Tzn. že 25% z celkových prodejů Imprez připadá na sportovní verze WRX a WRX STi. No nebylo by na našich silnicích krásně, kdyby stejného poměru dosahovaly sportovní verze ostatních značek? :-)
Máš pocit, že je na našich cestách málo závodníkov? :-O
Dať podaktorým do rúk zdatnú techniku a na cestách je to hotová rally. Stupne víťazov by si takmer po každej jazde dosiahol po vjazde do garáže, a tí, až príliš bažiaci po prvom mieste, by asi dostali vence rovno v krematóriu. Ale inak by to bolo skutočne zaujímavejšie pre nás, ktorých niekedy už bolia VWoči z tej produkčnej šede ;-) Len široké vlastníctvo výkonných áut si vyžaduje trošku inú mentalitu ľudí, ako tú, ktorá sa stále viac prediera na povrch u nás...
Měl jsem na mysli hlavně to, že by to vypadalo na našich silnicích líp vzhledově. Navíc, když si koupíš auto za milion, tak si ho vážíš přece jen o "něco" víc, než když si koupíš 15 let olítaný báwo. A třeba konkrétně STi jsem na silnicích viděl dostkrát a že by s ním někdo vyváděl psí kusy, o tom nemůže být ani řeč ;-)
Áno, pochopil som to už pri prvom príspevku a viem, že si to vôbec nemyslel zle. Mne by sa to tiež vzhľadovo určite páčilo a som za to. Len mám skutočne obavu, že pri niektorých potenciálnych vlastníkoch by to chcelo najskôr absolvovať psychotesty. Tiež stretávam STi dosť často vďaka tomu, že ho v okolí zopár nadšencov vlastní, a niekedy som ich videl, slušne povedané, predvádzať sa v bežnej premávke. Je však pravda, že to boli, našťastie, zvládnuté manévre, jednoducho sú s tými autami zžití a vedomí si ich sily oproti tej šedi. To je opravdický náskok vďaka technike.
K tomu ti můžu napsat ( a ne jen v souvislosti s STI ), že právě tyto výkonná auta umožňují v provozu provádět v provozu ještě jiné manévry, na které jsou ostatní zvyklí. Při jízdě v pruzích na víceproudých komunikacích a speciálně na dálnicích máš možnost manévru i vpřed. S "běžným" vozem můžeš buď brzdit, nebo uhnout vlevo/vpravo. Zde máš navíc možnost bez problémů zrychlit, předjet, zařadit se, bez toho, aby někdo kvůli tobě musel brdit atd...
To je jasné. Len sa práve s Provocateurom zamýšľame, že cesty by boli živšie a krajšie, ak by i ostatní producenti dosahovali takýto pomer predaja bežných vs. športových verzií.
Celkem by mě zajímalo srovnat za uvedené období prodeje s Lancerem Evolution. A kolik z toho bylo pětikvaltu a kolik dvojspojek...Takový malý námět pro redakci :-)
Dnes jsem ji viděl. Na salóně u strejdy Freye. Stála tam sice v rohu a s cedulí "prodáno", ale byla černá, se zadečkem a s křidýlkem >:-[] . Oči hltaly tu krásu, srdce bušilo ostošest a já jen s přiblblým výrazem chodil do kola a pozoroval to dílo ze všech stran. Nejnádhernější jsou zadní partie, a to nejen nárazník a světla, ale hlavně celé napojení zádě na brutálně vytáhlé blatníky a zadní pár dveří. A to křídlo a ty 4 obří koncovky výfuků - to až uvidíte, spadne vám čelist a narovná ji až rána pěstí :-). Přední partie jsou relativně hodně faceliftované. Přední nárazník je sice exkluzivní, ale možná bych i řekl, že předfaceliftové STI ho mělo ještě exkluzivnější. Brutální je též pohled na kola a brzdy. Nejen, že jsou temně stříbrné 18ky parádní, ale co se skrývá za nimi - to je pecka. Obří brzdové kotouče a černě lakované mohutné třmeny. Třmeny jsou tak mohutné, že mezi nimi a paprsky kol jsou zhruba 2 mm místa!
Hlavní je ale celek: ten je prostě nádherný. Úchvatný. Geniální. Tohle auto na to na fotkách nevypadá (vlastnost každého Subaru - pozn. autora), ale je co se designu týče, jedním z nejhezčích aut, co jsme v posledních letech na vlastní oči viděl :-):yes:
Achjo, sub sti alebo mitsu evo, to su moje tajne tuzby. Taku karu bych chcel raz mat! Bohuzial zivot cloveka nuti presuvat priority inam. Takze zostava len snivat...
No a toto si hovori vacsina potencionalnych zakaznikov. Uvidime, ako dlho este Subaru bude zit v novom globalnom svete.
Minule som si uvedomil, ze najlepsie znacky odevneho sveta obliekaju iba 1% populacie. Podobne su aj lepsie telefony ako iPhone, alebo lepsi OS nez Windows, ale vacsina nepotrebuje alebo nemoze mat ten najlepsi produkt na trhu. Co to ale spavi s vyrobcom? Subaru uz preslo na hatchback, aby nalakalo viac zakaznikov. Logicky by radi znizili cenu, najdrahsi je ten ich pohon oproti konkurencii, ale keby odstranili fwd, tak je z toho iba dalsi Hyundai. Podla mna padne ako prvy boxer, pripadne ho bude predchadzat spojenie s inou automobilkou...
Pobavilo ma, davnejsie konstatovanie predstavitelov BMW, ze vacsina vodicov netusi, ze 1cka ma zadny pohon. Zom zvedavy, kolko vodicov tusi, ze tam ma fwd a boxer ;-\ (myslim normalne subaru, nie tieto sticka)
Vidíš to, na Justy jsem úplně zapomněl. To se prodává i u nás, ale na silnici jsem ho ještě nepotkal. Ale není se co divit, když v základu a litrovým motorem stojí o více jak 20 000 víc než novej Megane >:D
Tak pozor, nevím jak je to se současnou generací, ale dřív jsi mohl v USA narazit na Legacy s předním pohonem. Nevím, co za ňoumy to mohlo koupit, ale bohužel je to tak. Některé kousky se dostaly individuálním dovozem i k nám...ten kdo to koupil možná ani netuší, co má doma za klenot >:D
Do Evropy se dostaly (doufám) jen Imprezy 1,6 FWD první generace. Těch nebylo nejméně. Zbytek budou kusovky, pokud se sem vůbec něco takového dovezlo. A o novém Justy už řeč byla. I když jeho vzor Daihatsu Sirion se i nás prodává i s pohonem na všechna :-):yes:
Vidím, že fanoušci Subaru jsou také dokonale zmasírovaní reklamou na Symmetrical AWD. Ale stačí se podívat do oficiálního německého ceníku a uvidíš tam, že taková Impreza 1.5R se tam alternativně nabízí i v provedení FWD.
Souhlasím s Niccem, že by bylo zajímavé udělat vědomostní průzkum mezi majiteli normálních Subaru. Myslím, že bysme se nad výsledkem hodně divili. Konkrétně v Česku nepředpokládám, že by mnoho majitelů Subaru nevědělo, kterou nápravu maji hnanou (když se u nás nic jiného oficiálně nenabízí a z každé strany katalogu Subaru na vás křičí Symmetrical AWD), ale nedělám si žádné iluze o tom, kolik lidí umí vysvětlit rozdíl mezi Haldexem a Symmetrical AWD (potažmo, když, co převodovka to jiný systém 4x4). A se znalostí motorů Boxer si mezi Subaristy také tak jistý nejsem.
a) nemám potřebu projíždět "nečeské" ceníky - natož Německé (tak zaostalý trh, že tam nenabízí Forester 2,5XT :no: )
b) Subaru se nekupuje jako pozérské auto, natož jako auto vyjadřující jistý (domnělý) společenský status. Také se nekupuje moc často jako nákupní taška pro manželku. Tohle vše třeba o BMW 1 platí.
Souhlasím:
c) Nejspíš i hodně Subaristů nebude vědět, že Symetrical AWD neznamená rozložení výkonu 50:50, ale úplně něco jiného ;-\
A to jsou teda tihle neználkové ochotni investovat (proti konkurenci nemalé) peníze do Subaru jen tak pro nic za nic? :-O
Ale na druhou stranu s tím i trochu souhlasím. Subaru dělá v posledních letech víc a víc obyčejná mainstreamová auta pro masy, nemluvě o rapidním snížení cen. A na to už naláká i lidi, kterým je vše kolem Subaru šumák ;-\
Třeba ať nabízí Subaru třeba tříkolku, ale bavíme se o majitelích Subaru, kteří mají v Evropě v 99% pohon 4x4.
Schválně jsem udělal miniprůzkum se 4 ženami ve věku 22-30 let, kteří se o auta nijak zvlášť nezajímají, ani jedna nevlastní Subaru. Všechny správně odpověděli, že Subaru má pohon na 4 kola. To že mají motory boxer nevěděla žádná, ale to se dalo čekat, že ano. Takže dost pochybuju, že by majitelé na tom byli s vědomostmi o pohonu nějak špatně ;-)
Však také píšu, že kdyby výraznější procento lidí něvědělo, že Subaru jsou čtyřkolky, byla by to pro tuto značku hodně špatná vizitka. Vždyť na tom má postavený celý marketing! O čem, ale pochybuji, že většina majitelů přesně ví, co se skrývá pod Symmetrical AWD. Stejně tak sem si jistý, že majitelé Audi Quattro, MB 4Matic či VW 4Motion, většinou vůbec netuší jaký typ pohonu všech kol ve svém autě mají.
Jen bych chtěl upozornit, že FWD znamená Front Wheel Drive, tedy předokolku ;-) ... AWD jsou ta správná písmena :-)
Boxeru se nevzdají:
a) před nedávnem představili novou generaci 2 až 2,5 litru, která určitě musí minimálně dobrých 10 let sloužit na trhu, aby se dostatečně zaplatila
b) jelikož je "Symetrical AWD" konstrukčně závislé na motoru boxer, znamenalo by použití neboxeru nutnost vývoje úplně nového systému 4x4, což by bylo dost drahé - symetrical AWD si šlechtí už nějakých 35 let, tak proč vše zahazovat? ;-)
c) to, že má boxer právo na život, ukázala i "trochu-mateřská" Toyota, když se uvolila k tomu, aby byl motor boxer v jejich společném projektu FT-86 ... kdyby se boxeru nevěřilo, nacpe tam Toyota něco ze své produkce
prosím o opravu linku pro test WRX STi, přece jen číst o přestavbě 406 a 306 na montážní vozidlo a ještě k tomu z roku 2001 je přece jen trošku o něčem jiném, než číst o STičku, nemyslíte?
Nezda se to nikomu divny, ze dle udaju uvedenych pod clankem, i pres o skoro 30 kw vyssi vykon verze 265, ma stejnou maximalku a o 0,2 vterin horsi zrychleni nez obycejny WRX...? 8-s