I těch 400.000km bude bezproblémových. A smůla,že třeba konkrétně Octavii Scout nelze objednat i s 2.0TFSI.
U vcelku úspěšné motorizace 1.8T (150ps dřív, 160ps nyní) se moc nepředpokládá,že by se právě na tomto motoru, při tom malém upgradu cokoliv (konstrukčně) zkazilo.
Může odejít lambda sonda, nebo katalyzátor pokud jezdíš velmi často velmi krátké trasy (napr.ve městě) se studeným motorem. Tyto náklady budou ale neporovnatelné s dieselovejma hlavama, vstřekovačema(!), turbama, dvouhmoťákama, atd.atd.
Jediné, co by se mohlo (i při pravidelném servisu) přihodit je možná výměna turba – někde kolem těch 200.000km.
Ale jednak znám pár turb (i v koncernových 2.0TFSI, (i v 1.8T)), které jsou i po 400.000km jako nové - bez vůlí, zničených ložisek, nepřepouštějí olej, atd - samozřejmý je pravidelní servis + výměna oleje každých 20.000km.
A pokud se už tak stane, za jak dlouho najedeš těch 200.000km? Pokud nejdřív za 3roky, tak ani poté tě náklady na turbo nebudou trápit, neb za palivo a ježdění dáš za ten čas mnohem víc. A můžeš s přehledem attakovat těch 400.tkm
Nevynáším 1.8T do nebes, Cara Binieri ,ale právě ta má velmi dobré předpoklady na dlouhodobou spolehlivost a nato,aby pracovně zdolala právě těch 400.000km bez nejmenších problémů.
Naopak, třeba na 2.0tdi-dpf se dnes koukám z úplně opačného břehu. Tento motor byl kdysi dávno mým přáním/snem. To přání se mi pak pracovně splnilo a dneska, se mi (naštěstí) vrací už jen formou noční můry. (Časem ale přejde i ta). Proto, pokud dnes znovu koncernový motor, tak 1.8TSI, (příp. 2.0TFSI) ..třeba do toho Scouta.
400 tisíc pohodě. S octavií I. z roku 2001, 1,9 TDI 74 kW jde v pohodě zvládnout 450 tisíc bez žádných oprav a výpadků. Samozřejmě za předpokladu dodržování pravidelných servisních intervalů. Je to má osobní zkušenost. Vím i o octávii s 650 tisíci, které ujela bez problémů.
Já bych v zásadě dost souhlasil, z tý Fábie nejsme až zas tak odvařenej, i když facelifting se hodně povedl, ale připomněl bych jednu věc - a tou je Octavia Tour II. Netvrdím, že facelift O II je nepovedený, ale ten původní se dost lidem líbí víc a koupit si za zhruba 300 tisíc kombíka této velikosti, vybavení a kvality je docela rána na komoru jak asijské (polostrovní) tak francouzské konkurenci. Navíc, ten diesel se dá někde v Evropě (Polsko, Slovensko) zcela jistě koupit a ani tu 1,6 nevidím tak tragicky jako leckteří závodníci F1, ale pouze tady na Auto.cz.
Asi jsi spadl z měsíce nebo máš pravdu, ale leda tak podle slavného vtipu ze začátku okupace Československa v roce 1968. Tehdy TASS (sovětská tisková agentura) vydala zprávu, že Hanzelka zastřelil v Kostelci Rusa, Později vydala prohlášení, že to je skutečně pravda, pouze je potřeba upřesnit, že to nebyl Hanzelka, ale Zikmund, že to nebyl Rus, ale Hus, že to nebylo v Kostelci, ale v Kostnici a že ho nezastřelil, ale dal ho upálit. Jinak vše ostatní sedí.
Takže, nebyla to Škodovka, ale GM nebo Renault, nebyl to Klaus, ale Obama nebo Sarkozy a nebylo to v Česku, ale v USA a nebo ve Francii. A nebyly to tvoje peníze, ani peníze Jardy a dokonce ani Ivana, ale byly to peníze amerických resp. farncouzských daňových poplatníků.....
Ten dizajn je dosť kontroverzný, a je to tak 50/50 - teda super/hnus. A o dobrej technike s môžme baviť len s vylúčením HTP, ktorý Škoda správne marketingovo potláča v prospech nového TSI. HTP je objektívne črep a nič na tom nemení ani to, že to mnohým stačí ...
Rommster detto. - tam je už HTP vyslovená sebevražda ...
Octavia (nová i stará) sú dobré, akurát neviem prečo Škoda przní svoje autá tou "roomsterovsku" prednou maskou. Starononá O2 Tour sa mi páči určite viac.
Yeti - je margetingová bomba, lebo lepšie meno si ani neviem predstaviť. Toto bol vynikajúci ťah od Škody.
Superb nevyzerá zle, ale pri jeho pomere výšky a šírky mi pripadá dosť nevyvážený. Určite by som v tej triede hľadal niečo širšie ...
Jak jsem se již jednou o tomto příspěvku zmínil, parádně napsané GTI. Včetně p.s.
Z mého pohledu a potřeb, to dnes vidím na Scouta, v barvě Cappuccino, pod kapotou s 1.8T, na 17‘‘kolech Proteus. A mám s jistotou auťák, se kterým dalších 400.000,km nebudou nejmenší problémy. :-!
FABIA (krátká) je stále jedním z nejkrásnějších, současně nejodvážnějších designů své třídy. Po velmi zkrášlujícím liftingu je to kráska, která zaujme nejen na první, ale i na stý pohled. Technika na vrcholu evropy (úřadující světový motor roku) ergonomie prakticky bez kazu, styl ojedinělý, jedna z královen třídy.
YETI - aktuálně asi největší třefa Škody, auto, které bude časem získávat na hodnotě a prakticky nemůže stárnout. Opět vrcholná evropská technika, praktičnost užívání, styl, image... prostě jednoznačné eso.
OCTAVIA - karosářská kráska Evropy své třídy. Inspirativní mutace - RS, Scout, pohon 4x4, třikrát světový motor roku své kategorie, není třeba psát dál, sen každého rozumného člověka. Osobní tip - ber Scouta, budeš ho milovat.
SUPERB - kladivo na Passata... Vím, je to přehnané tvrzení, leč pro život automobilky velmi potřebný model. Posouvá produkci do vyšších sfér, je spolutvůrcem dokonalého image Škody. Ve variaci kombi jednoznačně nejpřitažlivější mainstream své velikostní třídy.
P.S. Neslintej u bazarů, buď hrdej, soustřeď se na sebe, na své schopnosti. A věř si. Vystup ze stínu bazarových plotů, odvaž své schopnosti, makej na sobě, a draze se prodej. Za čas ti bude Octavia RS připadat jako výbornej vozejk za pár švestek. Ještě je jiná cesta - hrát si co večer v zahuleným lokále s půllitrem zteplalé močky na ukřivděnýho Loeba vesnice. Takovejch je vždycky a všude hodně, takovejch je vždycky a všude nejvíc. Tak si vyber, buďto ukřivděnej Loeb nebo nová Octavia RS. Moc času na výběr ale nemáš...