Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Opel Astra Sports Tourer: Příplatek 32 tisíc Kč, první cena 357.900,-Kč

Krátce po světové výstavní premiéře se na český trh dostává nové kombi nižší střední třídy.
Zpět na článek
2. 10. 2010 17:14
2. 10. 2010 19:50
2. 10. 2010 21:34
3. 10. 2010 15:21
2. 10. 2010 17:14
sikovna
Mi se libi. Je hezka a akorat tak velka. Cena neni premrstena..
Rozbalit vlákno
0
2. 10. 2010 19:50
místo vzadu?
Zajímalo by mě, když se nezměnil rozvor, jestli bude vzadu na nohy stejně málo místa jako v krátké astře???
Rozbalit vlákno
0
2. 10. 2010 21:34
ŠARŽE - ANTIGOLF
No, myslím, že už můžeme ukončit letošní rentgenové sledování kompaktní třídy. Rozhodní hráči "prekabátili" a je tedy potřeba oddělit takřka prémiové zrno od (takřka) lowendových plev...

Jednak je tu samozřejmě referenční, ikonická, supermainstreamová karoserie, karoserie GOLF, VOLKSWAGEN GOLF. Všem je snad jasné, že nikdo nemůže chtít po konkurenci, aby vyráběla také golfy. A i když (popravdě) by na tom možná všichni s tím Golfem byli lépe, přiznejme konkurentům právo na houževnatost, právo na snahu, ovšem i právo na slepé cesty, na omyly, koneckonců i výjimečné právo na dílčí třídní úspěch.

V uvedeném kontextu lze tedy sezónu uzavřít zásadním konstatováním - v grupě "antigolf" designově dominuje OPEL ASTRA. Ze všech takřka totožných, konkurenčních, moderně tendenčních a jepičích karosářských řešení je nejdotaženější, nejharmoničtější. Doslova o prsa Astra předstihla i Giuliettu, neb ta, mít alespoň trochu méně zohyzděnou tvář alias příď, byla by vizuální dvojkou segmentu (načteno tedy z mainstreamu, subprémie a supermainstreamu).

Giulietta se tak dělí s méganem o třetí místo - dobré karosářské momenty, avšak z celku ční nedostatky, které holt na vyšší příčky nedosahují. No a pak je tu pěna dní - jednak mírné rozčarování, jednak zklamání. Rozčarování nad novou cečtyřkou, neb tak ospalá a rod popírající karoserie tu již dlouho nebyla. To zklamání pramení z nového focusu. Ani se mi nechce psát. Auto, které zejména v technických jednotlivostech (motory, podvozky) atakuje s přehledem první místo segmentu, přijede sice ve třech karosářských mutacích najednou, ovšem ani jedna nelahodí oku. Když tak člověk pohlédna na ten sedan... a konfrontuje s (letitou) Octavii, jen nevěřícně kroutí hlavou, kam dali u forda proboha voči. U hatchbacku, jakkoliv člověk chápe zadoboční komposice, se obtížně uchopuje naivní tvar zadních lamp i přerostlost okapu či co to vlaje nad zadním oknem. Vnitřek je pak pro mé oči absolutně, ale absolutně nepřijatelný.

Tedy pozvedněme zrak k vizuální hatchbackové dvojce třídy, k astře. Mainstreamová volba mezi hatchbacky je letošní podzim jasná - GOLF, astra, to jsou ostatně dva designoví premianti i pro nadcházející pětiletku. A když budeš jenom couvat, pak i Giulietta, neb u té bych já tu příď nestrávil ani po naftovým klystýru.
Rozbalit vlákno
3
2. 10. 2010 21:58
Re: ŠARŽE - ANTIGOLF
No, focus je hrozna maškaráda. Kdo tohle schvalil a rekl: ´To je to prave! Tak to udelame!´ Evropan to snad nebyl. A ten interier, ta sama pisnicka. Focus I v dobe sveho vzniku zustane asi neprekonan.
Ta Astra ma trosku smrnc a je zaroven dostatecne konzervativni.A oproti hatchi nevypada tak nabobtnale. Bude mit urcite uspech. Za ni je v zavesu grandtour. Golf je klasika- pro nekoho diagnoza, pro nekoho rozumna volba.
2. 10. 2010 22:05
Re: ŠARŽE - ANTIGOLF
Astra se povedla, ale nemůžu se zbavit pocitu, že kombi se dost výrazně inspirovalo na scvrklé montážní lince Passatu Variant ;-)
2. 10. 2010 22:16
Re: ŠARŽE - ANTIGOLF
Nemuzu se zbavit pocitu, ze mi leze tajnej do bytu... :))
3. 10. 2010 15:21
coolio
Ford si chce asi dát znovu repete několika faceliftů jako onehdá s Escortem. Však oni ta zadní světla trefí, jen to nebude hned.
Rozbalit vlákno
0