Srovnávací testy
Zpět na článek
TEST Dacia Duster 1,6 4x4 vs. Suzuki SX4 1,6 4WD – Levně do (skoro)terénu
67 komentářů
petr164
Tak tohle je opravdu rána mezi oči. Pokud testuji čtyřkolku zjevně do nepohody, nikoli na asfaltovou pistu, pak budu za totálního tydýta, když budu testovat jízdu jen na silnici. Pane autore, jste tydýt jako vyšitý! Nebo že by obvyklý Charouzův způsob "spolupráce"? Což ale vyjde na stejno...
Járada
Vypadá to, že vaše testovaná SX4 byla nafukovací...
Co já jsem našel technická data, tak:
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1005 (nikoli1050)
k) šířka vpředu (mm): 1354 (nikoli 1450)
l) šířka vzadu (mm): 1341 (nikoli 1445)
Jedná se o šířky v ramenech, které jsou u Dacie tyto:
k) šířka vpředu (mm): 1387mm
l) šířka vzadu (mm): 1400mm
Co já jsem našel technická data, tak:
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1005 (nikoli1050)
k) šířka vpředu (mm): 1354 (nikoli 1450)
l) šířka vzadu (mm): 1341 (nikoli 1445)
Jedná se o šířky v ramenech, které jsou u Dacie tyto:
k) šířka vpředu (mm): 1387mm
l) šířka vzadu (mm): 1400mm
Klaudius
To je čo za novú módu opakovane nás kŕmiť starými článkami??? To už fakt neviete, jak tento server ľuďom ešte viac zhnusiť?
kuny
"To Dacia má svou šestistupňovou převodovku poskládanou více do rychla, a tak šestka ve srovnání se Suzuki mnoho paliva neušetří. Průměrná spotřeba během testu se pohybovala okolo 8,5 litru na 100 km, což je znatelně více než u Japonce. Dostat se pod 7 l/100 km je v reálu velmi obtížné, na dálnici ve 130 km/h odběr benzinu roste k 9,5 l/100 km, v tomto režimu pracuje motor se 4200 min-1 což je o 900 min-1 více než u Suzuki na pětku (!). "
Tenhle odstavec téměř nedává smysl kvůli prvnímu souvětí. Vzhledem k uvedenému je totiž převodovka Dusteru poskládaná více do síly, nikoliv do rychla, věta: "a tak šestka ve srovnání se Suzuki mnoho paliva neušetří" je zcela proti smyslu, ta by mohla být formulována zhruba takto: "a tak i šestka ve srovnání se Suzuki spotřebuje více paliva".
Tenhle odstavec téměř nedává smysl kvůli prvnímu souvětí. Vzhledem k uvedenému je totiž převodovka Dusteru poskládaná více do síly, nikoliv do rychla, věta: "a tak šestka ve srovnání se Suzuki mnoho paliva neušetří" je zcela proti smyslu, ta by mohla být formulována zhruba takto: "a tak i šestka ve srovnání se Suzuki spotřebuje více paliva".
kuba76
Je to perfektni auto, uz ho chvilku mam a muzu jen doporucit.
Njelepsi je asi v nafte a 4x4. V zime super a ted jsem jel dalkovou cestu se spotrebou 6 litru nafty v plnym obsazeni. :yes:
Njelepsi je asi v nafte a 4x4. V zime super a ted jsem jel dalkovou cestu se spotrebou 6 litru nafty v plnym obsazeni. :yes:
Jody S
Včera jsem se díval na ceník Dustera a za nějakých 344 000.-kč koupím již dobře vybavený a spolehlývý auto s pohonem 4x4
:-) Vážení pisatelé. Když čtu vaše názory na RENOLT-DACIA, musím se smát. Sám jsem se rozhodl pro koupit DUSTRA. Proč: DUSTER bude již moje 4té auto značky RENOLT. První DACII jsem vlastnil v době kdy RUMUNI vyráběli tohoto RENOLTA DACII/ 1200 pod dozorem FRANCOUZU, tomu autu se nedalo nic vytknout prostě RENOLT 1200.Bez oprav jsem ho prodal, tak jak jsem ho koupi najelo jenom 120tis. a to mě ho pomáhal ničit tehdy 18let.syn. Další DACII jsem koupil během měsíce. / v tu dobu sehnat auto byl
problém /, sehnal jsem ji v TRNAVĚ/ Toto auto již v té době nehlídali FRANCOUZI, ale RUMUNI nebyli schopní nic na té 1200 / stovce/ moc pokazit. Byly tam špatné /vinou materialu asi/ klouby u předního náhonu.Ale i tak přes to klapání auto najelo 110tis.
Posledního RENOLTA mám LAGUNU: Vážení jezdí již 15let bez poruchy. Pokud jsem musel provádět nějaké opravy,tak jen na karoserii /ničitelé aut, spadlý strom na zadní sklo, poškrabané,atd./ Píši to obsáhle proto, že s RENOLTEM mám nějaké zkušenosti. DUSTER bude dobre auto a já ho potřebuji na chatu-do terénu. S Lagunou jsem schopen v zimě jezdit s řetězi , bez těch nemám nárok. Všichni , kteří píšete kritické připomínky, je jen neznalost. Z každýnm autem je nutno zacházet s citem, používat jej nato co se hodí. Nejsem profesně mimo tuto oblast, neposuzuji auta jen podle vzhledu , ale účelu a použití. DUSTER je podle mě dobré auto do terenu, za přijatelnou cenu a hlídají výrobu již FRANCOUZI je to RENOLT-tudiž dobré. Nedalo mě to abych nenapsal své dobré zkušenosti s RENOLTEM. Jedinou nevýhodou je cena náhradních dílů. Vac. >:D
problém /, sehnal jsem ji v TRNAVĚ/ Toto auto již v té době nehlídali FRANCOUZI, ale RUMUNI nebyli schopní nic na té 1200 / stovce/ moc pokazit. Byly tam špatné /vinou materialu asi/ klouby u předního náhonu.Ale i tak přes to klapání auto najelo 110tis.
Posledního RENOLTA mám LAGUNU: Vážení jezdí již 15let bez poruchy. Pokud jsem musel provádět nějaké opravy,tak jen na karoserii /ničitelé aut, spadlý strom na zadní sklo, poškrabané,atd./ Píši to obsáhle proto, že s RENOLTEM mám nějaké zkušenosti. DUSTER bude dobre auto a já ho potřebuji na chatu-do terénu. S Lagunou jsem schopen v zimě jezdit s řetězi , bez těch nemám nárok. Všichni , kteří píšete kritické připomínky, je jen neznalost. Z každýnm autem je nutno zacházet s citem, používat jej nato co se hodí. Nejsem profesně mimo tuto oblast, neposuzuji auta jen podle vzhledu , ale účelu a použití. DUSTER je podle mě dobré auto do terenu, za přijatelnou cenu a hlídají výrobu již FRANCOUZI je to RENOLT-tudiž dobré. Nedalo mě to abych nenapsal své dobré zkušenosti s RENOLTEM. Jedinou nevýhodou je cena náhradních dílů. Vac. >:D
kuba76
Vybiral jsem pro sebe domu ze dvou aut a to SX4 1.6s ESP 4x4 a Duster 1.5Dci s ESP 4x4 cena obou je skoro stejna, sx4 je o par tisic levnejsi, naftova SX4 je vyrazne drazsi. Limit mam
Vozy jsem si nechal privezt na testovaci jizdu domu kde budu novy vuz provozovat.
Obe predvadecky meli cca 500km najeto. Bydlim v podhorskych podminkach kde je dost snehu a horsi pristupova cesta. vuz by mel uvezt prives a mel by se umet rozjet i do prudkeho kopce a nejlepe i na louce ve svahu nebo jinem povrchu se snizenou adhezi.
U vozu sx4 hodnotim nejlepe spotrebu benzinoveho motoru, to ze je pozinkovana karoserie.
Horsi je vyhled pres tlusty predni a sloupky, malo mista v kufru a malo mista na zadnim sedadle.
Nejhorsi ale bylo kdyz jsem absolval testovaci jizdu ze v rizeni nekde neco klepalo asi nejaky uvolneny sroub v palubni desce kdyz jsem jel po rozbite polni ceste mirne do kopce, jeste horsi bylo ze jsem chtel s vozem jet opatrne, i se svim budu tak jezdit, tak jsem byl nucen na jednicku jet dost rychle kvuli nutnosti tocit motor, jinak bylo videt ze to autu vyrazne nesvedci ho podtacet.
Schrnuti? Sx 4 je dobra pro dva duchodce na nakupy do Krkonos jezdici po zasnezene silnici.
U dusteru hodnotim kladne temer vsechno. Velmi prijemny posaz za volantem, vyborne jizdni vlastnosti, prijemny tach motoru i pri velmi pomale jizde na rozbite ceste. Na silnici plne dostatecny vykon. Pri dodrzovani rychlostnich limitu 50-90-110 perfektni spotreba na tak velke auto.
Bez problemu jsem se rozjel i na mokre louce v kopci takze si dokazu predstavit i v takovemto terenu jet s privesem.
V tom samemem miste se mi SX4 udusilo a kdyz sem se chtel rozjet tak mi zasmrdela spojka, auto je moc rychle na 1 rychlostni stupen,.nakonec jsem byl nucen scouvat az dolu na spevnenou cestu(sx4).
Super v Dusteru je ze stahovani oken je na stredovem panelu. Ve dverich se brzy polamou draty a je na problem zadelano, ostrikovac okno nejdrive namoci a pak si dle libosti setrete sklo taky super vec.
Jedine co se mi nezamlouvalo je ze ovladani klimatizace je dost utopeny.
Super je taky plechovej dekl pod motorem v zakladni vybave a auto je abnormalne vysoky. myslim ze timhle v zime v zavejich nebude problem nekam dojet.
schrnuti---- auto do hor pro rodinu, na jezdeni do prace a na praci co taky neco uveze jasna volba Dacia duster.
Negativem je jen to ovladani klimatizace a to ze auto neni pozink.
Vysledkem je ze jdu do Dacie.
Vozy jsem si nechal privezt na testovaci jizdu domu kde budu novy vuz provozovat.
Obe predvadecky meli cca 500km najeto. Bydlim v podhorskych podminkach kde je dost snehu a horsi pristupova cesta. vuz by mel uvezt prives a mel by se umet rozjet i do prudkeho kopce a nejlepe i na louce ve svahu nebo jinem povrchu se snizenou adhezi.
U vozu sx4 hodnotim nejlepe spotrebu benzinoveho motoru, to ze je pozinkovana karoserie.
Horsi je vyhled pres tlusty predni a sloupky, malo mista v kufru a malo mista na zadnim sedadle.
Nejhorsi ale bylo kdyz jsem absolval testovaci jizdu ze v rizeni nekde neco klepalo asi nejaky uvolneny sroub v palubni desce kdyz jsem jel po rozbite polni ceste mirne do kopce, jeste horsi bylo ze jsem chtel s vozem jet opatrne, i se svim budu tak jezdit, tak jsem byl nucen na jednicku jet dost rychle kvuli nutnosti tocit motor, jinak bylo videt ze to autu vyrazne nesvedci ho podtacet.
Schrnuti? Sx 4 je dobra pro dva duchodce na nakupy do Krkonos jezdici po zasnezene silnici.
U dusteru hodnotim kladne temer vsechno. Velmi prijemny posaz za volantem, vyborne jizdni vlastnosti, prijemny tach motoru i pri velmi pomale jizde na rozbite ceste. Na silnici plne dostatecny vykon. Pri dodrzovani rychlostnich limitu 50-90-110 perfektni spotreba na tak velke auto.
Bez problemu jsem se rozjel i na mokre louce v kopci takze si dokazu predstavit i v takovemto terenu jet s privesem.
V tom samemem miste se mi SX4 udusilo a kdyz sem se chtel rozjet tak mi zasmrdela spojka, auto je moc rychle na 1 rychlostni stupen,.nakonec jsem byl nucen scouvat az dolu na spevnenou cestu(sx4).
Super v Dusteru je ze stahovani oken je na stredovem panelu. Ve dverich se brzy polamou draty a je na problem zadelano, ostrikovac okno nejdrive namoci a pak si dle libosti setrete sklo taky super vec.
Jedine co se mi nezamlouvalo je ze ovladani klimatizace je dost utopeny.
Super je taky plechovej dekl pod motorem v zakladni vybave a auto je abnormalne vysoky. myslim ze timhle v zime v zavejich nebude problem nekam dojet.
schrnuti---- auto do hor pro rodinu, na jezdeni do prace a na praci co taky neco uveze jasna volba Dacia duster.
Negativem je jen to ovladani klimatizace a to ze auto neni pozink.
Vysledkem je ze jdu do Dacie.
V obou autech sem seděl a tak mi to srovnání (odsouzení dustera) příjde hodně nefér. Předně každé je určeno k něčemu jinému v tom by se mělo srovnávat. Ve své kategorii mají obě své plusy a v té druhé propadnou. Ze zkušenosti SX4 4x4 si kupují ženský co nemají rády sníh na silnici nebo mají dům na kopci a dustera 4x4 chlapy co potřebujou pracanta.
Tak zaprvé a o tom v článku nepadlo ani slovo, duster a suzuki se ani trochu nedají srovnávat v terénu. Je to o rozvoru, rozchodu, !nájezdových úhlech!, v článku mluví jen o designu drsného offroadu, ale nenapadlo je že by ten design taky k něčemu mohl být.
Se suzuki na chatu v zimě ano, do težšího terénu ani náhodou, v dusterem v pohodě. Jen pro ilustraci -
suzuki - [odkaz]
duster - [odkaz]
Ten rozdíl je hodně znát a jak už tady bylo řečeno "Stahovací roletka je mi k prdu, když se nevyhrabu na horskou chatu, nebo nedojedu do práce".
benzín 1,6 u dustera má šílenou průměrnou spotřebu 7,5 l/100!!!
zatímco 1,5 diesel má kultivovaných 5,5l/100, chtěl bych vědět srovnání suzuki s tímhle - suzuki se srovnatelnou spotřebou (diesel) si můžete koupit od 500 000 Kč.
a tohle mění hodně negativních tvrzení na adresu Dustera. Že by to autor článku opomněl zmínit?
navíc ceny jsou zkreslené u suzuki slevou, celý to zavání PRkem.
Tak zaprvé a o tom v článku nepadlo ani slovo, duster a suzuki se ani trochu nedají srovnávat v terénu. Je to o rozvoru, rozchodu, !nájezdových úhlech!, v článku mluví jen o designu drsného offroadu, ale nenapadlo je že by ten design taky k něčemu mohl být.
Se suzuki na chatu v zimě ano, do težšího terénu ani náhodou, v dusterem v pohodě. Jen pro ilustraci -
suzuki - [odkaz]
duster - [odkaz]
Ten rozdíl je hodně znát a jak už tady bylo řečeno "Stahovací roletka je mi k prdu, když se nevyhrabu na horskou chatu, nebo nedojedu do práce".
benzín 1,6 u dustera má šílenou průměrnou spotřebu 7,5 l/100!!!
zatímco 1,5 diesel má kultivovaných 5,5l/100, chtěl bych vědět srovnání suzuki s tímhle - suzuki se srovnatelnou spotřebou (diesel) si můžete koupit od 500 000 Kč.
a tohle mění hodně negativních tvrzení na adresu Dustera. Že by to autor článku opomněl zmínit?
navíc ceny jsou zkreslené u suzuki slevou, celý to zavání PRkem.
Mirasr
Zajímalo by mě který si lépe vedlo v terénu, dokázalo by nějaký auto jet v poušti po dunách písku jako třeba Toyota land cruiser? To by mě zajímalo >:-[]
superkutil
Na Yeti jsem se byl podívat a je to další Škodabastl. Po Roomsteru a nové Oktávce. Od předku až po B sloupek je to paráda, ale pak jak by se vyměnil konstruktér a nebo došly peníze. Zadní dveře úplně jiné, prostor menší a nakonec uříznutý kufr. Dle prodejce mělo být auto o 0,5 metru delší a větší, ale VW group jim to zatrhl, že by to byl konkurent k Tiguanu a Touaregu. Na silnici se mi Yeti moc líbilo, ale osobní kontakt byl velkým zklamáním. Když ho porovnám třeba s Foresterem nebo Hyundai ix35 či Kia Sportage či s VW Tiguan [odkaz] a porovnám ceny, tak mě Yeti nenadchl.
superkutil
Porovnávat auta od stolu podle ceny a výbavy, či jednodenního testu v lehkém terénu je k ničemu, pokud se auto neotestuje dlouhodobě a nesledují se takové parametry, jako jsou dlouhodobé náklady na provoz, poruchovost, náklady na servis, výdrž při každodenním provozu atd. mám chalupu na horách a hledám nějakou 4x4 jako druhé auto do rodiny. Nejdřív jsem myslel, že si vezmu na celoroční ježdění nějakou lepší 4x4, třeba Subaru Forester nebo KIA Sorento nebo Volvo 90cx nebo nějaké kombi 4x4. Protože chce lehčí auto kvůli spotřebě a zrychlení, tak výtězem výběru byl Forester. Problém se objevil, když jsem zjišťoval provozní náklady a zjistil jsem, že po 40tis.km odejdou zadní tlumiče a jeden stojí 20tis.Kč, že ve 40tis.km odchází spojka jejíž výměna vyjde na 40tis.Kč a prodejce to neuzná do záruky, že jsou problémy s ŘJ a prodejce neví co s tím, že při výměně vstřiků se musí vyndat motor. :-O Kamarádka má Volvo a po 2 letech jí řekli, že má v háji přední tlumiče s tím, že jí to přijde na 30tis.Kč. Takže si možná nechám Mondeo (které je celkem bezúdržbové) a koupím nějakou malou 4x4 jako druhé auto pro ženu s tím, že ho budu používat o víkendech do terénu.
Takže příště prosím do testu dát i nějaké ceny za servis a provoz. ;-)
Takže příště prosím do testu dát i nějaké ceny za servis a provoz. ;-)
Po přečtení této recenze jsem se podíval na web suzuki i dacie a jaké překvapení- Suzuki SX4 v uvedené výbavě nestojí 349 tisíc,ale 394 !!
Dnes jsem měl možnost si vůz u prodejce prohlédnout a samozřejmě jsem absolvoval i zkušební jízdu. Líbivý vzhled, ale na interiéru je vidět nízká cena. Nicméně nic nevrzalo a nebouchalo. Na volantu jsou skutečně znát větší nárazy. Ovšem na klasické silnici (kanály, přechody, retardi) bylo vše o.k. Při bližším a delším prozkoumávání vozu je vidět že je levný.. Cena by skutečně mohla být i nižší. Dostupnost 3 měsíce od objednání se už dá vydržet. Záruka na 5 let / 100.000 km. Celkově se mi vůz řídil dobře, bez jakýchkoliv problémů, do předu je výhled dostačující, do zadu je o něco horší. Myslím, že jde o zvyk. V mém případě rozhodují: design vozu, sv. výška a cena s určitou výbavou. To vše mi Duster splňí, objednám.
Recenzí na DD je na internetu hodně. Některé pějí ódu, jiné plivají. Z toho všeho jsem ochoten uvěřit že duster je dobrý v terénu, minimálně svou sv. výškou nabídne více možností nežli jiná nová auta v této cenové relaci. Nepojedu s ním po skalách, ale po lesní nebo polní cestě na chalupu a nebo po silnici v pražských Vršovicích... :-) I hluk při vyšší rychlosti je v recenzích hodně zmiňován. Přemýšlím nad koupí Dusteru nebo Yeti. Přes nesporně kladné vlastnosti Suzuky SX4 mi pánové promiňte, ale osobně bych v něm spíš viděl manželku .. Duster mi přijde více "pánský". Yeti se mi vzhledově líbí ze všech zmiňovaných vozů nejvíce. Ovšem také rozhoduje cena a ta je u Dacie velmi zajímavá i její přístup k financování. Přiznávám, že jako většina z vás jsem o Dacii nikdy neměl valné mínění. Dejme tomu, že je to Renault, osobně jsem měl Renaulty dva, které mě nikdy nenechali na holičkách, možná štěstí ? Nyní mám VW "úžasný, spolehlivý, držák", výsledek = v roce 2010 jsem navštívil servis 9x a ty ceny .. Žeby tentokrát smůla ? Moje volba je jasná, Duster. Půjdu si projet zkušební jízdu a pořádně si jej prohlédnout. Možná budu překvapeně znechucen, možná budu mile překvapen...
na druhej strane, je super, ze dacia spravila na trhu SUV vietor...
ked si uvedomim, ze kolega polovnik za podobnu cenu kupoval v ramci srotovneho veterana ladu nivu, tak je to urcite pokrok...
o istej "preferencii" autora svedci aj to, ze nedoslo na terenne porovnanie (propagacne clanky na dustera sa nikdy nevyhnu parametrom ako priechodnost, krizenie naprav ci hupanie sa na troch kolieskach a la aku to ma totalne brutalnu tuhost skeletu)... autor len lakonicky skonstatoval... duster je vacsi, ale suzuki je supermegabombaspica votuzidlo... a este aj menej zere... a mensi kufor? pane, ved sa daju zlozit sedadla do roviny...
bol som na prelome rokov v parizi, je neuveritelne, ako sa tam duster presadzuje... majitel nasho hotelika ho vymenil za nieco stare renoltacke a podla jeho slov ho doplatok stal sympatickych 7000 €... social edition s ciernym oplastovanim... chlapikovi je to evidentne jedno, ved vzadu vozi vsetko mozne a parkuje na obrubnikoch... korozia mu taktiez asi nevadi, len aby to bol ropak a neobijal sa velmi...
skryta reklama je aj tu velmi zaujimavo pritomna... klucove miesta na pricestnych parkoviskach v La Fayette galeries... samy nalesteny duster... dva dni po sebe na tych istych miestach... pre zmenu v plnke a priplatkovych farbach... sa mi vidi aj v kozi... proste ako v tej reklame s kabelkou...
ked si uvedomim, ze kolega polovnik za podobnu cenu kupoval v ramci srotovneho veterana ladu nivu, tak je to urcite pokrok...
o istej "preferencii" autora svedci aj to, ze nedoslo na terenne porovnanie (propagacne clanky na dustera sa nikdy nevyhnu parametrom ako priechodnost, krizenie naprav ci hupanie sa na troch kolieskach a la aku to ma totalne brutalnu tuhost skeletu)... autor len lakonicky skonstatoval... duster je vacsi, ale suzuki je supermegabombaspica votuzidlo... a este aj menej zere... a mensi kufor? pane, ved sa daju zlozit sedadla do roviny...
bol som na prelome rokov v parizi, je neuveritelne, ako sa tam duster presadzuje... majitel nasho hotelika ho vymenil za nieco stare renoltacke a podla jeho slov ho doplatok stal sympatickych 7000 €... social edition s ciernym oplastovanim... chlapikovi je to evidentne jedno, ved vzadu vozi vsetko mozne a parkuje na obrubnikoch... korozia mu taktiez asi nevadi, len aby to bol ropak a neobijal sa velmi...
skryta reklama je aj tu velmi zaujimavo pritomna... klucove miesta na pricestnych parkoviskach v La Fayette galeries... samy nalesteny duster... dva dni po sebe na tych istych miestach... pre zmenu v plnke a priplatkovych farbach... sa mi vidi aj v kozi... proste ako v tej reklame s kabelkou...
mam pocit ze clanok "fotoduel cayenne duster" zaplatil importer dacie a tento pre zmenu dealer suzuki...
neviem, ale napr. v slovenskych motoristickych casopisoch je duster brany pomaly ako poraadny offroad typu pathfindera:-))) zeby aj tu boli pekne kupovane clanky?:-)) >:-[]
neviem, ale napr. v slovenskych motoristickych casopisoch je duster brany pomaly ako poraadny offroad typu pathfindera:-))) zeby aj tu boli pekne kupovane clanky?:-)) >:-[]
jesli jezdite na horské chaty >:D kupte si Suzuki grand vitaru ;) ceny začinaji na nějakych 560 tisic ja jsem ji kupoval před dvěma lety za 590tisic toto auto by složislo Yeti,Dustera i SX4 do kapsy v terenu ;) ,na cestě to jezdi dobře sedí v zatačkách moc se nenaklaní a interier je dobrý :-) mě opravdu stačí určitě leši interier než duster :-) jel jsem v yetičku a zdá se mi to tvrdé take audio je nějake divné :-) jo a k těm uzavěrkam co v tom autě je? elektronika k vysměchu , ja si pustim uzavěrku,redukci a hrabu v 1metru hlubokem sněhu do kopce kde je plno ledu je prawda že mam lepší zimní pneumatiky (brutalní vzorek)
Dobrý jako Yeti není, v terénu a na rozbitých silnicích je lepší. SX4 - pro paničky na silnici OK. Pane kolego, nebyla řeč o penězích, byla řeč o vlastnostech na silnici a v terénu, pokud si přečtete recenze, je to skoro ve všech. Co se Dusteru vyčítá je 3000 ot ve 130, můj Golf 4x4 je na tom stejně, Dál interiér, ale ten nejezdí.
Pokud Vy kupujete auto na prohazování před kolegy a sousedý=značkové, já ho kupuji na potřebu a co si kolegové a sousedi myslí je mi šumák. Pokud píšete o ochotě vydat se někam, mluvíte o sobě, nemluvte za jiné. Termín pro uzamčení jsem použil pravda ne moc přesně - pro to, že při zamčení se otáčejí všechna kola, tj to co na Golfidlovi nemám (EDS) a Haldex neumí (zamknout ho na tvrdo). Takže seučit seučit seučit platí spíš pro Vás.
Co se týká peněz - chtělo to přečíst důkladně, pokud vybírám, tak mám, ale neinvestuji jen proto, aby někdo čuměl. Závěrem Vám dám radu - pokud něco tvrdíte, měl byste o tom něco vědět, ne jen číst recenze na internetu, já projel těch aut víc než jsem si vybral a protože na předsudky pr.ím vybral jsem si podle toho co auto umí s ohledem na to co potřebuji a ne podle interiéru. :-! >:D
A za ušetřené peníze mají děti i20 do školy :yes:
Pokud Vy kupujete auto na prohazování před kolegy a sousedý=značkové, já ho kupuji na potřebu a co si kolegové a sousedi myslí je mi šumák. Pokud píšete o ochotě vydat se někam, mluvíte o sobě, nemluvte za jiné. Termín pro uzamčení jsem použil pravda ne moc přesně - pro to, že při zamčení se otáčejí všechna kola, tj to co na Golfidlovi nemám (EDS) a Haldex neumí (zamknout ho na tvrdo). Takže seučit seučit seučit platí spíš pro Vás.
Co se týká peněz - chtělo to přečíst důkladně, pokud vybírám, tak mám, ale neinvestuji jen proto, aby někdo čuměl. Závěrem Vám dám radu - pokud něco tvrdíte, měl byste o tom něco vědět, ne jen číst recenze na internetu, já projel těch aut víc než jsem si vybral a protože na předsudky pr.ím vybral jsem si podle toho co auto umí s ohledem na to co potřebuji a ne podle interiéru. :-! >:D
A za ušetřené peníze mají děti i20 do školy :yes:
Jinými slovy: koupil jsem Dustera, protože jsem na nic jiného neměl... To je naprosto v pořádku, ale proboha, neobhajuj tady neobhajitelné. Duster je několik let za konkurencí a zcela záměrně. Je to auto skoro zadarmo a tak nemá ambice být dobrý jako Yeti nebo třeba SX4. Jde mu o cenu. Mě osobně přijde, že jde o přehnané šetření, to auto rozhodně není tak levné, jak vypadá. Jinak to co vyjede Duster, vyjede jakákoliv čtyřkolka, možnosti jakékoliv čtyřkolky jsou daleko za naší ochotou pustit se někam s naším vlastním vozem. O uzamykání diferáků u Dustera si něco nejdřív přečti, pak zjistíš, jak hluboce se mýlíš...
Zkus si sednout za volant a na zadní sedadlo, SX4 není špatná, jenom menší a v naftě dražší
Autor srovnání se decentně nezmínil o drobnostech, jako prostor za volantem, . Takže srovnávat suzuki s Dusterem může170 cm a 60kg osoba, Při mých 110 kg a skoro 190 cm tohle srovnání provedené v testu nemá smysl. Kolegyně má suzuki na dojíždění do práce, budiž, ale kdo potřebuje auto které je užitné, dostane se s ním všude, něco do něj i naloží a vozí vzadu občas i lidi normálního vzrůstu, pokud si auta vyzkouší, bere Dustera.
Autor zapoměl srovnat i jiné motorizace, pokud vezmu naftu, je to už jinak s cenou.
Já jsem vybíral z Yetiho, SX4 a Dustera. Po projetí se všemi jsem chtě nechtě musel uznat že nejpohodlnější, nejpraktičtější a nejvýhodnější je Duster se 6ti letou zárukou. Po tom co jsem našel na nebourané Fabii ve stáří 6 let pupence a Logan od sousední firmy ve stejném stáří je OK jsem dustera objednal. A interiér? na ten se dívám až po projetí, zas taková hrůza to není. Zkuste se těmito auty projet a někteří zde pokud budou objektivní názor změní.. Stahovací roletka je mi k prdu, když se nevyhrabu na horskou chatu, nebo nedojedu do práce.Žádný z konkurentů nemá možnost zamknout všechny diferáky, byť elektronicky, Haldex u Yetiho to umožňuje po nefiremní úpravě cca za 30k Kč, SX4 to neumí vůbec,
Autor zapoměl srovnat i jiné motorizace, pokud vezmu naftu, je to už jinak s cenou.
Já jsem vybíral z Yetiho, SX4 a Dustera. Po projetí se všemi jsem chtě nechtě musel uznat že nejpohodlnější, nejpraktičtější a nejvýhodnější je Duster se 6ti letou zárukou. Po tom co jsem našel na nebourané Fabii ve stáří 6 let pupence a Logan od sousední firmy ve stejném stáří je OK jsem dustera objednal. A interiér? na ten se dívám až po projetí, zas taková hrůza to není. Zkuste se těmito auty projet a někteří zde pokud budou objektivní názor změní.. Stahovací roletka je mi k prdu, když se nevyhrabu na horskou chatu, nebo nedojedu do práce.Žádný z konkurentů nemá možnost zamknout všechny diferáky, byť elektronicky, Haldex u Yetiho to umožňuje po nefiremní úpravě cca za 30k Kč, SX4 to neumí vůbec,
Nechci se nikoho dotknout, ale vzhledově je Suzuki SX4 hooodně podobná Dacii Sandero Stepway. Tedy opravdu nic moc. :no:
will83
Renault je pro mne noční můra a co potom jeho "béčko". Patřím k těm, kteří by si Renaulta nikdy nekoupili a Dacii ani zadarmo......Jinak test perfektní
pogo26
Já jsem zase viděl americký žebříček a tam je Suzuki poslední dva roky na posledním místě. Jen o něco líp na tom byl VW - 2. a 3. od konce. Nevím k čemu by mně byl TUV. Na technický se mně auto asi nepo.....Žebříček svítících žárovek a sjetých kotoučů mě moc nebere: Naopak se dá říct, že auto, které je hodně poruchové a je proto často v servisu, na tom bude asi lépe na technické.
Banjo
Spojka by snad měla jít nastavit, aby zabírala níž.
Jinak souhlasím, že při opatrné jízdě a malém nájezdu budou obě káry celkem spolehlivé.
A kdybych se mezi nimi rozhodoval, taky třeba záleží, jak velké lidi budu vozit vzadu... Anebo ten tak přetřásaný náklad...
Jinak souhlasím, že při opatrné jízdě a malém nájezdu budou obě káry celkem spolehlivé.
A kdybych se mezi nimi rozhodoval, taky třeba záleží, jak velké lidi budu vozit vzadu... Anebo ten tak přetřásaný náklad...
Mike_C
Zajímavá diskuse. Ale osobně jsem nenašel dostatečný argument pro koupi Dustera. Každý má jiné požadavky, ale v 21. století bych i u Dacie čekal aspoň interiér jako v autě. Renault 19 z 90ho roku má hezčí interiér myslím. :-)
woody-alien
Bral bych tuto poznámku, pokud bys měl s těmi auty opravdovou zkušenost. Předpokládám že asi ne, když píšeš "osobně si myslím". Spolehlivost Suzuki je na velmi dobré úrovni, a nejen SX4. Spolehlivost Dacie můžu posoudit pouze podle Logana 1.4 MPI, kterého vlastní můj nezdárný bratr. Za čtyři roky neměl žádnou závadu, najel ale necelých 50.000 km. Že to je důsledek obstarožní ale vyzkoušené techniky může být zákazníkovi jedno. Logan MCV v testu Autobildu dopadl taky nad očekávání. Takže po stránce spolehlivosti si nejspíš nebudou mít Dacia se Suzuki co vyčítat.
Jen na závěr. Na Loganu mě neuvěřitelně sr.a.la spojka zabírající až nahoře. Už jenom to by mě od Dusteru zcela odradilo.
Jen na závěr. Na Loganu mě neuvěřitelně sr.a.la spojka zabírající až nahoře. Už jenom to by mě od Dusteru zcela odradilo.
Otravná osoba
Mě fascinuje, jak dokáže Duster působit na okolí. Fakt je, že působí velmi robustně, asi nebude tak vybavený jako některé jiné modely...
Nicméně často slyším názory, že zvládne v terénu znatelně více, než konkurence, nebo jako teď, že půjde lehce opravit (přinejmenším oproti konkurenci),,,ale zatím jsem neviděl nic, co by tomu opravdu nasvědčovalo,
Samozřejmě chápu tyto názory, každý máme své, jen mne to zkrátka trochu překvapuje. :-)
Nicméně často slyším názory, že zvládne v terénu znatelně více, než konkurence, nebo jako teď, že půjde lehce opravit (přinejmenším oproti konkurenci),,,ale zatím jsem neviděl nic, co by tomu opravdu nasvědčovalo,
Samozřejmě chápu tyto názory, každý máme své, jen mne to zkrátka trochu překvapuje. :-)
hipisko
ja by som kupil SX4. A to hovorim ako majitel dacie sandero.
jedina vyhoda ktoru duster ma oproti sx4 je kufor.
na margo bocnych airbagov, dacia ma bocne airbagy, ktore pokryvaju hlavu a hrudnik, takze tam 6 airbagov netreba. A tvrde plasty ma aj SX4.
ALe v rovnakej cene sx4 urcite vyhrava, duster s motorom dci 80kW je uz lepsi a na relane jazdenie normalneho cloveka aj pouzitelnejsi(lepsie taha a pri 130km/h ma 3000rpm).
jedina vyhoda ktoru duster ma oproti sx4 je kufor.
na margo bocnych airbagov, dacia ma bocne airbagy, ktore pokryvaju hlavu a hrudnik, takze tam 6 airbagov netreba. A tvrde plasty ma aj SX4.
ALe v rovnakej cene sx4 urcite vyhrava, duster s motorom dci 80kW je uz lepsi a na relane jazdenie normalneho cloveka aj pouzitelnejsi(lepsie taha a pri 130km/h ma 3000rpm).
... se s Dusterem setkat osobně a podrobně. Chápu, že cílem bylo vyrobit levné a dostupné auto, a tak bych odpustil dnes již těžko akceptovatelné detaily typu viditelných bodových svarů na střeše, které se nikdo nesnaží jakkoliv zamaskovat, nebo šílený vzhled předních dveří v oblasti zrcátek. Hrůza, která panuje uvnitř vozu je už méně odpustitelná, neboť co je levné nemusí být nutně ohavné. Nechápu, proč konstruktéři vyloženě schovávají některé ovládací prvky a dřevěněfóliový dekor palubní desky je horší než nejodvážnější korejský zlý sen. Vrcholné dílo však rumunští technici předvedli v zavazadlovém prostoru a jejich řešení "roletky" zavazadlového prostoru považuji za hrdelní zločin hodný veřejné popravy na bukurešťském náměstí.... Kdo nevěří nechť se přesvedčí, garantuji, že to jste ještě neviděli. Duster jsem si dlouho obhajoval, že je aspoň levný, ale tak levný jak vypadá zase není. Nakonec se mi dralo z úst, že je třeba Nissan kiš kiš jen o pouhých sto tisíc dražší, tak proč, proboha, tohle...
puko
"Jediné, v čom je Duster zaujímavejší oproti SX4, je väčší kufor. Ale v skutočnosti je to zanedbateľný rozdiel, pretože väčšinu času nejazdíme s plným kufrom."
to je mudrost...naco sa potom vyrabaju kombiky, ked mozme spokojne mat hatchbacky/sedany?
to je mudrost...naco sa potom vyrabaju kombiky, ked mozme spokojne mat hatchbacky/sedany?
kari.laz
Od levného auta člověk vždycky čeká míň. Takže tyto uživatelskéá hodnocení se nedají úplně objektivně posoudit.
vrkuboy
A pak taky mrkněte na hodnocení majitelů (JD Power) Pokud se nepletu Dacia byla hodně vysoko.
Tuto poznamku snad ani nemyslite vazne. Rumunska vyroba pod dohladom Francuzov (Duster) vs. madarska vyroba pod dohladom Japonska (SX4). Pozrite sa, kde su v rebricku TUV ci inych vozidla Suzuki a kde su Dacie.
vrkuboy
No najít adekvátního konkurenta jakékoliv Dacie je trochu oříšek. Uznávám že SX4 je asi nejschůdnější konkurent. Ale i tak se nemůžu ubránit dojmu že je SX4 přeci jen trochu víc auto. Dle mého názoru je SX4 lepší volba... otázka je jaký bude propad cen. Obě auta jsou poměrně žádaná, ale u Dacie bude cenu asi srážet právě to logo na přední masce. Jinak test jako takový je dobrý mám rád srovnávací testy a i když si myslím, že tyto auta jdou po jiném typu zákazníka tak to vůbec nevadí. Duster je dle mého názoru hezké auto, ale evokuje ve mě pracanta, dělníka. Teď budu asi hodně krutej, ale s velkou dávkou nadsázky by se dalo říct, že je to taková moderní Lada Niva (neberte to doslova).
pogo26
Obdivuji, že jseš shopný hodnotit spolehlivost Dusteru. Hodnotíš dle názvu ? Osobně si myslím, že Dacia je spolehlivější než Suzuki.
Ondrej Lanik, Auto.cz
Hledali jsme vhodné konkurenty Dusteru s podobnou cenou a nic vhodnějšího než SX4 1,6 4x4 jsme nenašli.
Možná, že jsme nějakou čtyřkolku do 400 tisíc Kč přehlédli, v tom případě budeme vděční za tip s čím příště Duster srovnat. Předem díky!
Možná, že jsme nějakou čtyřkolku do 400 tisíc Kč přehlédli, v tom případě budeme vděční za tip s čím příště Duster srovnat. Předem díky!
Jediné, v čom je Duster zaujímavejší oproti SX4, je väčší kufor. Ale v skutočnosti je to zanedbateľný rozdiel, pretože väčšinu času nejazdíme s plným kufrom. Vo všetkých ostatných hľadiskách je SX4 víťaz. SX4 je kvalitnejšie spracované auto, spoľahlivejšie, menej hlučné, kultivovanejší motor, s lepšou výbavou, lepšou ergonómiou, lepšou spotrebou. Suzuki má lepšie renomé a imidž než Dacia.
A čo sa týka svetlej výšky, tak Duster má síce papierovo o centimeter vyššiu svetlú výšku, ale má dlhší rázvor než SX4, takže ich priechodnosť „terénom“ sa vyrovnáva. SX4 ma aj kratší zadný previs. Otázka je, koľko ľudí sa s Dusterom alebo SX4 naozaj vyberie mimo terén. Vzhľadom na nízku svetlú výšku oboch áut a predovšetkým kvôli absencii rámu, by akýkoľvek výlet do skutočného terénu znamenal, že sa karoséria skrúti a výsledkom bude všadeprítomné vŕzganie.
Osobne teda nevidím reálny dôvod na uprednostnenie Duster-a pred SX4, keďže za cca rovnakú cenu dostanem kvalitatívne horšie auto, akurát s o niečo väčším kufrom. A ešte na neho pol roka čakať...?
Mimochodom slogan na webstránke Dacia k modleu Duster hovorí „Schopnosti pravého terénneho vozidla“ – čo hulia chlapci z marketingu Dacie/Renaultu? ?
A čo sa týka svetlej výšky, tak Duster má síce papierovo o centimeter vyššiu svetlú výšku, ale má dlhší rázvor než SX4, takže ich priechodnosť „terénom“ sa vyrovnáva. SX4 ma aj kratší zadný previs. Otázka je, koľko ľudí sa s Dusterom alebo SX4 naozaj vyberie mimo terén. Vzhľadom na nízku svetlú výšku oboch áut a predovšetkým kvôli absencii rámu, by akýkoľvek výlet do skutočného terénu znamenal, že sa karoséria skrúti a výsledkom bude všadeprítomné vŕzganie.
Osobne teda nevidím reálny dôvod na uprednostnenie Duster-a pred SX4, keďže za cca rovnakú cenu dostanem kvalitatívne horšie auto, akurát s o niečo väčším kufrom. A ešte na neho pol roka čakať...?
Mimochodom slogan na webstránke Dacia k modleu Duster hovorí „Schopnosti pravého terénneho vozidla“ – čo hulia chlapci z marketingu Dacie/Renaultu? ?
vrkuboy
Nevím asi je to jen můj subjektivní pohled na věc, ale nedovedu si představit, že bych se rozhodoval mezi Dusterem a SX4. Obě auta jsou dobré, ale řekl bych že míří na diametrálně odlišné zákazníky.
Wen Věčněžasnoucí
Včera jsem jednoho Dusta viděl a naživo vypadá líp než na fotkách, ale pohled okýnkem dovnitř už ukazuje typickou Dacii... ;-\
Důstojné auto této třídy je Yeti, 1,2TSI nabízí mnohem více muziky, ale už není za pár kaček, jako testovaná dvojice...
Důstojné auto této třídy je Yeti, 1,2TSI nabízí mnohem více muziky, ale už není za pár kaček, jako testovaná dvojice...
Ondrej Lanik, Auto.cz
Fotogalerie je dostupná v našem profilu na FACEBOOKU:
[odkaz]
[odkaz]
kyklop
ja sa tomuto faktu ( rozdiel spotreby) nedivim, len ho konstatujem ;-) . Ta zlava v mojom prispevky vyssie sa tykala logana mcv
BeranK
Nediv se tomu, vezmi si stáří toho motoru - to je jedna z úspor Dacie, stáří motorů, použité ovládací prvky - je to cosi jako Opel Classic nebo Octavia Tour naruby. Místo výroby starého Meganu s úsporou za již zaplacený vývoj a nářadí (myslím výrobní!) se ze starých prvků vyrobí nová auta. Taky je to cesta - škodovka takhle mlžila s nástupcem Octavie Tour I dost dlouhou a baštili jsme jí to (alepsoň já si to přiznám) dost dlouho....
V tomhle testu se ukazuje, kde je ona hranice ceny a nabízené kvality. K připomínkám výše, že je to neadkvátní srovnávání atp. - jsou na trhu dvě zcela shodná a tím pádem podle podobných kritérií srovnatelná auta?
Zajímavé bude, až boom zájmu o Duster pomine (teď se na něj čeká půl roku, tudíž prodejce nemá pogicky důvod dávat jakékoliv slevy), zaplatí se náklady na vývoj a výrobu a objeví se akční slevy taky - jako u Suzuki. Logan začínal na 199 tis, jestli se nepletu, ze začátku o něj byl obrovský zájem (i třeba v Německu), pak šla (zase logicky čísla prodejů dolů) a objevila se akční cena ještě níže. Sandero už takový postup nezaznamenalo - byl to jenom další Logan, Duster je pokus a la Logan, ale v jiné kategorii.
V tomhle testu se ukazuje, kde je ona hranice ceny a nabízené kvality. K připomínkám výše, že je to neadkvátní srovnávání atp. - jsou na trhu dvě zcela shodná a tím pádem podle podobných kritérií srovnatelná auta?
Zajímavé bude, až boom zájmu o Duster pomine (teď se na něj čeká půl roku, tudíž prodejce nemá pogicky důvod dávat jakékoliv slevy), zaplatí se náklady na vývoj a výrobu a objeví se akční slevy taky - jako u Suzuki. Logan začínal na 199 tis, jestli se nepletu, ze začátku o něj byl obrovský zájem (i třeba v Německu), pak šla (zase logicky čísla prodejů dolů) a objevila se akční cena ještě níže. Sandero už takový postup nezaznamenalo - byl to jenom další Logan, Duster je pokus a la Logan, ale v jiné kategorii.
iudex
Nesúhlasím. Obe sú to jednoduché štvorkolky s benzínovou jedna-šestkou, v zásade rovnakej veľkostnej kategórie a hlavne cenovej kategórie. 90% kupujúcich vyberá auto tejto kategórie v štýle: Chcem štvorkolku, dostatočnú na prevoz 4-člennej rodiny, ale nemám moc vo vrecku, tak čo je v ponuke za cca. 12t. eur? Hm, Duster, SX4... Rozlišovanie "pracovné-dôstojné" je irelevantné pre takéhoto kupca. Rozdiely v priechodnosti terénom ešte menej (ostatne ani jedno nie je off-road, iba SUV). Kufor je síce podstatný, ale neznamená to odlišnú kategóriu či neporovnateľnosť (to by sa Octavia vo svojej triede tiež nedala porovnávať). Teda pre záujemcu o tento typ auta sú to - povedané ekonomicky - plne substitučné statky.
kyklop
tieto dve auta nie su "uplne" spravnym prikladom zrovnavania, ale rozdiel v spotrebe tychto vozidiel je vysoky. Mimochodom 1,6 16V v logane (ten isty ako v tomto dusteri) si tiez zapyta celkom slusne mnozstvo paliva, uspornost mu je cudzia.
kyklop
je to iba konstatovanie z mojej strany...mimochodom pri dacii o zlave (ked neratam ozaj len drobne) nechceli ani pocut ;-)
Klaudius
Záleží na tom, či ten kufor využiješ alebo nie. Ak ho občas potrebuješ, a nemyslím tým 2x za celú dobu vlastnenia auta, tak sa oplatí ten kufor so sebou voziť. Často ten rozdiel vo váhe auta a spotrebe nie je nijak zaujímavé číslo.
Kto sa vozí ponajviac vo dvojici, ide do hypermarketu a raz za rok na dovolenku, pohoda, stačí aj menej.
Kto sa vozí ponajviac vo dvojici, ide do hypermarketu a raz za rok na dovolenku, pohoda, stačí aj menej.
Klaudius
Zásada je - porovnávať porovnateľné. Nie jedno podľa normálneho cenníka, druhé podľa akciového. Ono to sedí, ak zrovna v tej dobe vyberáš auto, ale akcia skončí, a je ti to nadraka. Čo na tom, že v predajni ponúknu aj po skončení akcie takú cenu? Ostáva to v rovine "jedna pani povedala", a priestor na zjednávanie ceny máš prakticky u každého, aj u tej Dacie.
iudex
Jednoznačne sa pridávam. Dobrá porovnávačka povie viac ako x samostatných testov.
:yes:
:yes:
vrkuboy
Světlá výška není rozhodující! Postav vedle sebe Jimny a Suzuki Grand Vitara, dejme tomu že mají stejnou světlou výšku, které z aut bude mít lepší průchodnost terénem? To s kratším rozvorem! (říká se tomu přejezdový úhel). Od stolu těžko hodnotit které z aut má lepší jízdní schopnosti v terénu, ale osobně bych si vsadil na Duster. Jasně není to auto primárně stavěné na dovolenou do Chorvatska ani na nějaké dálniční výlety... ale jak často jedeš na dovolenou? Myslím že jednou za rok se to vydržet dá. Naši rodičové dříve absolvovali cestu do Jugošky "stodvácou" a nijak je to nepoznamenalo a jestli jo stačí na to kosmodisk. Duster je takovej levnej universál, holka na všechno, otloukánek... jako služební auto ČEZ-u perfektní, všude se s tím dostanou, opraví to každej vesnickej kovář, a v černé barvě s tím můžou strašit neplatiče. Naproti tomu SX4 je spíš důstojnějším autem pro rodinné ježdění. Těžko porovnávat dvě auta která jsou zaměřené na úplně jiné zákazníky a mají společné více či méně jen cenu.
woody-alien
Pěkný testík, a každý si ho může vyložit jak se mu to hodí. Pokud se někomu líbí "impozantní" vzhled auta a ve skutečnosti potřebuje prostornější auto za dobrou cenu, klidně vezme Dustera i jako předokolku, naloží tři děti a nebude mu vadit línější motor, protože pojede opatrně. Potom pro něj SX4 pravděpodobně nebude alternativou.
Když ale budu hledat auto univerzální do města i na "legendární" chalupu v podhůří, dám rozhodně přednost celkově kvalitnější SX4 s lepším motorem. Rozdíly v objemu kufrů jsou sice předmětem vášnivých debat, ale v reálu často nehrají tak významnou roli. To už záleží na případném kupci aby zvážil kolik toho a jak často vozí.
Když ale budu hledat auto univerzální do města i na "legendární" chalupu v podhůří, dám rozhodně přednost celkově kvalitnější SX4 s lepším motorem. Rozdíly v objemu kufrů jsou sice předmětem vášnivých debat, ale v reálu často nehrají tak významnou roli. To už záleží na případném kupci aby zvážil kolik toho a jak často vozí.
Mike_C
Já nevím, ale radši si dám na SX4ku box na střechu, nebo zapojím vlek. Stejně většina z nás jezdí 70% jízd s prázným autem, takže větší zavazadelník u Dustera není až taková výhra. Duster vypadá, jak auto do lesa, ale zvládne toho víc, když má o celé 2 cm vyšší světlou výšku? Asi těžko. Nedá se s tím jet po dálnici, protože přes 4000 otáček už je otravné v každém autě, natož v Dacii, kde se šetří. Fakt bych s tím na dovolenou nejel, protože bych se asi celou dovču pak zbavoval migrény. Takže shrutě: SUV? Ne. Off? Ne. Výstřel do prázdna? Ano. :no:
kyklop
ta cena je mozno akciova, ale ked som pred nejakou dobou obiehal autosalony, tak aj po vypredaji "limitovanych" kusov sx4 za akciove ceny ponukli vozidlo za identicku uz "neakciovu" cenu
puko
suhlasim z oboma...ked bude sx4 opat stat neakciovu sumu, bude o 45tis drahsia, uz si tie auta budu rovne menej..
a este k velkosti kufra..myslim si ze v tejto kategorii je celkom podstatna polozka..ked niekto niekam ide tymto typom auta mimo spevnenu cestu, zrejme ide nieco robit, a na to potrebuje nieco aj zobrat..aj ked urcite zas niekto dokaze toto ozeliet
podla mna su to hlavne dve rozne zamerane auta, aj ked z pohladov parametrickych sa urcite porovnat daju
a este k velkosti kufra..myslim si ze v tejto kategorii je celkom podstatna polozka..ked niekto niekam ide tymto typom auta mimo spevnenu cestu, zrejme ide nieco robit, a na to potrebuje nieco aj zobrat..aj ked urcite zas niekto dokaze toto ozeliet
podla mna su to hlavne dve rozne zamerane auta, aj ked z pohladov parametrickych sa urcite porovnat daju
Klaudius
Zaujímavý testík - s jednou chybičkou krásy, ktorú si často medzi sebou vytýkajú aj samotní diskutéri - porovnávanie cien a výbavy medzi autom z bežnej ponuky a akčným modelom. Niečo možno povie ešte pár týždňov, keď si pozriem tento článok o pol roka, táto časť mi bude k ničomu.
přesně takové testy potřebujeme :o).... tím myslím srovnání dvou a více konkurentů v daném segmentu....mohlo by jich být časem více....
kyklop
vozidiel podobnych cenou. Vzhladom k zasadnym rozdielom vo velkosti, spracovani a komforte si kazdy zaujemca musi rozhodnut co od vozidla ocakava. V skratke...pokial chcelm stvorkolku a natrapi ma velkost kufra beriem suzuki (v ostatnych disciplinach vyhrava a je uz nejaky ten tyzden na trhu). Pokial potrebujem kufor a chystam sa na castejsie vylety mimo spevnenu cestu beriem duster
Pro dokreslení, bydlíme v 750 m.n.m. Když už se v zimě kolem silničáři projedou, jenom s radlicí, občas zapnou posyp. Příjezd na pozemek ke garáži má převýšení dva a půl metru na patnácti metrech. Se dvěma, třemi centimetry sněhu k nám vyjedou jenom čtyřkolky. Topíme dřevem, potřebuji tažné a vozík tak, abych dojel při samotěžbě co nejblíž k místu, kde se porcuje dřevo a potom to lesními cestami a přes louky dovezl domů. Cca dvakrát do roka výlet k rodičům (>400 km na Moravu). Do práce to máme z kopce 12 km, takže benzín, protože nafta by se ani nezahřála. Máme teď dvě auta (14 let starý Partner, 6 let starý Fluence). Ani jedno do těch kotárů není. Držet dvě auta je finanční luxus. Koupit ojetinu, u které nevím, jak s tím kdo jezdil nemám moc odvahu. Cena je samozřejmě až na "prvním" místě, ale nablýskaný metrosexuál, který se bojí projet kolem pařezů je k ničemu. Na druhou stranu X set kilometrové výlety se také v průběhu roku vyskytnou a když člověk přijede do města nechce být za úplného "sedláka" co vozí jenom hnůj. A nemíním koupit auto na 4 roky. Když nové, počítám, že bude aspoň na 8+ let, ať se investice vyplatí.
Do čeho v takovém případě na našem trhu jít, když ne do Dusteru?