Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Koncern Volkswagen nařídil omezovat výbavu vozů Škoda

169 komentářů

Avatar - kari.laz
kari.laz
.
Avatar - kari.laz
kari.laz
místo hvězdičky měli být lehké děvy.
Avatar - Johny.Rico
Johny.Rico
Tak tak!!!
Petrko
Co se nervuješ němci si škodovku koupili tak si s ní můžou dělat co budou chtít už to není česká firma i když si to češi pořád myslí.
Avatar - kari.laz
kari.laz
a dutohlavové jako ty to musí pořád opakovat a pak se vsadím, že napíšeš, že venga je česká
Deadlift
Nebreč. 😢
Avatar - Dinar
Dinar
Ty už jsi obrečel, že pro ně, Němce, děláš?
Avatar - kari.laz
kari.laz
jen nechápu neustálý rádobychtrý řeči o tom jak je škodovka německá a pak přijde nějaký íkvoň a napíše že venga česká. podle tvé filozofie je nyní Volvo čínské, jaguár indický a lambo německé.
Petrko
Rádoby chytrák jsi patrně ty. Nebo snad chceš říct že je volvo švédske, jaguár britský a lambo italské?
Avatar - kari.laz
kari.laz
Firma Škoda auto je registrovaná v České republice

[odkaz]
Petrko
Až ji Němci přeregistruji do Monaca tak bude Monacká?
Avatar - saldy
saldy
To je jedno, česká Škoda promarnila v minulém stol. náskok, potenciál a možnosti, možná by jí dnes přesto někdo spolkl, ale jistě by se k ní choval alespoň důstojně, už od šedesátých let absentuje alespoň nějaký odkaz.
Petrko
A ty zas máš pro změnu v hlavě piliny, je to stejné jako by si napsal že je Fluence Turecký. Nejde o to kde se auto vyrábí ale komu patří firma. Sorry Škoda fakt čechům nepatří takže si vezmi kapesník a zamáčkni slzu.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
To je taky stesti toho Flujence, ze je turecky. Predstav si tu hruzu, ze by byl francouzsky :no:
Deadlift
:yes:
Jack1989
Sice je majitel německý, ale strašné množství dílů se dělá buď přímo ve Škodě, nebo u českých dodavatelů, tam pracují hlavně čeští lidé, pod českými kontrolory kvality, řediteli a až ti mají nad sebou Němce, kteří samozřejmě mají poslední slovo, ale bez těchto lidí a analitiků by nerozhodli nic.
Navíc daně z nejprodávanější "domácí" značky z prodeje vozu jdou do české kasy a dává o práci českým lidem auta.
Proč si myslíš že je rozdíl mezi Seatem a Škodou? Obě jsou německé a přece někde je rozdíl, že by v lidech co řídí montáž atd?

Když kouknem na čínskou škodu, jsou to původem česko německá auta montována i z čínských dílů, takž tam se dá např.říct že Octavia z číny je čínská
😄
Petrko
Myslíš typicky české subdodavatele jako je BOSH, Johnson control a podobní?
Jack1989
to není vše, zámky jsou typicky české, palubovky si taky nedělá německá škoda...
overnight
Je to přesně tak. Kde by byla ta "česká" Škodovka dnes bez Volkswagenu, vždyť VW vyrábí Škodovky v Čině, Rusku a jdou velmi dobře na odbyt právě proto, že jsou laciné a že disponují koncernovou technikou. VW jako stoprocentní vlastník si z ní může udělat třeba svou Dacii >😒]
_MT_
Nevím na jak dlouho to bylo, ale stát má/měl ve Škodovce zlatou akcii. VW může mít klidně 100%, ale stát si může s firmou dělat co chce, je to strategický podnik. Krátce po zakoupení se VW rozhodl, že zruší českou Škodovku (tedy Škoda a.s., ne značku Škoda, tu by přepsal na německou společnost - zkrátka zlikviduje veškeré majetky, propustí všechny zaměstnance atd.) a přestěhuje veškerou výrobu do Německa. Stát tehdy využil zlaté akcie, přehlasoval 100% vlastníka Škodovky a donutil VW pokračovat ve výrobě v Čechách.
Petrko
Urban legend?
_MT_
Zlatou akcií si stát pojišťuje privatizaci strategických podniků. Tohle bylo jediné její praktické použití, o kterém jsme se v ekonomii učili. Ale jinak reálná byla. Zlaté akcie používají i jiné země, třeba Velká Británie, nebo Španělsko. Pokud vím, EU je proti nim, nevím jestli ještě dnes může stát zlatou akcii využívat. Ekonomii jsem měl jen jako vedlejší předmět, takže to nesleduji.

Tenkrát to bylo kvůli tomu, že se Škodovka ukázala jako silně nerentabilní. VW tedy chtěl začít na zelené louce.
Petrko
Zlatou akcii má například dolnossasko v koncernu VW ale že by mělo čr zlatou akcii ve škodě to nevím.
hlobilp
hlobilp
myslis typicky cesky FAB. ktery patri svedum?
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
...
Avatar - saldy
saldy
Já myslim, že než se tu začnem rozčilovat nad tím, že se ze Škody stane indická tuctovka musíme se podívat nejdříve sami na sebe, tohle je zodpovědnost čechů, že už nám tu z významných podniků téměř nic nepatří, už ani města nemají nic na prodej, a že byla Škoda v r. 89 k smíchu? Můžem si za to zase je my sami.
Jack1989
Přesně, nechai jsme rusáky ať nám diktují co Škoda smí a nesmí vyrábět, přitom jsme měli světové prototypy a teď si necháváme diktovat nějakou unií
Lovap
To je urban legend. Pred nejakým časom bol v Světe Motorů o tom článok. Škoda, myslím, že to bola 720, ten pekný sedan, sa nvyrábala preto, že by Rusi povedali, ale preto, lebo prachy sa preinvestovali do prevádzky Škody v Bratislave.
_MT_
No jo, zpackaná privatizace. Otázka je, jestli by tyhle podniky dokázali dohnat 40 let technologických inovací a kolik by nás to stálo. Škodovka měla před druhou světovou válkou velký potenciál, ale prostě se na ní podepsala doba, jako na většině českého průmyslu. Mezi válkami patřila naše země mezi nejbohatší na světě, byly jsme takové druhé Švýcarsko. Teď je sice Praha 5. nejbohatší region v EU (bráno dle HDP na obyvatele), ale jako země na tom nejsme zrovna nejlépe.
cuoresportivo
Aneb kdyby byli neschopní technici a manažeři VW opravdovými techniky a manažery, tak by nechali Škodě plnit úlohu jakou měla před válkou (firma s historií, technika a technologie na výši doby), a VW poslali plnit úlohu vyplývající z názvu. Ono je i zajímavé, že i v motorsportu, od doby co odešeli Němci (Schwarz & spol.), se dostavily úspěchy.
Deadlift
:yes: Tedy ani u Skody. >😁

V motorsportu uspechy.... jen diky "ceske" vycuranosti, ze se ucastni jako jediny 100% tovarni team v IRC, tim bych se moc nechlubil. :no😒br />
Ale na WRC nemaji...
Provocateur
A není lepší být první (ikdyž nemám žádného konkurenta) než být druhý a mít jen jednoho konkurenta? 😉
Deadlift
Neni. 😉 Protoze si muzes alespon rici, jsem minimalne druhy nejlepsi na svete, ne jen prvni z jednoho a jeste jen v druhe a podradne lize.

A navic bez zadne vyhrane svetove souteze. 😉
Provocateur
Stejně tak si můžeš říct, že jsi sice druhý na světě, ale zároveň i poslední 😄
Jirik_auto.cz
Zaprve: tovarni tym v IRC neni nic proti regulim.
Zadruhe: tym Peugeotu (Kronos) je taky tovarni, jakkoliv se tvari soukromne a jakkoliv se Olivier Quesnel tvari ublizene
Zatreti: Skoda po traumatu ve WRC konecne pochopila, kde se stala chyba a ma spickove auto, se kterym se muze postavit jakekoli jine S2000 na svete a zvitezit. Coz se o takovem Polu S2000 rici neda.
Zactvrte: podivej se na letosni (nebo lonskou nebo predlonskou) startovku Barum rally Zlin a porovnej ji se startovkou kterekoliv souteze WRC za posledni ctyri roky, pripadne si na Barumku sam zajdi a pak zkus prehodnotit sve tvrzeni ohledne IRC.
Zapate: jestli Skoda na WRC ma nebo nema se ukaze, ovsem za predpokladu, ze vedeni koncernu Skodu do WRC pusti a to za podobnych podminek, za jakych se ucastni IRC.
Avatar - Emel
Emel
VW si uvědomuje, že lowend směřování Škodovky nefunguje dle představ... tak hlavně doufejme, že to nebude mít do budoucna zásadní dopady třeba na nabídku motorů.
kuko
tak ono podle mě posledních cca 4-5 let to snad lowend směrování ani není, minimálně ne standardní lowend. Až na pár drobností si do Oktávky nebo Superbu, nebo i do Fabie můžeš objednat kompletní sadu motorů a výbavy jak ve VW. GTI je z toho sice v rauši, ale reálně to pak vede jen k požírání modelů vzájemně.

Mezi Audi a VW se snaží udržet odstup. VW a Škoda má ale v současnosti tento odstup výrazně nižší a pokud nechtějí fungovat např. na partnerském vztahu alá Peugeot-Citroen a skutečně chtějí mít ze Škodovky "levný" VW, pak jim to jaksi přerostlo přes hlavu
_MT_
Ono je to dáno tím, že Audi a VW jsou rovnocenné značky v rámci holdingu VW Group. Audi se zaměřuje na střední a výš, VW na střední a níž. Proto jsou A1 a A3 překapotovaná Pola a Golfy, protože nehledě na výnosy z jejich prodejů, jde jen o doplňovou nabídku Audi. Techniku přebírá přímo od VW, které se zabývá jejím vývojem, a občas VW půjčuje své vývojové kapacity. A na druhou stranu, pokud VW dělá auto vyšší třídy, pro doplnění své nabídky a zvednutí prestiže, bere si techniku od Audi, nevyvíjí to. Viz motory v Phaetonu a Touaregu, podvozková platforma Touaregu atd.

Se Škodovkou je problém v tom, že VW se polarizuje jako konzervativní značka, kdežto Škoda spíš jeví znaky progrese. Takže pokud Škoda nabídne stejnou (nebo hodně podobnou, třeba v podvozcích bývá rozdíl) techniku a stejnou kvalitu zpracování za méně peněz, pak jí může dát řada lidí přednost. A v budoucnu, pokud Škoda bude postupovat opravdu spíš progresivně, by těch lidí přibývalo.
Avatar - Anonym
Anonym
To zas bude srandy >😁 Díra v palubce a švihadla rulezz :yes:
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Jste střelení, buďme rádi, že si VW neudělal ze Škodovky něco jako Dacie a my Češi ufňukaní věčně si můžeme vozit zadky v autě, které je na úrovni.
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
Wen Věčněžasnoucí
:yes: :yes: :yes:
cuoresportivo
Co nebylo, toho se dočkáme... ;-\ :no:
Avatar - Anonym
Anonym
Mě je to putna, kdyby škoda soupeřila třeba s Tatou, nekoupil bych si to nikdy. nějak sem nikdy nenašel důvod proč, když konkurence nabízí daleko víc hitparády za stejné peníze, zejména se se týče motorů(výkonů) a základní výbavy. Popř. si stačí nepatrně připlatit a máte vůz o třídu výš.
Avatar - Ronault.
Ronault.
A proč bychom si my češi museli právě kupovat ty Škodovky?
zlysoused
na druhou stranu mi přijde, že politika kolem značek je v koncernu možná trošku křečovitá. Na jedné straně se stále tvrdošijně a neúspěšně snaží budovat sportovní image u SEATu, který se přitom i v souvislosti s historií nabízí jako ideální lowendová značka ala Dacia. Na druhou stranu by Škodu, která si našla prodejně úspěšnou parketu, neustále přistřihávali křídla (pravda zatím jen slovně).
Petrko
Co je na tom křečovitého? Myslíš že VW jde o to postavit do jedné řady Audi, VW a škodu a říct teď už je to zákazníku jen na tobě. To by byla divná marketingová politika, takhle to dáva rozum chceš ušetřit a mít relativně dobré auto kup superb chceš přidat a za to víc muziky kup passata a když nevíš co s penězi tak koupíš Audi. Co na tom nechápeš?
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Kazdemu, co mu vyhovuje: zatimco novy Passat je designove uchvatny a Polo a Golf mimoradne vydarene, Novy Superb i fabia jsou designove VELICE NEPOVEDENE a korunu tomu nasazuje ZCELA OTRESNY Rumunster. Snad jedine Octavia by byla OK, nebyt toho nepovedeneho faceliftu prednich svetlometu.
Je skoda, ze Skodovka nemuze pokracovat ve vyrobe Sharana dosavadni generace. ve verzi 4 motion je to stale perfektni kus auta, ktere ve sve tride nema konkurenci. Novy Sharan je prilis velky a navic nema 4x4. Nehlede na to, ze nemam rad soupacky :no:
Avatar - Tomas_2002
Tomas_2002
Proč tak jemně ? Jaké klimatizované schránky a deštníky ? Normálně bych Škodovce sebral posilovače řízení, kotoučové brzdy a airbagy a bylo by to vyřešený 😉
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Tak tak, tak jak koncern koupil - to je ta pravá Škodovka.
Deadlift
:yes: jj to je ta pravá Škůůůdka co nebzdí, nejede a rada rezaví.

Bring back the Low Skoda! >😁
Deadlift
...a do vsech jen HTP, i do Superbu. :yes😒br />
DAS AUTO? DAS Skodacia! >😁 >😁 >😁
Avatar - Johny.Rico
Johny.Rico
Škoda je dobrá značka, má dobrá auta a rozhodně by neměla být sekána dolů. Úspěch se neodpouští 😉 Zato co VW předvedl s "novým" passatem, to je teda něco >😁 :no: Se pak nedivím, že Superb bude i nadále lepší.
Petrko
Škoda může být sebelepší značka, ale v rámci koncernu se nemůže cpát na pozici VW, to je totéž jako by se VW cpalo na pozici Audi. Všem kdo tady pláčou nad Škodou doporučuji nabídnout koncernu VW že ji odkoupí a pak ji můžou cpát třeba i do prémie (pochybuji že tam by se škoda uchytila), ale dokud budou Škodu vlastnit němci budou oni kdo budou rozhodovat kam ji zařadí a kam bude směřovat.
Avatar - R32
R32
Pred časom sa VW snažil dotiahnúť na Audi, Passat B5 bol veľmi veľmi blízko A4 (rovnaké motory, rovnaký systém 4x4 a ešte bol aj väčší) plus prirátaj si kam smeroval Pheaton... Asi si to uvedomili a nasmerovali VW viac do stredu, skrátka viac odlíšili od Audi a funguje to. So Škodou musia teraz spraviť to isté, Superb a Yety vyčnievajú až príliš tak im uberú extra výbavu. Začali dáždnikom no bude to pokračovať tak aby úplné novinky boli len v Audi a VW. Škode to ani vadiť nebude, okrem Nemecka sa fullky asi nepredávajú bežne takže ľudia budú štastný aj za bežnú výbavu ktorú potrebujú... Ja to tak tragicky nevidím a Nemci zasa neisú tak blbí aby si odpiekli značku ktorej sa darí a ide číslami hore, skrátka ju treba len usmerniť, toť vsjo. 😉
Petrko
:yes:
Avatar - Frasier
Frasier
:yes:
Jack1989
:yes:
Avatar - Subaru4ever
Subaru4ever
:yes:
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Novy Passat JE VYRAZNE a MNOHEM, MNOHEM HEZCI, nez novy Superb, ktery se disignove moc nepovedl. Novemu Passatu je mozno vytknout snad jen zbytecne se svazujici konec budky (mluvim prirozene o verzi variant), hranatejsi budka by byla pohlednejsi. Superb s vytlemenym rumunsterovem ksichtem je designovy propadak.
pogo26
V Číně na to mají jiný názor a ten je pro Škodovku dnes nejdůležitější. Bez Číny by Superb nebyl. Jen pro Německo a ČR by se nevyplatil.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Ještě, že tady máme odborníka na design tvé kategorie, kdo by nám to tady jinak tak kvalitně vysvětlil, ty náš kelímku od piva
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
superb kombi se s passatem snad nedá ani srovnávat (v pozitivním slova smyslu)
Kdyby radsi koupili tu Alfu a nevrtali do toho, co funguje.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Ideálně nahradit Seat Alfou v koncernu, tak je to mnohem lepší. Alfa by působila jako sportovní značka mnohem lépe a Seat by mohli směřovat někam do lowendu na dacii.
Jak je Alfa moje nejoblibenejsi znacka, ten prodej Nemcum ji opravdu preju. Kdyby ji nechali vicemene svebytne postaveni (motory, transaxle, design), mel bych opravdu radost.
Mr.Murphy
jasně - VW by přece nikdy žádnou značku neunifikoval. Nikdy by nedal třeba do Lamba páčky z Audi a podobně, že? >😁 Naopak - Alfa pod VW by dostala transaxle, specielně vyvinutý V8 a jezdila by Formuli 1 >😁

No, spíš by dostala do základu 1.2TSI a pro "lepší verze" nějaké luxusní TDI..... Prober se.... 😉
cuoresportivo
Nechtěl si napsat místo TSI rovnou HTP? >😒]
_MT_
Nemusí se ti to líbit, taky nejsem fanda Audiňáckých prvků v Lambu, ale když ho Audi přebírala, tak bylo v hrozném stavu. Právě použití těhle běžných dílů snížilo výrobní náklady a dostalo Lambo do černých čísel. A nikdo se už moc nezmiňuje, že Audi zavedla pořádnou kontrolu kvality, nebo že jejich technika narozdíl od té originální skutečně funguje - což, pokud jsi jel nějakým starším Lambem, určitě víš. A možná tě to překvapí, ale Audi skutečně motory pro Lambo vyvíjí. Naopak, většinou se na "moderním" Lambu kritizuje, že je víc podobné švýcarským hodinkám než tomu původnímu šílenému a řvoucímu supersportu.

Alfu bych pod Audi bral, kdyby jí nechali značnou suverenitu, protože Audi má prostředky pro to, aby ta značka skutečně fungovala.
Petrko
Takže si to shrneme, Lambo přestalo být Lambem je to precizní stroj s kultivovaným motorem, skvělo přilnavostí díky 4x4, perfektně slicovanými díly a maximálně funkční. A kde tam vidíš to Lamborghini?
_MT_
Otázka je, jakou máš představu o značce. Bylo cílem jejího zakladatele dělat sportovní auta, nebo maškary, které mají přilákat pozornost? Realita byla taková, že Ferrari bylo lepší a Lamba se prodávala pro jejich střeštěnost. Ale byl to opravdu záměr, nebo jen neschopnost značky? Neříkám, že současný stav je ideální, ale rozhodně bych si radši koupil sporťák než maškaru.

BTW, Gallardo se dělá i jako zadokolka.
Jack1989
:yes: peterko by asi radši supersport, který vypadá že se co nevidět rozpadne
Petrko
Dík že mi neprzníš nick 😉 , ale jinak tě můžu ubezpečit že v době kdy auta jsou natřískané elektronikou tak že bourá jenom opravdový *** se rád projedu v autě kde musíš umět řídit a vnutit autu svoji vůli pak máš teprve řidičský zážitek. 😉
Jack1989
věř mi že ani s tou elektronikou neošálíš fyzikální zákony. Jen potlačíš např hranici smyku, takže třeba i takové Lambo z elektronikou tě umí poslat tam kde nechceš když si budeš myslet že ESP t vyřeší
Petrko
Věř že po 1,68 mil km vím moc dobře co kdy a jak se může stát, ale raději mám auta bez všech těch pomocníčku než s nimi btw. jsem rád že v mém voze jde vypnout ESP.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
TDI by Alfe rozhodne prospelo :yes:
FireX
..a tobě lobotomie.. 😉
Avatar - R32
R32
😄 nechcem ti brať ilúzie no ak by Alfa prešla pod VW zmenila by technika kurz o 180 stupňov... Hádam len ten dizajn by nechali taliansky, inak Alfa TDI, TSI....
Martin_
Taky mám rád Alfu, ale chtít aby ji koupil VW? 8-s
To by byli hrobníci Alfy, možná by nakonec byla v područí VW úspěšná, ale už by to nebyla Alfa kterou známe. Jen takové odlehčené Audi s pár okrasnýma cinkrlátkama navíc. ;-\
cuoresportivo
Pán Bůh s námi, a zlý pryč. :no:
Mr.Murphy
"Přitom nekonkurujeme volkswagenům, ale hlavně francouzským značkám Peugeot či Renault včetně Dacie" - pronesl šéf asociace dealerů Škoda v Německu 😄

Zdá se, že chlapci v DE mají na Škodu poněkud střízlivější pohled než někteří diskusní extrémisti, kteří nás už roky krmí pohádkama o "dokonalém kokpitu Octavie" případně "fantastické jízdě a vizuální nepřekonatelnosti" Fábie II. 😉

A tak zatímco pro čecháčka je Renault vozem pro socky a Škoda prestižním, českým automobilem s německou technikou, tak realita je, zdá se, někde jinde....
Bruno Ferari aliaz Mike Gaucher
Realita je taková, že je to přesně naopak. To jen český megapatriotismus (němčouři,frantici a další by mohli závidět) uměle vynesl a nejen škodu tam, kam v žádném případě nepatří. Vzpomine si ještě vůbec někdo na proklamované porevoluční heslo, že jsme asijští tigři evropy?
A takhle jsme systematicky dále krmení vším, lidemi kterým kouká sláma z bot.
Jenže svět je někde jinde. Komplex malého státu nejde zpochybnit.
Jenže český rybník je a navždy bude jen českým rybníkem a to zejména díky maloměšťáckým packalům, kteří za posledních 20 let byli u moci!!!
pogo26
Máš pravdu a reakce na tento PR článek VW to jen dosvědčují. V lidech to vyvolává pocit, že Škodovka je pomalu druhé Audi a Němci nám nepřejí úspěch. Ten kdo zná reálné ceny a prodeje Škodovky a VW v Evropě dobře ví, že Škodovka je oproti VW jiná kategorie a má i jiné zákazníky. Vše kolem tohoto tématu je jen reklama na Škodovku mějící za úkol v lidech vyvolat dojem, že si za pár Euro mohou koupit lepší auto než dělá VW. Přece snad nikdo nemůže věřit argumentaci deštníkem.
Petrko
:yes:
kuko
deštník - další indikace prémiové značky :-!
VáclavI
Už jsem to tu jednou psal. Němci jsou dobří na výrobu - ano umí mít ve výrobě pořádek. Češi jsou ovšem na tom mnohem lépe, oni obecně dokáží i při práci myslet a nalézat všelijaké vylepšení, zlepšení - ano srovnejte Passata x Superb x A6 - je pro Němce ponížením, že v této zemi jsou lidé, kteří to prostě umí - kdo jen trošičku čte, tak ví jak toto trápilo i Hitlera.

Komicky působí vyjádření šéfů VW a některé komentáře - ono to v té výbavě až tak nebude (protože nevím jak dnes, ale nedávno si člověk musel platit i za zadní stěrač u Octavie!!!!!).

Škodovákům se podařilo si udělat velmi dobrou paletu vozů a Němci je prostě podcenili.

A můžeme diskutovat o tom, zdali je přístup Němců či Francouzů lepší. Z mého pohledu německé řešení bylo lepší (tzn. zachování Škody), provedení je lepší francouzské (výroba Dacií).
Avatar - adam007
adam007
"Němci jsou dobří na výrobu - ano umí mít ve výrobě pořádek. Češi jsou ovšem na tom mnohem lépe, oni obecně dokáží i při práci myslet a nalézat všelijaké vylepšení, zlepšení"

S tím plně souhlasím. Ikdyž mají navh tím, že vlastní firmu, někdy dělají zcela nelogické kroky - a není to jen případ škodovky
VáclavI
Ano, není to jen případ škody, kdo se setkal s německými vlastníky, tak to musí potvrdit.

Jenže VW si za to může sám, jestliže sdílí čím dál více komponentů se všemi svými (Audi, VW, Škoda, Seat), tak sice ušetří, ale také modely budou stejné. Jak potom vysvětlí prodejce VW, že za stejné auto s logem VW musí dát víc? Vlastně si tak kope vlastní hrob.

A zatímco Škoda se pěkně vyvíjí (srov. Superb I a Superb II), tak VW jen faceliftuje. Připadá mi, že Octavii po faceliftu VW považuje za nový model. Může si to ovšem dovolit?
Avatar - Andromeda
Andromeda
Odpověděl jsi si sám -> dojde k praktikování taktiky "košile bližší kabátu",což je přece pochopitelné z mnoha důvodů(především poměr náklady/zisk) 😉 a PŘEDEVŠÍM:VW VLASNÍ ŠKODU - NE NAOPAK!

Jestli VW pouze faceliftuje nechci rozebírat(sup I postaven na navařené podl.plošině a nový vývoj???),je to otázka koncernové modelové politiky a na tu jsou tu jinačejší odborníci.Je na koncernu,jaké názvosloví pro jednotlivé fáze zvolí,jestli mu to zákazníci uvěří a jeho vozy koupí,třeba opakovaně.A znovu:ANO,MŮŽE SI TO DOVOLIT,NEB SE JEHO VÝROBKY ZATÍM DOBŘE PRODÁVAJÍ.
Pokud ovšem slouží v těchto virtuálních vodách paměť,tak nic nového pod sluncem,jen to najednou vane přímo z VW a nelze napíchnout na vidle jakéhokoliv pisálka čí nýmanda 😉 .
VáclavI
Neberme v úvahu prodej, zdali stačí či nikoliv, jaký je prodej, jaká kvalita. V tomto "sporu" jde o něco jiného.

Proto odpověď nezní MŮŽE SI TO DOVOLIT, nýbrž NEMŮŽE SI TO DOVOLIT. Dividendu očekávající akcionáři jsou neúprosní, dle zisku odměňující šéf při seznámení se s částkou půl miliardy eur si to nechce (měl by méně) a nemůže (byl by odvolán) dovolit. Proto také tento teatrální vývoj.

Jak může být Škoda pro VW něco jako Dacia pro Renault? Nemůže, už jen z toho důvodu, že VW jen faceliftuje. Zatímco Renault "p*dne" do Sandera přístrojovku z 19 a není s tím problém, tak kdyby z VW "p*dli" přístrojovku ze straýho, tak vlastně vypadá naprosto stejně - a to už problém je. Takže vlastně VW si honí svůj ocas.

Namísto svého VWského vývoje, bude raději brzdit své ovečky. Což mi připomíná českou pohádku a z ní jednu větu: "degraduju tě na králíka".
Avatar - Andromeda
Andromeda
Tady ale jde o cílení jednotlivých značek koncernu a především o zisk z jednoho vozidla,jež má prostě Škoda vzhledem k identickým technologiím použitým ve vozidle,nižší než VW - to je podle mne jádro pudla.Třeba se pletu,ale vzhledem k celkové výši prodejů značky VW(ne koncernu),je Škoda menší (a nebudu se teď bavit o cílové skupině zákazníků,cenových hladinách a procentuelním zastoupení na jednotlivých trzích) a koncern redefinuje v reakci na současný stav postavení Škody,resp. použití a množství identintických technologií v jejích vozech ve srovnání s VW - nic víc,nic míň.Udělá to třeba právě pro ony dividendy -> vaříme z vody a nikdo z nás není v pozici fin.ředitele,výrobního ekonoma atd.
Škoda bude tím,čím bude VW chtít - to je reál!!!A jak přistoupí koncern v budoucnu k jedné ze SVÝCH značek je v tuto chvíli otázka pro astrologa,nemyslíš 😉 ?
VáclavI
Nemusíme býti astrologové, abychom věděli co chtějí, či jaké místo přisuzují Škodě.

Myslím, že jsi to vystihl dobře - Škoda používá stejné technologie, na které ovšem (dle mých zkušeností) stejně (nemyslím výši) přispívá, či jinak rozpouští. Zkusme srovnat hloupé zpětné zrcátka - jak audi, vw, tak škoda takřka stejné.Ani výkyvy EURa si nemyslím, že by hrály dominantní roli. Spíše ten rychlý posun k VW. Právě ze zmíněných stejných technologií, nemůžou přeci zacílit na jiného zákazníka. Protože jestliže mají v nabídce ostrouhaného Passata a polo-vybaveného Superba, či vybaveného Passata a nabušeného Superba, tak zákazník nebude vidět rozdíl. A právě ten rozsah sdílených technologií, je neskutečně odlišuje např. od francouzských aut (stačí si sednout za volant). A navíc si Škoda nemůže dovolit stanovit cenu jako VW. A tak se dostávají to střetu, protože VW se pře s Renaultem, Škoda místo aby lovila v jiných vodách, tak konkuruje, a právem, více VW, než samotnému Renaultu, či Hyundai, KIA.
pogo26
Problém většiny zde diskutujících je, že neznají evropský trh a dle postavení škodovky na českém trhu dělají globální závěry. A tento PR článek VW své cíle neminul. Splnil na 100% svůj účel - Škodovka jako druhá značka opouští mainstream a míří do supermainstreamu. Nebýt VW, který ji brzdí, byl by supermainstream jen přestupní stanicí do prémie, kam už dávno zpracováním, kvalitou i designem patří.
Avatar - Andromeda
Andromeda
>😒] :yes:
VáclavI
Pokud se trochu podíváme na PR články, tak ty většinou zachycují samotný fakt, či fakta a dávají jim něco čím ve skutečnosti třeba jsou (nedoceněné) či nikoliv (přeceněné) a to v daném čase.

Pokud porovnáme vyjádření VW a reakce jejich představitelů a dáme do souvislostí s tímto článkem, resp. nikoliv s tím co je psáno (forma), ale s tím co je konáno /rozuměj "strouháno"/ (materiální obsah), tak PR článek jim není. PR se tím snaží pouze být ve vyjádření "Fabia nemůže mít lepší přístrojovku než Polo". Nikoliv ze samotného faktu, že Fabia přijde o toto (rozuměj nebude se dodávat ani za příplatek), Superb přijde o toto a tamto (rozuměj za příplatek).

PR by tedy tím byl, kdyby se to týkalo např. toho, že od příštího roku tyto vymoženosti již nebudou nebo budou za příplatek. Zpětné reflektování by PR článku mohlo jen těžko být, protože by jinak říkal, ti co si tyto vozy koupili, jsou chytří, ti co si je koupí jsou již hlupáci.
cuoresportivo
Chtěl jsi spíš napsat Turci jsou dobří na výrobu. >😒]
Avatar - escorpion
escorpion
Za zadný stierač si musíš priplatiť aj dnes 86 € aj u najvyššej verzie LaK :no:
V aute máš komplet výbavu vrátane ESP, xenonov, senzorov, kontroly tlaku v pneumatikách a neviem čoho ešte, ale zadný stierač nie. To je výsmech.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
dufam ze Superb tomu nepodarenemu Passatu natrhne pr.del lebo podla mna je Superb daleko lepsi aj krajsi a jednoznacne stylovejsi,

Superb :yes:
Petrko
A VW se nakrkne a zakáže Supa nebo se nakrkne ještě víc a střelí Škůdku Číňanům a spousta lidi tady skončí na koronárce. >😁 >😁 >😁
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
To si spad z visne. Passat je neskutecne hezci, nez ten super B s vytlemenym predkem z Rumunstera :no:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Pro mě to vyznívá jako jednoznačná ostuda pro značku Volkswagen. Mě z toho totiž vyplývá, že nejsou schopni dělat lepší vozy než Škoda a jediný způsob, jak být lepší, je udělat Škodu horší. A to je hnus.
Nikdo přeci nebrání tomu, aby Polo mělo lepší interiér než Fabia. Nikdo nebrání tomu, aby Passata propracovali více a dotáhli dál než Superba.
Tohle je prostě děs. ANo, můžou si se Škodou dělat co chtějí, je to jejich výsostné právo. Ale touhle politikou ukazují podle mě jen svoji neschopnost.
cuoresportivo
Naprostý souhlas :yes:
Dušan10
Škoda je v koncerne jednoducho pre nenáročných klientov a je preto logický krok VW i keď samozrejme Čechom sa to páčiť nebude ...

Jednoducho Škoda má byť konkurentom lacných značiek.

Bez VW by už možno žiadna Škoda nebola, takže treba sa zmieriť s realitou ...
Avatar - escorpion
escorpion
Dušan, podľa triedy, v ktorej sa nachádza konkurovať môže aurisu, civicu, i30, ceedu, bravu, 308, mazde3, meganu, focusu, golfu... Po golfe je jednoznačne najdrahšia. Okrem väčšieho kufra oproti konkurencii neponúka nič extra naviac, čo by stálo priplatiť si 100-200 tisíc korún. Predaje octavie nechápem.
Sedel som v novej O2 po facelifte. Stredový panel je tak neuveriteľne široký, že ledva som sa tam zmestil (182 cm). Sedel som ako sardinka a takto cestovať dennodenne či nebodaj na dlhšiu trasu (dovolenka a pod.) by som nezniesol. S komfortom to nemá nič spoločné. A to, že bude u auta za vyše 20 000 € vŕzgať interiér som tiež nečakal. Toľko ospevovaná a k dokonalosti prirovnávaná octavia ma sklamala na celej čiare. Za 10 000 € by som možno uvažoval, ale za raz toľko ?
Petrko
Budeš GTIm označen za antikrista přibit na obří znak VW a upálen. Kiš kiš. >😁 >😁 >😁
Avatar - escorpion
escorpion
To je jedno nech, GTIho mám v p..i. Napísal som svoje skúsenosti, resp. názor s touto predraženou a ničím nevynikajúcou "dokonalosťou". Že kvalita materiálov ? Veľké haha, spracovanie ? Nič extra, bežný priemer. Rázvor a tým pádom aj priestor pre posádku je najmenší v triede.
Octavia je úplne bežné auto pre bežného človeka, ktorý aby sa presunul z A do B si rád priplatí 200 tisíc. Holt, to sú priority, nič viac, nič menej. Úplny priemer, ktorých jazdia tisíce a o to radšej sa kradnú (kvôli ND). Taký bežný "lowend".
A vyhlásiť, že octa je najlepšie auto v triede (akási prémia medzi konkurenciou) je trúfalé a nemiestne. Pracovníci ústavu (u Vás Bohnice, u nás Pezinok) by mali byť v pohotovosti a nachystať kazajky.
Petrko
Já s tebou souhlasím jen jsem tě chtěl varovat. Někdy mám pcit že GTI si založí sektu která se bude jmenovat "svědci vwškodovkovi" a budou postávat s nejmenovanými lidmi odsud před dealerstvími a vrukou budou třímat časopisy sepsané GTIm které se budou po vzoru jehovistických časopisu jmenovat "Strašná lež". A budou se snažit přesvědčit kupce že nemají kupovat nic jiného než auta koncernu VW.Protože koncern Octavie, Golf, Passat a další jsou to nej a nelze podle GTIho nic jiného koupit.
Avatar - jazva
jazva
Najlepšie na tom je to, že on si potom nakoniec kúpil Volvo... >😒]
Petrko
V bazaru?
ericn
Vlado nezlob se, ale vypadá to, že nevíš o čem mluvíš - prostě na to musím reagovat. Kolik kilometrů si s O2 ujel? Umíš si posunout a nastavit volant nebo sedačku? Podle toho co píšeš, asi ne. Mám 188cm a problém s tím moc nemám. Mám už druhou O2, s první jsem najel 150tis. km a druhou mám už rok a na ní 45t.km. Auto je dostatečně komfortní a ubezpečuji tě, že i dostatečně prostorné na nižší střední třídu (pravda je, že středový panel by mohl být užší). Interiér mi nevrže a podle mě je i dostatečně kvalitní. Zkus jezdit s francouzem a pak poznáš, kde je to kvalitnější (např plasty) - mám ještě doma C4 G Picasso, takže vím o čem mluvím. Dokonce mohu srovnat i prostornost s auty, o kterých píšeš - měl jsem tu možnost jezdit s Golfem V, Ceedem i Mazdou 3 a opravdu bych neměnil. Takže až budeš vynášet soudy, vyzkoušej si tu delší jízdu s více auty a pořádně si nastav volant a sedačku... pak možná změníš názor nebo alespoň poopravíš. 😄
pogo26
Vyzkoušej i ty jiné Francouze a možná taky názor poopravíš. 😄
ericn
To bylo, trefný 😉 Máš pravdu, budu muset. Kdysi jsem měl Peugeot 306 a ten byl fajn, jenže ty nový modely už nejsou designově nic pro mě až 508 to je pěknej kousek. Safra neni tohle o diskuse Škodovce?

Osobně to vidím střízlivě, neházel bych flintu do žita, VW určitě ví co dělá a nezařízne si slepici, co snáží zlatá vejce 😄
aristokrat
hlavně jsou to ***i kteří si myslí že ochuzením superbu zvednou prodejnost hnusnýho passata chachá :no:
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Passat se bude prodavat skvele, protoze je skvely :yes:
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
:yes: co přijde příště? návrat starých MPi? konec superbu, yetiho a octavie? zákaz klimatizace, DO nebo bočních airbagů?...řekl bych, že takový přístup jednou dostane škodu minimálně tam, kde je dnes seat...ale konkurovat VW nebude, to je pravda...
Pierre Baguette
Fuj! Máš úplnú pravdu! Je to hnus. Ukazujú tým maximálne svoju neschopnosť postaviť lepšie, a hlavne lacnejšie auto. Takže si teraz uživam jazdu v otcovej Octavii Combi 2.0 TDi r.v. 2010 v skoro plnej náloži >😒]
Hehe, porovnaj si cenu prace v Cechach a v Nemecku a hlavne vklad a prostriedky do vyvoja techniky u oboch firiem. Nie je problem momentalne vyrobit s koncernovou technikou podobne auto ako ma Volkswagen alebo Audi a predavat ho lacnejsie na ich ukor. Problem by bol len nasledne najst prostriedky na vyvoj aby si to dalsia generacia nerozdavala uz s fiatom... samozrejme nic proti Fiatu.

edit: dalsia generacia koncernovych aut, samozrejme
Jack1989
Tak toto je tady nejrozumnější názor. :yes:
aristokrat
na superb 3 s oknama na kličky a volantem za příplatek >😁
Avatar - Andromeda
Andromeda
Je naprosto předčasné dělat jakékoliv unáhlené závěry -> reálná rozhodnutí učiní představitelé koncernu bez ohledu na tyto diskuze a jaká vlastně v reálu budou,nemá cenu spekulovat.Spíše jde o to,jak se tady při prosakování podobných eventualit ke konci minulého roku a na jaře roku tohoto dštil oheň a síra,ukazovalo se prstem a zešměšňovali se i opatrní jedinci poukazující na reálnou možnost těchto kroků...Aha,pamět,čas,pardon...
pogo26
Zesměšňovalo se tvrzení, že VW nepřeje úspěch a podobné nasmysly. Přitom jde VW jen o peníze. Pokud by se Škodovky prodávaly ze stejnou technikou za stejné peníze jeko VW, budou ve VW mlaskat blahem.
Avatar - Andromeda
Andromeda
Ano,jde o peníze,jde o zisk/výrobní náklady z jednoho každého prodaného vozu(alespoň tak jsem to pochopil).Píši to obecně - nechci si hrát na ekonomického znalce poměrů VW - toho jsem dalek 😉 .
Frantizsekk
Mozna jde taky o to, aby skoda nebyla momentalne o tolik levnejsi, nez vw, kdyz se prodava. Proste si za vybavu priplatite jako u vw a celkova cena nebude tak vyhodna oproti shodne vybavenemu vw. Zaklad bude levnejsi a osekanejsi.
Avatar - Andromeda
Andromeda
Jde dle mne o peníze - viz. pogo26 a kdo ví,o co ještě 😉
pogo26
Vůbec jsi to nepochopil. Fabie se neprodává, proto ta slova o kvalitnější přístrojovce než v POLU. Je to jen marketing, který dle této diskuse skvěle funguje. Bravwo :yes:
GTI
Člověk pročítá diskuzi a má slzy ve vočích. Ta proklínaná socškoda, ten nýmand silnic, ten krát holátek je tu oplakáván v roli doslovného národního pokladu, a to dokonce i těmi, kteří by si do škodovky údajně nesedli ani na své poslední cestě...

Podívejme se však na věc očima reality. Předně je nutno si říci, že větší pozitivní reklamy se Škodě z Wolfsburgu dostat nemohlo. Celá Evropa dnes už ví, že mocná matka musela "zkrotit" svou stále úspěšnější dceru. Kapiš? Jistě, trik VW jak posunout Škodu v Západní Evropě na vyšší prodejní čísla. Samotný Volkswagen je na výrobní hraně svých možností a zvyšování výroby golfa či Pola je prakticky nemožné.

Nyní se zaměřme na detail, na to "zkrocení". Nejde samozřejmě o to, že by snad Škoda měla vyřadit z výbavy svých vozů některé prvky, nýbrž o to, že ze standardní výbavy vozidel Škoda na německém trhu budou některé prvky přeřazené do extras. Počítám, že zdejší diskuzní, nyní plačící komunitou bude jako nejtežší dopad v této věci vnímáno přeřazení deštníku v Superbu ze standardu do extras. Na auto se neptám, ale... máš vůbec alespoň deštník?

Z hlediska technické konfigurace pak dochází k faktické redukci u Fabie RS v podobě absence xenonů. Jistě bolestná skutečnost, kterou těžce ponesou zejména desetitisíce majitelů eresy v Německu...

Za mistrovský tah šéfa Volkswagenu pak můžeme jistě považovat část jeho prohlášení, vztahující se k přístrojovým deskám koncernových subkompaktů, neb veřejná informace o tom, že: "Fabia přece nemůže mít kvalitnější přístrojové desky, než úřadující auto roku" je reklamní větou desetiletí.

Spolu s vedením Volkswagenu jsem tedy přesvědčen, že po této reklamní kampani dosáhne Fabia na tamním trhu opět své pozice, tolik sympatické v období šrotovacích bonusů v loňském roce. Současně jsem přesvědčen, že zvolená mediální akce je dokonalým mistrovstvím marketingových odborníků koncernu.

Věc se určitě podaří. To by bylo, aby Fabia v Evropě nepředstihla v prodejích Punto, Corsu a, Clio.

BRAVWO VOLKSWAGEN PORSCHE :yes:
Avatar - JDM
JDM
no jo brečíte všichni jak škodovka musí mít všechno horší že se nemůže vyrvonávat golfům passatům atd.ale proč by měl vw krmit svojí technologii nějkou škodovku která vydělává jen na tom že zkoupí technologie vw a nacpe si je do svejch aut a pak je na tom vw bitej..protože škoda je stále nejprodejvanější auto u nás a asi vždy bude stím asi vw nic nenadělá češi je budou kupat pořád ale nechcou aby se to stalu v německu polsku rakousku francii a rozšiřovalo se dál protože proč by lidi např.ve francii měly kupovat golfa kterej je o 100 dražší jako fabie když v té fabii najdou uplně to samí za míň peněz...
Avatar - Subaru4ever
Subaru4ever
Něco na tom je 😉 :yes😒br />
Hlavně to ale vše bude mnohem komplikovanější, než jak se to dnes tváří. Zatím se o tom mlčí, ale VW si přeci podal ruku se Suzuki. Trklo mě to, když jsem si v AutoTipu přečetl noticku: "příští generace Škody Yeti by mohla vyjet na levném podvozku Suzuki SX4". Tahle kooperace by mohla ještě zamíchat kartami všech zúčastněných značek :-! ... tohle mi přijde velmi zajímavé, ale zatím se to tom taktně mlčí 😐
pogo26
Jsem rád, že jsme se konečně shodli a úpřimě řešeno jsem nečekal, že přiznáš PR článek VW. Je potěšující, že je dost lidí, kteří filtrují info v médiích.
dreede
:yes: tiež som sa dobre pobavil nad diskusiou. Keby mali títo ľudia schopnosť otvoriť si oči ešte trochu viac, žili by krajší život 😄 Táto technika marketingu mi pripomína produkty "rôznych" značiek v bežných obchodoch, ktoré sú naoko iné, ale ľudia sú dokonalo presvedčení, že sa jedná o rôzne lepšie/horšie veci.
Ako si napísal, úloha splnená.
webpaja
Jak bylo na zasedání rady? 😉
Avatar - skejpa
skejpa
:yes: >😒] >😒]
_MT_
Dříve Škodovka měla horší podvozky, horší rádia, horší navigace, horší klimatizace, horší všechno. Ale pak se ukázalo, že vyrábět tyhle horší verze speciálně pro Škodovku je hodně drahé a bude levnější, když bude Škodovka dostávat brandovou techniku VW, tedy až na ty podvozky. Jediná škodovka, která dostala aktuální podvozkovou platformu VW, byla Fabia II a hned bylo jasné, že se to už nikdy nestane (bylo to i v nějakém tiskovém prohlášení VW, že příští generace už novou platformu nedostane). Jak to bylo s podvozkem starého Superbu si nejsem jist, měl nějaký od VW, jen nevím který. Poslední krok unifikace bylo sjednocení motorové palety.

Takže realita je pak taková, že Škodovka má stejnou techniku s výjimkou (u většiny modelů) podvozku a očividně řada lidí přehlédne podivný design, "horší" značku, někde trochu horší materiály a radši ušetří nějaké ty peníze v rámci koncernu. Chlapci se prostě přepočítali a podřízli si pod sebou větev. Chtěli ušetřit na výrobě a přitom se okradli na ziscích.
Petrko
Myslím že máš v tom trošku hokej, ale možná se mýlím já. Nicméně pokud si dobře vzpomínám tak nový podvozek nedostala Fabie 2 ale Seat Ibiza a VW Polo. Co se týče Superbu tady je to jednoduší starý Superb byl jen prodloužený Passat se všemi klady i zápory co tohle řešení přineslo. Co se týče nového podvozku spíše tedy platformy je to směs komponentu podvozkových dílu Golfu a Passatu. Někteří budou tvrdit že je to průser, ale já ne, po zkušenostech kdy kdysi postavil Ford Scorpio defacto na podvozku Sierry jen jej trošku prodloužil a rozšířil a fungovalo to kupodivu lépe než u toho menšího auta a to hlavně za špatných adhezních podmínek nemám nic proti tomu použit i díly z menšího auta když se to dobře nastaví a sladí.
Jack1989
jo má v tom hokej
Jack1989
Právě že Fabia II nemá nový podvozek z Pola, jedině octavie mají nové podvozky jako bratříčci z VW. Nový Superb má podvozek jakoby vlastní poskládán z dílů VW a Roomster má předek z Fabie I a II a zadní vlečku z Octavie I
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Co stejnou techniku jako VW, jako Audi nebo Porsche to by Škodovce slušelo.
A Logan lepší než Lagunu by měli dělat v Rumunsku. A ty kecy, že Škodovka je šunt jsou taky dobré, ona problémy s přílišnou kvalitou, ne s nekvalitou.
Avatar - Sonny Crockett
Sonny Crockett
Jsou to bohužel němci, roztahujou se a chtěj všemu rozkazovat. Pro mne Škoda zkounčila po odkoupení VW. Pak už to bylo jen čím dál víc německý... Kvalita šla nahoru, ale na úkor volnosti. A teď se to projevuje, místo toho aby Škoda mohla konkurovat ostatním automobilkám, využila svůj potenciál a vydobila si zas dobré jméno, tak jí teď němčouři pro změnu potopěj a ztrhnou jí na úroveŇ socek typu Dacia. Za chvíli bude palubka z recyklovaného papíru, palubka a spínače neosvětlené, aby se ušetřilo za dráty a žárovky... Achjo. Proč rači nedělaj lepší Passaty a Golfy a za normální peníze, aby mohl VW Škodě konkurovat? Protože sestřihnout křidélka Škodě je jednodužší, že ... Škody je škoda, hanba Volkswagenu :no:
EmilBuisson
Tk jak to tady tak čtu, tk tu máme příspěvky, které opovrhují škodou a že si za všechno můžeme sami, a druhé, které škodovku obhajují. Po odkoupení Škody Volkswagenem bylo zřejmé, že tady nejde o zachování tradice, to by bylo opravdu zcestné. Musím říct, je mi 18, nemám zkušenosti s minulým režimem a ani jeho rozpadem a následnou privatizací (začínám se k tomuto tématu přibližovat), ale nedá mi to, abych nenapsal, že škodovka je, byla a bude z Čech, i kdyby přestěhovali všechny fabriky od nás do Číny. Od té doby, co jsem poprvé zaznamenal články o přizpůsobování všech modelů Škody autům typu Dacie, jsem byl naštvaný, ne proto, že bych to pocítil při výběru auta (co bych dal za to kdybych měl opovrhovanou Octavii TDI) , ale proto, že tu značku vnímám jako kus NAŠÍ historie, České republiky a čehokoli, co se nás týká.
Všechno tahle šaškárna je jen důsledek historie, začalo to Hitlerem, pokračovalo Stalinem, následně Únorem a skončili jsme Klausem. A je to asi blbost, ale když se na to tak dívám, mám pocit, že bych radši byl, aby Škodu položili Češi tk jako asi všechno tady, a ne aby ji okupovali Skopčáci...
Avatar - Subaru4ever
Subaru4ever
Přirovnávat pana Prezidenta k Hitlerovi - to bych si být tebou ještě jednou dobře rozmyslel !!! 8-s

Ale nechci tady rozpoutávat žádnou diskusi o politice ;-\
EmilBuisson
Tak to jsem to asi špatně napsal, ale chtěl jsem vystihnout vývoj 😄
Bruno Ferari aliaz Mike Gaucher
Klaus bejt Němec,tak dnes to tady vypadá jak za okupace.
Hendly
I když ve skutečnosti asi nepůjde o deštníky, je to dobrá cesta pro Škodu. Dělat stále kvalitní, ale jednoduchá a levná auta. Tedy to co koncern nemá. A je to i dobré pro zákazníky, ne každý chce Dacii pro její vyložené postavení na konci automobilového trhu, ale kvalitní jednoduché auto jako spolehlivé přibližovadlo by si pár zákazníku nejspíš našlo.
Avatar - ryman
ryman
stačí aby byl VW levnější než Škoda a hned mu porostou prodeje >😁 >😒] :yes:
PetrPu
a co škodovka čekala? že si Vw necha lizt do zelí? to vubec....Passat je bůh ne? taková socka jako Superb přeci nemuže konkurovat...Polo je pán malých aut a Král všech králů Golf přeci musí být nejlepší.. >😒]
Avatar - euro89
euro89
Sakra, kdo mi to psal nedávno pod nějakým článkem, že VW ze škodovky nikdy neudělá druhou Dacii? >😒] No jo, deštníkem to začíná a kde to asi skončí... >😁 Už vidim ten nový slogan - "Škoda - Go East!" >😒]
Avatar - positivemind
positivemind
Myslím, že tohle všechno, je jen hodně dobrý marketing - uvidíme za pár měsíců.
Avatar - petrumr
petrumr
není!na fabii se třeba nebude dát objednat poloautomatická klima,jen automat nebo uplně obyčejnej manuál.A dost lidí co nemají na automat si teplotu štelovat ručně nebudou. :yes:
Avatar - positivemind
positivemind
Představ si následující scénář: do médií je vypuštěna takováhle kachna, která jen umocní to, aby byla škodovka prodávána, dokud tam ty věci jdou koupit (případně aby se rychle zbavili skladovek). To bude třeba 2 - 3 měsíce trvat a pak VW potichu tyhle věci zase zavede.
Vaclav_M
Ač je to pro patrioty nepříjemné, je fakt že majitel si se svou firmou může dělat co chce. A přesně to z nějakého přesvědčení dělá. Na druhou stranu se říká neměň to co funguje a tak nerozumím tomu, proč se namísto buzerace škodovky za věci, za které si z poloviny může VW sám (např. zcela "nový" passat, apod.) koncern nezaměří spíše na jejich španělskou odnož jménem Seat, která dostává od matičky úplně stejnou techniku jako škodovka a jediný co s ní zvládli jsou 3 modely (leon, toledo, altea), který vypadají úplně stejně, navíc s patrně nejodpornější palubní deskou v rámci třídy.ukradenej sharan jménem alhambra a zbufnutá minulá generace A4, kterou u audi vyhodili na šroťák - u Seatu je ale naprostou jedničkou. Navíc, podíváme-li se na ekonomickou bilanci seatu, jejich roční ztráta bude patrně VW stát víc, než nějaká virtuální kanibalizace škody na modelech vw...
Vaše reakce, je důkazem, že marketing funguje jak má 😄
Francesco
Kdyby tenhle SKU..VENEJ ČESKEJ NÁROD všechno neprodával, tak by se tohle vůbec nemuselo řešit, nějaký omezování výroby.. A koneckonců nejsem sice škodovkář,ale vzhledem k VW ji fandim, ptž jak všichni víme VWčka sou sr.čky >😁 navíc ty jejich diesli čmouděj a žerou víc oleje než benzínu >😁
Francesco
pardon ne omezování výroby, ale ochuzování modelů... ono je to jedno.. prostě jak se tady mnohokrát objevilo, koncern VW si to dělá sám když neumí vyrábět kvalitní auta !!
Francesco
jo a eště pro rejpálky víc nafty >😁 ne benzínu když je to diesel, aby ste si nemysleli že sem negramot >😁
Avatar - saldy
saldy
Ještě trošku se snaž, máš talent bude z tebe brilantní diskutér
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
máš pravdu, omezování výroby by se řešit nemuselo - žádná výroba by totiž nebyla... 😉
bicak77
Kdyby Škodu tehdy VW (nebo třeba Renault) nekoupil, tak se u nás vyrábí Favorit a Forman po desátým faceliftu. No vyráběl...kdo by to vlastně asi kupoval??? Ať se nám to teď líbí nebo ne, VW je to nejlepší co nás mohlo před lety potkat.
alambert
absolutně nechápu nikoho kdo tu píše, jak je to v pořádku a že by si škodovku nikdy stejně nekoupil tak co....že jo...

dle mého názoru, neexistuje mnoho důvodů proč si škodovku NEkoupit. jsou v zásadě tři možné důvody, proč zvolit v dané kategorii jiné aut😲 něco sportovnější jízdní vlastnosti(Ford, Mazda), nižší cena(Kia/Hyundai, Chevrolet) nebo vyšší stylovost/individualita+lepší design(si doplňte dle libosti)...žádný jiný důvod nevidím-technika, jízdní vlastnosti, motory, výbava, kvalita, zpracování, prostornost atd je vše OK...a kdo tvrdí, že ne, jen si chce připadat zajímavý...

ať už je váš názor na škodovky jakýkoli, nepopiratelný fakt je, že škdovka nás všechny živí. především ty tisíce lidí, kteří tam pracují, ale nejen ty, všechny-z daní. vždyť je to jednen z největších plátců daní. takže pokud škodovce klesnou výrazně zisky, bude to problém nejen pro ni samotnou, ale pro nás všechny.

už vůbec nechápu, jak v tom někdo může vidět marketingový tah ve prospěch škodovky. pravda je podle mě taková (a svědčí o tom i vztah vw a seatu), že vw se snaží být jakýmsi samarytánem, který vydržuje ostatní značky, aby měl trochu různorodější portfolio a mohl si říkat koncern, jenže škodovka mu poněkud přerostla přes hlavu, protože začala dělat až moc dobrá auta a je potřeba tomu udělat přítrž....začne to postupně, ale bůhví, čím to skončí...

co ale (opět) nechápu je, proč chce vw ze škodovky se stoletou historií udělat dacii a ze seatu sportovní značku...proč ne naopak?
Petrko
Tak já už jsem vzhůru. Jen tvůj nízký věk ospravedlňuje co jsi tady napsal. Neberu ani provize z Auto Škoda ani nestojím na pracáku abych žil z daní které škoda zaplatí naopak já platím daně a až trochu vyrosteš tak pochopíš že daně a smrt jsou v tomhle světě jediné jistoty které máš, protože daň zaplatíš ne jen co ti strhnou ze mzdy, ale ve všem co si kdy koupíš ať je to rohlík, benzín či panák v hospodě a nebo krabička cigaret. Nejsou jen daně ve výplatě, ale taky DPH a spotřební daně a pokud máš pocit že tebe živí Škodovka tak já mám pocit že živím tento stát spolu s tisíci podnikatelů živnostníku a všech kteří si na chleba vydělávají jako zaměstnanci. Takže tady nemydli nikomu oči blábolem že nás živí Škoda auto.A co se týče rozhodnutí VW co dál se škodovkou, na zahraničních serverech proběhla informace (dle mně nebude daleko od pravdy) že škodovka přináší nižší zisk dle mě je to tak že když auto vybavím stejnou technikou a náklady na jeho výrobu nejsou o moc nižší než v Německu a budu ho prodávat levněji než stejně vybavené auto od VW pak mám nižší marži a nepřináší to kýžený výsledek.A tohle bude ten důvod proč se píše že díky tomu přichází VW ročně o slušný balík. Takže řešení: Buď škodovky zdražit což nepříjmé zákazník a nebo je holt proti VW očesat o některé prvky výbavy aby zákazník pochopil že nemůže dostat v Superbu totéž co v Passatu o x tisíc euro dražším.
Neprostej souhlas. Nakonec budeme chtít diktovat Huyndai, co a jak má dělat v Nošovicích, ne???

Škoda je VW, a VW má zájem na tom, aby Škoda vydělávala - je musí marketingově odlišit koncernový značky - tedy velice podobná auta se stejnou technikou - a to není jednoduchý...
alambert
tak samozrejme sem nemel na mysli, ze kdyz skodovka zkrachuje, tak ja hned umru hlady, ale jinak mi netvrd, ze kdyz skodovka pujde do ** tak to nebude nikomu vadit...nejen zamestnanci, ale i stat prijde o prachy, a nemyslim si ze zrovna nasemu statu by nebyla kazda koruna na danich dobra...tak nemydli oci ty me...

jinak nevim co mi to tady vykladas o rohlikach, co to s tim ma spolecnyho? myslis ze sem jako nepostreh ze dan se plati ze vseho?

jeste by me zajimalo, jestli teda ten samej problem s nizsim ziskem nema vw i seatem? proc ztratovej seat teda drzi? to prodelava este dvakrat tolik nez se skodovkou ne?
pogo26
Ne každý pozná, že jde o marketing a dobrý marketing se pozná dle toho, že nevypadá jako marketing. A dle tvého komentáře jde o dobrý marketing.
alambert
jestli bylo cilem marketingu, ze si nikdy nekoupim volkswagen a skodovku si koupim jen kdyz nebude ve stylu dacie a jinak zustanu u rodine linie fordu, tak se marketing povedl...
pogo26
Samozřejmě se povedl. Bylo třeba zvýšit image a prodeje Škodovky. Polo s prodejem problémy nemá. Na rozdíl od Fabie. A zákazníci škodovky jsou zcela někde jinde než zákazníci VW. VW je jeden z nejdražších a Škoda jedna z nejlevnějších z mainstreamu.
alambert
pořád mi nějak uchází smysl tvých myšlenek...jak se zvýší image auta tím, že se mu omezí výbava?

a to co říkáš o cenách mi taky nepřipadá moc pravdivé...fabie je aspoň u nás tak na průměru třídy a octavie díky tomu, že je řazena o půl třídy výš, se taky nedá řadit k nejlevnějším...teda pokud ji nechceme porovnávat s auty střední třídy...
Nechápu, proč se tady nedáva na VW. Radujte se nad tím, že kdysi Škodu nekoupil třeba Renault a neudělal z ní automobilku typu Dacie. Místo toho tady ale nadáváte, že Superb nebude mít deštník...

VW má logicky zájem na tom, aby byla Škoda fungovala. Rozhodně ale nemá zájem na tom, aby se místo Passatu prodával o statisíce levnější Superb - to je snad jasný, ne?

A mezi námi děvčaty - na Passat můžeme být stejně hrdý jako na Superb - i Superb je od začátku do konce dílem VW, jen se na vývoji podílelo ví inženýrů z Čech...
Doporučil bych pány z VW propleskat. Pravda je taková, že VW neumí a nemá na to, aby Škodě konkurovala. A jak to VW tedy řeší - Škoda a SEAT mají cenovou politiku stanovenou z VW a nemůžou si průžně stanovovat vlastní cenu. Kdežto dealeři VW a Audi si cenu můžou stanovovat jak chtějí. A výsledek - nové Polo je v řadě zemí levnější než SEAT Ibizi a Škoda Fabia. Nové Audi A4 je levnější než SEAT Exeo. Superb je moc dobrý, Passata nikdo nekupuje a tak Superb nesmí mít adaptivní tempomat. Už teď mi známí říkají, že nový Passat je pro Škodu velký průser, jelikož stojí za h....., ze všech stran ho kritizují. A rovnou mohu říci, že nová Octavia bude stát také za h.... jelikož už dva designové návrhy byly zamítnuty z toho důvodu, že byly designově lepší než Golf. Prostě VW je neschopna vyvinout vlastní vůz a tak si léči své ego na ostatních automobilkách
pogo26
Řekl bych, že vůbec netušíš jaké jsou ceny a prodeje Pola nebo Passatu oproti Fabii a Superbu. Zkus hledat info i jinde než v bufetu hlavním nádraží. O neshopnosti VW a Němců vůbec bych v žádném případě nemluvil. Navíc Němci přidávají ke svému umu i slušnost.
Ozubené kolečko
"Nemůžeme přece nabízet fabii s lepší palubní deskou, než má polo," uvedl šéf koncernu VW Martin Winterkorn.
???. Je to naprosro jednoduché, skopčáku. Jestli neumíte udělat přístojovku do POLOauta nebo koukáte, jak Vám Superb nakopává, tak prostě nechte dělat chlapce v Česaně i Vaše auta a budete překvapeni. I bez Vámi zakázaných faceliftových úprav u Fabie ( "vyfouklé" blatníky jako u S2000 ) se to auto dobře prodává. A nový PASSAT? Zdárný příklad designového průseru. Česaňáci, jsem na Vás hrdý.