Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Audi Quattro Concept: Malá série bude

34 komentářů

Avatar - petrumr
petrumr
Ještě zjistit,co tobude mět za techniku na podvozku,že by subaru nebo suzuki?
Avatar - jnkd
jnkd
Že by audi???
Avatar - petrumr
petrumr
Audi má něco novýho co vyrábí?,moc v technice nestíhám ,myslíš torsen nebo haldex?já se přikláním,spíše k tomu od suzuki/subaru
Avatar - white label
white label
No jo, ale má toho být jen 300 kusů, kdyby to stálo míň, tak si to rovnou rozeberou zaměstnanci v Neckarsulmu... >😒]
Avatar - white label
white label
Máš pravdu aspoň v tom, že v té technice 4x4 moc nestíháš... 😉
Avatar - petrumr
petrumr
tak mně pouč,co montují za mezinapravovej diferák a kde se vyrábí,fakt nestíhám,jenom vím,že na všechno si nalepí quattro® .
Avatar - white label
white label
Věřím, že přesto tušíš, že se Subaru a Suzuki to nebude mít nic společného... :😉 😉

Tak jako u RS5 se jedná o samosvorným mezinápravový diferenciál, který má korunový převod, má lehkou, kompaktní konstrukci a výchozí rozdělení momentu mezi nápravy 40:60 se může plynule měnit až na 70 % na přední, nebo 85 % na zadní kola. Na zadní nápravě může být i elektronicky řízený diferenciál, použitý třeba na S4, ten aktivně rozděluje moment mezi kola zadní nápravy...
Avatar - petrumr
petrumr
takže haldex?torsen nebyl elektronicky řízen.Korunový převod je co?
Avatar - white label
white label
Vypadá to takto😒br /> [odkaz]
[odkaz]

S haldexem, který používá koncern pro napříč! uložené motory to (logicky) nemá nic společného, jedná se spíš o jakousi inovaci "podélného" Torsenu...
Avatar - petrumr
petrumr
díky,tak vlastně mechanika s viskozní spojkou a podvozek bude mět všechno elektronický.
Avatar - white label
white label
Neblázni, kde na to chodíš? Viskózní spojka byla kdysi ve starých VW syncro.
Jak už jsem psal, tohle nemá s "příčným" Haldexem nic společného, navíc ani spojka Haldex (využívaná pro 4motion a "příčné" quattro) není "viskózní", ale jde o elektronicky ovládanou vícelamelovou spojku.
Tohle je quattro pro podélně uložené motory s mezináprovovým samosvorným diferinciálem (viz předchozí odkaz na foto).
Elektronicky ovládaný je především případný zadní aktivní diferenciál...
Avatar - petrumr
petrumr
viskozní spojky jsou v každým samosvoru se speciálním olejem naproti tomu Haldex ty spojky v i generaci zaviral mechanicky přes vačku,ted je zavírá přítlakem oleje elektromagneticky a proto mně plete,na té audině v tom zadním diferáku ten filtr oleje jak má haldex.Torsen-u mně bych to přirovnal k diferáku od tatrovky-jsou přidělaný ty viskozní spojky,aby to vlastně bylo měnitelný a ten je v převodovce,jak u subaru.
Avatar - white label
white label
Na to si přišel kde, že má každý samosvor viskozní spojku?
Samosvorné diferenciály se (v "základu") dělí na klasické samosvorné, diferenciály s omezenou svorností (tzv. LSD ), diferenciál typu Torsen a samosvorný diferenciál s viskózní spojkou...
Avatar - petrumr
petrumr
jak to přiškrtíš,když ne nějakýma lamelama.Přeci to nemůžeš spojovat jak u nákladáků ozubením nebo kolíkama,to by dopadlo jak u liazek jedno sepnutí za jízdy=jedna demontáž
Avatar - white label
white label
Copak takový klasický Torsen potřebuje nezbytně lamely?
Ale ani to, že má případně jakákoli spojka lamely, z ní ještě (samo o sobě) nedělá automaticky viskozní spojku jako takovou.

Viskozní spojka je uzavřená ve skříni, naplněné silikonovou kapalinou vysoké viskozity. Každá ze dvou sad lamel je spojena s jedním hnacím hřídelem. Jsou-li adhezní podmínky předních a zadních kol stejné, otáčí se spojka jako celek, popř. menší rozdíly vyrovnává pomalým vzájemným natáčením obou sad lamel. Se zvětšujícím se rozdílem otáček roste v závislosti na viskozitě kapaliny odpor proti vzájemnému otáčení lamel a větší část hnacího momentu se přenáší na kola s lepšími trakčními schopnostmi.
Avatar - petrumr
petrumr
to je právě to,klasickej torsen je diferák a rozděluje poměr podle převodů a prokluzu stále a to se mně nezdá.Bez spojek,nebo lamel elektronika nemůže nic udělat,to by byl pasivní a dělaly tu práci brzdy-a to má už skoro každý aut co má ABS, EBV, MSR, ASR, EDS, HBA a DSR
Avatar - white label
white label
To už ale nenápadně odbíháš od zmíněného faktu, že ne každá spojka s lamelama je spojka viskozní.
Zdaleka ne všechna auta s elekronickými systémy (viz zkratky které zmiňiješ) mají 4x4 s takovým mezinápravovým diferenciálem. "Ryze" elektronicky řízený (aktivní) diferenciál je ten (u RS5 a S4 za příplatek) na zadní nápravě...
Avatar - petrumr
petrumr
když není viskozní,tak musí být tupu haldex,prostě se spojí nějakou jinou silou
Avatar - white label
white label
Tak tohle bude "sen",podélně uložený pětivál z TTRS vylaďěný na 408 PS, "zkrácený" podvozek a quattro z RS5 a relativně velmi nízká hmotnost k tomu... a jako bonus parádní design, co si přát od Audi víc.
😉 :yes:
LudaBaxa
Aby to bylo za menší peníz :-! :yes:
Frantizsekk
Tohle bude Quattro pro chlapy a ´kluky´, o zabave bez kompromisu. TT je preci jenom porad trochu prihraty.
Jestli se dostane do vyroby, hodne prasatek padne za obet kladivku. Auto snu.
MOC se mi libi.
Wentura
:yes:
Subaru.in
TT je preci jenom porad trochu prihraty? Jak to myslis Bobecku. 😲
Avatar - gld
gld
Pôvodné tt malo image športiaku pre slečinky a metrosexuálov, to nové si tiahne predchodcovu "povesť" zo sebou 😉

btw nové quattro sa mi páči, interiér a zadok sú fajnové, predok mi príde ako hranatá evolúcia súčasných audín
Subaru123
Vuz je to paradni o tom neni pochyb. :yes:
Avatar - euro89
euro89
300 kusů neni moc, ale na druhou stranu co bych dal za to, kdyby se vyrobilo 300ks i novýho Stratose a hlavně kdyby s nim přišla sama Lancia... V tomhle můžu fanouškům Audi jen závidět. Ještě by mohl přijít Ford s Mondeem 4x4 Cosworth, jako ideovým nástupcem Sierry Cosworth a Toyota by mohla začít zase vyrábět Celicu GT4 😄 No dobře, asi toho vážně chci moc. Při dnešních zelenejch zákonech je to bohužel utopie ;-\
vilemrousi
U Toyoty chystají návrat sportovních aut, první vlaštovkou by měla být Toyota FT-86. Tohle audi se mi líbí, je na něm vidět spojení návratu ke kořenům a současné vychytávky. A navíc mi dost připomíná zmiňovanou toyotu. >😒]
Avatar - petrumr
petrumr
no právě toyota až po spojení se subaru jde do sportovních aut,a tuším,že to bude mět stejnou techniku-torsen-který toyota už využívá.A když si vezmem spojení VW-Suzuki a propojení suzuki-subaru-čert aby se vtom vyznal.
zino
Ten retro štýl je pre mňa jednoducho bezchybný! Jediné čo mi na tom neskutočne vadí, sú tie digitálne budíky. Prečo tam nedali klasické analógové? A mimochodom, kde sú výduchy klímy v strede palubnej dosky?

Inak, veľmi pekné! :yes:
Avatar - white label
white label
Středový výdech je zřejmě nad displayem klimy😒br /> [odkaz]
zino
áno, potom už som si všimol... 😄
_MT_
Právě přístrojovka je to hlavní retro, narozdíl od toho zbytku, hlavně v exteriéru, které převážně plyne z evoluce jazyka R8. Přístrojovka je odkaz na WRC - elektronický navigátor, "herní" styling. Samozřejmě že série bude vypadat jinak, uhlazeněji, praktičtěji.
figurka
Za toto Audi jedině a jednoznačně :yes: :yes:
Avatar - white label
white label
Souhlas jak Brno! 😉 :yes: