Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v září 2010: Pořadí značek

Nejprodávanějším dováženým modelem se v samotném závěru životního cyklu stal Ford Focus.
Zpět na článek
11. 10. 2010 00:37
11. 10. 2010 09:59
11. 10. 2010 10:11
11. 10. 2010 10:26
11. 10. 2010 11:39
11. 10. 2010 11:49
11. 10. 2010 13:48
11. 10. 2010 22:02
12. 10. 2010 09:56
11. 10. 2010 15:00
11. 10. 2010 15:17
11. 10. 2010 15:23
11. 10. 2010 16:56
12. 10. 2010 10:54
12. 10. 2010 14:34
12. 10. 2010 19:24
13. 10. 2010 16:04
11. 10. 2010 14:06
11. 10. 2010 15:03
11. 10. 2010 15:24
12. 10. 2010 18:23
12. 10. 2010 21:54
11. 10. 2010 07:30
11. 10. 2010 08:12
11. 10. 2010 14:40
11. 10. 2010 13:00
11. 10. 2010 13:10
11. 10. 2010 13:50
11. 10. 2010 16:24
11. 10. 2010 19:24
12. 10. 2010 18:26
11. 10. 2010 15:12
11. 10. 2010 15:04
11. 10. 2010 16:27
11. 10. 2010 21:36
11. 10. 2010 20:32
12. 10. 2010 12:16
12. 10. 2010 14:36
12. 10. 2010 15:13
13. 10. 2010 01:20
13. 10. 2010 01:23
11. 10. 2010 00:37
Dotaz
Jak poznám z čísla prodaných Octavií, kolik je z toho čísla OI tour, OII a OII tour? Kombinaci OII a OII Tour bych snesl, ale jestli jsou v tom započítané i OI Tour tak je to oblbování a uvádění lidi v omyl.
Rozbalit vlákno
24
11. 10. 2010 09:23
Re: Dotaz
Ano, naprostý souhlas, mohli by to odlišit.
Ale neodlišují: [odkaz]
11. 10. 2010 09:59
Re: Dotaz
vzhledem k tomu, že u O1 Tour se jedná o doprodej, O2 Tour bych tipnul že určitě za minulý měsíc se ještě žádný neprodal, jsou ty čísla min. z 90% pro 02. Tak či onak, první místo asi Škodovce nikdo nevezme ;-)
Avatar - iudex
11. 10. 2010 10:11
Re: Dotaz
To iste nie, ale nemá to takú výpovednú hodnotu. Obdobne to platí pri Astre H a J, Punte Evo a Punte Actual atď.
Z tohto hľadiska to slovenské Združenie automobilového priemyslu robí lepšie, keď tieto generácie rozlišuje: [odkaz]
Tak u nás sa konkrétne Octavie Tour predalo 52 ks a Octavie II 500 ks, teda pomer zhruba 1:10 v prospech novej Octavie. Teda Tvoj tip bude zrejme správny. ;-)
11. 10. 2010 10:26
Re: Dotaz
Hmm víc jak 10% to už není zanedbatelné číslo.
Avatar - saldy
11. 10. 2010 11:39
Re: Dotaz
no vida,dobrá práce tak jsme se toho přeci jen dopátrali :yes: věřím, že si Škoda pohlídá že ani T2 víc jak 10% podílu nepřekročí
Avatar - iudex
11. 10. 2010 11:49
Re: Dotaz
Ja by som bol optimistickejší. Predsalen ide technicky o identické autá (okrem motorov a výbav) a pre mnohých je i dizajnovo Tour zaujímavejší.
Kto nevyhnutne nemusí mať dízel (normálna rodina jazdiaca do 15000 km ročne) a nemá na drahšie verzie, kúpi Tour 1,6 a stále bude z hľadiska techniky (napr. multilink) na tom lepšie, ako Fluence, Cruze a pod.
11. 10. 2010 13:48
Re: Dotaz
každému podla chuti - niekto potrebuje multilink, niekto radšej viac airbagov a elektrické fičúrky ;-)
Avatar - woody-alien
11. 10. 2010 22:02
Re: Dotaz
A Kuko zase co nejvíc čudlíků.... >:D A ještě k tomu v Saabovi. Ten vám na nějakou OII Tour neskočí. ;-)
12. 10. 2010 09:56
Re: Dotaz
:yes:

združené ovladače a různé i-drive si můžete strčit za klobouk. Jestli v autě není aspoň 20 čudliků, je to jen POLOauto >:-[]
11. 10. 2010 15:00
Re: Dotaz
abych se priznal, auta se i libi hlavne z vnejsku a co maji v sobe se moc neorientuju, ale mooc dobre muzu srovnat Cruze a Oktavka, ktera se co do pohodlnosti neda s Cruzem srovnat, je to jako dvoukolak a medak, klidne si to zkuste. a jak pise Kuko, je to nabidka lakava, ale ja budu radeji sedet v bezpeci a pohodlne, nez si "hovet" na suprmultilinku :-)
11. 10. 2010 15:17
Re: Dotaz
Oktávka je v pohodě. Osobně jsem ale rozdíl "třídy" kvůli multilinku nikdy nepociťoval. Naopak, když jsem s ní jel poprvé (benzinová 1.6) podle recenzí jsem očekával nějaký tuhý sporťák který drží na silnici jak klíště, a ono to byl "jen" normální, celkem pohodlný auťák. Co ho dělalo tvrdším než ve skutečnosti je jsou podle mě sedačky. Ty fakt nemusím. Pak jsem měl tu čest i s 1.9TDI v kombajnu, a tady kombinaci těžké váhy vepředu + několik kubíků vzduchu vzadu ani multilink nezachrání.

Oktávka vs. Fluence by u mě vyhrála Oktávka, je prostě hezčí a Fluence není v kombajnu >:-[]

Oktávka vs. Cruze - nu vynecháme disciplínu kombi, a pak by to asi vyhrál Cruze.

Jo a bavíme se pořát o Oktávce Tour ;-)
Avatar - iudex
11. 10. 2010 15:23
Re: Dotaz
Čisto z dizajnového hľadiska je u mňa poradie: Octavia Tour II - Fluence - Octavia po f/l.
Z praktického hľadiska boduje Octavia nie objemom kufra, ale jeho prístupnosťou cez piate dvere (tu Fluence so svojimi závesmi zasahujúcimi do priestoru dosť zaostáva).
Z technického hľadiska ten multilink samozrejme samospasiteľný nie je. Sám ho v aute mám, ale napriek tomu by som ho pre bežnú jazdu neuvádzal ako extra výhodu. Dobré polotuhé nápravy (Astra, Civic) dokážu viac, ako zle odladený multilink (Ceed). Dobrý multilink (Focus) je ale stále ďalej ako dobré vlečené ramená (Civic), čo sa ale pri bežnej predvádzačke s rodinkou zistiť nedá (to treba ísť trocha ostrejšie).
11. 10. 2010 16:56
Re: Dotaz
súhlasím, čo sa týka praktičnosti, Oktávka Fluence valcuje. Však on aj bol stavaný skor na východnejšie trhy, ktoré proste uznávajú len sedany. Napriek tomu ma celkom prekvapuje jeho úspech u nás (ČR/SR) podobne aj Megane Sedane, a Thalia. Pritom napr. Fabia Sedan dieru do sveta neurobila. Keď to zoberieme z perspektívy ceny - boli tu aj korejské sedany Accent, Cerato, Lacetti, ktoré tiež zďaleka tak úspešné neboli.

Osobne s Meganom Sedan žijem už 5 rokov, absolvoval 3 sťahovania, zariaďovanie bytu, prevoz stavebného materiálu, viacero dovoleniek a nikdy sa nestalo, že by som do neho niečo (nakoniec >:-[] ) nenapratal. Je pravda, že v rámci svojej kategórie má prístup a využitelnosť kufra asi najlepšiu. Ale lift alá Oktávka samozrejme je vždy viac user friendly. Alebo rovno kombi a sme za vodou :-!

Oktávka s multilinkom vs. Fluence s modernějšou stavbou a viac bezpečnostnými prvkami podla mňa výjde +/- rovnako. Toto su rodinné autá, ak chce niekto blbnúť, obe automobilky ponúkajú mašiny s prívlastkom RS :yes: :-)
Avatar - Blue Sun
12. 10. 2010 10:54
Re: Dotaz
Fabia sedan ne, stejně jako Honda City ne. Důvod? Cena. V obou případech byla na takové auto příliš vysoká, zatímco Thalia či Fluence nastoupily s výrazně nižší cenovkou.
12. 10. 2010 14:34
Re: Dotaz
Hondu City vynecháme, ta je prostě pro normálniho evropana težkou skousnutelná, vedle ní i Thalia vypadá jak dizajnový skvost >:-[]

Ale proč si lidi vybírali Thálii před Fabkou Sedan, když v HB Fabka naopak jasně dominovala? I přes (z dnešního pohledu) šílenou cenu

A proč se i výše zmiňovaným korejcům tak moc se sedany nedaří? >:-[]
Avatar - Blue Sun
12. 10. 2010 19:24
Re: Dotaz
No, zrovna nová generace City podle mě strčí do kapsy všechny ostatní malé sedany.
Myslím, že Thalii lidi brali právě kvůli té ceně. Hatch jim byl malý a kombi zase nechtěli, zbýval tedy sedan. Pro někoho to je pořád jediná pravá karoserie. Ale rozdíl sta tisíc korun udělá hodně.
Korejcům se dařilo třeba s posledním Accentem, to je sedan. Rio přišlo v kufrové verzi pozdě a Aveo/Kalos si udělalo hodně špatné jméno nárazovými testy, které prolétly snad všemi médii v republice. Víceméně mám pocit, že jedinou dvojicí sedanů, kterým se v ČR opravdu dařilo, byly dvojčata Polo/Cordoba.
13. 10. 2010 16:04
Re: Dotaz
Accent částečně ano, ale tam si tuším neměl moc na výběr. Dělali i HB, nebo spíš lift, párkrát jsem to viděl, ale nevím jestli se to u nás ofiko prodávalo.

Ano, nová City je jiné kafe. Ale ta předchozí, tak vypadal hodně azijsky, to musíš uznat. A k tomu ty malinké kola...

Na Polo/Cordobu jsem docela zapoměl. To byly ve své době vysněné rodinné vozy :yes:
11. 10. 2010 14:06
Re: Dotaz
ja by som este rad odlisil fleetove vozidla od tych na sukromne ucely ;-) aby bolo vidno, co kupuju ludia
11. 10. 2010 15:03
Re: Dotaz
Tak to by nad 300tis Kč nebyl ani jeden model ;-)
11. 10. 2010 15:24
Re: Dotaz
to je prakticky nemožné - niektoré firmy majú napr. len limit finančný a v rámci neho si možeš zvoliť prakticky akúkolvek značku, alebo napr. si možeš zvoliť z 3-4 značiek, alebo keď si do súkromnej firmy človek kúpi auto na podnikanie aj súkromné účely...

Možno by sa dalo ešte rozlišiť na kategórie ktoré autá sa kupujú bez dph, ale neviem presne ako je to s odpismi, takže možno ani toto by nebolo 100% ;-)
12. 10. 2010 18:23
Re: Dotaz
Tebe ty fleetový auta hodně žerou, co? Dost nechápu tyhle výlevy, proč někoho tak zajímá, kolik aut je soukromých a kolik firemních....a výpevy, že nad 300 tisíc si nikod nemůže koupit auto (viz. kousek níže) je taky zase typický čecháčkovský ublíženecký výkřik do tmy. Kdo má a chce, ten koupí, kdo nemá, tak i když chce, tak má prostě smůlu. Já taky do vesmíru nikdy nepoletím, ale necítím potřebu to neustále ukňouraně někde ne webu řešit.....
Avatar - Andromeda
12. 10. 2010 21:54
Re: Dotaz
Ale no tak,šlo by přece jen o zpřesnění statistik-vzhledem k mnoha diskuzím pod zde uveřejňovanými prodejními výsledky v jednotlivých třídách/typech a byla by to zajímavá čísla do pranice :-) ,Navrhni ČSÚ změnu metodiky na má/nemá a tečka -> ušetří se,proč se někde šťourat >:-[] .
11. 10. 2010 18:49
Re: Čo robí Golf a Octavia v strednej triede ?
Golf je európskym symbolom štandartu pre nižšiu strednú triedu a spolu s Octaviou nemajú v strednej triede čo robiť ....

I keď je delenie mnohých modelov sporné, tak v prípade týchto dvoch modelov je ich zaradenie o triedu vyššie dosť komické ...
Re: Čo robí Golf a Octavia v strednej triede ?
A to, že je Oktávia zařazena do stř.tř. není oblbování?
A jedeme dál jak za komančáů. Dříve Rus dnes Němec. Hlavně když to nese!!!
Avatar - 3_diamanty
11. 10. 2010 07:30
veru tak
mnohli by to nejako odlisit :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - igor77
11. 10. 2010 08:12
podíly
naftová oktavie je naftová oktavie.. to nepotřebuje žádné další rozlišení.
vw jede na inovacích, ford na výprodejích.
boj zuří mezi renaultem a korejci - tam se láme chleba.
ano, opel se svou mladou modelovou řadou (knedlíků) ztrácí dech a brzy se zopakuje to co už známe
jaké auto ? - no přece jakékoli !
Rozbalit vlákno
1
11. 10. 2010 14:40
Re: podíly
Mas pravdu, naftova oktavka je nejlepsi auto na svete.

Az ford doproda staryho fokuse, tak ten novej shori jak papir, stejne tak fejsovany mondeo a podobny kraksny..

;-)
Avatar - iudex
11. 10. 2010 08:25
Najpredávanejší Focus RS
Spojenie vety pod nadpisom a ilustračnej fotografie vytvára celkom príjemnú asociáciu... ;-)
Rozbalit vlákno
7
11. 10. 2010 14:58
Re: Najpredávanejší Focus RS
Byla by to nadhera, vidat jich plny silnice :-)
Avatar - iudex
11. 10. 2010 15:24
Re: Najpredávanejší Focus RS
>:D :-)
11. 10. 2010 15:28
Re: Najpredávanejší Focus RS
dneska ráno som jedného stretol, v tej matnej čiernej farbe. Nevyzerá to zle :yes:

cez týždeň budem strážiť Focusa v kombajne, asi na nafte, tak konečne okúsim na vlastnej koži čo dobré/zlé priniesol F/L (ano ano, viem, ale lepšie pozde, ako nikdy >:-[] )
Avatar - iudex
11. 10. 2010 15:43
Re: Najpredávanejší Focus RS
Daj potom vedieť.
Malá rada: skús mu naložiť na najbližšom kruháči, uvidíš, čo je dobrý multilink (ak samozrejme nemá 195/65 R15). ;-)
11. 10. 2010 17:00
Re: Najpredávanejší Focus RS
hmm, to neviem, je to klasický služobák, no však zajtra uvidím.

Čo som predtým jazdil s 2.0TDCI tak ten sedel slušne (R16tky), ale bolo cítiť tú ťarchu vpredu. Výborný mix istoty a pohodlia :yes:
11. 10. 2010 16:28
Re: Najpredávanejší Focus RS
to byl RS 500, a jestli to bylo v Praze, tak je velka pravdepodobnost ze znam majitele ;-)
11. 10. 2010 16:58
Re: Najpredávanejší Focus RS
ano, to byl on.

Ještě docela často potkávam zelenou "obyčejnou" RS :yes:
11. 10. 2010 13:00
OT Benzinky
Tak konečně je na světě seznam nepoctivých pumpařů. Očekávaně jsou to menší benzinky + jedna velká.

Seznam, popř. odkaz na požádání pošlu, odkaz by zde asi okamžitě smázli.
Rozbalit vlákno
12
Avatar - iudex
11. 10. 2010 13:10
Re: OT Benzinky
Velká: Benzina ;-)
[odkaz]
11. 10. 2010 13:18
Re: OT Benzinky
Jo jo, uvídíme, jak to tu dlouho vydrží, všude probíhá tvrdá cenzura >:D

Jen mi v tom seznamu ještě chybí Slownaft...
11. 10. 2010 13:50
Re: OT Benzinky
no já jsem seznam našel na Lidovkách, a stáhl do PDF, pro jistotu >:-[]
11. 10. 2010 16:24
Re: OT Benzinky
On ti na Auto.cz někdo něco vymazal? Mohl by si to s tou cenzurou vyřídit rychle stručně ;-)
11. 10. 2010 18:03
Re: OT Benzinky
Tady nesmazal, ale na některých stránkách, kteří s tím vyšli jako první (např. novinky.cz) bez milosti mazali každýho kdo vložil odkaz ;-) Až po té co se tato informace objevila na více serverech i s odkazem, tak už nemělo cenu nic mazat...
11. 10. 2010 19:24
Re: OT Benzinky
Tak to si jistě celý Auto.cz potěšil, takovým hodnocením
12. 10. 2010 18:26
Re: OT Benzinky
Tady se nemaže . v jistých případech dokonce bohužel ne :-)
Avatar - Ham.
11. 10. 2010 15:12
Re: OT Benzinky
Díky za odkaz, snad až na Benzinu se to dalo tušit, ti ostatní šméčkaři neměli moji důvěru i bez seznamu. 8-s
11. 10. 2010 15:04
Re: OT Benzinky
No ono jich je tam více, akorát jsou schované pod franšízou...
Avatar - Katikakus
11. 10. 2010 20:48
Re: OT Benzinky
OMV v Tabore, treba - je schovany pod Liborem Kousalem.
11. 10. 2010 21:36
Re: OT Benzinky
O to víc je ten seznam k ...
Avatar - pelikoš
11. 10. 2010 20:32
ot:nissan
asi nový nissan tiida [odkaz]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Parda71 (BMWfans)
12. 10. 2010 12:07
Ferrari
Číslo čísel- 54- přesně tolik nových Ferrari Češi zaregistrovali od ledna do září. Myslím, že zajímavější fakt, než pořád řešit Octavie či je nebo není lepší než Fluence a podobné místní plky, co tady s oblibou všichni řešíte.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - iudex
12. 10. 2010 12:16
Re: Ferrari
Tak rád by som riešil, či je na Nordschleife lepšie Ferrari Italia alebo Lambo Gallardo LP 560 ako Ty, ale akosi sa mi nedostalo tej príležitosti s týmito autami, sám sa tomu čudujem. Preto riešim Octaviu, s ktorou mám akosi viac skúseností, ako s Ferrari. ;-)
12. 10. 2010 14:36
Re: Ferrari
ja začnem riešiť Ferrari až konečne urobia nejakého slušného kombíka :-!
Avatar - iudex
12. 10. 2010 15:13
Re: Ferrari
Alebo sedan. A hlavne: veľa gombíkov na prístrojovke (manetino na volante sa neráta)! >:D
Avatar - Krispos
13. 10. 2010 01:20
Re: Ferrari
Hlavně aby to bylo v dýzlu a moc to nežralo....
Avatar - Parda71 (BMWfans)
12. 10. 2010 19:38
Re: Ferrari
Bavím se o prodeji, o Ringu se tady nikdo ani nezmínil. Já píšu k tématu, tzn. prodeje za 1.-9. měsíc. To nademnou se plká o sto šest v podstatě pořád o tom samém. Já jen prostě vyzdvihuju obrovský úspěch automobilky Ferrari. Prodat 54 vozů s cenou vysoce nad čtyři miliony korun je dle mého úspěch. Ale jo, máš pravdu, jděte si řešit megany a ceedy, to vám sluší víc ;-)
Avatar - Krispos
13. 10. 2010 01:23
Re: Ferrari
Teď jsi nám to teda nandal.... ne, vlastně nenandal. Vážně si na tu svoji provokaci o sedlácích, plkajících o Oktávkách, čekal jinou reakci?
Avatar - Parda71 (BMWfans)
13. 10. 2010 16:16
Re: Ferrari
Nandal nenandal...já už se vůbec nedivím úbytků skalních členů auto.cz... Začalo to pochybným novým designem a končí to pořád nekonečnými diskuzemi o tom samém pořád dokola a ještě na úrovni páté třídy. Ty vaše reakce pod mým topicem to jasně dokazují. Prostě člověk se snaží rozvinou debatu o něčem jíném, konstruktivním, zajímavém a zase se skončí u Octavi a Meganu. Byť v tom může být ironie. Nicméně na každý pád je to trapné a nezábavné. A značí to také mnohé o návštěvnícíh auto.cz a také o klesající úrovni auto.cz. Byť informativnost servru je na tom skvěle. Ale to si plkači jak vy nikdy neuvědomí a budete si dál a dál řešit blbosti. Já vám to neberu, určitě jsem vám to nechtěl nandat (taky dašlí věc, pořád si tady musí někdo něco dokazovat...). Je to smutné... :no: