Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Audi Quattro Concept: Malá série bude

34 komentářů

Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - jnkd
jnkd
Že by audi???
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
white label
No jo, ale má toho být jen 300 kusů, kdyby to stálo míň, tak si to rovnou rozeberou zaměstnanci v Neckarsulmu... >😒]
Avatar - white label
white label
Máš pravdu aspoň v tom, že v té technice 4x4 moc nestíháš... 😉
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
white label
Věřím, že přesto tušíš, že se Subaru a Suzuki to nebude mít nic společného... :😉 😉

Tak jako u RS5 se jedná o samosvorným mezinápravový diferenciál, který má korunový převod, má lehkou, kompaktní konstrukci a výchozí rozdělení momentu mezi nápravy 40:60 se může plynule měnit až na 70 % na přední, nebo 85 % na zadní kola. Na zadní nápravě může být i elektronicky řízený diferenciál, použitý třeba na S4, ten aktivně rozděluje moment mezi kola zadní nápravy...
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
white label
Vypadá to takto😒br /> [odkaz]
[odkaz]

S haldexem, který používá koncern pro napříč! uložené motory to (logicky) nemá nic společného, jedná se spíš o jakousi inovaci "podélného" Torsenu...
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
white label
Neblázni, kde na to chodíš? Viskózní spojka byla kdysi ve starých VW syncro.
Jak už jsem psal, tohle nemá s "příčným" Haldexem nic společného, navíc ani spojka Haldex (využívaná pro 4motion a "příčné" quattro) není "viskózní", ale jde o elektronicky ovládanou vícelamelovou spojku.
Tohle je quattro pro podélně uložené motory s mezináprovovým samosvorným diferinciálem (viz předchozí odkaz na foto).
Elektronicky ovládaný je především případný zadní aktivní diferenciál...
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
white label
Na to si přišel kde, že má každý samosvor viskozní spojku?
Samosvorné diferenciály se (v "základu") dělí na klasické samosvorné, diferenciály s omezenou svorností (tzv. LSD ), diferenciál typu Torsen a samosvorný diferenciál s viskózní spojkou...
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
white label
Copak takový klasický Torsen potřebuje nezbytně lamely?
Ale ani to, že má případně jakákoli spojka lamely, z ní ještě (samo o sobě) nedělá automaticky viskozní spojku jako takovou.

Viskozní spojka je uzavřená ve skříni, naplněné silikonovou kapalinou vysoké viskozity. Každá ze dvou sad lamel je spojena s jedním hnacím hřídelem. Jsou-li adhezní podmínky předních a zadních kol stejné, otáčí se spojka jako celek, popř. menší rozdíly vyrovnává pomalým vzájemným natáčením obou sad lamel. Se zvětšujícím se rozdílem otáček roste v závislosti na viskozitě kapaliny odpor proti vzájemnému otáčení lamel a větší část hnacího momentu se přenáší na kola s lepšími trakčními schopnostmi.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
white label
To už ale nenápadně odbíháš od zmíněného faktu, že ne každá spojka s lamelama je spojka viskozní.
Zdaleka ne všechna auta s elekronickými systémy (viz zkratky které zmiňiješ) mají 4x4 s takovým mezinápravovým diferenciálem. "Ryze" elektronicky řízený (aktivní) diferenciál je ten (u RS5 a S4 za příplatek) na zadní nápravě...
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
white label
Tak tohle bude "sen",podélně uložený pětivál z TTRS vylaďěný na 408 PS, "zkrácený" podvozek a quattro z RS5 a relativně velmi nízká hmotnost k tomu... a jako bonus parádní design, co si přát od Audi víc.
😉 :yes:
LudaBaxa
Aby to bylo za menší peníz :-! :yes:
Frantizsekk
Tohle bude Quattro pro chlapy a ´kluky´, o zabave bez kompromisu. TT je preci jenom porad trochu prihraty.
Jestli se dostane do vyroby, hodne prasatek padne za obet kladivku. Auto snu.
MOC se mi libi.
Wentura
:yes:
Subaru.in
TT je preci jenom porad trochu prihraty? Jak to myslis Bobecku. 😲
Avatar - gld
gld
Pôvodné tt malo image športiaku pre slečinky a metrosexuálov, to nové si tiahne predchodcovu "povesť" zo sebou 😉

btw nové quattro sa mi páči, interiér a zadok sú fajnové, predok mi príde ako hranatá evolúcia súčasných audín
Subaru123
Vuz je to paradni o tom neni pochyb. :yes:
Avatar - euro89
euro89
300 kusů neni moc, ale na druhou stranu co bych dal za to, kdyby se vyrobilo 300ks i novýho Stratose a hlavně kdyby s nim přišla sama Lancia... V tomhle můžu fanouškům Audi jen závidět. Ještě by mohl přijít Ford s Mondeem 4x4 Cosworth, jako ideovým nástupcem Sierry Cosworth a Toyota by mohla začít zase vyrábět Celicu GT4 😄 No dobře, asi toho vážně chci moc. Při dnešních zelenejch zákonech je to bohužel utopie ;-\
vilemrousi
U Toyoty chystají návrat sportovních aut, první vlaštovkou by měla být Toyota FT-86. Tohle audi se mi líbí, je na něm vidět spojení návratu ke kořenům a současné vychytávky. A navíc mi dost připomíná zmiňovanou toyotu. >😒]
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
zino
Ten retro štýl je pre mňa jednoducho bezchybný! Jediné čo mi na tom neskutočne vadí, sú tie digitálne budíky. Prečo tam nedali klasické analógové? A mimochodom, kde sú výduchy klímy v strede palubnej dosky?

Inak, veľmi pekné! :yes:
Avatar - white label
white label
Středový výdech je zřejmě nad displayem klimy😒br /> [odkaz]
zino
áno, potom už som si všimol... 😄
_MT_
Právě přístrojovka je to hlavní retro, narozdíl od toho zbytku, hlavně v exteriéru, které převážně plyne z evoluce jazyka R8. Přístrojovka je odkaz na WRC - elektronický navigátor, "herní" styling. Samozřejmě že série bude vypadat jinak, uhlazeněji, praktičtěji.
figurka
Za toto Audi jedině a jednoznačně :yes: :yes:
Avatar - white label
white label
Souhlas jak Brno! 😉 :yes: