávat jako úplně nový model >😁 .
Já si myslím, že nový tour bude ukusovat koláče prodejnosti octavii po faceliftu až z toho budou někteří představitelé neštastní.V podstatě to jsou stejná auta a ti co chtějí základ si nebudou za vietnamská světla připlácet.
A jestli se má fluence bát?Ne, každé auto si najde své kupce a v případě fluence to jsou kupci, kteří se nedívají dozadu, nelpí na vymyšlených tradicích a kultu škodovky.Docela jsem překvapen kolik už jezdí nový fluenců a nepřepokládám, že to měli majitelé jako nouzovku před znovuzrozením octavie, jak se to snaží někteří namluvit >😁 .
Avatar - mikys
mikys
Tu línou a "uchlastanou" 1.6 Mpi si opravdu mohly odpustit, stejně tak jako černé zrcátka a kliky - nechápu ... :no:
Navtech
A v čem jsou lepší lakovaný zrcátka a kliky? Je to auto rychlejší, nebo levnější?
kyklop
lakovane zrkadla = tuning a vyssia rychlost v zakrutach >😁
Navtech
Nojo, ale s klikama bez laku můžeš v zatáčkách jíst happy meal s hranolkama zdarma a ještě čapnout balonek s hračkou 😉
kyklop
>😁
mobilcarl
co je na 7,5l/100km při normální jízdě uchlastanýho? S O2 1,6 jsem nejel, ale vlastním O1 se stejným motorem a rozdíl oproti 1,8T sice je, ale líné to opravdu není. Líná bude 1,4ka.
Avatar - mikys
mikys
Když porovnám tuto 1.6 a 1.6 např. ve Focusu je to jako nebe a dudy ...
Navtech
Když chceš dudy, kup si báwo
mobilcarl
Jsou tyto motory 100% oficiální? Přijde mi blbost při takové oblibě starých 1,9Tdi, které byli v touru, v O2 a jsou i v O2 po FL, nedat je do O2 Tour. Zvláště u nás v ČR.
GTI
Tak jsem to poctivě všechno prošel na stránkách Škody a... smekám. Neb takříkajíc na odvrácené straně Měsíce se tedy schyluje k mistrovskému tahu.

Předesílám, že byť jen se***vá úvaha o tom, jestli nevzít Fluenci (bože) by mohla nasvědčovat o chybných mozkových receptorech zájemce o auto ve třídě nižší střední. Od zítřka se na silnicích v Česku přepisují dějiny motorismu. No jen si představ, kdyby tak jako škoda, třeba zase BMW vyprodával předchozí pětku nazvanou BMW 5 TOUR bratru za... 520 tisíc. Fronta až do Mnichova...

No... já si stále myslím, že snad jde o nějaký nejapný žertík, či co, koupit mistrovský vůz, doslovný evergreen za cenu jemně nadhodnocené čtrnáctidenní dovolené čtyřčlenné rodiny v třílůžkáči v Bibione, tomuhle se říká ráj v garáži.

Takže vezmem to přes nejkrásnějšího mainstreamového kompaktního kombíka na světě - OCTAVIA TOUR II COMBI

Spolu s metalízou 320.000,- Výbava je fantastická, lezu do extras a dotvářím toho boha😒br />
- pytle komplet - 21.000,-
- kola 16´´ 205/55 - 16.700,- ať to vypadá
- tempomat - 11.100,- musí být
- vyhřívání sedadel - 9.500,- (zahrnuje i výškovou úpravu, bedra)
- akční paket - Klimatizace, elektrické ovládání oken vpředu,
dalších 6 reproduktorů (2 další vpředu a 4 vzadu),
MFA (přístrojový panel s multifunkčním ukazatelem) - 10.000

Nyní, pánové, sčítám - celkem 388.300,- korun českých. Upřímně se přiznám k tomu, že jsem v mrákotách. S výborným motorem a s doslova všezahrnující výbavou mít překrásnou Octavii 2 za tuhle cenu... je tu někdo, komu se stejská po fluence? 😄 To je vyloučené ze své podstaty.

My jsme tu zvyklí na čísla Octavie, víme, že je to nejprodávanější kráska silnic, ovšem, že se budou po dvaceti letech od pádu rudejch otrokářů opět před prodejnami škodovek tvořit fronty, to bych si býval netipoval. Dnes tedy Škoda předvedla dokonalý tah na branku.

Slogan - Nemáš na BMW? Neztrapňuj se v lowendových dovozech a kup si jedno z nejlepších aut Evropy.

Dnes tedy velmi velmi uznale - BRAVO ŠKODA :yes:
jeje
Lepší auto v poměru cena kvalita je i dosluhující Focus kombi 1,6 16V za 329.000,- s výbavou Trend Plus , s lepším motorem (16V původem konstrukce od Yamahy je mnohem lepší jednotkou, oproti osmiventilu v Octavii), lepším i komfortnějším podvozkem, bezpečnější karoserií (nehledě na počet airbagů), s lepším řízením... Na straně Octavie stojí jen lepší interiér (i když v týhle výbavě bude vypadat stejně dost uboze) a o něco větší kufr... Tak nad čím přemýšlet? Octu 2 budou kupovat opravdu jen zarytí zastánci VW nebo všeho českýho...
Trend Plus obsahuje😒br />
• ESP s ABS, TCS a EBA
• Čelní, boční a stropní airbagy
• Manuální klimatizace
• Stereorádio s CD přehrávačem
• Centrální zamykání s dálkovým
ovládáním
• Palubní počítač
• Elektricky ovládaná přední okna
• Přední mlhová světla
• 16" ocelová kola
• Sportovní sedadla anatomicky tvarovaná přední sedadla

A na závěr hodnocení 1,6 75 kW Skoda Octavia z testu od konkurence: viz. [odkaz]

Motor patří k šedému průměru této kategorie, v podstatě ničím nevyniká. Chod není příliš kultivovaný, motor navíc nenabízí tak dobrý tah odspodu, jak bych od osmiventilu čekal; největší točivý moment má až téměř čtyřech tisících otáčkách. Zkrátka neočekávejte zázraky, motor je určen ke klidné jízdě.

Testovaný motor neexceluje ani v dynamice, ani spotřebě. Za dobu testu (najeto přes tisíc kilometrů) spálil motor v průměru 7,7 litru benzínu. Na dálnici z Prahy do Brna, když jsem si užíval pohodové a klidné jízdy v rámci limitu (tj. ne dočasná rychlost nepřesahovala 150 km/h), řekl si motor o 7,5 litrů paliva. Ve městě se mu chtívalo pít devět až jedenáct litrů, podle toho, jaký byl provoz – a tedy jak dlouho jsem musel stát na křižovatce. Mimo město se pak spotřeba pohybovala okolo 6,5 litru, výjimečně klesla pod šest litrů, to už ale chtělo lehčí nohu.
GTI
Viděl jsi někdy jak vypadá focus combi? 😄 v tom bych nejezdil ani v noci. Naproti tomu Octavia je vůbec nejkrásnější kombík nižší střední třídy. V tomhle autě nebude nikdo závodit, ten motor je rozumnou volbou.
jeje
Myslím, že kdo si koupí starý model O2, bude hvězdou ulice... Hlavně na těch 15" v plechu >😁 >😁 >😁 A ten motor je momentálně nejhorší 1,6 v benzínu na trhu - toť realita :no:
Navtech
No jéje, teď jde o to, jestli chceš mít auto ze "západu", aby žabáci valili bulvy na automatickou klimatizaci, nebo auto, kde tě nikdo nebude otravovat blbejma otázkama, proč ho máš. Není, co řešit. Kup si Kia ceed za 150 litrů a taky bude každej vědět, proč sis jí koupil.
Avatar - das_autos
das_autos
Ono právě o to Škodě šlo,aby konkurovala Kii Ceed,H I30CW,Renaultu Megane Grand tour a Fofo kombi,protože spousta lidí co by Octavii chtěla,tak tyhle modely vycházely prostě levněji.Jak tady psal někdo níž tak prodejce nabídne určo nějakou slevu a když se trochu dovybaví,vyjde to teď zhruba na stejno.
pogo26
Nevím, jak chce Tour konkurovat Meganu, když i ta nová Octa ve srovnávačkách s Meganem prohrává. Nakonec několikanásobné prodeje Meganu za vyšší ceny než Octavie mluví za vše. Pokud tedy ovšem nemyslíš, že Toura dělali jen pro Čechy. Tam tvoje myšlenka smysl měla.
Avatar - Emel
Emel
GTI: Vyčerpávající výbava? Stejně jako jinde, je potřeba koukat spíš na to, co v té výbavě není než co tam je. Tak třeba... kožený volant? Máš smůlu, ani za příplatek.

A jen tak mimochodem... koupil sis sice 6 reproduktorů navíc, ale nemáš v tom rádio 😉.
mikesh
V cem by mela byt ta 1.6 od Fordu tak zazracna nevim, dynamiku ma stejnou jako 1.6 v Okte...
Klaudius
Keby som chcel byť dôsledný, žiadal by som ešte roletky v oknách zadných dverí a na zadnom okne, elektriku s poistkou aj vzadu a šesťkvalt. 😉
Avatar - das_autos
das_autos
Já teda nevím,ale Megane nemá multi link a kufr je na pohled hodně malej oproti Macoše v OII,i když papírově to tak nevypadá.Škoda má u nás lepší pověst a Megane je zajímavější desingově.Je na každým co si vybere.
pogo26
Škoda má u nás i lepší pověst než Mercedes. Multilink je jen zaklínadlo novinářů, záleží na celkovém naladění podvozku / viz třeba Ceed /. Tady máš test, kde na obyč. Megana nestačila ani top verze Octavie Laurin Klement, kterou v Anglii nasadili, aby se cenově dorovnala k Meganu. Top výbava ji pomohla v hodnocení interiéru. V jízdě ji to nepomohlo. Jen mohli nasadit Golfa v normální verzi a ne o 5 tis. liber dražší provedení Sportline. Toho mohli porovnávat tak s Meganem ve výbavě GT. To by pak byl už jen duel těchto dvou aut. [odkaz]
Avatar - das_autos
das_autos
Ceed ho právě má.Snad jedinej v nižší střední ho nemá Megane a to u kombi považuju za velký mínus.A v tom testu srovnávaj nejvyšší výbavy s dieslema a tady srovnáváme základní benziny a pomalu základní výbavy.Zrovna Škoda je v JD poweru na ostrovech na špici.
pogo26
Megan nebyl ve špičkové výbavě a i přesto byl jízdně a celkově lepší než Octavia. Pokud by tam byl ve výbavě GT, tak může soutěžit max. s Golfem. Právě Ceed multilink má a stejně mu to nestačí. To byl právě důkaz toho, že důležité je naladění. Jen tak pro info, multilink třeba nemá ani Astra, která s Meganem bojuje o druhé místo v prodejích a jízdních vlastnostech v Evropě.
mikesh
3rd Skoda Octavia
"Had it featured the same engine as the VW, the Skoda could have finished higher."

Jinak maji tam nektere zajimave veci, dle nich s jednim autem udelali lepsi spotrebu ale horsi emise nez s jinym, ktere to melo presne naopak. Zajimalo by me jak ty emise merili, to behem celeho testu jimali ty plyny nebo co tam vyvadeli? Nehlede na to ze spotreba se u normovaneho testu pocita primo z emisi...
Klaudius
Ak to zoberiem do dôsledkov, nejaký multilink mi je ukradnutý. Pri dodržovaní povolených rýchlostí a rozumnej jazde s vedomím, že mám so sebou rodinu, mi až tak chýbať nebude, kdežto ten šesťkvalt ako vodič ocením, podobne posádka roletky na oknách. Dizajn by som vynechal, je to o preferenciách. Ani proti jednému ani proti druému vozu nič nemám. 😉
Avatar - das_autos
das_autos
Megane je na tom dobře díky o 12,5cm většímu rozvoru,ale s ctěl bych ho vidět jak se chová naloženej.A kdo rád řídí tak mu bude vadit gumový řazení a řízení,to je renaultovská klasika.
Avatar - iudex
iudex
No Renault má rozhodne presnejšie radenie, ako taký Citroen (Peugeot už v najnovších autách s THP motormi má slušné radenie, v slabších motorizáciách ale tiež biedne).
Klaudius
Tak radenie bolo jednou z vecí, čo ma od berlinga definitívne odradilo.
Klaudius
Definuj "gumový".
Avatar - das_autos
das_autos
Tak se svez v obouch a bude ti to hned jasný.U OII přesný řazení bez vůlí,bez zadrhávání jak joystick,řízení přesný s dobrou zpětnou vazbou na řidiče.U Rendla přesnej opak kolem středový polohy nepřesný jakoby gumový a řazení to samí.
Klaudius
Jazdím so škodovkami, aj s Renaultmi a nejak mi to čo píšeš, nevychádza ako výhoda alebo nevýhoda jedného či druhého.

Renault je pohodlné auto, ležérne tempo nevyžaduje rýchle radenie ani príliš aktivít s volantom. Mäkko, predvídavo, plynule. Precíznejšie riadenie by bol problém, bilo by sa s charakterom auta. S radením som u Scénica ani teraz v Kanguu problém nikdy nemal. Rýchlosti idú kam majú, dráhy nie sú nijak zvlášť dlhé a šaltpáka sa príjemne drží - aj keď súhlasím s tebou, kulise by viac presnosti iste neublížilo.

Škoda je tvrdšia, precíznejšia, riadenie má istejšie a presnejšie. Viac s pýta dynamickejšiu jazdu, voči Renaultu na pohyb volantu reaguje bezprostredne - čo môže byť niekedy aj na škodu, pri nervóznom vodičovi auto pôsobí ešte nervóznejšie. Rýchlosti zapadajú presne, ale mohli by ísť aj ľahšie - a tiež by sa škodováci mohli naučiť robiť lepšie hlavice na šaltpáky, tlačia do dlane.
pogo26
To co píšeš o Renaultu se v dnešní generaci o dost změnilo. Přechod z Megana II HB Grand Scenika. Řazení, řízení, podvozek je úplně někde jinde.
Klaudius
To máš samozrejme pravdu 😉 - napriek tomu ale Renault ostal verný svojej filozofii, a napriek tomu, že pritvrdil, stále je vláčnejší a pohodlnejší než nemecky orientovaná konkurencia, rozdiel voči Octavii je dosť znateľný. Starú školu viac ctí ešte Kangoo, hoci aj podvozok Scénica II, ktorým disponuje, prešiel úpravami. Skúšal som pred pár mesiacmi Fluence a Scenic III, je to trochu iné, dúfam ale, že nebudú nasledovať nemecký príklad až do krajnosti - to by bola naozaj škoda.
pogo26
Tos někde četl nebo jsi se už taky s nějakým novým modelem taky svezl. Tozdíl oproti předchozí generaci je opravdu velký.
ufoun zeleny
tak si jen tak letim okolo a nestacim se divit (nebo smat?)
Skoda: starsi technika = proverena technika, zakladni vybava = u "levneho" auta prce nic necekam, pro majitele felicii to bude prece i tak terno
ale jina levna auta (kdyz se tu mluvi stale o te levnosti), treba vzpominam Dacie: starsi technika = srot, zakladni vybava = stoji za h..., pro majitele felicii tohle ani omylem i favorit je lepsi.
Tak ja nevim >😁 ...vlastne vim... v jinem aute nez Skode by si prece pozemstani pripadali jako socky >😁 >😁 >😁 >😒]
Ale at si kazdy koupi co chce, jeho penize 😉 jeste ze ja mam ten talir :-!
Rox
Tak jak je to stěma euro normama. Jsem myslel, že do příštího roku budou muset už být všechny motory euro5. Je to tak? Dá se tedy očekávat, že motor se změní?
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
to mi taky trochu vrtá hlavou - vždyť 1.6 Euro5 neplní a dávat tam TSI by byla blbost...
Rox
V to TSI bych trochu doufal pro evropský trh. Přeci jen, motor z vlastní stáje je stojí nejmíň. A je to prodejní tahoun. Nicméně je pravda, že teď, dokavať jich je nedostatek by to prodlužovalo akorát výrobu. Jinak je to zajímavá volba nehledě, že stará octavia tour byla menší a měla už zastaralý interier i tak mě ale bude vadit ten plasťákovej volant.
To taky nechápu. Ve svým příspěvku jsem tak nějak automaticky (zřejmě chybně, jak to vypadá) předpokládal, že to nějak předělali a že to novou normu plní, když výroba začně někdy v listopadu. Že by měli vylobovanou výjimku, jak psal ProdejceŠkoda? Dovedu si to představit pro ČR, ale pro celou EU ... nevím. Ale dát tam TSI by byla fakt blbost, to by ve finále neznamenalo nic jinýho, než faktický zlevnění Octavie.
kekso
Nieže by som niečo mal proti O II ale toto... a keby to aspon kompednzovali nejakou výbavou akože VÝBAVOU, ale to zasa ten otrhaný základ no des!!! Čakal som niečo nové, svieže a atraktívne ako napr. Kia optima tak to je dizajnový kanón aspon podľa mňa, síce za tri rokz nemá cenu a je okukaná ale ja tak či tak auto dlhšie nemám ale... Jednoducho a krátko uvažoval som po roomstri kúpiť niečo väčšie od škody ale takýmto štýlom z toho asi nič nebude ;-\

U mňa je to prepadák😒br />
okukaný dizajn
vysoká cena
žiadna výbava
malý výber motorizácií...

Aby som nebol zlý tak aj niečo plusové😒br />
veľký kufor
veľa miesta pre cestujúcich
pohodlné vezenie
spoľahlivosť (mal prechodne ako služobné tak posudzujem podľa seba)
Ch.a.r.l.i.e.
Brát v potaz standardní ceníkové ceny Škody a porovnávat je se stejnými standardními ceníkovými cenami jiných automobilek nemá z pohledu racionálně uvažujícího kupujícího smysl - jen automobilista-amatér přijde do autosalonu a nadiktuje si do Tour 2 katalogové příplatky... Jsou tu přeci stále "vozy ihned k dodání / k odběru" - a na nich se dají vždy ušetřit desítky tisíc korun (vím o čem mluvím, sám jsem na Fabii papírově ušetřil 90 tis. Kč). V konfigurátoru Škody Auto se daly dlouhodobě bez problémů nacházet Tour 1 okamžitě k odběru s extras, které tu jsou zmiňované jako "naprosto nezbytné" (klima, el. okna, metalíza...) za cenu i kolem 250 tis. Kč. Nepochybuji, že tomu během pár týdnů / měsíců bude stejně i v případě Tour 2...a dát za osvědčenou Octavii II se všemi prvky výbavy zaručující pohodu na palubě s 1,6 motorem částku kolem 280 tis. Kč mi připadá rozhodně lepší volba než nakupovat dobou neosvědčené Cee´dy, turecké Fluence či podobné rádoby "výhodné nabídky".
BeranK
Problém je, že většina diskutujících tady auto nikdy "na živo" nekupovala. Proto znají pouze ono srovnávání ceníků na internetu. Navíc řada těch skvělých nabídek, kterými kde kdo operuje (např. podle toho co je na billboardech 😄 ) je vázáno na značkový leasing a i pojištění a ve finále auto vyjde ještě dráž, než podle ceníku. Nicméně 90 tisíc na Fábii je sakra dobrý výsledek, v průměru mí známí dosahují u aut kolem 6 až 8set tisíc 70 0000 - pouze jeden kamarád stáhl 140, ale na Tuaregu....
Klaudius
Lenže cenníkové ceny sú jediné dostupné údaje na zbežné porovnanie - pri kupovaní auta sa z nich minimálne vychádza. Ak porovnávaš cenníkové údaje, tak je to do istej miery relevantné. Hlúpe by bolo porovnávať vyjednanú cenu napr. Octavie a proti stavať cenníkovú cenu Fluence alebo naopak.

Čo sa týka reálnej predajnej ceny, tak to je pravda, ja som ušetril asi 2300,-€ voči slovenskej cenníkovej cene. Zaujímavé je, že v Nemecku a Francúzsku stojí identické auto (zase cenníková cena) a takmer 8000,-€ viac ako u nás...
lulinak
Do posledni chvile jsem neveril ze Skoda opravdu nasadi dve verze identickeho auta ale stalo se, duvody mi uchazeji, protze vyrobni naklady jsou temer stejne, klicove soucasti jsou jako podvozek, karoserie, vnitrni vybaveni, elektronika jsou taky stejne, takze se to lisi jinou maskou a ocesanou vybavou a motorem budiz.... Jednak lituji lidi co si koupili vybehoveho TouraI nebo ho nedejboze maji ted ve vyrobe, ale to je zivot...

Kazdopadne, rozdil mezi zakladnim Tourem II s klimou a OII Prima Edition CZ je 40k, a to lidi kteri setri a nepotrebujici nejnovejsi motor ale staci jim tahle 15 let stara 1,6MPI tak budou myslim pozitivne osloveni, protoze se jim Octavia realne o tuto cenu zlevnila a oni vyssi vybavu ani supr motory nepotrebujou, chtej jen stredne velky prostorny auto s klimou a zakladni elektrikou a to jim plne splnuje, cili Skoda diky tomu by mela mit i s TouremII prodejni uspechy.... Uvidime, neni problem se dostat na slevu kolem 13-15 procent, subjektu ktere to maji ve smlouvach je nekolik a staci byt jen trochu aktivni, takze tu pak vazeni mame Octavii II s klimou za 250.000, tedy za cenu, kde cca pred 4 lety zacinaly Fabie s nulovou vybavou...
Odpovědět
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
K cemu auto se zravym petrolejovym motorem? Spis meli pro novou Octaviu nabizet predni masku a blatniky z verze pred faceliftem jako bezplatny option. Verim tomu, ze vetsina lidi by si vybrala verzi TDI 2.0 se starou maskou, ktera byla PODSTATNE HEZCI nez ta dnesni s temi podivne vykrojenymi svetlomety.
Oproti českej verzii bude tá slovenská s bohatšou výbavou obsahovať v štandardnej výbave 4x Airbag, klimatizáciu, el. predné okná, tónované sklá, centrál s diaľkovým ovládaním a 6 reproduktorov.

Nová ŠkodaOctavia TOUR sa bude predávať v týchto cenách😒br />
Škoda Octavia TOUR 1,4 59kW 10989 €
Škoda Octavia TOUR 1,6 75kW 11989 €
Škoda Octavia Combi TOUR 1,4 59kW 12489 €
Škoda Octavia Combi TOUR 1,6 75kW 13489 €

Pri financovaní na leasing, úver je cena vozidla o 1000€ nižšia, nová ŠkodaOctavia TOUR teda začína na už na 9989€!

Informácie sú z prvej ruky
Autá bude pravdepodobne možné objednávať už v piatok, v prípade záujmu dám kontakt.