Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Koncern Volkswagen nařídil omezovat výbavu vozů Škoda

redakce AUTO.CZ
Diskuze (169)
Vedení koncernu spustilo dříve naznačovaný tlak na Škodovku - vybavení škodovek musí být chudší než výbava volkswagenů.

Zákazníci prý totiž začali dávat přednost levnějším škodovkám se stejnou výbavou jako mají dražší volkswageny. Informují o tom dnešní Hospodářské noviny.

Mladoboleslavská automobilka pod tlakem zavedla už první tři omezení, v octavii s poloautomatickou klimatizací nebude chladící box, do sportovních verzí Fabií RS se nedostaly xenonové světlomety (zatímco konkurenční Ibiza Cupra i Polo GTi je mít mohou) a v superbech už řidiči nenajdou značkové deštníky. Koncern vysvětluje ochuzení základní výbavy snahou o větší rozlišení značek.

Na chybějící luxusní doplňky si už stěžují němečtí dealeři Škody, napsaly Hospodářské noviny. "Každý prvek výbavy je konkurenční výhodou. Nevěřím, že by si lidé ochuzení nevšimli, prodeje klesnou," uvedl šéf Asociace dealerů Škoda Thomas Peckruhn. České dealery chybějící deštník netrápí.

Škoda Auto zaznamenala připomínky účastníků kongresu prodejců v Postupimi. "Je pravda, že Škoda v Německu od 1. ledna ještě dále zatraktivní ceny u některých modelů a že v této souvislosti upraví rozsahy výbav. To je zcela běžný a léty osvědčený postup produktového managementu v automobilovém průmyslu. Většina zmiňovaných prvků výbavy navíc nadále zůstane dostupná jako výbava na přání,“ řekl dnes ČTK Rudolf Dreithaler z tiskového oddělení firmy. Dreithaler zároveň popřel, že by měly zmizet z výbavy Superbu deštníky.

Problém "kanibalizace" se v koncernu VW řeší od doby, kdy se škodovka a seaty dostaly na kvalitativní úroveň německých vozů. Nový superb dostal v několika německých recenzích lepší známku než dražší VW Pasat nebo Audi A6. Podobně soupeří fabia a polo. Zákazníci proto místo dražších volkswagenů kupují levnější škodovky. Podle jednoho z odhadů tak přichází koncern VW o půl miliardy eur ročně.

Pro koncern je to důvod k razantnímu zákroku. "Nemůžeme přece nabízet fabii s lepší palubní deskou, než má polo," uvedl šéf koncernu VW Martin Winterkorn.

"Každý prvek výbavy je konkurenční výhodou. Nevěřím, že by si lidé chuzení nevšimli, prodeje klesnou," stěžoval si dnes České televizi šéf Asociace dealerů Škody Thomas Peckruhn. "Náklady snižují všichni výrobci, nesmí ale znevýhodnit zákazníky. Ti naši si změn stále častěji všímají. Nechám mluvit čísla - statistiky ukazují, že více zákazníků přechází od Škody k Volkswagenu," doplňuje. "Přitom nekonkurujeme volkswagenům, ale hlavně francouzským značkám Peugeot či Renault včetně Dacie," dodává.

Podle Dreithalera se mladoboleslavská automobilka plánuje v dalších letech modelově rozvíjet. "Na autosalonu v Paříži Škoda úspěšně představila několik novinek a naznačila, jakým směrem se bude značka dále ubírat. Škoda dynamicky roste na trzích v Evropě i na důležitých růstových trzích v Indii, Rusku a v Číně. Modelová politika se bude dále rozvíjet, v příštích letech se nabídka automobilky bude rozšiřovat o další nové modely," dodal.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (169)
18. 10. 2010 09:41
Re: lidi, vzbuďte se...
Samozřejmě se povedl. Bylo třeba zvýšit image a prodeje Škodovky. Polo s prodejem problémy nemá. Na rozdíl od Fabie. A zákazníci škodovky jsou zcela někde jinde než zákazníci VW. VW je jeden z nejdražších a Škoda jedna z nejlevnějších z mainstreamu.
18. 10. 2010 07:23
To dokazuje obohost Winterkorna
"Nemůžeme přece nabízet fabii s lepší palubní deskou, než má polo," uvedl šéf koncernu VW Martin Winterkorn.
???. Je to naprosro jednoduché, skopčáku. Jestli neumíte udělat přístojovku do POLOauta nebo koukáte, jak Vám Superb nakopává, tak prostě nechte dělat chlapce v Česaně i Vaše auta a budete překvapeni. I bez Vámi zakázaných faceliftových úprav u Fabie ( "vyfouklé" blatníky jako u S2000 ) se to auto dobře prodává. A nový PASSAT? Zdárný příklad designového průseru. Česaňáci, jsem na Vás hrdý.
17. 10. 2010 22:19
Re: Alfa
..a tobě lobotomie.. ;-)
17. 10. 2010 20:57
Re: lidi, vzbuďte se...
Ne každý pozná, že jde o marketing a dobrý marketing se pozná dle toho, že nevypadá jako marketing. A dle tvého komentáře jde o dobrý marketing.
17. 10. 2010 20:47
Re: Kanibalismus - Škodovka a SEAT jsou už dávno na odpis
Řekl bych, že vůbec netušíš jaké jsou ceny a prodeje Pola nebo Passatu oproti Fabii a Superbu. Zkus hledat info i jinde než v bufetu hlavním nádraží. O neshopnosti VW a Němců vůbec bych v žádném případě nemluvil. Navíc Němci přidávají ke svému umu i slušnost.