Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Cebia: Letos v ČR přibude 350.000 aut se stočeným tachometrem

Za tři čtvrtletí letošního roku byl podle Cebie nově stočený tachometr u 260.000 aut.
Zpět na článek
12. 10. 2010 17:34
12. 10. 2010 17:35
12. 10. 2010 19:45
neregistrovaný "RayBan"
12. 10. 2010 18:02
12. 10. 2010 19:46
13. 10. 2010 00:58
12. 10. 2010 19:58
12. 10. 2010 20:40
13. 10. 2010 01:22
13. 10. 2010 09:34
13. 10. 2010 10:06
13. 10. 2010 10:34
13. 10. 2010 10:52
13. 10. 2010 11:56
13. 10. 2010 23:37
14. 10. 2010 09:43
13. 10. 2010 11:08
13. 10. 2010 11:55
13. 10. 2010 12:03
13. 10. 2010 12:41
13. 10. 2010 11:52
13. 10. 2010 11:56
13. 10. 2010 12:08
13. 10. 2010 12:40
13. 10. 2010 13:27
13. 10. 2010 13:36
13. 10. 2010 13:44
13. 10. 2010 14:21
13. 10. 2010 14:40
13. 10. 2010 13:47
13. 10. 2010 13:54
13. 10. 2010 13:55
13. 10. 2010 14:07
13. 10. 2010 14:20
13. 10. 2010 13:50
13. 10. 2010 14:06
13. 10. 2010 12:45
13. 10. 2010 12:57
13. 10. 2010 13:01
13. 10. 2010 13:35
13. 10. 2010 13:41
13. 10. 2010 13:58
13. 10. 2010 13:48
13. 10. 2010 13:48
13. 10. 2010 13:52
13. 10. 2010 14:46
13. 10. 2010 14:09
13. 10. 2010 20:49
13. 10. 2010 13:28
13. 10. 2010 13:58
13. 10. 2010 13:27
13. 10. 2010 13:39
13. 10. 2010 13:49
13. 10. 2010 14:10
13. 10. 2010 14:40
13. 10. 2010 15:12
13. 10. 2010 15:16
13. 10. 2010 15:17
13. 10. 2010 15:32
13. 10. 2010 13:52
13. 10. 2010 13:54
13. 10. 2010 14:00
13. 10. 2010 14:03
13. 10. 2010 14:16
13. 10. 2010 14:53
13. 10. 2010 15:09
13. 10. 2010 15:12
13. 10. 2010 14:21
13. 10. 2010 14:38
13. 10. 2010 14:45
13. 10. 2010 14:54
13. 10. 2010 14:55
13. 10. 2010 14:53
13. 10. 2010 14:55
13. 10. 2010 14:59
13. 10. 2010 17:09
13. 10. 2010 15:03
13. 10. 2010 15:10
13. 10. 2010 15:30
13. 10. 2010 15:44
13. 10. 2010 15:51
13. 10. 2010 17:11
13. 10. 2010 14:56
13. 10. 2010 14:57
13. 10. 2010 15:04
13. 10. 2010 17:12
13. 10. 2010 15:01
13. 10. 2010 15:05
13. 10. 2010 14:17
13. 10. 2010 14:29
13. 10. 2010 15:12
13. 10. 2010 15:25
13. 10. 2010 15:34
13. 10. 2010 15:44
13. 10. 2010 14:31
13. 10. 2010 14:36
13. 10. 2010 14:38
13. 10. 2010 14:51
13. 10. 2010 15:01
13. 10. 2010 15:23
13. 10. 2010 19:39
13. 10. 2010 19:46
7. 4. 2011 13:49
13. 10. 2010 12:10
13. 10. 2010 12:22
13. 10. 2010 12:39
13. 10. 2010 14:36
13. 10. 2010 19:59
13. 10. 2010 21:15
13. 10. 2010 21:24
13. 10. 2010 21:36
13. 10. 2010 21:39
13. 10. 2010 22:05
13. 10. 2010 21:42
13. 10. 2010 22:02
12. 10. 2010 17:34
Zajímavé
A odkud se těch 350000 aut vezme. To jako že každý den upraví počitadlo 1000 autům? Ehm ehm
Rozbalit vlákno
0
12. 10. 2010 17:35
JEDNO TOČENÉ
Mít dobře točené nestačí jen pivo na stole, nýbrž i auto v garáži. Jak známo, existence prodejen ojetých vozidel je důkazem především toho, že touha po autě opravdu nezná hranic. Budou vždy ti, kteří si točí sami, a jenom dopředu. Budou samozřejmě i ti, kiterým točí jiní, a zpravidla i dozadu... V tomto kontextu je zajímavé, že obě skupiny si svůj silniční status vybírají dobrovolně. Nebo snad znáš někoho, kdo by do vrat bazaru vstupoval pod hlavní magnum čtyřicet pět? Já ne.

Tak pamatuj, pokud netykáš šéfovi zkušebního ústavu motorových vozidel, pak jakákoli trestná výprava vedoucí k získání nějakého toho přežvejkaného národního silničního pokladu je cesta deštným pralesem s páskou na očích. Avšak - nosiš pérka z rákosnickýho bazoše? Máš na sobě kalhoty po babičce sousedovo dědy a na víkendy jezdíš na městskou skládku? Pak jsi u brány na správném místě. Nikomu nic nevyčítej, zejména ne sám sobě, kup to, co se ti líbí z padesáti metrů, na detaily nekoukej, ty ti stejně nedaj dalších pět let spát, zaplať jim tu almužnu a odpal jako drak.

Až budeš vyjíždět z brány, vzpomeň na to, že jsem ti doporučoval funglovku. Nový boty, nový kalhoty a nový auto. Vím u holky je problém, tu novou neseženeš, vždycky se najde někdo, kdy byl rychlejší než ty, tak si tu rozkoš se zajižděním užij alespoň u svý nový káry.

Ostatně... znáš snad někoho, kdo by si chtěl koupit svý starý olítaný auto znova? Já ne.

Tedy věta - Bazarovej sen kupuje jenom ten, komu v životě zbývají jen a než ty... sny.

P.S. osobně na stáčení tachometru nic špatného nevidím, naopak, nový majitel tak za určitých okolností může nabýt dojmu, že vlastně kupuje nové auto. A upřímně, netouží snad každý po autě novém?

Sláva, podtočení bude trestným činem. Tedy, to se alespoň domnívá "expert" na dopravu, předkladatel novely. Tak bacha aby tě chlupatý nevyhmátli zejtra při couvání 8-s Nejlepší bude, když si necháš v servisu zpátečku rovnou zaplombovat. Jeden tu totiž nikdy neví...
Rozbalit vlákno
9
neregistrovaný "RayBan"
12. 10. 2010 19:45
Re: JEDNO TOČENÉ
Není to novinka, ale AAA na stáčení tachometrů rovněž nevidí nic špatného ... >:D
12. 10. 2010 20:42
Re: JEDNO TOČENÉ
Přesně tak :yes:
Avatar - skejpa
13. 10. 2010 00:40
Re: JEDNO TOČENÉ
ani to nebudu cist. zas to bude nejaky blabol ve smyslu lepsi nova fabia nez cokoliv ojetyho. ne, nesouhlasim, je to blbost, tecka, ende. divim se, ze ti ty plky jeste nekdo cte, kdyz uz stejne vetsina registrovanych uzivatelu vi, co tam bude.
p.s.: kdyz si pozvete pri nakupu ojetiny odbornika s sebou, nemusite se bat stoceneho tachometru ;)
13. 10. 2010 01:18
Re: JEDNO TOČENÉ
Skejpo, ty si takovej ještě blbější wolff.... nikdo normální to nečte, ale ty přesně víš, co GTI píše, tak mě to vysvětli. :-O
13. 10. 2010 08:06
Re: JEDNO TOČENÉ
To je v pohode, on z toho klucina vyroste. Jedna, dve ojetiny a uz poleti pro nove ;-)
13. 10. 2010 15:29
Re: JEDNO TOČENÉ
zvláštní že nikoho takovýho neznám
asi mám kolem sebe inteligentní lidi ;-)
13. 10. 2010 10:23
Re: JEDNO TOČENÉ
podívej se na to s tý lepší stránky
čím víc lidí bude kupovat nový auta tím levnější ojetiny budou protože jich bude hodně a málokdo je bude kupovat
takže ty ušetříš a ti co kupují vždy nové víc prodělají ;-)
13. 10. 2010 18:38
Re: JEDNO TOČENÉ
:yes: :yes: :yes:
Avatar - Hombre_71
12. 10. 2010 18:02
Ách jo GTI,
tyhle tvoje medy to je fakt k popukání. Jasně, nové auto je jistě super, ale ta ztráta pořizovací hodnoty je prostě šílená ! Myslím že dovézt si rozumně ojeté auto ze zahraničí je dobrá volba ať si o tom myslíš co chceš. Neskákat na finty bazarníků a pěkně si všechno obšlapat sám.
Rozbalit vlákno
2
12. 10. 2010 19:46
Re: Ách jo GTI,
...mhmm, ztráta pořizovací hodnoty je prostě šílená - no a co? myslíš si, že u auta z bazaru je snad nižší? Ale no tak. U aut je to úplně stejné jako u počítačů, mobilů, televizí a jiných strojů a vsadím se, že by ses nedivil že za svůj ošahaný mobil nedostaneš po roce skoro nic.
Avatar - eLzyx
13. 10. 2010 00:58
Re: Ách jo GTI,
no jo, jenže na průměrný mobil(8000Kč) si vydělám za necelý týden. Na nový průměrný auto (600 000Kč) za 4 roky. Životnost mobilu je cca 2 roky, takže za dobu provozu jednoho auta ztratím 16000Kč, na autě ale bude ztráta daleko vyšší, počítám, že zůstatková hodnota po 4letech bude okolo 180 000Kč, tj. ztráta 420 000Kč. Pokud bych si koupil "rozumnou" 2letou ojetinu za 350 000Kč, provozoval jí taky 4 roky, tak její zůstatková hodnota bude cca 100 000Kč. Ztráta 250 000Kč. A 170t Kč rozdíl určitě nenacpu do servisu. Tj. ojetina se vyplatí.
12. 10. 2010 19:58
Třeba tři šestky
Hlavně že je to dobrej byznys pro Cebii a AAA. Pro běžného občana to znamená další opruz a další sledovačku. Skoro bych řekl, že mám právo mít ve svým autě stav tachometru jaký já chci - třeba 666. Pánové fízl, bazarník, a šmírák to asi vidí jinak :no:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - eLzyx
13. 10. 2010 01:01
Re: Třeba tři šestky
to určitě máte takové právo, jen byste neměl zapomenout sdělit tuto informaci i novému majiteli.
13. 10. 2010 21:57
Re: Třeba tři šestky
když to po mě bude kupující chtít, ukážu mu klidně servisku - podstatné je ale, že mě nikdo nemůže nutit k nějaké "péči" o tachometr. Upřímně lituju všechny kupující, kteří jsou závislí na tomto údaji, který nevypovídá o voze vůbec nic. Naopak dost vypovídá péče majitele a způsob provozu - a po tom se nikdo nepídí.

Že ještě není trestné chtít stejné peníze za nájezd 10tis. km z denního ježdění po Praze jako za tři cesty do Švýcarska :-!
Avatar - Ricardo
12. 10. 2010 20:40
No a?
Kdo hledá a cení si auta podle najetých kilometrů, ten si za to může sám... uctívání kultu stavu tachometru generuje poptávku právě po takových zásazích. Ti co se napřed ptají na "kolik to má najeto" si vlastně přejí být podvedeni
Rozbalit vlákno
2
13. 10. 2010 01:22
Re: No a?
Buď si kupuješ neidentifikovatelnou šunku, nebo auto. tečka. a v tom je ten rozdíl, protože třeba u 3 letýho BMW aspol. si historii dohledáš všude po světě a pokud ne, tak to prostě nekoupíš.
13. 10. 2010 09:34
Re: No a?
no a právě vo tom to je - nový auta od +/- střední třídy výš asi nikdo nebude servisovat u Pepu v garáži, ale v autorizáku. A už jsem teda viděl pár "zajímavých" inzerátů na 2-3 roky starý nafťák střední třídy, najeto obligátních 125tis. a bez servisky >:-[] Asi se cestou do bazaru stratila >:-[]

Takže já plně souhlasím s Ricardem. KM jsou než orientační, případně jako další údaj podle kterého se dá odhalit nějaká nekalost. Třeba služebáky s kterými jsem měl tu čest vypadali po polovině najetých KM než moje soukromé auto jako totální vraky...
13. 10. 2010 00:27
Pánové, pánové
Vy se těch přetáčkářů asi budete i zastávat... řekněme si na rovinu, že je to taková hnusná nepěkná věc, a že se to dělat nemá, a že to prostě (nemalý) podvod na zákazníka je... to neukácáte... :-! no a za každý podvod se má pykat...
Rozbalit vlákno
12
13. 10. 2010 07:36
Re: Pánové, pánové
Tak promluvil jediny spravedllivy. Jeste bych rad vedel (budu prodavat sve ojete auto) - je vymena koberecku rovnez trestna? Ten stary u ridice uz byl uplne prodreny, tak jsem tam dal novy, cimz jsem zakryl puvodni stav. A navic jsem auto umyl. Jo - a mam nove brzdy, kotouce i desky, cimz jsem znemoznil odhad stavu brzd.
:-O
Sakra, za to bych sel podle tebe rovnou sedet aspon na 10 let... Radeji to auto necham pritelkyni a napsane bude stale na mne.
Bohuzel vypatlanci jako ty se prave pomalu dostavaji zase k moci, cehoz je diskutovany navrh zarnym prikladem :no: :no: :no:
Avatar - iudex
13. 10. 2010 12:37
Re: Pánové, pánové
Vedúci, čítaš, čo za taľafatky píšeš? Alebo len tak trepeš, čo Ti pivná slina prinesie na jazyk? 8-s
13. 10. 2010 08:07
Re: Pánové, pánové
Cena auta se určuje podle skutečného stavu celého vozidla. Nikoliv podle počitadla. Možná je to nemorální , ale podvod ani náhodou. Když někdo bude chtít červené auto a koupí červené, které bylo původně modré, tak je to asi taky podvod.
13. 10. 2010 08:22
Re: Pánové, pánové
Na druhú stranu stav počítadla ide do papierov a stáčanie km má jediný účel - zmiasť kupujúceho, klamať ho, obrať ho o peniaze. Zločin , navádzanie na zločin, pomoc, spolupáchateľstvo - všetko je trestné. Prečo teda spolu s krádežou nie všetko naokolo? Prehlásiť, že na mojom počítadle km môžem mať cifru akú chcem, je pekne alibistické.
13. 10. 2010 08:30
Re: Pánové, pánové
Ne, to je realne. Napriklad ja v drevnich dobach, kdy jsem jeste jezdil ojetiny, jsem si tachace nuloval, at na nich bylo, co na nich bylo. Takze jsem pak prodaval treba 8 let stare auto s najetymi 60 tisici,, ale tech 60 bylo ode mne za jediny rok.
Novy majitel pak vzal toto na vedomi. Pokud pri prodeji byla prvni otazka zajemce: "Kolik to ma najeto?" odpovedel jsem: "Nevim, ale na tachac vam napisu co budete chtit."
13. 10. 2010 09:04
Re: Pánové, pánové
Ale ruku na srdce - koľko je na svete takých poctivcov ako píšeš? Alebo - daj zlodejovi možnosť kradnúť, a on zaručene kradnúť bude.
nemyslím si ale, že týmito kontrolami čie prieskumami sa niečo získa. Je to jak keď ti mucha oserie sklo - utrieš a zabudneš. Ale každé, hoci účinné opatrenie bude aj kontraproduktívne - zamedzíš podvodom, navýšiš ceny - a o peniaze v prípade jazdeniek ide predovšetkým. Zase vzaté kolom dookola drahšie jazdenky môžu podporiť trh s novými autami. je to celé pekne zamotané. Dlhodobým riešením by mohla byť povinnosť vedenia servisných knižiek - aby nebola šanca auto bez knižky, napríklad so štemplom STK o stave vozidla a najazdených kilometroch predať ďalej. Ale to by bola dlhá rozprávka, ktorá sa navyše musí začať od začiatku, čiže novými autami.
13. 10. 2010 09:49
Re: Pánové, pánové
celý problém sa odvíja od glorifikovania stavu tachometru ako hlavného elementu na určenie následnej ceny.

Aj keď zavedú povinné zapisovanie na STK alebo čokolvek podobné, vždy sa nájdu cesty, ako reálne hodnoty "upraviť".

Ja beriem stav svojho tachometra hlavne z pohladu údržby a plánovanej výmeny komponentov. Mám tak prehľad kedy a čo bude potrebné meniť, ale samozrejme to neberiem dogmaticky, a keď je stav súčastky lepší/horší, tak sa to vymení aj skor/neskor

V ideálnom svete by sa tachometre neupravovali, štátne zakázky nepredražovali a ja už by som mal Saaba >:-[]
Avatar - Ricardo
13. 10. 2010 15:39
Re: Pánové, pánové
Kdyby kupující nepřikládal počtu udávaných kilometrů význam, nemůže být ani teoreticky podveden...
13. 10. 2010 23:31
Re: Pánové, pánové
To máš pravdu, ale to je trend a zaužívané pravidlo, nie chyba kupujúceho. Ak v obchodnej zmluve zámerne znevýhodníš druhú stranu, zmluva je neplatná. Ak napíšeš do papierov stočené kilometre a cena auta im zodpovedá (čo je prakticky vždy), úmyselne tým zákazníka zavádzaš - a kúpnopredajná zmluva by mala byť neplatná. Ibaže v našich podmienkach sa dohromady howno stane, ešte spravia z kupujúceho blba, že do toho vliezol... :no:
Avatar - Ricardo
13. 10. 2010 15:37
Re: Pánové, pánové
Však podvod trestným činem je už dnes. Nicméně pokud jde o "stavu tachometru", tak to už je na inteligenci a důslednosti každého, jak si tento údaj přebere. Lidi mají panickou hrůzu z vysokého čísla na počítadle kilometrů. Oni si prostě přejí být podvedení, protože odmítají příjmout skutečnost, že každé pětileté auto může mít dost dobře najeto 200 nebo 250 tisíc km - k tomu stačí aby se pravidelně používalo.
13. 10. 2010 23:33
Re: Pánové, pánové
Ľudia chcú lacnejší rum - tak do neho dolejme trochu vody. Však ľudia to chcú...
Táto "logika", kámo, kríva na obidve nohy. Podovo je a zostane podvodom.
Avatar - iudex
14. 10. 2010 10:30
Re: Pánové, pánové
Súhlas. :yes:
13. 10. 2010 04:08
Ojeté? Ne díky stačilo jednou.
Předem napíšu že vlastním svůj první automobil. Jsem s ním celkem spokojený nestávkuje, ale další auto určitě nové. V době kdy jsem ho kupoval to prostě nešlo jinak a ještě na leasing. Nyní po finanční krizi jsou ceny aut tak nízko, že o ojetém autě nemůže být řeč. Nechci znovu pokoušet osud nemuselo by to vyjít. Ani mě nevadí, že to nebude auto z nižší střední ale o třídu níž protože budu mít tu jistotu že mám opravdovou záruku, ne nějaké pochybné sliby a budu si užívat výparů ještě z kouřících se plastů. A myslím, že i ten pocit, že si můžu ukázat to chci to ne, tuhle barvu, tyhle kola a i předávání klíčků musí být pocit k nezaplacení. Tak držím palce všem kteří hodlají koupit ojeté auto ať mají stejné štěstí jako já.
Rozbalit vlákno
14
13. 10. 2010 07:47
Re: Ojeté? Ne díky stačilo jednou.
Pekne to pises, nejde o to nikdy nekoupit olitaninu, ale jde o to - nedelat z toho svuj bezny status a zivotni postoj, jako to treba dela SKEJPA. :yes:
Tak hura k prodejci a porucej si barvu, sibr, sedadla, kola...
Je to opravdu fajn pocit, precejen za auto davas x-nasobek mesicniho platu a je treba si za ty prachy vychutnat i samotny nakup ;-)
13. 10. 2010 07:59
Re: Ojeté? Ne díky stačilo jednou.
Tak ono ojetý může být "dobrá investice" v uvozovkách proto, že ať koupíš cokoliv vždy proděláš. Když si někdo koupí Octavii tak neprodělá tolik jako kdyby si koupil ojetej Renault Vel Satis. Je to jen otázka poptávky, pokud si někdo koupí ojeté auto které je žádané (Octavia, Fabia...atd) Tak propad ceny nebude velkej. A pak se dá hovořit o tom, že se to vyplatí.
13. 10. 2010 08:10
Re: Ojeté? Ne díky stačilo jednou.
Osobne neznam nikoho, kdo by na auto pohlizel jako na investici. Tedy vlastne jednoho ano - jeden starsi pan na vesnici investuje do veteranu, mimojine ma i Astona nekdy z padesatych let.
Nicmene povazovat nove auto za investici je ponekud zcestne, pokud to mam vyjadrit slusne.
Ber to tak, ze jak jsi napsal - vzdy prodelas.
Pokud nekoupis nejakeho exota (Alfu treba, kde je propad ceny sileny), tak je to proste dan za to, ze sis za sve penize neco uzil ;-)
13. 10. 2010 08:26
Re: Ojeté? Ne díky stačilo jednou.
Ale...nie je každý služobák investícia? A pre každého, kto dá úspory za jazdené auto, alebo si ho dokonca kúpi na splátky?
Na aute prerobíš, iba ak si ním nezarábaš. Inak je to investícia - do pohodlia, alebo pre rodinu. Nie je to nákup spotrebiča za pár stovák, tých šťastným, čo nemajú problém meniť auto (vlastné, nie firemné) raz za 3-4 roky, zas toľko nie je. ;-)
13. 10. 2010 08:34
Re: Ojeté? Ne díky stačilo jednou.
Jasne, ja myslel, ze to neni ivestice ve smyslu budouciho navyseni ceny. Kazdy pisem neco jineho, ale vypada to, ze jsme za jedno :-)
13. 10. 2010 09:04
Re: Ojeté? Ne díky stačilo jednou.
;-)
Avatar - Ada je zase tady
13. 10. 2010 09:39
Re: Ojeté? Ne díky stačilo jednou.
Ja jsem zatim vzdy kupoval auta nova. Takze mohu prohlasit jen jedine:
... Rendlik? Ne, diky, to stacilo jednou. ;-)

Vysvetli mi nekdo, jak je mozne, ze jakasi osoba se muze rohodnout koupit ojetyho rendlika se stocenym tachacem? Neni to priklad pro psychiatra?
13. 10. 2010 09:54
Re: Ojeté? Ne díky stačilo jednou.
a dokonce ojetýho BENZINOVÉHO rendlíka se stočeným tacháčem!!!

Jedině Oktávku z Reichu, TDI, 10 let, 115tis. KM po důchodci který jezdil jen v sobotu do Lidlu, v neděli do kostela, a 2x do roka za vnoučaty do vedlejší vesnice ;-)
13. 10. 2010 10:50
Re: Ojeté? Ne díky stačilo jednou.
Jestli narážíš na mě tak můj rendlík je po prvním majiteli důchodci kterej s ním jezdil pravidelně (ne nuceně) na prohlídku do autorizovanýho servisu. Už má najeto skoro 200 000 km a pořád jezdí a nezlobí. Nemám důvod si stěžovat.
13. 10. 2010 12:43
Re: Ojeté? Ne díky stačilo jednou.
co nevidět se ti rozpadne na atomy, Áda zná Rencky a jejich životnost >:D
13. 10. 2010 22:10
Re: Ojeté? Ne díky stačilo jednou.
>:D tím se vyznačujou všechna rodinná MPV že při prodeji jsou po důchodci - nic ve zlém

Speciální případ je po holandském důchodci - je to taková psychologie, čech soudí podle sebe, tj. jó Holandsko - parádní silnice, jó důchodce skoro vůbec nejezdí, načež skutečnost je taková, že ten holandský důchodce za tím tahá karavan a ročně objede pomalu zeměkouli....
14. 10. 2010 09:45
Re: Ojeté? Ne díky stačilo jednou.
>:D :yes:
Avatar - positivemind
13. 10. 2010 11:15
Re: Ojeté? Ne díky stačilo jednou.
Jojo, vůně interiéru novýho auta, první tisíce km, to je něco :-)
13. 10. 2010 17:37
Re: Ojeté? Ne díky stačilo jednou.
milý brabčáku auto není fetish >:-[]
13. 10. 2010 10:06
Ojetinka
Osobně mě nejspíš příští rok čeká a nemine nákup ojetiny. Poprvé naostro (vlastně už jednu ojetinu mám, ale ta se kupovala v rámci rodiny, takže vše je jasné a zaručené, takže žádné extra švanda >:-[] )

Proč? Je to jednoduché - budu potřebovat větší povoz pro rodinu (kombi střední třídy nebo střední MPV) a rozpočet, přes výborné ceny novinek, by mi stačil +/- na subkkompakt.

Postup (plán) je následovný:

1. sociální okruh - rodina, známý kterým věřím. Jestli se tady nic nenajde tak

2. komunita kolem značky - mám už nějaké tipy, takže koukám na fóra těch značek, zjišťuji, koumám, ptám se. Jestli se tady nic nenajde, tak

3. autorizovaný prodejce - teď už téměř každý nabízí i nějaké ojetiny, a často nabízejí alespoň třeba 1 rok záruky. Jestli se nic nenajde, tak

4. Dovoz ze zahraničí - mám nějaké kontakty na lidi co se tím zabývají. Je tam přece jen větší výběr. Jestli se nic nenajde, tak

5. Budu jezdit autobusem

>:-[]

a až mi z toho rupne v bedně, skočím do nějakého bazaru v ČR...

KM na tachometru budu brát jako orientační, důležitý bude celkový stav vozidla.

Takže jesli v druhé polovině příštího roku někdo z vás plánuje obnovu vozového parku, čekám na nabídky ;-) :yes:
Rozbalit vlákno
113
13. 10. 2010 10:34
Re: Ojetinka
Nechce si ani věřit, že tohle by tu mohl někdo napsat fakt ze svého vlastního života, ale vezmeme-li to za nějaký "učebnicový" příklad bazarového kovboje, mám v tvém zadání pár těžko uchopitelných věcí.

Tak především nerozumím tomu, že ten dotčený koupil ojetinu v rámci rodiny. To jako mám chápat tak, že si třeba syn koupí obskákanej vrak od svýho vlastního táty? Nebo dokonce naopak?

Věcně zadání zní - střední kombi. Tohle auto lze chápat jako potřebné (když tedy i při nedostatku financí ho "musí" mít) pro čtyři dospělé lidi v rodině. Nebo, ono je snad (i) pro čtyřčlenou rodinu málo místa například v Octavii?

Ale řekněme, že fakt je nastolená nutnost kombíka ve střední třídě. Nový se dá koupit bratru někde kolem cca 700. 200 na dřevo jako akontaci (píšeš, že má na subkompakt) a 500 doplatit třeba v pěti letech, tedy měsíčně něco kolem deseti tisíc. To snad je řešení, ne?
13. 10. 2010 10:52
Re: Ojetinka
Kuko: Ti příští rok prodám Scénica >:D chceš?
13. 10. 2010 11:56
Re: Ojetinka
kdyby byl dvojkovej, vážně bych uvažoval ;-)
13. 10. 2010 23:37
Re: Ojetinka
Smola, ja som takého predal tento rok... >:D
14. 10. 2010 09:43
Re: Ojetinka
to viem, ale diskvalifikovala by ťa nafta ;-) benzin mi vonia viac
13. 10. 2010 11:08
Re: Ojetinka
Matně vzpomínám na tvůj blogovej článek "bot netřeba" teď po krizi dostává druhej rozměr... hergot vždyť teď už si může dovolit nové auto každej a pokud se člověk uskromní tak i ten Tour udělá mladé rodině dobrou službu a mnohdy nejsou měsíční splátky o moc vyšší než u ojetého auta a navíc má člověk skutečnou záruku a ne jen reklamní slib s hvězdičkou na konci věty a nečitelným textem pod čarou. Osobně sem dospěl k pragmatickému rozhodnutí... že raději budu jezdit v novém subkompaktu, než v olítaném "šperku" střední třídy.
13. 10. 2010 11:55
Re: Ojetinka
takhle jsem to řešil s prvním autem. Raději jsem koupil nové se slabším motorem a výbavou, než korába z bazaru. Ale teď je zadání jiné a budget taky menší a subkompakt prostě nesplňuje prostorové požadavky ;-)
13. 10. 2010 12:03
Re: Ojetinka
Tak Laguna Grandtour initiale po faceliftu (2006
13. 10. 2010 12:41
Re: Ojetinka
si velice blízko, jeden z horkých favoritů :yes: ;-)
13. 10. 2010 11:52
Re: Ojetinka
měl bys zabrzdit, než se strapníš ;-)

Když už kupuješ ojetinu, tak v rámci rodiny je to nejbezpečnější. Nebo snad myslíš, že funglovka po důchodci z Reichu z bazaru za městem je lepší než právě ojetiny po tvém vlastním tátovi kde znáš celou historii?

V Oktávce je místa dost, ale v kterýmkoliv kombi střední třídy je ho víc ;-)

Za těch 200tis co píšeš už koupíš slušného benziňáka i s rezervou na update po koupi do slušného stavu.
Kdyby člověk měl 10tis. měsíčně na splátky na 5 let, tak by si asi nekupoval ojetinu ne? Někdy se mi zdá, že prostě meleš ti svoje moudra bez ohledu na realitu.

Nekupuješ ojetinu? Ok, tvoje výhoda. Ale pochop, že někteří holt potřebují větší auto a mají omezený rozpočet. Jinak by se asi v ČR neprodávalo 2x tolik ojetin než nových aut ročně že ;-)
13. 10. 2010 11:56
Re: Ojetinka
To bych rad vedel, kdo se ted ztrapnuje...

Citace: "Za těch 200tis co píšeš už koupíš slušného benziňáka i s rezervou na update po koupi do slušného stavu. "

To si snad delas srandu - ty chces za 200 tisic koupit srot, ktery jeste pred pouzitim musis zprovoznit?! :-O 8-s

Byl to vtip, ze jo?
Rekni, ze to byl jen vtip...

:no:
13. 10. 2010 12:08
Re: Ojetinka
no vidím, že je to tady same milionář jezdíci fungl novou S-Classe měněnou 2x do roka, kteří mají nutkavou potřebu dávat dobré rady bazarovým kovbojům.

Když koupíš ojetinu (a podle toho co si psal výš, s tím zjevně zkušenosti taky máš) je snad normální, že nějaká investice do ní bude nutná. Nebo si myslíš, že všechny ojetiny jdou na prodej po komplet servisu, výměně oleje, rozvodů, brzdových destiček, s novými pneu a pod?

Do 200tis se dnes pohybujú běžně kombi střední třídy v benzinu staré 3-4 roky. Jestli tohle považuješ za šrot....

Takže ano, byl to vtip. :no:
13. 10. 2010 12:40
Re: Ojetinka
Placas blbosti. Milionar je tu malokdo, ale 200 tisic da dohromady kde kdo.
Ano, mam s ojetinami zkusenosti a to z obou stran plotu - proto uz do ojetiny nepujdu. Ty investice jsou u nich prave jednim z nejvetsich problemu a strasaku.
Koupi ojetiny dokazu pochopit jen v techto pripadech:
- Jsi chudy jak kostelni mys, prachy ti nikdo nepujci (pripadne si pujcovat nechces) a nutne potrebujes auto treba na dojizdeni do prace. V takovem pripade se jedna o vraky do 50 tisic.
- Jsi uz zalozeny a z nostalgie ci jine pohnutky si koupis auto, ktere bylo v davnych dobach tvym snem (to se mi treba stalo). To pak samozrejme neni tve "hlavni" auto ale jen zabava.
- Stavis barak a vozit pytle s cementem v novem...Ceedu :-) se ti nechce.

V ostatnich pripadech, kdy Fabia kombi s klimou (a netvrd mi, ze je pro tvou rodinu mala) je za 240 tisic, Oktavka Tour za 283 tisic, pripadne...Logan MCV se sedmi (slovy 7) zidlemi za 259 tisic, je nesmysl davat podobnou castku za ojetinu.
Pokud tedy nemusis pubertalne machrovat ve stylu - lepsi jeta X5 nez nova Okta.
Ale to bys byl pro smich i sam sobe, to jiste chapes...
13. 10. 2010 13:27
Re: Ojetinka
když to bereš z pohledu "200tis dá dohromady kde kdo" pak se není dál o čem bavit. Proč pak rovnou nedát dohromady 500tis. Nebo mega?

Prostě akceptuj fakt, že 200tis je max. budget. S tím, že už nemáš (nebo si nechceš) brát další půjčky, leasingy a pod. a prostě víš, že třeba 2-3 roky se situace určitě nezmění (no jo, Sportka je tu vždy, ale jedeme na jistotu), potřebuješ prostorný vůz v co nejlepší kondici.

Ten tip na Fabii Kombi beru jako pokus o vtip, snad vážně nechceš srovnávat Fabku v kombíku s jakýmkoliv kombíkem střední třídy. Logan MCV nechci. Teď mám nižší střední a co se týče prostoru a jízdní kvality a pohodlí níž nepůjdu.
Machrovat nepotřebuji, právě proto jsem si zadal myslím velice racionální kritéria - najezdím +/-20tis ročně, takže benzin. Preferuji prostor+bezpečnost+pohodlí, takže nemusím žádné supersportovní přerostlé naftové monstrum. Rozdíl v cenách ojetin nižší střední a střední není tak drastický, abych nepreferoval větší a pohodlnější, před menším a levnějším.

Co teda navrhuješ?
13. 10. 2010 13:36
Re: Ojetinka
Jestliže mám jako fix 200 litrů, pak úvaha o nějakém (důstojném) autě ze střední třídy je zcela lichá. Mám-li 200, pak chci-li současně jaksi "velké" auto, myslím velké na ty prachy, nemám jinou možnost, než Octavii TOUR. Jiná alternativa NEEXISTUJE. Pokud ji koupím, jezdím dalších deset let poměrně vysmátej.
Avatar - iudex
13. 10. 2010 13:44
Re: Ojetinka
Matematika právnikom nikdy moc nešla, to sa potvrdzuje. Aj keď takáto jednoduchá by mohla: 282500 (cena základného Touru bez ďalších príplatkov - rádio atď) je viac ako 200000 (kukov rozpočet). ;-)
13. 10. 2010 14:21
Re: Ojetinka
Rozpočet 200 na auto střední třídy není rozpočtem ale něčím úplně jiným... 8-s >:D A to myslím vážně. PROTO stále dokola píši o octavii, která ač o pár desítek dražší, je v dané věci jediné možné řešení na úrovni člověka, který pracuje a umí číst a psát.

Řešením je také devitiletá X5 od BMW... ale o tom tu píší jiní... :-)
13. 10. 2010 14:40
Re: Ojetinka
hmm, takže Oktávka za 282tis. je budgetové auto >:D
13. 10. 2010 13:47
Re: Ojetinka
ak si toho toura dovybavis tak presiahnes 300 litrov ;-) . 200 vs. 300 uz je vyrazny rozdiel.
Avatar - iudex
13. 10. 2010 13:54
Re: Ojetinka
50% žiadny rozdiel; možno tak pristupuje GTI ku kasírovaniu klientov. >:-[]
13. 10. 2010 13:55
Re: Ojetinka
až na tu drobnost, že jestli myslíš současnou Oktavii Tour, tak ta je za necelých 300tis., jestli předcházející Oktávii Tour, tak to je malý auto s velkým kufrem ;-)
13. 10. 2010 14:07
Re: Ojetinka
Myslím Novou(starou) :-) Octavii TOUR o které jsme tu četli někdy minlý týden. To je IDEÁL.
13. 10. 2010 14:20
Re: Ojetinka
ano, IDEÁL za 300tis., takže mi schází 100tis a musím obětovat pár položek z výbavy. Bohužel, Tour se nekvalifikuje do druhého kola :-(
13. 10. 2010 13:50
Re: Ojetinka
Kuko, neplantej pate pres devate.

Dat dokupy pul mega, nebo mega uz muze byt vorech, ale 200 tisic je v klidu i pro totalni zivotne bezprizorni loosery u nas ve fabrice.
Pises, ze potrebujes auto pro rodinu.
Fabia kombi je opravdu tak mala? Ja jsem ji mel a pokud nemeris 190 a tva zena taky a deti rovnez, jsem si jisty, ze vyhovi. Nenutim ti Fabii, beru ji jen jako priklad, klidne muzes vzit i Clio Grandtour, nebo toho Ceeda nebo terba Berlingo...
Pises, ze chces bezpecnost - opravdu si budes jisty, ze ta ojetina za dve kila bude mit vsechny airbagy a budou funkcni? Elektronicke oblbovatko ridici jednotky ABG ti dnes spichne klucina na zakladce mezi dvema tahy z travy.
Budes si jisty, ze svary, ktere tam naplacal Franta z jezede pri oprave budou pri pripadne nehode drzet stejne jako originalni?
Budes si jisty, ze opraveny motor neslouzil jako darce organu pri oprave jineho motoru a v tom tvem jsou ted dily s probehem pul milionu km? Prevodovka to same...
Ja vim, ze mi reknes, ze si koupis zarucene nebouranou karu (na to zapomen) a bude ti asistovat profik, ale pomni: Do kary nevidis.
13. 10. 2010 14:06
Re: Ojetinka
ano, všechno to co píšeš jsou rizika spojená s nákupem ojetiny. Proto se to právě budu snažit co nejvíc eliminovat postupem, který jsem popsal výše.

Fabka v kombíku je na svoji třídu parádní, absolvoval jsem s ní jedno stěhování a musím uznat že mě překvapila na plné čáře :yes: Ale s TSI a nějakou rozumnou výbavou jsme na 300tis. a jízdně je to pořád malé auto. A to už nechci. Na cesty do práce bych to bral bez váhání, ale rodinný vůz bude sloužit právě na delší trasy. A to je právě obrovský rozdíl, absolvovat 600-700km ve Fabce nebo třeba už jen v Oktávce.

3-4 roky stará střední třída, i když o generaci starší než Fabka, bude na tom s bezpečností téměř vždy líp.

A já chci za 200tis už mít auto bez nutnosti splácet půjčku/leasing a další investice. Samozřejmě pak už bude jen tiše čekat, kdy se vy..re něco velikýho, nebo budu mít štastnou ruku při výběru a budu jezdit v pohodě.
Avatar - iudex
13. 10. 2010 12:45
Re: Ojetinka
To vieš, potulný hudobník je známy tým, že svoje fungl nové Mercedesy po roku stočí na tretinu a tak predáva a potom sa smeje tým lúzerom, ktorí to od neho kúpia. Nezabúdaj, že platí známe: šrot je definícia auta kohokoľvek iného okrem môjho. Aj keď deň predtým bolo moje. ;-)
13. 10. 2010 12:57
Re: Ojetinka
Taky placas, do mercedesu mam jeste hodne co delat...
Ale s tou definici srotu jsi to trefil - jsem si jisty, ze nikdo zde by si po sobe sve auto nikdy nekoupil. ;-)
Avatar - iudex
13. 10. 2010 13:01
Re: Ojetinka
Hm, tak to nechcem vidieť tú Tvoju starostlivosť o autá. 8-s
13. 10. 2010 13:35
Re: Ojetinka
Ty by sis po sobe sve auto koupil?
13. 10. 2010 13:41
Re: Ojetinka
To je přesně ta správná věta.
13. 10. 2010 13:58
Re: Ojetinka
A ted teprve bude nasledovat prehlidka pokrytectvi - to si poctem ;-)
Avatar - iudex
13. 10. 2010 13:48
Re: Ojetinka
Ja sa o svoje autá starám. Keď umyjem (zásadne ručne), navoskujem. Keď mením kvapaliny, často i skôr, ako píše výrobca. Práve nesiem v kufri tlmiče, hoci výmenu ešte výrobca nepredpisuje, skrátka mám pocit, že už to potrebujú. Iný by možno na nich nabehal ešte 50t km. Teda áno, auto sám po sebe by som si kúpil. Ak Ty a GTI nie, vypovedá to čosi o vašom prístupe k autu.
13. 10. 2010 13:52
Re: Ojetinka
:yes: ...nie kazdy znici auto za 4 roky
13. 10. 2010 20:49
Re: Ojetinka
Jiste, kdyz uz ma v te dobe vlastne let dvojnasobek (minimalne) :-)
13. 10. 2010 13:28
Re: Ojetinka
no já tajně doufám, že narazím na auto, o ktoré se někdo staral tak jak já o to svoje. Hlavně to svoje bych vůbec neprodával, kdyby to byla jiná karosářská varianta.
13. 10. 2010 13:58
Re: Ojetinka
nie kazde ojazdene vozidlo je srot/vrak. Ak sa na to pozeras takto, tak nechcem vidiet tvoje vozidlo po par rokoch pouzivania

PS: toto nie je obhajoba kupy jazdeneho vozidla
13. 10. 2010 13:27
Re: Ojetinka
Těžko se mohu ztrapnit otázkou, jak to chodí, když se v rodině prodávají auta. Tenhle rodinnej rozměr nějak neuchopuju.

Že je ve střední třídě více místa než v Octavii tu snad víme všichni, ale má úvaha vedla k tomu, zda ho v té Octavii je tak málo, že nepostačuje pro potřeby nemajetného kovboje se dvěmi dětmi. A o to snad jde, ne?

Pokud ten tvůj kovboj nemá na to splácet měsíčně deset litrů, pak o to více se ptám, proč si nekoupí Octavii Tour za tři sta tisíc?
13. 10. 2010 13:39
Re: Ojetinka
ach jo, ještě jednou a naposled.

Oktávka Tour za tři sta holobyt, 1.6 bych ještě zkousnul. Takže cca 1/3 akontace, zbytek opět splácet. Kolik? 3-5tis. mesíčně?

vs.

střední třída za dvě stě, výbava+bezpečnost lepší, +/- zaplacená v hotovosti, případně velice malá půjčka. Absence záruky (v prípadě že bereš u autorizavaného prodejce je možná i záruka)

vidíš ten rozdíl? Místo v Oktávce by bylo +/- dostačující, ale proč ho nemít víc? Proč si lidi kupují MPV nebo velké kombíky. Prostě chtějí víc místa, lepší přístup.
13. 10. 2010 13:49
Re: Ojetinka
Nikdy nestojí dilema tak, jak píšeš, tedy zda menší nové, či větší olítané. Toto jsou dva světy lidí, které se v čase neprotínají. Buďto žiješ v novejch věcech nebo v bazarovejch. A jestli máš vzadu skrčená kolena více či méně, to v dané věci nehraje rolu žádnou... žádnou. Z tvé strany jde o nastolení teoretického problému fiktivního bazarového kovboje. Realita je jiná.

Můj vnitřní postoj k tomu je ten, že bych si raději koupil menší boty, než seděl v hadích kopytech v cizí, probzděný sedačce... To však pro danou věc rozhodné není. Rozhodné je, že jsou dva světy, které se neprolínají.
13. 10. 2010 14:10
Re: Ojetinka
nemá to význam, prostě nechceš vidět realitu a furt tady cpeš svoji teorii o ideální světě kde se kupují jen nová auta...
13. 10. 2010 14:40
Re: Ojetinka
Realitu vnímám stejně silně jako ty. Koneckonců, pravděpodobně se domníváš, že lidé, jezdící v menších autech než v Mondeu nemají rodiny...
13. 10. 2010 15:12
Re: Ojetinka
ano, bohužel to vídám dnes a denně - Fabie sedící na zadku, kufr napakovanej až po strop, ještě nějaký bágly mezi dětma na zadních sedačkách. Ok, měli novou Fabku se zárukou, jenže za stejnou cenu mohli mít třeba 3letého Focuse a mohli cestovat jako lidi.

Kdybych si za 200tis měl teď kupovat auto na ježdění do práce, vzal bych klidně nějakou Fabku předváděčku (teda spíš něco jiného, Fabku nemusím) a je vystaráno. Ale úkol zní jinak...
Avatar - iudex
13. 10. 2010 15:16
Re: Ojetinka
...a zúfalo zavýjajúci R3, márne sa snažiaci na štvorke zdolať trojpercentné stúpanie. >:-[]
13. 10. 2010 15:17
Re: Ojetinka
Co jako má znamenat ten tebou zde opakovaně skloňovaný termín - "předváděčku:? Co tím sleduješ? Tím jako myslíš, že se s ní budeš na silnicích předvádět, že je nová a to, že ty nemáš zapotřebí?
13. 10. 2010 15:32
Re: Ojetinka
že se právě ty ptáš na tu předváděčku >:-[]
Avatar - iudex
13. 10. 2010 13:52
Re: Ojetinka
S týmto sa pre zmenu stotožňujem: mladá rodina, t.j. tá voziaca vzadu max. dve malé deti strednú triedu reálne nepotrebuje. Priestor vpredu je +/- rovnaký, kufor tiež a nejaký centimetrový deficit na zadných sedadlách päťročný šuhaj nepocíti.
Teda Octavia je pre mladú rodinu fajn (aj pre stavbu, mechy cementu a pod. ;-) ).
13. 10. 2010 13:54
Re: Ojetinka
pre mladu rodinu (hlavne ak uz nevozis kocik,ale max. 1 golfak) staci a kratky megane, golf a podobne
Avatar - T613
13. 10. 2010 14:00
Re: Ojetinka
ber to tak, že se třeba Kuko rozdal a očekává příchod dvojčat. :-)
Avatar - iudex
13. 10. 2010 14:03
Re: Ojetinka
Som informovaný. ;-) BTW dve deti sa do auta nižšej strednej vzadu nezmestia? A do 580 l kufru Octavie vlezie i kočík doubledecker. >:D
13. 10. 2010 14:16
Re: Ojetinka
všetko beriem, ale zabúdate na jedno špecifikum domáceho trhu (ČR/SR) - Oktávka v zrovnatelnej výbave (nehovoriac o motorizácii, to by bol asi aj problém porovnať) bude cenovo na úrovni tej strednej triedy, ak nie drahšia. K tomu vyššie riziko krádeže, a zhoršenie susedských vzťahov (nas..im celú ulicu >:-[] )
Avatar - iudex
13. 10. 2010 14:53
Re: Ojetinka
No pri liftbacku Octavia nemá konkurenciu. Pri kombi sa Ti obzor pekne rozširuje.
Ja osobne by som tiež uprednostnil nové, stačila by nižšia stredná bez extra výbavy. Keď sa ale nedá, tak sa nedá. Problém s ojazdenými je o.i. v tom, že tie 3-4 ročné autá sa kupovali za úplne iné ceny, ako sú teraz a predávajúci to akosi nechcú pochopiť a pýtajú nereálne peniaze. Jeden príklad z praxe: v dedičskom konaní znalec ocenil hodnotu takmer novej Fiesty, kúpenej za 350t na 300t, pričom v tej dobe bola už Fiesta v akcii za 299t. Nová.
13. 10. 2010 15:09
Re: Ojetinka
tak ono sa tie ceny proti napr. 2-3 rokom dozadu pohli všade. Veď napr. čo som dal za nového Megoše v social edition - teraz by som mal Grandtour s 1.4TCE! Radšej ani nemyslieť! :*)
Avatar - iudex
13. 10. 2010 15:12
Re: Ojetinka
Poznám. V deň, keď som doviezol auto domov mi volal predajca z inej predajne, že je naň ďalšia x-tisícová zľava. 8-s
Avatar - T613
13. 10. 2010 14:21
Re: Ojetinka
jestli si dobře pamatuju, tak Kuko má ještě labradora. Takže odtud zřejmě pramení touha po širokém kufru
13. 10. 2010 14:38
Re: Ojetinka
Boxera, boxera!

Teda jako psa, ne pod kapotou ;-)
Avatar - T613
13. 10. 2010 14:45
Re: Ojetinka
boxera mají tady jiní.. a bijí se zde za své svaté ideály (internetové) ;-) >:D
13. 10. 2010 14:54
Re: Ojetinka
já jim samozřejmě fandím :yes: >:-[]
Avatar - iudex
13. 10. 2010 14:53
Re: Ojetinka
Pieskový? Žíhaný? Alebo nebodaj biely?
Avatar - iudex
13. 10. 2010 14:59
Re: Ojetinka
A Ty že máš psa? Nevidel si bieleho boxera? [odkaz]
Avatar - T613
13. 10. 2010 17:09
Re: Ojetinka
přiznám se, že ho neznám. :*)
Ale bude to tím, že jsem na psy, a ne sražené čokly >:-[]
13. 10. 2010 15:03
Re: Ojetinka
ano, poslední dobou velice populární. Čistě bílí je velice raritní, spíš mají alespoň pár černých znaků (monokl, fleky na krku, podobně jako třeba francouzští buldočci)

Podle původních standardů se tahle barevná varianta brala jako nežádoucí abnormalita, a štěňata se měla utratit, nebo minimálně se neměla připouštět do dalšího chovu. Jsou to v podstatě albíni a jsou více náchylní k různých nemocem (často jsou třeba i na jedno/obě oči slepý).

Na regulérních výstavách se tuším stále nepovolují (alespoň já tam žádného nikdy neviděl), ale na různých free výstavách je to OK.

Ve vrhu, v kterém byl náš trhač, byl taky jeden bílý fešák. Ale pár dní po narození uhynul. Chovatel nám pak vyprávěl, že o něj byl největší zájem a chtěli mu dát i několikrát větší sumu než za standardní zbarvení.
Avatar - iudex
13. 10. 2010 15:10
Re: Ojetinka
No u nás stále trvá móda ridgebackov a najnovšie Jack Russel teriérov. Keď už budem mať záhradu viac zdevastovanú deťmi a bude mi to jedno, kúpim kanadského bieleho ovčiaka.
13. 10. 2010 15:30
Re: Ojetinka
je to tu podobné :-)

ako vyzerá ten biely vlčiak - lebo u nás teraz majú niekoľko psov, ktorý vyzerajú ako klasický nemecký vlčiak, ale sú snehovobiely. Može byť?
Avatar - iudex
13. 10. 2010 15:44
Re: Ojetinka
Áno, to bude on. Viď: [odkaz]
13. 10. 2010 15:51
Re: Ojetinka
bingo :yes:

stretávám min. 2 stěňatá, asi z nejaké jarného vrhu, takže už sú celkom velké. Som ani nevedel, že je takéto plemeno :yes:
13. 10. 2010 14:56
Re: Ojetinka
Pieskový (alebo teda odborne zlatý) + niekolko menších bielych znakov (čelo hrude, brucho, niektoré prsty). Uši normálne, chvost ešte podla starých zvykov krátky :yes:
Avatar - T613
13. 10. 2010 14:57
Re: Ojetinka
touha po širokém kufru vysvětlena. Velkého psa a hluboký kočárek do nižší střední nenarveš :-)
13. 10. 2010 15:04
Re: Ojetinka
tak možná do Oktávky a Meganu by se to i vlezlo, ale já raději fakt kufr i když objemově menší, ale ať je široký a dlouhý
Avatar - T613
13. 10. 2010 17:12
Re: Ojetinka
kočárek+bágly+boxer do Megana nebo Octavky? To je jak maturita s balením věcí do Š120 :-)
Avatar - iudex
13. 10. 2010 15:01
Re: Ojetinka
Ja keď vidím dlhochvostých rottweilerov, boxerov či dobermanov, stále si na to nemôžem zvyknúť. Vyzerajú tak...nečistokrvne. ;-\
13. 10. 2010 15:05
Re: Ojetinka
mám to podobne. Našťastie nesúťažíme, takže možeme mať krátky :yes:
13. 10. 2010 14:17
Re: Ojetinka
Téma je jasné - auto za cca 200 tisíc, rodina. V Česku není jiné (racionální) řešení, než Octavia TOUR. Rozumnej člověk by do ničeho jiného ani nešel. Diskuze o tom, jestli by to snad raději nechtělo sedmiletého Porsche Cayenne ze tří áček nechávám bez hlubšího povšimnutí, neb jinak se to tu opět zvrhne jen směrem k plakátovým snům o (plakátovém) životě.

Už jen to zadání - nemám peníze, mám rodinu a tedy sháním olítaný kombi ze střední třídy... neskutečné.
13. 10. 2010 14:29
Re: Ojetinka
co jen na tom zadání neskutečné?

Mám si raději koupit nabušenou krátkou Fabii s TSI a multidotem na splátky, pak bude jezdit autobusem protože nemám na benzin a když někam budu potřebovat vzít rodinu, tak první polovina (žena a dítě) půjde v první jízdě a druhá polovina (pes a zavazadla) ve druhé?

zatím tady dnes předvádíš trapné machrování z idealistické pozice alá všichni máme peněz jak šlupek, ale reálnou alternativu jsem zatím od tebe nečetl.

Takže, ukaž že se frajere, Lambo s 10mega na kontě bych si taky uměl vybrat, ale úkol zní jasně:

máš rodinu - žena, 1 (možná 2) dítě (batole), pes (středně velký) 40kg.
provozní profil - delší trasy 300-700km, občas něco kratšího, ale ne na denní dojíždění do práce
rozpočet -200tis. fix, žádné další splátky, žádné další půjčky.
preference - bezpečnost, pohodlí, normální výbava

teším se na tvoje návrhy.
13. 10. 2010 15:12
Re: Ojetinka
Nechci ti kazit odpoledne, ale to machrování tu předvádíš jenom ty. Ti co nemachrují a mají bohužel jen těch 200 litrů, ti usadí tebou definovanou rodinu (1 dítě batole, 1 pes) do auta o dvě třídy menšího, než o kterém nahoře fantazíruješ ty. A octavia pak je pro takové lidí ob-rov-ským autem.
13. 10. 2010 15:25
Re: Ojetinka
já mám svoji rodinu rád ;-)
13. 10. 2010 15:34
Re: Ojetinka
To jistě každý, kuko.
13. 10. 2010 15:44
Re: Ojetinka
no nevím, nacpat rodinu do malé Fabie, protože je nová, a každých 20km jim opakovat, že sedí ve standardním rodinném voze moc o lásce k bližnímu svému teda nesvědčí.... ;-\
13. 10. 2010 14:31
Re: Ojetinka
To je drsne, ze, jak si nekdo zalozi rodinu a neni jeste ani sam poradne zajisteny :-O

Ja takove jednani nechapu...
13. 10. 2010 14:36
Re: Ojetinka
a mám i hypotéku!

To je dneska svět co? Mladí dneska ještě ani nepostaví/nekoupí za hotové barák 3 auta a už mají děti, berou si hypotéky, leasing...
13. 10. 2010 14:38
Re: Ojetinka
A to ti pripada v poradku?
13. 10. 2010 14:51
Re: Ojetinka
a tobě připadá v pořádku realitní trh deformovaný x-lety regulovaného nájemného?

nebo myslíš, že v Reichu, nebo v GB si člověk z prvního platu koupí barák, z druhé Oktávku v kombíku, pak z dalších 3 vychová děti, a z dalšího si koupí Jaga pro radost?

já nedělám do státních zakázek, takže živořím a musím kupovat auto po někom, kdo do těch státních zakázek zjevně dělá >:-[]
13. 10. 2010 15:01
Re: Ojetinka
Proc z jednoho platu?
Je snad takovy problem setrit deset let (od 17ti do 27ti) pet tisic mesicne?
Samozrejme 3 ve dvaceti, pak kolem tech peti v petadvaceti a pred tricitkou uz 6-7 tisic. Je to problem pro cloveka, ktery je zdravy, umi slusne mluvit, cist, psat a pocitat?
Je, ja vim.
Vsecko je treba mit ihned, okamzite a za kazdou cenu! Hlavne necekat.
Hypoteka - gratuluji... To je to reseni.

Jestli zivoris, tak vez, kuko, ze to neni vina systemu, ale jen a jen tvoje.
Bazaroveho kovboje pak ze sebe delas analogicky taky jen ty sam.

A pokud to nechapes i s tim, co mas uz za sebou a co jeste (mnohokrat vice) pred sebou, pak doufej, ze na to prijdes co nejdrive a budes mit sanci se z toho bahna vyhrabat.
13. 10. 2010 15:23
Re: Ojetinka
ty seš hezky odtržený od reality, nevím jestli ti mám závidět, nebo tě o ní informovat...

Do těch 30ti, co budu jakože šetřit velký peníze, budu bydlet kde? Doma u rodičů zadarmo, ale na sociálce, nebo půjdu za prací a pak musím platit tržní nájem?

Vem si průměrný plat v republice, ne vem si ho v Praze, ať to máme speficický. A porovnej s cenami nemovitostí. Ještě stále si myslíš, že za 10 let si na to našetříš?

Nebo to bereš z pohledu Top Manažera, nebo majitele zaběhnuté firmy, případně majitele zaběhnuté živnosti na kšeftování s DPH? pak se to samozřejmě trošku odlišuje.

Bazarového kovboje ze sebe budu dělat, protože je to stav vyplývající z mojí momentální situace. Samozřejmě až na to znova budu mít, tak si koupím funglovku ;-)
13. 10. 2010 19:39
Re: Ojetinka
ked budes setrit 10 rokov po 5000 mesacne, tak bude mat sotva na 1izbovy byt vo vacsiom meste a kludne sa vzhladom na stav realitneho trhu moze stat, ze za rok nenasetris ani na rast ceny daneho bytu. Hypoteku ma velke mnozstvo ludi a nezivoria. Ak by mal tvoj postoj kazdy, tak o dve generacie vyhynieme, lebo vacsina si nemoze dovolit polozit 100k € za trojizbovy byt na drevo. Unika ti realita.
13. 10. 2010 19:46
Re: Ojetinka
definuj poriadne zaisteni pre zalozenie rodiny
7. 4. 2011 13:49
Re: Ojetinka
octavia tour není za 200 ale za 269900,provedení v základní výbavě s nedostatečným motorem na rodinné kombi 1.4,při naložení to prostě nejede a teď mě zajímá v čem bude ojeté auto za 200 horší než octavia tour?prosím o odpoveď bez keců ale jasný fakta v čem bude daný auto horší
13. 10. 2010 12:10
Re: Ojetinka
jo a v rámci rodiny se většinou vraky neprodávají. Ledaže bys žil v nějaké deformované rodině ;-)

Vrak jde do bazaru, v rámci normální rodiny se jedná mezi jejími členy slušně, a taky k autům se normální příslušník normální rodiny chová slušně. ;-)
13. 10. 2010 12:22
Re: Ojetinka
Kup Oktávku ta je prej bezúdržbová a ve stříbrnné metle vypadá fantasticky jako z jinýho světa! A až soused uslyší to drnčení TDI PD tak pukne závistí >:D
teď vážně...máš nějakej užší výběr?
13. 10. 2010 12:39
Re: Ojetinka
právěže soused takovou oktávku má, stříbrný kombajn TDI PD a dokonce 4x4. Tady už prostě nezaválím >:-[]

užší výběr zatím obsahue 5-6 typů, ale je tam i pár náhradníků a manželka taky co týden příjde domů s hláškou " a ten XYZ je taky docela hezký auto", takže se to může ještě zvrtnout. >:D
Avatar - T613
13. 10. 2010 13:39
Re: deset sem, deset tam.. na internetu já na to mám!
o jakých typech uvažuješ?
13. 10. 2010 13:31
Re: deset sem, deset tam.. na internetu já na to mám!
To já chápu, nechápu ovšem to tvé sdělení o tom PRODEJI v rámci rodiny. Osobně jsem svým rodičům jejich aktuální auto koupil (funglovku, abys mě nenachytával) a neumím si tedy představit, že bych jim auto mohl prodat... Nebo jako, že bych manželce prodal svoje olítaný auto? >:D Hele... to není špatnej nápad. Za trest... >:-[]
13. 10. 2010 13:43
Re: deset sem, deset tam.. na internetu já na to mám!
rodina má i jiné členy než rodiče a manželku.

Co třeba švagr, bratranec, strýc? ;-)

ne všichni rodiče mají takového šikulu, co jim kupuje funglovky
:-)
13. 10. 2010 14:01
Re: deset sem, deset tam.. na internetu já na to mám!
Dostali jsme to k teoretické otázce, zda je "společensky" únosné koupit si olítaný vůz od bratrance či sestřenice. Můj názor asi tušíš - PRÁVĚ to je vyloučeno ze své podstaty. Uznávám ovšem, že jsou i tací, kteří se na tohle mohou dívat jinak.

P.S. Tohle téma nechci snad ani raději uchopovat, naráží to na mé vnitřní přesvědčení, na životní styl, na nejhlubší úvahy o majetkových (rodinných) vztazích... Raději budu psát pod prodeji subkompaktů. Popravdě jsem tím vlastně až šokován... :-(
13. 10. 2010 14:33
Re: deset sem, deset tam.. na internetu já na to mám!
v tvé rodině je zjevně něco v nepořádku ;-\
13. 10. 2010 14:38
Re: deset sem, deset tam.. na internetu já na to mám!
Myslíš jako z toho důvodu, že si mezi sebou neprodáváme vylítaná auta?... 8-s >:D
13. 10. 2010 14:48
Re: deset sem, deset tam.. na internetu já na to mám!
podle toho, jak o těch autech píšeš, že jsou vylítané, se ani nedivím, že to tvoje nikdo nechce :-!
Avatar - T613
13. 10. 2010 14:49
Re: deset sem, deset tam.. na internetu já na to mám!
doufejme, že GTI nikdy svá auta neprodává a odváží ho do sběrny, kde dostane max.2,50Kč za kilo >:D
13. 10. 2010 15:01
Re: deset sem, deset tam.. na internetu já na to mám!
Těžko bych mohl své ojeté auto nabídnout k prodeji bráchovi, to bych napřed sám sebe pověsil na klepadlo. Koneckonců, těžko se věří, že taková praxe je vůbec možná mezi lidmi s mozkem.
Avatar - T613
13. 10. 2010 17:15
Re: deset sem, deset tam.. na internetu já na to mám!
Já mluvil obecně.. takže doufám, že se nesnížíš a ten svůj vrak nedáš do frcu, ale necháš ho jako správný drzek sešrotovat! >:D
13. 10. 2010 15:03
Re: deset sem, deset tam.. na internetu já na to mám!
Problém není v tom, že by ta auta nikdo nikdy nechtěl, problém, o kterém píšeme spočívá přece v tom, že já si neumím představit, že bych v rodině auto prodával. Takové auto se snad věnuje ne? Nebo si snad hrajete v rodině mezi sebou na velkej byznys?
13. 10. 2010 15:16
Re: deset sem, deset tam.. na internetu já na to mám!
chápu že podle nicku těžko odhadnout příjmení, ale napovím ti - Onassis to není ;-)
13. 10. 2010 15:29
Re: deset sem, deset tam.. na internetu já na to mám!
Tohle ti tu určitě věří každý... :-)
13. 10. 2010 15:40
Re: deset sem, deset tam.. na internetu já na to mám!
:-)
13. 10. 2010 18:50
Re: deset sem, deset tam.. na internetu já na to mám!
Já osobně zažil případ, kdy si v rámci rodiny prodali vrak a ještě chtěli abychom jim ho "firemně" ocenili. Protože pak by nehrozilo, že bude cena zkreslená >:D ..... právě proto, že je to v rámci rodiny, tak by si přece neprodávali nic špatného že ?? >:D z druhé strany : viděl jsem pána, který nalil do fabie 15.000,- na opravách protože to prodával švagrovi a neprodá mu přece šunku. Taky nepochopitelné.
13. 10. 2010 20:17
Re: deset sem, deset tam.. na internetu já na to mám!
ten první případ snad ani nebudu komentovat, to není normálně fungující rodine, alespoň ne tak jak to vnímám já.

u nás to funguje podobně tomu druhému případu - slušnost a důvěra. Stejně tak se známými - nezahodím přece dlouholeté přátelství kvůli např. vadnému čerpadlu že? ;-)
13. 10. 2010 20:49
Re: deset sem, deset tam.. na internetu já na to mám!
OK. nicméně já tím myslel prostý fakt, že když prodávám ojetinu (jakoukoliv) asi ji neprodávám proto, že by to auto bylo úplně OK. Samozřejmně až na vyjímky (viz. mnou popisované případy). Prostě jde o to, když koupím starší auto, měl bych automaticky počítat s tím, že dám cca 10% z ceny, kterou jsem zaplatil do servisu, abych jezdil bezpečně. Pokud tedy nekupuju služebák pro 3letech provozu, náhodou zrovna po rozvodech a tlumičích >:D
13. 10. 2010 21:04
Re: deset sem, deset tam.. na internetu já na to mám!
samozřejmě, s počáteční investicí do ojetiny každý rozumný člověk počítá. Trefit perfektní kus bez nutnosti investovat je jak trefit Sportku.

Já třeba budu auto prodávat proto, že prostě potřebuji kombíka, sedan je fakt nepraktický. Auto nemá žádné vady, samozřejmě už na něm nebudu dělat nějaké předepsané výměny které by mě čekaly +/- v době prodeje, ale jinak plně funkční. Být to kombi, neprodávám :'-(
13. 10. 2010 14:36
ZEMĚKOULE ZA 200
Opět se to tu zvrhává k nesmyslům o tom, že mám jen padesát táců a ovšem budu králem ulice v mercedesu z roku... osmdesát pět.

Nahoře Kuko nastolil zdejší evergreenové, plakátové zadání - 200 tisíc, velká rodina, nutnost kombíka ze střední třídy.

Už jen to zadání je zcela nesmyslné , neb jednotlivosti v něm se ze své podstaty vylujučí. Buďto mám rodinu a prachy a pak jezdím ve středení třídě, nebo nemám prachy ani rodinu, pak nepotřebuju střední třídu, nebo mám sice rodinu, ale nemám prachy, potom ovšem nemohu jezdit ve střední třídě.

Korunu všemu (jako vždy zde) pak dodává arogantní, přezíravý pohled na Octavii. Ano, ten co nemá peníze, ten sice ohrnuje nos nad Octavií avšak bohorovně shání auto o třídu větší...

tedy závěr -

1 - nemáš-li peníze, nedělej si rodinu
2- máš-li rodinu, dělej peníze
3. neumíš-li dělat peníze, nesháněj si střední kombi
4 - chceš li střední kombi, sežeň si k němu prachy a rodinu.
5. máš-li střední kombi, sežeň si k němu rodinu.

Uznávám, je ještě jedno řešení - za těch dvěstě si koupit pětkovou sierru, bratru z roku... 1991. Co tomu řekne tvoje rodina si ale domysli sám... osobně bych tě nepustil ani na první schod.

Závěr - jediné možné, nejlepší a nejvýhodnější řešení daného problému spočívá v tom, vyžebrat někde sto tisíc a koupit si OCTAVII TOUR. Chytrej to ví, ti ostatní oblejzaj bazarové ploty.
Rozbalit vlákno
24
13. 10. 2010 14:46
Re: ZEMĚKOULE ZA 200
hezký blábol >:D

zkusím si vyžebrat někde těch sto tisíc, ale za to už mám nějakou předváděčku Volvo. Nemáš pro mě nějaký tip? >:-[]
13. 10. 2010 14:56
Re: ZEMĚKOULE ZA 200
Třeba by ti mohl půjčit bratranec, když se tak ve vaší rodině máte rádi, že si mezi sebou svá olítaná auta prodáváte.

Tip na Volvo pro tebe mám. Běž do prodejny, vyžádej si ceník a katalog, auto si vyber, zaplať a oni to ho za kvartál dodají. Dělá to takhle poměrně dost lidí. Proč zrovna ty jsi výjimkou, na to se neptej mně, odpověď nalezneš u sebe v nočním stolku.

Nahoře jsi napsal zcela nesmyslné zadání. Text sice snese mnohé, no, životní realita těch co mají rodinu a nemají peníze je jinde, jestli tě to tedy alespoň trochu zajímá.

Příště už to tu rozpal za těch dvě stě naplno, třeba taková á osma, tam by mohla ta rodina mít natažený nohy komplet. Jakýpak troškaření ve střední třídě...
13. 10. 2010 15:04
Re: ZEMĚKOULE ZA 200
...samozrejme fdyzlu, at ta AOsma moc nezere ;-) :yes:
13. 10. 2010 15:13
Re: ZEMĚKOULE ZA 200
Hergot,na to jsem zapomněl... :-)
13. 10. 2010 15:39
Re: ZEMĚKOULE ZA 200
ale 4.2V8 bude levnější...

sakra, to je dilema >:-[]
13. 10. 2010 15:15
Re: ZEMĚKOULE ZA 200
vidím, že tys to už zase rozpálil

tak jen pal pal, my se dobře bavíme :yes: :-)
13. 10. 2010 15:21
Re: ZEMĚKOULE ZA 200
Také se dobře bavím, to je snad jasné. Zejména, když tu fantazírujeme o tom, že rodina s batoletem která má dvěstětísíc korun "musí" mít přece středního kombíka... >:D Kukova brnkačka... >:-[] :yes:

Příště nemixuj sny s realitou dvěstětisícovejch kovbojů...
13. 10. 2010 15:37
Re: ZEMĚKOULE ZA 200
zatím jsi mi neodpověděl na jednoduchý dotaz výše, jak chceš narvat rodinu + bagáž do tvé vysněné Fabie aby tě zárověň sociálka neobvinila z týraní manželky/dítěte a veterinární správa z týraní zvířete?

A jestli to zvládneš, bez zbytečných blábolů kolem o nějakém Tourovi, který je jen o 100 tis výše (nebo o 50% výše od finančního limitu v zadání, alias stojí o polovinu víc, neboli prostě na něj nemáš LOVE, peníze ani denga), překvapíš myslíš nejen mě :yes:
13. 10. 2010 20:06
Re: ZEMĚKOULE ZA 200
OCTAVIA TOUR tě vyjde na cca stovku jako akontaci a pět tisíc měsíčně na splátce. Pokud nemá ten kovboj ani na tohle, nemá co pohledávat v garáži, to se na mne nezlob.
13. 10. 2010 20:19
Re: ZEMĚKOULE ZA 200
LSD? hašiš? koks?

to je fuk, ale máš dobrý matroš :yes:
13. 10. 2010 20:37
Re: ZEMĚKOULE ZA 200
Pokud uvažuješ témto směrem, pak ano, jako drogový dealer by sis na toho Passata vydělal poměrně rychle. Stejně rychle bys ovšem pak na něho vzpomínal za zamřížovaným oknem...
13. 10. 2010 21:01
Re: ZEMĚKOULE ZA 200
právě jsem ve správách pochytil, že Jestřábi (policejní Apoštolové) nafasujou pár mega na benzin, aby konečně mohli vyjet z parkoviště a honit zlé piráty, kteří ohružují sebe sama při rychlosti 155km/h po prázdné dálnici >:-[]

Kdyby raději hlídali dodržování bezpečné vzdálenosti - minulý pátek jsem jel do Bratislavy. Na D1 bouračka, takže se to semklo, pravý pruh kamiony+pomalejší auta 120-130km, levý rychlejší 130-140km. Přede mnou asi 30 aut (dál jsem nedohlíd) takže držíme vzdálenosti a jedeme. A každých cca 5 minut někdo na mým kufru, pomalu mi vybírá SPZtku, pak bliká. Stáhnu se doprava, expert dojede k dalšímu a začíná show znova... já tohle fakt nepochopím ;-\
13. 10. 2010 21:12
Re: ZEMĚKOULE ZA 200
To jsou nekultivovaní šoféři, časem se to bude lepšit, ale trvá to...
13. 10. 2010 21:39
Re: ZEMĚKOULE ZA 200
to jsou prasata! jestli se chtějí vybourat ať to napálí do stromu na opuštěné silnici, ale takhle ohrožují x-lidí kolem. Stačí aby do mě v té rychlosti jemně ťuknul, já dostanu smyk, beru sebou ty z vedlejšího pruhu, ty další a další...

ušetřit 5-10 min. cestou do Brna mi za takové prasení fakt nestojí :no:
13. 10. 2010 21:47
Re: ZEMĚKOULE ZA 200
Tak tak. Na vola se da narazit dekoliv, ale u nas je jich porad jeste dost...
7. 4. 2011 14:12
Re: ZEMĚKOULE ZA 200
když je taková situace tak ani těch 5minut to na celý trase nedá..
13. 10. 2010 15:31
Re: ZEMĚKOULE ZA 200
výborně kup si novýho golfa at máš v čem onanovat
víc hejlů jako ty budou levnější ojetiny :yes:
13. 10. 2010 15:37
Re: ZEMĚKOULE ZA 200
GTI na toto ti odpovím otázkou. Co má dělat člověk s rodinou, která se prostě nevejde do nového vozu, který odpovídá finanční situaci dané rodiny ? (realita odpovídající při střízlivém odhadu 40% rodin).
13. 10. 2010 17:42
Re: ZEMĚKOULE ZA 200
jednoduše nemá poslouchat hraběcí rady nějakého hejhuly a koupit na co má podle stavu ne podle značky čistě pro funkčnost prostě ojetinu
je to lepší než nezodpovědně zadlužit rodinu kvůli pitomostem jako vůně interiéru a zajíždění motoru což jsou hodnoty pro postpubertální honibrky kterým ještě * utírá maminka ;-)
13. 10. 2010 20:05
Re: ZEMĚKOULE ZA 200
Dole to podrobně rozebírám. Ve zkratce - OCTAVIA TOUR, OCTAVIA TOUR, OCTAVIA TOUR. Lidi, kteří si nezodpovědně pořídili rodinu, děti a čokla, a nemají ani na na novou octavii tour, mají jezdit vlakem. To bych považoval za přiměřené, důstojné a jediné možné a správné řešení.
13. 10. 2010 20:22
Re: ZEMĚKOULE ZA 200
tak už to trošku přeháníš. Srandičky sem srandičky tam, ale o mně a mojí rodině víš velký kulový, tak ti doporučuji mírnit tón

:no:

o důstojnosti si po těchto zblitcích můžeš vyprávět maximálně nějakým svým parťákům v putice kam chodíš vwopruzovat
13. 10. 2010 20:34
Re: ZEMĚKOULE ZA 200
O tvé rodině jsem tu nenapsal nikde ani slovo. Asi jsi z dnešní diskuze volaký zmetený...
13. 10. 2010 20:52
Re: ZEMĚKOULE ZA 200
zmetený jseš hlavně ty, a bohužel mi to jako diskuze nepříjde. Člověk nastolí téma a někdo pořád točí to svoje dokola, a bohužel to s tou témou vůbec nesouvisí...
13. 10. 2010 21:10
Re: ZEMĚKOULE ZA 200
Dokola točíš ty. Rodina, čokl, střední třída a dvě stě tyček, to není téma, to se nezlob, to je něco úplně jiného.
13. 10. 2010 15:30
kdo kupuje ojetinu
a kouká na stav tachometru je blbec
chtěl jsem to napsat jinak ale bohužel to jinak napsat nelze ;-)
Rozbalit vlákno
4
Avatar - iudex
13. 10. 2010 15:49
Re: kdo kupuje ojetinu
To ako by si napísal, že kto kupuje mäso a verí dátumu jeho výroby na obale, je blbec.
P.S. slovník ani správanie aristokrata teda nemáš. ;-)
13. 10. 2010 16:07
Re: kdo kupuje ojetinu
lenže kým tachometre stáčajú aby ukazovali menej, maso updatujú aby ukazovalo viac >:D
Avatar - T613
13. 10. 2010 17:17
Re: kdo kupuje ojetinu
>:D :yes:
Avatar - Ricardo
13. 10. 2010 16:24
Re: kdo kupuje ojetinu
Tak to je dost kulhavý příklad - datum výroby masa můžeš srovnávat s datem výroby auta (VIN)
13. 10. 2010 18:28
Diskuzi nemá cenu číst !!
Zase oblíbený článek.....včera jsem měl zákazníka, který přišel na Octavii z roku 97 za cenu 79.000,- s tachometrem 77.000km. Auto k nám dal do komisního prodeje nějaký majitel a naše firma zjistila z historie vozu ELSA že auto má cca 300.000km najeto. Majitel tvrdí, že to takto koupil, takže je to tvrzení proti tvrzení. No nic, ale zájemce nechce pochopit, že 13let staré auto při průměrném nájezdu 20.000km ročně (benzín) bude mít najeto cca 300tis.km.....říká, až tu budete mít nějakou Octavii se 100tis.km dejte mi vědět, chci za ni dát do 100.000,- . Já myslím, třeba po nějakém důchodci......Tak co ??? Přátelé, zákazníci, VY CHCETE BÝT KLAMÁNI !!!
Rozbalit vlákno
1
13. 10. 2010 20:24
Re: Diskuzi nemá cenu číst !!
přesně tak. Stáčení se nedělá z plezíru, ale protože lidi prostě chtějí být klamáni.
13. 10. 2010 19:59
GARÁŽOVÝ MANUÁL
Celá ta diskuzní smršť dnes počala neuváženou větou kolegy Kuky, když nastolil teoretický problém. Zadání zní - mladá rodina s jedním batoletem a čoklem. Podle kuky je optimálním vozem této rodiny, potácející se majetkově v možnosti investovat do auta maximálně dvě stě tisíc korun vůz ze třídy... střední třída (variace kombi), tedy například Passat variant či Mondeo kombi.

Samozřejmě jsme si přečetli arogantní příspěvky na margo Octávie (tedy jaksi nedůstojného auta pro uvedenou rodinu...)

Dnes tu plakátové orgie zažily velkej švorcáckej mejdan. Abychom to vrátili do důstojného světa, do důstojného života dospělých lidí, napišme si poměrně jednoduchý, přehledný garážový manuál.

Napřed tedy něco pro ty co uvažujou o ženitbě
:
- vycházej ze zásady, že souložit umí každej ňouma, nasekat si děti koneckonců není ani tak velká fuška, fuška ovšem je ty děti, rodinu důstojně uživit.
- auto si pořizuj mimoděk, nemáš lí na střední novou třídu, ber kompakt, nemáš-li na nový kompakt, ber subkompakt, nemáš-li na nový subkompakt, ber minivůz.
- bazarovou močku považuj za životní rezignaci.
- na svých majetkových možnostech stav rodinu, obráceně to dělají nezodpovědní jedinci.
- Jsi-li mladý a zdravý je jenom na tobě, jak svou rodinu zajistíš, předstoupit před manželku s ošoupaným techničákem je nedůstojné jak tebe, tak tvé ženy.
- pokud tvoje manželka pracuje proto, že ty sám bys rodinu neuživil, doporuč jí, ať se s tebou rozvede. Zbytek života můžeš dožít na židli u nějakého výherního automatu.

Nyní se tedy vraťme k předmětnému dvou set tisícovému kovbojovi s rodinou a čoklem:

Bazar je tabu, to přenech svobodnejm a chudejm, tobě nezbývá, než být hrdým otcem. Jen tak na tebe bude hrdá i tvá rodina.

Pojem - "máme dvě stě tisíc" je pojmem nepatřícím do světa aut. S touhle almužnou je lepší si koupit v kůži vázanej jízdní řád českých drah. Přesto, i při takto malém rozpočtu je možné jezdit autem. Samozřejmě, že to nebude střední třída, nýbrž (přinejlepším) třída Nižší střední. Sto tisíc slož jako akontaci a zbytek (200 tisíc) do pořizovací ceny OCTAVIA TOUR doházej v měsíčních splátkách rozložených do cca pěti let, bratru tedy asi pět tisíc měsíčně. Budeš v octavii vypadat jako dospělej člověk.

Není-li hlava rodiny schopna splácet pět tisíc korun měsíčně (mladý, zdravý člověk) doporučuji pohovor s nějakým životním havarijním poradcem, případně, aby doma alespoň nebyl hlad, prodat toho čokla.

Přijmeme-li pracovně tézi o návštěvě bazaru, a to pod vlivem předmětných životních podmínek předmětné rodiny, pak je opět úvaha o středním kombíku zcela mimo mísu. Auto nelze přece koupit tak, že vyluxuju konto do dna. Ausgerechnet nějakou bazarovou herku. Nemohu přece zapomínat, že v autě má jezdit batole, a nemohu si dovolit nějaké technické kolapsy na cestě, haprující topení, či nedej bože nějaký technický defekt v podobě upadlého urezlého kola.

Bazarovou cestu tedy vylučuji z principu. Ta je možná leda tak u zmíněných svobodných hošíků, kteří vstupují do života a jimž tyhle bazarové koktejly bude okolí tolerovat s odkazem především na ten telecí věk. Nějak se na silnice prostě dostat musíš, a je pochopitelné, že když holt tě tvůj mistr nepovažuje za odborníka kalibru šéfa ČNB, že se k novému autu dostaneš až časem.

Tedy závěr - Holku parádně zajetou, auto ovšem nový, to si pak zajedeš sám. Obráceně je to na draka tak jako tak... ;-) :yes:
Rozbalit vlákno
5
13. 10. 2010 20:25
Re: GARÁŽOVÝ MANUÁL
hmm, zase žádnej tip co za těch 200tis koupit....
13. 10. 2010 20:35
Re: GARÁŽOVÝ MANUÁL
nevsimol som si v diskusii, ze by OII tour bola oznacena za nedostojnu pre mladu rodinu (resp. pre kohokolvek, ja osobne nedokazem prijat fl OII, takze ak by som vyberal , beriem toura). Faktom je to, ze ak ho dovybavis bezpecnostnymi prvkami (pytle, esp), tak cena presiahne 300k, co sa vyrazne vzdaluje limitu kuka.
Aj ked to asi nepochopis, ale nie kazde jazdene auto je bazarova močka...u nas v zamestnani si bezne kolegovia odkupuju vozidlo po 4 rokoch pouzivania (vozidlo je pridelene iba jednemu vodicovi, takze si beries sebou zabehnute vozidlo ) a davaju ich manzelkam na vozenie deti do skoly, na nakupy a podobne.

PS:blizsie k 200k vasich kreditov je megane generation, ktory v sucasnisti u vas kostuje 259k (ak sa dobre pamatam) a nie je to holobyt
13. 10. 2010 20:54
Re: GARÁŽOVÝ MANUÁL
Ano, Megane Generation je na 259k, ale za podobnú cenu máš aj Fabku s 1.2TSI s celkom solídnou výbavou. Takže ak by som hlaďal auto len pre seba, asi by som veru bral tú Fabku (prípadne Clio s 1.2TCE, aj keď teraz po F/L ;-\ )
13. 10. 2010 23:31
Re: GARÁŽOVÝ MANUÁL
"technický defekt v podobě upadlého urezlého kola">:D
člověče že ty si něco při psaní sem sypeš do čaje? to by vše vysvětlilo ;-)
a ty ostatní kecy na téma hrdost a ošoupaný techničák chachá jdi se léčit >:D
Avatar - Thomas89
13. 10. 2010 23:41
Re: GARÁŽOVÝ MANUÁL
taky mi připadá že si do toho čaje něco sype od začátku diskuze, samej kec kolem, ale nic konkrétního. ted nevím jestli si tu z nás dělá od začátku pr.del nebo to myslí vážně bez "sypání"...
13. 10. 2010 21:15
Mala shrnovacka
No tak se nam ta diskuse nejak rozjela a dovedeli jsme se par bezesporu prinosnych novinek:
- Poridit si rodinu, pak se zadluzit na desiky let a brecet ze nemam na auto je dnes moderni. :no:
- 200 tisic na karu je dobre tak na porizeni vraku a do teto ceny je uz pocitano i s jeho opravou. >:D
- 22cetilete ucho proste nesouhlasi s tim, ze nove je lepsi nez ojete. No, to je tim vekem...
- Auta je nejlepsi kupovat a prodavat v ramci rodiny. No ehm... Prinejmensim jednim slovem - zvlastni pristup. Jo, to jsou vlastne dve slova :-)
- Uzivatel T613 se priznal, ze = cituji: "Je na psy" >:D
Zde: [odkaz]
Tuto informaci snad radeji nebudu komentovat, na to mame jine stranky, ze? ;-)
Kazdopadne fajn diskuse takhle vprostred tydne :yes:
Rozbalit vlákno
12
Avatar - T613
13. 10. 2010 21:24
Re: Mala shrnovacka
ano, nejradši je mám, když jsou zakousnutí do rozkroku potulným šumařům :yes:
13. 10. 2010 21:26
Re: Mala shrnovacka
Celou dobu jsem premyslel, co s tebou neni v poradku... >:D :yes:
13. 10. 2010 21:36
Re: Mala shrnovacka
>:D Tak to je trefa, přímo na komoru >:D :yes:
Avatar - T613
13. 10. 2010 21:39
Re: Mala shrnovacka
Ale no tak.. to co jsi napsal je protimluv ;-)
13. 10. 2010 21:36
Re: Mala shrnovacka
sam si do diskusie prispel celkom vtipnymi prispevkami typu "budes setrit od 17 do 27 po 5000 na kupu bytu". Skus sa z internetu vratit do reality. Tebou nasporena suma ti bude stacit na dve drevenice z baumaxu a ich dovybavenie, ale nie na byt, pripadne dom vo vacsiom meste.
Skus si predstavit ludi (bude ti to divne, ale je ich vacsina), ktori maju na krku hypoteky a nezivoria, pretoze ked do toho sli, vedeli ci si to mozu,alebo nemozu dovolit (pripadne maju uver, ktory bez problemov splatia a este maju na mimoriadne vydavky slusnu rezervu).
13. 10. 2010 21:51
Re: Mala shrnovacka
Kyklope - co je na tom tak vtipneho? Je to realita. To ze tys to nezvlad a nevydrzel cekat neznamena, ze to nedokaze nikdo...
Ano, po te dobe budes mit cca 600 tisic, i kdyby "jen" pulmilion - to je porad dost na to, abys nemusel brat dluh na 30 let, pri jehoz neplaceni prijdes o strechu nad hlavou.
Pocitej a pak napis.
13. 10. 2010 22:05
Re: Mala shrnovacka
co si ve větším městě koupíš za 600tis? a asi si to budeš chtít i zařídit, že?

teda nevím co je lepší - platit někomu drahý nájem, a škulit na vlastní, nebo si pořídit rovnou vlastní na hypotéku. Ano banka ti to může sebrat, ale majitel u kterého si v nájmu tě taky může vyhodit, že?

Že ty si rentiér a proto tak bojuješ proti hypotékám >:-[]
13. 10. 2010 22:05
Re: Mala shrnovacka
to je mimo reality....600k vasich kreditov je cca 26000€. Staci to naozaj len na tie dve budy z baumaxu. Mimochodom pocital som a pred kupou byt som mal uspory, takze nemam dlh na plnu sumu a zarovem mam aj dostatocnu rezervu pre pripad neocakavanych vydavkov, pripadne stratu zamestnania a hypoteku sa nechystam splacat 30 rokov, ale postupne ju likvidujem.

K tvojmu sporeniu este raz len tolko, ze ak si zoberies akymi skokmi dokazli rast ceny bytov v obdobi pred krizou, tak by si za rok NENASETRIL ani na narast ceny (aj ked to boli extremy).

Takze znova sup do reality.
13. 10. 2010 23:54
Re: Mala shrnovacka
5000 po dobu deseti let na byt
tak to mluví samo za sebe >:D >:D >:D
13. 10. 2010 21:42
Re: Mala shrnovacka
další borec, co to v rodině zjevně nemá v pořádku....
13. 10. 2010 21:52
Re: Mala shrnovacka
Pravda. Moje mati nema ridicak >:D
13. 10. 2010 22:02
Re: Mala shrnovacka
a tys jí přesto prodal auto? styď se! >:-[]
13. 10. 2010 23:58
nový vs. ojetý
pánové zapomínáte na jednu věc
ve chvíli kdy do toho novýho jako hrdý majitel sednete a vyjedete z autosalonu tak se stává ojetým
když se o něj budete špatně starat stane se z novýho rychle rezavá plečka s upadlým kolem
jediná výhoda jsou možná "garanční" prohlídky v autorizovaných servisech ale jestli si myslíte že se tam o vašeho miláčka starají jak v bavlnce tak si to myslete >:D :yes:
Rozbalit vlákno
0