ruce robose su stejne na cely planete.. znam slovenske, nemecke dokonce i cinske na vlastni oci.. a ty vase "zlate rucicky" su uplne stejne.. aspon co se robotnicky tridy tyka.. jedine co na ne plati je cukr a bic.. akurat tad v eu potrebujes vice cukru to je cele..
Na hlouposti se jinak nedá odpovědět ani zareagovat - kdybys bych trochu chytřejší, nereagoval bys. Pokud chceš věcný komentář - viz výše u reakce na věcná tvrzení Petrka. Holt, pokud sem chodíš jenom exhibovat, tak se ti tohle bude stávat čím dál tím častěji.
Představa, že v Evropě udržíš vývoj bez výroby je totálně mimo. Jak odejde výroba, za pár let půjde pryč všechno. A pokud v Evropě nebudou za 40 let " montovny ", tak to bude znamenat, že se Evropa stala rozvojovým regionem.
Já jsem to u tebe taky nikde nečetl a to, že ve VW na lince dělá zatraceně málo Němců byl fakt už pořed dvaceti lety. Zajímavé je, že tady nikdo neřeší, kolik cizinců především z východní Evropy (Poláci, Slováci, Ukrajinci), ale i třeba Vietnamci dělá na linkách v Mladé Boleslavi nebo v Kvasinách. Drtivá většina agenturních pracovníků jsou cizinci. A v Kolíně je to velmi podobné. Paradoxně - nejčeštější automobilkou je teď Hyundai, protože podmínkou dotací bylo přednostní zaměstnávání lidí z regionu a pouze na ně se vztahují úlevy a výhody.
Jinak k té škodovce,asi každý soudný člověk pochopí, že když bude mít stejnou technologii ve dvou různých autech, tak v jednom ta samá technologie nemůže stát méně než v tom druhém. Tudíž není možné mít prakticky stejná auta (Passat a Superb) a v jednom bude stát DSG třeba o třetinu méně než v druhém. Mzdové náklady na jedno auto tvoří tak dvě tři procenta z výrobní ceny, tady se neušetří. Možná při šití košil a výrobě bot, ale v automobilovém průmyslu už dneska ne. Dacia je levná, protože používá "second hand" po Renaultu a její výrobní zařízení je mírně řečeno dost zastaralé, čemuž na druhou stranu odpovídá i jednoduchost (a to nemusí být pro zákazníka rozhodně nevýhoda) finálního výrobku.
Je zásadní rozdíl mezi Oktávií a mezi Golfem, mezi Yetim a mezi Tiguanem, ale není příliš rozdíl mezi Superbem a Passatem. To je problém, který VW řeší. Konkurovat si nemohou připravovaná auta z Bratislavy, proto bude zřejmě některá značka holátko a jiná bude vybavena lépe. Navíc je otázka, jak je přijme trh a na kterou značku se kteří zákazníci zaměří. Ukázkou budiž trojlístek z Kolína, kde třeba v Anglii se nejvíc prodává Aygo a ve Francii samozřejmně Peugeout. Totéž platí také pro Fabii. Nicméně podle plánů WV by škodovka měla přijít s vozem, který se velikostně vejde mezi Fábii (konkurent Pola a zdařilé Ibizy) a Oktávii.....tam koncern nic nemá, ale mohl by konkurovat některým jihoevropským a asijským konkurentům. Pokud bude škodovka někde (lehce) oříznuta, bude to v portfoliu nahoře a dole. Dokáže-li škodovka prodat stejnou technologii, jako má Polo ve větším autě, bude z toho profit na všechny strany. Nakonce - škodovka vyrábí nejmenší motory pro celý koncern a nejen že je vyrábí, ale je zodpovědná i za jejich vývoj a všechny související činnosti. 1,2 TSI je toho zářným příkladem.
Nakonec, s velkou pompou se řešilo "ořezávání" spočívající v halogenech pro Fabii RS a hlavně v deštníčku pro Superba, ale naproti tomu dokompletování motorů třeba pro Yetiho (ten má daleko širší škálu motorů než o půl třídy výše postavený Tiguan) nebo další vybavení Oktávek II bylo zmíněno jenom okrajově. No holt to není taková senzace a hlavně to nehoví negativistickému přístupu vesměs zakomplexované populace.
Podle té okřídlené slepice (asi máš na mysli znak škodovky, jsi asi z města a jak vypadá slepice nevíš - najdi si to někde) jde v tvém případě zjevně zbožné přání.
Když minulý týden jeden Ostravak vyprávěl jako velký vtip, že slovenský státní znak sestává ze tří půlek zadnice a zkorodovaného srpu s kladivem, řekl jsem mu na rovinu, že podobné hloupé urážky jsou ukázkou komplexu méněcennosti. Když nám jeden slovenský partner před pár lety vykládal, že Poláci mají ve znaku slepici, přišlo mi to taky urážlivé a upozornil jsem ho na to. Překvapilo ho to a začal blekotat, že to myslel v žertu. Jak je vidět, hloupost je mezinárodní, asi byste všichni tři dobře rozuměli.....
vše je popsaný v článku, opusť západní a střední Evropu a podívej v globále. VW Group nemá (alespoň nevím) značku, která by vyráběla levná auta. Evropa, která dosáhla již určitého bohatství nepotřebuje až tolik superlevná auta, tady není po nich taková poptávka. Proto je i pole působnosti Dacie někde jinde a to co se prodá v Z-Evropě je bonus.
A právě nejrychleji rostoucí trhy Rusko, Indie, Brazílie, Čína, jsou sférami zájmu všech automobilek. Nechci Evropě nic ubírat, ale svět je dnes jinde (pro ty, kteří tomu nechtějí, či nevěří, tak stačí vystrčit kotníky "ven"). Sám jsem zvědavý, jak dlouho v Evropě vydrží montovny - presumuji tak 40-50 let.
"Doby, kdy byla Škoda levným Volkswagenem jsou pryč" - nemusí být nutně myšleno pozitivně. Ale např. v tom kontextu, že Škoda vyráběla vlastně poslední dobou kvalitou (použité materiály a technologie) Volkswageny za cenu Škodovek, což už nebude.
Vsechno snad ani ukoncit nemuzou, jelikoz cesi maj porad zlatou akcii. To uz bylo planu, ze Octavie se bude delat v rusku, atd. no a nakonec se tam delaj jenom modely pro mistni trh. Tak bych to videl i v budoucnu. Mozna nejakej preznacenej tureckej folcvagn se sem bude dovazet, ale jinak bych to nevidel tak cerne.
Tady nejde ale o to že se budou dovážet všechny Škodovky, jen třeba nějaký společný model na který tady v Česku není prostor. Si přečti že chcou rozšířit kapacity, tak asi těžko to tu vše ukončí
Jde o to že nyní není šance vyrábět všech 10 budoucích modelů i v ČR, tzn. že některý z modelů co se bude vyrábět třeba spolu z VW se bude do ČR dovážet ze společného závodu jako jsou na slovensku, rusku...
Brýle si sundavat nemusím, neběhám po tomhle světě pár let aby mě kdekdo poučoval. Na druhé straně jsem evropu sjezdil křížem krážem a ve fabrikách v Německu jsem neviděl dělat zdaleka jen Němce. Dělat ze všech národů neumětely protože jen my Češi a pak ještě snad Němci jsme ti vyvolení kteří jediní dokážou vyprodukovat kvalitu je už doopravdy diagnoza a komplex. Jako stát jsme sice malí ale dokonalí. >:D >:D >:D prober se vyjeď do světa aby jsi pochopil že není jen tenhle dokonalý český rybníček, ale že všude žijí lidé ať už velmi schopní a nebo neschopní stejně jako v ČR, když budu tak koukat na většinu diskusi tady a narazí se tam na USA tak si přečtu že je to hloupý a neschopný národ nicméně by bylo dobré se třeba i nad těma "hloupýma" amíkama zamyslet jestli to není problém v nás že je tak chceme vidět, vždycky se vidí líp to špatné než to dobré co jednotlivci v tom národě dokázali i národ jako celek.
Renomovaný výrobce si hlídá kvalitu, a pokud vyrábí ze stejných dílů, výsledný produkt musí být identický. S dnešním obrovským podílem robotické výroby snad ani nic jiného čekat nejde.
Stuttgartská fabrika je plná turků a mladých německých brigádníků (studentů). Nemám pocit, že by tím S-Classe nějak utrpělo...
To je snad nějaký komplex mít potřebu se vy vyvyšovat nad jiný národ, jak jsi dospěl k tomu že české ruce jsou lepší než turecké. Myslíš že v Německu kde v automobilových fabrikách montují auta turci jsou ty auta horší než když je montuje Němec. Btw. co potom říkáš na to že jednoho krásného dne se začnou dovážet škodovky a odkud z Ruska z Číny? To už si pak škodovku nekoupíš jelikož české ruce jsou lepší než čínské nebo ruské?
ten up je pěkně hnusnej..
a jestli sem škodovka bude dovážet a prodávat auta vyrobená v číně...to si pak rovnou můžu koupit japonce, korejce, vyrobí to ten samej člověk ale prodá levnější a s větší výbavou