Netusim jak to funguje v CR, ale treba v UK kazde nove auto po 3 letech musi jit na MOT kazdy rok, a vzdy se opisuje stav tachometr.
Takze vuz po dalsich 6ti letech ma 6x evidovano kolik bylo na tachometru a tyto udaje jsou nejen v papirech ale i online skrze statni agenturu VOSA Vehicle & Operatory Service Agency.
Kdokoliv ma pote pravo pri koupi vozu si vyzadat stav tachometru a celkoveho vozidla. Takze pretaceni tachometru teoreticke lze, ale jiz jde o daleko komplikovanejsi podvod, jez nejde udelat doma v garazi.
vždycky je důležitý si spočítat na kolik mě pořízení auta vyjde nejdůležitější údaj na autě je poměr výkon/cena a je jedno jestli je nový, ojetý, takový nebo třeba makový ;-)
Ten odkaz tu fachčil jen tak půl hodinky a pak tu už nešlo ani mně (stejně jako na macz), zřejmě "cenzura". Když tak mi napiš mail do SZ a já ti to pošlu... ;-)
poslední dobou je to skoro všude viz odkaz na ČT a její černé ovce v diskuzi
vidím za tím strach z klesajících prodejů nových aut tohle je takové bububu na zájemce o auta
já to jako zastánce ojetin vítám aspon jejich cena bude rychleji klesat ;-)
Nevím co je pořád komu do toho ... už několikrát se napsalo že tachometr neurčuje stav automobilu ... auto po 30 000km může být ve stejném stavu jako auto po 300 000 ... každej je specialista ale nikdo neuvažuje nad logikou věci ... radši si koupim auto se 140 000 než auto s 90 000 proč asi .. třeba náklady na rozvodovou sadu ... atp ... :-) nehledě na to že pokud je auto moje budu si ODO upravovat jak chci :-) a pokud někdo vybíráte podle tachometru tak ste vylí.aný ko.oti ... :-) nic jinýho se o vás napsat nedá :-)
přesně tak
kilometry jsou jen orientační údaj
podle mě je nejlepší auto s km mezi 150k a 200k
protože t mají bud všechno co se mění vyměněný a když ne tak je to sakra poznat takže se podle toho může člověk orientovat
hlavně je třeba si dát pozor na to jestli auto nebylo bouraný ale to laik většinou nepozná
Pokud má auto točený kilometry .. zkušenost ... tak jenom kuly tomu že to auto na ty km vypadá .. dneska nikdo nebude točit 30 na fábii co má najeto 100000 protože u fábie to cenu nezvedne ... a pokud to auto na ty kilometry nevypadá tak ho nikdo nestočí / nekoupí .... dá se předpokládat jak psal aristokrat že je nejlepší kupovat auto mezi 140000 až 200000 třeba za 4 roky protože se dá předpokládat že to auto jezdilo .. že někdo potřeboval aby jezdilo.. tudíž na jeho stavu záleželo ... a pokud fungovalo dá se předpokládat že bude i nadále ..
Doporučuji všem přečíst tento článek ... [odkaz] ... dovolím si citaci D-Fense "automobily, které mají hodně najeto, byly intenzívně používány (tuto větu, jakkoli je triviální, mnoho lidí zcela nechápe) a jejich majitelé s nimi cestovali za obchodem, za prací, za rodinou. Byli na nich závislí, mnohdy existenčně. Bylo v jejich zájmu věnovat jim odpovídající péči, protože jejich selhání by podstatně zasáhlo do jejich života. Používání oleje z Polska, filtrů z Číny a pneumatik z Kauflandu nebylo tudíž pro ně akceptovatelným servisním programem."
nic hrozneho pani na slovensku sa staca setko co sa da, jedine co sa neda stocit je to co nema tachometer inak setko a najlepšie je take dvoj rocne auto ktore sa stoci na nulu abi bolo jednoduhšie prihlasenie zo zahranicia a poistka je mensia leasing sa da nato vibavit jednoduhši uplna pohoda nic hrozne zvikly sme si :-)