..... tohle auto se mi docela líbí, ale ta dynamika je poměrně slabá.... Hmotnost a dlouhé zpřevodování se holt nezapřou a tak to auto dělá z 0 na 100 za 11s, přitom stejně výkonný Golf nebo Bravo to zvládne o 1,5s rychleji. A to je, pánové, rozdíl třídy.... ;-)
Aneb jak zabít dobré auto příliš velkou hmotností a rozměry. Velikostí málem atakuje Octavii, ale místa uvnitř je méně, než v ní. Bohužel, zdá se, že obdobnou cestou se vydávají i ostatní, neboť i ostatní auta rostou nebezpečně ke 4,4 metrům. V tomhle je snad nejlepší Golf, který se dokáže vejít do prostoru o 15 cm kratšího, aniž by to bylo na úkor vnitřního prostoru, pocitu nebo bezpečnosti.
tak Golfu se musí nechat, že poměr váha/prostor/rozměry má vyřešený perfektně. Naštěstí není jediný, nepřerůstá zatím třeba Megane a co je zajímavé - slušné rozměry, hmotnost a vnitřní prostor nabízí taky Giulietta.... (kde by člověk spíš čekal míň místa a víc "závodní" pojetí....)
jo, menší váha a rozměry jsou aktivum nikoliv nevýhoda v této třídě, z tohoto pohledu jsou tyto parametry v nové astře špatné, kompakt má zůstat kompaktem a těžit z toho plynoucích výhod, takový golf vedle něj vypadá o třídu menší ale to je špatně pro novou astru.
Další zbytečný motor je 1,6 85 kW no a vrcholnej benzin se 135kW už je příplatek 50t.
No, zrovna Giulietta už taky nebezpečně roste nahoru. 4,35 metru se mi zdá být moc, stejně jako u nové C4. Mégane se zatím jakž-takž drží, obávám se trošku další generace. Kdyby se udrželi pořád do 4,3 metru, bylo by to super.
Nejak tomuto vozu nemôžem prísť na chuť. Zvonka o triedu väčšia jak zvnútra, nadváha jak papierová, tak na pohľad, tubusy a mraky tlačidiel na palubke - nič, čo by ma nadchlo. A aby na auto nižšej strednej triedy bol motor s turbom a 88 kW výkonu len tak "akurát", no to už je trochu moc.
Týmto spôsobom Opel nemá šancu pozerať sa najväčšiemi dlhoročnému rivalovi VW inam ako na chrbát. Astra na Golf jednoducho nemá, nehovoriac o Corse voči novému Polu, nepríliš presvedčivá je aj Insignia, hoci je to dosť nové auto voči Passatu. Uvidíme, ako sa uvedie nová Zafira, halas okolo Merivy dosť rýchlo stíchol - jediným šťastím pre ňu je, že VW nemá proti nej čo postaviť. Na druhú stranu Oplu chýba protipól Passatu CC, rivala nemá Scirocco, Sharan ani Multivan, Combo ťažko môže súperiť s VW Caddy, no a ako bude Agila odolávať novým nemeckým trojičkám z BA, sa dá asi celkom reálne odhadnúť...
Ako mi Ople boli pred rokmi sympatické, tak teraz moje sympatie Opel postupne stráca...
Souhlas, taky se v nové astře cítím nějak nesvůj. Po usednutí za volant jsem měl pocit, že celkem nikam nevidím a nic moc prostornost a to je to přitom velké auto. Za ty peníze bych rozhodně bral Golf, případně pro spořivější jako druhá varianta focus. Nový citroen C4 se mi taky zamlouvá nějak více, i když uvidíme jak na tom bude s cenama.
Nelze než souhlasit. Tak nějak jsem teskně vzpomněl na Astru ob generaci starší, příjemnou a elegantní, uvnitř velkou a přitom nepřerostlou. Pak už to šlo s Opelem jen z kopce... a příliš rychle.
Trochu se bojím, aby podobně nedopadla vcelku zajímavá C4, taky dost povyrostla.
chtěl jsem napsat samozřejmě, že Astra má o 100kg víc....
když teĎ koukám na golfa 1,2TSI vs. 1,4TSI - 1197kg vs. 1390kg. To mi přijde hodně velkej rozdíl..ikdyž vím, že 1,4 ma chlazené turbo vodou...a další větši dimenzování ale stejně je ten rozdíl dost zásadní pří nárůstu výkonu třeba 77 vs 90kw....to skoro ani snad nestojí za to. muže mi to někdo osvětlit?
no pokud jsem se koukal na Golfa 1,4 TSI, tak jsem našel hmotnost 1255 Kg. Oproti tomu astra 1400Kg. To je rozdíl propastných 145 Kg, neboli dva dospělí lidé >:D
145 su 2 dospely? Ja sam mam 110 :), tak by so chcel vidiet dospeleho 35 kg anorektika ;). Inak je ten golf aj s vodicom a naplnami? Astra je s naplnami a 75kg vodicom (myslim).
Hmotnosti jsou uváděny dle norem, tedy u všech aut stejně. Proto jsou rozdíly porovnatelné (a Astra je prostě přerostlá hnusná obluda). Jinak ty máš celkem nadváhu, pokud ovšem neměříš 220 cm. Obvyklá hmotnost průměrného Evropana je cca těch 75 kg.
Dříve se počítal normovaný člověk 80 kg (auta, výtahy atd.). Dneska se počítá 68 kg + 7 kg zavazadel. Nicméně ne všechny automobilky uvádí váhy dle stejné normy, některé uvádí také váhu suchou, s provozními kapalinami, tuhle Evropskou, a pak třeba taky dle národní normy. Když to není v poznámce upřesněno, nespoléhal bych se na ní.
Ono je to možná i tím, že v Oplu je všechno takové bytelné, celé auto je tak postaveno. U mojí Astry H je hmotnost s motorem 1.4 16V 1240kg což mě taky překvapilo. Když Octavia je větší, delší a váží stejně. Ale je pravda, že 1400kg na hatch nižší střední třídy je moc
Vzpomínám, co jsem četl (nevím kde, jestli taky tady?) po prvních presentacích o motoru 1,4 T 103kw: optimální benzín, ale žádný žihadlo..Tak se nám to tu po dalších testech asi potvrzuje, 1.4T 88kw bude takové potřebné minimum. Možná bych pochopil v nabídce ještě jeden slabší lowendový motor pro důchodce, ale proč hned 3? V Německu se prodává ještě slabší verze atmosférické 1.4 - 64kw!!!! (u nás jen 74kw a v testu zmiňovaná 1.6 85kw).
Ono v německu maí povinné ručení podle výkonu, takže i proto například kia snížila výkon 1,4 z 80KW na 66KW. Nevím, jakou mají tu hranici, ale předpokládám, že ta slabší verze bude právě pro to, aby se vešla do nižší hladiny povinného ručení.
Trochu si nedokáži představit jízdu Astrou J s motorem 1,4 64kw. Mám předchozí model H s 1,4 66kw a je to opravdu minimum výkonu, se kterým auto může nějak fungovat.
Když se dívám na ty vnější roměry, tak mě napadá srovnání s jiným obrhatchbackem, Lancií Deltou a vychází mí, že když už bych chtěl takhle velkej kompakt, tak mi Delta přijde jako lepší volba, protože ty velké vnější rozměry aspoň uplatňuje i ve velkém a variabilním interiéru. Za srovnatelnou cenu.
Delta je navic vyrazne hezci. U Astry to nejak prehnali s temi falesnymi svaly, Delta je i pres svou velikost vzhledove vyvazena a subtilni.
A jeste k tomu je to Lancia, nejlepsi znacka na svete (dle odborniku). :-!:yes:
tak Delta je trochu mimo cenou, ale inac krasne auto..
Mam pocit ze, testujuci redaktori su trosku taka grupa sama pre seba a su dost odtrhnuty od bezneho zivota bezneho vodica.
Opel od davna robi auta prave pre beznych vodicov. 1.4 NEL rozhodne nie je slaby motor a uz rozhodne nie minimum pre toto auto. Jazdim s nim v rovnako tazkej Merive a na rozdiel od pana redaktora s nim mam nalietane viac. Co sa tyka dynamiky - je ovplynena dlhymi prevodmi. Na predbiehanie treba jednoducho pouzit 3-ku. Do 140 bez problemov taha, viac som zatial nepotreboval. Dlhymi prevodmi sa dynamika nestrati, len sa presunie trochu inde. Dlhe prevody priaznivo vplyvaju na spotrebu a prave to je rozdiel oproti TSI v prospech Opla.. Obetovali samozrejme zrychlenie z 0-100 ktore na papiery lepsie vyzera u VW..
O TSi bezne pocuvam, ze spotreba v meste ide na uroven 9.5 litra . Nasa Meriva berie tesne pod 8 litrov, zvycajne 7,8-7,9.
Přesně tak, mám tuto motorizaci (zatím nezaběhlou) a jsem nad míru spokojen rozdíl oproti 140 koňové (NET) jsem nepoznal, protože s ohledem na záběh se nad hranici turba a tedy místa, kde se mezi motory láme chleba ještě snad ani nepodíval a opravdu mohu srovnávat v druhé astře máme silnější motor NET a něco jsem s ním ujel :-) Prostě jediná vada Astry je že není z VW, kdyby ano má hodnocení jako z partesu a motor je nejlepší :-) Viz třeba test nové Jety zde. U Fluence vytýkaly způsob otevírání kufru a ejhle Jeta to má stejně ale, zde je to OK :-) nad VW a celým koncernem se směju ať si nacpou ty svoje TSI motory do ř**i, ale né tam už se jim nevejdou tam maj Octavie za 600 000 >:D
Tak vystačím s 1.4 Turbo 88kW nebo je nutný 1.4 Turbo 103kW? Běžné jezdění do práce, na chalupu a dovolenou (Itálie, Francie).
1.6, 85kW, atmosf. - toho bych se na tu váhu obával!