Podobu třetí generace Fordu Focus již známe od ledna, v březnu se objevily první fotografie kombi. Evropská premiéra je na řadě nyní, výroba i prodej se rozběhnou zanedlouho.
Nemožem sa zbaviť dojmu preplacanosti ,všetkeho je tam moc nasilu športový vzhľad ,nasilu prešpikované elektronikou nič mi tam nepríde prirodzené.1 focus úspech niečo nove v triede,dvojka to iste čistý dizajn bez hlúpostí ,po facelifte ešte dotiahnutejšie auto. a teraz toto jednoznačne moderné motory,moderná technika,bezpečnosť na úrovni doby,ale prečo ten bling bling dizajn?Ale tiež je pravda iné je pozerať sa na oficialné promo fotky a fotky z Paríža kedže všetky tie auta sú vo full vybave.Pravda sa ukáže až pri zakladnich modeloch.Napriek všetkému sa mi páči až nepáči. :no::yes:
to je přeci jasné
aby si to nekupovali bývalí majitelé mondea kteří chtějí ušetřit a dostat stejně velký auto (kombík)
proto to vypadá jak auto pro pubertální honibrky a ne seriozní nižší střední ;-)
Zabudnime chvíľu na dizajn, nakydalo sa na neho (a z veľkej časti právom) dosť pod inými článkami. Tu sú konečne bližšie info o technike, a tá je bezpochyby na špičke. Priamovstrekové turbobenzíny s variabilným časovaním dávajú prísľub slušnej dynamiky, dízle sú rovnako slušné, za zmienku stojí aj rozsiahlosť ponuky (11 motorov je nadštandard), z ktorej sa dá pekne vybrať. Pochváliť treba fakt, že základ nie je žiadna dýchavičná jedna-štvorka, poskytujúca maximum výkonu pri otáčkach Formuly 1, ale 1,6ka s na základ nadpriemernými 105 koňmi.
Interaktivita ovládania je štandard, bezpečnostné prvky sa dorovnávajú prémii (viď samočinné brzdenie á la Volvo), adaptívny tempomat nie je zďaleka štandardom v triede, rovnako ani rozoznávanie značiek či line assist.
Za techniku si teda Focus 3 zaslúži :yes:
motoru neni 11, ale 5. 11 je celkem vykonnostnich verzi. jinak dost relativni. vsechny ty technicke vychytavky budou za priplatek a nikdo zatim nevi kolik si ford necha priplatit, a jak to taky bude v realu fungovat. co je jiste, jsou jizdni vlastnosti na vrcholu tridy. nicmene cele auto na me pusobi trochu cirkusove, jak exterier, tak interier. rekl bych, ze soudruzi ve wolfsburgu muzou zustat v klidu. jinak za techniku davam taky :yes:
žiadna predsa,ale ide skôr o to,že sa robi z focusa poloboh a pritom to bude obyčajne mainstreamove auto ako su všetky a navyše škarede...citroen musi byť nadmieru spokojny ,lebo ich c4ka je naopak vydarena.V nižšej strednej to bude teda zaujímavé,o technike sa toho už navypravalo skutočnost je taká,že nikto vyrazne nevybočuje a tym padom ide len o vkus.a u FF3 aj o žaludok
Ač je nemusím, tak bezpečnostní asistenční systémy, technická řešení karoserie a vozidla vůbec ke snížení hmotnosti, MultiAir, dobré sladění VŠECH systémů, spolehlivá technika. To je výborné.
OK, ale kdo toto v této třídě nabízí. Všichni výrobci jsou +- na stejno co se týká bezpečnostních asistenčních systémů, v otázkách snižování hmotnosti atd... Pak jsou tady ty přídavky, které jsou navíc proti konkurenci. Třeba ten Multiair od Fiatu a nebo dvouspojka a řada turbobenzínů od VW. V rámci třídy výborná technika.
Ani jedno, je to spolecny vyvoj Fordu a PSA (TDCi/HDI) ne jen PSA, v Parizi bylo oznameno prodlouzeni spoluprace do 2013, tato aliance je nejvetsi vyrobce nafty na svete. Tak zadne jen nakupovani HDi od PSA, to se nikdy nekonalo ani nekona, zadne preznacena HDI neexistuje u Fordu, to je dezinformace, od zacatku je to zcela vyrovnany vztah jak vyrobne tak vyvojove. ;-) Stejne tak dobre by se dalo rikat, ze HDI je jen preznaceny Duratorq TDCi. ;-)
Uz by meli ve fordu zamestnat lidi se vkusem. Nebo sazej na to, ze ho vetsina lidi nema taky.
Na fordu je uz dlouhou dobu videt, jak moc se snazi a jak moc mu to nejde. Technika super, ale design je strasnej. Design ale prodava auta..Kde jsou casy escortů a sier
Tak desing je právě to co je na něm to nej.Oproti krabicodnímu Fofo II krok o velikej kus vpřed.A věřím tomu,že komu se teď nelíbí,tak se mu začne líbit.V r.99 jsme taky koukali na Fabii jak na tank a dneska je to tuctovka.Alespoň u mně to tak funguje.
Já pevně věřím, že to u mě zafunguje jak říkáš - časem se mi zalíbí. Interiér je pro mě OK a podle fotek vypadá i kvalitněji než u FII. Z exteriéru jsem hodně na rozpacích, hlavně z kombíku, ale nevyvodím konečný závěr, dokud ho neuvidím (párkrát) naživo. S přijetím Fabie I plný souhlas - vzpomínám, jak na jedničku každý plival a teď při hodnocení Fabie II většina kritiků vytahuje jedničku pomalu jako designovou modlu:-)
Jo a palec nahoru, že konečně zmizel motor 1.4 59kw, který se trošku trápil i s fiestou...
A tobě se opravdu jako ten Fluence líbí? A viděl jsi ho někdy naživo? Každý máme jiný vkus, ale prohlašovat tenhle Megan s baťohem a podivnou přední maskou za pěkný a ještě ho dávat za vzor focusům, to je podle mně přinerjmenším podivné.....
"Na fordu je už dlouhou dobu vidět jak moc se snaží a jak moc mu to nejde." "Design prodává auta." Rozumím tomu správně že ford žádné auta už dlouhou dobu neprodává?
Každé zboží ma svého kupce a to co se nelíbí tobě se líbi zase někomu jinému soudit design je fakt velmi těžké. A to je celý, leda že by jsi chtěl po vzoru GTI vyhlásit nej auta a ty všechny ostatní prostě přestanou vyrábět protože tak je to správné a tak to má být. Chlapi vzpamatujte se někomu se líbí bloncky s velkýma a někomu zrzky s malou a tak je to i v autech.
Na kazdy zensky je neco hezkyho, ale nektery jsou osklivy- treba tim, ze maj moc makeupu atd. Libi se mi hodne aut, ale tenhle ford fakt ne. Je mi jasny, ze nekterym lidem se bude libit.
Neboj, tak vyhranenej, jako gti, uz nikdo jinej neexistuje.
Nový Focus vypadá podle mě hodně zajímavě. Hlavně nabízená technika, motory.
Co se týče designu. předek mi sedí. ale zadek hatchbacku mi nějak nesedl hlavně světla a nemůžu se zbavit dojmu, že současný Focus je hezčí.
A s těma motorama to konečně bude skvěle ovladatelné auto se silním motorem Focus 1,6 110kw i 132kw budou super volba pro tohle auto. škoda, že ecoboosty nebyly už před rokem:)
Ale přijde mi to trend většina právě uvaděných aut jsou takové spíš kroky vedle než dopředu.
Třeba novej Passat je snad ještě horší než ten současnej.
No, myslím, že už můžeme ukončit letošní rentgenové sledování kompaktní třídy. Rozhodní hráči "prekabátili" a je tedy potřeba oddělit takřka prémiové zrno od (takřka) lowendových plev...
Jednak je tu samozřejmě referenční, ikonická, supermainstreamová karoserie, karoserie GOLF, VOLKSWAGEN GOLF. Všem je snad jasné, že nikdo nemůže chtít po konkurenci, aby vyráběla také golfy. A i když (popravdě) by na tom možná všichni s tím Golfem byli lépe, přiznejme konkurentům právo na houževnatost, právo na snahu, ovšem i právo na slepé cesty, na omyly, koneckonců i výjimečné právo na dílčí třídní úspěch.
V uvedeném kontextu lze tedy sezónu uzavřít zásadním konstatováním - v grupě "antigolf" designově dominuje OPEL ASTRA. Ze všech takřka totožných, konkurenčních, moderně tendenčních a jepičích karosářských řešení je nejdotaženější, nejharmoničtější. Doslova o prsa Astra předstihla i Giuliettu, neb ta, mít alespoň trochu méně zohyzděnou tvář alias příď, byla by vizuální dvojkou segmentu (načteno tedy z mainstreamu, subprémie a supermainstreamu).
Giulietta se tak dělí s méganem o třetí místo - dobré karosářské momenty, avšak z celku ční nedostatky, které holt na vyšší příčky nedosahují. No a pak je tu pěna dní - jednak mírné rozčarování, jednak zklamání. Rozčarování nad novou cečtyřkou, neb tak ospalá a rod popírající karoserie tu již dlouho nebyla. To zklamání pramení z nového focusu. Ani se mi nechce psát. Auto, které zejména v technických jednotlivostech (motory, podvozky) atakuje s přehledem první místo segmentu, přijede sice ve třech karosářských mutacích najednou, ovšem ani jedna nelahodí oku. Když tak člověk pohlédna na ten sedan... a konfrontuje s (letitou) Octavii, jen nevěřícně kroutí hlavou, kam dali u forda proboha voči. U hatchbacku, jakkoliv člověk chápe zadoboční komposice, se obtížně uchopuje naivní tvar zadních lamp i přerostlost okapu či co to vlaje nad zadním oknem. Vnitřek je pak pro mé oči absolutně, ale absolutně nepřijatelný.
Tedy pozvedněme zrak k vizuální hatchbackové dvojce třídy, k astře. Mainstreamová volba mezi hatchbacky je letošní podzim jasná - GOLF, astra, to jsou ostatně dva designoví premianti i pro nadcházející pětiletku. A když budeš jenom couvat, pak i Giulietta, neb u té bych já tu příď nestrávil ani po naftovým klystýru.
Golf je možná nejúspěšnější hatchback všech dob...možná to bude i tím, že tu byl první. Ale jinak je pro mě představitel šedé průměrnosti. Nové pojetí designu VW sedí Polu...to je podle mě opravdu pěkné...ale čim větší auto tim větši děs. Golf už nic moc a Passat naprostý děs.
Jako vlastník současné generace Focusu, si také v duchu řikám, že od nové se dalo čekat víc - hlavní zadní partie mi nesedí, předek považují za pěkná a sportovní vypadající. Ale ještě bych počkal na hodnocení až uvidím auto ve více barvách. Myslím si, že ty, co jsou vidět na na promo fotkách nejsou ty nehezčí... A technika pod kapotu bude patřit ke špičce ve třídě. Ve spojení s dobrou cenou, kterou Focus dlohodobě nabízí, nizké ceny dílu, atd to bude skvělá volba...
To je tvoj nazor GTI, ja mam trosku iny nazor ktore auto je prve, druhe, tretie , stvrte a nie som sam.
Ako pisal kolega pod tebou tak naprosty suhlas, nova maska sedi akurat Polu, cim vacsie auto tym vacsi hnus, golf je ako siroke polo spredu a passat je je opat kralom hnusu v strednej triede. Ani nespominam sharan, to uz je ako golf karavan >:-[] . Skoda myslel somm ze VW sa pouci ale bohuzial co sa tyka dizajnu je abolutne posledny v kazdej svojej triede. Kia je dizajnovo uz daleko pred VW a aj Seat, Skoda, Peugeot, o Alfe ani nehovoriac to uz je ina meta.
Nie kazdy ma taky nazor ako ty tak to musis respektovat ze co sa paci tebe sa nemsui pacit inym. Ja ti tiez nevnucujem aky je Peugeot 508 bohovsky, jazdi si kludne na passate ved dnes mame moznost vyberu nezijeme v sociku
;-)
Tak dufam ze konecne prides k rozumu a spolu s tebou aj VW
Musim ti oponovať mne sa VW momentalne pozdáva,našli si na nejaku dobu tvár a myslím,že dosť sympatickú a súhlasím,že Polo a pre mna aj Scirroco sa vydarili najviac s akutalnym ksichtom. Čo nemožem suhlasiť je však to,že VW je všade najnižšie v triede tomu snad ani ty sám neveríš :-! Narovinu je tu Fox čo si treba napisať nieje trefa do čierneho budeme čakať na novu trojku vw group ,auto nové od zakladu takže je sa na čo tešiť.V malých autách tu máme Polo vydarený dynamicky dizajn jednoznačne najdospelejšie auto v triede,samozrejme bavíme sa o mainstreame.A prezradim ti tajomstvo,kedže polo je nove od zakladu,je aj od zakladu navrhnute čo sa tyka dizajnu tym padom vyzera asi najprirodzenejšie.Golf 6 generácie je vačši facelift to vie snad už každy,dufajme teda,že to čo sa ušetrilo na vyvoji 6ky sa použije na G7 .Nový passat je vlastne to iste jak golf facelift,vytažiť maximum z fungujuceho a investovať radšej do dalšej generacie. Eos a Passat CC čakaju na novú tvár.Dvojka Touran a Caddy sa dočkali Touran už druhy krat,ako píšem vyššie stale aktualna technika,VW može v klude vyvijat novinku a predaje nepadnu...Tuareg tiež uplne novo navrhnute auto a myslim že vydarene. A Phaeton no uprimne ,kvalitne auto ,ale je to len VW ponukne to čo konkurencia za rovnake peniaze,preto ide každy radšej ku koncernovej A8,alebo ostatnym.
Tak úplně přesně nevím, Toppere, co se snažíš ve svém příspěvku sám sobě vysvětlit, ale snaž se pochopit, že při tvé "logice" pohledu na design aut si vlastně všechna řešení stojí naroveň, neb vždy se najde někdo, komu se líbí tu mégane tu Sandero, tu Astra...
Mýlíš se současně, že máš trochu odlišný názor než já. Co ty víš o mém názoru na Golfa či na Focuse? Zde přece vůbec nejde o to, co se tu komu líbí nebo nelíbí, a už vůbec ne, co si o daných autech myslím já, nýbrž o fakta. Ty ovšem o faktech nepíšeš, snažíš se jen sdělovat své osobní sympatie či antipatie k daným modelům, a to je na tyhle diskuze málo.
A konečně už vůbec nechápu, proč mi pod předmětným článkem podsouváš skutečnost, že jezdím (klidně - ?) Passatem. Tomu tu asi mimo tebe nerozumí už vůbec nikdo.
Máš vskutku originální pohledy na věci... :-)
P.S. Až všechny ty tvé současné designové "majstrštyky" od mégana po giulettu zapadnou v propadlišti dějin, ostatně takhle je to stále dokola už přes třicet pět let v této třídě, pořád tu bude to geniální (ano, geniální a dodnes nepřekonané, neb nepřekonatelné) řešení Giorgia Giugiara, které vtělil do karoserie s názvem Golf.
Tedy nejsou všechna auta stejně krásná, jsou designová řešení geniální, povedená a povedená méně. Jsou současně jaksi i designové propadáky. Abys tohle mohl soudit, potřebuješ voko a vkus. Podle těch nesmyslů (nezlob se, ale jinak to nazvat nelze) co píšeš shora, nedisponuješ ani jedním, a to se v životě dohnat nedá, tím jsi buďto vybaven nebo... zbaven.
Tak proberem par detailu z fotek:
- HB ma svetla elegantne protahnuta do boku a je jasne ze se chysta prechod na auta sirsi nez delsi. Ostatne tak se jich na cestu vejde za sebou vice. Ford je tak opet popredu.
- Na zadi HB si muzeme vsimnout toho, jak si OPEL a FORD mezi sebou deli sportovne zamerene ridice: Zatimco OPEL se zameril na ty letni a dodava drzak jizdnich kol v narazniku, pak FORD se zameruje na snehulaky a na HB montuje odkladaci plochu na snowboard nad zadnim oknem.
- Predni vstupy vzduchu jsou jasne inspirovane nejvetsimi zijicimi tvory na zemi - kytovci, kteri jimi cedi vodu a ziskavaji tak potravu. Rovnef Focus cedi svou predni kostici silnicni lisej a odeluje zrno od plev. Kde jinde se taky inspirovat nez u tech nejvetsich, ze?
- Napis FORD na prahove liste je elegantne zcasti ukryty pod tesnicim kedrem. To neze by se nekomu nepovedlo, to je jasny zamer a designova fajnovost, ktera zaslozi... co vlastne?
- Na sedanu je zase krasne videt, ze FORD hodla konkurovat nejen tem nejlepsim, ale i tem nejhorsim - Latitude ma konecne designovou konkurenci. Holt firma nemuze vedet, kdy zakaznikum rupne v kouli a zacnou kupovat podobne experimenty, jez nemely opustit rysovaci prkno, ve velkem.
- Kombi zase vzdava hold tuningove scene. V nasich koncinach tolik oblibene megalomanske zadni narazniky na Oktavkach 1,4, ktere bori designova pravidla tim, ze je spodni hrana zade nize nez spodni hrana pride jsou Focusu kombi jasou inspiraci. Ostatne mohutnost zade tezko hleda konkurenci napric tridami...Snad Escalade by mohl byt vetsi.
K technice... co k ní vlastně možno dodat? Motory jsou logickým důsledkem vývoje motorizace v Evropě. Armáda dalších asistenčních systémů pro ještě větší zhloupnutí a zlenivění populace rovněž tak. Počkám si na zveřejnění ceníků, kolik budou takové hračky stát (aby to nebylo v duchu hesla "my umíme taky, ale nedáme"). Celkově žádné překvapení z příjemných, jen spousta nepříjemných.
Proč bych měl zkoušet psát niečo i technike? Nějak ti Nerozumím. Nahoře poměrně pochopitelně píši právě o tom, že je nepochopitelné, že ten, který je v technických jednotlivostech oprávněně na výši, dokáže přijet na předmětném designu.
Jo... teď mi to došlo, tys jako chtěl naznačit, že ten design je podružná věc, a že kdybych psal o technice, že budu převážně Focus chválit. No jo, ovšem bez designu to jaksi v autech nejde. To bys mohl mít techniku jakkoli schopnou, nevypadáš-li, jako bys nebyl. A to je právě problém o kterém nahoře píši.
GTI --> To asi bylo urceno mne :-)
Nicmene bych asi tezko napsal lepsi odpoved :yes:
Tak priste - Iudexi - se obrat na meho internetoveho mluvciho >:D
U Focusu ten design hodne zamrzi, prave z duvodu te velmi dobre techniky.
Marna vec - design a vzhled je to, co te k autu prilaka, nebo te naopak odpudi.
Vzpomenul jsem si na jeden z příspěvků, který jsi psal nějaký rok zpět ke Golfu 5 a to v tom smyslu, že G5 opticky dokonale sedí na silnici. Tehdy jsem tomu nevěnoval přílišnou pozornost, ale při pohledu na fotky F3 se mi to vrátilo jak bumerang.
Focus ve 3. gen. mi přijde jak zvýšená pseudo off road verze běžného auta. Působí příliš "vysoce", resp, jak kdyby se vznášel nad silnicí. Ani náznak dojmu dokonalého přimknutí k silnici, který by bez problémů mohl být evokován díky výbornému podvozku o kterém nepochybuji. Když odbočím, tak třeba i Civic, jehož ufo design považuji za v celku rychle zastarávající má podobně jako G opticky velmi jistý a dynamický postoj na silnici.
Shrnuto, když pominu detaily, celkové proporce, masa hmoty nad koly (i vpředu !!) je pro mne obrovským zklamíním. Dojem kladivo.
to GTI : To samý jsi tvrdil, když byla odhalena New Fiesta a světe div se, loni byla s přehledem nejprodávanějším malým autem v Evropě, takže tvoje soudy naštěstí zůstavají jen v subjektivní rovině... ;-)
Ford tie interieri v Europe stale nevie robit, je to hroza, strieborny plast, gombiky stale take divne, ale co ako buduci majitel s-maxa si asi na to budem musiet zvyknut. :-)
mondeo 3 mělo pěknej interiér
to auto se celkově povedlo
škoda že ford rezignoval na serioznost a začal se tlačit mezi auta který musí za každou cenu šokovat
ale má to svoje mouchy
na druhou stranu co proti tomu stojí? předraženej koncern VW nějaký kie renólty apod nepočítám
já myslím že si to kupce rozhodně najde a ne málo kupců
osobně si ale myslím že je lepší když auto na první pohled půspbí nudně takový se začnou třeba líbit později ale vydrží to mnohem déle než přeplácanej design kterej se okouká
když vidím ty záhyby plechů na F3 no řeknu nechtěl bych to vyklepávat >:D
No tak ako čítam, technikou Ford nesklamal a určite nesklame ani budúcich majiteľov. Ale čím ich akože chce prilákať do predajní? Spredu je to des, zozadu tiež zrovna fascinujúci pohľad neponúka, tie svetlá sú neskutočne preplácané, bez ohľadu na verziu. Možno mimo 5-dveráku na mňa tieto autá pôsobia opuchnito a ťažkopádne, bachratý sedan, ani kombi s veľkým zadkom krásou rozhodne neohúria. Všetko dokresľuje interiér ako z čínskeho sci-fi filmu, koža-nekoža, je ťažko prekombinovaný.
V tomto prípade platí - menej by bolo viac. keď si spomeniem na to, ako vyzerá Ka, Fiesta a oba C-Maxy, až sa desím príchodu nástupcov Mondea alebo väčších vanov. Obal predáva a na nevhodne zvolené tvary už doplatilo dosť i dobrých áut. Snáď na to Ford príde.
Stále doufám, že to u fordů někdo pomotal a do paříže poslal exponáty původně určené na právě probíhající autosalon v čínském Guma-lčchi. Návštěvníci autosalonu v Guma-lčchi nevěřícně zírají, tak jako my, v Paříži na ty čísnké obludy, na střízlivé a decentní kreace focusu určeného pro evropany...
Tak toto auto vyzerá "všelijak" už maximálnej výbave. Ale ako potom bude vyzerať v základnej ? Hlavne som zvedavý na ten interiér keď "oholia" auto na plechové kolesá, volant a sedačky. ;-\
No to nie je žiadna tragédia. Aspoň má lakované zrkadlá (na rozdiel od základnej Octavie).
Tá strieborná tomu ladí viac ako tie žiariace autosalónové farby.
No řekl bych že je na fotografii celkem členitý, takže skutečně se uvidí až naživo. Co se zdá být divné na foto v prostorovém vnímaní muže být v pohodě.
To je hnus milostiva... Ford asi utoci na priznivce firmy rendlik a syn, kteri jsou znechuceni "nemeckym" designem interieru novych rendliku. Temhle psychicky ujetym honibrkum se ten interier bude libit. Otazka je, zdali si tim Ford nezadelava na problem, protoze takovych "zakazniku" nebude asi na trhu mnoho. :no:
Sedan je naprosté fiasko, je nepochopitelné, jak toto mohou pustit do prodeje, zvlášť v době, kdy mezi sedany v nižší střední je z čeho vybírat (FLUENCE, Cruze). Zadek hatchbacku vypadá, jako by trpěl nějakou kožní nemocí a interiér je jemně řečeno ujetý. Tudy ne, přátelé.
Jsme minimálně dva - mně taky. Fotky hodně zkreslujou, ten předek nebude naživo až zas tak brutální, ale rozhodně si to s ničím nespleteš. Na fotkách vypadala nová Astra úžasně a naživo je to taková nenápadná myška. U tohodle auta chtěli, aby bylo vidět. Navíc - je dělané i pro Ameriku a tam se pokud vím prodává i sedan z Fiesty (dělá se myslím v Číně) a tyhle dvě auta bylo potřeba odlišit. Jinka jak sedan tak kombík vypadají perfektně, už v minulé generaci ford zvládl "trojkombinaci" nejlíp ze všech, už to nebyly hatche s velkým (combi) a malým (sedan) baťohem.
jj souhlas..A nechápu že se tady lidem přední část nelíbí přitom je to jasná mírná evoluce...přídi od Focus RS a ta se zas naopak lidem líbí jak vypadá dravě..atd
A..interier jednoznačně skok kupředu, navi a celý ovládací systém blíže k očím, kvalitnější matroše (zas berme o jakou třídu jde a to hlavně cenovou)
JJ a jak říkáš nejlépe zvládají trojkombinaci...to když si vzpomenu jak vypadá Golf v kombi >:D
A nebo hlášky tady že je Focus opuchlý...tak ať se podívají na Astru je to nafouklý balónek a ve vnitř místa jak pro děcka :-)