Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Marko: Nissan v Japonsku a jeho iné tváre

Nissan – na domácom trhu momentálne tretia najväčšia automobilka. S ambíciou v najbližších rokoch zosadiť z pozície korunného princa, tradičnú dvojku – Hondu.
Zpět na článek
30. 10. 2010 10:00
30. 10. 2010 12:31
30. 10. 2010 15:21
30. 10. 2010 16:08
30. 10. 2010 19:23
31. 10. 2010 00:11
31. 10. 2010 19:34
31. 10. 2010 10:00
31. 10. 2010 21:10
31. 10. 2010 21:08
30. 10. 2010 14:19
30. 10. 2010 15:22
30. 10. 2010 16:08
30. 10. 2010 19:33
30. 10. 2010 19:07
30. 10. 2010 19:33
30. 10. 2010 21:52
31. 10. 2010 16:43
30. 10. 2010 21:40
31. 10. 2010 00:25
31. 10. 2010 09:11
31. 10. 2010 11:42
30. 10. 2010 16:25
30. 10. 2010 18:13
30. 10. 2010 18:44
30. 10. 2010 19:00
30. 10. 2010 19:32
30. 10. 2010 20:59
30. 10. 2010 21:50
30. 10. 2010 21:45
31. 10. 2010 15:23
31. 10. 2010 16:14
31. 10. 2010 10:07
1. 11. 2010 20:55
2. 11. 2010 12:02
30. 10. 2010 10:00
Marko
A ja že si na nás už zabudol... :-)
Díky za fajn článok, vždy sa dozviem kopu vecí, ktoré som nevedel. :yes:
Mohol by si doplniť niečo na vysvetlenie k uvádzaným termínom "zaibatsu-konglomerát", keiretsu-konglomerát" - o tom mám napríklad len hmlistú predstavu. ;-)
Rozbalit vlákno
9
30. 10. 2010 12:31
Re: Marko
Nezabudol, lenze to bolo pomerne zlozite na spracovanie, pretoze u Nissanu je tých modelov fakt vela. Rovnaky problem bude pravdepodobne s Toyotou.

Zaibatsu a keiretsu su v suvislostiach vysvetlene tu:
[odkaz]

Malo by to byt pod prvym a druhym podnadpisom. ;-)
30. 10. 2010 15:21
Re: Marko
Díky. Rozpísal si sa parádne, až mám problém s koncentráciou pri tak dlhom texte. ;-)
30. 10. 2010 16:08
Re: Marko
Problém, myslím tvůj problém, není v délce textu, ale v jeho kvalitě a v tvé nekvalitě. My normální si to přečteme a zvedneme Markovi palec, nám se z toho hlava nemotá... :-!
30. 10. 2010 19:23
Re: Marko
Za koho ešte hovoríš? Alebo schizofrénia?A ja som ťa tipoval na senilitu...
Holt človek sa nemôže trafiť vždy... >:D
Avatar - jazva
31. 10. 2010 00:11
Re: Marko
že si ho vôbec aj všímaš, imbe.cila...
31. 10. 2010 19:34
Re: Marko
niekedy ma to baví, keď niet inej zábavy
31. 10. 2010 10:00
Re: Marko
stačilo naraziť v jeho príspevku na spojenie "my normální" a bolo všetko jasné ;-)
31. 10. 2010 21:10
Re: Marko
No, za tu partičku regionálních přicmrndávačů určitě ne! >:D >:D Stejně si chrobáčik ;-)
31. 10. 2010 21:08
Re: Marko
Ale to tady ví každej, že si dislektik, ne? >:D >:D
30. 10. 2010 14:19
NI NISSAN
:yes: Základem orientace jsou znalosti :yes:

Otíka bych tu dával za trest... :-)

P.S. U Toyoty rozděl článek na modely, které již svolávačku absolvovaly a na ty, které to brzy čeká... ;-)
Rozbalit vlákno
11
30. 10. 2010 15:22
Re: NI NISSAN
Ty sa nemusíš ani podpisovať... :-!
30. 10. 2010 16:08
Re: NI NISSAN
Ty by ses podepsat mohl, zase neumíš psát... :-!
30. 10. 2010 19:33
Re: NI NISSAN
Asi si mal absenciu, keď si mi mal dávať hodiny, pán profesor... >:D
30. 10. 2010 19:07
Re: NI NISSAN
:-) ;-) :yes:

U tej Toyoty by to bol problem to tak rozdelit. Ja totiz neviem, ako boli zvolavane Toyoty na domacom trhu, o ktorom to hlavne bude. Tieto udaje nesledujem u nijakej automobilky (teda nad ramec takych tych velkych pruserov).

Inak k tomu sa viaze taka zaujimavost (teraz ma napada). O Toyote sa dlhe roky hovorilo, ze je to kvalitna znacka. Vytvorila sa o tom az svojho druhu nezdrava legenda (na ktoru Toyota nakoniec doplatila, pretoze konkurencia a neprajnici si potom o to viac zgustli na chybe, ktora bola aj mediami mierne prehanana a na moj vkus trochu dlho zivena).

Pravda je ale taka, ze Toyota v casoch (80. roky), kedy masivne investovala do vyvoja technickej architektury svojich aut to robila tak, ze auta predavala rok najprv doma a az potom ich exportovala do zamoria. V tom case sa tiez nevyhla viacerym zvolavackam, ktore ale vdaka tejto strategii a neexistencii internetu ostali za zavretymi dverami domaceho trhu.

Bola to inteligentna strategia, pretoze prave tymto si v zamori budovali pozicie. Naviac tak ziskali cas na prechod z revolucneho vyvoja (pri ktorom nutne musia vznikat chyby) na evolucny (kde to uz ide pomerne dobre ustrazit). A zas ziskali tak personalny a casovy priestor na vyvoj inych revolucnych technlogii Teda az do tej nestastnej chvile, kedy neustrazila systemovu chybu dodavatelskej organizacie...

Jaj...ale to uz predbieham...
30. 10. 2010 19:33
Re: NI NISSAN
Každopádne bola tá nešťastná zvolávačka dosť kontroverzná, a najmä umelo nafúknutá do obludných rozmerov. Trošku smutné je, že sa toho vždy nejaký gašpar chytí, a postaví na tom svoju rétoriku. Pritom za ušami má niečo snáď každý výrobca a značka - nikdy nič na svete nebolo a nebude bez chyby. Nadôležitejšie je ale práve iba to, koľko ľudí o tom vie a koľko ľudí podobné informácie zneužije.
30. 10. 2010 21:52
Re: NI NISSAN
Jo, ten přespřílis akcent na kvalitu se holt nevyplácí. Ta strategie je mi velmi milá, svědčí to o velké odpovědnosti a o respektu před kupujícími v zahraničí. Jak jde čas, image Toyoty zde jemně klesá. Přitom nemyslím, že by to snad mělo být těmi reklamačními aférami, tak nějak se mi zdá, že se tu toyota doslova vytrácí před vočima absencí nějakého opravdu dobrého modelu.
31. 10. 2010 16:43
Re: NI NISSAN
Ano, ta kauza Toyotu v EU nijak zasadne neposkodila. A fakt je aj to, ze vacsina tunajsieho portfolia Toyoty moc na emocie nehra (co sa ma udajne zmenit).

Skor ide o to, ze japonske znacky su tu stale viac pod tlakom korejcov. Hyundai a Kia proste rastu na ukor japonskej konkurencie. Pravdepodobne je tam rovnaka klientela. Ale myslim, ze Toyota a Nissan su na tom este dobre a preziju to so stratou kyticky aj dlhodobo. Honda je tu teraz v takej tranzitivnej faze prebudovavania portfolia a image, co ovsem nie pri tak masivnom nastupe korejcov uplne idealne. Ale tiez myslim, ze to bude dobre. Zbytok japonskych znaciek je - tam je to uz dost mrzute. Myslim, ze Mazda a Mitsubishi mozu stale viac trpiet (co je paradox, pretoze prave tieto dve firmy pomahali kedysi korejskemu tandemu na nohy) a Suzuki sa drzi na cenovo citlivejsich trhoch skor vyhodnymi cenami, nez cimkolvek inym - otazka je ako dlho a co potom, ked ten trh uz nebude tak zaujimavy. Subaru neratam- to je aj bude mala znacka.
Avatar - kolmar
30. 10. 2010 21:40
Re: NI NISSAN
Ale si rad kopnes do toyoty ze? uz som tu ten link niekolko krat daval, tak si ho pozri este raz:

[odkaz]

Ziadne auto nie je dokonale a vykrikovat tu o zvolavackach, pricom VW sa sypu jeden za druhym nie je na mieste. Ak veris tomu ze auta sa nedali zastavit a nakrucali ich helikoptery a podobne vtakoviny tak racej prestan citat komixi a vyjdi z bloku.
To je problem blbych amikov ktory nevedia ktory pedal je brzda a podstrcenych expertov ktory to tak prekrasne rozmazali aby americke automobilky z toho mali vyhodu - a hlupaci amici - samozrejme vsetkemu veria...
31. 10. 2010 00:25
Re: NI NISSAN
Ale ... nerieš to. Veď GTI sa len baví a robí si z vás srandu ... Naozaj myslíš, že by normálny človek bol schopný takéto koniny myslieť vážne? :-)
31. 10. 2010 09:11
Re: NI NISSAN
Čo je podľa teba "normálny"? >:D
30. 10. 2010 16:25
EUROGARÁŽ
Právě na takovýchto automobilkách je vidět, kam jsme tu od roku 1989 došli. Živě si pamatuji, jak s pádem rudé opony se zvedla stavidla dovozů. Ikona, doslovná ikona tu roky byla například Primera, sen snů... :-) Dnes člověk sjíždí ty snímky a jímá ho hrdost nad tím, do jakého regionu spadá, váží si designové jistoty evropských automobilek, cení Škodu, a uvědomuje si, že fakt o nic nepřichází. Ta nejkrásnější auta se totiž opravdu vyrábí v Evropě. Ono to tak bylo samozřejmě vždy, to jen my, desetiletí za krky přišláplí v drnech rudé rzi jsme se neuměli (nemohli) podívat ani na Evropu ani na svět otevřenejma vočima.

Nyní tedy ty voči užíváme k tomu, k čemu se užívat mají. O to více buďme na Evropu hrdí.

Bohužel mladí hošíci neumí vidět, nevidí tu krásu v malé Pandě, v pětistovce, v golfovi, v caymannovi, v pětce od BMW a sedmičce od AUDI. Jistě, platí přece známá úměra slepců - čím vzdálenější výrobce tím lepší auta...

Takřka za každým kopcem je tu automobilka která tvoří klenoty silnic. Jen je vidět...
Rozbalit vlákno
1
1. 11. 2010 17:26
Re: EUROGARÁŽ
jasný!!je to přesně obráceně, čím bližší výrobce, tím lepší auta!! to ví každej!! >:D
Avatar - Glaukos
30. 10. 2010 18:13
Pár dotazů
Marko perfektní článek, ale na pár věcí bych rád znal odpověď:
Cube: není to náhodou už třetí generace v Japonsku
Pixo: aspoň zmínka by nezaškodila
Paladin: pokud se nepletu, tak se stále vyrábí
Livina: "globální auto" mi k tomu nesedí, nebyla vyvinuta primárně pro Čínu a ten zbytek zemí, kde se prodává je jen jako doplňek?
Rozbalit vlákno
10
30. 10. 2010 18:44
Re: Pár dotazů
Cube: ano, pardon je. Zabudol som na tu prvu generaciu, ktora bola trochu nudna :-(
Pixo: spomenute nie je, pretoze ho v EU pozname. Tymto autam som sa nechcel venovat, pretoze ten clanok je aj bez nich prilis velky.
Paladin: ano, vyraba sa, ale je to len upravena americka xterra. Znovu, nevenoval som sa tomu kvoli rozsahu. Ak by som sa venoval Nissanu Paladin, musel by som spomenut kazdy Nissan, ktory je technicky/dizajnovo prepacovany a toho by potom bolo viac.
Livina: je to skutocne globalne auto. Vyroba bola sice spustena najprv v Cine, ale od zaciatku to auto bolo navrhovane pre slabsie svetove trhy, bez ohladu na ich geograficku prislusnost. Cina bola nasadena ako prva len kvoli tomu, ze v danej chvili bola z pohladu velkosti trhu prioritou.
Avatar - Glaukos
30. 10. 2010 19:00
Re: Pár dotazů
Díky za odpověď, s tím textem máš pravdu, chtít po tobě komplet Nissan by bylo moc, nicméně kdybys zapracoval na knize Historie a současnout automobilek, tak bych si jeden výtisk určitě koupil
30. 10. 2010 19:25
Re: Pár dotazů
Tak to by vyšlo snáď aj na zbierku, nie na jednu knihu. A určite by sme potom jednu mali kúpiť GTI-mu. Aby mal aspoň na jeden večer zaujímavé a obsažné čítanie. >:D
Avatar - Glaukos
30. 10. 2010 19:32
Re: Pár dotazů
S výroční zprávou VW bys mu udělal větší radost
30. 10. 2010 20:59
Re: Pár dotazů
Tu už zná nazpaměť i pozpátku, stejně jako veškeré výplody marketingových oddělení celého koncernu... Mrzuté je na tom to, že se snaží ze všech sil, abychom je tu znali nazpaměť VŠICHNI...
Avatar - Glaukos
30. 10. 2010 21:50
Re: Pár dotazů
Mrzuté je, že nechápe, že my to znát nazpaměť nechceme
Avatar - kolmar
30. 10. 2010 21:45
Re: Pár dotazů
To je samozrejme, ale vedlajsia otazka, hejze clanok o honde bol rozsiahlejsi? alebo sa mi to len zda?
Kedze si sa im nevenoval podrobne tak sa musim pytat. Velka skoda a aj hamba pre Nissan ze nespravila EU verziu patrola, ale obrovsku legendu budovanu dlhe roky v Europe najviac preslavenu prvou a druhou generaciou GR-ka, pretvorili na full size ala amerika a hotovo. U nas ho uz asi navzdy nahradi Pathfinder, nevies kedy pride nova generacia? ta ma uz toho dost na rovasi, hoci tohtorocny facelift a nove agregaty mu dost pomohli.

A samozrejme zabudol som - famozny clanok, zase som sa toho vela dozvedel :yes:

PS: budes pokracovat dalsimi japonskymi automobilkami a potom co? koniec alebo sa vrhnes na europske, azijske ci americke?
Avatar - twistedTSD
31. 10. 2010 11:49
Re: Pár dotazů
jj, na toho Patrola jsem taky koukal, ale pro auto, kterým je nový Patrol už v nabídce holt asi není místo....mám ale pocit, jako by Nissan na Evropu poslední dobou celkově tak trochu kašlal....
31. 10. 2010 15:23
Re: Pár dotazů
Nissan je v Evropě za letošek nejrychleji rostoucí značkou. To nevypadá jako důsledek jeho nezájmu o Evropu.
31. 10. 2010 16:14
Re: Pár dotazů
No...Honda mala urcite menej modelov - takze v tomto ohlade nebol ten clanok tak rozsiahli.(zato tam bol pripojeny motorsport - takze tym sa zas Honda zvacsila) .

Pathfinder by mal byt predstaveny najprv v USA, v priebehu roka 2012. Najneskor do roka po tom pride aj sem. Zrejme to uz nebude SUV, ale skor take miernejsie SAV podobne novemu Exploreru.

Dokoncim japonske znacky a tato tema tym bude uzavreta. Prejde sa na nieco ine. Co to presne bude, nemozem zatial povedat ;-)
31. 10. 2010 10:07
Nissan + Renault
Marko bravo, ako inak zase :yes: :yes: :yes:

Aký je tvoj názor na spojenie Nissan / Renault? Často rozny odborníci mudrujú, že staré Nissany boli nezničitelné držiaky, ale po nástupe Renaultu sa všetky modely hneď od druhého dňa začali sypať a kaziť a hrdzavieť >:-[]

Najmarkatnějším prepojením pre bežného spotrebiteľa je asi nasadenie dCI motorov do Nissanov a naopak využitie osvedčených benzínov pre vývoj u Renaultu.
Rozbalit vlákno
14
31. 10. 2010 15:28
Re: Nissan + Renault
Jen tak na okraj - nový 1.6 dCi má používat kromě Nissanu i Daimler. Asi první vlaštovka spolupráce Renault Nissan a Daimleru.
31. 10. 2010 16:24
Re: Nissan + Renault
Pardon, reakcia na kuka, zle som to odklikol :*)

Spojenie R-N:
1.) Renault zachranil japonsku automobilku pred krachom.
2.) Doslo k vymene technologii medzi oboma znackami.
3.) Trojkoalicia Renault-Nissan a Daimler bude prinosom pre znacku Infiniti, s ktorou bez patricnej techniky (jej samostatny vyvoj by bol pre R-N nehospodarny) nevie pohnut ani Ghosn.
To su z dnesneho pohladu pozitiva.

Negativom je fakt, ze po vstupe Renaultu do Nissanu zacala kvalita japonskych aut kolisat. Co nebol problem samotneho Nissanu, ale vietor tak-alebo onak fukal v tomto smere z FR.
Nie je to len skusenost mnohych dlhorocnych uzivatelov Nissanu, ale bohuzial aj "moja". V okoli som mal totiz dva inak krasne crossovery, ktore odisli v rozmedzi 60t - 80t km na rovnaku chybu.

Dnes, po uprave kvalitativnych noriem v koncerne (kedy podavaju ich auta velmi dobre vysledky v kvalitativnych porovnaniach) je uz ale asi aj tento problem prec.
31. 10. 2010 18:04
Re: Nissan + Renault
:yes: :-) :yes: :yes:
31. 10. 2010 19:39
Re: Nissan + Renault
Snáď aj Renault pochytil niečo z japonskej kvality...každopádne po 10 tisíc km sa mi napriek Ádovým prognózam Kangoo nerozpadlo... ;-)
31. 10. 2010 20:16
Re: Nissan + Renault
no ale priznaj, že tých 10tis. km si najazdil len medzi garážou a servisom >:-[]
31. 10. 2010 21:00
Re: Nissan + Renault
Presne - to auto totiž ani v garáži ani v servise ešte nebolo - stále jazdí len medzi nimi... >:D ;-)
31. 10. 2010 21:55
Re: Nissan + Renault
Přihlaš se do Česko-Slovensko hledá superstár! Pošlu ti DMS ;-)
1. 11. 2010 09:21
Re: Nissan + Renault
To radsej ja tebe odporucim talentmaniu. Skoda, ze si sa neprihlasil, takeho saska tam urcite este nemali. ;-)
31. 10. 2010 22:25
Re: Nissan + Renault
V prvej chvili nie. Ked Ghosn prisiel do Nissanu, automobilka vraj bola na vsetkych urovniach v katastrofalnom rozklade. Zrejme tak musel mnohe struktury nanovo vystavat a dotklo sa to aj kvalitativnych standardov. Aby zachranil situaciu, nanovo ich vystaval okolo toho co mal k dispozicii v Renaulte. "Pomohlo" tomu aj to, ze vtedy vyhadzal mnohych japonskych manazerov a nahradil ich francuzmi. Ktori isli samozrejme radsej po vlastej linke, nez po tej japonskej.
Ked sa ale prevalili tazkosti aj cez Renault a ukazalo sa, ze standardy samotnej materskej znacky asi nebudu to najlepsie, pravdepodobne doslo k revizii standardov Nissanu. Naviac, bol uz na to cas, pretoze existencna kriza v Nissane bola vyriesena. Je tak dost mozne, ze sucasne uspechy R-N v testoch spolahlivosti vychadzaju z povodnych standardov Nissanu, ktore boli po dalsich upravach adoptovane.
1. 11. 2010 09:21
Re: Nissan + Renault
Bodaj by. Za spolahlivost svojho auta sa urcite nikto nenahneva... ;-)
31. 10. 2010 20:15
Re: Nissan + Renault
to ako Nissan mal určité zavedené štandardy a po vstupe Renaultu sa tieto štandarty zmenili (k horšiemu)? To sa mi proste nechce veriť. Spojenie s Renaultom sa krylo s obdobím, keď vačšina automobiliek na prelomu tisícročia nasadzovala množstvo novej elektroniky prípadne nové technológie v oblasti motorov a pod., k tomu mohutný tlak na znižovanie nákladov. Problémy mali snáď všetci.
31. 10. 2010 22:11
Re: Nissan + Renault
Takto: po vzniku aliancie bolo jednou z uloh to, aby sa usetrilo na vyvojovo-vyrobnych nakladoch. Obe automobilky si tak zacali delit vyvoj a vyrobu niektorych (klucovych) celkov. Tie celky, ktore v tom case mal k dispozicii Renault neboli najkvalitnejsie (cca. obdobie Laguny II phase 1).
Dalsi problem bol ten, ze ked Nissan krachoval a francuzi ho zachranovali, museli zasiahnut aj do onej kontroly kvality. Pritom sa vychadzalo aj z francuzskych standardov, ktore jednoducho neboli (v tom case) dostatocne.
Plus dalsie veci, ktore zmienujes a boli prirodzenym sprievodnym javom danej doby.
Tato trojica krokov viedla bohuzial k tomu, ze kvalita Nissanov bola nizsia, nez ta, na ktoru boli zvyknuti zakaznici v 90. rokoch.
1. 11. 2010 09:44
Re: Nissan + Renault
:yes: dík
Avatar - pelikoš
1. 11. 2010 20:55
díky marko
konečně jsem se dočkal a zase pěkný počtení...škoda toho patrola,myslím si,že s 3,0 dci by se dal v evropě prodávat.nissanu chybí něco pro "snoby".velkých tojot jezdí docela dost.nakonec mohla ještě zaznít zmínka o nissanu president.ten používá nebo používala císařská rodina
Rozbalit vlákno
2
2. 11. 2010 12:02
Re: díky marko
Ten Patrol sa zrejme neoplati upravovat nad ramec toho na co bol postaveny. A s tym motorom, kt. tam je teraz je to tu v zaujimavych poctoch asi fakt nepredajne. Plus ide o to, ze Nissan (tak ako vacsina automobiliek) pracuje na ekologickom image a asi pren nie je dobre na jednu stranu predavat elektromobily a na druhu stranu ponukat takto giganticke SAV s obrovskym motorom (hlavne ak by si ten image kazili autom,ktore aj tak nebude v EU predavane vo velkych poctoch).

President som nespominal, lebo uz nie je vo vyrobe. Ale je pravde za cisarska rodina ho pouzivala - v takej specialnej predlznej verzii. Teraz maju tusim specialnu Toyotu ....
Avatar - pelikoš
7. 11. 2010 17:48
Re: díky marko
určitě nejsem odborník a ani technik,ale vyměnit osmiválec za šestiválec by nebyl asi velký problém,notabene když to jde u infiniti fx.jestli ho v evropě opravdu neuvedou,tak budu smutný :'-(
p.s.určitě by se prodával více jako cube (nic proti cube)